.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


«Ταξικός» Κομματικός Συνδικαλισμός με τις πλάτες και τις χορηγίες του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου


Η κούφια επαναστατική ρητορική τους, ο δρόμος της ταξικής συνεργασίας και η συμπόρευσή τους με τους εφοπλιστές

Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού

Μέρος Α΄

Όπως είχαμε πρόσφατα αναγγείλει μέσα από την ιστοσελίδα της ΠΕΝΕΝ σε απάντηση μιας βρώμικης επίθεσης που δέχεται η Διοίκηση και τα στελέχη της Ένωσής μας από τις δυνάμεις του κομματικού συνδικαλισμού στο Ναυτεργατικό κίνημα που εκπροσωπούνται στα Σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ, τους οφείλουμε μια απάντηση τόσο στους ίδιους αλλά κυρίως στους κλάδους που αυτοί φέρονται να εκπροσωπούν αλλά και ευρύτερα στους Ναυτεργάτες οι οποίοι με το δικό τους αλάνθαστο κριτήριο και την πείρα τους θα αξιολογήσουν κατά πόσο είναι βάσιμα, αξιόπιστα τα όσα θα καταγράψουμε στην συνέχεια στην απάντησή μας.

Σημειώνουμε προκαταβολικά για άλλη μια φορά, δεν είναι δική μας επιλογή η αντιπαράθεση και πολύ περισσότερο η σύγκρουση με δυνάμεις συνδικαλιστικά που ανεξάρτητα από διαφορές έχουμε κοινούς στόχους, αιτήματα και τάσσονται υπέρ της αγωνιστικής διεκδίκησης σε αυτά. Όμως δεν πρόκειται να χαριστούμε στο ελάχιστο και σε κανέναν όταν αυτός επιλέγει το ψέμα, την συκοφαντία και την δυσφήμιση για να αντιμετωπίσει την συνδικαλιστική μας πορεία.

Η απάντηση χωρίζεται σε τρία μέρη, σήμερα θα σταθούμε σε μια πρωτόγνωρη αντίληψη που έχει οικοδομηθεί και αναπτυχθεί στις τάξεις του κομματικού συνδικαλισμού και σε μια άθλια συναλλαγή – αλισβερίσι ανοιχτής και ξεδιάντροπης οικονομικής συναλλαγής κυρίως της Διοίκησης της ΠΕΜΕΝ με τους μεγαλοσχήμονες του εφοπλιστικού κεφαλαίου αλλά και την επίσημη Διοίκηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Οι δυνάμεις αυτές, αλλά και ο κομματικός τους φορέας όπως θα αναλύσουμε στην συνέχεια, θεωρούν διαχρονικά και πάντως μετά τις αρχές της δεκαετίας του 1990 ότι η εκάστοτε Διοίκηση αυτού του Σωματείου είναι η κατ’ εξοχή πιο πρωτοπόρα έκφραση του ταξικού πόλου στο συνδικαλιστικό κίνημα όχι μόνο των Ναυτεργατών αλλά και του ίδιου του εργατικού κινήματος της χώρας μας.

Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται και από την ανάδειξη στελεχών του Σωματείου αυτού σε κεντρικά κομματικά και πολιτικά όργανα και αξιώματα, στην μέγιστη προβολή τους από τα κομματικά και παραταξιακά έντυπα, από την αξιοποίηση δεκάδες φορές σε βουλευτικές εκλογές, ευρωεκλογές, περιφερειακές, δημοτικές εκλογικές αναμετρήσεις που τα πρόσωπα αυτά εμφανίζονται στους κομματικούς συνδυασμούς σταθερά όλα αυτά τα χρόνια.

Δεν θα παρακάμψουμε στην απάντησή μας τα άλλα δύο Σωματεία, την Διοίκηση του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ αλλά ούτε τους νεοφώτιστους φωστήρες της ΠΕΕΜΑΓΕΝ οι οποίοι αναβαπτίστηκαν στην κομματική κολυμπήθρα πιστεύοντας ότι έτσι θα απαλλαχθούν από το αμαρτωλό εργοδοτικό και κυβερνητικό τους παρελθόν…. Για αυτούς θα αναφερθούμε στο τέλος του κειμένου μας….

Ενδεικτικά θα σημειώσουμε ότι η ιστορική ΠΕΜΕΝ τα χρόνια 1977 μέχρι και το 1982 είχε αντικειμενικά αναδειχθεί σε μια κορυφαία θέση στο βάθρο του ταξικού εργατικού κινήματος, γεγονός που οφείλεται στο ότι αυτή την πρωτοπόρα δράση την στήριξε με όλες τις δυνάμεις της μια πανίσχυρη κομματική οργάνωση που αριθμούσε τότε εκατοντάδες αφοσιωμένα κομματικά μέλη και στελέχη και μια παντοδύναμη μαζική ταξική παράταξη η οποία είχε συσπειρώσει στις γραμμές της χιλιάδες Ναυτεργάτες.

Η τότε Διοίκηση της ΠΕΜΕΝ ιδιαίτερα την δύσκολη περίοδο 1977 – 1982 ήταν η μοναδική συνδικαλιστική οργάνωση στον Ναυτεργατικό χώρο που ανέπτυξε πλούσια δράση και πολύμορφους αγώνες τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία όσο και στην Ακτοπλοΐα και στα κρουαζιερόπλοια.

Εκείνοι οι αγώνες με αιχμή τον εκδημοκρατισμό στο Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, την υπογραφή ΣΣΕ, την διεκδίκηση αιτημάτων για την βελτίωση των συνθηκών εργασίας, την ανεργία, το μισθολογικό και πλήθος άλλων στόχων σε συνδυασμό με την στράτευση εκατοντάδων κομμουνιστών και άλλων αγωνιστών Ναυτεργατών από όλους τους κλάδους του Ναυτεργατικού επαγγέλματος που πλαισίωσαν, στήριξαν και έδωσαν όλες τις δυνάμεις τους στην ενδυνάμωση της ΠΕΜΕΝ με ανιδιοτέλεια και συνέπεια, συνέβαλαν καθοριστικά με την τότε Διοίκηση να αποκτήσει η ΠΕΜΕΝ κύρος, εκτίμηση, εμπιστοσύνη και να καταξιωθεί στην συνείδηση ευρύτατων τμημάτων του Ναυτεργατικού αλλά και του εργατικού κόσμου της χώρας μας.

Η παρένθεση αυτή κρίνεται χρήσιμη και αναγκαία αφού θα ακολουθήσει μια εμπεριστατωμένη σκιαγράφηση της μετέπειτα πορείας αυτού του ιστορικού Σωματείου για να δούμε την φθίνουσα πορεία και την σημερινή κατάληξή του.

Δηλαδή πώς ένα Σωματείο μαζικό, αγωνιστικό με ισχυρή ταξική αναφορά στα προβλήματα και κυρίως στους αγώνες μετεξελίχθηκε σε μια καρικατούρα γραφειοκρατικού τύπου η οποία ουδεμία σχέση έχει με το ταξικό κίνημα. Οι περγαμηνές και οι παρακαταθήκες του παρελθόντος όχι μόνο αμφισβητήθηκαν και ακυρώθηκαν αλλά πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων.

Σημειώνουμε επίσης ότι ο κλάδος των Μηχανικών (κυρίως οι προερχόμενοι από σχολές του Ε.Ν) ήταν τα τελευταία 25 χρόνια και παραμένουν οι πλέον περιζήτητοι στην ελληνική ναυτιλία, είχαν και έχουν σχεδόν μηδενική ανεργία (Α΄, Β΄, Γ΄ Μηχανικοί) και οι αποδοχές τους στα ελληνικά ποντοπόρα πλοία είναι περίπου υπερδιπλάσιες της ΣΣΕ (Α΄ και Β΄ Μηχανικοί) και πολλοί από αυτούς απασχολούνται σε ξένης σημαίας εθνικά ποντοπόρα πλοία, κρουαζιερόπλοια ενώ σημαντικός αριθμός ακόμη και συνταξιούχων εργάζεται σε πλοία σημαιών ευκαιρίας ελληνικής πλοιοκτησίας.

Η τελευταία απογραφή της αρμόδιας στατιστικής υπηρεσίας δείχνει ότι σε ελληνικής σημαίας και συμβεβλημένα με το ΝΑΤ ποντοπόρα πλοία απασχολείται πάνω από το 80% των ελλήνων Μηχανικών, το υπόλοιπο ποσοστό απασχολείται στα Ακτοπλοϊκά πλοία και μικρότερος αριθμός στα Πορθμεία εσωτερικού.

Η σύντομη και τεκμηριωμένη αυτή αναφορά μας αποδεικνύει με απόλυτα βάσιμο τρόπο ότι οι αντικειμενικές συνθήκες για την παραπέρα ανάπτυξη της δράσης και της αγωνιστικής συνεισφοράς της ΠΕΜΕΝ ήταν και παραμένουν οι καλύτερες δυνατές!

Παρακάτω θα δούμε και θα καταγράψουμε αναλυτικά πως εκφράζεται αυτή η ταξική διαπάλη που υποτίθεται ότι αναπτύσσει η ΠΕΜΕΝ, ποια είναι η δράση και η συνεισφορά της στο Ναυτεργατικό κίνημα και πώς έχει οργανώσει τον κλάδο έτσι ώστε αυτός να αποτελεί ένα υπαρκτό, μάχιμο, ζωντανό και ταξικό κομμάτι στις γραμμές του εργατικού και συνδικαλιστικού κινήματος.

Ξεκινώντας θα αναφέρουμε τις περίεργες και υπόγειες σχέσεις με το εφοπλιστικό κατεστημένο της ποντοπόρου ναυτιλίας εκεί που όπως σημειώσαμε έχουν το 80% του κλάδου τους και στο τμήμα αυτό έχουν να αναπτύξουν οποιαδήποτε αυτοτελή αγωνιστική κινητοποίηση από το 1986.

Τελευταία απεργία στα ποντοπόρα ΠΕΝΕΝ – ΠΕΜΕΝ Δεκέμβρης 1986. Τελευταία απεργία ΠΝΟ Αύγουστος 1997.

Αποτελεί αναπάντητο ερώτημα πώς ένα Σωματείο του οποίου η Διοίκηση νυχθημερόν διαφημίζει την ταξικότητά του αναζητά συστηματικά πόρους, οικονομική ενίσχυση, χορηγίες από το εφοπλιστικό κεφάλαιο…

Ο λόγος δεν γίνεται για κάποια μικρά ή ασήμαντα ποσά αλλά για έναν πακτωλό εκατομμυρίων ευρώ όπως θα διαπιστώσουμε στην συνέχεια.

Ξεκινάμε από το συνδικαλιστικό περιοδικό της ΠΕΜΕΝ “Η Ένωση” το οποίο επί 40 χρόνια διαφημίζει με πληρωμένες καταχωρήσεις εφοπλιστών ναυτιλιακές – εφοπλιστικές εταιρείες. Οι διαφημίσεις αυτές κοστολογούνται κατά μέσον όρο από 400 έως 600 ευρώ για μία ολοσέλιδη διαφήμιση στο περιοδικό τους. Με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις και παίρνοντας υπόψη τις αντίστοιχες εκδόσεις του περιοδικού τους προκύπτει στη χειρότερη περίπτωση ότι έχουν εισπράξει από τους εφοπλιστές που διαφημίζουν πάνω από 1,5 εκατομμύριο ευρώ!! Τώρα πώς είναι δυνατόν ένα όργανο καθαρά συνδικαλιστικό ενός σωματείου όπως είναι το περιοδικό “Η Ένωση” να μπορεί να προβάλλει ανελλιπώς σε κάθε τεύχος τους εφοπλιστές και από την άλλη να εισπράττει τεράστια ποσά διαφήμισης και ταυτόχρονα να διαλαλεί σε όλους τους τόνους την ταξικότητα; Αυτό μόνο οι δαιμόνιοι «ταξικοί» συνδικαλιστές της ΠΕΜΕΝ το ξέρουν…..

Δεύτερο σημείο αυτής της ανάρμοστης σχέσης είναι το ετήσιο ημερολόγιο το οποίο εκδίδουν ως ΠΕΜΕΝ και οι εφοπλιστικές ολοσέλιδες διαφημίσεις τα τελευταία χρόνια ξεπερνούν τις 40 ανά ημερολόγιο με ένα κόστος 400 με 600 ευρώ η κάθε μία. Εκτύπωση και έκδοση στοιχίζουν περίπου 8.000 έως 9.000 ευρώ με ένα τιράζ 3.000 ημερολόγια το έτος, οι ίδιοι εισπράττουν από τις ναυτιλιακές εταιρείες πάνω από 20.000 ευρώ για κάθε ετήσιο ημερολόγιο…..

Τρίτο σημείο ο ετήσιος χορός της ΠΕΜΕΝ και η πώληση προσκλήσεων στις εφοπλιστικές εταιρείες, οι οποίες αγοράζουν η καθεμία πολλές δεκάδες προσκλήσεις, ο οποίος χορός γίνεται σε γνωστά κέντρα με επώνυμους καλλιτέχνες και το κόστος των προσκλήσεων αγγίζει και τα 80 ευρώ η καθεμία!!!!

Μέσω των εταιρειών διακινούνται εκατοντάδες προσκλήσεις με αποτέλεσμα σε κάθε χορό τα έσοδα που προέρχονται από εφοπλιστικές εταιρείες να ανέρχονται σε πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Κατά τα λοιπά ο χορός καλά κρατεί και το εφοπλιστικό χρήμα ρέει άφθονο στο ταμείο της ταξικής ΠΕΜΕΝ….

Τέταρτον, τα παραπάνω πρωτάκουστα και πρωτοφανή οικονομικά αλισβερίσια του κομματικού συνδικαλισμού δεν σταματούν και δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά. Διαβάζοντας το συνδικαλιστικό περιοδικό “Η Ένωση” τεύχος 679 (Δεκέμβρης 2005 – Γενάρης 2006) πληροφορούμαστε ότι η «ταξική» Διοίκηση της ΠΕΜΕΝ….. Έκανε τιμητική εκδήλωση προς τον μεγαλοεφοπλιστή Βασίλη Κωνσταντακόπουλο απονέμοντάς του τιμητική πλακέτα για την οικονομική του προσφορά για τις εργασίες επισκευής του κτιρίου της ΠΕΜΕΝ αλλά και την πολιτιστική του προσφορά στο Σωματείο…. Ουδέποτε πληροφορηθήκαμε ποια ήταν αυτή η οικονομική προσφορά για την επισκευή των γραφείων και ουδέποτε μάθαμε επίσης ποια η οικονομική συνεισφορά του κυρίου Κωνσταντακόπουλου στα πολιτιστικά δρώμενα της ΠΕΜΕΝ…

Πέμπτον, στο τεύχος του περιοδικού τους με αριθμό 728 (Μάης Ιούνης Ιούλης 2013, σελίδα 6) διαβάζουμε σχετική ανακοίνωση της Διοίκησης: “το Δ.Σ της ΠΕΜΕΝ, παρά τις οικονομικές δυσκολίες, με αίσθημα ευθύνης για την τεχνική βοήθεια και υποστήριξη των μηχανικών προχώρησε στην υλοποίηση της δέσμευσης για την λειτουργία Engine Room Simulator στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ”

Στο ίδιο τεύχος του περιοδικού Υπάρχει αναφορά ότι στις 9/7/2013 έγινε στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ η παρουσίαση του Engine Room Simulator παρουσία του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη και πολλών εκπροσώπων από εφοπλιστικές εταιρείες.

Διαβάζοντας κανείς προσεκτικά την ανακοίνωση της Διοίκησης της ΠΕΜΕΝ για την αγορά και την εγκατάσταση του Engine Room Simulator και τις αναφορές για τις οικονομικές δυσκολίες προκειμένου να υλοποιηθεί η σχετική δέσμευση προς τα μέλη, υποθέτει ότι την δαπάνη την κάλυψε η ίδια η Διοίκηση της ΠΕΜΕΝ….

Από την άλλη μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση ποιος ήταν ο λόγος να προσκληθεί ο Πρόεδρος της ΕΕΕ σε μία τέτοια εκδήλωση και μετά μάλιστα να ακολουθήσει και πλούσιος μπουφές και τσιμπούσι μαζί του στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ προς τιμή του κυρίου Βενιάμη.

Διαβάσαμε τα επόμενα έως και σήμερα όλα τα τεύχη του περιοδικού αναζητώντας απάντηση στο ερώτημα μας. Προφανώς δεν δόθηκε τότε απάντηση, και ούτε δόθηκε έως σήμερα πλην της επαναλαμβανόμενης δημοσίευσης της ανακοίνωσης “περί υλοποίησης της δέσμευσής της προς τα μέλη της”.

Όμως αυτό που προσπάθησαν οι ίδιοι να αποκρύψουν από τον κλάδο των μηχανικών και ευρύτερα τους ναυτεργάτες το αποκάλυψε ο “μαρτυριάρης” κ. Βενιάμης σε σχετική δήλωση αναφερόμενος στα πεπραγμένα και τις χορηγίες της ΕΕΕ για το 2013. Δηλαδή ότι το σύστημα Engine Room Simulator αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ ήταν χορηγία της ΕΕΕ προς την «ταξική» διοίκηση της ΠΕΜΕΝ!!!

Από όλα τα παραπάνω που δεν επιδέχονται την παραμικρή αμφισβήτηση προκύπτουν σειρά κρίσιμων ερωτημάτων που αφορούν την σχέση του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου με την «ταξική» διοίκηση της ΠΕΜΕΝ.

Πρώτον, συνάδει στο ελάχιστο η ταξική πορεία της διοίκησης ενός σωματείου με την ανάπτυξη ενός άθλιου, βρώμικου, συστήματος οικονομικών συναλλαγών;

Δεύτερον, υπάρχει έστω και ένα σωματείο στη χώρα μας να διακηρύσσει την ταξική πάλη και παράλληλα να διαμορφώνει και να οικοδομεί τέτοιου είδους σχέσεις με την εργοδοσία και να στηρίζει την οικονομική ύπαρξή του στην οικονομική βοήθεια, την ενίσχυση και τις χορηγίες του μεγάλου κεφαλαίου;

Τρίτον, γιατί η διοίκηση της ΠΕΜΕΝ κρατάει ως επτασφράγιστο μυστικό από τον κλάδο και τους ναυτεργάτες την τεράστια οικονομική χορηγία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την αγορά και εγκατάσταση του Engine Room Simulator;

Τέταρτον, μπορεί να είναι στις αρχές, τις αξίες και τις αγωνιστικές παραδόσεις ενός ταξικού σωματείου αυτό το απίστευτο, μοναδικό στην Ελλάδα, οικονομικό αλισβερίσι από μία διοίκηση που ευαγγελίζεται την ταξικότητα και μάλιστα ο ρόλος της στο ΠΑΜΕ και στα όργανά του ήταν και παραμένει σημαντικότατος….

Πέμπτον, τόσο στο παρελθόν η κα. Παπαρήγα όσο και πρόσφατα ο κ. Κουτσούμπας σε σχετικές κομματικές εκδηλώσεις στον Πειραιά άδραξαν την ευκαιρία (προφανώς με την παραίνεση αυτών των Ναυτεργατικών στελεχών) να επικρίνουν «τον οπορτουνιστικό πόλο στον Πειραιά, που σύμφωνα με τις απόψεις τους εκφράζεται από την ηγεσία της ΠΕΝΕΝ».

Άραγε γνωρίζουν, έχουν επίγνωση αυτής της άθλιας συναλλαγής; Εάν την γνωρίζουν, την επικροτούν και την ενθαρρύνουν ή εάν την απορρίπτουν πώς η ομάδα αυτή συνεχίζει αυτή την απαράδεκτη συναλλαγή;

Η απεύθυνση στην κομματική ηγεσία δεν γίνεται στο όνομα να εκτεθεί το κόμμα αλλά το αντίθετο αφού ο λόγος γίνεται για στελέχη τα οποία πέρα από την συνδικαλιστική ιδιότητα έχουν και υψηλή κομματική θέση την ιεραρχία του ΚΚΕ.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να υπογραμμίσουμε ότι ανάλογες κινήσεις για χορηγίες με πρωτοβουλία Ναυτιλιακών εταιριών δέχθηκε και η ΠΕΝΕΝ τόσο στο παρελθόν όσο και πολύ πρόσφατα .

Όλες τις απορρίψαμε και διαβολοστείλαμε τους παρακαθήμενους των εφοπλιστών που ήθελαν να συνδράμουν το ταμείο της ΠΕΝΕΝ με διάφορες δωρεές και χορηγίες…

Επίσης ουδέποτε στα 34 χρόνια έκδοσης του περιοδικού μας «Το Ματσακόνι» – «Ταξικός Μπούσουλας των Ναυτών» δημοσιεύσαμε ‘έστω και μία διαφήμιση τόσο εφοπλιστικής εταιρείας όσο και οποιασδήποτε άλλης.

Όσες φορές εκδώσαμε ημερολόγιο, αυτό έγινε αποκλειστικά και μόνο με δαπάνες της ΠΕΝΕΝ χωρίς την παραμικρή διαφήμιση.

Κλείνοντας το πρώτο μέρος της απάντησής μας θεωρούμε ότι εάν λειτουργούσε έτσι η ΠΕΝΕΝ, η Διοίκηση και ο Πρόεδρός της, οι δυνάμεις αυτές θα ζητούσαν σήμερα να στηθεί κρεμάλα στο Σύνταγμα για αυτούς!!!

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

Στο δεύτερο μέρος της απάντησής μας που ακολουθεί τις αμέσως επόμενες μέρες:

-Ποιοι είναι αυτοί που εγκαλούν την ΠΕΝΕΝ για συμβιβασμό και κουνούν σε αυτήν επιδεικτικά το χέρι και το δάκτυλο και της προσάπτουν τον προσβλητικότατο χαρακτηρισμό «για οπορτουνιστική ομάδα Νταλακογεώργου» και ότι δήθεν αυτή εκφράζει το οπορτουνιστικό ρεύμα στο Ναυτεργατικό και εργατικό κίνημα της χώρας μας.

-Ποιο είναι το ταξικό κίνημα που οι ίδιοι δηλώνουν ότι εκπροσωπούν σήμερα στο Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα; Ηγούνται αυτοί μιας πρωτοπορίας; Πώς ορίζεται αυτή η πρωτοπορία;

-Ποιοι παράγοντες την καθορίζουν; Τι αποδείχνει η ζωή;

-Η γραμμή και η πορεία της ΠΕΝΕΝ κινείται σε μια κατεύθυνση συμπόρευσης, συμβιβασμού ή υποταγής στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και το αμαρτωλό καθεστώς του εργοδοτικού – κυβερνητικού στην ΠΝΟ;

-Από την άλλη πλευρά υπάρχει συμμαχία του κομματικού συνδικαλισμού με τις δυνάμεις του εργοδοτικού συνδικαλισμού. Πού οφείλεται και πού αποσκοπεί; Ποιες είναι σήμερα οι γραμμές και οι στρατηγικές στο Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα;

-Τι είναι ο κομματικός συνδικαλισμός, τι εκπροσωπεί ως ρεύμα στο Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, πού οφείλεται η σκληρή αντιπαράθεση ΠΕΝΕΝ – κομματικού συνδικαλισμού, ποιος την επιδιώκει και ποιους ωφελεί;

Σε αυτά και σε πολλά ακόμη ερωτηματικά απαντάει το δεύτερο μέρος της απάντησής μας

 

Η βράβευση του μεγαλοεφοπλιστή Β. Κωνσταντακόπουλου από το τότε Προεδρείο της ΠΕΜΕΝ:


Το ετήσιο ημερολόγιο της ΠΕΜΕΝ του 2018 με πλήθος εφοπλιστικών διαφημίσεων:

 

Το περιοδικό της ΠΕΜΕΝ “Η ‘ΕΝΩΣΗ” και οι πληρωμένες σε αυτό διαφημίσεις εφοπλιστικών εταιριών:

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 80.00% ( 5
Συμμετοχές )



12 σχόλια στο “«Ταξικός» Κομματικός Συνδικαλισμός με τις πλάτες και τις χορηγίες του μεγάλου εφοπλιστικού κεφαλαίου

  1. I.A

    ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΠΕΕΜΑΓΕΝ

    27 Αυγούστου 2018
    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Με νέο πολυσέλιδο παραλήρημα ο Α.Νταλακογεώργος πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ επιτίθεται συκοφαντεί για τα οικονομικά, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ – βρώμικη δουλειά – με ανυπόστατους – γελοίους ισχυρισμούς, στοιχείο της αδυναμίας του να αντιπαρατεθεί με τους ναύτες και τους ναυτεργάτες, τις δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, εκδούλευση στους εφοπλιστές, σε βάρος γενικότερα του κλάδου.
    Η τυχοδιωκτική – περιθωριακή ομάδα στη διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, που έχει καθίσει στο σβέρκο των ναυτών, συναλλάσσεται με τους εφοπλιστές σε όλες τις κατηγορίες καραβιών. Με επικεφαλής τον Α. Νταλακογεώργο έχει βάλει φαρδιά πλατιά την υπογραφή της σε ΣΣ Εργασίας με τον Γ.Γ Γ.Χαλά και τα άλλα τσιράκια του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ, για την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, για να μην εφαρμόζονται οι ΣΣΕ και η κοινωνική ασφάλιση για όλους τους εργαζόμενους στα καράβια, υπηρετώντας τη στρατηγική του εφοπλιστικού κεφαλαίου, με τραγικές συνέπειες για τους ναύτες και γενικότερα για το κλάδο των ναυτεργατών.
    Ο κλάδος των Ναυτών, οι ναυτεργάτες γνωρίζουν τις εκβιαστικές μεθοδεύσεις αυτής της παρασιτικής ομάδας στη ΠΕΝΕΝ σε βάρος των ανέργων ναυτών για την εύρεση εργασίας, τη διεκδίκηση δεδουλευμένων αποδοχών, των δικαιωμάτων τους, τις απειλές απόλυσης ναυτών και τις δηλώσεις αποκήρυξης της ταξικής πάλης από υποψήφιους ναύτες σε περιόδους των αρχαιρεσιών (2010, 2014) της Ένωσης Ναυτών, ασφαλίτικη μέθοδο «Μανιαδάκη» και σήμερα της φασιστικής Χρυσής Αυγής.
    Αναπαραγάγουν τα χυδαία ιδεολογήματα περί κομματικού συνδικαλισμού γιατί είναι εχθροί της ταξικής πάλης.
    Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί…, επανειλημμένα ο Α. Νταλακογεώργος και η ομάδα στη ΠΕΝΕΝ «έχουν συλληφθεί με τη γίδα στη πλάτη»… Χαρακτηριστικά ενώ ήταν σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις ΠΝΟ – ΣΕΕΝ τον Ιούλη 2018 για τη ΣΣΕ Ακτοπλοΐας, η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ σε μπακαλόχαρτο αποτύπωνε τη συμφωνία της με ακτοπλοϊκή ναυτιλιακή εταιρεία με επαίσχυντους όρους σε βάρος των ναυτών και στηρίζοντας ταυτόχρονα την επιδίωξη των εφοπλιστών για την κατάργηση των κλαδικών ΣΣ Εργασίας. Με απύθμενο θράσος τα τσιράκια των εφοπλιστών στη ΠΕΝΕΝ, στη συνέχεια γνωρίζοντας την αρνητική στάση της νόθας πλειοψηφίας στη ΠΝΟ πρότειναν 48ωρη απεργία!!!
    Οι δημαγωγικές δηλώσεις του, παραμονές της απεργίας στοχεύουν στην προσπάθεια απογοήτευσης και τρομοκράτησης των ναυτεργατών, δεν μπορούν να καλύψουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν στη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, όπως και στις προηγούμενες ΝΔ –ΠΑΣΟΚ, στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.
    Οι ναυτεργάτες και μνήμη έχουν και κρίση για «τα έργα και τις ημέρες του», οι ταξικές δυνάμεις δίνουμε την μάχη της οργάνωσης και περιφρούρησης του απεργιακού αγώνα την Δευτέρα 3 Σεπτέμβρη από τις 06:00 με την 24ωρη Πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης.
    Καλούμε τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων, να συμμετέχουν μαχητικά στην απεργία, να απομονώσουν τους ανθρώπους των εφοπλιστών και της εκάστοτε κυβέρνησης, να ανατρέψουμε τον αρνητικό συσχετισμό στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, με την ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, με την ανάπτυξη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων στην υπεράσπιση των σύγχρονων αναγκών μας.
    Συμμετέχουμε στην Οργανωτική Σύσκεψη την Τρίτη 28 Αυγούστου στις 10:30 στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ.

    ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

    Reply
    1. Ε. Π.

      Προς Διοικήσεις ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΠΕΕΜΑΓΕΝ: Στις συγκεκριμένες κατηγορίες γιατί δεν απαντάτε; Απαξιείτε;

      Reply
      1. ένας

        Προσπάθεια υπονόμευσης της απεργίας από τον ΓΓ της ΠΝΟ και τον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Θανάσης Ευαγγελάκης μιλώντας στο ραδιόφωνο «24/7» για την απεργία των ναυτεργατών στις 3 Σεπτέμβρη.

        Όπως είπε παραμονή της απεργίας πήγαν να συναντηθούν με τους εφοπλιστές αντί να προετοιμάζουν τον αγώνα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «περισσότερο είναι στα τραπέζια με τους εφοπλιστές παρά στα καράβια με τους ναυτεργάτες». Ταυτόχρονα τους προειδοποίησε να μην κάνουν κωλοτούμπα την τελευταία στιγμή όπως έκαναν και σε άλλες περιπτώσεις διότι θα βρουν απέναντι τους ναυτεργάτες.

        Τόνισε ότι τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ δίνουν καθημερινά τη μάχη της οργάνωσης της απεργίας μαζί με τους ναυτεργάτες πάνω στα καράβια για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας με αυξήσεις.

        Σε ερώτηση για το πλοίο «Ελ. Βενιζέλος» που πήρε φωτιά ο Θ. Ευαγγελάκης σημείωσε ότι χειροτερεύει η κατάσταση συνολικά λόγω των μειωμένων συνθέσεων, τα εξοντωτικά ωράρια και την υποσυντήρηση των πλοίων, θυμίζοντας πως ήδη υπάρχουν δύο νεκροί ναυτεργάτες πάνω σε πλοία.

        ———————————————————
        (Σ.”έ”.: Σύμφωνα και με την ανακοίνωσή τους, οι ναυτοπατέρες μάλλον πήγαν να διαμαρτυρηθούν στους εφοπλιστές γιατί ….παρέχουν οικονομική στήριξη στο …ΠΑΜΕ(!), υπονομεύοντας έτσι τον ναυτοπατερικό αγώνα.)

        Reply
        1. San Rocco

          Οι καταγγελίες του δσ της πενεν για την σχέση εφοπλιστών και παμε/κκε ειναι συγκεκριμένες. Απο το κκε και τους κκεδες καμια απάντηση.

        2. ένας

          “…παραμονή της απεργίας πήγαν να συναντηθούν με τους εφοπλιστές αντί να προετοιμάζουν τον αγώνα”…
          Τι θέλει η αλεπού (στα κρυφά…) στο παζάρι;
          Θα μας πουν τα …αλεπουδάκια;!;!

      2. ένας

        Ολα έχουν την εξήγησή τους….
        ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ
        Η συμμετοχή στην απεργία απάντηση στην προσπάθεια υπονόμευσης του αγώνα
        Την υπονόμευση του απεργιακού αγώνα των ναυτεργατών από τις δυνάμεις του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού, καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

        Συγκεκριμένα, χωρίς καμία εξουσιοδότηση και παραμονές της 24ωρης απεργίας των ναυτεργατών ο ΓΓ της ΠΝΟ Γ. Χαλάς και ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Α. Νταλακογεώργος συναντήθηκαν με τους εφοπλιστές στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

        Σε ανακοίνωσή τους τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία σημειώνουν:

        «Να πάρουν υπόψη τα τσιράκια των εφοπλιστών ότι θα βρουν μπροστά τους ναυτεργάτες, να μην τολμήσουν να αλλάξουν την απόφαση της 24ωρης Πανελλαδικής απεργίας τη Δευτέρα 3 Σεπτέμβρη από τις 06.00, με προοπτική κλιμάκωσης.
        ……….

        Reply
  2. Left G700

    Είσαστε προδότες!

    – Εμείς είμαστε προδότες;;; Εσείς είσαστε πράκτορες!

    Βαστάει χρόνια αυτή η κολόνια. Και βγάζει μια ανυπόφορη βρώμα που θυμίζει πτώμα σε αποσύνθεση.

    Το πτώμα τής Αριστεράς…

    Reply
    1. ένας

      Με τις “λύπησες” δε βγαίνει τίποτε, άσε, που θυμίζουν πόντιους πιλάτους.
      Η ταξική πάλη είναι σκληρή και οι κυρίαρχες τάξεις δε γνωρίζουν ιερά και όσια.
      Τα σκατά δεν κολλάνε πάνω στους αγωνιστές.
      Τη Δευτέρα έχουμε ΑΠΕΡΓΙΑ και οι ταξικές δυνάμεις ξεσκίζονται για να δέσουν τα καράβια, την ώρα, που οι ναυτοπατέρες τρέχουν να “βρούν λύση” με τους εφοπλιστές, για να την σπάσουν.
      Στα πλαίσια αυτά είναι και το “δημοσίευμα” των ναυτοπατέρων. Πάει να συκοφαντήσει τους πρωτεργάτες της απεργίας, για να τους εξουδετερώσει, “να μην υπονομεύουν την Ναυτιλία, μπλα, μπλα, μπλα….”.
      Αλλά οι ναυτεργάτες έχουν μάτια και βλέπουν, ποιοί τρέχουν στις απεργιακές επιτροπές, ποιοί θάναι γαντζωμένοι πάνω στους κάβους από τα μεσάνυχτα της Δευτέρας.

      Reply
  3. ένας

    Στο νησί, εδώ, από τα τρία καράβια, που έχουν δρομολόγια την Δευτέρα, τα δύο μεγαλύτερα δεν κόβουν εισιτήρια γι αυτή τη μέρα. Το τρίτο, το χειρότερο, ένας άθλιος σκυλοπνίχτης, κόβει. Η εργοδοτική τρομοκρατία καλά κρατεί, όμως η ΠΕΝΕΝ δεν έχει καιρό να ασχοληθεί – γράφει ανακοινώσεις λάσπης κατά των αγωνιστών ναυτεργατών. Αλλά, έτσι κι αλλιώς, η απεργία εδώ θα γίνει και ήδη επικρατεί ένας πανικός για την Κυριακή, έχουν εξαντληθεί τα εισιτήρια κλπ.
    Αν πετύχει η απεργία και υπάρξει κλιμάκωση θα δούμε πότε θα γυρίσουμε.
    Ας πετύχει και …μησώσουμε και γυρίσουμε! Στο κάτω-κάτω, εδώ στο νησί έχει και καθαρόν αέρα.

    Reply
    1. San Rocco

      Ένας, στην πράξη φαίνεται η αποφασιστικότητα και η ειλικρίνεια του καθένα και της καθεμίας. Η πενεν και οι ταξικές δυνάμεις εκεί, εχουν δώσει πολύ καλά δείγματα γραφής στο ναυτεργατικο κινημα όλα αυτά τα χρόνια.

      Και οι κατηγορίες της πενεν προς το παμε/κκε ειναι πολύ συγκεκριμένες. Αφορουν το ποια σχεση αναπτυσσεται μεταξύ των διοικήσεων της πεμεν κλπ, με την διοίκηση της εφοπλιστικής εργοδοτικης ένωσης. Δεν αφορούν την αγωνιστικοτητα των μελών των σωματείων.

      Reply
      1. λαθραναγνώστης

        Εγώ φίλε, δεν καταλαβαίνω, γιατί τώρα, παραμονή της απεργίας, ο Νταλακογιώργος και η ΠΕΝΕΝ γράφει μια καταγγελία ενάντια στο ΠΑΜΕ σε τόσο “πρωτόφαντα” έντονο και επιθετικό ύφος. Τόσα χρόνια, τέτοιο κείμενο δεν έχω ξαναδιαβάσει.
        Θεωρεί η ΠΕΝΕΝ, ότι το ΠΑΜΕ,, στα πλαίσια κάποιας συνδιαλλαγής με τους εφοπλιστές, πρόκειται να “πουλήσει” την απεργία? Ας το γράψει ευθέως.
        Αλλιώς, τα υπόλοιπα περί του ποιός χρηματοδότησε το σιμιουλέητορ και ποιός καλεί ποιόν στις δεξιώσεις, αυτά τώρα, είναι άνευ σημασίας. Όσο για τον λεγόμενο από σας “κομματικό συνδικαλισμό”, αυτόν τον συνδικαλισμό τον αποφεύγει μόνο αυτός που δεν έχει εμπιστοσύνη στό κόμμα του, που ξέρει ότι συνδικαλιστικά πρόκειται να δράσει με τρόπο που δεν θέλει να τον φορτώσει στο κόμμα του, ή αποφεύγει τις δεσμεύσεις, Όπως καλή ώρα κάνει η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στο θέμα της στήριξης του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν ήταν και καλά ή ΑΝΤΑΡΣΥΑ που τον στήριζε με νύχια και με δόντια, αλλά η ΕΑΑΚ, οι “παρεμβάσεις” που ήταν “μη κομματικές συσπειρώσεις” κλπ κλπ……της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
        ………όπως λέμε “μη κυβερνητικές οργανώσεις” ….
        Το κόλπο πάλιωσε, βρείτε άλλο!

        Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *