.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


ΠΕΝΕΝ: Πορθμειακή γραμμή Κυλλήνης – Ζακύνθου – Κεφαλονιάς


Πρωτοποριακή λύση και συμφωνία στα εργασιακά του κλάδου μας

Όπως είναι γνωστό η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ εξήγγειλε 4ήμερη απεργιακή κινητοποίηση 13-16/6/2018 για τα πλοία της γραμμής Πάτρας – Κεφαλονιάς και Κυλλήνης – Ζακύνθου – Κεφαλονιάς για την αντιμετώπιση σειράς εργασιακών και οικονομικών προβλημάτων που αφορούν τα μέλη μας που απασχολούνται σε πλοία των ανωτέρω γραμμών.

Για τον σκοπό αυτό πριν την έναρξη των κινητοποιήσεων μετέβη στο λιμάνι της Κυλλήνης 30μελές κλιμάκιο της Ένωσής μας με επικεφαλής το Προεδρείο.

Ταυτόχρονα με την αποστολή των εξώδικων προς τις Ναυτιλιακές εταιρίες, το ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του, με τους αρμόδιους του ΥΕΝ (Γ.Γ ΥΕΝ – ηγεσία Λ.Σ και ΔΝΕΡ) η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ απαίτησε να πάρουν θέση και να παρέμβουν σε προβλήματα που αναφέρονται στις εξώδικες επιστολές της και τα οποία συνιστούν κατάφωρη παραβίαση της υφιστάμενης νομοθεσίας (οργάνωση χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτεργατών), καταστρατήγηση των ΣΣΕ σε τομείς όπως η μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών, Δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, η έχμαση για την φορτοεκφόρτωση οχημάτων κ.α.

Το σύνολο των Ναυτιλιακών εταιριών που δραστηριοποιούνται στις γραμμές αυτές στο 8ήμερο πριν την απεργία ακολούθησαν μια γραμμή που αποσκοπούσε στο να μην αναγνωρίζουν τα προβλήματα ή στην καλύτερη περίπτωση να τα υποβαθμίζουν θεωρώντας ότι τα αιτήματα της ΠΕΝΕΝ ήταν αβάσιμα, μη τεκμηριωμένα και εκτός πραγματικότητας…

Η αποστολή και η άφιξη του πολυμελούς κλιμακίου στην Κυλλήνη, η εξαγγελία των απεργιακών κινητοποιήσεων και η μεθοδική οργάνωσή τους, οι πολύπλευρες πιέσεις προς το ΥΕΝ και τις Λιμενικές αρχές την τελευταία μέρα πριν την έναρξη της απεργίας τους οδήγησε σε μια αλλαγή πλεύσης ξεκινώντας από την πλοιοκτησία του Ε/Γ- Ο/Γ πλοίου «Νήσος Κεφαλονιά».

Μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις έγινε κατορθωτό να επιλυθούν τα παρακάτω προβλήματα: να καταβληθούν άμεσα και αναδρομικά από 1/11/2017 πριν την έναρξη της απεργίας το σύνολο της έξτρα αμοιβής για την έχμαση των οχημάτων, να αναγνωριστεί πλήρως η υπερωριακή απασχόληση και να δοθεί αναδρομικά από 1/3/2018 όπως επίσης και οι διαπιστωμένες διαφορές στον υπολογισμό και την καταβολή των Δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα.

Στα υπόλοιπα Ε/Γ Πορθμειακά πλοία των άλλων δύο ναυτιλιακών εταιριών η ΠΕΝΕΝ κινήθηκε στην δίκαιη διεκδίκηση του αιτήματος των διπλών πληρωμάτων, πράγμα που δεν κατέστη δυνατόν να επιτευχθεί αφού συνάντησε την ομόθυμη άρνηση τόσο από την πλευρά των ναυτιλιακών εταιριών όσο και της ηγεσίας και των υπηρεσιών του ΥΕΝ που προφασίστηκαν ότι δεν είναι δυνατή η εφαρμογή στα πλοία ενός τέτοιου συστήματος σε έναν μεμονωμένο κλάδο.…. ενώ ταυτόχρονα επικαλέστηκαν και το κόστος – δαπάνη επιβάρυνσης των πλοίων……. και φυσικά παρέκαμψαν τουλάχιστον την πρότασή μας για αλλαγή και μείωση των δρομολογίων…

Μετά από αυτή την εξέλιξη η ΠΕΝΕΝ πρότεινε ως αδιαπραγμάτευτο όρο την αύξηση της υπάρχουσας σύνθεσης για το πλήρωμα καταστρώματος (η πραγματική οργανική που έχουν χορηγήσει από το ΥΕΝ απέχει 35%) συγκριτικά με την σημερινή κατά 20%.

Η πρότασή μας αυτή έγινε αποδεκτή και συνομολογήθηκε σε κάθε πλοίο – στα πρωϊνά δρομολόγια από Ζάκυνθο για Κυλλήνη δύο μέλη του πληρώματος καταστρώματος (οι επιπλέον της υπάρχουσας σύνθεσης) θα προσέρχονται και θα ξεκινούν την εργασία με την επιστροφή των πλοίων στο λιμάνι της Ζακύνθου.
Αυτό ακριβώς το σύστημα θα εφαρμόζεται για το τελευταίο δρομολόγιο στο οποίο δύο μέλη του πληρώματος καταστρώματος θα έχουν εξέλθει του πλοίου με σκοπό την ξεκούρασή τους.

Με το σύστημα αυτό και την συμφωνία που επιτεύχθηκε θα τηρείται σταθερά στα πλοία η υπάρχουσα σύνθεση και σε καθημερινή βάση πρωί – βράδυ συνολικά 4 μέλη του καταστρώματος θα απέχουν εκτός πλοίου από την εκτέλεση των δρομολογίων των πρωϊνών και βραδινών αναχωρήσεων από το λιμάνι της Ζακύνθου.
Με την προτεινόμενη από την ΠΕΝΕΝ λύση εξασφαλίζεται πλήρως η εφαρμογή της Δ.Σ 180 περί ελαχίστων ωρών ανάπαυσης και μέγιστου χρόνου εργασίας και με τον τρόπο αυτό καταργείται ντε φάκτο και ντε γιούρε η υπερεργασία, τα εξοντωτικά και απάνθρωπα ωράρια των 16, 17 έως και 18 ωρών εργασίας καθημερινά.

Η στάση του Υπουργείου Ε.Ν στο κρίσιμο αυτό αίτημα (διπλά πληρώματα) δείχνει ότι η κυβέρνηση πάνω από τα δικαιώματα και τις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζόμενων, αυτή βάζει το δόγμα της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου και αυτό υπηρετεί πιστά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Σε κάθε περίπτωση θα εφαρμόζονται πιστά τα ισχύοντα για την υπερωριακή αμοιβή του πληρώματος καταστρώματος όπως αυτά προβλέπονται από την οικεία ΣΣΕ.

Στο πλαίσιο αυτής της λύσης έγιναν στην διάρκεια του 4ήμερου που παρέμεινε το κλιμάκιο της ΠΕΝΕΝ στην Κυλλήνη διαδοχικές συσκέψεις στις οποίες συμμετείχε το σύνολο των πληρωμάτων καταστρώματος των τριών Πορθμειακών πλοίων που είναι δρομολογημένα στην γραμμή και η σχετική θέση έγινε ομόφωνα αποδεκτή από αυτούς.

Σημειώνουμε ότι η πρόταση συνδιαμορφώθηκε με τον κλάδο μας πριν την αναχώρηση του κλιμακίου μας για την Κυλλήνη.

Με την επιστροφή του κλιμακίου της ΠΕΝΕΝ στον Πειραιά ο Πρόεδρος της Ένωσής μας επισκέφθηκε τον Γ.Γ του ΥΕΝ κ. Τεμπονέρα και σε σύσκεψη με υπηρεσιακούς παράγοντες ζήτησε την εφαρμογή της συμφωνίας με την έκδοση σχετικής απόφασης και οδηγιών στις Λιμενικές αρχές για την αυστηρή τήρηση και υλοποίηση της συμφωνίας.

Ειδικότερα επισημάνθηκε η ανάγκη να γίνεται σχετική ημερολογιακή πράξη για την μη είσοδο δύο μελών του πληρώματος στις αναχωρήσεις των πρωινών δρομολογίων από Ζάκυνθο, όπως επίσης για την έξοδο αντίστοιχα δύο μελών πριν την εκτέλεση του τελευταίου δρομολογίου.

Επίσης στις σχετικές οδηγίες συμφωνήθηκε η σημασία να τηρείται απαρέγκλιτα η υπάρχουσα σύνθεση όπως αυτή ήταν διαμορφωμένη πριν την συμφωνία της ΠΕΝΕΝ έτσι ώστε να καλύπτονται με επάρκεια οι ανάγκες των πλοίων της γραμμής.

Ο Γ.Γ του ΥΕΝ και οι υπηρεσιακοί παράγοντες συμφώνησαν και δηλώσαν στον Πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ ότι η συμφωνία ΠΕΝΕΝ – Ναυτιλιακών εταιριών θα επικυρωθεί άμεσα και ταυτόχρονα θα δοθούν γραπτές οδηγίες προς τις Λιμενικές αρχές για την πλήρη εφαρμογή της συμφωνίας.

Ανεξάρτητα από τις δεσμεύσεις του ΥΕΝ η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ σε στενή σύνδεση με τα μέλη της είναι αποφασισμένη να παρακολουθήσει σε καθημερινή βάση την διαδικασία εφαρμογής και υλοποίησης της συμφωνίας και για οποιαδήποτε παραβίαση θα έχει άμεση και αποφασιστική παρέμβαση.

Καταγγελία της ΠΕΝΕΝ

Επιχειρησιακό σχέδιο κατά της απεργίας της ΠΕΝΕΝ!!

Κλείνοντας θέλουμε να καταγγείλουμε δημόσια την πρωτοφανή μεθόδευση που επιχειρήθηκε από το ΥΕΝ και διάφορες λιμενικές αρχές σχετικά με την απόφαση που είχε λάβει η ΠΕΝΕΝ για την απεργία 13-16 Ιούνη 2018.

Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες, οι οποίες δεν επιδέχονται την παραμικρή αμφισβήτηση, για την απεργία της ΠΕΝΕΝ στην Κυλλήνη οργανώθηκε επιχειρησιακό σχέδιο σύμφωνα με το οποίο δύναμη ανδρών του Λιμενικού τμήματος της Κυλλήνης ενισχυμένη με την αποστολή ανδρών από τα Λιμεναρχεία Κατάκολου και Πάτρας, οι οποίοι προσήλθαν στην Κυλλήνη, είχαν εντολή να εμποδίσουν την ελεύθερη είσοδο του κλιμακίου της ΠΕΝΕΝ στο λιμάνι και στα πλοία με σκοπό να αποτραπεί με κάθε δυνατό τρόπο η ακινητοποίησή τους σύμφωνα με το απεργιακό πρόγραμμα της ΠΕΝΕΝ.

Για τον σκοπό αυτό είχε αποφασισθεί η παρεμπόδιση του κλιμακίου της ΠΕΝΕΝ, η απώθηση και η απομάκρυνσή του από τα πλοία της γραμμής και η εξασφάλιση με κάθε δυνατό τρόπο της εκτέλεσης των δρομολογίων και του απόπλου των πλοίων.

Πρόκειται για έναν σχεδιασμό που δείχνει την αντιδημοκρατική νοοτροπία του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του, πόσο μάλλον αφού η ΠΕΝΕΝ είναι ένα νόμιμο αναγνωρισμένο ιστορικό Σωματείο, η απόφαση για την απεργία λήφθηκε από το Δ.Σ, για τον σκοπό αυτό εστάλη μέσα στις προθεσμίες του νόμου σχετικό εξώδικο και το κυριότερο η απόφασή μας αυτή δεν προσβλήθηκε κατά οποιοδήποτε τρόπο από τις ναυτιλιακές εταιρίες προς τις δικαστικές αρχές.

Μάλιστα ακούσαμε τον τερατώδη ισχυρισμό ότι η ενημέρωση προς τους άνδρες του Λιμενικού σώματος που συμμετείχαν στην επιχείρηση καταστολής της απεργίας ήταν ότι «κάποιοι έρχονται με λεωφορείο από τον Πειραιά παράνομα να σταματήσουν τα πλοία της γραμμής καταλαμβάνοντας τους καταπέλτες τους»!!!

Σχετικά με αυτή την άθλια προβοκατόρικη επιχειρηματολογία, σε συνδυασμό με την χρησιμοποίηση δεκάδων Λιμενικών ανδρών ως όργανα καταστολής της απεργίας των Ναυτεργατών ανακύπτουν σοβαρότατα ερωτηματικά για τον ρόλο και την θέση που έλαβαν τόσο η πολιτική ηγεσία όσο και η αντίστοιχη του Λιμενικού Σώματος.

Το γεγονός αυτό κατήγγειλε ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ σε παράστασή του προς τον Γ.Γ του ΥΕΝ στις 15/6/2018 ζητώντας σαφείς απαντήσεις για τον αντιδημοκρατικό αυταρχικό εκτροχιασμό των δυνάμεων καταστολής του Λιμενικού Σώματος.

Απαίτησε να δοθούν σαφείς απαντήσεις σχετικά με το ποιοι παράγοντες συμμετείχαν, σχεδίασαν και οργάνωσαν αυτό το παράνομο επιχειρησιακό σχέδιο για να χτυπηθούν τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και οι ελευθερίες των Ναυτεργατών και ταυτόχρονα να προσφέρουν τις υπηρεσίες στους εφοπλιστές στους οποίους ασύστολα βάζουν πλάτες για να συγκαλύπτονται οι αυθαιρεσίες τους και έτσι να καταπατούνται τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών.

Ο Γ.Γ του ΥΕΝ δήλωσε ότι ο ίδιος δεν γνώριζε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό και δεν υπέγραψε οποιοδήποτε σχετικό έγγραφο ή απόφαση για κάτι τέτοιο, παράλληλα άφησε να εννοηθεί «περί υπερβάλλοντος ζήλου κάποιων ανωτέρων Λιμενικών οργάνων»……

Ο ίδιος δεσμεύτηκε ότι μέχρι το βράδυ της Παρασκευής θα έχει διερευνήσει την υπόθεση και θα έχει δώσει απάντηση πλην όμως ο χρόνος παρήλθε και ουδέποτε δόθηκε η σχετική εξήγηση, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία γνωρίζει άριστα και προφανώς έδωσε την συγκατάθεσή της σε αυτό το σχέδιο καταστολής!!!

Αναρωτιόμαστε μέχρι πού θα φθάσει ο κατήφορος της «πρώτης φοράς αριστεράς» στην προσπάθειά τους να
υπηρετήσουν σαν πιστά μαντρόσκυλα τα εφοπλιστικά συμφέροντα….

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 83.33% ( 3
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.