.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Περί ανάπτυξης νέων θέσεων και καλύτερα αμειβόμενων εργαζομένων (σχόλιο για συνθήματα ΝΔ)


Γράφει ο Αντώνης Νταλακογιώργος*

Ένας τομέας, στον οποίο μπορεί κανείς να διαπιστώσει ανάγλυφα πόση βάση έχουν τα σχετικά επικοινωνιακά τερτίπια της Ν.Δ, αφορά την Ναυτιλία και ειδικότερα την ποντοπόρο Ναυτιλία.

Εν μέσω διεθνούς καπιταλιστικής κρίσης οι Έλληνες εφοπλιστές διατήρησαν και αύξησαν την δεσπόζουσα θέση τους στην παγκόσμια ναυτιλία, παρέμειναν ανάμεσα στις χώρες που έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή, φιγουράρουν ανάμεσα στους πρώτους στις αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων και η κερδοφορία τους αυγατίζει θεαματικά την ίδια περίοδο.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όπως και προηγούμενα η Ν.Δ άφησαν άθικτο το προκλητικό και σκανδαλώδες καθεστώς των φοροαπαλλαγών και ενός θεσμικού πλαισίου το οποίο προσιδιάζει με αυτό των σημαιών ευκαιρίας και τους παρέχει απλόχερα προνόμια στην επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Αυτές τις φοροαπαλλαγές στην πρόσφατη συνταγματική αναθεώρηση, ΣΥΡΙΖΑ – Ν.Δ – ΚΙΝΑΛ τις διατήρησαν αλώβητες. αποδεικνύοντας ότι η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία του κεφαλαίου αποτελεί στρατηγική επιλογή των πολιτικών τους.

Από την άλλη, αυτός ο απίστευτος πλούτος που αποκομίζει μέσα σε αυτό το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο το εφοπλιστικό κεφάλαιο όχι μόνο δεν αύξησε τις θέσεις εργασίας στην ποντοπόρο Ναυτιλία αλλά αντίθετα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η απασχόληση συνεχώς την τελευταία 20ετία συρρικνώνεται για τους Έλληνες Ναυτεργάτες ενώ αντίθετα αυξάνεται για τους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με μια ρατσιστική πολιτική στους μισθούς, τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματά τους.

Παράλληλα, το σύνθημα της Ν.Δ για “καλύτερες δουλειές με καλύτερους μισθούς και εργασιακές συνθήκες”, αποδεικνύονται φύκια για μεταξωτές κορδέλες εάν πάλι πάρουμε το παράδειγμα στην Ναυτιλία.

Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι οι μισθοί στην ποντοπόρο ναυτιλία για τους Έλληνες Ναυτεργάτες είναι καθηλωμένοι στα επίπεδα του 2010. Έκτοτε, δεν υπογράφτηκε καμιά ΣΣΕ, οι εφοπλιστές θέτουν ως όρο για την ανανέωση της ΣΣΕ την διαμόρφωση μισθών για τους Έλληνες Ναυτεργάτες αντίστοιχους των αλλοδαπών Ναυτικών οι οποίοι είναι ανασφάλιστοι, χωρίς ασφαλιστικά, εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Αυτό το μοντέλο στηρίζει, προβάλει και διαφημίζει η Ν.Δ η οποία σημειωτέο όχι μόνο δεν άσκησε την παραμικρή κριτική στην φιλο-εφοπλιστική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ επί 4,5 χρόνια,  αλλά ήταν μαζί με το ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ στην ίδια πολιτική γραμμή της στήριξης και ενίσχυσης της πολιτικής της ανταγωνιστικότητας των εφοπλιστών. Όλοι μαζί εκθειάζουν αυτό το μοντέλο της επιχειρηματικότητας αποδείχνοντας το μέγεθος της υποκρισίας για το πώς εννοούν τις καλύτερες δουλειές με καλύτερους μισθούς και εργασιακά δικαιώματα.

Το κεφάλαιο έχει αποδείξει διαχρονικά ότι οι όποιες επενδύσεις του γίνονται με την προϋπόθεση του κέρδους.

Η αύξηση του κέρδους επίσης προϋποθέτει φθηνή εργατική δύναμη, χαμηλή φορολογία, εξάλλου τα τερατώδη πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2022 και ακολούθως του 2,2% του ΑΕΠ για τα επόμενα 40 χρόνια, τα πλεονάσματα αυτά σε συνδυασμό με το πακέτο των φοροαπαλλαγών για τις επιχειρήσεις που νυχθημερόν διαφημίζει προεκλογικά ο Μητσοτάκης έχουν αναπόφευκτα ως συνέπεια να φορτωθούν νέα βάρη για τους εργαζόμενους.

Ν.Δ – ΣΥΡΙΖΑ ανταγωνίζονταν ποιος θα εγγυηθεί και θα διασφαλίσει μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές για το κεφάλαιο, ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για αύξηση το 156% των αποσβέσεων για το μεγάλο κεφάλαιο, ενώ η Ν.Δ ανάλογα με την κατηγορία δαπανών προβλέπει το 130% έως 200% αποσβέσεις.

Δηλαδή, για 100 ευρώ ονομαστικές δαπάνες του μεγάλου κεφαλαίου το φορολογητέο εισόδημα των επιχειρήσεων θα μειώνεται κατά 150 ευρώ.

Για τις μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές στο κεφάλαιο κάποιος θα κληθεί να πληρώσει το μάρμαρο… Ποιος άραγε;

Εάν δούμε το παράδειγμα της Ναυτιλίας υπάρχει η απάντηση στην κυβερνητική πολιτική Ν.Δ – ΣΥΡΙΖΑ, οι εφοπλιστές αποδίδουν στα δημόσια φορολογικά έσοδα φορολογία επί της χωρητικότητας των πλοίων (κοχ) 13 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο και με την επαίσχυντη συμφωνία Τσίπρα – ΕΕΕ περί εθελοντικής συνεισφοράς άλλα 40 εκατομμύρια ευρώ.

Οι Ναυτεργάτες συμβάλλουν με 57 εκατομμύρια ευρώ ετησίως παρά την δραματική μείωση των θέσεων εργασίας που έχει υποστεί ο κλάδος όλα τα τελευταία χρόνια και την καθήλωση των μισθών τους από το 2010!!!

Μύθος και απάτη το σύνθημα της Ν.Δ με βάση  το παράδειγμα πρότυπο της ναυτιλίας ότι δήθεν η ανάπτυξη θα οδηγήσει σε περισσότερες δουλειές, σε καλύτερους μισθούς και καλύτερες συνθήκες δουλειάς.

Η Ναυτιλία στην οποία ασκείται μια τέτοια πολιτική με πολυκομματική αστική συναίνεση αποδομεί  την φαιδρή επιχειρηματολογία και προπαγάνδα της Ν.Δ.

*πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 93.33% ( 6
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.