.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Το ύφος της εξουσίας και η εξουσία του ύφους επί της πολιτικής. Με αφορμή τους ύμνους στον Σ. Τσιόδρα


Παναγιώτης Μαυροειδής

Περισσεύουν οι ύμνοι στον Σ. Τσιόδρα, καθηγητή Λοιμωξιολογίας και εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας της κυβέρνησης την ΝΔ για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Στην πιο συνήθη εκδοχή οι έπαινοι στον εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας, από μεριάς υποστηρικτών της κυβέρνησης, συνδέονται με τον ισχυρισμό για απολύτως επιτυχή από μεριάς της κυβέρνησης αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.

Από κοντά ο πρώην Υπουργός Υγείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ Α. Ξανθός, σπεύδει να συνηγορήσει στα εύσημα, δηλώνοντας «και εμείς τον Τσιόδρα θα βάζαμε»

Σε μια ιδιότυπη αριστερή εκδοχή ευσήμων, ηλεκτρονικά μέσα της επιρροής του ΚΚΕ, εκδηλώνουν τον θαυμασμό τους με μια κάποια προσθήκη του τύπου «Τιμούμε τον Τσιόδρα, αλλά και το Σιώρα (γιατρός, στέλεχος του ΚΚΕ)»

Άλλοι νοιώθουν «υποχρεωμένοι» να διευκρινίσουν: «Ούτε με την πολιτική της κυβέρνησης στην Υγεία και γενικά συμφωνούμε, ούτε και με όσα λέει και κάνει ο Τσιόδρας, αλλά το τάδε το είπε καλά και αυτά να λέγονται».

Ας τα πάρουμε λοιπόν ένα ένα

Πρώτο: Ο Τσιόδρας δεν είναι θεράπων γιατρός κανενός μας, ούτε της κοινωνίας γενικά (δεν υπάρχει τέτοιος). Δεν τίθεται επομένως θέμα αν είναι ή όχι καλός γιατρός, ούτε κρίνει κανείς αυτό το θέμα με βάση την πολιτική του ιδιότητα. Ούτε έχει νόημα, αλλά και ούτε θα μπορούσαμε οι περισσότεροι. Επομένως, δεν έχει σχέση η συζήτηση αυτή με το αν ένας ασθενής «πρέπει να ακούει το γιατρό του».

Δεύτερο: Ο Τσιόδρας δεν είναι ένας πολιτευτής της ΝΔ γενικώς, αλλά εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας της κυβέρνησής της, άρα κρίνεται, όχι προσωπικά, αλλά πολιτικά ως προς αυτό ακριβώς: Την πολιτική του κυβερνώντος κόμματος στην Υγεία και ειδικότερα στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης με τον κορωνοϊό.. Μιλάμε δηλαδή για εκείνη την πολιτική με τα εξής στοιχεία:

  • «Αμάσητη» υιοθέτηση όσων έλεγε ο ΠΟΥ στην πρώτη φάση για τον κορωνοϊό και των σχετικών δηλώσεων (και του Σ. Τσιόδρα), ότι η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει κάποιο σοβαρό κίνδυνο
  • Εισαγωγή χωρίς ανίχνευση των πρώτων κρουσμάτων με το γνωστό λεωφορείο από του Αγίους Τόπους, ακριβώς επειδή το Υπουργείο Υγείας, ακολουθώντας τις οδηγίες του ΠΟΥ θεωρούσε ότι δε χρειάζονται εξετάσεις, καθότι θεωρούσαν ότι επικίνδυνη χώρα ήταν η Κίνα και άλλες της Ασίας, αλλά όχι το Ισραήλ.
  • Δραματικές ελλείψεις στα δημόσια νοσοκομεία σε ΜΕΘ, γιατρούς και νοσηλευτές
  • Εγκληματική βραδυπορία της κάλυψης αυτών των ελλείψεων έστω και τώρα με προσλήψεις και γενναία αύξηση ΜΕΘ
  • Προκλητική ενίσχυση της ιδιωτικής υγείας, αντί της επίταξης χωρίς αποζημίωση των υποδομών τους
  • Έλλειψη μέσων ατομικής προστασίας για γιατρούς και νοσηλευτές
  • Απουσία διαγνωστικών τέστ για εντοπισμό, απομόνωση και πρόωρη θεραπεία νοσούντων
  • Εργαζόμενοι στοιβάζονται σε κλειστούς εργασιακούς χώρους, ακόμη δε χειρότερα οι πρόσφυγες, στρατευμένοι και φυλακισμένοι, την ίδια ώρα που απαγορεύεταιν η κυκλοφορία στους ανοιχτούς δημόσιους χώρους

Δε χρειάζεται να είναι κανείς αριστερός, κομμουνιστής ή αντίπαλος της κυβέρνησης, για να διαπιστώσει ότι ο κυβερνητικός απολογισμός και ειδικότερα του Υπουργείου Υγείας, πάνω σε αυτά τα θεμελιώδη ζητήματα, είναι απολύτως αρνητικός.

Η κυβέρνηση ως γνωστόν ισχυρίζεται το αντίθετο, με το μακάβριο επιχείρημα ότι ο αριθμός των θανάτων είναι αναλογικά μικρός σε σχέση με ότι συμβαίνει στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης (9 θάνατοι/1 εκ).

Αυτό ωστόσο δε σχετίζεται με την κυβερνητική πολιτική, και δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Αντίθετα, αφορά όλες τις χώρες της Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης. Από τον σχετικό πίνακα (από tvxs.gr με στοιχεία από 10 Απριλίου από https://www.worldometers.info/coronavirus/) προκύπτει ότι αν λάβουμε υπόψη το σύνολο των χωρών της Ευρώπης η Ελλάδα βρίσκεται στο μέσο της σχετικής λίστας, ενώ αν συγκριθεί με τις γειτονικές της στα Βαλκάνια, είναι στην ίδια ή σε χειρότερη θέση. Η απάντηση στο γιατί συμβαίνει αυτό, προϋποθέτει την εξέταση πολλών παραμέτρων και προοδευτικά θα αποκρυσταλλωθεί από τους επιστήμονες.

Άλλωστε ούτε το Υπουργείο Υγείας της ΝΔ ούτε ο Σ. Τσιόδρας πήρε κάποιο επιπλέον ιδιαίτερο μέτρο που δεν πήραν άλλες χώρες στον κόσμο.  Όλες οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, ευτυχώς, είχαν τα πρώτα κρούσματα και την έναρξη της κρίσης, ένα μήνα αργότερα από τις Δυτικές χώρες και αντέδρασαν αμεσότερα, με τη χώρα μας να υιοθετεί τα σχετικά μέτρα ταυτόχρονα ή και αργότερα σε σχέση με κάποιες χώρες όπως η Πορτογαλία (στοιχεία από bbc). Αντίθετα, στην υγειονομική διαχείριση της κρίσης απουσιάζουν μέτρα που υπάρχουν σε άλλες χώρες, όπως τα διαγνωστικά τέστ σε ταξινομημένες ομάδες του πληθυσμού.

Αν λοιπόν δεν υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα που να αναιρούν την εκτίμηση για αρνητικό απολογισμό της υγειονομικής πολιτικής της κυβέρνησης, τι μένει ως συνηγορία των επαίνων στον Σ, Τσιόδρα;

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι έχει τη σημασία του που ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας της ΝΔ, μιλά χαμηλόφωνα, ήρεμα, σεμνά. Πράγματι, ο λόγος του απέχει πολύ για παράδειγμα από τον φωνακλάδικο, ρατσιστικό, επιθετικό λόγο και τόνο ενός Αδ. Γεωργιάδη ή του προϊσταμένου του Υπουργού Υγείας Β. Κικίλια.

Αυτό είναι λοιπόν που κάποιοι θεωρούν υποχρεωμένοι να υπογραμμίσουν ιδιαιτέρως; Η ισοπέδωση δεν ωφελεί σε τίποτα είναι αλήθεια, ωστόσο έχει σημασία να ορίσει κανείς ποιο είναι το επίπεδο αναφοράς για να μιλήσει  για διαφορές και να αξιολογήσει τη σημασία τους.

Για να χρησιμοποιήσουμε ένα γνωστό παράδειγμα, ο λόγος του Μακρόν είναι εξόχως φιλικός σε περιβαλλοντικές ευαισθησίες, πλούσιος σε αντιρατσιστικές αναφορές ή στα δικαιώματα ΛΟΑΤΚΙ ατόμων, ως εκ τούτου δεν έχει σχέση με τον ακροδεξιό, στρατοκράτη, σεξιστή Μπολσονάρου. Κανείς ωστόσο -στην αριστερά τουλάχιστον- δεν περιορίστηκε σε αυτή την υπαρκτή και όχι ασήμαντη διαφορά, στην τοποθέτησή του σχετικά με την ακραία νεοφιλελεύθερη, αυταρχική, ρατσιστική, γεμάτη βία πολιτική του, όταν αυτή αμφισβητείται.

Πολιτική δεν είναι μόνο αυτό που λέει ή κάνει κάποιος σε μια στιγμή. Κρίνεται από τις συνδηλώσεις της κάθε φορά. Από τα άλλα που κάνει την ίδια στιγμή και εκείνα που δεν κάνει επίσης.

Στο παρελθόν έτυχε να δουλεύω σε μεγάλη βιομηχανική εταιρεία, όπου εξαιτίας πλημμελών μέτρων ασφάλειας ένας εργάτης σκοτώθηκε. Ο εργοδότης έδωσε ένα σεβαστό ποσό στην οικογένειά του, μαζί και ένα συγκινητικό γράμμα. Φανταστείτε, τι θα σήμαιναν τα συγχαρητήρια από μεριάς του σωματείου σε αυτή την πράξη του εργοδότη, απομονώνοντάς την ως τέτοια, αφήνοντας στην άκρη όχι μόνο τις ευθύνες της εργοδοσίας για ότι συνέβη, αλλά και για τα μέτρα που δεν πήρε ούτε μετά έστω.

Στην περίπτωση μας δεν έχουμε καν αυτό, αλλά στην εκπροσώπηση μιας αντιδραστικής στο γενικό και ειδικότερο περιεχόμενό της πολιτική, με ένα διαφορετικό ύφος.

Θα σημειώσουμε πως ούτε αυτό αποτελεί ελληνική πρωτοτυπία, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία των χωρών, παίζει ακριβώς το ίδιο μοντέλο με την αντιμετώπιση του κορωνοϊού: Πρόεδροι, Πρωθυπουργοί, Υπουργοί αποφεύγουν να λένε πολλά, και βγαίνουν μπροστά ως εκπρόσωποί τους γιατροί και άλλοι ειδικοί.

Ας δούμε όμως το θέμα στην ουσία του.

Η συζήτηση περί «ύφους και ήθους» της εξουσίας και της πολιτικής δεν είναι καινούργια. Τις τελευταίες δεκαετίες, υπάρχει μια αναβάθμιση της αναζήτησης της αισθητικής (και της «πολιτικής ορθότητας») στην πολιτική, αλλά με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Η αισθητική δε νοείται ως συστατικό στοιχείο του πολιτικού λόγου και της πράξης, αλλά ως αντικατάστασή τους. Πιο σωστά, χρησιμοποιείται ως εργαλείο συσκότισης του πυρήνα της πολιτικής.

Στη συλλογιστική αυτή σημασία δεν έχει σημασία  τι λέει ή κάνει κάποιος ή κάποια κυβέρνηση, αλλά πως το λέει. Πρόκειται για μια ιδιότυπη έκπτωση της πολιτικής ως συμπύκνωσης της ταξικής διαπάλης, μυστικοποίηση και επικάλυψή της ταυτόχρονα.

Δεν πρόκειται για μόδα, αλλά για βαθύτερη ανάγκη που σχετίζεται με μετασχηματισμούς στη συνολική λειτουργία των αστικών κρατών.

Τη συζήτηση περί «ύφους και ήθους» την άνοιξε στην Ελλάδα ο Λεωνίδας Κύρκος, το 1985. Έγινε η σημαία γενικότερα της «ανανεωτικής αριστεράς», αλλά και του «εκσυγχρονιστικού» ΠΑΣΟΚ στη συνέχεια. Στην πραγματικότητα ήταν μια αναγκαία σημαία μετάβασης, προς μια πολιτική επιλογή ανοιχτής συναίνεσης και συναλλαγής με την αστική πολιτική, με την ταυτόχρονη αναζήτηση «πολιτισμικών» διαφορών στα ζητήματα «ύφους και ήθους».

Κατά κάποιο τρόπο, την κορύφωση αυτής της πορείας σηματοδότησε η κυβερνητική θητεία ΣΥΡΙΖΑ, όπου σε μια πραγματικότητα εφαρμογής αστικής ευρωμνημονιακής και φιλοΝΑΤΟικής πολιτικής, επιχειρήθηκε η διάσωση των «αριστερών» προσήμων στα ζητήματα «ύφους και ήθους» και «ευαισθησιών» για τα δημοκρατικά δικαιώματα ή για το προσφυγικό. Οι «διαχωριστικές γραμμές» που τέθηκαν ήταν από τη μια η εικόνα μιας «δεξιάς» χωρίς ήθος και αναστολές, έναντι μιας «αριστεράς» ανίκανης μεν για κάποια κοινωνική αλλαγή, ωστόσο ηθικής, διαφανούς και τίμιας.

Αυτές ωστόσο οι «διαφορές» καθίστανται πλέον έωλες, σε μια συνθήκη όπου το σύνολο των αστικών πολιτικών δυνάμεων συγκλίνουν στην ουσία μιας σκληρής πολιτικής καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης και συντριβής του κόσμου της εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, η πολιτική διαχείρισης που ασκούν, αποτελεί θλιβερό και απο-μειούμενο υποσύνολο της πολιτικής των αστικών κρατών, αλλά και υπερ-κρατικών καπιταλιστικών οργανισμών, καθώς και του αυξανόμενου άμεσου πολιτικού ρόλου των ίδιων των (μεγαλύτερων) καπιταλιστικών επιχειρήσεων και καπιταλιστών.

Οι διαφορές πλέον στριμώχνονται στην επίδειξη «χρηστότητας», έναντι «σκανδάλων».

Στην πραγματικότητα, η υμνολογία και κενολογία περί του Σ. Τσιόδρα, αναδεικνύει ακριβώς αυτή την επικίνδυνη μετατόπιση. Στην ουσία δεν πρόκειται απλά για περιορισμό στην κριτική και αξιολόγηση της όποιας κυβέρνησης και εξουσίας μόνο με όρους «ύφους και ήθους», αλλά για πλήρη εξουσία και ηγεμονία του «ύφους και ήθους», επί της ουσίας της ασκούμενης πολιτικής.

Αν αυτό αποτελεί μια εσωτερική ανάγκη για τις αστικές πολιτικές δυνάμεις, ώστε να οικοδομήσουν ένα κάποιο πεδίο και κριτήριο για ανάδειξη των διαφορών τους, άρα και απόδειξης της χρησιμότητας τους και επιλογής τους από το εκλογικό σώμα, για τις αριστερές και κομμουνιστικές δυνάμεις, αν δεν αμφισβητηθεί, συνιστά την πλήρη εξουδετέρωσή τους, ως αντισυστημικές επαναστατικές δυνάμεις κοινωνικού μετασχηματισμού.

Η ειρωνείας της ιστορίας είναι, τα μεν πρώτα βήματα συναίνεσης της αριστεράς να γίνονται με τη σημαία του «ύφους και ήθους» και της «κάθαρσης» επί Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, η δε κλιμάκωση αυτής της πορείας να γίνεται με πρωθυπουργία του γιού του Κυριάκου. Σε εποχή όμως, ακόμη μεγαλύτερης υποβάθμισης της θέσης της εργατικής τάξης, μέσα σε μια διπλή υγειονομική και οικονομική κρίση. Αυτή τη φορά, με τη σημαία της «ομοψυχίας» στην αποδοχή του σιωπητήριου στο όνομα της πανδημίας από την οποία θα μας σώσει υποτίθεται ο ένας ή ο άλλος εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας ή ο σούπερ καθηγητής και επιστήμονας, μπροστά στον οποίο δεν δικαιούνται να μιλούν οι απλοί μαχητές γιατροί της πρώτης γραμμής και πολύ περισσότερο οποιοσδήποτε άλλος που αγωνιά για μια αξιοβίωτη ζωή με ελευθερία. Δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητο ότι οι ειδικά οι  υμνολογίες στον Σ. Τσιόδρα, πηγαίνουν μαζί με ανήκειες, εμπαθείς, προσβλητικές επιθέσεις σε μαχητές γιατρούς της πρώτης γραμμής στα νοσοκομεία και στον πολιτικό ταξικό αγώνα όπως η λοιμωξιολόγος  Όλγα Κοσμοπούλου ή ο Πάνος Παπανικολάου, γενικός γραμματέας της ΟΕΝΓΕ και οι δύο μέλη του ΝΑΡ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

Η πρόκληση επομένως για αντίσταση στη σιωπή και τη συναίνεση για τις δυνάμεις της αντικαπιταλιστικής κομμουνιστικής αριστεράς, είναι για άλλη μια φορά, πολύ σημαντική.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 83.64% ( 11
Συμμετοχές )



34 σχόλια στο “Το ύφος της εξουσίας και η εξουσία του ύφους επί της πολιτικής. Με αφορμή τους ύμνους στον Σ. Τσιόδρα

  1. Ηλίας Γιαννόπουλος

    Καλημέρα σε όλους.
    Εξαιρετικό, για μία ακόμα φορά,το άρθρο του Παναγιώτη Μαυροειδή.Βάζει τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση.Είναι τραγικό να υπάρχουνε μέσα στην Αριστερά άνθρωποι που να επαινούν το ημιδικτατορικό καθεστώς των Μητσοτάκηδων.Αυτούς που μας επέβαλαν νέα Κομαντατούρ με sms και ελικόπτερα να υπερίπτανται για την επιτήρηση του πόπολου.Και ακόμα πιο τραγικό να ακούγονται θετικά σχόλια για τον παρατρεχάμενο του Χαρδαλιά, τον Τσιόδρα, που προσφέρει ξεδιάντροπα “επιστημονικό” φύλλο συκής στην ακροδεξιά συμμορία της ΝΔ που εξοντώνει πρόσφυγες μέσα στα καμπ.
    Όπως φαίνεται και στον πίνακα απ’ το worldometer, η γειτονική Αλβανία με πιο σκληρό curfew (6μμ εως το επόμενο πρωί στις 5), έχει ίδιο αριθμό θανάτων/εκατ. με την Ελλάδα.
    Το ίδιο συμβαίνει και με την Ουγγαρία στην οποία τα καφέ και τα ρεστοράν είναι ανοιχτά έως τις 3μμ.
    Αλλά και στη Σερβία και τη Βοσνία που οι κυβερνήσεις έχουνε επιβάλει απαγόρευση κυκλοφορίας απ’τις 8μμ έως τις 5 το επόμενο πρωί ο αριθμός θανάτων/εκατ. είναι της ίδιας τάξης μεγέθους με την Ελλάδα.
    Είναι φανερό ότι τα χουντικά μέτρα των Μητσοτάκηδων δεν πρόσφεραν τίποτα στην αντιμετώπιση της επιδημίας, παρά μόνο ένταση της καταστολής και αστυνομοκρατία.
    Διαφορετικά, θα πρέπει να πιστώσουμε και την κυβέρνηση της Βοσνίας για τη φοβερή της “επιτυχία”.
    Έχει απόλυτο δίκιο ο Παναγιώτης ότι η επιστημονική έρευνα θα δείξει,όσο περνάει ο χρόνος,το γιατί οι χώρες της Βαλκανικής και της Ανατολικής Ευρώπης έχουνε χαμηλότερους θανάτους.Σίγουρα, πάντως,δεν εξηγείται απ’τον καιρό (η Ουγγαρία έχει πολύ κρύο όπως και η Βοσνία) και πολύ περισσότερο δεν είναι αποτέλεσμα της σκληρής καραντίνας μιας και σ’ αυτήν την περίπτωση η Ταιβάν θάπρεπε νάχει εκατόμβη (μόλις 0,3 θάνατοι/εκατ.) αφού έχει οχταπλάσια πυκνότητα πληθυσμού απ’την Ελλάδα και δεν έχει επιβάλει λοκντάουν.
    Το ίδιο και η Κορέα με εξαπλάσια πυκνότητα πληθυσμού απ’την Ελλάδα η οποία (δίχως λοκντάουν) έχει 4 θανάτους/εκατ. αλλά 4 φορές περισσότερα τεστ απ’την Ελλάδα.Οι Μητσοτάκηδες και τα παπαγαλάκια τους θα πρέπει να αναθεωρήσουνε τις μπούρδες τους.

    Reply
  2. Κώστας

    Στις σχετικά πιο κλειστές οικονομίες πήγε πιο αργά και με χαμηλότερη ένταση και η προπαγάνδα της κυβέρνησης δεν έχει αφήσει αυτή την αλήθεια να φτάσει στον κόσμο. Επίσης είναι χώρες με αποβιομηχάνιση, πηγές μετανάστευσης κλπ.

    Κάτι που όμως εκφέυγει της προσοχής μας είναι ο κίνδυνος πρόωρης άρσης των μέτρων. Όχι απλά εκφεύγει της προσοχής μας αλλά το ενισχύουμε γιατί εγγράφουμε στην δημόσια συζήτηση μια σιγουριά για το το περιττό των μέτρων. Εγγραφόμαστε σε μια ορισμένη κοινωνική ψυχολογία “απελευθέρωσης” Θα είναι τραγικό να πάμε προς μοντέλα Μπολσονάρο και να το έχουμε βοηθήσει.

    Το θέμα Τσιόδρας δεν εχω καταφέρει να το καταλάβω πως προέκυψε ως θέμα συζήτησης στην αριστερά. Μια ορισμένη άρρητη ομολογία αδυναμίας να ακουμπήσουμε τα πραγματικά επίδικα πρέπει να είναι η ριζα. Μια ορισμένη κακή φεισμπουκοποίηση της πολιτικής την οποία φάγαμε. Την φάγαμε τόσο εύκολα γιατί και πριν την πανδημία αυτά κυρίως κάναμε, τσακωνόμασταν με άλλους αριστερούς για ανοησίες

    Κώστας

    Reply
    1. Κώστας

      Λεφτ ειδικά εσύ να μην πανηγυρίζεις. Ειδικά εσύ που μας έχεις ζαλίσει για την “ευκαιρία” που παρουσιάζει για την αριστερά η υπό ακροδεξιά ηγεμονία τάση της “αποπαγκοσμιοποίησης” θα πρέπει ή να ζητήσεις συγνώμη ή να λείψεις για κάμποσο καιρό, ιδανικά, για μένα, για πάντα. Αν προβληματίζομαι για την περίπτωση κάποια πράγματα που λέει η αριστερά ΕΜΜΕΣΑ και ΑΚΟΥΣΙΑ να βοηθήσουν τους Μπολσονάρο αυτό εσένα δεν σε δικαιώνει γιατί τους έχεις στηρίξει ΑΜΕΣΑ και ΕΚΟΥΣΙΑ

      Είναι φοβερό αυτό που συνέβη λίγο καιρό μετά το “Brexit να ναι και ότι να ναι”. Διάβαζα διάβαζα διάβαζα αριστερούς να λένε πως ο Μπόρις θα κάνει την μεγάλη έκπληξη και θα εφαρμόσει Κοινωνικά Συμβόλαια και δεν συμμαζεύεται και ο Μπόρις άρχισε την πορεία του με την γραμμή ΨΟΦΗΣΤΕ.

      Δεν με αφορά το τι θα κάνεις προσωπικά γιατί δεν είσαι κάτι και κάποιος, όσο και αν νομίζεις πως κάνεις … παρέμβαση. Δεν σου βάζω βιντεάκια δικαίωσης γιατί το θεωρώ εντελώς αυτονόητο να δικαιώνομαι απέναντι σου, σιγά το κατόρθωμα. Ελπίζω όσοι έχουν πάθει Δρόμος και iskra, και παραμένουν όμως αγωνιστές, να προβληματιστούν εκτός και αν έχουν μεταλλαχτεί οριστικά σε ΑΡΔΗΝ

      Κώστας

      Reply
      1. Left G700

        Μην αγχώνεσαι. Ήγγιγκεν η ώρα που, “φροντίδι” κάποιων, θα εκπληρωθεί η ιδανική επιθυμία σου να λείψω για πάντα…

        Reply
        1. kokkiniotis

          Για άλλη μια φορά σπεκουλάρεις. Σου έχω επανειλημμένα ζητήσει να μη μιλάς προσβλητικά προς τους συνομιλητές σου, και εσύ υποκρίνεσαι ότι σε φιμώνουμε. Σε προειδοποιώ πως ούτε αυτή η σπέκουλα (περί “λογοκρισίας” κλπ) είναι ανεκτή πλέον στην Παντιέρα. Είναι η πολλοστή φορά που σου το επισημαίνουμε. Μετά θα λες ότι δεν αντέχαμε τα φοβερά σου επιχειρήματα κλπ, όπως και άλλοτε έχεις κάνει. Ως εδώ με τη σπέκουλα, όλοι μας έχουμε και άλλα προβλήματα εκτός από την υπεροψία σου.

        2. Κώστας

          Καλή η κλάψα λεφτ από το να προσπαθήσεις να στηρίξεις την θεωρία του αριστερού τραμπισμού.

          Και δεν είπα αυτό που λες, που δεν είναι δουλειά μου έτσι κι αλλιώς, διάβασε προσεκτικότερα.

          Κώστας

  3. Left G700

    ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΟΎ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΛΑΏΡΑ!

    Όσο εσείς διαβάζατε τον (προβλέψιμο) Μαυροειδή, εγώ διάβαζα τι γράφει το ΝΑΡ και η νΚΑ της Λάρισας. Κι εκεί*, πρόσεξα και το εξής (πολύ) ευχάριστο:
    Να γράφουν οι Λαρισαίοι σε κάποιο σημείο:

    2. Σήμερα κιόλας, χτίζονται οι προϋποθέσεις ενός νέου κύματος φτώχειας και ανεργίας. Ό,τι μας δίνουν θα το πάρουν πίσω πολλαπλά. Τα βάρη της πανδημίας πάλι ο λαός θα καλεστεί να τα σηκώσει. Η κερδοφορία τους και οι ιδιωτικοποιήσεις είναι υπεράνω μισθών, συντάξεων, μιας αξιοπρεπούς ζωής.

    Ενωμένος ο λαός μας θα νικήσει και τον ιό και την αλητεία τους.

    Δεν αρκεί ο εγκλωβισμός και η απομόνωση.

    Το πιάσατε το υπονοούμενο; Να το ξαναγράψω με καλύτερο focus αυτή τη φορά:

    Δεν αρκεί ο εγκλωβισμός και η απομόνωση.

    «Δεν αρκεί ο εγκλωβισμός και η απομόνωση.» Απλώς (και ορθώς) δεν αρκεί.

    Πάει η «χούντα» (και μάλιστα «στις χειρότερες και πιο σκοτεινές μέρες της») του Γιώργου Παυλόπουλου (ΠΡΙΝ, Σαββατοκύριακο 28-29 Μαρτίου), πάει και το «ΤΡΟΜΑΧΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» τής Όλγας Κοσμοπούλου…

    Δεν τον πρόλαβα τον Γιάννη Βαλαώρα. Παντως, πρέπει να ήταν όντως μεγάλος μπαλαδόρος! ;-) :-)

    * Για το επικοινωνιακό σόου της κυβέρνησης για τα κρούσματα κορωνοϊού στη Λάρισα

    Reply
    1. ΑΩ

      Το μόνο κακό που έφερε το ξεπέρασμα των προβλημάτων της Παντιέρας και η επανεμφάνιση του σάιτ, είναι η ξεφτίλα του Λεφτ που συνεχίζει ακούραστα το δρόμο της λάσπης, της φτηνής ειρωνείας, της συκοφαντίας και της λαθροχειρίας.
      Το ΝΑΡ βρίσκεται στο στόχαστρο, μαζί με άλλους, γιατί αγωνίζεται. Με προσαγωγές, πρόστιμα και κατασυκοφάντηση κι αυτός ο τύπος την ίδια ώρα κάνει δήθεν πολιτική κριτική.
      Η χυδαία μονταζιέρα του λεφτ παπαγαλίζει όσα μας έχουν πει εδώ και μέρες τα διάφορα κυβερνητικά φερέφωνα, Καψής, Μανδραβέλης, εφημερίδα “Δημοκρατία” του ακροδεξιού Φιλιππάκη κλπ. Αυτόν τον οχετό παρουσιάζει σαν δήθεν “άποψη”
      Μας παν και άλλοι λεφτ, έρχεσαι τέταρτος-πέμπτος και καταϊδρωμένος.

      Reply
        1. ΑΩ

          Η ταμπακιέρα η δική σου συστηματική προσπάθεια να πετάς αποσπάσματα από κείμενα για να εμφανίσεις το ΝΑΡ να καλεί σε άρνηση κάθε μέτρου κοινωνικής απομάκρυνσης. Δεν ισχύει και αυτό προκύπτει αν διαβάσει κανείς τα σχετικά κείμενα ολόκληρα. Όχι με τη λογική της μονταζιέρας.
          Η ταμπακιέρα με δυο είναι η δική σου εμμονή να παρουσιάζεις σαν “άποψη” όσα συκοφαντικά απευθύνει στο χώρο του ΝΑΡ και της Αριστεράς η κυβερνητική προπαγάνδα.
          Η χυδαιότητά του δεν έχει όριο.

  4. Σ.Τ.

    Απαράδεκτο το άρθρο, έχουμε μπουχτισει από μισές αλήθειες στην αριστερά, έλεος πια.

    Εντάξει ο τσιοδρας δεν είναι ούτε μάγος ούτε Ιησούς Χριστός. Ένας επιστήμονας είναι και του αξίζει έπαινος γιατί κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Όσοι συμβούλεψαν την κυβέρνηση να κρατήσει ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕς ΧΩΡΕς ΣΤΆΣΗ ΑΞΙΖΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. Υπερέβαλαν τον τεχνοκρατικό τους ρόλο, λειτούργησαν και πολιτικά, γιατί η σωτηρία του λαού από την πανδημία είναι πολιτική.

    Η Ελλάδα απέφυγε προς το παρόν τις εκατομβες νεκρών και αυτό οφείλεται πρώτα και κύρια στους τεχνοκράτες συμβούλους της κυβέρνησης.
    Αξίζουν πολλά μπράβο και όχι συκοφαντίες.

    Reply
    1. Ανώνυμος

      O Τσιόδρας είναι Κυβερνητικός Εκπρόσωπος με επιστημονικήν ειδικότητα.
      Μην τσακώνεστε λοιπόν, και οι δύο πλευρές δίκηο έχετε!
      Απλά θυμηθείτε λίγο έναν άλλον μεγάλον Αρχοντα, που όταν πέθανε δεν πλημμύρισαν τα τότε ΜΜ”Ε” από ύμνους: “…κι εσύ τσούλα των δήμιων επιστήμη…“.
      Κατά τα λοιπά, το άρθρο πέφτει στην παγίδα του συστήματος: “Αντιπολίτευση να κάνω, κι ότι νάναι, αρκεί να φανώ εγώ (η άποψή μου, η παράταξη μου, το κοινωνικό στρώμα μου)”. Ιδίως, τώρα που η ολοκληρωτική στροφή …”360(*) μοιρών” του Συριζοπασόκ, έχει αφήσει κενό στην εκπροσώπηση μιας αναγκαίας συστημικής Αριστεράς. Μαζί με τα απόνερα πετάει και το μωρό. Τα κοινωνικά αναγκαία μέτρα αποστασιοποίησης, που τα συγχέει με τον, αναπόφευκτο για την κοινωνική τάξη του κ. Τσιόδρα, καιροσκοπικό τρόπο ταξικής αξιοποίησης τους, δεν είναι και ικανά για την προστασία του πληθυσμού και ιδιαίτερα των εργαζομένων και των κατατρεγμένων. Που, επίσης αναμενόμενα, δεν είναι και η πρώτη προτεραιότητα της κυρίαρχης τάξης, παρά μόνο στον βαθμό, που εξασφαλίζει την αναπαραγωγή της αναγκαίας γι αυτήν εργατικής δύναμης συν τον λειτουργικό για το σύστημα αναγκαίο ελάχιστο εφεδρικό βιομηχανικό στρατό. Οι υπόλοιποι περισσεύουν και μπορούν να αφεθούν στην δαρβινική λειτουργία των ιών. Που μόνο προσωρινά μπορεί να ανακοπεί, αλλά όχι και να απαλειφθεί, πολύ λιγότερο να αναστραφεί, από τα “μέτρα” της “τσούλας των δήμιων”. Κι αυτό το ξέρουν οι δήμιοι και πιθανότατα και οι «τσούλες» τους.
      Η βιαστική προσφυγή σε έωλες “στατιστικές”, που μεταβάλλονται κάθε μέρα, είναι πολύ χαρακτηριστική της στενής/αδύναμης αφετηρίας του άρθρου. Και μας υπενθυμίζει για μιαν ακόμη φορά, πως η ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος έχει να λύσει ακόμη πολλά εσωτερικά προβλήματα, μέχρι να βρεθεί σε θέση αντεπίθεσης.
      ———————
      (*) Πολλοί σπεύσατε να χλευάσετε γλωσσικό(!) “ατόπημα”, που ήταν μεν γλωσσικό, αλλά καθόλου “ατόπημα”, αφού αποκάλυπτε, έστω από απροσεξία, μια μεγάλην αλήθεια: Ποτέ δεν ήταν “αριστερή” δύναμη το συριζοπασόκ, ούτε σαν σύριζα, ούτε σαν “ΣΥΝ”, ούτε σαν Πασόκ, η σαν “Κ”Κεσ. Συνεπώς, ορθότατη ήταν η έκφραση “360”. Ο χλευασμός στην πραγματικότητα ξεσκέπαζε τις αυταπάτες των χλευαστών για την ίδια την φύση του συριζοπασόκ. Αυταπάτες, που δυστυχώς εκφράστηκαν και με πιο οδυνηρούς για το εργατικο-λαϊκό κίνημα, ό,τι έχει απομείνει από αυτό, τρόπους.

      Reply
      1. KiroiSenko

        ”Η βιαστική προσφυγή σε έωλες “στατιστικές”, που μεταβάλλονται κάθε μέρα, είναι πολύ χαρακτηριστική της στενής/αδύναμης αφετηρίας του άρθρου. Και μας υπενθυμίζει για μιαν ακόμη φορά, πως η ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος έχει να λύσει ακόμη πολλά εσωτερικά προβλήματα, μέχρι να βρεθεί σε θέση αντεπίθεσης.”

        Εξαιρετική παρατήρηση. Και να συπληρώσω πως όχι μόνο είναι έωλες αλλά δεν ερμηνεύονται και σωστά…

        Reply
    2. ΑΩ

      Οι πολιτικές αποφάσεις είναι της ΝΔ
      Δηλαδή και η απόφαση για οι προσλήψεις 2000 γιατρών (σε προσωρινές θέσεις) που ανακοίνωσε και δεν εφαρμόζει. Αντί γιατρών, ΔΙΑΣ και λοιποί μπάτσοι.
      Αυτά εξωραΐζει ο Τσιόρδας.
      Αλλά αν ο ΣΤ δεν έγραφε σχόλια υπέρ της ΝΔ και για τον κορονοϊό, θα ήταν έκπληξη.
      Εμπεδώσαμε το παραμύθι του αριστερού κλακαδόρου του Μητσοτάκη με το προσφυγικό.

      Reply
      1. Ragnarok

        Πολύ καλό το κείμενο του Μαυροειδή: Εσύ σ.τ., ήρθε η ώρα να μετακομίσεις στο Μαξίμου. Μην γράφεις και τζάμπα ύμνους υπέρ Τσιόδρα και ΝΔ!

        Reply
    3. Ragnarok

      Απαράδεκτο και αυτό το σχόλιο του σ.τ. Εχουμε μπουχτίσει πια από μισές αλήθειες και μπόλικα ψέματα που αναπαράγουν σχολιαστές σαν τον σ.τ.

      Ο Τσιόδρας είναι ένας επιστήμονας, που έθεσε το επιστημονικό του κύρος στην υπηρεσία της ελληνικής κυβέρνησης, γινόμενος ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ η επιστημονική βιτρίνα μιας άθλιας κυβέρνησης. Τσιμουδιά ο κ. Τσιόδρας για τις συνειδητές συνεχιζόμενες καταστροφές που επιβάλλει η ελληνική κυβέρνηση στο ΕΣΥ στο δημόσιο συστημα υγείας δηλαδή, και στην αβάντα στον καπιταλιστικό τομέα της Υγείας και στην λογική “αν δεν έχεις να πληρώσεις ψόφα”.

      Τσιμουδιά ο Τσιόδρας για τα άχρηστα για την δημόσια υγεία -χρήσιμα για τον καπιταλιστικό ολοκληρωτισμό- μέτρα της κυβέρνησης η οποία έκλεισε πάρκα, δάση και παραλίες.

      Κιχ ο Τσίδρας για τα εκατομμύρια επί εκατομμυρίων ευρώ που χαρίζει η ελληνική κυβέρνηση στο ελληνικό κεφάλαιο για να τα περιδρομιάσει, αφήνοντας δημόσια υγεία και πρόνοια να βουλιάζουν.

      Τσιμουδιά για όλα αυτά ο οΤσιόδρας. Και συνειδητή ΑΒΑΝΤΑ του Τσιόδρα στην άθλια πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης και του ελληνικού κράτους.

      Παρακαλώ τα παπαγαλάκια του Τσιόδρα και της κυβέρνησης όπως είναι ο σ.τ. και ο left, να μετακομίσουν στο Μαξίμου.

      Reply
      1. Left G700

        Παρακαλώ τα παπαγαλάκια του Τσιόδρα και της κυβέρνησης όπως είναι ο σ.τ. και ο left, να μετακομίσουν στο Μαξίμου.
        __________________________________________________

        Ρε Ragnarok, βουλωμένο γράμμα διαβάζεις, μα τον Τουτάτη! Άμα σε είχαμε στον εμφύλιο, θα είχαμε χάσει μέχρι και στη μάχη τού Μαραθώνα!

        Reply
        1. Ragnarok

          Αμα είχαμε εσένα left.gr θα είμασταν ως άνθρωποι ακόμα πάνω στα δέντρα και θα τρώγαμε βελανίδια. Από οικολογικής απόψεως βέβαια, θα γλίτωνε ο πλανήτης. Ουδένα κακό, αμιγές καλού. Για αυτό λοιπόν left, αγάπα το δέντρο σου, τρώγε το βελανίδι σου και διάβαζε τον Πάσχο σου πολύ. Μόνο για αυτά είσαι.

        2. ΑΩ

          Άμα σε είχαμε στον Εμφύλιο θα ήσουν με τον Παπάγο σαν κάτι μεταλλαγμένους αρχειομαρξιστές

      2. Σ.Τ.

        Μην μπερδευεσαι δεν είναι ο Κουτσούμπας (αν και οινε Θεσσαλοί και οι δυο), ενας επιστήμονας είναι και δεν γίνεται να του ζητάει κανένας να υπερβεί τις αρμοδιότητες του.
        Αλλά μάλλον ζητάω πολλά από τυφλούς που φοράνε και παρωπιδες από πάνω.

        Reply
        1. Ανώνυμος

          για ρουμελιώτη από την Φθιώτιδα μας τον είχαν συστήσει τον Μήτσο

  5. Τάκης

    Για μια ακόμα φορά ο σ Μαυροειδής αποκαλύπτει,αναλύει τις σύγχρονες μεθόδους,πρακτικές του συστήματος,για αποπροσανατολισμό,και αδρανοποίηση των λαϊκών στρωμάτων,.
    Θέτει στην υπηρεσία του(εξαγοράζει)ιδικούς!, επικοινωνιολόγους,ανδρείκελα,να φιλοτεχνούν προφίλ ηγετών με λαϊκή αποδοχή(βλέπε΄Αντρέας,Αλέξης, Κυριάκος)
    Η Σημερινή ακροδεξιά κυβέρνηση επιστρέφει σε απολυταρχικές πρακτικές οργανώνει αστυνομικό κράτος ημετέρων,(προσλαμβάνει χιλιάδες στρατοχωροφύλακες,μοιράζει χρήμα σε γνωστούς και φίλους) εκμεταλλεύεται την συγκυρία να βάλει την κοινωνία στον γύψο,να εφαρμόσει και άλλα αντεργατικά μέτρα,
    Μπήκαν στην πόλη οχτροί και εμείς φωνάζαμε ζήτω και για.
    Πέφτουμε στην παγίδα των επικοινωνιολόγων .
    Τάκης

    Reply
  6. Νίκος

    ΤΑΞΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΠΑΝΔΗΜΙΑ

    οταν κάνεις συγκρίσεις θα πρέπει να κάνεις και στο κατάλληλο χρονικό παράθυρο εκδήλωσης της επιδημίας. ΑΦενός οι ανατολικές χώρες δεν έχουν δεχτεί ακομη το μεγάλο κύμα της εξάπλωσης, αφετέρου δεν έχουν τις ίδιες πτήσεις από εξωτερικό. Το ίδιο ισχύει και στη σύγκριση Ελλάδας με Ισπανία, Ιταλία. Παίζει να ήμασταν τυχεροί, πάρα πολύ τυχεροί. Τα “ορφανά” κρούσματα ήταν ελάχιστα συγκριτικά με Ιταλία, Ισπανία πριν την επιβολή καραντίνας παρότι επί βδομάδες συνέχιζαν πτήσεις από Ιταλία. Ισως οι περισσότεροι δεν είχαν επισκεφτεί το Μιλάνο, αλλά Ρώμη κτλ…

    Πρέπει να καταλάβουν κάποιοι ότι την καραντίνα δεν τη θέλουν οι αστοί. Την επέβαλαν όταν είδαν ότι θα καταστρεφόταν το εθνικό σύστημα υγείας απο το τσουνάμι στις εντατικές. Συνεχώς την υπονομεύουν.Ηδη με εκατοντάδες νεκρούς κάθε μέρα, ισπανία, ιταλία χαλαρώνουν τα μέτρα! Ο Πέτσας διαμηνύει απο μάη χαλάρωση μέτρων, όταν δεν έχουν καν φροντίσει προμήθειες για μαζικά τεστ, όταν δεν ξερουν καν πόσο ειναι τα πραγματικά κρούσματα στην Ελλάδα.

    Πρέπει να καταλάβουν κάποιοι ότι το κεφάλαιο θέλει εργαζόμενους να δουλεύουν για να βγάζει το ίδιο κέρδη, όχι να παραλύει την οικονομία, διακινδυνεύοντας μείωση του ΑΕΠ της τάξης του 10-20%. Στοιχειώδη μαρξιστικά είναι αυτά.

    Δεν υπάρχουν καλύτεροι “επιτηρούμενοι” για το κεφάλαιο από όσους τρώνε το όνειρο της καλής ζωής, ενα αυτοκινητο καλύτερο, εναν καλύτερο υπολογιστή, μια πιο λαχταριστή γυναίκα το επόμενο βράδυ κτλ… Αυτοί προσφέρουν τα κέρδη. Θα ήταν αστείο το κεφάλαιο να θέλει να χαλάσει αυτο το όνειρο για να καταλήξει σε έναν εφιάλτη καραντίνας.

    Τέλος, δεν μπορείτε να συγκρίνετε τη συγκυβέρνηση της κάθαρσης με το γεγονός οτι πραγματικοί κομμουνιστές δεν πρόκειται να ζητήσουν άρση των μέτρων που προστατεύουν πρώτιστα τη δημόσια υγεία από μια φονική πανδημία προς όφελος της διάσωσης των κερδών του κεφαλαίου.

    Και επειδή φάινεται διολισθαίνετε σε περίεργες συγκρίσεις, να μην ξεχνάμε ξεχνάμε, ποιος αποκαλούσε ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ το Σύριζα το 2015.

    Reply
    1. KiroiSenko

      Γράφεις:

      ”Πρέπει να καταλάβουν κάποιοι ότι την καραντίνα δεν τη θέλουν οι αστοί. Την επέβαλαν όταν είδαν ότι θα καταστρεφόταν το εθνικό σύστημα υγείας απο το τσουνάμι στις εντατικές.”

      Να συμπληρώσω και το πολιτικό κόστος εδώ αλλά και ανθρωπιστικούς λόγους. Λες επίσης:

      ”Πρέπει να καταλάβουν κάποιοι ότι το κεφάλαιο θέλει εργαζόμενους να δουλεύουν για να βγάζει το ίδιο κέρδη, όχι να παραλύει την οικονομία, διακινδυνεύοντας μείωση του ΑΕΠ της τάξης του 10-20%.”

      Να αγιάσει το στόμα σου φίλε Νίκο. Επιτέλους κάποιος μη φιλελεύθερος γράφει τα αυτονόητα. Οτάν διαβάζω θεωρίες συνωμωσίας ότι η κρίση αυτή εξυπηρετεί το κεφαλαίο μου πέφτουν και τα λιγοστά πλέον μαλλιά μου. Οχι η κρίση αυτή δεν εξυπηρετεί το κεφάλαιο και τις επιχειρήσεις. Αντιθετώς θα υποστούν τρομακτικές ζημιές. Η κριτική οφείλει να εστιάσει, κατά τη ταπεινή γνώμη, στο πως θα διαμοιραστούν οι ζημιές και πως θα προστατευτούν οι πιο αδύναμοι συμπολίτες μας.

      Reply
      1. Ανώνυμος

        Πάντως το ΝΑΡ και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ δεν λένε ότι η κρίση εξυπηρετεί το κεφάλαιο. Λένε ότι προσπαθεί να την ξεπεράσει σε βάρος των εργαζόμενων.
        Και πολύ σωστά εστιάζει και επιμένει ότι πρέπει να απαιτήσουμε τώρα να ξεπεράσουμε την κρίση σε βάρος του κεφαλαίου. Καμία μοιρασιά στις ζημιές. Όλες να τις πληρώσει το κεφάλαιο.

        Reply
    2. ΑΩ

      Καταλάβαμε ότι με τα στοιχειώδη μαρξιστικά σου η απαγόρευση μιας συνδικαλιστικής παρέμβασης, όταν επιτρέπεται όμως ο συνωστισμός στους χώρους εργασίας, είναι περίπου λαϊκή κατάκτηση που πρέπει περιφρουρηθεί από τον κίνδυνο των αστών.
      Και να μην έχουμε αντιρρήσεις γιατί θυμάσαι “ποιος αποκαλούσε ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ το Σύριζα το 2015”.
      ΟΚ, διαλεκτική που σπάει κόκκαλα

      Reply
      1. Νίκος

        αυτό είναι το δικό σου αυθαίρετο συμπέρασμα. Γιατί προφανώς δεν καταλαβαίνεις ΑΚΟΜΗ ότι η καραντίνα δεν έγινε για να μπει ταφόπλακα στον συνδικαλισμό. Αλλο, αν εκμεταλλεύονται την κατάσταση για να φορτώσουν το βάρος αυτής της κρίσης (και της υγειονομικής) στην εργατική τάξη, τσακίζοντας εργατικα δικαιώματα και κατακτήσεις. Είναι απλά τα πράγματα, εκτος αμα είσαι ιδεοληπτικός.

        Reply
  7. Κωστας Μουγκοπετρος

    Οσο ασκοπη ειναι η ενασχοληση με τον Τσιοδρα,ο οποιος ειναι ενας ιατρος-υπαλληλος του αστικου κρατους,(και οχι εκπροσωπος του),οπως ειναι & χιλιαδες αλλο υπαλληλοι ,αλλο τοσο (ισως & περισοτερο) ειναι ασκοπη η ενασχοληση με πρακτικες που δεν οφειλονται σε πρωτοβουλιες δικιες του αλλα της κυβερνησης.Το κλεισιμο των συνορων , η απαγορευση της κυκλοφοριας, το κλεισιμο των καταστηματων κ.λ.π.,μετρα ,ειναι αποφασεις της κυβερνησης και καμια αξια δεν προσθετει στην θεωρητικη αναλυση της κομμουνιστικης αριστερας για τα πραγματα ,ουτε η θετικη ουτε η αρνητικη κριτικη στον Τσιοδρα. Ο τυπικος,κατα τη γνωμη μου τιτλος “Εκπροσωπος του Υπουργιου Υγειας”που φερει ο Τσιοδρας,δεν μπορει να ανατρεψει την ουσια του καπιταλισμου που ειναι οτι η ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ & και οι υπαλληλοι της εκτελουν. Ας βγει λοιπον ο ατυχης διαλογος που εξελισσεται εδω, απο την αντιπαραθεση ΜΕΙΛΙΧΕΙΟΙ-ΑΝΤΙΜΕΙΛΙΧΙΟΙ ,και ας οδηγηθει στην επιθεση κατα της φασιζουσας (με προοπτικη μονιμοτητας ) αποφασης της κυβερνησης(και οχι του Τσιοδρα) να φυλακισει το λαο στο σπιτι του,να τον ριξει στην πεινα, κλεινοντας ταυτοχρονα το δρομο(παλι η κυβερνηση&οχι ο Τσιοδρας) στους προσφυγες-μεταναστες προς το στοιχειοδες δικαιωμα στη ζωη. moug. k.

    Reply
  8. Ανώνυμος

    “Την επέβαλαν όταν είδαν ότι θα καταστρεφόταν το εθνικό σύστημα υγείας απο το τσουνάμι στις εντατικές.”
    Οχι πολύ σίγουρο. Μάλλον περισσότερο τρόμαξαν με την επαπειλούμενη καταστροφή, από τον κορονοϊό, της “βαρειάς βιομηχανίας” τους, δηλαδή του Τουρισμού. Τρέξανε, με την τρελή ελπίδα, πως θάναι κάτι παροδικό, πως θα προφτάσουν τα χειρότερα.: Την οικονομική χρεοκοπία, τις κοινωνικές παρενέργειες της και ασφαλώς, αλλά μάλλον τρίτο στη σειρά, την λαϊκή αγανάκτηση για τα φέρετρα.
    Οσο περνάει ο καιρός και οι ελπίδες ξεφτάνε, εξετάζουν σιγά-σιγά τις εναλλακτικές.
    Οταν, και αν, έρθουν αντιμέτωποι με την αδήριτη πλέον πραγματικότητα, τότε θα βάλουν άλλα πλάνα μπροστά.
    Γι αυτά πρέπει να προετοιμάζεται το εργατικό κίνημα.

    Reply
    1. Νίκος

      δεν αναφέρομαι μόνο στην Ελλάδα, αλλα σε όλες τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης που επέβαλαν περιοριστικά μέτρα. Μόλις το νούμερο στις εντακτικες ήταν ανεξέλεγκτο τότε επέβαλαν μέτρα..

      Ο τουρισμος φιλε μαλλον δεν θα υπάρχει φέτος στην ευρώπη με τόσα κρουσματα.

      Τον τουρισμό κανείς δεν ήθελε να τον πλήξει εξαρχής, γι αυτό άλλωστε δεν πήραν μέτρα στην πρωταρχική φάση της εξάπλωσης της επιδημίας (τεστ, καραντίνα σε όσους έρχονταν από Ασία, και κλείσιμο των συνόρων, όπως εκανε Ταϊβαν, Σιγκαπούρη, Νοτια Κορέα και άλλοι που είχαν πληγει από τον πρώτο SARS).

      Reply
  9. Κώστας

    Προσπαθώ να καταλάβω ποιοι έκαναν την αρχή σε αυτό το πράγμα των τσιοδρικών και των αντιτσιοδρικών έχουμε πέσει από τότε κάμποσα level.

    Δεν ξέρω ρε παιδιά αν είναι ισοαποσασίστικο και δημοσιοσχετίστικο αλλά όλοι άδικο έχετε. Γενικά 1)δεν αποθεώνουμε έναν πετυχημένο αξιωματικό του αντιπάλου 2) δεν συμβολοποιούμε ως εχθρό έναν επιτυχημένο αξιωματικό του αντιπάλου . Για να τα αποφύγουμε αυτά τα 2 προσπαθούμε να κρίνουμε συγκεκριμένα σε τι πέτυχε ο αξιωματικός του αντιπάλου. Όταν πχ το 40 στην Πίνδο ένας μεταξικός αξιωματικός, μπορεί όχι ντε και καλά στα φρονήματα αλλά αντικειμενικά μεταξικός, κάτι έκανε καλά αυτό το ξεχωριζουμε από τον Μεταξά. Αλλά δεν αποθεώνουμε τον αξιωματικό, του βάζουμε ποιο δύσκολα από το να τον αποθεώσουμε τόσο εύκολα γιατί αναπαράγει, συνειδητά ή όχι, με χαρά ή όχι, το μεταξικό πλαίσιο

    Και τα 2 λάθη είναι ενδείξεις επαναστατικής ανασφάλειας.

    Κώστας

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.