ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE – ΠΑΝΑΦΟΝ
Καταχρηστικές μέθοδοι από τη διοίκηση της Vodafone για τους εργαζόμενους στα τηλεφωνικά κέντρα
Ψεύτικο ενδιαφέρον και περισσευούμενο θράσος σε ανακοίνωση της διοίκησης προς τους εργαζόμενους
Αφαίρεση χρημάτων από τον μισθό συναδέλφων για «καθυστερήσεις» 1 έως και 3 λεπτών!
Στις 14 Ιανουαρίου οι εργαζόμενοι στη Vodafone λάβαμε mail από τη διοίκηση με τίτλο «Ξέρεις ότι τα διαλείμματα σε επαναφορτίζουν;», στο οποίο εξαίρεται η πολιτική της εταιρείας και καλεί τους εργαζόμενους σε μία «κρίση» ενδιαφέροντος να χρησιμοποιούν προς όφελός τους το διάλειμμά τους…
Αν δεν κατατρέχονται από το θράσος τους τα στελέχη της διοίκησης τότε έχουν χαθεί εντελώς στο φαντασιακό τους σύμπαν. Εξηγούμαστε:
1. Στα τηλεφωνικά κέντρα της εταιρείας, που κατά 90% χρησιμοποιούνται εργαζόμενοι μέσω εργολαβικών εταιρειών, τα διαλείμματα για εργαζόμενο 8ώρου είναι 15λ – 15λ – 20λ (σύνολο 50 λεπτά). Επισημαίνουμε πως παλαιότερα το σύνολο των διαλειμμάτων στα τηλεφωνικά κέντρα ήταν 60′ και μειώθηκε μονομερώς από τη διοίκηση περίπου προ 2 ετών εν μέσω αντιδράσεων παρ’ όλο που ουσιαστικά ήταν βλαπτική μεταβολή και παρά την τότε μαζική αντίδραση των συναδέλφων σε πολλά κτήρια. Επίσης τα διαλείμματα σε πολλά τηλεφωνικά κέντρα (Φοίνικας, prepay κ.ά) λόγω των πιέσεων που ασκούν οι προϊστάμενοι για να βγουν οι «αναμονές» των κλήσεων οι εργαζόμενοι δεν τα λαμβάνουν όταν είναι προγραμματισμένα αλλά όταν τους το επιτρέπουν, με αποτέλεσμα την εξάντλησή τους (δοκιμάστε να φάτε, να πάτε WC και να “αναταχθείτε ψυχικά” εντός 15λεπτών με ενδιάμεση εντατική εργασία 3 ώρες ή και περισσότερο σε ακουστικά).
2. Η διοίκηση της εταιρείας εδώ και πάνω από 1 έτος σχεδόν στο σύνολο των τμημάτων έχει εκβιάσει την υπογραφή ατομικών συμβάσεων για να καθιερώσει 9ωρο εργασίας με δικαιολογία την παροχή διαλείμματος 1 ώρας εκτός ωραρίου. Η μονομερής αυτή ενέργεια είχε προκαλέσει την αντίδραση πολλών συναδέλφων και την κινητοποίησή τους μαζί με το Σωματείο μας όπως και την άρνησή τους να αποδεχθούν την σχετική υπογραφή σύμβασης καθώς είχαμε προσφύγει στο υπουργείο εργασίας αλλά και στα δικαστήρια.
3. Σε πολλά τμήματα τα διαλείμματα αφορούν ακόμη μικρότερο χρονικό διάστημα (συνολικά έως 30λετπά). Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υπογραφή ατομικών συμβάσεων συναδέλφων στο VBC Connections, που από 1/1/20 από εργολαβική εταιρεία μετατράπηκαν σε υπαλλήλους Vodafone υπογράφοντας όμως σύμβαση με πρόβλεψη διαλείμματος 30λ.
4. Σε τηλεφωνικά κέντρα της εταιρείας (π.χ. 1399) στην προσπάθεια να πιέσουν τους συναδέλφους καταγράφονται αστείες καθυστερήσεις 1 έως 3 λεπτά. Πολλές φορές αυτό είναι το χρονικό διάστημα που χρειάζεται ένας εργαζόμενος να φθάσει στον όροφό του περιμένοντας σε ουρές για ανσασέρ, ενώ γνωρίζουμε πως σχεδόν ποτέ δεν θα φύγει στην ώρα του, αλλά για να τελειώσει την εργασία του και να κλείσει συστήματα θα χρειαστεί να φύγει με καθυστέρηση από 5 έως 30 λεπτά καθημερινά. Ωστόσο, η διοίκηση έχει το θράσος να μετρά καθυστερήσεις μονόλεπτες και δίλεπτες σε συναδέλφους και να τις αφαιρεί -παράνομα και καταχρηστικά- σε πολλές περιπτώσεις από το μισθό τους στο τέλος του μήνα, ( δείτε αποσπασματικό print screen από μισθοδοσία συναδέλφου).
Αφήνουμε τους κυρίους της διοίκησης να πνίγονται στα ψεύδη τους, στο δήθεν «ενδιαφέρον» τους και στα cents που αφαιρούν παρανόμως από τους μισθούς υποαμειβόμενων συναδέλφων που αμείβονται από 400 έως 700 ευρώ μικτά. Μόνο περιφρόνηση τους αξίζει.