.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


ΟΛΜΕ για Ωρολόγια Προγράμματα: «Ξαφνικός θάνατος» για μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα (Βίντεο)


Ολόκληρη η Συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΟΛΜΕ, 2 Ιουλίου 2020

Ιδιαίτερα αποκαλυπτική για τις δυσμενείς επιπτώσεις που θα επιφέρουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα που αιφνιδιαστικά παρουσιάστηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, ήταν η Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη 3 Ιουλίου 2020 η ΟΛΜΕ μαζί με εκπροσώπους Επιστημονικών Ενώσεων και μαχόμενους εκπαιδευτικούς.

Ανάμεσα στους τελευταίους ήταν βεβαίως και αναπληρωτές, οι οποίοι «αναπληρώνουν τον εαυτό τους» όλα αυτά τα χρόνια, όπως εύστοχα σχολίασε ο εκπρόσωπος των Θεατρολόγων.

Τη συνέντευξη άνοιξε με εισηγητική ομιλία του ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θοδωρής Μαλαγάρης.

Ακολούθησε σύντομη παρέμβαση του μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ Χρήστου Κουρνιώτη από τις Παρεμβάσεις.

Τη σκυτάλη ακολούθως πήραν μαχόμενοι εκπαιδευτικοί, αναπληρωτές και μη, εκπρόσωποι επιστημονικών ενώσεων καθώς και ειδικοτήτων που καταργούνται ή περιστέλλονται, οι οποίοι με τις ως επί το πλείστον σύντομες και τεκμηριωμένες ομιλίες τους κονιορτοποίησαν τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα αναδεικνύοντας πολύπλευρα τους λόγους για τους οποίους αυτά πρέπει να αποσυρθούν.

Οι δύο εισηγήσεις και όλες οι τοποθετήσεις παρατίθενται σε βίντεο στη συνέχεια.

Την έλλειψη διαλόγου από πλευράς Υπουργείου και την στήριξη που παρέχει η Ομοσπονδία στους πληττόμενους συναδέλφους, ανέδειξε με την ομιλία του ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος.

Μια ομιλία που, παίρνοντας αποστάσεις από συντεχνιακές λογικές, ανασκεύασε τα επιχειρήματα του Υπουργείου σχετικά με τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα.

Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της αντικατάστασης της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών. Αναφέρθηκε μάλιστα στην πρόταση της ΟΛΜΕ προς το Υπουργείο για παράλληλη διδασκαλία των δύο μαθημάτων ώστε να μπορούν οι υποψήφιοι να επιλέξουν ανάλογα με την επιστημονική τους στόχευση. Μια πρόταση που, όπως είπε, απέρριψε η Υπουργός Νίκη Κεραμέως.

Καυτηρίασε επίσης την αποστέωση που θα επιφέρουν τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα μετατρέποντας, όπως τόνισε, το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο χωρίς τα καλλιτεχνικά μαθήματα, τις τέχνες, τις κοινωνικές επιστήμες και την έρευνα.

Στην ομιλία του ο Αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θοδωρής Μαλαγάρης τόνισε μεταξύ άλλων ότι οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου επιδιώκουν όχι μόνο να καλύψουν τους συναδέλφους που θίγονται αλλά ταυτόχρονα να προστατέψουν τους μαθητές, καθώς με τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα θίγεται το περιεχόμενο των σπουδών τους. Όμως κατά την τελευταία συνάντηση που είχε η Ομοσπονδία με το Υπουργείο διαπιστώθηκε πλήρες αδιέξοδο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τεράστιες, πρωτόγνωρες και βίαιες ανατροπές, παρόμοιες με τις οποίες δεν έχουν ξανασυναντηθεί κατά τις τελευταίες δεκαετίες, χαρακτήρισε τις επιφερόμενες αλλαγές. Για να προσθέσει ότι εξαφανίζονται ολόκληρες περιοχές επιστημών ή μειώνονται άλλες σε αφάνταστο βαθμό, τονίζοντας ότι αν επρόκειτο για συντεχνιακού χαρακτήρα προβλήματα, η ΟΛΜΕ δεν θα έπαιρνε όλες αυτές τις πρωτοβουλίες.

Τα προβλήματα που δημιουργούν οι μεταβολές στα Ωρολόγια Προγράμματα είναι πολύ σοβαρά και δομικού χαρακτήρα, τόνισε στη σύντομη παρέμβασή του ο εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων στο ΔΣ της ΟΛΜΕ Χρήστος Κουρνιώτης. Κινδυνεύουν και μόνιμοι εκπαιδευτικοί, και υπάρχουν και αναπληρωτές οι οποίοι με τις αλλαγές αυτές, δεν πρόκειται να ξαναδουλέψουν στην εκπαίδευση, πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Οι πλέον πληττόμενοι, όπως φάνηκε, είναι πράγματι οι αναπληρωτές, πολλοί από τους οποίους φέτος χάνουν όχι μόνο τη δουλειά τους αλλά και την προοπτική επανόδου στο σχολείο καθώς καταργούνται ειδικότητες και μαθήματα.

Εφόσον μάλιστα πολλά από τα καταργούμενα μαθήματα, απαιτούνται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις Πανελλαδικές εξετάσεις, όλοι αντιλαμβάνονται πώς –και για ποιους- θα καλυφθεί το κενό που δημιουργείται.

Ανάγλυφα όμως παρουσιάστηκε από τους εκπροσώπους των διαφόρων κλάδων εκπαιδευτικών, και η μορφωτική έλλειψη που θα προκύψει για τους μαθητές από τον περιορισμό ή την πλήρη κατάργηση των εικαστικών, θεατρολογικών, κοινωνικών, πολιτικών, νομικών μαθημάτων, του Σχεδίου, των Ιταλικών κλπ.

Συνέπεια βέβαια των μεταβολών, είναι και η μοιραία αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

Την αγανάκτηση των αναπληρωτών καθηγητών που εκβάλλονται φέτος οριστικά από το σχολείο, εξέφρασε με τη φορτισμένη παρέμβασή του ο Ηλίας Κορδαλής, απολυμένος πλέον αναπληρωτής εκπαιδευτικός νομικών – πολιτικών επιστημών.

Έχοντας γυρίσει ολόκληρη την Ελλάδα, φέτος δίδασκε στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου. Ήταν, όπως είπε, συγκλονισμένος από μήνυμα που του έστειλε μια μαθήτριά του μαζί με τους γονείς της, αναφέροντάς μας πικρά το περιεχόμενό του.

Κάλεσε μάλιστα τους εκπροσώπους των ΜΜΕ να γράψουν ότι τα μαθήματα των Στοιχείων Δημοκρατικού Πολιτεύματος και Αγωγής του Πολίτη κόπηκαν μόνο μια φορά, στις 5 Μαΐου του 1967 από το δικτατορικό καθεστώς της 21ης Απριλίου. Τα επανέφερε μετά η Χούντα, με δικό της ιδεολογικό και πολιτικό πρόσημο, με το γνωστό βιβλίο “Πολιτική Αγωγή” του Θεοφύλακτου Παπακωνσταντίνου που, για όσους θυμούνται, έβριθε τερατολογιών.

Ανέφερε ακόμη ο Ηλίας Κορδαλής, περιστατικό με μαθητή του Κερατσινίου που, στην επέτειο της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα τον ρώτησε “τι σημαίνει ναζί”. Η ερώτηση αυτή στάθηκε αφορμή για πλούσιο προβληματισμό, όπως ανέφερε.

Στη συνέντευξη παραβρέθηκαν δημοσιογράφοι από την ΕΡΤ, το ΑΠΕ-ΜΠΕ, την Εφημερίδα των Συντακτών, τον Ριζοσπάστη, το ΠΡΙΝ, την Αυγή, το ραδιόφωνο «στο Κόκκινο», την Παντιέρα, την Εργατική Αλληλεγγύη, το Αλφαβήτα και την Ευρωκίνηση.

Δείτε στη συνέχεια τις ομιλίες και τις παρεμβάσεις με τη σειρά που έγιναν:

Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος ανοίγει τη συνέντευξη:

 

Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θοδωρής Μαλαγάρης κάνει σύντομη ομιλία:

 

Σύντομη παρέμβαση του μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ Χρήστου Κουρνιώτη:

 

Ο αναπληρωτής καθηγητής Ηλίας Κορδαλής «ταράζει τα νερά»:

 

Η Γενική Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών Παρασκευή Κλειδέρη τοποθετείται:

 

Άκης Κατσούλας από την Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Κοινωνικών Επιστημών:

 

Ζωή Χατζή, πρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών μαθημάτων:

 

Παντελής Τέντες, πρόεδρος της Ένωσης Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

 

Αρετή – Ελένη Κεραμάρη, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Νομικών και Πολιτικών Επιστημόνων:

 

Η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επιστημόνων Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας:

 

Βαλωμένου Γεωργία, ειδικότητας ΠΕ81 Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών και Τοπογράφων Εκπαιδευτικών:

 

Βασίλης Τσατήρης, Πρόεδρος του Συλλόγου Γεωπόνων Εκπαιδευτικών:

 

Ασημίνα Τανάσα, Γεωπόνος Εκπαιδευτικός:

 

Γεωργιάδου Ελένη, Καθηγήτρια Ιταλικής Φιλολογίας με δεύτερη ειδικότητα Δασκάλα:

 

Αναστάσιος Κορίλλης, Α’ Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών:

 

Χρίστος Παγκαλιάς, Θεατρολόγος:

 

Μαρία Μαλταμπέ, από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης –ΣΕΔΡΑΤΕ:

 

Ο Αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ Θοδωρής Μαλαγάρης κλείνει την συνέντευξη τύπου αναφέροντας τα μέσα ενημέρωσης που παραβρέθηκαν:

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 94.00% ( 5
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.