.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Γαλλία, Γ. Ανγκλαρές, CGT: Να σταματήσει η μη – αναγκαία παραγωγή!


Ενώ η Γαλλία μετράει εκατοντάδες νεκρούς καθημερινά από την πανδημία, η βιομηχανική παραγωγή συνεχίζει να λειτουργεί σχεδόν κανονικά εκθέτοντας τους εργαζόμενους σε σοβαρούς κινδύνους για την υγεία και τη ζωή τους.

Όπως και στη Λομβαρδία, το κεφάλαιο δεν υπολογίζει τίποτα παρά μόνο τα κέρδη του ενώ οι κυβερνήσεις εξαντλούν την αυστηρότητα και τα αστυνομικά μέτρα μόνο ενάντια στον λαό.

Δεκάδες εργατικές αντιστάσεις και μάχες βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη και στην Γαλλία όπου σωματεία προσπαθούν να επιβάλουν το σταμάτημα της μη αναγκαίας παραγωγής σε σύγκρουση με τους εργοδότες και την κυβέρνηση.

Η Revolution Permanente έχει δημιουργήσει την ηλεκτρονική καμπάνια #StopProductionNonEssentielle με μεγάλη επιτυχία. Mέσα από αυτή αναπαράγουμε την συνέντευξη του Yannick Anglarès, γραμματέα του σωματείου της CGT σε εργοστάσιο της BOSCH:

Στις εγκαταστάσεις της BOSCH στην Rodez της Γαλλίας, οι εργαζόμενοι αντιτίθενται στη συνέχιση των εργασιών: «Τα εξαρτήματα των αυτοκινήτων μπορούν να περιμένουν!»

Ενώ οι εργαζόμενοι του εργοστασίου Bosch France έχουν κλείσει το εργοστάσιό τους από τις 17 Μαρτίου, η διεύθυνση τους πιέζει προκειμένου να ξαναρχίσουν τις εργασίες εν μέσω πανδημίας.

Εκθέτει τους εργαζόμενους και το σύνολο του πληθυσμού σε υγειονομικό κίνδυνο και χρησιμοποιεί μάσκες -παρά την έλλειψη που υπάρχει- για παραγωγή εξαρτημάτων αυτοκινήτων τα οποία δεν είναι αναγκαία. Συνέντευξη με τον Yannick Anglarès, γραμματέα του συνδικάτου CGT BOSCH.

Μετάφραση από τα γαλλικά: Λήδα Δώδου

– Θα μπορούσατε να μας συστηθείτε και να μας μιλήσετε για το εργοστάσιο;

– Είμαι ο Yannick Anglarès, γραμματέας του συνδικάτου CGT Bosch στην Rodez. Πρόκειται για ένα εργοστάσιο το οποίο παράγει αποκλειστικά εξαρτήματα για κινητήρες Diesel. Αυτή την στιγμή είμαστε 1.300 εργαζόμενοι, ενώ πριν τρία χρόνια ήμασταν 1.600. Πρόκειται τόσο για αναμενόμενες αποχωρήσεις όσο και για σπάσιμο συμβολαίων.

– Θα μπορούσατε να μας περιγράψετε τα διαφορετικά επίπεδα της κινητοποίησής σας από την αρχή της κρίσης;

– Θα ήθελα να σας πω ότι αυτό πάει πίσω, στην αρχή της κρίσης του ντίζελ [ΣτΜ: η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά το σκάνδαλο με τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της VW]. Αλλά στην υγειονομική κρίση, το υπερσυνδικάτο (CGC, Sud et CGT) [ΣτΜ: στη Γαλλία υπάρχει διαφορετική συνδικαλιστική δομή από την Ελλάδα, αναφέρεται στο σύνολο των διαφορετικών σωματείων που υπάρχουν σε κάθε κλάδο] απευθύνθηκε στην διεύθυνση περίπου στις 15 Μαρτίου. Απαιτήσαμε την αναστολή της παραγωγής στην Rodez ενόψει της κρίσης με τον Covid-19. Η διεύθυνση επέμενε πεισματικά στην επιθυμία της να συνεχίσει η παραγωγή. Οι εργαζόμενοι επομένως αξιοποίησαν το δικαίωμά τους στην αποχή. Τα σωματεία έκαναν μια γενική συνέλευση των εργαζομένων στις 17 Μαρτίου, τηρώντας τα μέτρα της απόστασης του ενός μέτρου. Από την γενική συνέλευση κι έπειτα, η διεύθυνση αποφάσισε την αναστολή των εργασιών στο χώρο της Rodez.

– Ποιες ήταν οι συνθήκες εργασίας πριν από αυτό σε σχέση με τον Covid;

– Κανένα μέτρο δεν είχε παρθεί. Είμαστε σε ένα εργοστάσιο στο οποίο υπάρχουν γραμμές συναρμολόγησης στην παραγωγή και επομένως πολλή συνεργασία και εγγύτητα μεταξύ των εργαζομένων.

– Πώς οργανώθηκε η δράση γύρω από το δικαίωμα της αποχής;

– Το δικαίωμα της αποχής είναι ένα δικαίωμα που αφορά καθέναν ξεχωριστά. Υπήρχαν λοιπόν εργαζόμενοι οι οποίοι ατομικά απείχαν από τις δουλειές τους. Απ’ την άλλη, πέραν του δικαιώματος στην αποχή, μπορούμε να αξιοποιήσουμε το δικαίωμα στην συνδικαλιστική προειδοποίηση. Με βάση αυτό τα σωματεία απείλησαν την διεύθυνση ότι θα αξιοποιήσουν το δικαίωμα της προειδοποίησης για «Σοβαρό και Επικείμενο Κίνδυνο». Έτσι λοιπόν πετύχαμε να εξαναγκάσουμε την διεύθυνση να σταματήσει η δραστηριότητα στο εργοστάσιο.

– Φαντάζομαι ότι η διεύθυνση ήθελε να σας κάνει να επιστρέψετε στην δουλειά όσο το δυνατόν συντομότερα.

– Ήθελαν να μας κάνουν να επιστρέψουμε την επόμενη βδομάδα, παρουσιάζοντάς μας μια σειρά μέτρων που οι ίδιοι αποκαλούσαν «φράγματα». Για να σας δώσω μια ιδέα, σε σχέση με τα ατομικά μέσα προστασίας, προμήθευσαν σε κάθε εργαζόμενο ένα στυλό ονομαστικά για να μπορούν να τον χρησιμοποιούν στα κουμπιά των υπολογιστών και στις οθόνες των μηχανημάτων! Τα «προστατευτικά μέτρα» απορρίφθηκαν από όλα τα συνδικάτα και υπήρξε υποστήριξη και από την επιθεώρηση εργασίας και τον γιατρό εργασίας που υποστήριξαν ότι τα μέτρα δεν ήταν επαρκή.

– Υπήρξανε πολλές συναντήσεις με την εργοδοσία για διαπραγμάτευση και κάθε φορά αρνιόσασταν την επιστροφή στην εργασία;

– Υπήρξαν δύο συναντήσεις: μία την προηγούμενη βδομάδα και μία σήμερα το πρωί. Για την συνέχιση των εργασιών στις 6 Απριλίου προσέθεσαν μερικά προστατευτικά μέτρα. Και πάλι, η επιθεώρηση και ο γιατρός εργασίας τα έκριναν μη ικανοποιητικά. Σήμερα προσέθεσαν επιπλέον μέτρα λέγοντας ότι υπήρχαν μάσκες για τους εργαζόμενους και ότι τέθηκαν σε εφαρμογή μερικά ήσσονος σημασίας μέτρα.

Μερική ανεργία με το 100% του μισθού!

Εμείς έχουμε φτάσει στο τέλος αυτού που μπορούμε να κάνουμε συνδικαλιστικά. Με τον νόμο El Khomri και τις επιταγές Μακρόν, το ταμείο που υπήρχε για να εξισορροπεί αυτού του είδους τους κανονισμούς δεν υπάρχει πια. Επομένως έχουμε φτάσει στο τέλος του τέλους. Έχουν προγραμματίσει την σταδιακή επιστροφή στις δραστηριότητες από την Τρίτη 14 Μαρτίου: μεταξύ 300 και 400 εργαζομένων θα μπορούσαν να κληθούν να δουλέψουν. Εμείς παραμένουμε στη θέση μας εναντίον του ανοίγματος του εργοστασίου σε καιρούς πανδημίας, μιας και αυτή η παραγωγή δεν είναι χρήσιμη αυτή την περίοδο.

– Η διεύθυνση χρησιμοποίησε την απειλή του κλεισίματος του εργοστασίου ενόψει της κρίσης του ντίζελ για να πιέσει τους εργαζόμενους;

– Είναι μια μάχη που ξεκινάει πριν την πανδημία. Έχει τρία χρόνια που ασχολούμαστε με αυτό. Η διεύθυνση της Bosch ανακοίνωσε ότι ενδεχομένως μπορούν να γίνουν επενδύσεις στην Γαλλία, ιδιαίτερα στις εγκαταστάσεις της Rodez. Για εμάς, οι εγκαταστάσεις αποτελούν ακόμα απειλή μιας και βρισκόμαστε για τα καλά στην αναταραχή της κρίσης του Covid. Αυτή την στιγμή δεν συζητάμε αυτό το θέμα με την διεύθυνση γιατί αυτό που μας νοιάζει πάνω απ’ όλα είναι η υγεία των εργαζομένων. Στον ενδεδειγμένο χρόνο θα παλέψουμε και για αυτό, όπως κάναμε και στο παρελθόν.

– Σε σχέση με την συνέχιση των εργασιών που ανακοινώθηκε, ποια είναι τα τελικά μέτρα;

– Κυρίως μέτρα αποστασιοποίησης, με την διαχείριση των βεστιαρίων και την τοποθέτηση πλεξιγκλάς σε ορισμένα πόστα, καθώς και με την προμήθεια χειρουργικών μασκών για τις τρέχουσες εργασίες και μασκών FFP2 για πιο επικίνδυνες εργασίες. Απ’ ό,τι φαίνεται παρέλαβαν μια πρώτη δόση 2.800 μασκών FFP2.

Όλον αυτόν τον καιρό οι εργαζόμενοι στους απαραίτητους τομείς δεν είχαν μάσκες, ιδιαίτερα το υγειονομικό προσωπικό, χωρίς να ξεχνάμε και όλους τους υπόλοιπους: ταχυδρόμους, εργαζόμενους στην καθαριότητα, ταμίες… Τα εξαρτήματα αυτοκινήτων μπορούν να περιμένουν! Έχω επικοινωνήσει με τον γραμματέα του συνδικάτου CGT Υγείας στην Aveyron για να ρωτήσω αν έχουν ανάγκη σε εξοπλισμό. Εξ όσων γνωρίζει αυτή την στιγμή δεν έχουν. Αλλά ενημέρωσε τις αρχές των νοσοκομείων στην Aveyron και τους είπε ότι έφτασε εξοπλισμός στην Bosch και αν χρειαστούν να ξέρουν που μπορούν να ψάξουν!

Θα σας πω και κάτι ακόμα: σε απάντηση στα πλαίσια του τελευταίου μας Δελτίου Τύπου που απευθυνόταν στον κύριο Carrié, διευθυντή της Bosch France, η διεύθυνση μόλις απάντησε στο αίτημά μας για αλλαγή του προσανατολισμού της παραγωγής προς την κατασκευή αναγκαίων πραγμάτων εν μέσω πανδημίας. Απ’ ότι φαίνεται, η διεύθυνση προτείνει να φτιαχτεί μια μελέτη για να κατασκευαστούν χειρουργικές μάσκες…

– Ενδιαφέρον να το παρακολουθήσουμε, ευχαριστούμε και καλό κουράγιο.

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Για την BOSCH, οι μισθωτοί είναι πειραματόζωα που πρέπει να πληρώσουν αυτή την υγειονομική κρίση

(Μετάφραση: Παντιέρα)

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου των περιορισμών, όλες οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, με εξαίρεση την CGT, επικύρωσαν τη συλλογική συμφωνία που είχε θέσει στο τραπέζι η διοίκηση, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να ληφθεί υπόψη η γνώμη όλων των εργαζομένων που παραμένουν περιορισμένοι στα σπίτια τους.

Η CGT καταγγέλλει την παραγραφή των κεκτημένων μας και την περιστολή των εργασιακών μας δικαιωμάτων προς όφελος μιας πολυεθνικής όπως ο Όμιλος της BOSCH.

Η διοίκηση δεν δίστασε να θέσει τη συμφωνία αυτή στο τραπέζι και να την επικυρώσει. Ταυτόχρονα, δεν σταμάτησε ποτέ να πιέζει για επανέναρξη της παραγωγής στη διάρκεια των περιορισμών.

Εάν κάποιοι αμφέβαλλαν ακόμη, αυτή η κατάσταση αποδεικνύει ότι η διοίκηση υπερασπίζεται τα οικονομικά της συμφέροντα εις βάρος της υγείας μας και του εργατικού δικαίου.

Η συμφωνία του Ομίλου εγγυάται το 100% του μισθού κατά τη μερική ανεργία λόγω της επιδημίας του κορωνοϊού. Η BOSCH δεν έχει πολλά να πληρώσει, με το 84% να πληρώνεται από το Κράτος, δηλαδή από τους φόρους μας.

Αυτή η συμφωνία, η οποία ισχύει για όλα τα παραρτήματα της BOSCH στη Γαλλία, ανοίγει το δρόμο για την απορρύθμιση της εργασίας όσον αφορά στον καθορισμό της άδειας σύμφωνα με τις βουλές της διοίκησης.

Η διοίκηση μπορεί να μας επιβάλει κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου μέχρι και 7 ημέρες άδειας, όμως ο εγκλεισμός δεν είναι διακοπές.

Για την CGT, το αίτημα παραμένει: «Καμία επανέναρξη της παραγωγής κατά τη διάρκεια των περιορισμών» και «Οι ζωές μας αξίζουν περισσότερο από τα κέρδη τους».

Το συνολικό κόστος πρέπει να βαρύνει το κράτος, διάφορους ομίλους όπως η BOSCH και όχι τους εργαζόμενους.

Πληρώνουμε ήδη πάρα πολύ.

Πληρώνουμε:

• Τις φορολογικές ελαφρύνσεις που χορηγεί η κυβέρνηση σε πολυεθνικές εταιρείες.

• τη μείωση της δραστηριότητας λόγω κρίσης του πετρελαίου με τη μείωση των μισθών μας

• υπέρογκες μειώσεις στις δαπάνες για το σύστημα δημόσιας υγείας.

Δεν μπορούμε πλέον να πληρώσουμε, δεν μπορούμε να πληρώνουμε συνέχεια!

Σε ενδεχόμενη πρόωρη επανέναρξη της παραγωγής, σκοπεύει η διοίκηση να χρησιμοποιήσει τους εργαζόμενους που παραμένουν ακόμη υγιείς, μέχρι τον τελευταίο;

Για την CGT, η ελπίδα βρίσκεται μόνο στη συλλογική μας δύναμη ενάντια στη διοίκηση.

Θα χρειαστεί να δείξουμε αλληλεγγύη προκειμένου να υπάρξει μια αλλαγή στην πολιτική που ασκεί η διοίκηση εναντίον μας.

Η συνδικαλιστική ένωση CGT έστειλε επιστολή προς την εθνική διοίκηση (βλέπε κατωτέρω), ζητώντας να πληροφορηθεί αν έχουν κατά νου την παραγωγή μέσων ζωτικής σημασίας για τις χώρες.

Είναι απαραίτητο να δουλεύουμε στα εργοτάξια εν μέσω πανδημίας;
-Δική μας η απόφαση!
Όχι στην έκθεση εργαζομένων σε άσκοπους κινδύνους
Να σταματήσει η μη – αναγκαία παραγωγή

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 4
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.