.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Ο Υποβιβασμός της Ξάνθης και η θεσμική αναβάθμιση του ρατσισμού στη Θράκη


Αριστερή Αντικαπιταλιστική Παρέμβαση -Ανταρσία στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη

Ο “πόλεμος” που έχει ξεσπάσει με αφορμή την απόφαση της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού για τον υποβιβασμό του ΠΑΟΚ και της Ξάνθης, δεν έφερε απλά στην επιφάνεια τον βρώμικο ρόλο που παίζουν πανίσχυροι καπιταλιστές που αντιμετωπίζουν τις ποδοσφαιρικές ομάδες ως οχήματα για την εξασφάλιση κυριαρχίας στο οικονομικό και πολιτικό επίπεδο αλλά και ως «ασπίδα» για οποιαδήποτε παράνομη δραστηριότητά τους. Διαβάζοντας το νομικό σκεπτικό της απόφασης αποκαλύπτεται ότι για να δικαιολογηθεί μια απόφαση χρησιμοποιείται ατόφια η πλέον ακραία εθνικιστική και ρατσιστική ρητορική.

Αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης για να αιτιολογήσει την υποτιθέμενη αγωνία να μην περάσει η ομάδα της Ξάνθης σε τουρκικά χέρια:

«Οι ελληνικές κυβερνήσεις δυστυχώς τα τελευταία χρόνια δείχνουν όλο και μικρότερη επιθυμία να συγκρατήσουν και να αποτρέψουν αυτές τις ανεκδιήγητες και θανάσιμες για το έθνος μας διεκδικήσεις εδαφών μας από την Τουρκία.

Επέτρεψαν την τουρκική γλώσσα να διδάσκεται σε μειονοτικά σχολεία παρότι η μειονότητα είναι θρησκευτική και όχι εθνική, το κάθε μουσουλμανάκι επιδοτείται μέσω των ψευτομουφτήδων από το τουρκικό κράτος για να φοιτά σε τέτοια σχολεία, κατάργησαν τον διορισμό μουφτήδων από το ελληνικό κράτος και επέτρεψαν στους πράκτορες της Τουρκίας ψευτομουφτήδες να αναγορευθούν σε δικαστές επιβάλλοντας τον νόμο της Σαρίας.

Τέλος ασύδοτη έχει καταστεί η δραστηριότητα του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής σε ολόκληρη την Θράκη που αποτελεί δούρειο ίππο της Τουρκίας προς υπηρέτηση των εθνικών της συμφερόντων ένταξης της Θράκης μας στην σφαίρα επιρροής της αρχικά και τελικά στην κυριαρχία της».

Όχι δεν πρόκειται για κάποιο από τα γνωστά άρθρα που γράφονται σε φασιστοφυλλάδες και αναπαράγουν και τα μεγάλα ΜΜΕ, αλλά για νομικό κείμενο που αποτελεί απόφαση με τη θεσμική σφραγίδα της “δικαιοσύνης”.

Από πού ν’ αρχίσει και πού να τελειώσει κανείς:

– Η τουρκική γλώσσα διδάσκεται στα μειονοτικά σχολεία εδώ και 100 χρόνια, όπως και η ελληνική αντίστοιχα στα μειονοτικά σχολεία της Κωνσταντινούπολης (Ιστάνμπουλ) σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λοζάνης και δεν είναι κάτι που ξεκίνησε τα τελευταία χρόνια.

– Το να υποστηρίζει κανείς πως τα παιδάκια που σπουδάζουν στα μειονοτικά σχολεία χρηματοδοτούνται απ’ το τουρκικό κράτος είναι μεγάλη προσβολή στα παιδάκια αυτά, αλλά και στους γονείς τους. Και γι’ αυτό το λόγο τα μέλη της Επιτροπής οφείλουν να το αποδείξουν ή αλλιώς να ζητήσουν μια συγγνώμη και να παραιτηθούν απ’ το αξίωμα τους.

– Από πού έβγαλαν, τα μέλη της Επιτροπής, το συμπέρασμα πως καταργήθηκε ο διορισμός των μουφτήδων απ’ το ελληνικό κράτος; Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τρεις διορισμένοι απ’ το ελληνικό κράτος τοποτηρητές μουφτήδες σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Διδυμότειχο. Μάλιστα αυτοί οι τρεις είναι αυτοί που εν μέρει εφαρμόζουν τη Σαρία (διότι δεν καταργήθηκε πλήρως απ’ την ελληνική πολιτεία) και όχι οι – όπως τους αποκαλούν – «ψευδομουφτήδες» που δεν έχουν ούτε κρατική εξουσία, ούτε καν επίσημη σφραγίδα.

Αυτός ο χυδαίος και επικίνδυνος θεσμικός ρατσισμός έρχεται σε μια εποχή που οξύνεται ο ανταγωνισμός των ιμπεριαλιστών αλλά και της ελληνικής και τουρκικής αστικής τάξης. Η μειονότητα είναι αυτή που κάθε φορά «πληρώνει τα σπασμένα» σε αντίστοιχες περιόδους. Με την πρόσφατη όξυνση των αντιπαραθέσεων στο Αιγαίο, την Ανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο, με τον ανταγωνισμό των πολυεθνικών (και των εκατέρωθεν του Αιγαίου τμημάτων του κεφαλαίου) η μειονότητα επανέρχεται στο στόχαστρο και φαίνεται ανυπεράσπιστη μπροστά στα διπλωματικά παιχνίδια και τη δράση των ένθεν και ένθεν κρατικών μηχανισμών.

Ως Αριστερή Αντικαπιταλιστική Παρέμβαση – Ανταρσία στην ΑΜΘ δηλώνουμε ότι θα δώσουμε μάχη ενάντια στην καλλιέργεια εθνικιστικού και ρατσιστικού μίσους και διχασμού.

Είμαστε αντίθετοι στην στοχοποίηση της μειονότητας και την χρησιμοποίησή της, είτε σε πολέμους επιχειρηματιών, είτε σε γεωπολιτικά παιχνίδια από τα οποία χαμένοι είναι οι λαοί και κερδισμένο το κεφάλαιο.

– Ούτε κουβέντα για αμφισβήτηση των δικαιωμάτων της μειονότητας στην εκπαίδευση και την θρησκευτική ελευθερία.

– Παλεύουμε για Δημόσια Εκπαίδευση που να καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες και δικαιώματα των μειονοτικών μαθητών-τριών. Ενάντια σε απόψεις που προκρίνουν αφομοιωτικές εκπαιδευτικές πολιτικές και/ή αντιτίθενται στη χρήση των μητρικών γλωσσών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, είτε εκπαιδευτικές πολιτικές απομόνωσης και διαχωρισμού μειονότητας – πλειονότητας.

– Διεκδικούμε την ελεύθερη φοίτηση και πρόσβαση για όλα τα παιδιά της μειονότητας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με χώρο-θέση και χρόνο στο αναλυτικό τους πρόγραμμα για όλες τις μητρικές γλώσσες και τον πολιτισμό της μειονότητας.

– Θέλουμε την πλήρη κατάργηση της Σαρίας (δικαιοδοσίας στο οικογενειακό και κληρονομικό δίκαιο) και ελεύθερη εκλογή των μουφτήδων.

– Τασσόμαστε ενάντια στην καταπίεση της μειονότητας (αλλά και των μειονοτήτων εντός της) υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα του συλλογικού θρησκευτικού, γλωσσικού και εθνοτικού αυτοπροσδιορισμού και το δικαίωμα στην κουλτούρα της μειονότητας (και κάθε τμήματός της) ενάντια σε παρεμβάσεις και μεθοδεύσεις κρατικών, ημικρατικών και άλλων φορέων.

Azınlığa anadilde eğitim hakkı, müftü seçimi, ifade özgürlüğü

“Antikapitalist Sol Girişim – Doğu Makedonya ve Trakya’da İsyan” Eyalet listesi, Atletizm Bakanlığı’na bağlı Profesyonel Futbol Komisyonu’nun İskeçe ve PAOK’un küme düşürülmesiyle ilgili yayınladığı ve azınlık karşıtı ifadelere yer verilenhuhukî bildirgeyi kınadı.

Bildirgede milliyetçiliğin ve ırkçılığın aklandığının belirtildiği kınamada, Trakya’da kurumsal ırkçılığın geliştirildiği vurgulanıyor.

“Nereden başlayıp, nerede bitirmeli:

-Türkçe, Lozan Antlaşması’na dayanılarak azınlık okullarında 100 yıldır okutuluyor, tıpkı İstanbul’daki Rum azınlık okullarında Yunancanın okutulduğu gibi, bu son zamanlarda gerçekleşmiş bir şey değil.

-Azınlık okullarında okuyan çocukların Türk devletinden ödenek aldığı iddiası ise gerek çocuklar, gerekse aileleri için büyük hakarettir. Bu sebeple Komisyon üyeleri bunu ispatlamakla yükümlüdür. Aksi taktirde özür dilemeli ve mevkilerinden istifa etmelidirler.

-Komisyon üyeleri Yunan devletince müftü atamalarının kaldırılığı hükmüne nasıl varmışlar? Şu anda İskeçe, Rodop ve Dimetoka’da olmak üzere 3 tane tayinli müftü naibi var ve Şeriat’ı (tam olarak kaldırılmadığı için) bunlar uyguluyor, hiçbir devlet erki ve resmî mühürü bile bulunmayan -ifade ettikleri tanımla- ‘sahte müftüler’ değil.” denilen metinde, emperyalistlerin ve Türk ve Yunan egemen sınıflarının Ege, Doğu Akdeniz ve Kıbrıs’taki rekabetinin faturasının azınlık insanına çıkartılmaya çalışıldığı vurgulanıyor.

Azınlığın anadilde eğitim hakkının savunulduğu metinde, ayrıca, Şeriat’ın tamamıyla kaldırılması ve müftü seçiminin yapılması ve azınlığa kollektif dinî-kültürel-etnik tanımlama özgürlüğü savunuluyor.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 90.00% ( 5
Συμμετοχές )



43 σχόλια στο “Ο Υποβιβασμός της Ξάνθης και η θεσμική αναβάθμιση του ρατσισμού στη Θράκη

  1. Θεοδωρος Σαμιωτακης

    Συμφωνώ με το κείμενο.Θα το υπέγραφα που λέει ο λόγος αν δεν ξεχναγε κατι στο σημείο που αναφέρει την συνθηκη της Λωζανης και τους Ελληνες της Πόλης.Έχει γίνει μεγάλη ζαβολιά απο την άλλη πλευρα του αιγαίου με το πογκρόμ του 55.Εκεί ξεκληρίστηκαν οι ρωμιοί της Πόλης στην συντριπτικη τους πλειοψηφεια.Ευχομαι αν κάποτε αλλάξουν τα πραγματα στην γειτονικη χώρα να πέσει φως σε αυτό το έγκλημα…

    Reply
  2. Σ.Τ.

    Υπάρχει όμως ένα μικρό προβληματισμό. Όλο το κείμενο διέπεται από ένα πνεύμα ”χτυπαω τον εθνικισμό της δικιάς μου πατριδας” .ενώ παράλληλα αγνοω τον εθνικισμό του γείτονα.
    Το σκεπτικό αυτό είναι άρρητο, αλλά σαφέστατο και διαχρονικά χαρακτηριστικο μιας ορισμένης αριστερής προσέγγισης των διεθνών σχέσεων που διαχέεται από την κουβελικη κεντροαριστερα ως την αναρχία.

    Όμως, υπάρχουν καναδυο ενστάσεις .
    Α) στο βαθμό που δεν είναι πούρα αναρχική συνθηματολογία ( που και αυτό θα ήταν θεμιτό) παραλλάσσει άτεχνα το σκεπτικό Λένιν που όμως αναπτύχθηκε σε μια αρκετά διαφορετική περισταση. Ναι μεν παραμονές Παγκοσμίου ιμπεριαλιστικού πολέμου, αλλά με διαφορετικό αποδεκτή.

    Ο Λένιν αναφέρονταν σε μεγάλες δυνάμεις ήτοι μαρξιστικά ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΥΣ.
    Ο Λένιν ποτέ δεν είπε : πολεμάω την πατρίδα μου επειδή ζούμε στην εποχή του ιμπεριαλισμού συνεπώς όλοι οι πόλεμοι είναι εξ ορισμού ιμπεριαλιστικοι.
    Η :Αν η πατρίδα μου είναι φιλοιμπεριαλιστική δύναμη, τότε ακόμα και αν μπλέξει σε μια σύρραξη όχι από δικιά της πρωτοβουλία, η πολιτική της θα είναι ιμπεριαλιστική.

    Β) παραμένοντας προσκολλημένη σε δεδομένα δεκαετίας 80-90 με πλαίσιο ψυχρός πόλεμος ισορροπία Ανατολής Δύσης ,ΟΗΕ κτλ αγνοει σημερινά δεδομένα και έτσι χάνει την προοπτική κάθε κατάστασης.
    Το κύριο λοιπόν στην κατάσταση της μειονότητας Θράκης είναι η τουρκική αναθεωρητική/ιμπεριαλιστική/επιθετική/επεκτατική σταθερή και υπερκομματική πολιτική του συμπλέγματος εξουσίας της γείτονος.
    Αν δεν προϋποθέτεις σε καθε αναλυση αυτό το δεδομένο, απλά είσαι εκτός θέματος.

    Reply
    1. ΑΩ

      “Ο Λένιν αναφέρονταν σε μεγάλες δυνάμεις ήτοι μαρξιστικά ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΥΣ”.
      Μήπως τον μπερδεύεις με τον Τζον Λένον;

      Reply
    2. Θεοδωρος Σαμιωτακης

      Σωστο και μεσα στην παραδοση ειναι καποιος να χτυπαει τον εθνικισμο της πατριδας του.Σαν Ελληνας που εχω πατριδα την Ελλαδα πολεμαω εδω τους φασιστες κ τους εθνικιστες.Αυτο ομως δεν ειναι σωστο να το κανει καποιος που ” πατριδα του ειναι ο πλανητης” ή καποιος που δηλώνει ” ευρωπαιος πολιτης”. Αυτος ας κυτταξει πρωτα τα εγκληματα κ την επιθετικοτητα της δικης του Πατριδας( Της Ε.Ε κ των ΗΠΑ) και αν του μεινει χρόνος ασχολειται και με τον εθνικισμο στην Ελλάδα…

      Reply
  3. Γιάννης Σ.

    Συγγνώμη, αλλά δεν κατάλαβα κάτι: Η πρόταση της ΕΕΑ για υποβιβασμό των 2 ομάδων, δεν ήταν λόγω της (φερόμενης) κοινής ιδιοκτησίας τους από τον Ιβάν Σαββίδη; Το ότι “και καλά” να μην περάσει η ομάδα της Ξάνθης σε τουρκικά χέρια, δεν ήταν στην υπερασπιστική γραμμή του Σαββίδη;

    Reply
    1. Θεοδωρος Σαμιωτακης

      Οχι ο Σαββιδης κανει την παπια.Τα πεντε μελη της ΕΕΑ παραδεχονται την πολυιδιοκτησια.Εδω ερχεται η δικηγορος Μαρουπα που ψηφισε κατα της τιμωριας να πει οτι ναι μεν ο Σαββιδης αγορασε τη Ξανθη αλλα αυτο ειναι εθνικα ωφελιμο γιατι μπορει να την επαιρναν …Τουρκοι

      Reply
      1. Γιάννης Σ.

        Κι εγώ στη Μαρούπα αναφέρθηκα. Αυτή υπερασπιζόμενη το Σαββίδη, υποστήριξε αυτό που κι εσείς αναφέρατε

        Reply
  4. Παναγιώτης Ξ

    Η υπερασπιστική γραμμή του Σαββίδη είναι ότι δεν υπάρχει πολυιδιοκτησια αλλά δεν μας ενδιαφέρει αυτό. Στο νομικό σκεπτικό της ΕΑΑ προβάλλεται ο “κίνδυνος από τους Τούρκους” για να ενισχυθεί η επιχειρηματολογία ότι ο Σαββίδης πήρε την Ξανθη

    Reply
  5. Left G700

    ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ

    1. Χρειάζεται κάποια φασιστοφυλλάδα για να μας πληροφορήσει ότι η Τουρκία έχει εδαφικές διεκδικήσεις; Και όποιος το υποστηρίζει αυτό είναι φασίστας; Δηλαδή ακόμα και οι πέτρες που κι αυτές ακόμα ξέρουν ότι η Τουρκία λοξοκοιτάζει κατά δω; Μπράβο ρεύμα ο «φασισμός»!

    2. Γιατί είναι προσβολή ο ισχυρισμός πως επιδοτούνται οι οικογένειες (τα παιδάκια του Δημοτικού δεν χρηματοδοτούνται) που εξακολουθούν να στέλνουν τα παιδιά τους σε μειονοτικά σχολεία; Δεν το καταλαβαίνω. Είναι μια πρακτική που από τη μεριά του καλά κάνει και την ακολουθεί το τουρκικό κράτος και φυσικά δεν μπορεί να προσάψει κανείς (εκτός κι αν είναι τρελαμένος εθνικιστής) τίποτε το μεμπτό στις οικογένειες που δέχονται την επιδότηση. Προς τι τόση αγανάκτηση από τους συντρόφους της ελληνικής Θράκης;

    3. Ο θεσμός τού διορισμού τών μουφτήδων δεν καταργήθηκε, αυτό είναι ακριβές. Άλλο τόσο, όμως, είναι ακριβώς ότι φαίνεται να έχει πάρει μια κατεύθυνση που οδηγεί στα …αποδυτήρια! Έτσι τουλάχιστον λένε τα μη διαψευσμένα ρεπορτάζ:

    https://www.kathimerini.gr/975065/article/epikairothta/politikh/erntogan-o-tsipras-moy-eipe-oti-8a-katargh8ei-o-diorismos-toy-moyfth-sth-d-8rakh

    Αλλά ακόμα και ψηφισμένοι νόμοι που δείχνουν κι αυτοί την κατεύθυνση των …αποδυτηρίων:

    https://www.iefimerida.gr/news/435259/toyrkika-mme-o-tsipras-ekane-hatiri-toy-erntogan-gia-toys-moyftides

    Λιγότερες κραυγές, σύντροφοι ελληνοθρακιώτες, και πιο πολλή μελέτη!

    Reply
    1. kokkiniotis Post author

      Για να καταλάβω και εγώ, και όλοι μας: Δηλώνεις ότι το τουρκικό κράτος επιδοτεί τη φοίτηση των παιδιών σε μειονοτικά σχολεία; Γνώστης καθώς είσαι της ελληνικής, δηλώνεις ότι “Είναι μια πρακτική που από τη μεριά του καλά κάνει και την ακολουθεί το τουρκικό κράτος και φυσικά δεν μπορεί να προσάψει κανείς (εκτός κι αν είναι τρελαμένος εθνικιστής) τίποτε το μεμπτό στις οικογένειες που δέχονται την επιδότηση.”
      Το γνωρίζεις αυτό; Ή παραπληροφορείς; Στη δεύτερη περίπτωση, αυτό δεν είναι ανεκτό εδώ.

      Reply
      1. Left G700

        Φίλε kokkiniotis,

        Ούτε το γνωρίζω επειδή έχω κάποια επίσημα ντοκουμέντα που το αποδεικνύουν ούτε παραπληροφορώ (καλά, 14 μήνες εδώ, έχεις δει τα περισσότερα από τα σχόλιά μου, και με ρωτάς αν …παραπληροφορώ; τέτοια ικανότητα έχεις να “διαβάζεις” τους ανθρώπους μέσα από τα γραπτά τους και ανάμεσα από τις αράδες τους; εγώ σε είχα για πολύ καλύτερον). Το συνάγω μετά βεβαιότητας από τα εξής αναμφισβήτητα τεκμήρια και καθολικά αποδεκτές γνώσεις:

        1. Όπως έχει καταγραφεί σε πανεπιστημιακό paper του 2014 με θέμα Μουσουλμανική Μειονότητα στη Θράκη: Εκπαιδευτικοί προβληματισμοί, που το υπογράφουν οι Μαρία Δημάση (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης), Αδαμάντιος Παπασταμάτης (Αναπληρωτής Καθηγητής. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και Ισαάκ Στόγιος (Εκπαιδευτικός), τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το παρακάτω φαινόμενο (αντιγράφω από το paper, σελ. 19 –λινκ στο τέλος τού σχολίου μου):

        β. Διαρροή μαθητών/τριών από τα Μειονοτικά προς τα δημόσια Δημοτικά σχολεία της περιοχής.

        Έχει παρατηρηθεί ότι διαρκώς αυξάνει ο αριθμός των παιδιών των οποίων οι γονείς επιλέγουν τη φοίτηση στα Δημόσια και όχι στα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία:

        Το 1999-2000 υπήρχαν μόνο 100 παιδιά μουσουλμάνων φοιτούσαν σε ελληνικά Δημόσια Δημοτικά Σχολεία. Η αύξηση του αριθμού είναι πολύ σημαντική τα επόμενα χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 2004-2005 στα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία του Νομού Ροδόπης φοίτησαν 201 Μουσουλμάνοι μαθητές/τριες και το 2005-2006, 343 (πηγή: Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ροδόπης). Το 2007-2008 στην πόλη της Ξάνθης σημειώθηκε μία «ιστορική» ανατροπή: για πρώτη φορά η φοίτηση στα Δημόσια Δημοτικά κατέστη, έστω και οριακά, πλειονοτική για τη Μειονότητα, αφού στα 18 Δημόσια Δημοτικά φοίτησαν 483 μειονοτικοί μαθητές (51%), έναντι 465 που φοίτησαν στα Μειονοτικά Δημοτικά της πόλης (49%) (πηγή: Δ/νση Πρωτοβάθμιας Νομού Ξάνθης, στο: Νοταράς, 2008).

        Επιχειρώντας μία ερμηνευτική προσέγγιση αυτής της τάσης, θεωρούμε ότι οφείλεται, κυρίως, στη διαπίστωση ότι στο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο δεν μαθαίνουν ικανοποιητικά την ελληνική γλώσσα, γεγονός που συνδέεται με τη σχολική αποτυχία. Οι γονείς φαίνεται να συνειδητοποιούν τη σημασία του σχολικού γραμματισμού με σημείο αναφοράς την επίσημη γλώσσα της κοινωνίας στην οποία ζουν και τον ρόλο του στην ατομική και κοινωνική χειραφέτηση (για την ανάπτυξη και τη σύνδεση οικογενειακών στρατηγικών και εκπαιδευτικών πρακτικών: Πλεξουσάκη, 2006, 193-206· Νοταράς, 2008).

        2. Το τουρκικό κράτος που, όπως ακριβώς το δικό μας και κάθε άλλο κράτος στη ίδια κατάσταση και θέση, θέλει πάση θυσία να μην ξεθωριάσει η τουρκομάθεια, δεδομένου ότι η γλώσσα είναι ένας από τους θεμέλιους λίθους της εθνικής συγκρότησης και ταυτότητας, ποιο άλλο μέσο έχει στη διάθεσή του από την επιδότηση (μέσω προξενείων, οργανισμών, «δωρεών» κ.λπ.) για να παρέμβει και να ανακόψει κατά το δυνατόν αυτήν την πορεία; Εγώ τα έβαλα κάτω, τα μέτρησα από εδώ, τα μέτρησα από εκεί, καμιά άλλη ιδέα δεν μου κατέβηκε. Αν εσύ έχεις κάποια τέτοια φαεινή, ευχαρίστως να την ακούσω και να τη συζητήσουμε.

        ______________________________

        Το λινκ του paper:
        http://utopia.duth.gr/~mdimasi/cv/CV51.pdf

        ΥΓ Ακόμα κάποιος γνώστης από εσάς να με πληροφορήσει τι κωδικούς πρέπει να βάλω σε λέξεις και φράσεις που θέλω να εμφανίζονται υπογραμμισμένες. Κάνε κάτι, pls!…

        Reply
        1. ΑΩ

          Βασικά παραπληροφορείς και διαστρεβλώνεις συστηματικά, σχεδόν με κάθε σχόλιό σου. Εκτός ίσως από αυτά που αυτοθαυμάζεσαι ή δηλώνεις θλίψη για την απώλεια ανθρώπων που δεν έχεις σχέση

        2. kokkiniotis Post author

          Ώστε λοιπόν πρόκειται για “λογικό δικό σου συμπέρασμα”. Το πρόβλημα είναι ότι δεν το παρουσιάζεις ως τέτοιο αλλά ως γεγονός που “όλοι το ξέρουν”. Σε …νομική γλώσσα, το κείμενό σου περιέχει καταφάσεις. Σε μαθηματική ορολογία, πρόκειται για “λήψη του ζητουμένου”.
          Η φράση σου, υπενθυμίζω, είναι η ακόλουθη: “Είναι μια πρακτική που από τη μεριά του καλά κάνει και την ακολουθεί το τουρκικό κράτος και φυσικά δεν μπορεί να προσάψει κανείς (εκτός κι αν είναι τρελαμένος εθνικιστής) τίποτε το μεμπτό στις οικογένειες που δέχονται την επιδότηση.”
          Πρόκειται για παραπλανητική διατύπωση. Φάουλ…

        3. Left G700

          Βεβαίως και ακριβώς, φίλε kokkiniotis: πρόκειται για λογικό δικό μου συμπέρασμα. Δικό μου και οποιουδήποτε άλλου ανθρώπου δεν έχει χάσει την ικανότητα να σκέπτεται ορθολογικά εξ αιτίας πολιτικού φανατισμού, όπως δηλαδή την πάτησαν οι φίλοι μας της Αριστερής Αντικαπιταλιστικής Παρέμβαση – Ανταρσία στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη.

          Βάζεις σε εισαγωγικά τη φράση «λογικό δικό μου συμπέρασμα». Αυτό σημαίνει στην καλύτερη περίπτωση αμφισβήτηση και στη χειρότερη απόρριψη του δικού μου συμπεράσματος. Έκτακτα. Αλλά, για πες μου, σε παρακαλώ: πού είναι οι δικοί σου συλλογισμοί/σκέψεις/στοιχεία, οτιδήποτε τέλος πάντων που κλονίζουν ή και κάνουν θρύψαλα το δικό μου δήθεν λογικό συμπέρασμα; Τι αμφισβητείς από αυτά που εγώ κατέθεσα;

          Αμφισβητείς μήπως ότι κάθε κράτος που έχει μια εθνική μειονότητα εντός άλλου κράτους σκίζεται να μη χαθεί η γλώσσα; Αν γκουγκλίσεις λίγο τα σχετικά λήμματα για την αλβανική Ήπειρο (ή για το γαλλικό Κεμπέκ) θα δεις τι κακός χαμός γίνεται για να διατηρηθεί η ελληνομάθεια και η γαλλομάθεια.

          Αμφισβητείς το γεγονός πως η Τουρκία δεν μπορεί αν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό την παγκόσμια τάση;

          Αμφισβητείς ότι το οικονομικό κίνητρο είναι ένα πρώτης τάξεως μέσο για να ανακόψει ένα κράτος το φαινόμενο που παρατηρείται στην ελληνική Θράκη όπως αυτό περιγράφεται και εξηγείται στο paper (οι σύντροφοι καθηγητές που το υπέγραψαν φαίνεται ότι διαβάζουν και Λένιν, εκτός άλλων –αναζήτησε το πρώτο κεφάλαιο από τη μπροσούρα του Λένιν «Κριτικά σημειώματα πάνω στο εθνικό ζήτημα» που έχει τον τίτλο «Οι φιλελεύθεροι και οι δημοκράτες στο ζήτημα των γλωσσών»· εκεί θα δεις ότι το σκεπτικό με το οποίο οι καθηγητές εξηγούν τη διαρροή τών μαθητών από τα μειονοτικά σχολεία στα ελληνικά δημόσια το έχει διατυπώσει με άλλα λόγια αλλά την ίδια λογική ο Βλαδίμηρος από τον Οκτώβριο ως τον Δεκέμβριο του 1913!).

          Αμφισβητείς μήπως τα στοιχεία που υπάρχουν στο δημοσιευμένο paper των πανεπιστημιακών που το υπογράφουν; Δηλαδή πλαστογράφησαν επίσημα στοιχεία και έπαιξαν τη φήμη τους και την καριέρα τους κορώνα γράμματα; Για ποιο λόγο; Με τι κίνητρο; Ποια επιδίωξη;

          Μιλάς για «λήψη του ζητούμενου». Καμία «λήψη του ζητούμενου» δεν έκανα! Αυτό που έπρεπε να αποδειχθεί το στήριξα με στοιχεία αναμφισβήτητα που τα είχα όταν ήδη έγραφα το πρώτο-πρώτο σχόλιο.

          Συνεπώς, σε κανένα φάουλ, φίλε kokkiniotis, δεν υπέπεσα. Η μόνη παράλειψή μου ήταν ότι δεν έβαλα εξ αρχής τα στοιχεία που είχα. Αλλά αυτό δεν λέγεται φάουλ. Και νομίζω πως ακόμα κι ο πιο πουλημένος διαιτητής δεν θα σφύριζε. Το πολύ-πολύ να μου έκανε μια ελαφριά παρατηρησούλα συνοδευμένη από φιλικό χτύπημα στην πλάτη α λά Κολίνα!

        4. Left G700

          ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ

          Αυτό που έπρεπε να αποδειχθεί το στήριξα με στοιχεία αναμφισβήτητα που τα είχα όταν ήδη έγραφα το πρώτο-πρώτο σχόλιο. = Αυτό που έπρεπε να αποδειχθεί το στήριξα με στοιχεία αναμφισβήτητα που τα είχα όταν ήδη έγραφα το πρώτο-πρώτο σχόλιο και που δεν έχουν την παραμικρή σχέση με αυτό που έπρεπε να αποδειχθεί.

        5. kokkiniotis Post author

          Δεν αμφισβητώ τίποτα. Λέω απλώς ότι παρουσιάζεις ως δεδομένο, ως γεγονός, κάτι που εσύ συνάγεις μέσα από δικούς συλλογισμούς ότι δεν μπορεί παρά να αληθεύει. Το περίφημο paper που επισυνάπτεις, σε ποιο σημείο λέει αυτό που εσύ παρουσίασες ως γεγονός; Πουθενά…

        6. Left G700

          Φίλε kokkiniotis,

          Πίστευα ότι μετά το τελευταίο σχόλιό μου είχα απαντήσει σε όλες τις ενστάσεις σου. Διαψεύστηκα από τα πράγματα. Αναγκαστικά επανέρχομαι (οι ενστάσεις σου εφάπτονται με το κατά πόσον σχολιάζω με εντιμότητα, ειλικρίνεια και χωρίς λαθροχειρίες· επίτρεψέ μου να έχω αυξημένη ευαισθησία σε αυτό).

          Νομίζω ότι έκανα σαφές πως η βεβαιότητα που βγάζει το πρώτο-πρώτο μου σχόλιο για το ότι το τουρκικό κράτος με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, προσπαθεί να συγκρατήσει μέσω οικονομικών παροχών τις διαρροές των μουσουλμάνων μαθητών από τα μειονοτικά σχολεία στα ελληνικά δημόσια είναι αποτέλεσμα δικών μου συλλογισμών βασισμένων σε αναμφισβήτητα γεγονότα που ήδη έχω εκθέσει. Κι εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμα και σε αυτό το «ένοχο» σχόλιό μου μπορεί να μη διευκρινίζω ρητά ότι το συμπέρασμα αυτό είναι δικό μου, όμως στο γραπτό μου δεν αφήνω την παραμικρή υπόνοια ότι η επιδότηση έχει ομολογηθεί από την τουρκική πλευρά.

          Με ρωτάς πού στην εργασία των πανεπιστημιακών, η οποία ήταν μια από τις πηγές στις οποίες βασίστηκα, γράφει ότι το τουρκικό κράτος επιδοτεί οικογένειες μουσουλμάνων για να μη στέλνουν τα παιδιά τους σε ελληνικά δημόσια σχολεία. Πουθενά δεν το γράφει! Γιατί, ισχυρίστηκα ή υπονόησα ότι γράφει κάτι τέτοιο; Εκείνο που γράφει όμως με κάθε σαφήνεια είναι ότι υπάρχουν αντικειμενικοί λόγοι για τους οποίους πολλοί μουσουλμάνοι της Θράκης σε όλο και επιταχυνόμενους ρυθμούς επιλέγουν να στείλουν τα παιδιά τους σε ελληνικά σχολεία. Κι αυτοί οι λόγοι είναι τόσο αντικειμενικοί και ισχυροί (στην Ελλάδα θα ζήσουν τα παιδιά τους κατά συντριπτικό ποσοστό, σ’ αυτήν θα πρέπει να βρουν δουλειά, την ελληνική γλώσσα θα πρέπει να κατέχουν κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.), που η τουρκική πλευρά δεν έχει κανένα άλλο μέσο για να την ανακόψει σε κάπως ικανοποιητικό βαθμό (η πατριωτική και εθνική προπαγάνδα δεν αρκεί όταν είσαι φτωχός…) παρά μόνο το οικονομικό κίνητρο μέσω επιδοτήσεων.

          Τέλος, να εκφράσω και μια απορία. Ή μάλλον δύο. Η πρώτη:

          Μου λες: «Δεν αμφισβητώ τίποτα» [από τα στοιχεία που κατέθεσες για να αιτιολογήσεις τη βεβαιότητά σου για τις επιδοτήσεις]. Μα, φίλε kokkiniotis, από τη στιγμή που δεν αμφισβητείς τίποτα από τα θεμέλιά μου, πώς έρχεσαι και γκρεμίζεις το οικοδόμημα πάνω στα οποία το βάσισα;;;

          Εντάξει, είδες στο σχόλιό μου παραπληροφόρηση και φάουλ. Τίποτε άλλο δεν είδες; Ούτε έναν τόσο δα αντιεθνικισμό, όταν έγραψα για την τακτική της επιδότησης ότι «από τη μεριά του καλά κάνει και την ακολουθεί το τουρκικό κράτος», αναγνωρίζοντας, βέβαια, έτσι, ότι όπως εμείς έχουμε το δικαίωμα να προστατεύουμε την ελληνομάθεια στην αλβανική Ήπειρο, άλλο τόσο το έχουν και οι Τούρκοι για να προστατεύουν την τουρκομάθεια στην ελληνική Θράκη;;; Και κανένα ίχνος διεθνισμού δεν διέκρινες στα λόγια με τα οποία έλεγα πως τίποτε κακό δεν μπορεί να προσάψει κανείς στους μουσουλμάνους θρακιώτες που δέχονται την επιδότηση εκτός κι αν είναι τρελαμένος εθνικιστής;;;

          Ως παρεμπίπτον σε αυτό το τελευταίο, να καταθέσω και μια αρκετά μεγάλη απορία (δεν είσαι ο αρμόδιος να μου τη λύσεις ούτε εμπλέκεσαι, δεν μένεις στη Θράκη, αλλά μ’ εσένα συνομιλώ και δεν έχω άλλον να ρωτήσω):

          Αλήθεια, με ποια λογική οι σύντροφοί σου στην Θράκη θεωρούν ότι είναι προσβολή να ισχυριστείς πως υπάρχουν μουσουλμάνοι γονείς που δέχονται την επιδότηση με τη συμφωνία να μην πάρουν τα παιδιά τους από τα μειονοτικά σχολεία; Τι κακό υπάρχει σε μια τέτοια συμφωνία, κατά την αντίληψη των ανθρώπων τής Αριστερής Αντικαπιταλιστικής Παρέμβασης -Ανταρσία στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη; Εγώ αδυνατώ να μπω στο μυαλό τους; Μπορείς να βοηθήσεις;

        7. kokkiniotis Post author

          Είναι προφανές ότι μπορείς να κρατήσεις τις βεβαιότητες σου. Διευκρινησα απλώς ότι αυτό που παρουσίασες σαν τετελεσμένο, είναι δική σου συνεπαγωγή και όχι κάτι που θεωρείται δεδομένο.

  6. Left G700

    Τελικά, δεν υπάρχει περίπτωση να μη βγω ένοχος, έτσι φίλε Kokkiniotis; Μονά δικά σας, ζυγά χάνω. Θα το εξηγήσω αυτό αύριο γιατί τώρα δεν με παίρνει λόγω ώρας.

    Reply
  7. Ηλίας Γιαννόπουλος

    Καλημέρα.Όσες φορές κι αν το διαβάσεις,αδυνατείς να πιστέψεις ότι πρόκειται για απόφαση ΚΡΑΤΙΚΟΥ δικαστηρίου!Μπροστά στο χυδαίο αντι-Τουρκικό τους ΜΙΣΟΣ ωχριά ο φασιστο-“Στόχος” κι η εμετική “Ελεύθερη Ώρα”!
    Α)Από πότε τα παιδιά χωρίζονται σε “μουσουλμανάκια” και “χριστιανάκια”;;
    Β)Η μειονότητα της Θράκης είναι ΤΟΥΡΚΙΚΗ γιατί έτσι γουστάρει να ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΕΤΑΙ.Δε θ’ αφήσουμε κανένα ΚΑΘΙΚΙ δικαστή να μας κάνει υποδείξεις αν θα νιώθουμε Τούρκοι, Βούλγαροι, Μακεδόνες ή Εβραίοι.
    Γ)Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ μειονότητα της Θράκης είναι μια απ’ τις πιό φτωχές και καταπιεσμένες κοινωνικές ομάδες αυτής της χώρας.Που τις είδανε τις “παχυλές επιχορηγήσεις” απ’ το Τουρκικό κράτος για τα παιδιά της μειονότητας οι ΑΛΙΤΗΡΙΟΙ ρατσιστο-δικαστές;;
    Εύγε στην “Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην ΑΜ-Θ” που το ανάδειξε!!
    Τόσα χρόνια που η ΤΟΥΡΚΙΚΗ μεινότητα ζούσε πίσω από ρατσιστικές μπάρες οι φασιστο-δικαστές γιατί δεν κινήθηκαν αυτεπάγγελτα κατά της παραβίασης στοιχειωδών ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ;;

    Reply
    1. Ragnarok

      Για την ακρίβεια, η μειονότητα στην Θράκη χωρίζεται σε δύο ομάδες : τους Πομάκους κ τους Τούρκους. Το εθνικιστών ελληνικό κράτος από την δεκαετία του 1930 μέχρι κ την δεκαετία του 1990, θεωρούσε Τούρκους κ τους Πομάκους. Και στα σχολεία απαγόρευε την πομακική γλώσσα κ τους δίδασκε την τουρκική. Γιατί; Διότι το ελληνικό κράτος ήταν εναντίον του κομμουνισμού κ της ελευθερίας των φτωχών Ελλήνων που πρέσβευε ως όραμα η ΕΣΣΔ κ η Βουλγαρία. Και προτίμησε το ελληνικό έθνος/κράτος να δυναστεύει τους Πομάκους κ να τους εκπαιδεύει ως Τούρκους γιατί η Βουλγαρία ήτο έστω κ ελάχιστα σοσιαλιστική, ενώ η Τουρκία καπιταλιστική!

      Τα εθνοκηρυγματα εναντίον των τουρκων, τα ανακάλυψε το ελληνικό έθνος /κράτος μετά το 90 κ την κατάρρευση του υπαρκτού . Γιαούρτια ψέματα κ κρατικές σκοπιμότητες με φερετζέ το εθνικό μιλάμε!!

      Reply
    2. Θεοδωρος Σαμιωτακης

      Mεσες ακρες συμφωνώ με οτι γράφεις αλλα οσο αφορά στον αυτοπροσδιορισμό της μειονοτητας να διασαφηνισουμε κατι οχι για να συμφωνησουμε αλλα για να ξερουμε για τι μιλάμε: Ο Καθενας μπορει να αυτοπροσδιοριζεται οπως γουσταρει χωρις να το ” πληρωνει” διωκομενος ή υφιστάμενος διακρισεις.Απο τον αυτοπροσδιορισμό όμως δεν απορρέουν συλλογικά δικαιώματα.Αυτα ορίζονται απο διεθνείς συνθηκες.Αρα μπορει να ονομαζουν τον εαυτο τους τουρκο οσπ γουσταρουν αλλα τα δικαιωματα τους πηγαζουν απο τις συνθηκες κ οχι απο το τι γουσταρουν.Για να δωσω ενα πιο ακραιο παραδειγμα.Μια παρεα στην Καλλιθεα μπορει να δηλωνουν ..ινδιανοι χωρις να δεχονται διωξεις διακρισεις κλπ.Δεν υποχρεωνεται ομως το κρατος να τους φτιαξει τοτεμ για να λατρευουν τον Μανιτου.Αυτα κ ελπιζω να μην κουρασα..

      Reply
      1. Ανώνυμος

        “Αυτοπροσδιορισμός” η ιερή μεταμοντέρνα αγελάδα

        Reply
      2. Ragnarok

        Η έννοια του αυτοπροσδιορισμού, εμφανίστηκε κατά τα μέσα του 30ου αιώνα στις δυτικές ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ. Έχει και αυτή μια διπλή αντιφατική πραγμάτωση : το θετικό της είναι πως βάση αυτής προσπαθηθηκε κ εν πολλοίς έγινε κατορθωτό , να αποκτήσουν πολιτική κ νομική υπόσταση κοινωνικές ομάδες που πριν ήταν σε αυτά τα πεδία αόρατες (μαύροι, ινδιάνοι, ομοφυλόφιλοι, εθνοτικές ομάδες κλπ). Συνεπλευσε για αυτό και με την έννοια του δικαιώματος.

        Από την άλλη, η εννοια του αυτοπροσδιορισμού ήρθε κ κούμπωσε με τον κατακερματισμό/ατομικοποιηση της κοινωνίας κ με την διάλυση σε μεγάλο βαθμό των ταξικών ταυτοτητων, με αποτέλεσμα να χαθεί σε μεγάλο βαθμό κ το κοινωνικο μέτρο (θα έλεγα η απλή λογική), τα κοινά κριτήρια για το που έχει νόημα να εφαρμοστεί η έννοια του αυτοπροσδιορισμού κ που δεν έχει.

        Ένα από τα καθήκοντά κοουνιστικων πολιτικών δυνάμεων όπως είναι το ΝΑΡ, είναι στο να συμβαλλει να συγκροτηθούν κριτήρια εφαρμογής ή μη της έννοιας του αυτοπροσδιορισμού. Που δλδ είναι αναγκα κ χρήσιμη κ που είναι άχρηστη κ επιζήμια.

        Πχ, το να εμφανιστεί μια παρέα μη ερυθροδερμων ατόμων στην Καλλιθέα ή οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα κ να πει “εμείς είμαστε ινδιάνοι κ θελομε να μας φέρεστε σαν ινδιάνους” είναι για να φεύγουν κεσεδες με γιαούρτια. Ή το άλλο που έγινε πρόσφατα στην Ολλανδία, όπου 50αρης απαίτησε να αλλάξει η ημερομηνία γεννήσεως του κατά 20 χρόνια κ να επαναεγγραφει στα μητρώα ως …30αρης για να βρίσκει γκόμενες (!!). Αυτά είναι δείγματα πόσο έχει χαθεί ένα κοινό μέτρο κ πόσο ανάγκη είναι να το ξαναβρούμε !

        Όμως το να δηλωνει η μειονότητα μιας χώρας αυτό που είναι κ όχι αυτό που θέλει το κράτος να είναι, ναι αυτό είναι σωστό. Οποία μειονότητα κ να είναι αυτή, σε όποια χώρα κ να βρίσκετε.

        Reply
        1. Ragnarok

          Προφανώς “κατά τα μέσα του 20ου αιώνα” και όχι του….30ου!!

        2. Ανώνυμος

          η ίδια μειονότητα έγινε μειονότητα γιατί δεν ήθελε τότε να είναι “αυτό, που θέλει να είναι σήμερα”
          ο “αυοπροσδιορισμός” έγινε μόδα μόνο όταν αποδείχτηκε χρήσιμος σαν καμουφλάζ του ετεροπροσδιορισμού

        3. Σ.Τ.

          Δηλαδή μόνο οι ινδιάνοι θα αυτοπροσδιοριζονται; Δεν μπορεί ο καθένας να αυτοπροσδιορίζεται όπως επιθυμεί; Αυτό εδώ είναι ρατσισμός. Ντροπηςας που είστε και κομμουνιστικές δυνάμεις μη..&&δω.

    3. Σ.Τ.

      Οι μόνοι που καταπιέζονται στην μειονότητα είναι οι γυναίκες και τα κορίτσια τους. Εκεί να δεις καταπίεση. Αλλά που να δεις με τις μαρμελάδες στα μάτια.

      Reply
      1. kokkiniotis Post author

        Τουλάχιστον ας είσαι ευπρεπέστερος…

        Reply
  8. Ηλίας Γιαννόπουλος

    Καλημέρα.
    Προς τον αγαπητό Θ.Σαμιωτάκη (21.02.2020 at 12:42): Νομίζω ότι υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα σε μια πληθυσμιακή ομάδα που κατοικεί 8 αιώνες στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και αυτοπροσδιορίζεται ως “Τούρκοι” και σε κάποιους συμπολίτες μας που πιθανόν να αποφασίσουν μεθαύριο να αυτοπροσδιορίζονται ως “Απάτσι” και να θέλουν να λατρεύουν τον (από σας τον έμαθα) Μανιτού.Ο καθένας μας καταλαβαίνει ότι η διαχρονικότητα και η “παλαιότητα” ενός ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ κάνει τη διαφορά.Οι ΤΟΥΡΚΟΙ της ΑΜ-Θ μιλούν τουρκικά και ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ως Τούρκοι από τότε που πρωτοπάτησαν τα χώματα αυτά.Έχει κάποια σχέση αυτό με τους όψιμους “Απάτσι” της Καλλιθέας;
    Προς τον αγαπητό Σ.Τ. (22.02.2020 at 00:27): Δεν ξέρω για “μαρμελάδες”, αγαπητέ, αυτό που ξέρω σίγουρα είναι ότι πριν 30 χρόνια τέτοιες μέρες (29 Γενάρη 1990), χρυσαυγίτικες συμμορίες μαζί με παρακρατικούς και λοιπές “συνεργαζόμενες” δυνάμεις, εισέβαλαν στα χωριά της μειονότητας στη Ροδόπη, χτύπησαν ανθρώπους με λοστάρια, τρομοκράτησαν, διέλυσαν μαγαζιά και διέπραξαν πολλά ακόμα εγκλήματα την ώρα που οι δυνάμεις του “Νόμου και της Τάξης” (κυβέρνηση Ξενοφώντα Ζολώτα) παρακολουθούσαν αμέτοχες.Και όλα αυτά επειδή οι Τούρκοι συμπολίτες μας τόλμησαν στις εκλογές του Νοέμβρη 1989 να ψηφίσουν τον Αχμέτ Σαδίκ και να διαδηλώσουν τη συμπάθειά τους προς αυτόν στις προεκλογικές του συγκεντρώσεις.Σας μοιάζει αυτό για “καταπιέζονται μόνο τα κορίτσια κι οι γυναίκες”;;Δε νομίζω.

    Reply
    1. Σ.Τ.

      Απιστε να πλένεις το στόμα σου όταν αναφέρεις το θείο όνομα του μεγάλου Πνευματος (ευγενικά το λέω).

      Reply
    2. Left G700

      Αγαπητέ Ηλία Γιαννόπουλε,

      Νομίζω ότι δεν διαβάσατε προσεκτικά το σχόλιο του Θεόδωρου Σαμιωτάκη ((21/02/2020 at 12:42) το οποίο και σχολιάζετε. Ο Θ.Σ. ρητά αναγνωρίζει το δικαίωμα των μουσουλμάνων κατοίκων της ελληνικής Θράκης να αυτοπροσδιορίζοντα όπως θέλουν (εν προκειμένω, Τούρκοι). Λέει όμως και κάτι άλλο που το προσπεράσατε σφυρίζοντας αδιάφορα κάποιον απροσδιόριστο σκοπό (πάντως, όχι τη Διεθνή):

      «Απο τον αυτοπροσδιορισμό όμως δεν απορρέουν συλλογικά δικαιώματα.Αυτα ορίζονται απο διεθνείς συνθηκες

      Βεβαίως, όταν κάνει λόγο για «διεθνείς συνθήκες», εννοεί τη Συνθηκη της Λωζάνης, δεν χρειάζεστε εμένα για να σας το πει αυτό.

      Αυτή, λοιπόν, η «Συνθηκούλα» εξαιρεί από την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών τους «Έλληνες κατοίκους της Κωνσταντινούπολης», και τους «Μουσουλμάνους κατοίκους της Δυτικής Θράκης» (εξαιρεί επίσης και τους κατοίκους τής Ίμβρου και Τενέδου, αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει εν προκειμένω). Αντιλαμβάνεστε ασφαλώς τη διαφορά μεταξύ των κατηγοριών Έλληνας και μουσουλμάνος.

      Σ’ αυτές τις κατηγορίες είναι υποχρεωμένη να αγκιστρώνεται η ελληνική πλευρά όταν μιλάει επίσημα (εδώ μπορώ κι εγώ κι εσείς και ο ΘΣ να μιλάμε για Τούρκους της ελληνικής Θράκης όσο γουστάρουμε και αγαπάμε. Αν ήμασταν, όμως, πρέσβεις ή αξιωματούχοι του Υπυργείου Εξωτερικών και μιλάγαμε με τον ίδιο τρόπο δημόσια, θα ήμασταν για κρέμασμα –και δικαίως).

      Και γιατί είναι υποχρεωμένη η ελληνική πλευρά να αγκιστρώνεται με νύχια και με δόντια από τη Συνθήκη της Λωζάνης; Για να ελεχιστοποιήσει την πιθανότητα η Τουρκία να εγείρει ζητήματα καταπίεσης εθνικής μειονότητας που αργά ή γρήγορα θα ανοίξουν το ζήτημα της αυτονομίας, μετά της αυτοδιάθεσης και πάει λέγοντας και (κλαίγοντας).

      Αυτά.

      Reply
      1. kokkiniotis Post author

        Η έγκριση ενός σχολίου δεν σημαίνει και υιοθέτηση από την Παντιέρα των απόψεων που εκφράζονται σε αυτό.

        Reply
        1. Left G700

          Φίλε kokkiniotis,

          Αυτό (το αυτονόητο) που γράφεις τώρα έχεις κρίνει αναγκαίο να το γράψεις και για άλλα σχόλιά μου. Τώρα, όμως, θέλω να σε ρωτήσω:

          Μπορεί η ΠαντιέραΠαντιέρα· όχι εσύ, ο ΑΩ ή ο San Rocco) να μας πει τι από εκείνα που έγραψα εγώ στο παραπάνω σχόλιο μου (22/02/2020 at 14:12) δεν υιοθετεί, για ποιους λόγους δεν τα υιοθετεί και ποιες είναι οι δικές της αντίστοιχες απόψεις (της Παντιέρας) στα ζητήματα διαφωνίας, έτσι ώστε να εξετάσω το ενδεχόμενο να αποκηρύξω εγώ πια τις δικές μου απόψεις και να προσχωρήσω σ’ αυτές τής Παντιέρας;

        2. kokkiniotis Post author

          Αγαπητέ Left G700 (15.34),
          Καταρχάς, ρωτάς εμένα, για να σου απαντήσει η Παντιέρα και όχι εγώ. Κατά δεύτερον, τίποτε από όσα έγραψες δεν είναι υποχρεωμένη η Παντιέρα να υιοθετήσει προκειμένου να εγκρίνει κάποιο σχόλιο. Και αυτό, χωρίς κατ’ ανάγκην να είναι υποχρεωμένη να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους δεν τα υιοθετεί, όπως και ποιες είναι οι “δικές της” αντίστοιχες απόψεις. Ασφαλώς, με χαρά θα βλέπαμε όλοι στην Παντιέρα να μην προτάσσεται ο εξ ανατολής κίνδυνος κάθε φορά που γίνεται λόγος για την καταπάτηση των δικαιωμάτων της τουρκικής μειονότητας της Θράκης, εξαιρετικά πολύπαθης στο παρελθόν. Έχουμε επίσης τη γνώμη, ότι η γλώσσα που μιλούν οι συμπολίτες μας -οι οποίοι πρέπει να απολαμβάνουν ισονομίας, συνταγματικά κατοχυρωμένης- είναι τα τουρκικά και όχι κάποια -άγνωστα σε εμάς- “μουσουλμανικά”. Καινοτομώντας τέλος, θα πρόσθετα, ότι ο ασφαλέστερος τρόπος να μην εγείρονται ζητήματα σαν αυτά που αναφέρεις, είναι να μην υφίστανται πράγματι διακρίσεις από το κράτος μεταξύ των κατοίκων, και όχι να κριτικάρουμε όσους τις στηλιτεύουν από τις στήλες αντικαπιταλιστικών σάιτ.
          ΥΓ: Απαντώ εδώ, καθώς δεν υπάρχει πλέον τεχνικά η δυνατότητα της ανταπάντησης σε μια απάντηση κλπ. Ο λόγος είναι ότι για τους αναγνώστες μας μέσω κινητού, “στενεύει” πολύ το μακροσκελές θρεντ.
          ΥΓ-2: Η από καιρό εκφρασμένη απορία σου, για τεχνικά ζητήματα, μπολντ αλλά και άλλα, δεν έχει πράγματι απαντηθεί. Όμως αυτό δεν εκφράζει απαξίωση απάντησης, απλά ο σύντροφός μας που φροντίζει τα σχετικά ζητήματα, αν και ιδιαίτερα ικανός, δεν ξέρει να μας απαντήσει.

        3. Left G700

          ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

          Φίλε kokkiniotis,

          Επανέρχομαι και πάλι για να απαντήσω στο τελευταίο σου σχόλιο (23/02/2020 at 02:39) γιατί και πάλι έχουν παρερμηνευτεί μερικά από αυτά που έγραψα ή δημιουργούν απορίες/συγχύσεις.

          Κατ’ αρχήν, όταν λέω ρωτάω εσένα για τις θέσεις της Παντιέρας, εννοώ ότι ζητάω από εσένα να μου μεταφέρεις τις θέσεις τού site και όχι τις προσωπικές απόψεις σου (τις δικές σου τις έχω καταλάβει).

          Είναι προφανές ότι δεν ταυτίζω τη δημοσίευση ενός σχολίου, δικού μου ή οποιουδήποτε άλλου σχολιαστή ή σχολιάστριας, με υιοθέτηση των απόψεων που εκφράζει το σχόλιο, ούτε και έχω τέτοια απαίτηση ούτε και βγάζω ένα τέτοιο συμπέρασμα για κάθε σχόλιο που δημοσιεύεται εδώ. Αναρωτιέμαι, όμως, γιατί το λες σε εμένα. Στον εαυτό σου πρέπει να το πεις. Εσύ είσαι εκείνος που συχνά κρίνεις απαραίτητο να το υπενθυμίζεις αυτό το, επαναλαμβάνω, αυτονόητο).

          Φυσικά και δεν έχει καμία υποχρέωση η Παντιέρα να απαντήσει ποιες είναι οι απόψεις της, που βέβαια (κι αυτό αυτονόητο και το ξέρω) δεν είναι ούτε κυρίως δικές της ούτε μόνο δικές της. Είναι οι θέσεις πολιτικών συλλογικοτήτων. Αν θέλει το κάνει, αν το κρίνει σκόπιμο, αναγκαίο κ.λπ. Από την άλλη, όμως, σε τέτοιες περιπτώσεις μη απάντησης από κάποιον, σ’ αυτό το «κ.λπ.» χωράει και το «δεν έχει κατασταλαγμένες και στέρεες απόψεις» ή ότι «δεν είναι και τόσο σίγουρη για τις απόψεις του».

          Η αλήθεια είναι ότι εκφράζεις κάποιες τέτοιες απόψεις που, φυσικά, είναι και της Παντιέρας. Και σε μια από αυτές αποκαλύπτεται η παρερμηνεία δικών μου ισχυρισμών. Εννοώ το ζήτημα τη γλώσσας. Γιατί νιώθεις την ανάγκη να μου υπενθυμίσεις ότι η γλώσσα που μιλούν οι τουρκόφωνοι είναι τα τουρκικά κι όχι τα μουσουλμάνικά; Υποστήριξα εγώ ότι πρέπει να εξαλείψουμε οποιαδήποτε λέξη έχει ρίζα τουρκ-; Ή ότι πρέπει να απαγορεύσουμε στους μουσουλμάνους της Δ. Θράκης να δηλώνουν τουρκομαθείς; Συνδέω αυτό το ζήτημα αποκλειστικά και μόνο με τον εθνικό αυτοπροσδιορισμό. Κι όταν μιλάω, όπως και ο Θεόδωρος Σαμιωτάκης, υποθέτω, για μη σύνδεση του ατομικού αυτοπροσδιορισμού με συλλογικά δικαιώματα εννοώ ότι, ενώ είναι εντελώς παράλογο να μην αναγνωρίζεις τη δήλωση κάποιου που λέει «εγώ, αδελφέ, όσο και να χτυπιέσαι αισθάνομαι Τούρκος» (ή Έλληνας, στην περίπτωση της αλβανικής Ηπείρου), αντίθετα και με δεδομένο τον υπαρκτότατο «εξ Ανατολών κίνδυνο», είναι απολύτως λογικό και νόμιμο (αλλά και ηθικό) να μην αναγνωρίζεις συλλόγους με τον εθνικό προσδιορισμό «τουρκικός».

          Φίλε kokkiniotis, κακά τα ψέματα: η ρίζα της διαφωνίας μου με τους συντρόφους σου της Δ. Θράκης και, προφανώς, με εσένα και την Παντιέρα είναι ακριβώς ότι εσείς, στο όνομα ενός παρερμηνευμένου και διαστρεβλωμένου διεθνισμού, δεν αναγνωρίζετε «εξ Ανατολών κίνδυνο» και αδιαφορείτε για τους κινδύνους που μπορούν να προκύψουν στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον με ζητήματα αυτονομίας για την ελληνική Θράκη. Αφού αυτή είναι η ρίζα τής διαφωνίας μας, αυτή ήταν και η ρίζα τής κριτικής μου. Από την οποία, νομίζω (και καλώς νομίζω), ουδείς εξαιρείται. Ακόμα και «ένα αντικαπιταλιστικό σάιτ». Ιδίως όταν εμμέσως πλην σαφώς, με τη «λογική» «ο αστυφύλαξ είναι όργανο, το μπουζούκι είναι όργανο» και τα λοιπά, κατατάσσει και εμένα και όλους εκείνους που από τα αριστερά εκτιμούν ότι υπάρχει «εξ Ανατολών κίνδυνος» στην κατηγορία τών αναγνωστών φασιστοφυλλάδων…

    3. Θεοδωρος Σαμιωτακης

      Αγαπητε Ηλία τους απατσι της Καλλιθεας τους εβαλα άγαρμπα για να πω οτι δεν πηγαζουν δικαιωματα απο το όποιο αναφαιρετο δικαιωμα αυτοπροσδιορισμού.Θα διαφωνησω δε οτι οι μουσουλμανικοι πληθυσμοί της Θρακης αυτοπροσδιοριζονται τουρκοι για επτακοσια κ βάλε χρόνια.Οι πληθυσμοί αυτοί ήταν αεθνικοι υπηκοοι της οθωμανικης αυτοκρατοριας ( μουσουλμανικου θρησκευματος σουνιτικου κ αλεβιτικου) χωρις σαφη συνειδηση εθνικη.Ακομα κ οταν εγιναν οι συνθηκες μουσουλμάνοι δηλωναν για αυτο πηραν τοτε την ” ταμπελα” αυτη.Έπειτα το κεμαλικο κρατος ενσταλαξε σε ολους αυτους τη τουρκικη συνειδηση και την συνεχεια την ξερουμεΓια να αναγνωριστει λοιπον εκ νεου αθτη η μειονοτητα ως τουρλικη κ να απολαυσει αναλογα προνομια χρειαζεται δισκρατικη διεθνης συνθηκη.Όσο για τα επεισοδεια του Γεναρη του 90 εχεις δικιο για τα φασιστοειδη που έκαναν αισχη αλλά προφανώς υπήρχαν εκατερωθεν καφριλες μιας κ υπήρχε νεκρός από την πλευρα των χριστιανων κατοικων της περιοχής.

      Reply
  9. Ανώνυμος

    Του Ανέμου και της παινεμένης

    Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα σε ελεύθερη απόδοση Οδυσσέα Ελύτη

    Ντέφι χτυπώντας το φεγγάρι
    χορεύει κι έρχεται με χάρη
    έρχεται μες τις ερημιές
    από το φως ασημωμένη
    μικρή τσιγγάνα η παινεμένη

    Ως τη θωρεί πετιέται απάνω
    ο άνεμος ακοίμηστος
    Φουνέντες άντρας πονηρός
    κοιτάει τη μικρή κοιτάει
    κι ολόγλυκα της τραγουδάει

    Μικρούλα μου άσε να σηκώσω
    το φουστανάκι σου να ειδώ
    άσε με λίγο να σ αγγίξω
    και της κοιλίτσας σου ν’ ανοίξω
    το ρόδο το γαλαζωπό

    Πετάει το ντέφι τρομαγμένη
    και τρέχει τρέχει η παινεμένη
    ξοπίσω της ακολουθεί
    άνεμος άντρας που κρατεί
    μια σπάθα, σπάθα αστραφτερή

    Άκου το κύμα πως στενάζει
    ο κάμπος άχου πως χλομιάζει
    παίζει των ίσκιων η φλογέρα
    μέσα στο σκοτεινό αέρα

    Τρέχα παινεμένη τρέχα
    κι όπου να ‘ναι θα σε φτάσει
    ο άνεμος και θα σ’ αρπάξει
    να τον χιμάει από ψηλά
    γλείφεται γλώσσες τις εννιά

    Στο πρώτο σπίτι η παινεμένη
    χώνεται μέσα αλαφιασμένη
    την αρωτάνε να τους πει
    και κείνη λέει κι ανιστορεί

    Ενώ απ’ τη λύσσα του θερίου
    γυρνάει ο άνεμος στο κρύο
    παίρνει το σπίτι και το ζώνει
    τα κεραμίδια του δαγκώνει

    Reply
  10. Ηλίας Γιαννόπουλος

    Καλή βδομάδα.
    Προς LeftG700 (22/02/2020 at 14:12): Αδυνατώ να παρακολουθήσω τη λογική σας περί “σεβασμού των διεθνών συνθηκών, όπως η Συνθήκη της Λωζάνης, η οποία ορίζει τη διαφορά μεταξύ Έλληνα και μουσουλμάνου”.Από πότε η Αριστερά “σέβεται” (sic) και υπερασπίζεται τις Διεθνείς Συνθήκες, οι οποίες, ως γνωστόν,γράφτηκαν με το αίμα των λαών και των χιλιάδων νεκρών;;!!Φαντάζομαι γνωρίζετε ότι οι “διεθνείς Συνθήκες” έρχονται κάθε φορά να τερματίσουν το μακελειό ενός βάρβαρου ιμπεριαλιστικού πολέμου και είναι αποτέλεσμα σκληρού παζαριού μεταξύ των δολοφόνων ιμπεριαλιστών που είχαν οργανώσει τους πολέμους αυτούς.Μια τέτοια “συνθήκη” ήταν κι εκείνη της Λωζάνης.Η οποία, παρεμπιπτόντως, προέβλεπε το ξερίζωμα και ξεσπίτωμα 500 χιλιάδων ΤΟΥΡΚΩΝ απ’όλη τη Μακεδονία και τη Θράκη και 1,5 εκατομμυρίου ρωμηών από την Ανατολία.Από πότε η Αριστερά εγκρίνει τέτοιες εγκληματικές “συνθήκες”;Μήπως τότε να “υποστηρίξουμε” (σύμφωνα με τη λογική σας) και τη “Συνθήκη” του Λονδίνου (1913) που τερμάτισε το μακελειό του Α’ Βαλκανικού και έδινε όλη την Ανατολική Θράκη στην Ελλάδα;;Η Αριστερά υποστηρίζει τη διεθνιστική φιλία, αλληλεγγύη και συνεργασία των εργαζόμενων πάνω από σύνορα και όχι δολοφονικές “Συνθήκες” γραμμένες με αίμα.
    Τέλος, δε γνωρίζω αν εσείς θα θέλατε να εκπροσωπήσετε την “Ελλάδα ως πρεσβευτής”, όπως γράφετε, εμένα προσωπικά μούρθε τάση για εμετό στη σκέψη αυτή.Το μόνο που θάθελα να εκπροσωπήσω είναι το Σοβιέτ των εργαζόμενων της Ελλάδας στην Ενωμένη Σοσιαλιστική Ομοσπονδία των Λαών των Βαλκανίων, όπως θάλεγε και ο Κρίστιαν Ρακόφσκυ.

    Reply
    1. Left G700

      Αγαπητέ κ. Ηλία Γιαννόπουλε,

      Δυστυχώς, δεν εφαπτόμεθα ούτε στο τόσο. Εγώ είμαι αριστερός. Εσείς είστε αριστερός φανταμενταλιστής. Ουδεμία σχέση. Δεν εχει κανένα νόημα να συνομιλούμε. Από τώρα και στο εξής, θα περιορίζομαι μόνο να σχολιάζω όσα από τα μαργαριτάρια σας έχουν τέτοια λάμψη που καθίστανται (εκ)τυφλωτικά….

      Reply
  11. Ηλίας Γιαννόπουλος

    Και πάλι καλημέρα.
    Προς Θ.Σαμιωτάκη (22/02/2020 at 15:07): Αγαπητέ, δε γνωρίζω, ειλικρινά, τι σημαίνει η φράση “Απ’τον ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ δεν προκύπτουν συλλογικά δικαιώματα”.Το αυτονόητο δικαίωμα στην ΙΣΟΝΟΜΙΑ και ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ προκύπτει (συγνώμη για τα κεφάλαια, είναι μόνο για έμφαση);;Διότι, ασφαλέστατα, θα γνωρίζετε για τις περίφημες ρατσιστικές “μπάρες” που είχαν φυλακίσει επί δεκαετίες χιλιάδες ανθρώπους σε ορεινά και ημιορεινά χωριά σε Ροδόπη και Ξάνθη.Και τις οποίες αν δεν τις διέβαινες πριν τις 10 το βράδυ έμενες έξω απ’το χωριό σου, να κοιμηθείς μαζί με τα τσακάλια.Γνωρίζετε εσείς κάποιο χωριό ελληνόφωνων (ή αρβανιτόφωνων, βλαχόφωνων κλπ), σ’αυτή τη χώρα που να τέθηκε ποτέ πίσω από μπάρες;;Δε μιλάμε, λοιπόν, για “ιδιαίτερα δικαιώματα” που ζητάει να “απολαύσει” η τουρκική μειονότητα, αλλά για τον αυτονόητο σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα που επί δεκαετίες τσαλαπατάει το ελληνικό αστικό κράτος.
    Επίσης, θα διαφωνήσω για μια ακόμη φορά ως προς την ταυτότητα των ανθρώπων αυτών.Δεν δηλώνουν “απλά” μουσουλμάνοι, μιλούσαν πάντα ΤΟΥΡΚΙΚΑ και ένιωθαν Τούρκοι (ακριβώς το ίδιο με τους 500 χιλιάδες ομοεθνείς τους που ξεριζώθηκαν απ’ τις πατρογονικές τους εστίες στη Μακεδονία με την αιματοβαμμένη “συνθήκη της Λωζάνης” (1923).
    Τέλος, ακόμα κι αν έχετε δίκιο εσείς και όντως τους “έκανε Τούρκους το κεμαλικό κράτος” (όπως λέτε), πράγμα απίθανο κατ’ εμέ, αλήθεια, για ποιό λόγο 200 χιλιάδες άνθρωποι που ζουν στην Ελλάδα και δεν καταπιέζονται απ’αυτήν, νιώθουν πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και συμπάθεια για ένα άλλο, ξένο προς αυτούς, κράτος και έχουν στραμμένες τις προσδοκίες τους σ’αυτό;;Δεν το εξηγείτε.
    Οι άνθρωποι αυτοί είναι αρκετές φορές στραμμένοι προς την Τουρκία επειδή το ρατσιστικό αστικό κράτος του Ελλαδιστάν τους καταπιέζει βάναυσα και τους αφαιρεί έως και τον αέρα που αναπνέουν.
    Ευχαριστώ για το σχόλιό σας.

    Reply
    1. Θεοδωρος Σαμιωτακης

      Ηλια δεν θα διαφωνήσω οτι η μειονότητα αντιμετωπίζει καχυποψία και διακρισεις.Έχουν γινει βηματα και χρειαζονται και άλλα οχι μόνο θεσμικα αλλα και κινηματικά .Αυτο για τον αυτοπροσδιορισμο ειναι σαφες: Τα δικαιωματα της μειονοτητας πηγαζουν απο την Λωζανη( κουτση στραβη) .Ολα τα υπολοιπα οι μειονοτικοι να τα διεκδικησουν με τους συμπολιτες τους στον αγωνα για κοινωνικη απελευθερωση και οχι με νταβατζη το τουρκικο κρατος και τις απειλες του.

      Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *