Με εντολή Μητσοτάκη
Με εντολή του πρωθυπουργού αφαιρείται για λόγους ασφαλείας το πρώτο βαγόνι από όλους τους σιδηροδρομικούς συρμούς της χώρας.
«Διαπιστώθηκε ότι το πρώτο βαγόνι είναι επικίνδυνο. Έδωσα εντολή να το αφαιρέσουν από όλους τους συρμούς της χώρας», δήλωσε ο ίδιος ο Κυρ. Μητσοτάκης στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ “Στα Άκρα του Κέντρου”.
Πληροφορίες αναφέρουν πως η πρόταση για το επιπλέον αυτό μέτρο ασφαλείας προήλθε από το επικοινωνιακό επιτελείο του Μαξίμου. Και αυτό διότι πρόσφατη είναι η (γκραν γκινιόλ, όπως με δραματικό τρόπο αποδείχτηκε υπό το φως των εξελίξεων) δήλωση του πρωθυπουργού από τη Λάρισα, στις 24 Φεβρουαρίου, στην οποία κομπορρημονούσε πως “η Ελλάδα ταξιδεύει πια στο πρώτο βαγόνι της Ευρώπης”.
Πιο πρακτικός, ο αρμόδιος/αναρμόδιος υπουργός/μη υπουργός Γ. Γεραπετρίτης στήριξε την καινοτόμο πρωθυπουργική απόφαση δηλώνοντας: «Ούτως ή άλλως κανείς δεν έμπαινε… Η σχέση κόστους – οφέλους επέβαλε τη λύση».
Πολυεργαλείο ο προερχόμενος από την κεντροαριστερά υπουργός Επικρατείας, θέτοντας στην οικονομική βάση του το ζήτημα, ξελασπώνει για άλλη μια φορά την κυβέρνηση. Μνημειώδης άλλωστε παραμένει η δήλωση που είχε κάνει σε εκπομπή της ΕΡΤ, πως αν είχαμε περισσότερες ΜΕΘ, θα είχαμε και περισσότερους θανάτους καθώς το ποσοστό της θνητότητας των νοσηλευόμενων στις ΜΕΘ είναι περίπου 45 με 50%. Έτσι, όπως δήλωσε, αν είχαμε 5.000 κλίνες ΜΕΘ, ο αριθμός των νεκρών θα ανέβαινε κατακόρυφα (Βλ. αναλυτικότερα εδώ: Ο Γεραπετρίτης τερματίζει τα κοντέρ!)
Το ακριβές απόσπασμα της δήλωσής του ήταν το εξής:
«Αν υποθέσουμε ότι είχαμε 5.000 ΜΕΘ, αυτό θα σήμαινε, κατά τη φυσιολογική φορά των πραγμάτων, ότι θα είχαμε έναν πολύ μεγαλύτερο αριθμό νεκρών, γιατί η θνητότητα μέσα στις μονάδες είναι περίπου στο μισό, 45-50%.»
Εύστοχα πάντως το μέτρο της αφαίρεσης του πρώτου βαγονιού χαρακτηρίστηκε επικοινωνιακού χαρακτήρα, καθώς έρχεται να καλύψει το προφανές κενό στην κυβερνητική απολογητική: Ως γνωστόν, τα τρένα επανακυκλοφορούν τη Δευτέρα 3 Απριλίου. Γιατί επί 33 ημέρες δεν κυκλοφορούσαν, παρά την σύλληψη και φυλάκιση του σταθμάρχη, αποκλειστικού υπεύθυνου σύμφωνα με το κυβερνητικό αφήγημα;