Την Τρίτη 23/7 καλείται με πρωτοβουλία της ΕΑΑΚ μαζική κινητοποίηση στις 6:00μμ στα Προπύλαια και πορεία στην Βουλή, ενάντια στο νομοσχέδιο με το οποίο επιχειρείται η κατάργηση του ασύλου.
Όπως σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους “το άσυλο αποτελεί μια νίκη των αγώνων του λαού και της νεολαίας στην Ελλάδα. Από την εξέγερση του Πολυτεχνείου μέχρι κάθε έξαρση του φοιτητικού κινήματος αλλά και μαζικής επανεμφάνισης του λαϊκού παράγοντα με δυναμικούς όρους στο προσκήνιο. Είναι γελασμένη, λοιπόν, η Κεραμέως και η Κυβέρνησή της ότι θα βρει «συναίνεση». “
Όλη η ανακοίνωση της ΕΑΑΚ αναφέρει:
Δεν πέρασε καλά καλά μια εβδομάδα διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και ήδη, πιστή στις δεσμεύσεις της, έχει καταστήσει σαφείς τις προθέσεις της για το μέλλον του δημόσιου πανεπιστημίου και εν γένει της εκπαίδευσης, με αιχμή της πολιτικής της ατζέντας για την τριτοβάθμια η περιβόητη κατάργηση του ασύλου. Ήδη βέβαια πριν από τις εκλογές και στο πλαίσιο ενός ευρύτερου συντηρητικού κλίματος το άσυλο ήταν στο επίκεντρο της ατζέντας Μητσοτάκη στα πλαίσια της επιθετικής-κατασταλτικής ρητορείας περί «νόμου και τάξης» Μάλιστα, χυδαία και αυτή η κυβέρνηση, όπως και όλες οι προηγούμενες κατά πάγια τακτική τους, πάει να καταθέσει «νύχτα» την τροποποίηση, στις 23 Ιούλη με μια φαστ τρακ διαδικασία, σε περίοδο που οι σχολές είναι κλειστές. Εκτός απ’ την κατάργηση του ασύλου, η Κεραμέως σε δηλώσεις της αναφέρει και το χουντικής εμπνεύσεως ενδεχόμενο θέσπισης συστήματος ελεγχόμενης εισόδου (facecontrol) στα πανεπιστήμια, σκέψεις που θυμίζουν άλλες εποχές αυταρχισμού και ανελευθερίας.
Την ρύθμιση αυτή έρχεται να περάσει με το έδαφος στρωμένο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία κάθε άλλο παρά επανέφερε το άσυλο. Το πόρισμα της «Επιτροπής Παρασκευόπουλου» με το τσουβάλιασμα διαφόρων περιστατικών εγκληματικότητας, όπως η διακίνηση ναρκωτικών και οι μικροκλοπές μαζί με τις κινητοποιήσεις των φοιτητικών συλλόγων, τα απανωτά λοκ-αουτ σε ιδρύματα, η αυταρχικοποίηση των διοικήσεων, η είσοδος ΜΑΤ στο ΑΠΘ, οι επιχειρήσεις-σκούπα μεταναστών και τοξικοεξαρτημένων, συνέβαλε στην κατασκευή του αφηγήματος της «βίας» και της «ανομίας» μέσα στα πανεπιστήμια, συντηρώντας την κουβένταα περί «ανομίας» που επί έναν τουλάχιστον χρόνο αναπαράγεται συστηματικά από κάθε λογής ΣΚΑΙ , Καθημερινές και λοιπά καθεστωτικά ΜΜΕ.
Η στοχοποίηση του ασύλου δεν αφορά ούτε «την πάταξη του ναρκεμπορίου» (που η ίδια η αστυνομία το «καναλιζάρει» προς τους χώρους των πανεπιστημίων) ούτε τα φαινόμενα «βίας και ανομίας». Αντίθετα, αφορά την απονομιμοποίηση του ως χώρο ανάπτυξης των αγώνων του λαού και της νεολαίας, που μπορούν να αμφισβητούν και να μπλοκάρουν τις αναδιαρθρώσεις στην πράξη, της δυνατότητας να δημιουργούνται ρήξεις στην αστική στρατηγική. Η επίθεση στο άσυλο είναι επίθεση στο φοιτητικό συνδικαλισμό, είναι επίθεση στους Φοιτητικούς Συλλόγους που αποτελούν την ασπίδα και το δόρυ για τις διεκδικήσεις των φοιτητών και των φοιτητριών. Με την κατάργηση του ασύλου, νομίζουν ότι θα ολοκληρώσουν αναίμακτα τα σχέδιά τους για ιδιωτικά πανεπιστήμια, διαγραφές φοιτητών, για προγράμματα σπουδών και πτυχία κομμένα και ραμμένα στις ανάγκες της αγοράς εργασίας, που θα εναρμονίζουν τη γενιά μας με τις επιταγές και της εξαγγελίες της κυβέρνησης για δουλειά 7 στα 7, μισθούς πείνας χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Με το χτύπημα στο άσυλο θέλουν να προχωρήσουν ακόμα περισσότερο τη διάλυση της καθημερινότητας και των ρυθμών σπουδών ώστε οι φοιτητές να μην μπορούν να οργανώνονται και να σηκώνουν κεφάλι, θέλουν πανεπιστήμια αποστειρωμένα από πολιτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές διεργασίες, φοιτητές και φοιτήτριες εντατικοποιημένους σε ρυθμούς ρομπότ. Θέλουν με τη βοήθεια των συγκλήτων και των καθηγητών να προχωρήσουν σε μια συνολική αυταρχικοποίηση των δομών του πανεπιστημίου στις οποίες οι φοιτητικοί σύλλογοι δεν θα έχουν κανένα ρόλο για αποφάσεις που αφορούν το μέλλον και την καθημερινότητα τους. Θέλουν να προχωρήσουν ακόμα περισσότερο την είσοδο των επιχειρήσεων στα πανεπιστήμια και το μοντέλο της αυτοχρηματοδότησης, τη στιγμή που η κρατική χρηματοδότηση έχει πέσει στα τάρταρα. Θέλουν να καταργήσουν το άσυλο των λαϊκών αγώνων και των φοιτητικών κινημάτων, ακριβώς για να μπλοκάρουν τη δυνατότητα του φοιτητικού κινήματος να έρχεται σε επαφή και να ζυμώνεται με τις αγωνίες και τους αγώνες ευρύτερων κομματιών όχι μόνο της νεολαίας αλλά και του κόσμου της εργασίας και να αποτελεί τον πυροδότη ευρύτερων κοινωνικών αντιστάσεων. Αν αυτοί λοιπόν θέλουν να ποινικοποιήσουν τους αγώνες μας, να τρομοκρατήσουν το φοιτητικό και λαϊκό κίνημα και να απονομιμοποιήσουν τον συνδικαλισμό, εμείς τους απαντάμε:
Δε θα τους περάσει!
Το ιστορικό, πολιτικό και ιδεολογικό φορτίο του ασύλου είναι μείζονος σημασίας για τον λαό την νεολαία και το φοιτητικό κίνημα καθώς αποτελούσε πάντα πεδίο πολιτικών ζυμώσεων, κινηματικών διαδικασιών και ανάπτυξης κοινωνικών αντιστάσεων και ευρύτερων κοινωνικών ανατροπών. Το άσυλο αποτελεί μια νίκη των αγώνων του λαού και της νεολαίας στην Ελλάδα. Από την εξέγερση του Πολυτεχνείου μέχρι κάθε έξαρση του φοιτητικού κινήματος αλλά και μαζικής επανεμφάνισης του λαϊκού παράγοντα με δυναμικούς όρους στο προσκήνιο. Είναι γελασμένη, λοιπόν, η Κεραμέως και η Κυβέρνησή της ότι θα βρει «συναίνεση». Στο σήμερα, στο χώρο που ζούμε και αναπνέουμε καθημερινά, δε θα κάνουν κουμάντο αυτοί, που καμία σχέση δεν έχουν με το δημόσιο πανεπιστήμιο και τις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών/τριων.
Καλούμε τους φοιτητικούς συλλόγους να πάρουν άμεσα αποφάσεις ενάντια στην κατάργηση του ασύλου αλλά και κάθε φοιτητή/τρια και εργαζόμενο/η να οργανώσει την πάλη του απέναντι στη ρύθμιση-έκτρωμα αλλά και να αντιταχθεί στην αντιλαϊκή, σκληρά νεοφιλελεύθερη πολιτική της κυβέρνησης, όχι μόνο για την εκπαίδευση, αλλά στο σύνολο της. Καλούμε σε μαζική κινητοποίηση την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου έξω από τη Βουλή. Και τώρα, όπως και πάντα, θα μας βρουν απέναντι!
Ενιαία Ανεξάρτητη Αριστερή Κίνηση σε ΑΕΙ – ΤΕΙ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΎ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΙΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΥΛΟ ΧΟΡΤΑΤΟ
— Υπάρχει εγκληματικότητα στα Πανεπιστήμια;
— Υπάρχει.
— Τι είδους εγκληματικότητα;
— Κακουργηματική (ναρκωτικά) και πλημμεληματική (μικροκλοπές).
— Ε, να μπουν οι μπάτσοι να καθαρίσουν.
— Δεν θέλουμε μπάτσους στα Πανεπιστήμια!
— Ωραία. «Καθαρίστε» εσείς τότε.
— Ποτέ τών ποτών! Δεν θα γίνουμε μπάτσοι εμείς!
— Και με την εγκληματικότητα τι πρέπει να γίνει;
— Κομμουνιστική επανάσταση!
Αγανακτισμένος ο ράιτ με τα dvd έξω από την ΑΣΟΕΕ, που είναι και αφορολόγητα και χρεοκοπήσαμε, στηρίζει Νίκη Κεραμέως
Κώστας
Ποια dvd, βρε κατακαημένε Κώστα! Για ρίξε μια ματιά να δεις τι γράφει η ανακοίνωση της ΕΑΑΚ:
Την ρύθμιση αυτή έρχεται να περάσει με το έδαφος στρωμένο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία κάθε άλλο παρά επανέφερε το άσυλο. Το πόρισμα της «Επιτροπής Παρασκευόπουλου» με το τσουβάλιασμα διαφόρων περιστατικών εγκληματικότητας, όπως η διακίνηση ναρκωτικών και οι μικροκλοπές […]
Και δες τι γράφει και η ανακοίνωση της Νεολαίας τής ΑΡΑΣ:
Η μεταφορά της διακίνησης και του εμπορίου ναρκωτικών έξω από τους χώρους των πανεπιστημίων ξεκίνησε το 2012 με συντεταγμένο τρόπο με την καθοδήγηση της αστυνομίας και στόχευε στην απαξίωση του ασύλου και στην δημιουργία φόβου και ανασφάλειας σε μία περίοδο που η αριστερά παρουσίαζε ανοδική πορεία.
Μασάς κουκιά; Να μασάς! Να μασάς!
Λεφτ συνειδητοποιείς πως έβαλες ένα απόσπασμα που λέει πως για τα ναρκωτικά στα πανεπιστήμια φταίει η αστυνομία για να στηρίξεις την άποψη σου να πάει η αστυνομία να καθαρίσει τα πανεπιστήμια από τα ναρκωτικά ?
Κώστας
Και ποιος σού είπε, Κώστα μου, πως η άποψή μου είναι «να πάει η αστυνομία να καθαρίσει τα πανεπιστήμια από τα ναρκωτικά»; Αυτό κατάλαβες;;; Εγώ σαρκάζω τη μακάρια απραξία του φοιτητικού κινήματος που τόσα χρόνια έβλεπε το άσυλο να παραβιάζεται από κάθε λογής «φρούτα», ήξερε (ή όφειλε να ξέρει, που είναι περίπου το ίδιο) πού θα καταλήξουν κάποια στιγμή όλα αυτά δοθείσης ευκαιρίας (ήρθε η ευκαιρία) και γύριζε από το άλλο πλευρό (όταν δεν υπερασπιζόταν κιόλας αυτά τα «φρούτα» –να διαβάσεις παρακάτω και το σχόλιό μου στον ΑΩ καθώς και στον ένα). Λέω στα «παιδιά» κάτι αντίστοιχο (τηρουμένων τών αναλογιών) με αυτά που έλεγε ο Παζολίνι στο ιταλικό φοιτηταριάτο το ’68, στην αρχή τού ποιήματός του. Παραφράζοντάς τον:
Είναι θλιβερό. Η υπεράσπιση
του άσυλου έπρεπε να έχει γίνει το πρώτο μισό
της περασμένης δεκαετίας. Καθυστερήσατε, παιδιά.
Λεφτ ξεκίνησες να μας λες για ναρκωτικά και μικροκλοπές και κατέληξες στους μπαχαλάκηδες και τους “μπαχαλάκηδες”. Αυτό είναι κορυφαίο θέμα γιατί έκανες ένα άλμα από το έγκλημα σε χώρους που ανήκουν ή εφάπτονται της κοινωνικής αμφισβήτησης
Η αλήθεια είναι πως δεν προκύπτει από σαφή αδιάσειστα στοιχεία, πως οι μπαχαλάκηδες έχουν μόνιμη στέγη σε πανεπιστημιακούς χώρους. Οι δε “μπαχαλάκηδες” σίγουρα δεν έχουν
Πάμε λοιπόν στους μπαχαλάκηδες. Αν υποθέσουμε πως υπάρχει τέτοιο θέμα κάπου, γιατί γενικευμένα δεν πιστεύω πως υπάρχει. Εσύ τι θες να γίνει ? Επίσης πρέπει να ορίσουμε τι εννοείς μπαχαλάκηδες. Πόθεν τεκμέρεται πως η χ ομάδα που είναι, ας πούμε, μόνιμα κατσικωμένη στο χ πανεπιστήμιο κάνει “μπάχαλα” ? Αν ας πούμε εννοείς τον γελοίο κλεφτοπόλεμο στα Εξάρχεια που τα ΜΑΤ ομολογούν πως έχουν σχέδιο να τους πάνε στο Μετσόβειο καταλαβαινεις ότι είναι ένα θέμα άλλο από το να λέμε πως “οι μπαχαλάκηδες είναι μονίμως μέσα στα πανεπιστήμια και κάνουν μπάχαλα εκμεταλλευόμενοι το άσυλο και έτσι το άσυλο συκοφαντείται”. Αν εννοείς πχ τον Ρουβίκωνα είναι πάλι εντελώς άλλο θέμα.
Πολύ μπορούμε να συζητήσουμε και για τα ναρκωτικά. Για παράδειγμα εγώ σαν συνδικαλιστής κάποτε δεν θα ήθελα να μπουν οι μπάτσοι να συλλάβουν τοξικοεξαρτημένους και αυτό θα έβαζα σαν άποψη και στο σχήμα μου και στον Σύλλογο. Δεν πιστέυω πως το κράτος έχει την ελάχιστη ειλικρίνεια αν λέει πως θέλει να αντιμετωπίσει το εμπόριο ναρκωτικών. Αν υποθέσουμε πως μέσα στο άσυλο έχει και μεγαλεμπόριο, που δεν το νομίζω, με το χέρι στην καρδιά να σου πω πως εγώ σαν συνδικαλιστής γενικά δεν θα τα έβαζα και τόσο εύκολα με τους ανθρώπους που σε έχουν πυροβολήσει μόλις σκεφτούν πως κάτι πάει άσχημα. Αν και γενικά να σου πω πως δεν το νομίζω πως τα καρτέλ των ναρκωτικών είναι μέσα στα Πανεπιστήμια και πως ένα μαζικό Πανεπιστήμιο, με μαθήματα, έρευνα, διοίκηση, συνελεύσεις φοιτητών, εργαζομένων και καθηγητών, στέκια αλληλεγγύης και αυτοοργάνωσης, πολιτιστικές εκδηλώσεις, κοινωνικοποίηση και έρωτα είναι η απάντηση μαζί με πανεπιστήμια καλά φωτισμένα με επαρκές προσωπικό φύλαξης εργαζόμενους του πανεπιστημίου
Γενικά κάνεις το λάθος να μην απαντάς με τον τρόπο που νομίζω πρέπει να σκέφτεται και να απαντάει η αριστερά. Τι κάνει το κράτος και τι πρέπει να κάνουμε εμείς. Μην απαντάς “χαίρω πολύ” όταν ο ΑΩ σου πάει την κουβέντα εκεί. Εσύ θες να πάμε την κουβέντα αποκλειστικά στα προσχήματα του κράτους, στα οποία να αναγνωρίσουμε πως είναι ανίκητα, ακατάρριπτα και πως περίπου κάθε σκέψη για άρθρωση αντιστάσεων είναι μάταιη. Γιατί είναι ακατάρριπτα τα προσχήματα του κράτους μας λες ? Συμφωνείς πως είναι προσχήματα ? Είναι τόσο παράξενο αν τα προσχήματα του κράτους έχουν γίνει πιο πειστικά απ ότι στο παρελθόν ? Καθόλου παράξενο δεν είναι. Ας πούμε κάποιοι κλέβουν επιδόματα και θα πει ο Κούλης ότι το κοινωνικό κράτος είναι άντρο ανομίας, να το καταργήσουμε. Εσύ θα πεις πως έτσι όπως τα κάναμε που δεν αντιμετωπίσαμε τα λαμόγια τώρα ο Κούλης ανεμπόδιστος θα περάσει από πάνω μας ? Η ήττα και η συντηρητικοποίηση προφανώς σημαίνουν πως τα προσχήματα θα πιάσουν πιο εύκολα. Ακόμα ακόμα μπορεί, δεν το ξέρω αλλά μπορεί, παντώς είδους προσχήματα εν μέσω κοινωνικού αποκλεισμού και κρετινισμού και διάρρηξης κάθε κοινωνικής συνοχής κλπ να έχουν και πιο μεγάλο πάτημα απ ότι συνήθως. Όλα αυτά, στον βαθμό που ισχύουν, είναι εικόνες, στιγμιότυπα της ήττας της αριστεράς και του κινήματος και της επιδείνωσης του ταξικού συσχετισμού. Δεν θα μπεις όμως ως αριστερά στο τριπάκι να βρεις τα δίκια του κράτους, το βάσιμο των προσχημάτων και να χαράξεις γραμμή προβλέποντας αν τα προσχήματα θα πιάσουν. Θα πεις κάτω τα χέρι από το κοινωνικό κράτος ή το Άσυλο. Θα αφήσει τα ναι μεν αλλά σε κανέναν Γιάνη ή στο Bloco και τον τσίπριζα και εσύ θα προσπαθήσεις να κάνεις πλειοψηφικά μπλοκ πάνω στην υπεράσπιση κοινωνικών συμφερόντων. Δεν θα στρουθοκαμηλίσεις, θα μιλήσεις για τα προσχήματα λέγοντας πως είναι προσχήματα και εξηγώντας και γιατί είναι πιο πειστικά, αν είναι πιο πειστικά.
Θα έχεις επίγνωση πως ο αγώνας σου είναι πιο δύσκολος. Αλλά είναι αυτός που είναι πάντα στους κοινωνικούς χώρους και το λαικό κίνημα, η πλειοψηφική υπεράσπιση κοινωνικών συμφερόντων. Δεν είναι κομμουνιστική επανάσταση όπως πολύ κακώς ειρωνεύτηκες τα ΕΑΑΚ, είναι λαικός αγώνας. Και ποια είναι η μαζική φοιτητική αριστερά δηλ στην οποία έχεις να αναφερθείς, ποια ήταν και στα δικά μας τα χρόνια, αφού τα ΕΑΑΚ ήταν αυτό που λες. Εγώ δεν αρνούμαι πως η ΑΡΕΝ πχ ήταν αγωνιστική δύναμη και είναι παντα, αλλά καμία σχέση δεν έχει με αυτά που λες. Ούτε η ΠΚΣ έχει καμία σχέση με αυτά που λες.
Αλλά στην Ελλάδα είχαμε μαζικό φοιτητικό κίνημα που όρθωνε αντιστάσεις και μπλόκαρε αναδιαρθώσεις και είχαμε και φοιτητική αριστερά που πρωταγωνιστούσε και άρα δεν ήταν τόσο γκάου πίου όσο θες να φαντάζεσαι
Κώστας
Η αδιαφορία για την υπεράσπιση του ασύλου δεν ήταν θέμα αδυναμίας, ποσοτικής ή ποιοτικής, του φοιτητικού κινήματος, ειδικά της ΠΚΣ που είχε και ένα ΠΑΜΕ να στηριχτεί αν ήθελε να ζητήσει βοήθεια.
Ήταν θέμα λειτουργίας (στη περίπτωση της ΠΚΣ θεωρώ μια απροθυμία να ζητήσει βοήθεια από το ΠΑΜΕ, μια βοήθεια την οποία ήταν αυτονόητο ότι οι φοιτητές από μεριάς μας προσφέραμε στα συνδικάτα ξανά και ξανά και ποτέ μου δεν δέχτηκα γιατί να μη τη ζητήσουμε πίσω), όσο και αντιπάθειας και άρνησης συνεργασίας μεταξύ των παρατάξεων και λοιπών χώρων.
Ήταν καθαρό θέμα κομματοσκυλισμού, όχι έλλειψης συγκρουσιακότητας ή μικρών αριθμών.
Δεν υπάρχει κανένα λογικό άλμα, Κώστα. Ξεκίνησα από ζητήματα κοινού ποινικού εγκλήματος γιατί έτσι το έχει βάλει η ΝουΔού, αυτή είναι η κύρια επιχειρηματολογία της εναντίον τού άσυλου στη συγκυρία. Αλλά δεν έμεινα εκεί γιατί, φυσικά, η «ριζοσπαστικοποίηση» του φκ (δηλαδή ο αναρχίζων αριστερισμός «της δράσης» για να εξηγούμεθα, για τον οποίο το μεγαλύτερο μέρος τής ευθύνης το έχουν τα ΕΑΑΚ) είναι ένα επίσης πολύ καλό πάτημα και στη συζήτηση που θα γίνει στη Βουλή θα δεις τη ΝΔ να το αξιοποιεί «καταλλήλως».
Φαίνεται ότι έτσι όπως συνηθίζεις πολλές φορές να γράφεις στο πόδι, με αποτέλεσμα να μη γίνεσαι κατανοητός, συνηθίζεις και να διαβάζεις στο φτερό: εγώ δεν μίλησα γενικά «για πανεπιστήμια» όταν υπενθύμισα στον ΑΩ το ζήτημα με τους μπαχαλάκηδες· μίλησα για το «ιστορικό Πολυτεχνείο». Αν θέλεις να μου πεις ότι αυτό το Πολυτεχνείο δεν αποτελεί μιας πρώτης τάξεως αποθήκη πυρομαχικών και βάση εξορμήσεων για τους μπαχαλάκηδες, πες το μου για να καγχάσω. Και όχι, αποτελεί βάση και για τους «μπαχαλάκηδες». Γιατί οι μπαχαλάκηδες χωρίς εισαγωγικά είναι διάτρητοι σαν σουρωτήρι από το κρατικό παρακράτος κι αν έχεις αμφιβολίες για το πώς δουλεύουν οι «μπαχαλάκηδες» μέσα στους μπαχαλάκηδες, να κατεβάσεις το Σέρπικο να το δεις (ή να το ξαναδείς, αν το έχεις δει και το έχεις ξεχάσει).
Δεν χρειάζεται να μπούμε σε λεπτομέρειες για τους μπαχαλάκηδες. Αρκεί να δούμε τη μεγάλη εικόνα: ο φοιτητικός αριστερισμός είναι κώλος και βρακί με την αναρχία. Εγώ, πάλι (και πολλοί άλλοι, μεταξύ τών οποίων και αυτοί που αγαπάς να μισείς, οι Κουκουέδες), είμαι σκύλος με γάτα μαζί της από κάθε άποψη: φιλοσοφική, ιδεολογική, θεωρητική, πρακτική, πολιτική. «Στα χαρτιά», υποτίθεται ότι και το εξωκοινοβούλιο είναι ιδεολογικά απέναντι από την αναρχία. Για παράδειγμα, δες τι γράφεται στην Πολιτική Απόφαση του τελευταίου συνεδρίου τού ΝΑΡ:
22. Ο χώρος της αυτονομίας, της αναρχίας, των αντιεξουσιαστών περιλαμβάνει μεγάλη ποικιλία δυνάμεων με διαφορετικές θεωρητικές και πολιτικές αφετηρίες και με μια ορισμένη επίδραση κυρίως στη νεολαία. Εντός του υπάρχουν διάφορες τάσεις: από δυνάμεις που κινούνται με όρους κινήματος μέχρι μηδενιστικές δυνάμεις της τυφλής, δολοφονικής ατομικής βίας. Ευρεία επίδραση στον χώρο έχουν και οι αντιλήψεις περί δημιουργίας «νησίδων» αυτοδιαχείρισης, που υποβαθμίζουν καίρια την ανάγκη συνολικής πολιτικής πάλης για την ανατροπή.
Επιδιώκουμε βήματα κοινής δράσης για την ενίσχυση των αγώνων, με ταυτόχρονη ολοκληρωμένη ιδεολογικοπολιτική αντιπαράθεση στον περιορισμένο προγραμματικό τους ορίζοντα, με τμήματα που παλεύουν με όρους μαζικού κινήματος, διαχωριζόμαστε αποφασιστικά από κάθε ομάδα και πράξη αστικού τύπου και ατομικής βίας, ειδικά όσων στρέφονται κατά του κινήματος.
Για πες μου τώρα: Έχει περάσει πάνω από ενάμισης χρόνος (για να μη σε πάω πιο πίσω) από το 4ο συνέδριο του ΝΑΡ. Θυμάσαι εσύ σ’ όλο αυτό το διάστημα κάνα άρθρο στην Παντιέρα έστω και μερικής ιδεολογικοπολιτικής αντιπαράθεσης; Γιατί εγώ δεν θυμάμαι (και έχω πολύ καλή μνήμη). Μήπως έχετε βάλει κάτι σχετικό στο Εκτός Γραμμής; Γιατί ούτε από εσάς έχω να θυμάμαι κάτι (αν και δεν σας παρακολουθώ τόσο στενά όσο την Παντιέρα).
Ούτε για τα ναρκωτικά θα μπω σε πολλές λεπτομέρειες. Κι εδώ η μεγάλη εικόνα τα λέει όλα: το εξωκοινοβούλιο βλέπει και το ζήτημα των ναρκωτικών από το γενικά και δομικά αντικρατικό και αντικατασταλτικό πρίσμα που χαρακτηρίζει την οπτική του. Μπορεί να μη το λέτε ανοιχτά, αλλά αυτό που νιώθει η καρδούλα σας είναι κάτι ανάλογο με τους αντιπαπικούς τής Κωνσταντινούπολης όταν οι Τούρκοι ήταν προ των πυλών: καλύτερα 100 βαποράκια στη Σχολή, παρά ένας μπάτσος τής δίωξης ναρκωτικών. Το μόνο σας μέλημα είναι να κράζετε τους «ξενέρωτους» Κνίτες σε κάθε εξόρμηση της ΚΝΕ ενάντια στα ναρκωτικά! Ποτέ δεν απασχόλησε το φοιτητικό εξωκοινοβούλιο το ζήτημα των ναρκωτικών. Τώρα μού βγαίνετε όλοι και μας λέτε ντροπαλά «ε, ναι, ένα θεματάκι υπάρχει». Τώρα είναι αργά, αγάπη μου γλυκιά. Αν είχατε πετάξει έξω με τις κλωτσιές το πρώτο βαποράκι που είχατε δει μέσα και γύρω από τις Σχολές, αν είχατε δώσει το μήνυμα ότι είσαστε αποφασισμένοι να προστατέψετε το άσυλο (ναι! να προστατέψετε το άσυλο!), οι πιάτσες στις Σχολές δεν θα είχαν δημιουργηθεί, δεν θα είχε φτιαχτεί «αγορά».
Δεν τα βάζεις με κουμπουροφόρους; Σώπα καλέ! Ενώ εγώ, ξέρεις, βγαίνω κάθε μέρα παγανιά, παρακαλώντας να βρεθώ φάτσα με φάτσα με κάποιον τού είδους να τον γεμίσω κουμπότρυπες! Τι έκανες, όμως, για να μη φτάσουμε ως εδώ; Καζούρα στους Κνίτες και πέσιμο στους Σοφιανούς;
Άκου Κώστα. Εγώ δεν είμαι γενικά και δομικά «αντικρατικός» σαν και σένα. Με την αναρχία τα έχω χωρισμένα τα τσανάκια μου (εκ γενετής, λόγω πολιτικής ανατροφής). Μη μου λες λοιπόν «το κράτος (= η εξουσία) είναι ο εχθρός, τι κάνεις γι’ αυτό;». Και μην πας να μου το περάσεις αυτό ως τάχα γενική θέση τής Αριστεράς. Αυτό είναι γενική θέση τής αναρχίας. Εγώ, μέχρι να καταλάβω το κράτος, θέλω περισσότερο κράτος! Ναι, το ομολογώ το «έγκλημά» μου:
Θέλω περισσότερο κράτος, όταν θέλω αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία.
Θέλω περισσότερο κράτος, όταν θέλω αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν υγεία.
Θέλω περισσότερο κράτος, όταν θέλω αποκλειστικά δημόσιες τις επιχειρήσεις και οργανισμούς κοινής ωφελείας και στρατηγικής σημασίας για την οικονομία.
Θέλω περισσότερο κράτος, όταν θέλω αποκλειστικά εθνικό και λαϊκό στρατό («αποφασίζουμε το δικαίωμα του λαού να φέρει όπλα» διακήρυξαν οι Γάλλοι επαναστάτες τού 1789 –αρχικά· μετά το πήραν πίσω και επανάφεραν το μισθοφορικό στρατό) κι όχι ιδιωτικοποιημένο ή μισθοφορικό.
Θέλω περισσότερο κράτος, όταν θέλω αποκλειστικά δημόσια προστασία από το κοινό έγκλημα, αντί να πληρώνω ιδιωτικούς σεκιουριτάδες να περιπολούν στο τετράγωνο και σωματοφύλακες να συνοδεύουν τη γκόμενα όταν πηγαίνει για κατούρημα κι εγώ δεν είμαι εκεί.
Θέλω περισσότερο κράτος, όταν θέλω αποκλειστικά δημόσια προστασία, βοήθεια και περίθαλψη σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
Συμπίπτουν πουθενά τα θέλω μας; Και, στο βαθμό που συμπίπτουν, γιατί δεν συμπίπτουμε και στη λογική συνεπαγωγή που προκύπτει ότι εχθρός μας δεν είναι το κράτος γενικά αλλά η τάξη που το διαχειρίζεται; Γιατί έτσι σού αρέσει!
Τα χρόνια περνάνε. Αποφάσισε: ή με την αναρχία ή απέναντί της!
ΥΓ Τα προσχήματα σχεδόν ποτέ δεν είναι επινοημένα εκ του μηδενός ή προβοκάτσιες σαν τη φωτιά στο Ράιχσταγκ. Χτίζονται πάνω σε υπαρκτά προβλήματα. Όταν δεν τα αντιμετωπίζεις εσύ και τα αφήνεις να γιγαντώνονται, ναι, γίνονται ακατάρριπτα. Και τότε πιάνουν δουλειά «οι άλλοι», σύμφωνα με τις επιδιώξεις τους.
ΥΓ2 Μην πας πίσω στο τι συνέβαινε με μας πριν από 15-20 χρόνια. Η Αριστερά έχασε τα Πανεπιστήμια εδώ και πολλάαα χρόνια προς όφελος της Δεξιάς. Κι ένας από τους λόγους για τους οποίους τα έχασε –και, φοβάμαι, όχι ο πιο ασήμαντος…– είναι ότι τα «κέρδισε» ο αριστερισμός (τα «κέρδισε» με την έννοια της λαϊκής σοφίας που λέει ότι οι άδειοι ντενεκέδες κάνουν το μεγαλύτερο θόρυβο….).
Δεν υπάρχει νόμος που απαγορεύει την παρέμβαση της αστυνομίας στο πανεπιστήμιο για την εγκληματικότητα.
Τη δράση του φοιτητικού κινήματος στοχεύει η ιστορία με την κατάργηση του ασύλου, τις παρεμβάσεις στις συνεδριάσεις των συγκλήτων και λοιπών οργάνων που παίρνονται αντιδραστικές αποφάσεις.
Δεν είναι κακό που θέλεις να έχεις γνώμη για όλα. Το κακό είναι ότι αναπαράγεις τη γνώμη του ΣΚΑΙ και του Στόχου, πιστεύοντας ότι λες κάτι φοβερά έξυπνο ως αριστερός
ΑΩ, σ’ ευχαριστώ πολύ για τη διαφώτιση σχετικά με το πού «στοχεύει η ιστορία με την κατάργηση του ασύλου». Εγώ δεν θα αποπειραθώ να σε διαφωτίσω σχετικά με το νόημα του αρχικού σχολίου μου. Είμαι πεπεισμένος ότι ο «θανατηφόρος» συνδυασμός κομματικού πατριωτισμού και πολιτικής αγραμματοσύνης δεν θα σου επιτρέψουν να καταλάβεις Χριστό.
Κατά τα άλλα, πολύ θα με υποχρέωνες αν μου έλεγες τι στρατηγικές και τακτικές έχει επεξεργαστεί το φοιτητικό κίνημα όλα αυτά τα (πολλά) χρόνια που η αστική τάξη με τους κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς της υλοποιεί το δικό της σχέδιο, μέρος τού οποίου και καθόλου αμελητέο είναι η μετατροπή τού ιστορικού Πολυτεχνείου σε αποθήκη «πυρομαχικών» και ορμητήριο μπαχαλάκηδων (και «μπαχαλάκηδων» –το πιάνεις, φαντάζομαι, το υπονοούμενο…), για την υπεράσπιση των οποίων τρέχετε «όλοι και όλες» κάθε τρεις και λίγο στην Ευελπίδων….
ΑΩ, ξύπνα και θα μας πιάσουν οι Τούρκοι ζωντανούς!
Καλά και άγια, Λεφτ, όσα γράφει το κάλεσμα της ΕΑΑΚ για την υπεράσπιση του ασύλου. Και προσωπικά χαίρομαι, που παραδέχεται ότι την ποινική παραβατικότητα καναλιζάρει η αστυνομία (σωστότερα το όλον αστικό Κράτος με τους ποικίλους και δαιδαλώδεις μηχανισμούς του) στα πανεπιστήμια.
Αλλά…. νομίζω πως διϋλίζει λίγο τον κώνωπα, και καταπίνει (μάλλον κάνει γαργάρα) την κάμηλον. Αν καλά θυμάμαι η ιστορικά μεγαλύτερη μέχρι σήμερα καταπάτηση του ασύλου έγινε εφικτή χάρη στην μεγαλύτερη προβοκάτσια, που στήθηκε ποτέ ενάντια στο άσυλο, και βέβαια ελάχιστα είχε να κάνει με παραεμπόρια και τέτοια trivials.
Για θυμηθείτε, πως στήθηκε τότε εκείνη η, γιγαντιαίων διαστάσεων, ραδιουργία, και με τι αριστοτεχνικό τρόπο το Αστικό Κράτος, ΔΙΑ της αστυνομίας, συνεκάλυψε τους χαφιέδες του και πρωτεργάτες της.
Και κυρίως, ποιοί βοήθησαν να στηθεί και να διεκπεραιωθεί άψογα εκείνη η ραδιουργία …προσφέροντας την απαραίτητη …”μαζικότητα” και το “αριστερο” άλλοθι….
Ετσι χτίστηκε σιγά-σιγά η υπονόμευση του ακαδημαϊκού ασύλου, που τώρα πέφτει σαν ώριμο φρούτο.
Καλό το κάλεσμα, αλλά πρέπει να είναι άψογος/αξιόπιστος κι εκείνος, που καλεί.
Φίλε ένα,
Δεν κατάλαβα Χριστό για τη “γιγαντιαίων διαστάσεων, ραδιουργία” που αναφέρεις; Ποια είναι αυτή;
ΥΓ Το ερώτημα που έχω απευθύνει στον ΑΩ [“τι στρατηγικές και τακτικές έχει επεξεργαστεί το φοιτητικό κίνημα όλα αυτά τα (πολλά) χρόνια που η αστική τάξη με τους κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς της υλοποιεί το δικό της σχέδιο”] ισχύει και για σένα. Θα έλεγα μάλιστα ότι ισχύει ,em>ιδίως για σένα, μια και είσαστε πολύ “τής περιφρούρησης” (και καλά κάνετε), αλλά στην προκείμενη διαχρονική περίπτωσητην φαίνεται ότι την έχετε ξεχάσει εδώ και χρόνια στον Περισσό μαζί με τα κλειδιά τού αυτοκινήτου σας….
Απορώ κι εγώ για την …δυσκαμψία(!) στο συνήθως εύστροφο μυαλό σου!
Δεν μπορείς να θυμηθείς μια, γιγαντιαίων διαστάσεων, παραβίαση του ασύλου, τότε, που τελείωσε με την …”σύλληψη” ….400 (τετρακοσίων, ολογράφως) …”δραστών”, ακριβώς για να μην συλληφθούν οι δράστες!
Αντε, σε βόηθησα!
Φίλε ένα,
Παρ’ όλο που με βοήθησες, χρειάστηκε και να γκουγκλίσω. Μάλιστα. (Να μη σου πω με τι έπαιζα εγώ τότε, γιατί θα επέμβει η σεμνότυφη διαχείριση της Παντιέρας και θα μου κόψει τον αυτοσαρκασμό! ;-) :-) )
Τα λέμε
Είσαι η ντροπή της -ούτως ειπείν- μαρξιστικής (ή μήπως “μαρξικής” για πιό γαμάουα) ηθικής !
Αίσχος σου !
… αν και (από βιολογικής απόψεως) έχουν καταγραφεί επανειλημμένα
περιστατικά μιναρίσματος από πιθήκους… :-) :-)
Φίλε kolokotronis, μου έκοψες τα ήπατα! Έτσι όπως δεν βγαίνει όνομα στα σχόλια, όταν είδα εκείνο το «είσαι η ντροπή τής μαρξιστικής ηθικής» νόμισα ότι κάποιος από τους «φίλους» μου εδώ με πέρναγε γενεές 14 για κάτι που έγραψα (οι αφορμές δεν λείπουν άμα ψάχνει κανείς ;-) ). Μετά ηρέμησα. Αλλά, να σου πω! Τι θα γίνει μ’ εσάς τούς Κουκουέδες; Σε κάθε σχόλιό σας πρέπει να γκουγκλίζω; Είχα το ένα που έπρεπε να αποκρυπτογραφήσω τη «γιγαντιαίων διαστάσεων παραβίαση του ασύλου», μου προέκυψες τώρα κι εσύ μ’ αυτό το «μινάρισμα» (στην αρχή το μυαλό μου πήγε στο «περνάω μίνιο κάποια κάγκελα», μετά συνειδητοποίησα ότι όσο και να είναι εξελιγμένο είδος οι πίθηκοι, λίγο δύσκολο να έχουν φτάσει σε τέτοια επίπεδα…). Ουδέν κακόν αμιγές καλού: πρόσθεσα μια ακόμα λέξη στο λεξιλόγιό μου! :-)
Τα λέμε
Έλα, μωρέ Left ! Καμιά επαφή με την Πάτρα;
Μινάρας, μινάρω, μινάρισμα … Καθημερινές κουβέντες.
Επί τη ευκαιρία: [ και ξέροντας, βέβαια, πως το φαινόμενο “Πελετίδης” είναι πολύ πιο σύνθετο και εξελίσσεται, αλλά μιάς και ο λόγος περί μαλακίας ]
στον Δήμο Πατρέων, χοντρικά: σε 100.000 έγκυρα
ΚΚΕ 2015 (προ Πελετίδη ουσιαστικά) 6.600 ψήφοι
Πελετίδης 2019 (με σχεδόν καθολική αναγνώριση) 40.000 στον α΄ γύρο και 55.000 στον δεύτερο
ΚΚΕ 2019 6.800 ψήφοι !!!
Όλη η φασαρία για 200 νοματαίους;;; Και μην νομίσεις ότι ψηφίστηκε τίποτα της προκοπής. Ανταρσυα, Λαε, ΜΛ, εξαφανίστηκαν!
Πάλι Πασο… εεεε, ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν οι Πατρινοί!
Για αυτό σου λέω: ΤΟ ΜΙΝΑΡΙΣΜΑ ΠΑΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ !
Στον υπόλοιπο, εκτός Πάτρας κόσμο, το “μινάρω” σημαίνει υπονομεύω.
Εγώ το ξέρω για τρομπάρω.
Κανείς χρειάζεται να είναι λιγότερο αυστηρός με τους ανθρώπους – και με τον εαυτό του! Η “Αυτοαναφορικότητα”, (έτσι τα λέγανε αυτά τα πράματα στην οικογένειά μου που ήτανε του σαβρουάρ βριρ) είναι ένας φυσικός αναγασμός και χάρη σε αυτόν τον αυτοαναφορικό αναγκασμό ζούμε – ε ναι, το γενικεύω!. Απλά όταν κανείς μεγαλώνει καλά είναι να κάνει και Γνωριμίες!!
Εν προκειμένω, μη νομιστεί ότι κάνω πλάκα, υλιστές άνθρωποι είμαστε, κανείς υγιής δεν είναι τόσο αφελής, ώστε να μη κάνει μια ανάλυση κόστους ωφέλους εις τα μικρά και τα μεγάλα της ζωής του. Σε τούτο όλοι οι άνθρωποι έχουν την ίδια πάνω κάτω αξιοθαύμαστη ιδιοφυία. Αρκεί να παρατηρεί κανείς τους ανθρώπους, κι όχι μόνο τα δικά του..Η διαφορά βέβαια είναι στο πόσο μακριά θέλει να βλέπει κανείς, άρα και πόσες παραμέτρους μπορεί να συνυπολογίζει για το συμφέρον του, πόσο δηλαδή θέλει και μπορεί να ανοίγει και να κλείνει το πεδίο του. Με αυτή την έννοια, σοφά κάνουν οι άνθρωποι και χρησιμοποιούν τον κάθε καλό δήμαρχο. Και με το ίδιο ακριβώς μυαλό, μπορούν να λένε στο κόμμα του, “κοίτα, αρχίστε την επανάσταση χωρίς εμένα”. Ο συντηρητισμός δεν είναι αρρώστια, είναι συνήθης και θεμελιώδης βιολογική λειτουργία. Και μόνον σε οριακές στιγμές που έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι, μπορούν οι άνθρωποι σαν σύνολο να πουν στον όποιο δήμαρχο..”άει στο καλό σου, κι εσύ κι ο γρύλος σου”. Αλλιώς κανείς δεν έχει όρεξη να τα βάλει μα τα θηρία, ή πες το αλλιώς, να γίνει Γιουγκοσλαβία..
Συχνά φίλοι του ΚΚΕ και όχι μόνο, ξεχνούν αυτά που είναι σίγουρο πως κατά τα άλλα τα ξέρουν σαν βασικές γνώσεις. Για κάποιο λόγο που μάλλον κάνει καλό στη ψυχή τους, φαίνεται όμως σα να θέλουν να ξεχνούν και να υποβαθμίζουν τη σημασία της πολιτικής, δηλαδή της Γνωριμίας..(Είπαμε υλιστής, αλλά με ψυχή!)
Δεν είναι μινάρισμα, είναι ενεργή αντίφαση και απόδειξη των ορίων και του Πελετίδη και του ΚΚΕ και της διαχείρισης του κοινωνικοπολιτικού μπλοκ που ανέδειξε τον Πελετίδη από τον Πελετίδη και το ΚΚΕ και σαφής απόρριψη του ΚΚΕ από το μπλοκ αυτό αλλά και απόρριψη κάποιων όψεων του Πελετίδη από το μπλοκ αυτό.
Τι πάει να πει μινάρισμα δηλ ? Οι δήμοι με τις κόκκινες δημοτικές αρχές στην Ελλάδα βγάζανε και πρώτη την ΕΔΑ κάποτε, με τα όρια της τέλος πάντων αλλά αποδεικνυόταν κάτι. Πως ο κόσμος δεν έβγαζε δήμαρχο έναν έντιμο άνθρωπο, αγωνιστή κλπ, για το γαμώτο και να κάνει 2-3 πράγματα αλλά αυτό εντασσόταν σε ένα συνολικό ρεύμα, σε ένα συνολικό κοινωνικό-πολιτικό μπλοκ. Αποτελούσε, το φαινόμενο των Κόκκινων Δημάρχων, μεν μια πρακτική με την προσίδια γλώσσα του χώρου της (την λεγόμενη αυτοδιοίικηση) και χωρίς να υπάρχει η … πανελλαδικοποίηση του ονόματος και του λογότυπου και χωρίς να γράφει πουθενά ΕΔΑ ή ΚΚΕ αλλά εντασσόταν οργανικά και όχι στενά οργανωτικά, παραταξιακά και κομματικά ελεγχόμενα στον γενικό αγώνα του λαού, της αριστεράς και του κομμουνιστικού κινήματος.
Kolokotroni με τον χιουμοριστικό σου τρόπο ανέδειξες, άθελα σου πιθανολογώ, ένα κορυφαίο θέμα.
Κώστας
Κώστα, δεν νομίζω ότι ο φίλος και σύντροφός[*] μου kolokotronis ανέδειξε άθελά του αυτό το ζήτημα, δεν νομίζω ότι είναι από αυτά τα «παιδάκια» που τους ξεφεύγουν πράγματα. Απλώς, εξέφρασε κάπως ελεύθερα τον «καημό» του (πράγμα που σημαίνει, όπως το καταλαβαίνει το φτωχό μου το μυαλό, ότι δεν αισθάνεται πως ερχόμενος εδώ βρίσκεται ανάμεσα σε εχθρούς).
Κατά τα άλλα, ο έμφυτος και εμφανής αντικουκουεδισμός σου (κάτι πρέπει να κάνεις μ’ αυτό) δεν σου επιτρέπει να δεις ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το ΚΚΕ, να γίνεται δηλαδή αποδεκτό ως «αυτοί που μας μαζεύουν τα σκουπίδια» και «μας φτιάχνουν παιδικές χαρές» και να απορρίπτεται ως δύναμη πολιτικής εξουσίας δεν είναι πρόβλημα μόνο για το ΚΚΕ αλλά για όλη την πολιτική Αριστερά[**]. Πόσες μέρες πάνε από τότε που εσύ ο ίδιος έλεγες κάτι ανάλογο με αυτό που λέει τώρα ο kolokotronis, όταν «σιχτίριζες» το φαινόμενο «180.000 ψήφοι η κοινωνική Ριζοσπαστική Αριστερά, 40.000 ψήφοι για τις πολιτικές εκφράσεις της»; Πέντε; Δέκα; Εσύ τα έγραψες, εσύ τα ξέγραψες!
Κατά τα πιο άλλα, να βλέπεις τις αναλογίες με το παρελθόν, αλλά να μη σου διαφεύγουν και οι διαφορές. Στην εποχή τής ΕΔΑ το αίτημα ήταν η αποκατάσταση της δημοκρατίας στην αστική της μορφή. Με αυτή την έννοια, το «ψηφίζω ΕΔΑ» τότε δεν σήμαινε για τον πολύ κόσμο «ψηφίζω δικτατορία τού προλεταριάτου, λαϊκή δημοκρατία, λαϊκή εξουσία» και όλα τού λαού σημαντικά, αλλά «ψηφίζω δημοκρατία, ψηφίζω 114, ψηφίζω ενάντια στο Παλάτι και στο αστυνομικό κράτος».
[*] Προς το ΠΓ τού ΚΚΕ, Κεντρική Επιτροπή, Επιτροπή Περιοχής Πελοποννήσου, Περιφερειακή Επιτροπή Αχαΐας, ΚΟ Πάτρας κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.:
Η προσφώνηση αυτή οφείλεται σε μονομερή απόφαση του γράφοντος και σε καμία περίπτωση δεν υποδηλώνει αντίστοιχη αναγνώριση τέτοιου δεσμού εκ μέρους τού kolokotronis. Συνεπώς, αν σας μπαίνουν τίποτε ιδέες για την αφοσίωσή του «στο Κόμμα», όπως σάς μπήκαν να σας βγουν! ;-) :-)
[**] Να πούμε, όμως, εδώ ότι με την αδιέξοδη πολιτική άρνησης κάθε πορείας μετάβασης που ακολουθεί το ΚΚΕ, ένα-δυο-τρεις (μπορεί και παραπάνω) πρόσθετους βαθμούς δυσκολίας στην ίδια του τη ζωή τούς βάζει…
@ Left,
άσε μας, ρε σαχλαμάρα, που θα ζητήσω την άδεια του ΠΓ προκειμένου να σε θεωρώ σύντροφό μου! Μινάρα, ε μινάρα …
[ sorry για την καθυστερημένη αντίδραση, και σε σένα και στον Κώστα, αλλά ξέρεις πως δουλεύω στον τουρισμό. Και τουρισμός στην Ελλάδα τέλος Ιούλη είναι mutatis mutandis σαν τα ανθρακωρυχεία του 19ου αιώνα,,, ]
Φίλε kolokotronis, για κάτι τέτοια που λες (για την ακρίβεια και για κάτι τέτοια) σε πηγαίνω! Να κι ένα τραγούδι για πάρτη σου, από την πρώτη χρονικά μεγάλη Μαρίκα τής ελληνικής λαϊκής μουσικής:
https://www.youtube.com/watch?v=SslozYrGd3Y
Τα λέμε (καλή δύναμη για τα σύγχρονα ανθρακωρυχεία!)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (@kolokotronis)</strong
Στο 2:21 να κάνεις ένα στοπ καρέ στο βίντεο του τραγουδιού για να διαβάσεις το μικρό κειμενάκι που εμφανίζεται και αποδεικνύει την τεράστια δύναμη (άμα λάχει, αν συμπέσουν δηλαδή ευνοϊκά οι συνθήκες, και επαναστατική δύναμη!) που κρύβεται στους λαϊκούς θρύλους…
Λεφτ από τους 180.000 ψήφισαν για μια καλύτερη διαχείριση, κάτσε λίγο να μετρήσω, 0. Επίσης το ΚΚΕ δεν νομίζω να παίρνει 4,5 φορές περισσότερες ψήφους στις περιφέρειες όπου η ψήφος είναι και εκεί κεντρική πολιτική, δείχνει μια δυνατότητα εκλογικής επιρροής και όχι τόσο κατι που μπορείς να το βάλεις κάτω από τον τίτλο “για να μαζεύουμε τα σκουπιδια”. Αλλά αν όπως λες λέω και για αυτό που θεωρώ “εμάς”, γιατί να μην λέω και για το ΚΚΕ ? Πρέπει για να πω μια κουβέντα για το ΚΚΕ να το κάνω σεντόνι για να πω για όλους ?
Θεωρώ την ΕΔΑ, όχι την πολιτική της γραμμή ως τέτοια αλλά με τις αντιθέσεις στις οποίες εμπλεκόταν και τις όξυνε μαζικά, πολύ πιο αριστερή από το σημερινό ΚΚΕ.
Διότι μπορεί, έχεις δίκιο, ο άλλος να ψήφιζε κατά του παλατιού απλά, αλλά μόνο απλό δεν ήταν γιατί μπορεί να δημιουργούσε στον εαυτό του και ένα πολύ πολύ σύνθετο πρόβλημα αν, πχ, έλεγε στον δικαστικό αντιπρόσωπο και την εφορευτική “συγνώμη, έγινε κάποιο λάθος, δεν μου δώσατε ΕΔΑ”
Κώστας
Κώστα, εξακολουθείς να δείχνεις μια παροιμιώδη ανικανότητα να κατανοήσεις την ουσία μιας ρητορικής κορόνας τύπου «οι Πατρινοί δέχονται το ΚΚΕ ως αυτούς που μας μαζεύουν τα σκουπίδια αλλά όχι ως αυτούς στους οποίους θα παραδώσουν την πολιτική εξουσία» που, σε τελική ανάλυση, δεν αποσκοπεί σε τίποτε άλλο παρά στην εμφατική εστίαση στο εκάστοτε κύριο πρόβλημα. Έτσι, το κύριο πρόβλημα σε αυτό που έφερε στο τραπέζι ο kolokotronis –και το βάρος τής φράσης μου– δεν βρίσκεται στα σκουπίδια (κάλλιστα ο Πελετίδης μπορεί να πήρε –και πήρε– ψήφους από τη διάχυτη ιδέα «εντάξει, οι Κουκουέδες είναι κολλημένοι, αλλά, όλα κι όλα, είναι αγωνιστές»), αλλά στη δυσπιστία/επιφύλαξη/άρνηση πολιτικής εξουσιοδότησης στο ΚΚΕ εν προκειμένω και στην Αριστερά εν γένει.
Φυσικά και οι 180.000 δεν ψήφισαν με κριτήρια διαχείρισης. Ούτε λόγος! Ο αριστερισμός περιφρονεί διαχρονικά τέτοια ταπεινά και ελάχιστα φιλόδοξα «ζητηματάκια» –κι ας έγραψε ο Μαρξ ότι ο εφοδιασμός τού λαού με ψωμί είναι έργο απείρως δυσκολότερο από την επανάσταση (κι αυτό ρητορική κορόνα ήταν· φρόντισε να βγάλεις το ζουμί της). Αλλά κι εδώ το κύριο στο οποίο πρέπει να σταθεί κανείς είναι πως όταν βρέθηκαν με την πολιτική μορφή αυτής τής αντιδιαχειριστικής αντίληψής τους στο χέρι, δηλαδή το ψηφοδέλτιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, επέλεξαν να την κρατήσουν ως «ενθύμιο εκλογών 2019» κι έριξαν άλλο στην κάλπη….
Για την τελευταία επισήμανσή σου, τη σχετική με την ΕΔΑ:
Αφαιρέθηκες, Κώστα μου, και νομίζεις ότι μιλάς με ομοιοπαθή (= αριστεριστή). Ποιος σού είπε ότι προσπερνάω αδιάφορα η –ακόμα χειρότερα– περιφρονητικά τούς ανθρώπους που ψήφιζαν ΕΔΑ στις δεκαετίες τού ’50 και του ’60, επειδή δεν είχαν διαβάσει το «Τι να κάνουμε;» ή το «Δύο τακτικές τής σοσιαλδημοκρατίας στη δημοκρατική επανάσταση»;;;
Λεφτ τα λογικά άλματα που έχεις κάνει για να μου την πεις δεν είναι λίγα. Εγώ έκανα μια σαφή σύγκριση. Ένταξη δημάρχων ΚΚΕ ή ΕΔΑ σε ένα γενικότερο κοινωνικοπολιτικό ρεύμα κατά της αστικής πολιτικής και του ιμπεριαλισμού τότε και τώρα για να κάνω μια κατάταξη των ΚΚΕ/ΕΔΑ και ΚΚΕ τότε και τώρα στην κλίμακα αριστεράς δεξιάς. Και η κατάταξη που έκανα σε βραχυκύκλωσε γιατί ξεκίνησες σνομπάροντας την ΕΔΑ και τελικά σου την βγήκα από τα αντιαριστερίστικα και σου χάλασε το παραμύθι κατάταξης μου στους “πατενταρισμένους αριστεριστές”.
Εσύ έβαλες στην κουβέντα ?Το τι πήραν αθροιστικά ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ΛΑΕ στις Περιφέρειες συγκριτικά με το τι πήραν στις ευρω και στις εθνικές. Εσύ όμως έτσι συγκρίνεις κεντρικό πολιτικό επίπεδο με κεντρικό πολιτικό επίπεδο, δεν είναι το ίδιο με αυτό που λέω εγώ όπου συγκρίνω τοπικό με κεντρικό. Επίσης η σύνδεση των περιφερειακών ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ΛΑΕ με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και την ΛΑΕ είναι χαλαρή και όχι όπως της ΛΣ. Το 1/4,5 εκτός από δείκτης αποτυχίας ΛΑΕ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι και δείκτης πως η ριζοσπαστική αριστερά είναι πολιτικά υπαρκτό ρεύμα, με σχέσεις εκπροσώπησης.
Το χάσμα δηλ στην περίπτωση της ΡΑ εκτός από δείκτης αποτυχίας είναι και δείκτης ύπαρξης, εν μέρει το πιστώνεται δηλ ενώ το χάσμα Πελετίδη ΚΚΕ είναι θετικό για τον Πελετίδη και μόνο αρνητικό για το ΚΚΕ.
Κώστας
@ Κώστας,
γιατί “άθελά μου” ρε βλάμη;
Δίκασες τις προθέσεις μου και έβγαλες ετυμηγορία
πως είμαι μειωμένου καταλογισμού;
Αυτά σας έχουν φάει. Όλες οι χυδαιότητες και τα στερεότυπα για εμάς τους ΚΚεδες, που δημιουργήσατε, διαδώσατε και αναπαραγάγατε όλοι εσείς οι παντοειδείς οππορτουνιστές και σοσιαλδημοκράτες (και όχι η Δεξιά) από το 1974 και μετά τουλάχιστον, που ασχολούμαι εγώ, σας έχουν απομονώσει πλήρως από την εργατική τάξη.
Για αυτό δεν μπορείτε να σταυρώσετε εργάτη για εργάτη!
Τα βαριά καταπιεσμένα και εκμεταλλευόμενα στρώματα του λαού μας (ασχέτως εάν το ψηφίζουν ή όχι, εάν το συμπαθούν ή όχι) δεν έχουν πάντως για το ΚΚΕ τη γνώμη, που προσπαθείτε δεκαετίες τώρα να επιβάλετε εσείς οι περιώνυμοι αριστεριστές ινστρούχτορες.
Και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω, πόθεν τεκμαίρεται ότι είσαι πιο μάγκας, πιο ψαγμένος, πιο μορφωμένος, πιο επαναστάτης στην τελική, από εμένα, τον “κολλημένο” και “αρνούμενο να παραδεχτεί ότι πέθανε” ΚΚΕ !
Ad hominem, φίλε, ad hominem !
Εσφαλμένο ξε-εσφαλμένο, δεν γίνεται αλλιώς! Σας βαρεθήκαμε πια.
Kolokotroni χαίρομαι που δεν το έκανες άθελα σου και, άρα υποθέτω, συμφωνείς πως η απήχηση του Πελετίδη δεν έχει καμία σχέση με την γραμμή του ΚΚΕ γιατί τότε κάτι θα φαινότανε και εκλογικά για το ΚΚΕ στην Πάτρα.
Πραγματικά είναι κρίμα ένας κομμουνιστής να εκλέγεται και αυτό να μην εντάσσεται σε κανέναν αγώνα, να σβήνει με την δημαρχία του, να μην βάζει μάζες στον αγώνα, να μην αλλάζει συνειδήσεις
Θλιβερό να είστε στα δεξιά της ΕΔΑ αλλά αυτοί είστε
Κώστας
Καταρχήν, το “μινάρω” μάλλον είναι ιταλοβενετσιάνικο, δάνειο, γιατί εγώ τώμαθα στο Φιόρο του Λεβάντε – δεν είναι πατρινή πατέντα ο όρος.
Το σημαινόμενο, ασφαλώς, είναι παγκόσμια “πατέντα”, και μόνο σε αυτό θα διαφωνήσω με τον πικάπα. Οτι είναι μια πραγματικότητα, που οφείλουμε να γνωρίζουμε, ούτε λόγος. Αλλά, πόσο Λογικό είναι το Πραγματικό ….ε, μην τα παίρνουμε κατά γράμμα τα τσιτάτα του Hegel. Δε σημαίνει,πως το Πραγματικό είναι Αμετακίνητο. Το Πραγματικό κινείται και το Λογικό τρέχει ξωπίσω του, ενίοτε και με τη γλώσσα έξω.
Με αυτή την οπτική εγώ είμαι ενθουσιασμένος για το +200 των “μιναδόρων” πατρινών.
Είχα στοιχηματίσει για μια τόσο μικρή άνοδο, αλλά άνοδο, και οι πατρινοί δε με διέψευσαν. Οτι είναι ανεπαρκής και δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ιστορικής στιγμής, ούτε λόγος, αλλά εδώ είναι η πρόκληση για τα “μυαλά” να βρούνε τις λύσεις. Η θεωρία χρειάζεται, όχι διόρθωση αλλά επανατεκμηρίωση στις σημερινές αντιφάσεις του Καπιταλισμού. Γιατί, το τι …”μινάρισμα” ακούω ….άστε το. Και καλύτερη αγκιτάτσια.
Αλλά κι αυτά αν διορθωθούν, μη νομίζουμε πως το Πραγματικό θα περπατήσει έτσι εύκολα. Η “ανοιχτή” μας κοινωνία έχει ερμητικά κλεισμένες τις μπουκαπόρτες. Μόνο ένα γερό ταρακούνημα, όχι 5,3 αλλά 8,5 Ρίχτερ θα τις λασκάρει. Και τότε πρέπει να υπάρχει ένα ΚΟΜΜΑ έτοιμο να τις ανοίξει και να δώσει το σύνθημα για την κατάληψη της Γέφυρας.
Το ΚΚΕ, με τον Πελετίδη στην Πάτρα είναι σε καλό δρόμο. Και στην Αθήνα καλά πήγε. Δουλειά γίνεται.
Το πρόβλημα φαίνεται πιο έντονο στην επαρχία, και στην Ελλάδα εν γένει εκείνο που άργησε να καταλάβει όλο το κομμ. κίνημα, του ΚΚΕ συμπεριλαμβανομένου, είναι “Τι είναι και τι θέλει ο Ελληνας Μικροαστός”.
Και πως η ιστορική συμμαχία του Ιμπεριαλισμού με τον Ελληνα Μικροαστό, με την διαμεσολάβηση της ελληνικής μεγαλοαστικής τάξης έγραψε την μεταπολεμική ιστορία της πατρίδας μας.
Καλό βράδι και χαλαρά, σε όλους!
Εκτός πραγματικότητας… Καμία δουλειά σοβαρή δεν γίνεται από το ΚΚΕ. Παρηγοριά του ένας…
Α, επίσης βολική δικαιολογία τονπςρι μικροαστών: πολλοί προλετάριοι υπάρχουν που δεν τους πιάνει κανενα;ς, ούτε φυσικά το ΚΚΕ.
.. Το πραγματικο κινειται και το λογικο τρεχει ξοπισω.. Και μαλλον πια αρχιζει και αντιλαμβανεται πως ολα αυτα δεν συντρεχουν σπειροειδως, αλλα οι διαστασεις ειναι περισσοτερες και πιο περιπλεγμενες.. εμεις εχουμε αναγκη να το προσγειωνουμε, σε ενα συστημα αναφορας, γιατι αλλιως δεν μπορουμε.
Εν προκειμενω, η πολιτικη σε πληρη αναπτυξη ειναι απαραιτητη, ακομη και για να συνεχισεις να υπαρχεις. Οι γνωριμιες ομως ειναι αναγκαστικα αμφιδρομες, δεν γινεται τελικα να επηρεασεις χωρις να επηρεαστεις. Ενεχει λοιπον εξοδα και κινδυνους. Φυλας τα ρουχα σου, γιατι το ζητουμενο ειναι να επαναθεμελιωσεις και οχι να χαθεις στις θεωριες του χαους. Ωστοσο δεν γινεται χωρις να ανοιχτεις, χωρις τελικα να δεχτεις να αλλαξεις και εσυ (επαναθεμελιωτικα). Μα θα σε χρησιμοποιησουν κ θα τους χρειαστεις. Αλλιως δεν θα υπαρχεις ικανος, οταν πρεπει.. Φυλας τα ρουχα σου, αλλα βλεπεις και μπροστα.. Κινεισαι μεσα στις αντιφασεις, αλλιως μενεις στο ραφι. Δυσκολοι καιροι, παντα ηταν βεβαια δυσκολοι.
Και κατι ακομα, πολυτελεια ισως των στγμων, ισως ομως απαραιτητητη. Η φραση για το κομμα που θα ανοιξει τις μπουκαπορτες, συμπυκνωνει το δευτερο στρατηγικο προβλημα, μετα δλδ την υποτιθεμενη καταληψη της εξουσιας. (οπου το πρωτο στρατηγικο ειναι το μεχρι να..). Εδω συμπυκνωνονται ολα τα ουσιωδη προβληματα, ποια ειναι η εννοια της πρωτοποριας, τι σημαινει εισαγομενη συνειδηση κοκ μεχρι την οικοδομηση. Επαναθεμελιωση σημαινει να επαναφαιρεθει σημερα το μερος της μεταφυσικης που η μαρξικη θεωρια εδιωξε τοτε απο τη πορτα, αλλα η μαρξιστικη θεωρια εβαλε αναποφευκτα απο το παραθυρο. Η ιστορια των ιδεων και των κινηματων ειναι ενας διαρκης εξοβελισμος της μεταφυσικης, που ωστοσο επανερχεται με την εμμονη της αλογομυγας. Εννοω δλδ πως αυτα τα θεματα δεν ειναι θεωρητικη πολυτελεια αλλα επηρεαζουν αμεσα ως και την τακτικη. Οσο αφορα τη λεξη, ναι θα δεχομουν το επανατεκμηριωση, καλυτερη και ορθοτερη απο το επαναθεμελιωση. Χαλαρα..
Κάτι τέτοιες ανοησίες έλεγε ο Μίκης (μιλώντας για τους αμερικάνους) που μιλούσε για”λαϊκό ιμπεριαλισμό” και αποδίδοντας πρόθεση σε έναν ολόκληρο πληθυσμό. Έχουν παλιώσει αυτές οι θεωρήσεις και δε συγκινούν πλέον κανέναν.
Το φοιτητικό κίνημα θα έπρεπε να έχει πάρει πολύ συγκεκριμένα μέτρα υπεράσπισης του ασύλου δεκαετίες τώρα, σε συνεργασία με το εργατικό κίνημα. Οι ευθύνες είναι πολλές και έχουν ονόματα κομμάτων και κομματιδίων πάνω.
Τώρα είναι αργά, αλλά είναι μια πρώτη ευκαιρία σύγκρουσης με τη ρεβανσιστική νεοφιλελεύθερη, στην ουσία Πινοσετική δεξιά που μας έφερε η κατάρρευση της επίσημης αριστεράς.
Τα πολλα τα λογια εδω δειχνουν πως δεν υπαρχει συναισθηση του ποιος ειμαι και που παω. Οι δυναμεις που τοσα χρονια δεν ηταν ικανες για καμια υπευθυνη πολιτικη, οχι απλα για το ασυλο, αλλα για την συνεχη υποβαθμιση της εκπαιδευσης και παραλληλα την εκκωφαντικη περιθωριοποιηση αυτου που ονομαζουν φοιτητικο κινημα και που καταντησε μια αμαζη αυτοαναφορικοτητα, Δεν μπορουν να δωσουν καμια μαχη, ουτε καν οπισθοφυλακης. Ισως οι δυναμεις του ΚΚΕ λογω του συντεταγμενου μπορεσουν να περισωσουν καποια ψηγματα πολιτικης αξιοπρεπειας και να βγαλουν καποια ψηγματα κερδους απι την αναποδραστη ζημια. Ισως. Οι υπολοιποι αδυνατουν για οποιαδηποτε πολιτικη και φυσικα οχι μονο στα ΑΕΙ, αλλα συνολικα.
Στο επομενο διαστημα θα υλοποιηθουν στα πραγματικα κοινωνικα πεδια ακομα σαφεστερες, οι επιπτωσεις της ΗΤΤΑΣ. Καποιοι ωστοσο φανταζονται εδω ευκαιριες για μικρομεγαλισμους. Οδηγουνται σε ακομη μεγαλυτερη περιθωριοποιηση, μακαριως αδοντες. Μακαρι να κανω λαθος, αλλα σοβαροτης του χωριου μηδεν. Ειδικα μα και γενικα.
.. Η απαξια ειναι αυτο που επισυρει η κοινωνια και οσον αφορα τι σερνουμε εμεις η αρνηση ειναι παντα αυτο απο το οποιο ξεκιναμε. Η κατασταση της ηττας γενικα θα επρεπε να συνεγειρει εκ θεμελιων τις οργανωσεις. Ωστοσο βλεπουμε να συνεχιζει ενα αυτοαναφορικο business as usual.. Το τρομακτικο ελλειμα πολιτικης, επιχειρειται μονιμως να απαντηθει με ιδεολογικοποιηση. Ανεξοδο και αδιεξοδο.. . Φαινεται ετσι, πως αντι να πιασουν το νημα απο εκει που ειναι, οι οργανωσουλες θα ηταν ικανες να οδηγηθουν εκει που τους την εχουν στημενη, κανοντας τζαμπα μαγκες τους επιχαιροντες δεξιουντζες. Ισως υπαρχει χρονος για την απαιτουμενη σοβαροτητα των στιγμων. Αλλα χρειαζεται αλλιως και αλλα. Γενικοτερα και εκ θεμελιων.
Όντως Γιώργο έχεις δίκιο: το φοιτητικό κίνημα, δηλαδή οι συνελεύσεις των φοιτητ. Συλλόγων και οι πάσης φύσεως αγωνιστικές παρατάξεις που συμμετέχουν σε αυτές (ΕΑΑΚ, ΠΚΣ, ΜΛ, ΑΡΕΝ, ΑΡΔΙΝ, αναρχικοί), θα έπρεπε Και πρέπει, να μπορέσουν να πετάξουν τα άτομα που κάνουν εμπόριο ναρκωτικών όσα κ όπου (λίγα όντως), έξω από το πανεπιστήμιο.
Εξαρτάται για πιο λόγο έχεις τις συντεταγμένες σου δυνάμεις. Σε περιπτώσεις όμως που τα “μπάχαλα” είναι προαναγγελθέντα και κυκλοφορούν ως φήμες μέρες πριν στο πανεπιστήμιο, και όταν θέτεις το ζήτημα η καθοδήγηση σου το φέρνει απέξω-απέξω ότι το πρόβλημα μας δεν αξιολογείται κεντρικά ως σημαντικό, είμαστε μόνοι μας και στην ουσία το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να καταγγείλουμε στη συνέλευση τους αριστεριστές ότι.. δεν περιφρούρησαν αυτοί με τις ανύπαρκτες δυνάμεις τους, τότε δικαίως στο τέλος γελάει ο κάθε πικραμένος.
Και δεν νομίζω ότι έχει αλλάξει κάτι τώρα στη νοοτροπία από τότε που ήμουν εγώ.
ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ – ΔΙΑΔΙΔΕΤΕ LEFT G700 (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ Ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΚΑΜΝΑΚΗΣ ΑΥΤΟ ΚΑΝΕΙ!)
Διότι ο Θανάσης Σκαμνάκης έγραψε χθες:
Δεν θέλω να πω εδώ πως οι ίδιοι οι υπερασπιστές των δικαιωμάτων δεν έχουν μερίδια ευθύνης για την κατάσταση. Κυρίως για το κατά πόσο και κατά πως υπερασπίζονται τις κατακτήσεις, όπως το πανεπιστημαικό άσυλο επί του προκειμένου, από τις πολλαπλές, και όχι πάντα αθώες, υπονομεύσεις του. Στο κάτω-κάτω τα δικαιώματα οφείλουμε να αποδεικνυόμαστε ικανοί να τα υπερασπίσουμε.
Ενώ ο Left G700 έγραφε πριν από εννέα (9) ημέρες:
Και ποιος σού είπε, Κώστα μου, πως η άποψή μου είναι «να πάει η αστυνομία να καθαρίσει τα πανεπιστήμια από τα ναρκωτικά»; Αυτό κατάλαβες;;; Εγώ σαρκάζω τη μακάρια απραξία του φοιτητικού κινήματος που τόσα χρόνια έβλεπε το άσυλο να παραβιάζεται από κάθε λογής «φρούτα», ήξερε (ή όφειλε να ξέρει, που είναι περίπου το ίδιο) πού θα καταλήξουν κάποια στιγμή όλα αυτά δοθείσης ευκαιρίας (ήρθε η ευκαιρία) και γύριζε από το άλλο πλευρό (όταν δεν υπερασπιζόταν κιόλας αυτά τα «φρούτα» […]. Λέω στα «παιδιά» κάτι αντίστοιχο (τηρουμένων τών αναλογιών) με αυτά που έλεγε ο Παζολίνι στο ιταλικό φοιτηταριάτο το ’68, στην αρχή τού ποιήματός του. Παραφράζοντάς τον:
Είναι θλιβερό. Η υπεράσπιση
του άσυλου έπρεπε να έχει γίνει το πρώτο μισό
της περασμένης δεκαετίας. Καθυστερήσατε, παιδιά.
Και ξαναέγραφε (ο Left G700), πάλι πριν από εννιά (9) μερούλες, ρωτώντας (ρητορικά) κάποιον ΑΩ, από τον οποίο είχε κατηγορηθεί ότι «αναπαράγει τη γνώμη τού ΣΚΑΪ και του Στόχου»:
Κατά τα άλλα, πολύ θα με υποχρέωνες αν μου έλεγες τι στρατηγικές και τακτικές έχει επεξεργαστεί το φοιτητικό κίνημα όλα αυτά τα (πολλά) χρόνια που η αστική τάξη με τους κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς της υλοποιεί το δικό της σχέδιο, μέρος τού οποίου και καθόλου αμελητέο είναι η μετατροπή τού ιστορικού Πολυτεχνείου σε αποθήκη «πυρομαχικών» και ορμητήριο μπαχαλάκηδων (και «μπαχαλάκηδων» –το πιάνεις, φαντάζομαι, το υπονοούμενο…), για την υπεράσπιση των οποίων τρέχετε «όλοι και όλες» κάθε τρεις και λίγο στην Ευελπίδων….
Και ξαναματαέγραφε ο Left G700 (ο επονομαζόμενος και «ράιτ») πριν από οκτώ (8) μέρες αυτή τη φορά:
ΥΓ Τα προσχήματα σχεδόν ποτέ δεν είναι επινοημένα εκ του μηδενός ή προβοκάτσιες σαν τη φωτιά στο Ράιχσταγκ. Χτίζονται πάνω σε υπαρκτά προβλήματα. Όταν δεν τα αντιμετωπίζεις εσύ και τα αφήνεις να γιγαντώνονται, ναι, γίνονται ακατάρριπτα. Και τότε πιάνουν δουλειά «οι άλλοι», σύμφωνα με τις επιδιώξεις τους.
Και τώρα; Τι γίνεται τώρα; Θα βγουν οι σύγχρονοι Τσεκίστες και Νικαβεντέδες να πουν και για τον Θανάση Σκαμνάκη (που έγραψε με τα δικά του λόγια ακριβώς όσα είπα εγώ με τα δικά μου) ότι «αναπαράγει τη γνώμη τού ΣΚΑΪ και του Στόχου», θα τον δείξουν κι αυτόν με το δάκτυλο ως «ράιτ»; Ελάτε, καλέ κορίτσια! Σιγά και θα το κάνουν! Θα ψελλίσουν κάτι συνδικαλιές τής κακιάς ώρας (ξέρετε τώρα: «δεν εννοούσε τα ίδια ο Σκαμνάκης, αν τα εννοούσε θα χρησιμοποιούσε τις ίδιες λέξεις», «αλλού έχει βάλει το κόμμα ο Σκαμνάκης κι ούτε χρησιμοποιεί την άνω τελεία» ή ακόμα ακόμα «τολμάς, ρε νούμερο, και συγκρίνεις τον εαυτό σου με τον Σκαμνάκη;;;») κι από ’δω παν κι οι άλλοι.
Οι άλλοι. Όχι, βέβαια, οι Τσεκίστες κι οι Νικαβεντέδες.
Αυτοί (το πάνε) για Επανάσταση!