.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Ο Στουρνάρας εγκλωβίζει αγωνιστές μέσα στην Τράπεζα Ελλάδος! (Βίντεο)


Σε κινητοποίηση κατά των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, την πρώτη μέρα της αποκλειστικής εφαρμογής τους, αγωνιστές του κινήματος που ενημέρωναν εργαζόμενους και πελάτες στην Τράπεζα της Ελλάδας εγκλωβίστηκαν μέσα στο κτίριο της Τράπεζας με εντολή της διοίκησης Στουρνάρα και τη συνδρομή υπαλλήλων της ασφάλειας.

Έχει ειδοποιηθεί η αστυνομία για τα περαιτέρω. Οι πόρτες της εισόδου στην οδό Σταδίου είχαν κλείσει με τα κάγκελα εγκλωβίζοντας τους αγωνιστές μέχρι να έρθει η αστυνομία.

Στην κινητοποίηση συμμετέχουν εργαζόμενοι, συνδικαλιστές, ο Συντονισμός Συλλογικοτήτων Αττικής, η Ενωτική Πρωτοβουλία κατά των πλειστηριασμών, τοπικές συλλογικότητες και άλλοι.

Οι τοκογλύφοι δανειστές απαιτούν τη διενέργεια χιλιάδων ηλεκτρονικών πλειστηριασμών για να φέρουν στη συνέχεια και στη χώρα μας τις εφιαλτικές σκηνές από τις εξώσεις στην Ισπανία. Ο κόσμος του αγώνα δεν έχει άλλο δρόμο από την αντίσταση, “υπέρ βωμών και εστιών”.

Έχει αφιχθεί λεωφορείο της αστυνομίας για να προσαγάγει τους εγκλωβισμένους. Εκτενέστερη ενημέρωση σε λίγο.

Ανακοίνωση καταγγελίας εξέδωσε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ:

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΑΡΣΥΑ για την κράτηση μελών του κινήματος κατά των πλειστηριασμών στην ΤτΕ

Σε κράτηση έχουν τεθεί αυτή την στιγμή στο κεντρικό κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδας μέλη των συλλογικοτήτων, συνδικαλιστές και εργαζόμενοι, που δραστηριοποιούνται στο κίνημα ενάντια στους πλειστηριασμούς, με την αιτιολογία ότι η παρέμβαση είναι παράνομη, ενώ έχει κληθεί η αστυνομία! Η παρέμβαση στην ΤτΕ έγινε στο πλαίσιο κινητοποίησης σε τραπεζικά καταστήματα, όπου μοιράστηκε υλικό και ενημερώθηκε ο κόσμος για την κανιβαλική επιλογή των τραπεζιτών για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, ακόμα και της πρώτης κατοικίας, στο όνομα της υπεράσπισης των κερδών τους.

Καταγγέλλουμε την κράτηση των μελών των συλλογικοτήτων στην ΤτΕ. Καταγγγέλλουμε την διοίκηση της Τράπεζας για την προκλητική αυτή στάση.

Όχι στην αυταρχική κλιμάκωση, που ξεκίνησε με το “ιδιώνυμο” που ψήφισε η κυβέρνηση για τους αγωνιστές κατά των πλειστηριασμών.

Καλούμε την διοίκηση της ΤτΕ και την κυβέρνηση να μην κατρακυλήσουν ακόμα περισσότερο στον αυταρχικό κατήφορο και να αφεθούν ελεύθεροι άμεσα οι αγωνιστές του κινήματος κατά των πλειστηριασμών.

Όλοι σήμερα στην κινητοποίηση στην πλατεία Κοραή στις 6 μμ

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Δείτε περισσότερα για τις σημερινές πανελλαδικές κινητοποιήσεις εδώ:

Τετάρτη 21 Φλεβάρη: Διαδηλώνουμε κατά των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών

Συμπλήρωση: Η συγκέντρωση κόσμου έξω από την Τράπεζα της Ελλάδας και οι έντονες διαμαρτυρίες απέτρεψαν τα σχέδια κυβέρνησης – Στουρνάρα. Έτσι, παρά το γεγονός ότι είχε έρθει ΟΠΚΕ και βανάκι για μεταφορά στη ΓΑΔΑ, οι διαδηλωτές αφέθηκαν ελεύθεροι.

Δείτε στιγμιότυπα στο βίντεο από το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ που ακολουθεί:

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 4
Συμμετοχές )



22 σχόλια στο “Ο Στουρνάρας εγκλωβίζει αγωνιστές μέσα στην Τράπεζα Ελλάδος! (Βίντεο)

  1. μέλος του ΝΑΡ

    Μαααλιστα! Κόλαφος και αυτή η εξέλιξη, τόσο για τους ευρωπαιστες/κισμοπολιτες κατοίκους της χώρας μας, ισι και για αυτού που προτάσσουν τον… “εθνικό χαρακτήρα” του μετώπου, σερναμενοι στα εθνικιστικα συλλαλητήρια.

    Το τμήμα του έθνους που κατέχει μέσα παραγωγής, κατέχει την πολιτική, δικαστική, στρατιωτική εξουσία, στρεφεται και στον τομέα της κατοικίας, εναντίον της πλειοψηφίας του εθνους που είναι ο λαός. Που είναι δλδ η εργατική τάξη και τα μεσαία στρώματα.

    Reply
  2. μέλος του ΝΑΡ

    Για μίαν ακομα φορά. Αλλά τώρα πια φαίνεται πιο καθαρά μιας και η επίθεση του καπιταλιστικού τμήματος του έθνους θέλει να αρπάξει το βασικό αγαθό δλδ τα σπίτια του λαικου/εργατικου τμήματος του έθνους (της μεγάλης πλειοψηφίας δλδ).

    Με άλλα λόγια, το 10-20% του έθνους θέλει να εξαθλιωσει ακομα περισσότερο το 80% του έθνος που είναι ο λαός. Και αυτη η αθλιότητα θα οριζωρα, όσο ο λαός δεν ανατινάζει τα ιδεολογήματα της εθνική ενότητας, του “όλοι μαζί ως έθνος μπορούμε περισσότερα”, του ευρωπαισμου, των διαφορων εθνικιστικών αντιλήψεων.

    Reply
    1. ένας

      Το …..80% του …”έθνους”!
      Μμμ…στα! Υπερταξική έννοια το “έθνος” λοιπόν!
      Περιλαμβάνει και προλετάριους και κεφαλαιοκράτες!
      “Σε μια βάρκα είμαστε..μπλα, μπλα, μπλα”!
      …και κουλούρι, και τυρί…..
      Γηράσκω αεί….

      Reply
      1. Left G700

        Φίλε ένα,

        Και γιατί την πέφτεις στον καημένο το φίλο μας μέλος τού ΝΑΡ, που τα έχει και λίγο (δηλαδή πολύ) μπερδεμένα στο μυαλό του και είναι και κουμπούρας στα μαθηματικά, αφού ξέρει να μετράει μόνο μέχρι το 12; ;-) :-) Αν σου βαστάει να τα βάλεις με τον Ιωσήφ!

        Έθνος είναι η ιστορικά διαμορφωμένη σταθερή κοινότητα ανθρώπων, που εμφανίστηκε πάνω στη βάση της κοινότητας στη γλώσσα, στο έδαφος, στην οικονομική ζωή και στην ψυχοσύνθεση που εκδηλώνεται στην κοινότητα της κουλτούρας.

        Σιγά μη τα βάλεις! ;-) :-)

        Τα λέμε

        Reply
        1. μέλος του ΝΑΡ

          Ραπανάκι σκέψης κ.λεφτη, είτε σ αρέσει είτε όχι, το κάθε έθνος, εμπεριέχει δυο έθνη: Το εθνος των καπιταλιστών και των συμμαχων/υπαλληλων τους και το έθνος της εργατικής τάξης και των συμμάχων της (δλδ τον λαο). Τραβα εσύ λοιπόν και κάνε εθνική ενότητα με το κεφαλαιο άμα θες!

          Ή να γράφεις αφηρημένα σχόλια επιπέδου γλάστρας!

        2. ένας

          @Λέφτη
          Αφού κατάφερες εσύ να βάλεις τον Στάλιν να “ταπώσει” τον …Μαρξ(!), εγώ …περισσεύω!
          Διάβασε πιο προσεκτικά τον ορισμό του Μουστάκια και θα δείς ότι το έθνος, που ορίζει, δεν είναι ούτε υπερταξικό, ούτε ανιστορικό.
          ———————————————
          @μέλος του ΝΑΡ, παρακάτω, δεν αμφισβητώ την “δομική τοποθέτησή” σου, αλλά αυτά τα πράγματα έχουν και συνέπειες, δεν είναι αλα καρτ.
          Αφού σε κάθε “έθνος” (εντός εισαγωγικών) υπάρχουν δυό έθνη (χωρίς εισαγωγικά τώρα), τότε αυτό πρέπει να διαπερνάει τη σκέψη μας.
          Αλλο πράμα ο πληθυσμός, όπου μπορεί να ισχύουν κάποιες ποσοστώσεις, σαν αυτές, που έβαλες.
          Αλλο πράμα ο Λαός, επίσης επιστημονικά προσδιορισμένο, και άλλο το (ταξικότατο) έθνος.
          Στην τελευταία διάκριση ο Λαός προσδιορίζει το ζων, το ζωντανό, τμήμα του αθροίσματος των εθνών σε μια γεωγραφική χώρα.
          Τώρα, θα αναρωτηθεί κανείς, είναι δυνατόν στην ίδια χώρα να συμβιώνουν αστική εθνότητα δίπλα σε προλεταριακή;
          Αυτό ας το απαντήσει ο Λέφτης, που φαίνεται να έχει χωνέψει καλά τον Σταλιν-“ισμό”.

        3. Left G700

          Φίλε ένα,

          Αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις. Έτσι δεν έλεγαν οι αρχαίοι; Λοιπόν, βάζω πάλι πάνω στην οθόνη τον κατά Στάλιν ορισμό τού έθνους για να τον δούμε μαζί:

          Έθνος είναι η ιστορικά διαμορφωμένη σταθερή κοινότητα ανθρώπων, που εμφανίστηκε πάνω στη βάση της κοινότητας στη γλώσσα, στο έδαφος, στην οικονομική ζωή και στην ψυχοσύνθεση που εκδηλώνεται στην κοινότητα της κουλτούρας.

          Μου λες τώρα εσύ:

          Διάβασε πιο προσεκτικά τον ορισμό του Μουστάκια και θα δείς ότι το έθνος, που ορίζει, δεν είναι ούτε υπερταξικό, ούτε ανιστορικό.

          Αχ, γιατί να γράφεις έτσι στο πόδι; Χρειάζεται να διαβάσω προσεκτικά για να δω ότι το έθνος «δεν είναι υπερταξικό ούτε ανιστορικό»; Αυτό το ξέρουν κι οι πέτρες! Εδώ το ήξερε ακόμα κι ο Στάλιν, είναι δυνατόν να μην το ξέρω εγώ; :-) Γι’ αυτό νομίζεις ότι σε παρέπεμψα στον ορισμό τού Ιωσήφ, για να σου πω ότι «το έθνος είναι υπερταξικό και ανιστορικό, ορίστε το παραδέχεται μέχρι και ο Στάλιν»; Για χαζό με περνάς; Σε παρέπεμψα στον Στάλιν για να σου πω ότι το έθνος ως φαινόμενο (μη μπερδευτείς με το έθνος-κράτος –όπως το παθαίνει κι ο Στάλιν στη μπροσούρα του κι όπως το είχε πάθει ακόμα κι ο ίδιος ο Μαρξ!– δεν ξεκινά με την ανάδυση του καπιταλισμού κι ακόμα ότι η ταξική διάρθρωσή του δεν ενδιαφέρει/επηρεάζει/αποτελεί προϋπόθεση για την ύπαρξή του (μπορείς να μιλήσεις για «πολωνικό έθνος» το 1910 τόσο όσο μπορείς να μιλήσεις για «πολωνικό έθνος» το 1949 κι άλλο τόσο όσο μπορείς να μιλήσεις χρησιμοποιώντας τον ίδιο όρο σήμερα). Αυτά και μόνο αυτά ξεκαθαρίζει ο ορισμός τού Στάλιν.

          «Ταπώνει» τον Μαρξ ένας τέτοιος ορισμός, έστω και πέρα από τις προθέσεις τού Στάλιν; Φυσικά και τον ταπώνει. Αλλά, προσοχή: Ταπώνει έναν ορισμένο Μαρξ. Γιατί ο Κάρολος, ειδικά στο Εθνικό Ζήτημα, δεν είναι ένας. Είναι (τουλάχιστον) δύο!

          Άλλος είναι ο Μαρξ που λόγου χάρη γράφει μεταξύ 1845 και 1847 στη Γερμανική Ιδεολογία:

          [Η] μεγάλη βιομηχανία δημιούργησε μια τάξη, που σε όλα τα έθνη έχει τα ίδια συμφέροντα και που γι’ αυτήν η εθνικότητα έχει ήδη πεθάνει.

          Κι άλλος είναι ο Μαρξ που σε επιστολή του π.χ. προς τον Ένγκελς το 1866 διηγείται τη σύγκρουσή του με τους προυντονικούς:

          Χθες έγιναν συζητήσεις στο Γενικό Συμβούλιο της Διεθνούς για τον σημερινό πόλεμο… Οι συζητήσεις κατέληξαν, όπως και έπρεπε να το περιμένουμε, στο ζήτημα των «εθνοτήτων» και στη στάση μας απέναντί του… Οι αντιπρόσωποι της «νεαρής Γαλλίας» (όχι εργατικοί) διατύπωσαν την άποψη ότι όλες οι εθνότητες και το ίδιο το έθνος είναι «des préjugés surannés» [γαλ. στο πρωτότυπο –«απαρχαιωμένες προλήψεις»]. Προυντονικός στιρνερισμός… […] Οι Άγγλοι γέλασαν πολύ, όταν άρχισα το λόγο μου λέγοντας ότι ο φίλος μας Λαφάργκ και οι άλλοι που κατάργησαν τις εθνότητες, απευθύνονται σε μας στα γαλλικά, δηλαδή σε μια γλώσσα που δεν την καταλαβαίνουν τα 9/10 της συνέλευσης. Παρακάτω έκανα υπαινιγμό ότι ο Λαφάργκ, χωρίς να το καταλαβαίνει ο ίδιος, με την άρνηση των εθνοτήτων εννοεί, όπως φαίνεται, την καταβρόχθισή τους από το πρότυπο γαλλικό έθνος.

          Όπως βλέπεις, λοιπόν, (γιατί εσύ, δεν μπορεί, το βλέπεις, δεν είσαι σαν το μέλος τού ΝΑΡ που δεν βλέπει ούτε τη μύτη του! ;-) ) στο Εθνικό Ζήτημα έχουμε να κάνουμε με δύο (τουλάχιστον) Μαρξ και με αυτή την έννοια δικαιούμαστε να πούμε ότι σε αυτό ειδικά το «θεματάκι» είναι ο ίδιος ο Μαρξ που ταπώνει πρώτος τον …Μαρξ!

          Σας τα λένε αυτά εκεί στο ΚΚΕ; Πού να σας τα πουν! Μήπως τα υποψιάζονται οι ίδιοι; ;-) :-)

          Τα λέμε

          ΥΓ

          Τώρα, θα αναρωτηθεί κανείς, είναι δυνατόν στην ίδια χώρα να συμβιώνουν αστική εθνότητα δίπλα σε προλεταριακή;
          Αυτό ας το απαντήσει ο Λέφτης, που φαίνεται να έχει χωνέψει καλά τον Σταλιν-«ισμό».

          Το έθνος είναι ένα Σύνολο (για περισσότερες λεπτομέρειες, βλέπε τον ορισμό τού Ιωσήφ) το οποίο αποτελείται από ταξικά Υποσύνολα. Εσύ, που δεν ξέρεις να μετράς μόνο μέχρι το 12 όπως κάποιοι φίλοι μας (ονόματα δεν λέω και υπολήψεις δεν θίγω! ;-) ), μπορείς να το καταλάβεις αυτό. Έτσι, θα σταματήσεις κιόλας να τροσκίζεις επικίνδυνα (μέχρι προειδοποίηση διαγραφής, σε κόβω να τρως! :-) ), βάζοντας κι εσύ όπως αυτοί τη λέξη έθνος και τα παράγωγά της πάντα εντός εισαγωγικών! ;-) :-)

        4. Left G700

          ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ/ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ/ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΗΜΕΡΑ (22/2/18) 15:08

          Φίλε ένα,

          Χρησιμοποίησες μία λέξη, και με παρέσυρες να τη χρησιμοποιήσω κι εγώ, η οποία, νομίζω, δημιουργεί προβλήματα. Είναι η λέξη υπερταξικό.

          Από τη στιγμή που, εγώ τουλάχιστον όπως και ο Στάλιν, υποστηρίζουμε ότι η ταξική ή αταξική διάρθρωση ενός έθνους δεν προϋποτίθεται ως όρος ύπαρξής του, από τη σκοπιά αυτή, ναι, μπορούμε να μιλήσουμε για υπερταξική συλλογική συγκρότηση. Αυτό όμως πάλι μπορεί να παρεξηγηθεί και να θεωρηθεί ότι δηλώνει δομική ανωτερότητα/υπεροχή/υπερίσχυση του έθνους έναντι της τάξης σε κάθε περίσταση, πράγμα που δεν ισχύει. Επομένως, νομίζω ότι το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να αντικαταστήσουμε τη λέξη υπερταξικό με τη λέξη αταξικό. Μη ξεχνώντας, βέβαια, ότι όσο μπορούν να υπάρχουν ταξικά έθνη, που είναι ο σημερινός κανόνας, άλλο τόσο μπορούν να υπάρξουν και αταξικά.

          Τα λέμε

        5. ένας

          Οσο το ανακατέβεις, τόσο το χειροτερεύεις!
          Για πείτε, εσύ, η ….ο Στάλιν(!), ένα “αταξικό” έθνος.

        6. Left G700

          Και ο Στάλιν και εγώ: Το ρωσικό (ουκρανικό, αζέρικο, γεωργιανό, λευκορώσικο κ.λπ. κ.λπ. κ.λπ.) αν δεν υπήρχε στο Σύνταγμα του 1936 το παρακάτω άρθρο[*]:

          Άρθρο 9.- Πλάι στο σοσιαλιστικό σύστημα της οικονομίας, που αποτελεί την
          κυριαρχούσα μορφή της οικονομίας στην Ε.Σ.Σ.Δ. επιτρέπεται από το νόμο η μικρή
          ατομική οικονομία των μεμονωμένων αγροτών και χειροτεχνών, που βασίζεται πάνω στην προσωπική εργασία και που αποκλείει την εκμετάλλευση ξένης εργασίας.

          Αν δεν σου αρκεί αυτό, σκέψου το κατά πόσο όλες αυτές οι σοβιετικές δημοκρατίες δεν ήταν μια “ιστορικά διαμορφωμένη σταθερή κοινότητα ανθρώπων” και δεν χαρακτηριζόντουσαν από “κοινότητα στη γλώσσα, στο έδαφος, στην οικονομική ζωή και στην ψυχοσύνθεση που εκδηλώνεται στην κοινότητα της κουλτούρας”, οπότε δεν μπορούν να αναφέρονται και ως έθνη, σύμφωνα με τον ορισμό τού Στάλιν… (Πρόσεξε τι θα απαντήσεις! Ο Ιωσήφ, όποτε του τη δίνει, βγαίνει από τον τάφο του και μοιράζει χαστούκια! Και δεν θέλεις να ξέρεις πόσο βαρύ χέρι έχει… ;-) :-) )

          [*] Για να μη μπλέξουμε με την ανάλυση των σοβιετικών κοινωνιών και το κατά πόσο η διοικητική οικονομική και κομματική γραφειοκρατία αποτέλεσε νέα τάξη ή στρώμα ή γουατέβερ…

        7. ένας

          Μμμμ..άστα!
          Αταξικό το “ρωσσικό” έθνος, λοιπόν!
          Ποιο “ρωσσικό” ρε μεγάλε …”Στάλιν”:!;!
          Το τσαρικό, πριν από το 1917….
          ….. η αυτό, που επανεστάτησε και συγκρότησε την RCFSR, μετά;!;!
          Βλέπεις εσύ καμιά “συνέχεια του Εθνους” εδώ;!;!;!;!
          Μα και τα δύο αυτά έθνη απέρριπταν το ένα το άλλο μετα βδελυγμίας και ορθώτατα! Δεν υπήρχε τσαρικός εμιγκρές, μετά το ’17, που να θεωρούσε ότι ανήκει σε αυτό το “βρωμερό μπολσεβίκικο εκτρωμα”, και ούτε, βέβαια, σοβιετικός ρώσος, που να θεωρούσε ότι η νέα Πατρίδα του είχε καμία σχέση με το τσαρικό έρεβος! Ελειπε δηλαδή το επόμενο βασικό, για όσους θεωρούν τον τρόπο παραγωγής (την οικονομική ζωή) ..”δευτερεύον θέμα”: Η κοινή συνείδηση οτι αποτελούν μιαν ενιαία οντότητα!
          Πουτινιές…..

        8. Left G700

          Φίλε ένα,

          Φοβάμαι ότι τα εθνικά τα έχεις μπερδέψει σε αφάνταστο βαθμό. Και το μπέρδεμά σου γίνεται ανάγλυφο αν παρακολουθήσει κανείς τη σκέψη σου, όπως την εκφράζεις σε αυτό το thread.

          Στο πρώτο σου σχόλιο (21/02/2018 14:50) την πέφτεις στο μέλος τού ΝΑΡ επειδή αναφέρεται σε έθνος αγνοώντας την ταξική του διάρθρωση. Από αυτό εξάγονται με ασφάλεια τα εξής δύο συνδεόμενα συμπεράσματα: α) Η δυσανεξία σου με την έννοια έθνος και η απόρριψή της από σένα οφείλεται στο γεγονός ότι στο μυαλό σου την έχεις ταυτίσει με ταξικές κοινωνίες και ιδίως με τις καπιταλιστικές. β) Όπως φαίνεται να προκύπτει εξ αντιδιαστολής από το α, δεν θα είχες κανένα πρόβλημα να αναφερθείς σε έθνος στην περίπτωση μιας αταξικής ή μονοταξικής κοινωνίας. Αυτό που σε εμποδίζει, εύκολα συμπεραίνει κανείς, είναι το γεγονός ότι, ακριβώς επειδή στο μυαλό σου το έχεις ταυτίσει με ταξικές κοινωνίες και ιδίως με καπιταλιστικές, έχεις αποφασίσει να εκχωρήσεις εθελοντικά και αβίαστα κάθε δικαίωμα αναφοράς σε έθνος και τα παράγωγα αυτού στην πλευρά τής συντήρησης (όπου –να το σημειώσεις αυτό– τον τόνο δίνει η αντιδραστικά εθνικιστική πτέρυγά της, χωρίς να ιδρώνει το αυτί σου).

          Καλώς. Εδώ όμως, αν θέλεις η σκέψη σου να είναι ολοκληρωμένη και να διαθέτει εσωτερική συνοχή και συνέπεια, θα πρέπει να αφήσεις λίγο στην ησυχία του το μέλος τού ΝΑΡ (που στο κάτω-κάτω, ο καημένος, δεν ξέρει να μετράει πάνω από το 12!) και να ασκήσεις πρώτα-πρώτα δριμύτατη κριτική σε Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν, Λούξεμπουργκ, Στάλιν και δεν συμμαζεύεται, που αναφερόντουσαν σε έθνος, έθνη και εθνότητες χωρίς να βάζουν τη λέξη εντός εισαγωγικών (ειδικά δε τον Ένγκελς, που μίλησε για ιστορικά και μη ιστορικά έθνη, και τον Στάλιν, που έδωσε τον ορισμό τού έθνους αδιαφορώντας για την ταξική του διάρθρωση, πρέπει να τους ξεχέσεις κυριολεκτικά!).

          Με το δεύτερο σχόλιο που ποστάρισες (21/02/2018 21:35) απαντάς τόσο στο μέλος τού ΝΑΡ όσο και σε μένα.

          Εμένα με προτρέπεις να διαβάσω πιο προσεκτικά τον ορισμό τού Στάλιν για να δω ότι «το έθνος, που ορίζει, δεν είναι ούτε υπερταξικό, ούτε ανιστορικό». Λοιπόν, τα έκανα τα μαθήματά μου, διάβασα πιο προσεκτικά. Και διαπίστωσα ότι ο Στάλιν στον ορισμό του αφήνει απ’ έξω τόσο τον παράγοντα «ταξική διάρθρωση» όσο και τον παράγοντα «Ιστορία (χρόνο)». Δεν τα συμπεριλαμβάνει αυτά στα κριτήρια που θέτει για να ορίσει την έννοια έθνος. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα έθνη(-κράτη) τής εποχής που γράφει ο Στάλιν (1912) είναι μη ταξικά ή ανιστορικά. Σημαίνει όμως, και αυτό είναι που σου διαφεύγει (ή κλείνεις τα μάτια για να μη το βλέπεις), ότι ο ορισμός τού Στάλιν είναι υπερταξικός (= αφήνει απ’ έξω το κριτήριο της ταξικής διάρθρωσης) και ανιστορικός (= δεν ορίζει χρονικά την εθνογένεση· βάζει απλώς τα κριτήριά της). Κατά τη γνώμη μου, καλά και άγια κάνει (όσο κι αν το κάνει χωρίς να συνειδητοποιεί ότι με αυτόν τον ορισμό αποσυνδέει την εθνογένεση από τον καπιταλισμό, κοινή και διαδεδομένη πλάνη στους μαρξιστές –και στον ίδιο τον Στάλιν–, που διαβάζουν επιπόλαια και στέκονται μόνο στις ‘‘αντεθνικές’’ αναφορές τού ίδιου τού Μαρξ και των κλασικών, χωρίς να προσέχουν τις εθνικές).

          Αφού τελειώνεις με την αφεντιά μου, καταπιάνεσαι με το μέλος τού ΝΑΡ. Και εδώ το μπέρδεμά σου, εκτός από ανάγλυφο, εμφανίζεται και φωταγωγημένο! Διότι μπερδεύεις την κοινωνιολογική συζήτηση περί έθνους και την επίσης κοινωνιολογική[*] ανάλυση του Στάλιν στο πρώτο κεφάλαιο («Το έθνος») της μελέτης του με την ταξικο-πολιτική διερεύνηση! Έτσι φτάνεις να προσυπογράφεις την άποψη του μέλους τού ΝΑΡ («[…] το κάθε έθνος, εμπεριέχει δυο έθνη: Το εθνος των καπιταλιστών και των συμμαχων/υπαλληλων τους και το έθνος της εργατικής τάξης και των συμμάχων της (δλδ τον λαο).») και να μιλάς για δύο έθνη«χωρίς εισαγωγικά τώρα», όπως εσύ ο ίδιος τονίζεις. Όπως εκείνος (που συγχωρείται για τους γνωστούς λόγους :-) ), έτσι και εσύ (που δεν): μπερδευόσαστε από τις αναφορές που πολλοί αριστεροί κάνουμε σε «έθνος τών εργαζομένων/εκμεταλλευόμενων/υποτελών», ξεχνώντας ότι πρόκειται για πολιτικές και όχι κοινωνιολογικές αναφορές, οι οποίες σκοπό έχουν να υπενθυμίζουν ότι: α) εμείς αποτελούμε την πλειοψηφική μερίδα τού έθνους β) εμείς είμαστε οι παραγωγοί τού κοινωνικού πλούτου, άσχετα αν το ιδιοποιούνται οι καπιταλιστές.

          Ύστερα, στα επόμενα δύο σχόλιά σου, έρχονται οι …μέλισσες! :-) Δηλαδή οι αντιφάσεις που βγάζουν μάτι.

          Στο πρώτο (23/02/2018 04:19) εμφανίζεσαι να αποκλείεις την περίπτωση ενός έθνους με αταξική (ή μονοταξική) κοινωνική οργάνωση. Κι αυτό, όταν εσύ ο ίδιος με τα ίδια σου τα χεράκια έχεις γράψει στο προηγούμενο σχόλιό σου

          Αφού σε κάθε «έθνος» (εντός εισαγωγικών) υπάρχουν δυό έθνη (χωρίς εισαγωγικά τώρα), τότε αυτό πρέπει να διαπερνάει τη σκέψη μας.[**]

          Δεν νομίζεις ότι είναι καιρός να αποφασίσεις επί τέλους αν δέχεσαι ή δεν δέχεσαι την έννοια έθνος και σε ποιες περιπτώσεις/με ποιες προϋποθέσεις;

          Στο επόμενο και τελευταίο σου σχόλιο μέχρι στιγμής (23/02/2018 13:58), σαν να μην έφτανε το ανάγλυφο του μπερδέματός σου και η φωταγώγησή του, μας ρίχνεις και βεγγαλικά και το τερματίζεις! Ποιο είναι αυτό το τελευταίο (μέχρι στιγμής και εύχομαι να μην υπάρξει άλλο τέτοιο) ‘‘κατόρθωμά’’ σου;

          Είναι ότι μιλάς για εθνική …ασυνέχεια με κριτήριο την αλλαγή κοινωνικοοικονομικής οργάνωσης που συμβαίνει σε ένα δεδομένο κοινωνικό σχηματισμό (είπαμε: το έθνος είναι κοινωνιολογική κατηγορία!). Ξέραμε για εθνικές ασυνέχειες εξ αιτίας σεισμών, λιμών, λοιμών και καταποντισμών. Ξέραμε για εθνικές ασυνέχειες εξ αιτίας ανεξέλεγκτων επιμειξιών. Ξέραμε για εθνικές ασυνέχειες λόγω απορρόφησης μιας εθνικής ομάδας από άλλους ισχυρότερους εθνικούς σχηματισμούς. Τώρα μάθαμε και για εθνικές ασυνέχειες λόγω αλλαγής κοινωνικοοικονομικής οργάνωσης! Φαίνεται ότι στο παράδειγμα που συζητάμε οι Ρώσοι, μετά τον Οκτώβρη, εκτός από σημαία, άλλαξαν και γλώσσα, έδαφος που κατοικούσαν, προγόνους, πολιτισμικά χαρακτηριστικά, ψυχοσύνθεση, κ.λπ.

          Κλείσιμο

          Φίλε ένα, το πράγμα βοά! Έχεις εγκλωβιστεί μόνος σου στα Τρίκαλα στα δυο στενά κι έχεις στριμώξει εσύ ο ίδιος τον εαυτό σου στα σκοινιά. Και γιατί όλα αυτά; Επειδή, για διάφορους λόγους και αιτίες εκ των οποίων δεν με παίρνει να αναφέρω παρά μόνο μια κάποια σχετική άγνοια και μια σύγχυση εννοιών, έχεις φτιάξει στο μυαλό σου έναν μπαμπούλα, το έθνος. Και είναι τόσος ο φόβος και ο τρόμος που σου προκαλεί, ώστε αποφεύγεις ακόμα και να προφέρεις το όνομά του (αυτό υποδηλώνουν τα εισαγωγικά). Συμπεριφέρεσαι δηλαδή ακριβώς όπως οι πιστοί χριστιανοί που αποφεύγουν να πουν ακόμα και το όνομα Διάβολος και μιλούν για Εξαποδώ!!! Μα, φίλε μου, αυτό δεν είναι κομμουνιστική αντίληψη και προσέγγιση των πραγμάτων. Αυτό είναι δεισιδαιμονία!

          [*] Το έθνος, όπως και η οικογένεια, η φάρα (σόι), η φυλή, η εθνοτική ομάδα κ.λπ. είναι κοινωνιολογικές κατηγορίες όχι πολιτικές!

          [**] Την ίδια στιγμή μιλάς μες στην καλή χαρά για τον «ελληνικό (ισπανικό, ρωσικό κ.λπ.) εμφύλιο»!!! Γιατί μιλάς για εμφύλιο, αφού έχουμε να κάνουμε με δύο έθνη, οέο;;;

        9. ένας

          Τι τα θέλεις τα κατεβατά:
          Μετά την πρωτόγονη “κομμουνιστική” κοινωνία των αγρίων, ΟΛΕΣ οι κοινωνίες ήταν ταξικές και μέχρι να φανεί ο υπαρκτός, και εκμεταλλευτικές.
          Αυτό προσδιόριζε πάντα την φύση των εθνών (εκτός εισαγωγικών), που υπήρχαν ασφαλώς και προ της αστικής “εθνογένεσης” – από που κατάλαβες ότι έχω ταυτίσει το έθνος με τον …Καπιταλισμό;
          Το ζήτημα είναι πως πριν από τα αστικά έθνη, (που κατσικώνονταν για “έθνη” πέρα από τρόπους παραγωγής, τάξεις και ιστορική εξέλιξη, δηλαδή αταξικά και ανιστορικά) το έθνος, δουλοκτητικό η φεουδαρχικό, ήταν μια μάλλον ελάσσων κοινωνική κατηγορία, που, ούτε πολλά εξηγούσε από τα ιστορικά δρώμενα, και, ιδίως όταν πρωτοεμφανίστηκε, αντιμετωπίστηκε περιφρονητικά από τις καταστημένες κοινωνίες των γενών: Δες πως μιλάει η Παλαιά Διαθήκη για τα “έθνη”: Μπουλούκια απίστων, απολίτιστων, με μιαρούς συνεκτικούς δεσμούς, χωρίς γενεαλογική καταγωγή, καταραμένα από τον Θεό. Οι Εβραίοι, ενώ και οι ίδιοι ήταν ένα (δουλοκτητικό, καμία σχέση με το σημερινό αστικό ομώνυμο) έθνος, δεν αυτοπροσδιορίζονταν έτσι, παρά επαίρονταν για την φυλετική τους καθαρότητα, που τεκμηρίωνε η “Γένεσις”.
          Τεσπα, για να μην μακρηγορώ, το έθνος σαν κοινωνική κατηγορία έχει σαν βασικό και κυρίαρχο χαρακτηριστικό της τον τρόπο, παραγωγής και άρα την ταξική φύση της. Και οι “εμφύλιοι” (σχήματα λόγου όλα αυτά – δεν υπάρχουν φυλές σήμερα) πόλεμοι αυτό ακριβώς αποδείχνουν!
          Εντύπωση, μου κάνει πως αυτό είναι για σένα …απόδειξη της αταξικότητας/υπερταξικότητας του “έθνους”.

        10. Left G700

          Φίλε ένα,

          Με ρωτάς τι τα θέλω τα κατεβατά. Μα συζητάμε ένα ζήτημα, το εθνικό, για το οποίο εδώ και πάνω από έναν αιώνα έχουν γραφτεί τόμοι και τόμοι, και το οποίο έγινε και γίνεται αφορμή για διαφωνίες μέχρι κλωτσοπατινάδας! Μπροστά σε όλα αυτά, τα δικά μου και τα δικά σου σχόλια είναι σταγόνα στον ωκεανό! Από εκεί και πέρα, κλείνοντας από τη μεριά μου αυτό το γύρο:

          Ακόμα και σ’ αυτό το τελευταίο σχόλιό σου διακρίνεται καθαρά η αμηχανία σου, αμηχανία που, εκτιμώ, πηγάζει βασικά από φόβο, σχετικά με την έννοια/κατηγορία έθνος. Διότι φαίνεται σαν να την αποδέχεσαι (γι’ αυτό δεν βγάζεις τα εισαγωγικά;) σε εποχές που οι εθνικές συγκροτήσεις ήταν χαλαρές (τότε ακριβώς που το έθνος αποτελούσε ελάσσονα κατηγορία –συμφωνούμε σ’ αυτό) και να την απορρίπτεις (γι’ αυτό κοτσάρεις τώρα τα εισαγωγικά) στη νεότερη εποχή που συγκροτούνται μέσα στο σκληρό κέλυφος του συγκεντρωτικού και ισχυρά ενοποιητικού έθνους-κράτους. Φυσικά, κάτι τέτοιο είναι οφθαλμοφανώς οξύμωρο. Πού ακούστηκε να δέχεται κανείς μια ομαδοποίηση όταν είναι χαλαρή και να την απορρίπτει ή να την αμφισβητεί όταν γίνεται πιο συνεκτική;;;

          Εισάγεις τον τρόπο παραγωγής, αναγορεύοντάς τον μάλιστα «βασικό και κυρίαρχο χαρακτηριστικό» της κοινωνικής κατηγορίας έθνος και μέσω αυτού τού κριτηρίου αναδεικνύεις την ταύτιση του έθνους με τον ταξικό χαρακτήρα του, αποσκοπώντας, βέβαια, να το βγάλεις από τη μέση πάνω σε αυτή τη βάση. Κατά τη γνώμη μου ματαιοπονείς τόσο όσο αν θα προσπαθούσες να βάλεις κυκλοφοριακούς κανόνες στα κύματα της θάλασσας! Όχι εγώ που το έκανα ήδη, αλλά ακόμα και κάποιος με IQ τσίμα-τσίμα στο όριο μεταξύ στοιχειώδους ευφυίας και καθαρής βλακείας θα σε ρωτούσε: οι Ρώσοι άραγε μεταμορφώθηκαν σε άλλο έθνος κατά την περίοδο 1917 – 1991 και μετά επέστρεψαν στην προ Οκτωβριανής κατάσταση; Επιπλέον, θα υποχρεώσεις εμένα αυτή τη φορά να σε προτρέψω να διαβάσεις εσύ πιο προσεκτικά τον ορισμό τού Στάλιν, για να διαπιστώσεις ότι ο Ιωσήφ μιλά για «κοινότητα στην οικονομική ζωή», ανεξάρτητα από τον τρόπο παραγωγής γύρω από τον οποίο αρθρώνεται αυτή η κοινή οικονομική ζωή.

          Εν κατακλείδι

          Χρόνια και χρόνια η Αριστερά βασανίζεται να απαλλαγεί από το πρόβλημα του να πατάει σε δύο βάρκες, όπου η μία έχει το όνομα έθνος και η άλλη το όνομα τάξη. Η λύση που κατά μεγάλη πλειοψηφία φαίνεται να προκρίνει μέχρι στιγμής είναι να βουλιάξει την πρώτη για να στέκεται ακλόνητα σταθερή μόνο στη δεύτερη. Δεν ξέρω πόσες ακόμα ήττες πρέπει να μετρήσει στο συγκεκριμένο εθνικό γήπεδο για να συνειδητοποιήσει α) ότι η βάρκα με το όνομα έθνος, για το ορατό μέλλον, είναι αβύθιστη, β) ότι αυτό μάλλον ευνοεί παρά δυσχεραίνει τα σχέδιά της κι ότι, γ), το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να εξασκηθεί ώστε να πατάει και στις δύο με άνεση και χωρίς να χάνει την ισορροπία της.

          Τα λέμε (στον επόμενο γύρο ;-) :-) )

        11. ένας

          Καλά, αν δεν έχεις καταλάβει ότι, στην Ελλάδα, “η βάρκα με το όνομα έθνος” έχει ήδη βουλιάξει από το ’40 και δώθε τουλάχιστον 5-6 φορές με σαματά, κι εγώ δεν ξέρω πόσες στα μουλωχτά, δύσκολα θα συνεννοηθούμε. Κι άσε, τι την περιμένει….
          Νομίζω, πως από πλευράς μου έχω εκθέσει όσο μπορούσα καλύτερα πως βλέπω εγώ την πολύσημη έννοια “έθνος” η τα διάφορα κατά εποχές και τόπους έθνη.
          Σου υπόσχομαι να προσπαθήσω να κατανοήσω από τα μακροσκελή σχόλιά σου την αντίστοιχη δική σου εκδοχή, αν συγκροτείται βέβαια σε μιαν συνεκτική και ρητή άποψη κατανοητή για μένα. Γιατί βλέπω, παρακολουθώντας την δημοσιότητα, ότι επικρατεί μια γενικότερη σύγχυση και στην Αριστερά, εντός και εκτός εισαγωγικών, για το θέμα – πάντα, εννοείται, κατά την δική μου αντίληψη.
          Το ζήτημα είναι να έχουμε μιαν άποψη, που να μας επιτρέπει να αλλάζουμε μια σάπια κατάσταση προς το καλύτερο.
          Κι ας μου επιτραπεί να πω, πως το ΚΚΕ διαχρονικά εξέφρασε αυτή την άποψη ενιαία, συνεκτικά και όπως θα ταίριαζε σε κόμμα της εργατικής τάξης στην Ελλάδα. Αλλά, ας μην ξανανοίγω ένα θέμα, που προς το παρόν το θεωρώ εξαντλημένο
          Στον σεβαστό φίλο σου Ιωσήφ Βησσαριόνοβιτς, μπορείς να μεταβιβάσεις τα συγχαρητήριά μου για τον αριστοτεχνικό τρόπο, που χειρίστηκε το εθνικό ζήτημα για το καλό της Επανάστασης και των Λαών της ΕΣΣΔ.

      2. μέλος του ΝΑΡ

        Θα ίσχυε αυτο που γράφεις αναλφαβητε “ένας”, αν δεν είχα κάνει την δομική τοποθέτηση, οτι το κάθε έθνος, άρα και το ελληνικό, διχάζεται ανάμεσα στο έθνος των καπιταλιστών και των υπαλλήλων τους και στο έθνος των εργαζομένων, ή αλλιώς του λαού, δλδ της εργατικής τάξης και των συμμάχων της.

        Μαθε να διαβαζεις και μην γινεσαι κομματόσκυλο!

        Reply
  3. Left G700

    […] του καπιταλιστικού τμήματος του έθνους […]

    […] του λαικου/εργατικου τμήματος του έθνους […]

    Δύο τμήματα ενός πράγματος; Καλά, ένα πράγμα δεν σημαίνει ενότητα;

    Α, ξέχασα! Σημαίνει ενότητα μόνο αν σε αυτό το ένα πράγμα αναφέρεται το ΚΚΕ ή η ΛΑΕ…

    Reply
    1. μέλος του ΝΑΡ

      Κ.λεφτη, ακόμα μια απόδειξη οτι είσαι κουφιοκεφαλος. Κάθε έθνος άρα και το ελληνικό, το οποίο εμφανιζεται επιφανειακά ως ένα ενιαίο πράγμα, διχάζεται δομικά, στο έθνος των καπιταλιστών και των υπαλλήλων τους και στο έθνος του λαού, δλδ την εργατικη τάξη και των συμμάχων της.

      Οπότε, το καθήκον των αριστερών/κομμουνιστων/αναρχικων, είναι να μπορέσουν έμπρακτα να ανατινάξουν τα καπιταλιστικα ιδεολογηματα της εθνική ενότητας, που συμβάλλουν στην εξαθλίωση του λαού. Μαθε και μην πετάς ανοησίες.

      Reply
  4. Left G700

    Άντε τώρα να εξηγήσεις εσύ στο μέλος τού ΝΑΡ τι σημαίνει σύνολα, υποσύνολα και υπερσύνολα! Εδώ ο άνθρωπος ξέρει να μετράει μόνο μέχρι το 12 (κι αυτό χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά του!)…

    Κόλαση! ;-) :-)

    Reply
    1. μέλος του ΝΑΡ

      Ασε ρε κ.λέφτη! Μας έχεις παπαριάσει εδώ μέσα με ανόητες επιπόλαιες σκέψεις και από τηγανίτα τίποτα….

      Reply
  5. Ανώνυμα

    Ακούστε ξανά με αλλά λογια στην κατοχή έστειλαν οι πλούσιοι πλοιο του ερυθρού σταυρού για να σωθεί απότον τεχνητό λιμό ο λαος. Ποιοι το πήραν;
    Όμως το ΕΑΜ έκανε συσσίτια με τις ΔΙΚΕΣ του ΔΥΝΑΜΕΙΣ

    Reply
  6. Ανώνυμα

    Παρακαλώ να περάσει, δεν Βριζώ (αν και θα έπρεπε)

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.