Μαριάννα Τζιαντζή
Όποιος αυτές τις δύσκολες μέρες αμφισβητεί την ακόμα πιο νέα αστυνομοκρατία, κινδυνεύει να χαρακτηριστεί όχι απλά «ανεύθυνος πολίτης» αλλά πέμπτη φάλαγγα της πανδημίας.
Ο κορωνοϊός γίνεται ο καταλύτης για να επιταχυνθεί μια διαδικασία ψηφιακού φακελώματος και ελέγχου που έχει αρχίσει από καιρό.
Το μυθιστόρημα Το παλάτι των ονείρων του Ισμαήλ Κανταρέ δεν μιλά για κάποιο ονειρεμένο ανάκτορο, αλλά για ένα τεράστιο κυβερνητικό μέγαρο, όπου αποθηκεύονται, αξιολογούνται, ταξινομούνται τα όνειρα όλων των υπηκόων. «Όποιος κατέχει το Παλάτι των Ονείρων κατέχει τα κλειδιά του κράτους», λέει ο βεζίρης. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε, πριν 40 χρόνια, θεωρήθηκε πως ο Αλβανός συγγραφέας του ασκούσε κριτική στην κομματική και κυβερνητική γραφειοκρατία της χώρας του.
Σήμερα το «Παλάτι των Ονείρων» βρίσκεται παντού. Δεν έχει ράφια, ερμάρια, φακέλους, όμως έχει τεράστιες δυνατότητες να συγκεντρώνει, να αποθηκεύει, να επεξεργάζεται, να αξιολογεί τις επιθυμίες, τα πάθη, τις παρεκκλίσεις, τις προτιμήσεις (πολιτικές, πολιτιστικές, καταναλωτικές), τις μετακινήσεις, τις κοινωνικές επαφές όλων των πολιτών.
Να έχει πλήρη εικόνα της κατάστασης της υγείας των ανθρώπων, να ξέρει πόσα χρωστάει ο καθένας σε τράπεζες και εφορία, να κρίνει ποιος έχει προτεραιότητα να ζήσει και ποιος να πεθάνει.
Σήμερα, μέσα από το συνδυασμό της τεχνολογίας και της αυταρχικής κυβερνητικής εξουσίας, το «Παλάτι των Ονείρων» γίνεται ο άυλος Πύργος της Βαβέλ. Η γραφειοκρατία δεν είναι πια ένας προϊστορικός δεινόσαυρος, αλλά γίνεται όλο και πιο ευέλικτη. Η πανδημία του κορωνοϊού γίνεται ο καταλύτης για να επιταχυνθεί, να μονιμοποιηθεί και να γίνει ακόμα πιο ορθολογική μια διαδικασία που έχει αρχίσει εδώ και πολλά χρόνια. Και η «Ευρώπη των λαών» γίνεται η Ευρώπη των κρατικών και ιδιωτικών υπηρεσιών παρακολούθησης, του χαφιέ χωρίς σύνορα.
Μετά το «ασφαλές σεξ» έρχονται οι ασφαλείς ψηφιακοί φίλοι, η ασφαλής κατ’ οίκον ψυχαγωγία, ακόμα και το ασφαλές πασχαλινό αρνί
Επιπλέον, όποιος αυτές τις δύσκολες μέρες αμφισβητεί την ακόμα πιο νέα αστυνομοκρατία, κινδυνεύει να χαρακτηριστεί όχι απλά «ανεύθυνος πολίτης» αλλά πέμπτη φάλαγγα της πανδημίας.
«Όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας», έλεγε ο Μπους όταν εξαπέλυε τον Πόλεμό του κατά της Τρομοκρατίας. Σήμερα η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της υποστηρίζουν ότι όποιος ασκεί κριτική στο περιεχόμενο και το ύφος της κυβερνητικής εξουσίας είναι σύμμαχος του κορωνοϊού. Η αποδοχή των μέτρων του περιορισμού των μετακινήσεων, η οποία υπαγορεύεται από το φόβο αλλά και την κοινή λογική, όπως την εκφράζουν επιστήμονες σε όλο τον κόσμο, μεταφράζεται αυτόματα σε τυφλή αποδοχή της κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Το βιομετρικό βραχιολάκι, για το οποίο τόσος λόγος γίνεται τελευταία, δεν είναι προϊόν επιστημονικής φαντασίας.
Το βραχιολάκι αυτό δεν θα καταγράφει μόνο τις μετακινήσεις μας, χτυπώντας συναγερμό με κάθε απομάκρυνση από το σπίτι μας, όπως συμβαίνει με τους κρατούμενους που αποφυλακίζονται υπό όρους. Ταυτόχρονα θα μετρά την αρτηριακή πίεση, τους παλμούς της καρδιάς, τις διακυμάνσεις των συναισθημάτων μας, το γέλιο και το δάκρυ. Όπως εύστοχα έχει ειπωθεί, με κάθε άγγιγμα των δαχτύλων μας στο κινητό ή στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή, οι πάροχοι θα συγκεντρώνουν πληροφορίες για εμάς, όχι μόνο για τις υποκειμενικές προτιμήσεις μας αλλά και για τη βιολογική μας κατάσταση. Εμείς θα διαβάζουμε την οθόνη και η οθόνη θα διαβάζει εμάς.
Παρά τις κάποιες εξαιρέσεις, τα μέτρα εφαρμόζονται από την πλειονότητα του λαού. Όμως υπάρχει ο κίνδυνος η «κοινωνική αποστασιοποίηση» να μας γίνει συνήθεια. Μετά το «ασφαλές σεξ», ένα διαδεδομένο σύνθημα στην εποχή της έξαρσης του AIDS, έρχονται οι ασφαλείς ψηφιακοί φίλοι, η ασφαλής κατ’ οίκον ψυχαγωγία, ακόμα και το ασφαλές πασχαλινό αρνί που, όπως είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος θα το ψήσουμε στο φούρνο του σπιτιού μας καθώς απαγορεύεται το σούβλισμα σε ταράτσα, αυλή ή πιλοτή.
Όμως η ανατροπή της κοροϊδίας, της εκμετάλλευσης, της καταπίεσης δεν θα είναι ψηφιακή.
Δημοσιεύθηκε στο ΠΡΙΝ, 4-5.4.2020
Το ίδιο πίσω-μπρος που παρατηρείται σε πολύ μεγάλο ποσοστό στην αριστερή αρθρογραφία τις μέρες τής πανδημίες: ναι στα μέτρα περιορισμού; όχι στα μέτρα περιορισμού; κάτι ενδιάμεσο; κάτι, τέλος πάντων;
Κάπως έτσι, ο μέσος άνθρωπος, δηλαδή το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τού πληθυσμού, κουνάει με απόγνωση το κεφάλι του: «μα τι θέλουν επί τέλους κι αυτοί οι αριστεροί; θα μας πούνε καμιά φορά;»
Και μην παίρνοντας απάντηση, συνεχίζει το δρόμο του.
Από το απέναντι πεζοδρόμιο…
Λεφτ ποιο είναι κατά την γνώμη σου το ορθό περιεχόμενο της αριστερής αρθρογραφίας στην συγκυρία ?
“Ζήτω ο Κούλης, ζήτω ο Τσιόδρας, ζήτω ο Κόκκινος Στρατός ” ?
Αλλά εγώ καταλαβαίνω πως σε ενοχλεί ότι η ΜΤ λέει πως αποδέχεται τα μέτρα περιορισμού της μετακίνησης αλλά όχι την κυβέρνηση. Δεν είναι, πια, το πρόβλημα σου η ρητή ή άρρητη αμφισβήτηση του περιορισμού μετακινήσεων, ως τέτοιου, γιατί εδώ έχουμε ρητή αποδοχή. Το πρόβλημα σου είναι να λες πως η Αριστερά είναι ασόβαρη και ευτυχώς που υπάρχει η Δεξιά.
Επίσης έναν γενικότερο προβληματισμό για την δημοκρατία τον εκφράζει όλη η αριστερά. Που είναι το πρόβλημα σου ? Τον εκφράζουν και συστημικοί διαννοούμενοι ή κρατικοί παράγοντες σε όλο τον κόσμο. Τον εκφράζει ας πούμε συνέχως ο Μπελαντής που μας έχεις ζαλίσει πως είσαι άτυπος εκπρόσωπος του. Τον εκφράζει συνέχεια ο ΠΠ. Τα λέει το ΚΚΕ. Οι πάντες τα λένε στην αριστερά. Που θες να σε πάω, θες να σε πάω στον Δρόμο που σου αρέσει γιατί είναι μπατριωτικός ? Και εκεί τα λένε.
Επιχειρηματολόγησε λίγο, γιατί δηλ μια κυβέρνηση που πριν την πανδημία απαγόρευε πορείες και απεργίες αποκλείεται να την αξιοποιήσει αντιδημοκρατικά ? ‘Η μια ΕΕ που καταργεί έτσι κι αλλιώς την λαική κυριαρία και αποδέχεται ανοιχτά πραξικοπήματα όπως της Ουγγαρίας και της Ουκρανιας. Ή πως οι big data κολλοσοί αποκλείεται να συνεργαστούν με κράτη και υπερεθνικούς θεσμούς για τον περιορισμό συλλογικών και ατομικών δικαιωμάτων.
Κώστας
«Το ορθό περιεχόμενο της αριστερής αρθρογραφίας στην συγκυρία» είναι πάνω-κάτω αυτό που περιγράφει τούτος εδώ ο τυπάκος:
Κώστας 20/03/2020 at 13:13
[…]
Μιλάω για το καταπιεσμένο, και οριακά ρητά ειπωμένο “ΣΠΑΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ”. Που δέχτηκε βαριές πολιτικές ήττες εντός αριστεράς και υποχώρησε αλλά υποβόσκει. Ξεκάθαρα υποβοσκει σε σχόλια εδώ μέσα αλλά και σε άρθρα στελεχών. Το ότι υποβόσκει έχει πολιτικές συνέπειες. Ακόμα και αν δεν γίνεται εντελώς δημόσιο και η ζημιά περιορίζεται μας απονεκρώνει από ανθρώπους και τις δεξιότητες τους που πρέπει να εκπονήσουν μια ορθή πολιτική γραμμή, δηλ ανάλυση και πρακτική
Αυτή την στιγμή είναι εντελώς ανοιχτή επιστημονικά, άρα πρέπει να είναι και πολιτικά, η αποκρυπτογράφηση της κρατικής στρατηγικής. Υπάρχει τεράστια κριτική στην κυβέρνηση για το θέμα των τεστ. Για το θέμα ότι δεν γίνονται τεστ, δεν χαρτογραφούνται και καταγράφονται τα κρούσματα, δεν βγαίνουν από την παραγωγική διαδικασία και διασπείρουν τον ιό Δεν ξέρω αν έχει γίνει αντιληπτό πως είναι κριτική α)ενισχυτική της Φυσικής Απόστασης (να μην την λέμε Κοινωνική, έχει δίκιο ο Παναγιώτης https://www.in.gr/2020/03/20/apopsi/fysiki-apostasi-koinoniki-allileggyi/?fbclid=IwAR1Zfxc2SyLGUrmcdQjkOLNC_IwoTevqHbejyfEbBfwmH5pkGJBjQhbnY28) β)εναντίον της ομαλής λειτουργίας της αγοράς υπεράνω της δημόσιας υγείας. Είναι ας πούμε μια κριτική που έχει 100% εφαρμογή στην κατευθύνσεις του ιταλικού ΣΕΒ που επέβαλλαν γραμμή στο ιταλικό κράτος χωρίς να νομίζω πως το ιταλικό κράτος και η ιταλική κυβέρνηση ή ο ιταλικός ΣΕΒ έχει κάποια διαφορά από το ελληνικό κράτος και την ελληνική κυβέρνηση και τον ΣΕΒ ως προς τον σεβασμό στις πολιτικές ελευθερίες κλπ
Θα είναι τραγικό το κράτος να εφαρμόζει στρατηγική Ανοσίας της Αγέλης και ελάχιστης δυνατής παρεμβολής στην Αγορά (με φερετζέ το Μένουμε Σπίτι) και να μην το έχουμε αντιληφθεί και να έχουμε και τον πειρασμό να το βοηθήσουμε. Θα είναι τραγικό να εφαρμόζουμε μια στρατηγική κοντά στου Μπόρις Τζόνσον και να το βοηθάμε και ως Αριστερά, η να έχουμε την ροπή και τον πειρασμό να το βοηθήσουμε.
[…]
______________________________
Κι ακόμα, «το ορθό περιεχόμενο της αριστερής αρθρογραφίας στην συγκυρία» είναι περίπου αυτό που μας έχει πει και τούτος ο σχολιαστής:
Κώστας 25/03/2020 at 12:38
[…]
Για παράδειγμα δεν μπορώ να καταλάβω τι βοηθάει η σχετικοποίηση της κατάστασης στα αριθμητικά δεδομένα. Μικραίνει λέει ο παρανομαστής, που ισχύει και αυτή η υποεκτίμηση είναι η καρδιά της διάδοσης, αλλά λέει ο αριθμητής μπορεί και να … μεγαλώνει και τελικά οι νεκροί να μην είναι όσοι νομίζουμε γιατί κάποιος μπορεί να τον έχει και να πεθαίνει από … γκαντεμιά ή ένα κομμάτι του εντυπωσιακού αριθμού να προέρχεται από το ότι φέτος καταγράφονται ως covid ενώ άλλα χρόνια γενικά πνευμονια και όχι γρίπη. Άρα τελικά τι ? Δεν είναι και τόσο τρομερός ο ιός. Δεν απαντάει όμως στον δήμαρχο του Μπέργκαμο που έλεγε πως μια συγκεκριμένη βδομάδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινη, οι 100 νεκροί έγιναν 400. Δηλώθηκαν ως covid μόνο 91 ενώ η άυξηση των νεκρών είναι 300. Υπάρχει υποεκτίμηση και του αριθμητή και όχι ενδεχόμενη υπερεκτίμηση του.
Πιο κάτω λέει πως μέτρα καραντίνας μπορεί να κάνουν κακό και τελικά όχι μικρό καλό. Εγώ δεν έχω καμία αμφιβολία πως σε μια τέλεια διαχείριση μη εξάπλωσης (εκτεταμένα τεστ, απομόνωση ήπιων και ασυμπτωματικών, πρωτοβάθμια φροντίδα, μέτρα ασφαλείας στην πρωτοβάθμια και στα νοσοκομεία) τα μέτρα καραντίνας(και παρέμβασης στην Αγορά) θα ήταν λιγότερα και τα αποτελέσματα καλύτερα. Αλλά δεν έχει λογική να λές πως αφαιρούμε την παράμετρο των τέλειων μέτρων μη εξάπλωσης και προσθέτουμε καραντίνα και χειροτερεύει το αποτέλεσμα άρα η καραντίνα ίσως κάνει κακό. Γιατί είναι 100% ληγμένο επιστημονικά πως το ΟΧΙ μέτρα μη εξάπλωσης+ΟΧΙ μετρα καραντίνας είναι η στρατηγική Ανοσίας της Αγέλης και την καραντίνα θα την τσεκάρουμε πειραματικά με την άλλη παράμετρο (μέτρα μη εξάπλωσης και μέτρα θεραπείας που είναι διαφορετικά και σημαντικά και τα 2) σταθερή. Αυτό είναι πάρα πολύ βασική αρχή της Πειραματικής Επιστήμης. Με σταθερές τις άλλες παραμέτρους πειράζουμε την εξεταζόμενη για να δούμε τι γίνεται στο αποτέλεσμα
Εϊχα μιλήσει εχτές, στο καθιερωμένο καθημερινό μου σεντόνι, για τα λάθη της Αριστεράς απέναντι στην Επιστήμη, για το δίπολο Άρνηση της Επιστήμης/Θεοποίησης της. Ο Γιώργος τα κάνει και τα 2. Αφενός μεν κάνει αυτά τα ασυγχώρητα επιστημονικά λάθη αφαιτέρου δε παρουσιάζει το σκεπτικό του σαν αμιγώς επιστημονικό και μοιάζει σαν να έχει γράψει ένα άρθρο που δεν παρεμβάινει πολύ στον εντός της αριστεράς διάλογο για την Απαγόρευση κλπ. Παρεμβαίνει όμως υπαινικτικά και αντικειμενικά σε κατεύθυνση που δεν βοηθάει. Το σκεπτικό που ενισχύεται από το άρθρο είναι το έλα μωρέ γριπούλα είναι, για τους νεκρούς φταίει το κεφάλαιο και ο νεοφιλελευθερισμός, η καραντίνα όχι απλά δεν είναι εξ ορισμού το απάυγασμα της μη εξάπλωσης (όντως δεν είναι το απάυγασμα) αλλά μπορεί να κάνει και κακό.
Τελικά τελικά ο ΓΝ προσδίδει μια επιστημονικοφανή επιχειρηματολογία στο “Σπάμε την Άτιμη την Καραντίνα. Το άρθρο είναι πολύ κακό, κάνει ζημιά και δημιουργεί και ερωτηματικά και συγχύσεις για την πολιτική γραμμή χώρων της αριστεράς που το αναδημοσιεύουν.
______________________________
Για τα υπόλοιπα, σχετικά με το τι λέει και τι δεν λέει η ΜΤ, αργότερα το απόγευμα, μετά τις πέντε.
Δεν ξέρω αν θα σου επιτρέψει ο διαιτητής να συνεχίσεις, εγώ σε κόβω για τεχνικό νοκ άουτ μαρς, αλλά, μέχρι να αποφανθεί, εγώ προχωράω στον β´ γύρο. Για το τι λέει και τι δεν λέει η ΜΤ στο άρθρο της. Λοιπόν:
Όπως γράφω στο σχόλιό μου, που πας να το βγάλεις τραγούδι τύπου «ζήτω ο Κούλης, ζήτω ο Τσιόδρας, ζήτω ο Κόκκινος Στρατός» (αυτό είναι από τις «μικρές» προσβολές τύπου «φτιάχνει και χαρακτήρες με τους οποίους δήθεν μιλάει» και τον ανεχόμαστε και το ομολογεί στα μούτρα μας, «ΟΥΣΤ», «ρουφιανιά» κ.λπ., και την προσπερνάω· εξ άλλου, αν ήταν «μεγάλη», τύπου …«γκέγκε», ας πούμε, θα έβγαινε κι ο kokkiniotis να σου κάνει παρατήρηση…), η Τζιαντζή στο άρθρο της τα λέει έτσι, αλλά τα λέει κι αλλιώς. Αυτό σημαίνει η έκφραση «πίσω-μπρος», που άλλωστε φροντίζω και να τη διευκρινίζω μέχρι πενηνταράκια: «ναι στα μέτρα περιορισμού; όχι στα μέτρα περιορισμού; κάτι ενδιάμεσο; κάτι, τέλος πάντων;». Εσύ «κλέβεις» και κοιτάς μόνο προς τη μία πάντα (σαν τη Δικαιοσύνη που είναι τυφλή, αλλά ψιλοσηκώνει και το μαντίλι στο ένα της μάτι καλού-κακού): «εγώ καταλαβαίνω πως σε ενοχλεί ότι η ΜΤ λέει πως αποδέχεται τα μέτρα περιορισμού της μετακίνησης αλλά όχι την κυβέρνηση. Δεν είναι, πια, το πρόβλημα σου η ρητή ή άρρητη αμφισβήτηση του περιορισμού μετακινήσεων, ως τέτοιου, γιατί εδώ έχουμε ρητή αποδοχή.
Πού αναφέρεται αυτή «η ρητή αποδοχή»; Προφανώς στη φράση τής αρθρογράφου «Η αποδοχή των μέτρων του περιορισμού των μετακινήσεων, η οποία υπαγορεύεται από το φόβο αλλά και την κοινή λογική, όπως την εκφράζουν επιστήμονες σε όλο τον κόσμο, […]». Μάλιστα. Αλλά:
Αυτό είναι το «μπρος» που γράφω. Έχει και
τοτα «πίσω»:Έχει την «ακόμα πιο νέα αστυνομοκρατία» (ποια μέτρα ξεφεύγουν από την «κοινή λογική» και εμπίπτουν στην «αστυνομοκρατία»; όποια θέλει ο καθένας, ανάλογα με το μυαλό του!).
Έχει την «κριτική στο περιεχόμενο […] της κυβερνητικής εξουσίας» (και πάλι: ποια από τα περιεχόμενα της κυβερνητικής εξουσίας δεν δικαιολογούνται από την «κοινή λογική» παρά μόνο από την «αστυνομοκρατική» λογική τής κυβέρνησης; διαλιέχτε και πάρτε! κι αν είστε κάνας ξαναμμένος νεολαίος της νΚΑ, είναι πολύ πιθανό να τα πάρετε σχεδόν όλα…).
Φτάνουν αυτά για να θεμελιωθεί το «μπρος-πίσω» που είπα στο αρχικό μου σχόλιο ή πρέπει να σε ρωτήσω (χρησιμοποιώντας δική σου διατύπωση) αν και κατά πόσο υποβόσκει το υπόρρητο μήνυμα «(ψιλο)σπάστε τα περιοριστικά μέτρα» στη φράση τής Τζιαντζή «Όμως υπάρχει ο κίνδυνος η «κοινωνική αποστασιοποίηση» να μας γίνει συνήθεια.»; Ή δεν φτάνει ούτε αυτό και χρειάζεται να επιστρατεύσω και το (ρητορικό) ερώτημα σε τι αποσκοπεί η υπονόμευση της ίδιας της έννοιας της ασφάλειας στο εδάφιο που ακολουθεί και που η Παντιέρα φροντίζει να το προβάλει ώστε να βγάζει μάτι:
Μετά το «ασφαλές σεξ» έρχονται οι ασφαλείς ψηφιακοί φίλοι, η ασφαλής κατ’ οίκον ψυχαγωγία, ακόμα και το ασφαλές πασχαλινό αρνί.
Όπερ έδει δείξαι απεδείχθη. I rest my case.
A! Και κάτι τελευταίο.
«Ζήτω ο Κούλης, ζήτω ο Τσιόδρας, ζήτω ο Κόκκινος Στρατός», είπες; Σε γελάσανε!
«Ζήτω ο Δήμαρχος, ζήτω ο γιατρός, ζήτω ο Κόκκινος Στρατός!»:
Πάτρα: Ο Κ. Πελετίδης ζητάει να απαγορευτεί η κίνηση σε όλη την παραλιακή ζώνη
Κοιτάξτε , μέχρι τον Σεπτέμβρη, και με βάση την αυτοπειθαρχία όλων μας απέναντι στον ιό:
Α. Θα έχει περάσει η επιδημία, με τα λιγότερα θύματα όπως φαίνεται
Β. Δεν θα έχει γίνει τίποτα για την δημόσια υγεία ΠΟΥ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ίσα ίσα ελληνικό κράτος κ ελληνική κυβέρνηση , θα την έχουν διαλύσει ακόμα περισσότερο προς όφελος του ελληνικού κεφαλαίου και φυσικά εις βάρος του λαού.
Γ. Η καπιταλιστική κριση θα αγριεψει απίστευτα και φυσικά ελληνική κυβέρνηση κ ελληνικό κράτος θα γαμησουν τον λαό για να την βγάλει καθαρή το εθνικό ελληνικό κεφάλαιο.
Ο leftισένκοG700 δεν λέει κουβέντα για το επίδικο ερώτημα που είναι το “γιατί ελληνικό κράτος και κυβέρνηση αρνούνται να ενισχύσουν την δημόσια υγεία , το εσυ ακόμα κ τώρα ” κ συνεχίζει την αναμετάδοση των ειδήσεων Μαξίμου. Γιατι;
Δεν μου λέτε αγαπητοί παπαγάλοι του Μαξίμου, το φθινόπωρο που μπορεί να ξαναρθρι ο κοβιντ και που το ελληνικό κράτος συνειδητά θα έχει αφήσει τις μεθ πάλι 500αντι 4.000 και το εσυ διαλυμένο όπως και τώρα, πάλι θα υποστηρίζετε καραντίνα στον λαό για άλλο ένα δίμηνο και βάλε; Και εντωμεταξυ το βιοτικό επίπεδο του και να το διαλύει το ελληνικό κράτος/κεφάλαιο;
San Rocco,
Όπως έχω εξηγήσει εδώ και δέκα μέρες στην ανάρτηση της 2ας Απριλίου «Αγωνιζόμαστε και στις νέες συνθήκες (βίντεο)», όταν ο Κώστας (από λάθος του, όμως, εκείνος, όχι κακόβουλα όπως εσύ –άλλο ζήτημα αν δεν βγαίνει να πει κουβέντα), το κατά πόσον ο KiroiSenko είναι πλαστογραφημένη από μένα περσόνα ή όχι αποδεικνύεται πανηγυρικά από αυτό το σχόλιο. Εσύ το χαβά σου. Δηλαδή αυτό το ανόητο και συκοφαντικό παιχνιδάκι. Τι κερδίζεις; Ούτε ένα δεκάλεπτο του ευρώ (πόσο μάλλον ένα παραπάνω μέλος στο ΝΑΡ ή, έστω, έναν καινούργιο αναγνώστη για το ΠΡΙΝ).
Τόσα χρόνια και δεν έμαθες να σέβεσαι πρώτα απ’ όλα τον εαυτό σου. Είναι ποτέ δυνατόν να το μάθεις τώρα; Αστεία πράγματα…
ΔΙΟΡΘΩΣΗ
όταν ο Κώστας (από λάθος του, όμως, εκείνος, όχι κακόβουλα όπως εσύ –άλλο ζήτημα αν δεν βγαίνει να πει κουβέντα), = όταν ο Κώστας (από λάθος του, όμως, εκείνος, όχι κακόβουλα όπως εσύ –άλλο ζήτημα αν δεν βγαίνει να πει κουβέντα) ισχυρίστηκε αυτό που επαναλαμβάνεις εσύ με την κασέτα σου,
Επαναλαμβάνω για τελευταία φορά, επειδή προσποιείσαι ότι δεν καταλαβαίνεις: Κόψε τη διαρκή σπέκουλα και γκρίνια περί του πόσο άδικα και αντιδημοκρατικά σου φερόμαστε εδώ κλπ κλπ. Το αντίθετο συμβαίνει. Πρόσφατο παράδειγμα: Σε ανεχθήκαμε τη μέρα του αγώνα, στις 7 Απρίλη 2020, τότε που η κυβέρνηση έστειλε τα ΜΑΤ στα νοσοκομεία, να μας λες εδώ μέσα πόσο καλός είναι ο Μητσοτάκης(!) και πόσο απαράδεκτη η αντικαπιταλιστική αριστερά. ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να γκρινιάζεις για πολλοστή φορά για τις αηδίες και τα “Γκέγκε;” που έγραφες σε συντρόφισσα. ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙΣ ΕΔΩ; Γίνεσαι μάλιστα απρόκλητα προσβλητικός σε συντρόφισσες. Έχεις διώξει και κόσμο από εδώ με τις αναίτιες προσωπικές επιθέσεις σου. Εξισώνεις λοιπόν -το γράφω μήπως και υπάρχει κάποιος που δεν βαριέται να το παρακολουθήσει, αν και πολύ αμφιβάλλω…- τις απρόκλητες τζάμπα μαγκιές σου σε μια συντρόφισσα, με αυτά που σου γράφει άλλος σχολιαστής, τον οποίον όμως προηγουμένως αποκάλεσες “αυτός εδώ ο τυπάκος” ή κάπως έτσι, που όμως και εκείνος άλλη φορά σε είχε κακοχαρακτηρίσει, όμως είχε τη συγκεκριμένη φορά δίκιο, μετά από όσα έγραφες, καθόσον και εσύ προηγουμένως και πάει λέγοντας, σε μια αντιπαράθεση που κρατάει από την εποχή που δεν υπήρχε ακόμη η Παντιέρα. Επειδή συνέχεια υποκρίνεσαι ότι δεν καταλαβαίνεις, σου λέω ότι έχουμε και άλλα πράγματα να ασχοληθούμε πέρα από τις απρόκλητες προσβολές, το αμετροεπές και υπεροπτικό προς όλους και όλες ύφος σου. Η ΣΠΕΚΟΥΛΑ ΤΕΛΟΣ. Σου δόθηκε η ευχέρεια να εκφράζεις πολιτικές απόψεις, επιμένεις να απαξιώνεις τα πάντα -εκτός φυσικά από την πάρτη σου-, να προσβάλλεις και να γκρινιάζεις πόσο σε αδικούμε.
Λεφτ δεν με ενδιαφέρει αν τα ονόματα “λεφτ” και “κιρισενκο” ανήκουν στο ίδιο φυσικό πρόσωπο . Ουτε σε πιστεύω, ούτε δεν σε πιστεύω , ούτε και θα μπω σε αυτή την συζήτηση
Σίγουρα όμως, τα δύο αυτά ηλεκτρονικά ονόματα, ανήκουν στην ίδια πολιτική αντίληψη. Την δική σου ως φυσικό πρόσωπο.
Για μισό λεπτό, φίλε μου, γιατί εδώ η κατάσταση αρχίζει και γίνεται πολύ σουρεάλ.
Ποια «σπέκουλα»; Επισημαίνω με τρόπο καθ’ όλα λεπτό και ευγενικό την ανάγκη ισονομίας. Όχι για νόμους δικούς μου, αλλά για νόμους τής Παντιέρας. Κρίνεις σκόπιμο να μου κάνεις παρατήρηση ακόμα και για μια έντονη έκφραση που θα χρησιμοποιήσω για να δώσω έμφαση σε κάτι που θέλω να τονίσω; Με γεια σου και χαρά σου. Οι διαχειριστές βάζουν τους κανόνες και πρέπει να γίνονται σεβαστοί. Από όλους, όμως. Είναι ισονομία από τη μια να μου κάνεις εμένα κάθε τρεις και λίγο παρατηρήσεις και από την άλλη να περνάς στο ντούκου ό,τι μα ό,τι κι αν γράφεται εδώ απέναντί μου που είναι και πολύ πιο χοντρό; Ή νομίζεις ότι μού είναι ευχάριστο κι άλλη δουλειά δεν έχω να κάνω από το να διαβάζω τη μια να μου λένε «ΟΥΣΤ» (βάζω στοίχημα πως ούτε σε αδέσποτο σκύλο δεν θα πεις εσύ «ΟΥΣΤ»), την άλλη ότι «αντιπροσωπεύω τη ρουφιανιά» στην Παντιέρα, και την παράλλη ότι εξαπατώ όλους εδώ σκαρώνοντας πλαστές περσόνες μου, σήμερα τύπου KiroiSenko, αύριο ποιος ξέρει τι; Αλήθεια, ούτε από αυτή την καραμπινάτη ψευδολογία και συκοφαντία δεν κρίνεις δίκαιο και σκόπιμο να με προστατέψεις; Έχω αποδείξει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι αυτό το τελευταίο δεν ισχύει, ότι το ψευδώνυμο-περσόνα KiroiSenko αντιστοιχεί σε εντελώς τελείως διαφορετικό και υπαρκτό φυσικό πρόσωπο. Επιπλέον, εσύ είσαι σε προνομιακή θέση να το ξέρεις και να μπορείς να το επιβεβαιώσεις αυτό: Ξέρεις ότι το IP μου είναι διαφορετικό από τού KiroiSenko. Ξέρεις ότι το email μου είναι επίσης διαφορετικό. Ξέρεις ακόμα ότι, κατά πάσα πιθανότητα, η δική μου γεωγραφική περιοχή είναι (ίσως και μακράν) άλλη από την περιοχή τού KiroiSenko. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπαίνεις στον κόπο να το λήξεις αυτό το ζήτημα, μπας και συζητήσουμε κάτι ουσιαστικό. Βγαίνω εγώ και παραπονιέμαι (με στοιχεία, πειστήρια και ντοκουμέντα). Και βγαίνω εδώ –εδώ που σχολιάζω δυόμιση χρόνια τώρα. Όχι αλλού. Εδώ. Δεν τύπωσα καμία προκήρυξη διαμαρτυρίας, δεν έγραψα κάτι οπουδήποτε εκτός Παντιέρας, δεν καταφέρθηκα εναντίον σας γι’ αυτά τα ζητήματα ούτε καν από το παράθυρο του δωματίου μου. Και μου λες (κι όχι για πρώτη φορά) ότι κάνω …«σπέκουλα»; Έλεος! Αυτό δεν το θέλει ούτε Θεός ούτε Διάβολος!
Και τι είναι αυτό το «τελευταία προειδοποίηση» και «τελευταία προειδοποίηση» που μου γράφεις και μου ξαναγράφεις συνέχεια; Επί τέλους! Ούτε στο στρατό δεν εκτελούνται οι φαντάροι επειδή θα βγουν παραπονούμενοι στην αναφορά λόχου ή τάγματος! Και ακόμα κι ο πιο στρατόκαυλος γαλονάς το προτιμάει αυτό από το να του βγουν στο Δίκτυο Σπάρτακος, στο ΠΡΙΝ ή στον Ριζοσπάστη! Στην τελική-τελική:
Εγώ πού να βγω παραπονούμενος στη στραβή; Για πες μου, μπας και μπορέσουμε να συνεννοηθούμε κάποια στιγμή. Τι μου προτείνεις εσύ;
ΥΓ Μπορείς να ερμηνεύεις το τι έγραψα εγώ στις 7 Απριλίου όπως εσύ νομίζεις, βγάζοντας το συμπέρασμα ότι αυτό που είπα ήταν «πόσο καλός είναι ο Μητσοτάκης». Εγώ, πάντως, έγραψα αυτά:
***
Η πλειοψηφία τών αριστερών δυνάμεων που αυτοπροσδιορίζονται ως αντικαπιταλιστικές, επαναστατικές και διεθνιστικές, με την έννοια με την οποία εκείνες κατανοούν αυτούς τούς όρους, έχει αποφασίσει να ακολουθήσει ως πολιτική γραμμή την αφήγηση που πηγαίνει κάπως έτσι:
«Η ακροδεξιά κυβέρνηση Μητσοτάκη περιορίζει τις λαϊκές ελευθερίες με πρόσχημα την πανδημία τού κορωναϊού, ενώ στην πραγματικότητα μας παίρνει ‘‘μέτρα για γύψο’’. Τα ακραία περιοριστικά μέτρα που έχουν ληφθεί καθόλου ή ελάχιστα ανακόπτουν την πανδημία. Εκείνο στο οποίο αποσκοπούν στην πραγματικότητα είναι στην εξοικείωση του πληθυσμού με οριζόντια μέτρα περιορισμού τών δημοκρατικών του δικαιωμάτων και ελευθεριών, εν όψει τών κοινωνικών συγκρούσεων του πολύ κοντινού μέλλοντος.»
Φαντάζομαι πως δεν θα διαφωνήσεις με τη διαπίστωση ότι τα ασύγκριτα καλύτερα νούμερα που, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, εμφανίζονται στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες κάνουν κομματάκια και θρύψαλα αυτό το αφήγημα. Ακριβέστερα: κάνουν κομματάκια και θρύψαλα το ιδιαίτερο εκείνο επιχείρημα ότι τα περιοριστικά μέτρα περιορίζουν πολλά, αλλά όχι την πανδημία.
Με αυτή την έννοια, το (πολύ) καλό σκορ που σημειώνει η Ελλάδα (και όπως είναι φυσικό, το πιστώνεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη –sad but true) κόβει τη μαγιονέζα στις κατά δήλωσή τους αντικαπιταλιστικές, επαναστατικές και διεθνιστικές εκείνες δυνάμεις που έχουν ακολουθήσει αυτή την αδιέξοδη για μένα γραμμή.
______________________________
ΥΓ2 Με αφορμή την παρερμηνεία που έκανες στο σχόλιό μου περί Μητσοτάκη, θυμήθηκα και μια άλλη παρερμηνεία ισχυρισμών μου, που ισχυροποιεί την εντύπωση ότι έχεις μια τάση να παίρνεις τελείως στραβά τα πράγματα.
Πριν από τρεις βδομάδες πάνω-κάτω, σου είχα γράψει «διακρίνω μια δυσφορία, δυσκολία, τσίνισμα από τη μεριά σου για την ψυχανάλυση» κι εσύ το γύρισες τα μέσα έξω κι έβγαλες το συμπέρασμα ότι σας χαρακτήρισα …κομπλεξικούς με την ψυχανάλυση! –«εσύ το γυρνάς στο ότι είμαστε κομπλεξικοί με την ψυχανάλυση…». (Αντίστοιχα: να ισχυριζόμουν εγώ για κάποιον που εξέφρασε την απολύτως σωστή άποψη ότι δείχνω δυσφορία, δυσκολία και τσίνισμα με τη γερμανική γλώσσα πως με είπε …κομπλεξικό με τα γερμανικά ή τους Γερμανούς!) Πώς είναι δυνατόν να σταθεί ακόμα και η στοιχειώδης επικοινωνία μεταξύ δύο ανθρώπων όταν ο ένας από τους δύο παρεξηγεί σε τέτοιο βαθμό το κάθε τι;
______________________________
ΥΓ3 Η διαμάχη με τον Κώστα μπορεί να έρχεται από την εποχή που δεν υπήρχε καν η Παντιέρα, αυτό είναι απολύτως αληθές. Η διαμάχη, όμως, με τον San Rocco, λόγου χάρη, ή τον ΑΩ, για να πω μόνο αυτούς που τους έχω πρόχειρους και δεν χρειάζεται ψάξιμο στο αρχείο μου, πάει πακέτο με την Παντιέρα.
Διαρκώς μεταβάλλεις το πεδίο της συζήτησης. Σου λέω να μην εξομοιώνεις το “Γκέγκε;” που τελείως απρόκλητα πετάς σε μία άγνωστη συντρόφισσα που ούτε καν σου απευθύνθηκε παρά εσύ αυτόκλητος έσπευσες “να τη βάλεις στη θέση της”, ως μη όφειλες, με τη διαμάχη σου με άλλον σχολιαστή (Κώστα), και εσύ μεταθέτεις το θέμα στον Σαν Ρόκο. Όταν σου λέμε ότι δεν προκειται να σε αφήσουμε πλέον να προσβάλλεις, φωνάζεις ότι σε απειλούμε, “λογοκρισία”, “φίμωση απόψεων” κλπ. Επειδή κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις, το επαναλαμβάνω: Αν θέλεις να γράφεις πολιτικές απόψεις χωρίς να προσβάλλεις με αδιανόητο τρόπο τους συν-σχολιαστές σου, μπορείς να συνεχίσεις να το κάνεις. Αν όλη την ώρα προσβάλλεις (“σαρκάζεις”, κατ’ εσέ) ή διαρκώς στρέφεις την κουβέντα στο πόσο σε έχει αδικήσει η “αντιδημοκρατική” Παντιέρα, αυτό πλέον δεν είναι ανεκτό. Καλό είναι η υπεροψία και το αφ’ υψηλού κοίταγμα όλων των άλλων να μην μας απεκδύει από στοιχειώδεις κανόνες αγωγής. Δεν πρόκειται να πιάσουμε κουβέντα όμως για το τι είναι προσβλητικό και τι όχι. Και κάτι τελευταίο. Καλούμαστε όλοι να ζήσουμε συμβιβαζόμενοι με την φρικτή πραγματικότητα: Η ανθρωπότητα, στη συντριπτική της πλειονότητα απαρτίζεται από άλλους.
Εσύ λεφτ έχεις επιλέξει το απέναντι πεζοδρόμιο, τη Δεξιά.
Και ψάχνεις δήθεν αντιφάσεις για δικαιολογήσεις την επιλογή σου να συνθηματολογείς υπέρ των επιλογών της ΝΔ στα θέματα της επικαιρότητας, προσφυγικό, αυταρχισμός και τώρα κορονοϊός.
Καμία έκπληξη, το έχουν κάνει πολλοί κοψοχέρηδες του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς άποψη όπως εσύ.
Ρε συ ΑΩ, έλεος. Μετά από τόσα “στοιχειοθετημένα”, “εμπεριστατωμένα” και “ατράνταχτα” “επιχειρήματα” με συνέτριψες σε βαθμό συντριβής και δεν έχω μούτρα να βγω ούτε για τσιγάρα! Δεν μπορούσες να κάνεις λίγο κράτει, Πασχαλιάτικα;
Σε ενοχλεί η κριτική αλλά τι κάνουμε;
Μας κουράζει το αλαζονικό ύφος, ο μόνιμα συκοφαντικος χαρακτήρας των σχολίων σου, αλλά και η απαίτηση σου για λογοκρισία.
Πού να έγραφες και κάτι δηλαδή, εκτός από ακροδεξιές τρολιες.
Ευτυχώς για όλους δεν είμαστε στο μπλογκ σου
«κριτική»
«ακροδεξιές τρολιές»
«αλλά και η απαίτηση σου για λογοκρισία»
______________________________
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)