.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Για τους κοινούς ελέγχους ΥΕΝ – ΠΝΟ στα πλοία και τις ευθύνες της ΠΝΟ


Κοινοί έλεγχοι ΥΕΝ – ΠΝΟ στα πλοία

Όλα καλώς καμωμένα για τις λιμενικές αρχές!!!

Βαρύτατες οι ευθύνες της ΠΝΟ

ΠΕΝΕΝ

Συνεχίζονται οι κοινοί έλεγχοι σε πλοία (κυρίως σε Ε/Γ – Ο/Γ και RoRo) από κλιμάκια του ΥΕΝ και της ΠΝΟ σχετικά με τον εντοπισμό εργασιακών προβλημάτων. Στους ελέγχους αυτούς συμμετέχουν και εκπρόσωποι της ΠΕΝΕΝ, παρά τις σοβαρότατες επιφυλάξεις της οι οποίες συνδέονται:

1) Με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο το οποίο δεν παρέχει καμία ουσιαστική αρμοδιότητα στους εκπροσώπους των σωματείων,

2) Το εύρος των διενεργούμενων ελέγχων αφορά περιορισμένο φάσμα ζητημάτων και αποκλείει τα θέματα που αφορούν την ασφάλεια, την ενδιαίτηση, την τροφοδοσία κ.λπ,

3) Τα σχετικά πορίσματα συντάσσονται από τους εκπροσώπους των λιμενικών αρχών και οι εκπρόσωποι των σωματείων χρησιμοποιούνται ως “φτωχοί συγγενείς” διατυπώνοντας σε αυτά κάποιες παρατηρήσεις……

4) Το σημαντικότερο είναι ότι ακόμη και εκεί που διαπιστώνονται συγκεκριμένες καταστρατηγήσεις, αυτές “αντιμετωπίζονται” ως παραβάσεις με αμφίβολο και άγνωστο σε εμάς αποτέλεσμα στην επιβολή των κυρώσεων και όχι με την άμεση και οφειλόμενη συμμόρφωση των εταιρειών επί των παραβάσεων!!!

5) Ο τρόπος που ασκείται ο έλεγχος στην βάση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν αποκαλύπτει σοβαρά προβλήματα, όπως π.χ τις υπερβάσεις στις ώρες εργασίας και ανάπαυσης, αφού τα σχετικά στοιχεία που ελέγχονται είναι “πειραγμένα” αλλά και διαμορφωμένα με τέτοιο τρόπο που νομιμοποιούν την εφοπλιστική παραβατικότητα!!!

Εάν δεν αλλάξει ριζικά το θεσμικό πλαίσιο που διενεργούνται οι έλεγχοι αυτοί, είναι σαφές ότι κάθε έλεγχος θα είναι πλημμελής ανεπαρκής και απολύτως αναποτελεσματικός.

Κραυγαλέα απόδειξη και επιβεβαίωση αυτών των εκτιμήσεων της ΠΕΝΕΝ αποτελούν σωρεία εγγράφων διαφόρων τοπικών λιμενικών αρχών που στο σύνολό τους στα ενημερωτικά σημειώματα προς την ιεραρχία του Λ.Σ και του ΥΕΝ διαπιστώνουν πλήρη νομιμότητα και απόλυτη εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας επί των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών!!!

Ένα δεύτερο παράδειγμα απροκάλυπτης συμπαιγνίας λιμενικών αρχών και ναυτιλιακών εταιρειών αποτελούν τα πλοία της γραμμής Κυλλήνης – Ζακύνθου – Κεφαλονιάς που επί 5 χρόνια διεξάγονται έλεγχοι τόσο από την ΠΕΝΕΝ όσο και από κλιμάκια της ΠΝΟ, διαπιστώνονται σε αυτές πλήθος παραβιάσεων των εργασιακών ναυτεργατικών δικαιωμάτων, αλλά η τοπική λιμενική αρχή με άθλιο τρόπο τα συγκαλύπτει και σε όλες τις περιπτώσεις σημειώνει στα έγγραφά της ότι όλα τηρούνται και εφαρμόζονται σύμφωνα με την ΣΣΕ και την ναυτική νομοθεσία!!!

Ένα τρίτο παράδειγμα είναι τα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία της γραμμής της Αδριατικής που οι κατακρεουργημένες οργανικές συνθέσεις σε αυτά έχουν οδηγήσει την εντατικοποίηση της δουλειάς σε ακραία και επικίνδυνα επίπεδα, αλλά το καθεστώς παραμένει ανέπαφο όλα τα τελευταία 8 χρόνια μετά τον νόμο 4150 του 2013!!!

Είναι ξεκάθαρο ότι οι έλεγχοι αυτοί δεν παράγουν κανένα χειροπιαστό αποτέλεσμα για αυτό τόσο στο παρελθόν όσο και τώρα με μεγάλη προθυμία το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του συνδράμουν και ανταποκρίνονται άμεσα σε αυτούς τους ελέγχους!!

Όμως πέρα από τις ευθύνες του ΥΕΝ και των λιμενικών αρχών υπάρχουν ανάλογες και ακόμη πιο σοβαρές στην πλευρά της ΠΝΟ!!
και αυτό για τους παρακάτω λόγους:

1) Δεν θέτει ζήτημα και δεν διεκδικεί να αλλάξει ριζικά το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο αλλά επαναπαύεται στον ρόλο του κομπάρσου και του παρατηρητή!

2) Προκλητικά ισχυρίζεται η ηγεσία και η πλειοψηφία της ΠΝΟ ότι σε πολλές περιπτώσεις καταγράφονται παραβάσεις και κυρώσεις για τις οποίες όμως ουδέν γνωρίζει εάν τα σχετικά πρόστιμα καταβάλλονται!!

Μία παρένθεση εδώ. Στο πρόσφατο παρελθόν είχαμε την δυνατότητα να πληροφορηθούμε ότι πρόστιμο αξίας 125.000 ευρώ σε συγκεκριμένη ναυτιλιακή ακτοπλοϊκή εταιρεία για παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων κατέληξε, και με την ανάμιξη της πολιτικής ηγεσίας, σκανδαλωδώς να της το χαρίσουν!!!

Αυτά συνέβαιναν επί ηγεσίας Χαλά, αυτά επαναλαμβάνονται επί ηγεσίας Τσικαλάκη, εκτός εάν στον δεύτερο ο Υπουργός του στέλνει ενημερωτικό δελτίο επιβολής των προστίμων που πληρώνονται και εμείς το αγνοούμε…….

3) Οι Ναυτεργάτες που θα μπορούσαν αυτοί και μόνο αυτοί να αποτελέσουν το εργαλείο για την αποκάλυψη των πραγματικών προβλημάτων αλλά και το δυναμικό εκείνο το οποίο θα έμπαινε μπροστά να βάλει stop στην εφοπλιστική αυθαιρεσία και ασυδοσία είναι εντελώς παραγκωνισμένοι και περιθωριοποιημένοι!

Και τέλος για πλήθος διαπιστωμένων εργασιακών παραβιάσεων δεν αναπτύσσεται καμία απολύτως δράση και με τον τρόπο αυτό οι εφοπλιστές, ο Υπουργός Ε.Ν και οι λιμενικές αρχές είναι πανευτυχείς!!

Το συμπέρασμα που εμείς βγάζουμε είναι σαφές: Όλα βαίνουν καλώς εναντίον μας αλλά στην ΠΝΟ περί άλλα τυρβάζουν…

Αυτό αφορά την “νέα” γραμμή την οποία όπως φαίνεται ολόθερμα στηρίζουν και υλοποιούν μαζί σε ιερή συμμαχία οι δυνάμεις του εργοδοτικού και κομματικού συνδικαλισμού!

Η ΠΕΝΕΝ είναι αποφασισμένη να συγκρουστεί και να ανατρέψει αυτό το άθλιο σκηνικό που έχει στηθεί και οδηγεί σε συνθήκες εργασιακής γαλέρας!

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 70.00% ( 1
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.