.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


ΠΝΟ – ΣΕΕΝ: Βήματα σημειωτόν στα Ναυτεργατικά προβλήματα!


ΠΕΝΕΝ

Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή συνάντηση ΠΝΟ – ΣΕΕΝ στην οποία συμμετείχαν αντίστοιχες ομάδες προκειμένου να συζητήσουν σοβαρά, εκκρεμή προβλήματα που αφορούν κυρίως τα Ναυτεργατικά δικαιώματα στην Ακτοπλοΐα.

Αυτά είναι η επαναδιατύπωση των σχετικών άρθρων της ΣΣΕ περί διανυκτέρευσης, τα express δρομολόγια και η καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριών (δείτε παρακάτω τις θέσεις της ΠΕΝΕΝ).

Σημειώνουμε ότι σε αυτά τα ζητήματα οι εφοπλιστές και οι Ναυτιλιακές εταιρίες της Ακτοπλοΐας είτε τα αμφισβητούν, είτε τα καταστρατηγούν και σε ορισμένες περιπτώσεις τα έχουν καταργήσει!

Από αυτή την άποψη όπως έχουμε επαναλαμβανόμενα έχει τονίσει ως ΠΕΝΕΝ η αποσαφήνιση πρέπει να γίνει μέσα από την ΣΣΕ ώστε να σταματήσει και η υπονόμευσή τους.

Δυστυχώς η πλειοψηφία της ΠΝΟ με επικεφαλής τον Γ.Γ. της ΠΝΟ υπέγραψε την ανανέωση της ΣΣΕ (2 ετών) έως το τέλος του 2024 χωρίς αυτά τα προβλήματα να έχουν επιλυθεί!

Εν μέσω της θερινής περιόδου με τα Ακτοπλοϊκά πλοία να μεταφέρουν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες και πολλές εκατοντάδες οχήματα, τα πληρώματα όλων των επιστασιών βιώνουν μια εργασιακή κόλαση χωρίς αρχή και τέλος!

Οι εφοπλιστές ανεβάζουν εντυπωσιακά την κερδοφορία τους με τα πανάκριβα εισιτήρια και την αυξημένη κίνηση, ενώ οι Ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν την απροκάλυπτη υπονόμευση των πιο στοιχειωδών δικαιωμάτων τους.

Όπως πληροφορούμαστε κατά την συνάντηση ΠΝΟ – ΣΕΕΝ στα επίμαχα προβλήματα οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ όχι μόνο δεν έδωσαν καμία ουσιαστική και δεσμευτική απάντηση αντίθετα «πέταξαν την μπάλα στην εξέδρα» μιλώντας για άλλα ζητήματα που κατά την γνώμη τους χρειάζεται η κοινή παρέμβαση των δυο πλευρών προς κυβέρνηση και ΥΕΝ…

Με την τακτική αυτή «αγοράζουν» κρίσιμο χρόνο ώστε να περάσει και αυτός ο μήνας χωρίς να έχουν δοθεί απαντήσεις και λύσεις στα Ναυτεργατικά προβλήματα!

Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει αυτή την απαράδεκτη μεθόδευση και καλεί τον κλάδο και όλους τους Ναυτεργάτες να είναι σε αγωνιστική ετοιμότητα ώστε να επιβάλουν με τον αγώνα τους τον απόλυτο σεβασμό στα δικαιώματα τους!

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

………………………………………………………………………………………………………………………………………

Η θέση της ΠΕΝΕΝ για επαναθεμελίωση διανυκτερεύσεων – express δρομολογίων και άλλων Ναυτεργατικών δικαιωμάτων στις ΣΣΕ

Τροποποίηση του άρθρου 2 ως εξής

Άρθρο 2 Μισθός ασθενείας- Θέσεις Νοσηλείας

1. Ο μισθός ασθενείας είναι σε κάθε περίπτωση ίσος με αυτόν που προβλέπεται από τον Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (Κ.Ι.Ν.Δ) σε περίπτωση δε νοσηλείας εκτός νοσοκομείου ή κλινικής στην ξηρά, καταβάλλεται και το αντίτιμο τροφής.

2. Οι ασθενείς – τραυματίες δικαιούνται νοσηλειών Α’ θέσεως νοσοκομείου ή κλινικής για σοβαρές παθήσεις ή τραυματισμούς και Β’ θέσεως για ελαφριές παθήσεις ή τραυματισμούς.

Τροποποίηση του άρθρου 16 ως εξής

1. Κάθε πλοιοκτήτης υποχρεούται να ρυθμίζει τα της υπηρεσίας των πλοίων του κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται σαρανταοκτάωρη τουλάχιστον παραμονή εκτός πλοίου (repo) των μελών του πληρώματος στο λιμάνι αφετηρίας ή στο λιμάνι προορισμού του δρομολογίου του πλοίου, κατά την επιθυμία του Ναυτικού.

2. Σε περίπτωση που για λόγους ασφαλείας του πλοίου ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο δεν καθίσταται δυνατή η σαρανταοκτάωρη παραμονή εκτός πλοίου , καταβάλλεται στο Ναυτικό για κάθε μη παρεχομένη σαρανταοκτάωρη παραμονή αποζημίωση που υπολογίζεται επί του μισθού ενεργείας της παρ. 1 του άρθρου 1 που καθορίζεται από τη Συλλογική Σύμβαση, πλέον του επιδόματος Κυριακών και πάγιων αποδοχών.

3. Για την παρεχομένη ως άνω σαρανταοκτάωρη παραμονή εκτός πλοίου θα γίνεται από τον Πλοίαρχο μνεία στο ημερολόγιο του πλοίου που θα επικυρώνεται από την Λιμενική Αρχή.

Το άρθρο 33 τροποποιείται ως εξής

1. Σε κάθε περίπτωση κατά τον καθορισμό, την έγκριση και την εκτέλεση των δρομολογίων πρέπει να προνοείται από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και από τους πλοιοκτήτες η παραμονή των πλοίων στο λιμάνι αφετηρίας τουλάχιστον έξη (6) ώρες( μετά την συμπλήρωση πλου δεκαοκτώ ωρών) πριν από τον απόπλου για το επόμενο δρομολόγιο, προκειμένου να παρασχεθεί στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα ο αναγκαίος χρόνος ανάπαυσης καθώς και προετοιμασίας του πλοίου για το επόμενο δρομολόγιο.

2. Αν κατ’ εξαίρεση αυτό δεν καθίσταται δυνατόν ή αποφασίζεται και εκτελείται έκτακτο δρομολόγιο κατά τη διαδικασία του ν. 2932/2001 ή του Κ.Δ.Ν.Δ. η περί εγκρίσεως του οποίου απόφαση κοινοποιείται στην Π.Ν.Ο., καταβάλλεται στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα πρόσθετη αμοιβή, όπως καθορίζεται στις επόμενες παραγράφους αυτού του άρθρου.

3. Δρομολόγια για τα οποία καταβάλλονται στον Πλοίαρχο και στο πλήρωμα του πλοίου η κατά την επόμενη παράγραφο 7 πρόσθετη αμοιβή θεωρούνται εκείνα για την εκτέλεση των οποίων το πλοίο αποπλέει από το λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού πριν περάσουν 6 ώρες από τον κατάπλου του πλοίου.

Ο χρόνος υπολογισμού των ωρών λαμβάνει υπόψιν τον πραγματικό χρόνο εργασίας του πληρώματος κατά την διαδικασία εκτελέσεως του express δρομολογίου.

Δηλαδή να μην υπολογίζεται όπως ισχύει σήμερα οι ώρες άφιξης και αναχώρησης του πλοίου (κάτω των έξι ωρών) αλλά ότι στην διάρκεια του υπάρχουν επιστασίες, πλήρωμα καταστρώματος, γέφυρας, ξενοδοχειακό προσωπικό οι οποίοι στα express δεν έχουν καμία ώρα ανάπαυσης και παρόλα αυτά ο υπολογισμός των ωρών γίνεται με την άφιξη και αναχώρηση του πλοίου.

Η αναφορά μας αυτή έρχεται να διορθώσει μια κατάφορη αδικία στον χρόνο υπολογισμού των express δρομολογίων ο οποίος παίρνει υπόψιν την άφιξη και την αναχώρηση του πλοίου και όχι τον πραγματικό χρόνο ανάπαυσης του πληρώματος που συνεχίζει να εργάζεται για την εκφόρτωση και αποκατάσταση του πλοίου και αναλαμβάνει εργασία πριν τον απόπλου του πλοίου.

Εννοείται ο χρόνος δεν μπορεί να είναι σε καμία περίπτωση κάτω της 1 ώρας τόσο για την εκφόρτωση όσο και για την φόρτωση και προετοιμασία του πλοίου στο αντίστοιχο λιμάνι αφετηρίας ή προορισμού (ανάλογα πού συμπληρώνεται το 18ωρο).

4. Για τον υπολογισμό της πρόσθετης αμοιβής αθροίζονται οι ώρες πρόωρης αναχώρησης και επιπλέον μια ώρα για φόρτωση και προετοιμασία του πλοίου , προ της συμπληρώσεως 6 ωρών από της αφίξεως στο λιμάνι και το πέρας εκφορτώσεως και το άθροισμα διαιρείται δια του αριθμού 8, το δε πηλίκο αποτελεί τον αριθμό των δρομολογίων για τα οποία καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή.

5. Ειδικά, προκειμένου περί πλοίων τα οποία έχουν τακτικές καθημερινές αναχωρήσεις από το λιμάνι αφετηρίας καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή για τα πέραν των 5 δρομολογίων κάθε εβδομάδα ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του κατά την προηγούμενη παράγραφο 2 προσδιορισμού.

6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου δεν ισχύουν και δεν εφαρμόζονται σε ημερόπλοια καθώς και σε πλοία τοπικών γραμμών, εκτός εάν τα πλοία αυτά εκτελούν δρομολόγια ή επεκτείνουν τα δρομολόγια τους τις νυκτερινές ώρες, δηλ. 23.00 μέχρι 07.00 ώρας.

7. Για την πρόσθετη αυτή απασχόληση καταβάλλεται στον Πλοίαρχο και το πλήρωμα πρόσθετη αμοιβή υπολογιζόμενη ως εξής:

α. Εφόσον η διάρκεια του κυκλικού ταξιδιού (δηλαδή μετάβαση στον λιμένα ή τους λιμένας προορισμού και επιστροφή στο λιμένα αφετηρίας) είναι μεγαλύτερη των 12 ωρών και σε κα μια περίπτωση μεγαλύτερη των 18 ωρών, η αμοιβή είναι ίση προς το 1/30 των συνολικών μηνιαίων αποδοχών.

β. Εάν είναι μικρότερη των 12 ωρών είναι ίση προς το ήμισυ της προβλεπόμενης αμέσως παραπάνω αμοιβής. γ. Εάν είναι μικρότερη των 6 ωρών η αμοιβή είναι ίση προς το ήμισυ της προβλεπόμενης από το παραπάνω εδάφιο β.

8. Ειδικά για τα πλοία δρομολογιακών γραμμών στις οποίες έχει ήδη με οποιοδήποτε τρόπο αναγνωρισθεί και καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή για την αιτία αυτή με όρους και προϋποθέσεις ευνοϊκότερες από αυτές που ορίζονται στην παρούσα σύμβαση εξακολουθούν να ισχύουν οι ευνοϊκότεροι αυτοί όροι και προϋποθέσεις που θεωρούνται όροι αυτής της σύμβασης.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 1
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.