Η πρόσφατη καταγγελία και αποκάλυψη για το πλοίο «Tera Jet» όπου διαπιστώθηκε ότι 3 άτομα της μηχανής και 1 δόκιμος λογιστής ήταν ανασφάλιστοι και χωρίς ΣΣΕ αποτελεί συνέχεια πολλών παραβιάσεων που έλαβαν χώρα την καλοκαιρινή περίοδο και τα οποία ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του αδράνησαν σκανδαλωδώς!
Υπενθυμίζουμε:
– τις καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών
– τις «μαϊμουδιές» στις οργανικές θέσεις
– την παραβατικότητα στα «δεύτερα πληρώματα»
– την παράνομη απασχόληση χαμηλόμισθων αλλοδαπών και συνταξιούχων..
– την μη εφαρμογή των ΣΣΕ στα μισθολόγια και στα υπόλοιπα θεσπισμένα δικαιώματα.
Πλήθος καταγγελιών, παρεμβάσεων και διαμαρτυριών την παραπάνω περίοδο αγνοήθηκαν επιδεικτικά από το ΥΕΝ και τις αρμόδιες υπηρεσίες του…
Οι ευθύνες τους ήταν και είναι βαρύτατες για αυτό το ιδιότυπο καθεστώς επιχειρηματικής ασυδοσίας!
Το ίδιο ισχύει και για σειρά ακόμη πλοίων και εταιριών που διαπιστώθηκε σε εκτεταμένη κλίμακα παραβατικότητα στην εφαρμογή των ΣΣΕ και της κείμενης νομοθεσίας!
Ειδικότερα για τα ταχύπλοα πρέπει να επισημάνουμε, τρία βασικά προβλήματα για τα οποία η ευθύνη του Υπουργού Ε.Ν. είναι καταφανής.
Α) Η ελλιπέστατη, ανεπαρκής και επικίνδυνη, οργανική σύνθεση στην επάνδρωση των ταχύπλοων.
Β) Ο περιορισμός στην διάρκεια λειτουργίας των σκαφών αυτών που έχει μειωθεί από 8μηνες 3+1!
Γ) Η ουσιαστική κατάργηση των προστίμων που έγινε με νομοθετική διάταξη του ΥΕΝ η οποία έδωσε αέρα στα πανιά της Seajets να γράφει στα παλιά της υποδήματα τα δικαιώματα των Ναυτεργατών.
Κατά συνέπεια «δεν κομίζουν γλαύκα εις Αθήνας» ο Γ.Γ., οι Πρόεδροι των 8 Σωματείων της ΠΝΟ και το αποκαλούμενο «τμήμα ελέγχου» με την καταγγελία τους στο επισκευαζόμενο πλοίο «Tera Jet»…
Ας αναλογιστούν τις ευθύνες τους, το τι έχουν πράξει έως τώρα για την κατάργηση της επαίσχυντης οργανικής σύνθεσης στα ταχύπλοα, για την χρονική λειτουργία τους και την άθλια μείωση των προστίμων, την εξαφάνιση του ειδικού τμήματος ελέγχου σε κορυφαίες παρεμβάσεις από αυτές στο «Κύδων Παλλάς», στο «Blue Star Patmos» και σε άλλα ακόμη καράβια.
Είναι προφανές ότι τα Ναυτεργατικά προβλήματα δεν θα βρουν λύση με τις όποιες καταγγελίες και τις παραινέσεις προς Εταιρίες – ΥΕΝ- Υπηρεσίες.
Χρειάζεται οργάνωση- ενότητα- αγώνας μέσα και έξω από τα πλοία στην κατεύθυνση υπεράσπισης των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων χωρίς διακρίσεις, εξαιρέσεις και κυρίως την περίοδο λειτουργίας των πλοίων που οι Ναυτεργάτες ανεξάρτητα από ειδικότητα είναι αντιμέτωποι με την εφοπλιστική αυθαιρεσία και παραβατικότητα.
Οι Διοικήσεις
ΠΕΝΕΝ – ΠΕΑΘΕΝ