.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Περί των Ζήτω και των Μακεδονομάχων…


Παναγιώτης Μαυροειδής

Γεμίσαμε από ενθουσιώδη Ζήτω! Χιλιάδες «πληγωμένοι» Έλληνες, βρέθηκαν να επευφημούν το ακροδεξιό, στρατοκρατικό, εθνικιστικό παραλήρημα του Φραγκούλη Φράγκου και άλλων θιασωτών και ομοϊδεατών του, με συνθήματα, όπως το «Ζήτω το έθνος και ο στρατός!». Το τραγικό της υπόθεσης είναι πως επελέγησαν (υποτίθεται) από τους διοργανωτές … μετριοπαθείς (!) ομιλητές κι όχι ακραία, ακροδεξιά στοιχεία. Με τούτα και με εκείνα βρέθηκαν ουκ ολίγοι, ενθουσιασμένοι ή αμήχανοι κάτω από τη σκέπη και την επικίνδυνη πολεμική ρητορική και εθνικιστική υστερία κάποιων επικίνδυνων στρατόκαυλων, πολεμοχαρών και ακραίων μιλιταριστών. Οι φασίστες της Χρυσής Αυγής, βουλευτές και στελέχη της ΝΔ, βουλευτές των ΑΝΕΛ και υπουργοί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, το ΕΠΑΜ και άλλοι.

Αλλά και διάφοροι στην Αριστερά στέκονται έκθαμβοι απέναντι στο συλλαλητήριο, ενώ δε λείπουν κι αυτοί που φαντάζονται τον Φραγκούλη Φράγκο ως ένα νέο (έστω λίγο πιο δεξιό…) Τσάβες. Σε σημείωμα της ιστοσελίδας Iskra, που πρόσκειται στη ΛΑΕ, προβάλλεται ο ισχυρισμός: «Οι χιλιάδες, που συνέρρευσαν στη Θεσσαλονίκη, προσήλθαν κατά βάση με γνήσιες ανησυχίες και αγωνίες για την πατρίδα, για την εδαφική της ακεραιότητα, την ιστορία και τον πολιτισμό μας». Η Κωνσταντοπούλου της ΠΛΕΥΣΗΣ δηλώνει στο ίδιο μοτίβο: «Δεν εκχωρούμε πόντο από τα σύνορά μας, καμία διαπραγμάτευση για τη χρήση του όρου Μακεδονία μέχρι να αποκατασταθεί η δημοκρατία στη χώρα».
Η αυτοεκπληρούμενη προφητεία του «αλυτρωτισμού» των γειτόνων και του κινδύνου για την «εδαφική ακεραιότητα» της χώρας, σε όλο της το μεγαλείο… Ακόμη και το ΚΚΕ, που δεν ενδίδει στον εθνικιστικό πυρετό, είναι αιχμάλωτο αυτής της εθνικής συλλογιστικής. Είναι, άλλωστε,  η Λιάνα Κανέλλη που δήλωνε πριν λίγα χρόνια για τον κ. Φραγκούλη πως «ελάχιστοι άνθρωποι τους αναγνωρίζεται ότι είναι ικανοί, αφοσιωμένοι και έντιμοι πατριώτες», ενώ τον χαρακτήριζε ως «μούσα του ελληνικού λαού».

Οι συμβολισμοί συμπυκνώνουν πάντα με αδιαπραγμάτευτο τρόπο την ουσία: ο Φραγκούλης Φράγκος, αυτός ο διαπρύσιος κήρυκας της εθνικής ενότητας και αντίστασης απέναντι στα Σκόπια και άλλους «διαβόλους» που θέλουν να μας καταπιούν, ήταν παράλληλα μαχητικός ΝΑΙνεκος, παραληρώντας υπέρ του ΝΑΙ στο δημοψήφισμα του 2015 και της παραμονής σε ευρωζώνη και ΕΕ.

Βλέπετε, ο επιθετικός ιμπεριαλιστικός εθνικισμός των μεγάλων καπιταλιστικών χωρών δεν πιάνει ούτε μια χαρτωσιά μπροστά στους βδελυρούς «δαίμονες» της FYROM!

Η ΕΕ ακρωτηριάζει κοινωνικά και οικονομικά την εργαζόμενη πλειοψηφία στην Ελλάδα, όμως το «μέγα πάθος» προκαλείται από τους κινδύνους για την εδαφική ακεραιότητα της, από ένα πάμφτωχο, λιλιπούτειο κράτος, έρμαιο το ίδιο εθνικιστικών διαιρέσεων. Ούτε που περνάει από το μυαλό των αριστερο-δεξιών «Μακεδονομάχων» ότι, αν υπάρχει εκ των έξω (σιγά μη δουν τον εσωτερικό ελληνικό εθνικισμό…) ένας εθνικισμός που ήδη ανάβει φωτιές και πολέμους στην περιοχή, αυτός είναι ο πλανηταρχικός εθνικισμός των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. Περί αυτού ούτε λόγος!

Αντίθετα, τα νταηλίκια για το όνομα της γειτονικής χώρας γίνονται με αντάλλαγμα την ένταξή της στο ΝΑΤΟ! Με συνοπτικές διαδικασίες, η γενικόλογη πατριωτική, εθνική, αντιμνημονιακή ενότητα δίνει τη θέση της στη … σκέτη εθνική ενότητα. Τα μνημόνια καταπίνονται  αμάσητα! Η λύση είναι, τελικά, να μπούμε όλοι σε τριάδες και στη γραμμή και να ενωθούμε στα προστάγματα μιας στρατιωτικής σφυρίχτρας και μάλιστα με ενθουσιασμό, αλαλάζοντας «είναι τρελός ο στρατηγός». Βουτηγμένοι στην κοινωνική μιζέρια, αλλά έμπλεοι εθνικής περηφάνιας!

Ω! Τι ωραία εικόνα! Τι ιστορική ευκαιρία να τσιρίζουν οι ΣΥΡΙΖΙκοί ευρώδουλοι και ΝΑΤΟ-προσκυνημένοι «λαδοπόντικες» και «μάγειρες» των μνημονίων διάρκειας: ΖΗΤΩ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ!: «Καλύτερα τα ευρωπαϊκά μνημόνια από τους στρατόκαυλους!».

Υπέροχα! Λύσσαξε η ΕΡΤ, πιο πολύ κι από τα ακροδεξιά κανάλια, να προβάλει το συλλαλητήριο.

Ο κάθε Φραγκούλης χορεύει, ωστόσο, πάνω σε ένα σεντόνι, του οποίου τη μια μεριά την κρατούν οι μεν και την άλλη οι δε. Από τη μια η ευρωπαϊκή μνημονιακή κόλαση και από την άλλη η δήθεν εθνική, λιτοδίαιτη, πολεμοχαρής αυτολοβοτόμηση μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Το πιο τραγικό, ωστόσο, από τα «Ζήτω!» είναι εκείνο που δοξάζει την απουσία. Το να βλέπουν διάφοροι αριστερίζοντες «εθνικό μεγαλείο» σε αυτό το συλλαλητήριο (με ένα μοναδικό και μικρό ίσως προβληματάκι την έλλειψη κοινωνικού και αντιιμπεριαλιστικού πρόσημου σε αυτό), θυμίζει τον τρελό που πηγαίνει σε κηδεία και φωνάζει «πέντε-πέντε την ημέρα και εκατό την εβδομάδα»! ΖΗΤΩ Η ΑΦΑΣΙΑ!

Η παρουσία «χιλιάδων λαού» λειτουργεί ως φύλλο συκής για δύο μεγάλες απουσίες στην πολιτική ζωή κι αντιπαράθεση.

Η πρώτη αφορά την αδύναμη ταξική, εργατική οπτική στον περιλάλητο αντιμνημονιακό αγώνα. Είναι εντυπωσιακό το πώς, ενώ όλοι θυμούνται ότι υπάρχουν (και σωστά) μικρά, μεγάλα και μεσαία στρώματα και μικροί επιχειρηματίες που πλήττονται, χρειάζεσαι ειδική… αντισεχταριστική άδεια να μιλήσεις πρωτίστως για εργατική γενοκτονία και ανάγκη αντικαπιταλιστικής πάλης με στόχευση και στα ντόπια αφεντικά που κάνουν πάρτι. Ευτυχώς που συχνά πυκνά το θέτει ωμά ο ΣΕΒ!

Η δεύτερη εκκωφαντική απουσία αφορά τον αντιιμπεριαλιστικό αντί-ΕΕ αγώνα. Δεν εννοούμε τα παραμύθια «Όλοι οι Έλληνες μαζί ενάντια στους Γερμαναράδες και τους ξένους», αλλά τον διπλό αντικαπιταλιστικό αγώνα που αντιπροσωπεύει ο εργατικός αντιιμπεριαλισμός ενάντια στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ. Αφενός γιατί είναι οικονομικά και πολιτικά στρατιωτικά όργανα των ηγεμονικών καπιταλιστικών χωρών. Και αφετέρου διότι αυτοί οι οργανισμοί, ακριβώς εξαιτίας της ανισομετρίας στην καπιταλιστική ανάπτυξη,  σε χώρες δεύτερης και τρίτης ταχύτητας, όπως η Ελλάδα, βάζουν ακόμη πιο βαθιά το μαχαίρι σε βάρος της εργαζόμενης πλειοψηφίας. ΖΗΤΩ Η ΑΠΟΥΣΙΑ, λοιπόν!

Μας φαίνεται, αλήθεια, παράξενο  που ο ΣΥΡΙΖΑ κατάπιε τόσο εύκολα όχι μόνο το θέμα της ρήξης με την ΕΕ αλλά και αυτό της εξόδου από το ΝΑΤΟ; Ωστόσο, δεν θα έπρεπε να μας φαίνεται έτσι, αν είχαμε συνείδηση αυτών των  καθοριστικών απουσιών στη συζήτηση και στην πράξη της ελληνικής Αριστεράς.

Για άλλη μια φορά, η πραγματικότητα του ιδεολογικού συσχετισμού που διαμορφώνεται διαχρονικά και ιστορικά,  προβάλλει ως πολιτικός αντικειμενικός παράγοντας που θέτει τα σκληρά του όρια στην παρέμβαση της κομμουνιστικής Αριστεράς. Όποιος επιμένει ακόμη να αντιλαμβάνεται τα παραπάνω ως άκαιρους ιδεολογισμούς, ας μην τρέχει παράλληλα να μιλήσει εύκολα για πατριδοκάπηλο εθνικισμό χωρίς συνείδηση των πολιτικών ευθυνών για αυτά τα φαινόμενα.

Σε μια εποχή σαν τη δική μας που το κοινωνικό ζήτημα έρχεται σε πρώτο πλάνο και πάντα από τη σκοπιά του «ανασκολοπισμού» της εργατικής τάξης τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλο τον κόσμο,  αλίμονο αν η Αριστερά περιμένει να σωθεί με ρηχές αναφορές στην εθνική ανεξαρτησία, την παραγωγική ανασυγκρότηση και την εδαφική ακεραιότητα … (Την ίδια στιγμή για ένα μικρό γειτονικό λαό απαιτεί την πλήρη εθνική ταπείνωση, θέλοντας να τον… βαφτίσουν άλλοι!)

Ε! Τότε, πράγματι, στη γωνία περιμένουν μαζί ο Φραγκούλης και ο Τσίπρας. Όταν κάνει μεταβολή ο ένας, θα βλέπουμε το πρόσωπο του άλλου! Η εθνική «γυροβολιά» ή η ευρωπαϊκή εκδοχή του διπλού προσώπου του Ιανού.

Χάσκουν μπροστά μας και φτύνουν στα μούτρα μας υποτιμώντας αλαζονικά τη νοημοσύνη μας.

Μας λένε με έπαρση: «Διαλέξτε: Ευρωπαϊκά μνημόνια ή εθνοπατριωτικός σανός;».

Στην ουσία άλλο είναι το «δίλημμα» που βάζουν: «Ευρωπαϊκά μνημόνια ΜΕ εθνοπατριωτικό σανό ή εθνοπατριωτικό σανό ΜΕ ευρωπαϊκά μνημόνια;».

Η απάντηση πρέπει να είναι ρητή! Θέλουμε ΚΑΙ ψωμί ενάντια στα μνημόνια ΚΑΙ δημοκρατία με λαϊκή κυριαρχία ενάντια στην απολυταρχία του κεφαλαίου της ΕΕ και τον πολεμοκάπηλο εθνικισμό του ΝΑΤΟ και των αστικών κυβερνήσεων στην Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες.

Ο αστικός εθνοπατριωτισμός έχει τόση σχέση με την πατρίδα, όπως τη βιώνει η εργαζόμενη πλειοψηφία , όση σχέση έχει ο φάντης με το ρετσινόλαδο. Για τον αστικό κόσμο και τους υποτελείς του, πατρίδα, χώρα και έθνος είναι το ιδιόκτητο τσιφλίκι άσκησης της εξουσίας τους και ορμητήριο οικονομικής και εν ανάγκη πολεμικής επέκτασής τους προς τα έξω. Πάντα, βέβαια, με αναλώσιμα τα χέρια, το μυαλό ακόμη και τις ζωές των εργαζομένων και ειδικά των νέων. Αντιλαμβάνονται και χρησιμοποιούν πατρίδα, χώρα και έθνος ως εργαστήριο  πνευματικής τύφλωσης, σκλαβιάς και υποταγής των ταξικών συμφερόντων της εργαζόμενης πλειοψηφίας στο δήθεν κοινό εθνικό συμφέρον της αστικής ολιγαρχίας και των υπερεθνικών ομοίων της.

Για το «έθνος των εργαζομένων», πατρίδα είναι ο τόπος της ζωής και του κοινωνικού τους μαρτυρίου (στον βαθμό που δεν τους ξεριζώνουν για την ξενιτιά), αλλά και το κοινωνικό και ιστορικό διαχρονικό «θέατρο» των λαϊκών αγώνων και των επαναστατικών παραδόσεων με σημαία το «θέλουμε λεύτερη εμείς πατρίδα και πανανθρώπινη τη λευτεριά». Σώμα και ψυχή αυτού του «έθνους των εργαζομένων», είναι οι  Έλληνες αλλά και οι  μετανάστες, αλλοεθνείς και αλλόθρησκοι,  εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένων, αντρών και γυναικών.
Μας προκαλεί αηδία η ενσωμάτωση από δήθεν δημοκρατικές – πατριωτικές δυνάμεις  του ακροδεξιού λόγου περί «εθνομηδενισμού από μεριάς της Αριστεράς». Δεν θα πάρουμε από αυτό! Εκείνη τη φρίκη, ειδικά, του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν εκατομμύρια ανθρώπων έτρεχαν με ακράτητο ενθουσιασμό (!) να γίνουν κρέας για τα κανόνια στο όνομα της υπεράσπισης της κάθε χωριστής πατρίδας! Εκείνη τη φρίκη δεν θέλουμε να τη ξαναζήσουμε! Προτιμούμε την κραυγή «πατρίδα ή θάνατος» του αθάνατου Τσε Γκεβάρα καθώς με αυτήν θεωρούσε πατρίδα την κάθε πατρίδα από την Αργεντινή ως την Κούβα και από τη Βολιβία ως το Κογκό. Δηλαδή, θεωρούσε πατρίδα κάθε πεδίο παλλαϊκού αγώνα, ξεσηκωμού και επανάστασης για δημοκρατία, ελευθερία και κοινωνική απελευθέρωση.

ΥΓ1: Μόνο τιμή και θαυμασμός για εκείνη την Τουρκική Αριστερά που επιμένει με κίνδυνο θανάτου να υποστηρίζει το δικαίωμα των Κούρδων για ελεύθερη ζωή και εθνικό αυτοκαθορισμό, κόντρα στην υστερία για διαμελισμό της Τουρκίας.
ΥΓ2: Ευχαριστίες σε όσους συνέβαλαν στη διαμόρφωση και πληκτρολόγηση του κειμένου.

 

 

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 82.50% ( 12
Συμμετοχές )



30 σχόλια στο “Περί των Ζήτω και των Μακεδονομάχων…

  1. nezard

    Δυστυχώς ζούμε μαύρες ημέρες. Ζούμε, κατ’ αναλογία, την επανάληψη του μαύρου καλοκαιριού του 1914, οπότε και χρεωκόπησε ολοσχερώς η Β΄ Διεθνής. και δεν φαίνεται στον ορίζοντα ούτε η υποψία καν ύπαρξης μπολσεβίκικου κόμματος.

    Reply
    1. ένας

      “…δεν φαίνεται στον ορίζοντα ούτε η υποψία καν ύπαρξης μπολσεβίκικου κόμματος.
      …οπότε, μπορείς να συνεχίσεις να κοιμάσαι ήσυχος!

      Reply
    2. μέλος του ΝΑΡ

      α. Ο ελληνικός εθνικισμός μερίδας κατοίκων της Ελλάδας, ΤΡΕΦΕΤΑΙ και ΤΡΕΦΕΙ τον εθνικισμό μερίδας κατοίκων της ΠΓΔΜ και το ΑΝΑΠΟΔΟ! ΟΛΟΙ οι εθνικισμοί ΑΛΛΗΛΟΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ! Λόγου χάρη: Σε κάθε έναν χάρτη ΠΓΔΜ αλυτρωτισμού όπου η ΠΓΔΜ απεικονίζεται έως την Θεσσαλονίκη, υπάρχουν 1-2 ελληνικοί εθνικιστικοί χάρτες, που δείχνουν την Ελλάδα μέχρι το …Βουκουρέστι! Πασάρουν τα ΜΜΕ ένθεν κακείθεν αυτούς τους εθνικιστικούς χάρτες, και ΝΑ το φούντωμα του φόβου του κόσμου για πιθανή αλλαγή συνόρων και έτσι ενισχύονται ένθεν κακείθεν οι εθνικισμοί.

      β. Οι εθνικισμοί στα Βαλκάνια, ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ από το ΝΑΤΟ, την Ρωσία, τις ΗΠΑ, την ΕΕ. Για να παίζουν οι καπιταλιστές και οι ιμπεριαλιστές τα βρώμικα παιχνίδια τους, με αίμα και πολέμους!

      γ. Τα έθνη και οι λαοί ποτέ δεν κινδύνεψαν από τον διεθνισμό! KOE, ΑΡΔΗΝ, ΕΠΑΜ και λοιποί ανερμάτιστοι, να μας φέρουν ΕΝΑ ιστορικό στοιχείο που να αποδυκνύει ότι έθνη και λαοί, καταστράφηκαν από τον διεθνισμό! ΑΝΤΙΘΕΤΑ, πάντα κινδύνεψαν και καταστράφηκαν από τον ιμπεριαλισμό και τους εθνικισμούς. Που οδήγησαν σε εξοντωτικούς πολέμους και σε σφαγές!

      Reply
  2. μεταβατικός σοσιαλιστής

    Η φάση με τους μικροαστούς είναι ότι θέλετε να προσαρμόσετε στο μικρόκοσμό σας την κοινωνία και γι’αυτό γράφετε βλακείες όπως ο nezard, αλλά και το κείμενο που για κάποιο λόγο εξισώνει το ΚΚΕ με ΛΑΕ κλπ μέσω της Κανέλλη… Ρε παλικάρια για την Κανέλλη λέει το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ πείτε κάτι πιο σοβαρό τουλάχιστον.
    Έχουμε και λέμε: το κίνημα είναι πολύ κάτω από τον πήχη που θέτουν οι καιροί, αλλά όντως τα σωματεία που πρωτοστατούν οι κομμουνιστές και το ΠΑΜΕ δεν έχουν αντι-ΕΕ γραμμή, δεν έχουν αντι-μνημονιακή; Οι αγώνες που οργανώνουν δεν είναι μία μικρή όαση μέσα στην κινηματική μαυρίλα; Και είναι κι άλλα πολλά. Καταλαβαίνω πως αν το πείτε αυτό είναι σαν να λες παιδιά μόνο το ΚΚΕ κάνει δουλειά και θα σας φύγει ο κόσμος. Πώς ακριβώς μετά ζητάς να παρθεί πρωτοβουλία δράσης με έναν χώρο που τον αντιμετωπίζεις με υστερία και ανειλικρίνεια; Δηλαδή, γιατί είναι διαφορετική η αντιμετώπιση κάθε ταξικού ναυαγίου (ΛΑΕ,ΟΚΔΕ, μουλου κλπ) που έχουν κάνει σημεία και τέρατα συνδικαλιστικά τουλάχιστον;
    Για να αντιμετωπιστεί αυτή η αντιλαϊκή επίθεση θα χρειαστούμε όλες τις δυνάμεις που θέλουν να πάνε κόντρα. Οι όποιες αναστολές της α.τ. σχετικά με την επιθετικότητά της τελείωσαν με την τωρινή κυβέρνηση. Ήρθε να πράξει ο καθένας αναλόγως.

    Reply
    1. Ελεύθερος

      Το περί ου ο λόγος άρθρο αποτελεί μία ακόμη επανάληψη της καπηλείας του αιτήματος του λαού για ελευθερία και κοινωνική δικαιοσύνη βαπτίζοντας το με το ψευδώνυμο της αριστεράς με το οποίο προσπαθούν να διαστρέψουν την ανθρώπινη φύση της κοινωνίας. Ο άνθρωπος δεν είναι πλασμένος ούτε αριστερός ούτε δεξιός, Λόγω γεωγραφικών προσαρμογών, πολιτισμικών διαφορών και αναγκών επιβίωσης οι άνθρωποι είναι χωρισμένοι σε έθνη μέσα στα οποία μπορούν να αναπτύσουν ποικιλόμορφα χαρίσματα ώστε να συμπληρώνει ο ένας τον άλλο. Κάθε προσπάθεια διαφοροποίησης και διάσπασης της κοινωνικής συνοχής με μεθοδευμένη μονόπλευρη προπαγάνδα είναι ίδιον φασιστικών και εξουσιαστικών καθεστώτων όλων των αποχρώσεων και αποβαίνουν εις βάρος του ανθρώπου. Οι κοινωνικές σχέσεις δεν πρέπει να κατευθύνονται άνωθεν από μία κεντρική εξουσία ή οικονομική ελίτ αλλά να διέπονται από τις αρχές της Αλήθειας, της ελευθερίας και της δικαιοσύνης. Επειδή το πολιτισμικό επίπεδο διαφέρει από έθνος σε έθνος έτσι ώστε και μεταξύ τους να επιβουλεύονται το ένα το άλλο οικονομικά, γεωγραφικά και στρατιωτικά είναι φυσικό το καθένα να οργανώνει την αυτοάμυνα του και η προτεινόμενη απάρνηση αυτού του εθνικού καθήκοντος που προτείνεται αποτελεί προδοσία.

      Reply
    2. nezard

      ασε το τρόλινγκ “μεταβατικέ σοσιαλιστή”. η εβδομάδα που πέρασε ήταν φοβερά δύσκολη και τα χειρότερα είναι επίσης μπροστά. αποδείχθηκε ότι η απόφαση για το εάν θα ζήσουμε ή πεθάνουμε βρίσκεται στα χέρια της ελληνικής αστικής τάξης ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ. μην τρολάρεις πάνω στον πόνο μας.

      Reply
  3. πολιτικος αναλυτης απο τον ΑΒ Βασιλοπουλο

    Φαντάζομαι τον εσωτερικό διάλογο του Μαυροειδή με το ζόρι που τράβηξε όταν έγραφε το κείμενο.

    “-Θα γράψω ένα κείμενο περι Μακεδονομάχων. Ωραίο βγήκε. Ναι αλλά δεν είπα τίποτα για το ΚΚΕ. Ναι αλλά τι να γράψω; Καταδίκασε τα συλλαλητήρια και οι δηλώσεις των στελεχών του ήταν σωστές. Ας γράψω για τη Κανέλλη. Ναι αλλά η Κανέλλη δε στήριξε τα συλλαλητήρια. Ας γράψω οτι πριν χρόνια είπε καλά λόγια για έναν ομιλητή. Και τι συμπέρασμα θα βγάλω απο αυτό; Οτι το ΚΚΕ είναι αιχμάλωτο της εθνικής αντίληψης. Ναι αλλά το ΚΚΕ καταδικάζει την εθνική ενότητα και επίσημα, και σε ομιλίες και εκδοτικά, ενω πιο κάτω μιλάω για εθνική ανεξαρτησία. Δε γαμιέται, τόση δουλειά έριξα, βαλ το να τελειώνουμε”.

    Δύσκολοι καιροί για ανθρώπους που στήριξαν την ύπαρξη τους στο αντιΚΚΕ…

    Reply
    1. Ι. Ι.

      Το κείμενο λεει ότι το ΚΚΕ δεν ενδίδει στον εθνικισμό και ξεχωρίζει τις εθνικιστικες δηλώσεις της Λιάνας Κανέλλη.
      Ομως ας διαβάσουμε εδώ τι δηλώνει ο Δημήτρης Κουτσουμπας και με χαρά αναπαράγει η ιστοσελίδα του ΣΥΡΙΖΑ
      https://left.gr/news/d-koytsoympas-kleisimo-toy-alytrotikoy-zitimatos-kai-oi-allages-sto-syntagma-tis-pgdm
      «Οποιοδήποτε όνομα με σύνθετη ονομασία που θα περιέχει τον όρο “Μακεδονία” ή παράγωγό του, με αυστηρά κατά την άποψή μας γεωγραφικό προσδιορισμό, θα πρέπει οπωσδήποτε να συνδυάζεται, να έχει απαραίτητη προϋπόθεση συγκεκριμένες εγγυήσεις, όπως είναι το Σύνταγμα της γειτονικής χώρας. Και τα διάφορα ζητήματα όπως οι θεωρίες περί “μακεδονικού έθνους”, άρα περί “μακεδονικής μειονότητας”, οι διάφοροι μεγαλοϊδεάτικοι στόχοι για “Μακεδονία του Αιγαίου” και μια σειρά τέτοια ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με αλυτρωτισμούς, με επαναχάραξη συνόρων, που πάντα γίνεται με πολεμικές εμπλοκές φυσικά και όχι με διαπραγματεύσεις» υποστήριξε.
      Που διαφέρουν αυτά από όσα παπαγαλιζει η κυβέρνηση και η ΝΔ κατά καιρούς;

      Reply
      1. πολιτικος αναλυτης απο τον ΑΒ Βασιλοπουλο

        1. Δεν υπάρχουν “εθικιστικές δηλώσεις Κανέλλη”.. Δεν υπάρχει στήριξη της Κανέλλη στα συλλαλτηρια. Και η αναφορά του ονόματος της για κάτι που είπε σε κάτι άσχετο με το θέμα πριν χρόνια είναι αναίσχυντη. Και μιας και σε νοιάζει τι λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, την αναφορά σε αυτήν αυτός τη δημιούργησε στο δημόσιο διάλογο, ακριβώς για να δημιουργήσει ένα επιχείρημα ενάντια στο ΚΚΕ.

        2. Η θέση του ΚΚΕ για σύνθετη ονομασία είναι γνωστή δεκαετίες τώρα. Η διαφορά με τα όσα λένε ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ είναι οτι αφενώς δεν καταδέχτηκε ποτέ να μιλήσει για “σκοπιανά σκυλιά’, πολέμησε σταθερά αντιλήψεις περι “μιας Μακεδονιας, ελληνικής”(που είναι αφήγηση επιθετικού πολέμου απο ελληνικής μεριάς) και το μάλλον πιο σημαντικό, σε αντίθεση με ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ, όταν μιλάει για θέματα αποσταθεροποίησης απο μεριάς ΠΓΔΜ, το κάνει στη βάση των γενικότερων γεωστρατηγικών σχεδιασμών του ΝΑΤΟ.Δε ξέρω αν το έχεις καταλάβει, αλλά το μεγάλο παιχνίδι δεν είναι Ελλάδα-ΠΓΔΜ, αλλά ΝΑΤΟ-Ρωσσία. Αν δε βλέπεις διαφορές μεταξύ ΚΚΕ και αστικών κομμάτων, να τσεκάρεις την αντιληπτική σου ικανότητα.

        Reply
        1. Ι. Ι.

          Καλό θα ήταν να έκανες μια προσπάθεια να απαντήσεις στην ερώτηση
          Ποια είναι πρακτικά η συγκεκριμένη θέση Του ΚΚΕ σε ότι αφορά το Μακεδονικό;
          Μην επαναλάβεις την αυτονόητα διαφορετική (από ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΛΑΕ κλπ) πολιτική επένδυση της θέσης αλλά να αναφερθείς επακριβώς στην συγκεκριμένη πολιτική θεση
          Ο Κουτσουμπας επαναλάμβανει διαρκώς τρια συγκεκριμένα πραγματα
          1.συνθέτη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό
          2.δεν υπάρχει ούτε (σλάβο) μακεδονικό έθνος ούτε αντίστοιχη μειονότητα στην Ελλαδσ
          3. Να αλλάξει ο αλυτρωτικος χαρακτήρας του συντάγματος της FYROM
          Κανω λάθος σε κάτι από αυτά;
          Ρωτώ λοιπον
          Ποια είναι η διαφορά της θέσης του ΚΚΕ από τη θέση της κυβέρνησης;
          Ποια είναι η διαφορά της θέσης του ΚΚΕ από την. ΛΑΕ?
          Κατά το Λαφαζανη η διαφορά βρίσκεται στο ότι η κυβέρνηση δε βάζει ή έστω υποβαθμίζει το ζήτημα του σλυτρωτισμου
          Εσύ εντοπίζεις κάποια διαφορά και που;

        2. Ανώνυμα

          Για όσους κάνουν το μαλάκα (ενώ κάθε άλλο παρά είναι), η βασική διαφορά της θέσης του ΚΚΕ στο ζήτημα της ονοματολογίας τόσο με το εθνικιστικό όσο και με το κοσμοπολίτικο αστικό ρεύμα είναι η αντίθεση με τους σχεδιασμούς που αποσκοπούν στην ενίσχυση της παρουσίας του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και των άλλων ιμπεριαλιστικών οργανισμών στην περιοχή των δυτικών Βαλκανίων, στην ένταξη της ΠΓΔΜ σε ΝΑΤΟ-ΕΕ, στην περαιτέρω αποσταθεροποίηση της περιοχής ΚΑΙ με όχημα την τόνωση των εθνικισμών, στην όξυνση των ενδοιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών με τη Ρωσία και την δημιουργία προϋποθέσεων για γενικότερη ανάφλεξη της περιοχής.
          Γι αυτά φαντάζομαι δεν έχεις ακούσει ποτέ από στέλεχος του ΚΚΕ, ε;
          Γιαυτό επιμένει να δίνει το βάρος εκεί κι όχι στο προπέτασμα καπνού της ονοματολογίας.
          Κατά τα άλλα είναι γνωστές και πάγιες οι θέσεις του Κόμματος που προτάσσουν την πάλη ενάντια στους αλυτρωτισμούς, η πάλη ενάντια στην επαναχάραξη των συνόρων, γιαυτό και συνδέει το ζήτημα της οποιασδήποτε χρήσης του όρου “Μακεδονία” αποκλειστικά με γεωγραφικό προσδιορισμό.
          Τι δεν καταλαβαίνεις;

        3. Ι. Ι.

          Εδώ πάντως ο Κουτσουμπας πρώτο θέμα κάνει τους “αλυτρωτισμούς”, συμφώνωντας με τον Τσίπρα
          Του ξέφυγε λες;
          https://youtu.be/BzZBGcgG0Ek

        4. lathranagnostis

          Γιατί, δεν είναι πρώτο θέμα οι αλυτρωτισμοί? Το πρόβλημά σου εσένα είναι ότι συμφωνεί με τον Τσίπρα? Αν ΝΑΙ, τότε να βρεις τρόπο να λύσεις το πρόβλημά σου. Ο Κουτσούμπας και το ΚΚΕ, δεν ετεροπροσδιορίζονται ούτε θετικά ούτε αρνητικά. Δηλαδή, αν κάτι είναι άσπρο και ο Τσίπρας πει ότι είναι άσπρο, τότε το ΚΚΕ τι πρέπει να πει? Ότι είναι μαύρο?
          Μην ανησυχείς πάντως, ο Τσίπρας γρήγορα θα αφήσει κατά μέρος τους αλυτρωτισμούς και ο Κουτσούμπας θα μείνει μόνος του.

        5. Ι. Ι.

          Μαλιστα
          Αργησες κάπως αλλά τελικά απαντησες
          Τελικά, σύμφωνα με το ΚΚΕ, το πρώτο θέμα είναι οι αλυτρωτισμοι της FYROM κατά της Ελλάδας!
          Δηλαδή το γνωστό κυρίαρχο εθνικό ελληνικό αφήγημα που σέρνουν οι αστικές και αντιδραστικες δυναμεις
          Δε βλέπεις αλήθεια κανένα πρόβλημα σε αυτό;
          Αν μου επιτρέπεις μια ακόμη ερώτηση.
          Συμφωνείς και με αυτό που λέει ο Κουτσουμπας ότι δεν υπάρχει σλαβομακεδονικη μειονότητα στην Ελλάδα;

        6. ένας

          Δεν αναφέρθηκε ο Λαθραναγνώστης στον αλυτρωτισμό της FYROM, μίλησε γενικά για όλους τους αλυτρωτισμούς, και τους “ελληνικούς”, τύπου “η Μακεδονία είναι Ελληνική” κλπ.!
          Ο αλυτρωτισμός είναι αγώνας κάτω από αστικές και εθνικιστικές σημαίες.
          Κι όταν λές “όχι” σε έναν συγκεκριμένο αλυτρωτισμό, που τυχαίνει νάναι στα χάϊ αυτή την εποχή, από που προκύπτει ότι αποδέχεσαι άλλους;
          Ο Κουτσού, δεν έβαλε μόνο το θέμα του αλυτρωτισμού, αλλά το συνολικό θέμα των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και στην περιοχή μας, που είναι και η ουσία του λεγομένου “Μακεδονικού”.
          Είναι γνωστές και χιλιοειπωμένες θέσεις του ΚΚΕ αλλά σας βολεύει να κάνετε, πως δεν καταλαβαίνετε, προετοιμάζοντας τις επόμενες κωλοτούμπες σας.
          Εμπρός στον δρόμο, που χάραξε η “Ασυνέχεια” του Ρινάλντι…

        7. lathranagnostis

          Δε μου λες βρε μεγάλε “αριστεροεξεταστή”, εσύ, από ποιό μετερίζι ασκείς την κριτική σου στο ΚΚΕ?

        8. lathranagnostis

          Εγώ, επιμένω να μας πει ο Ι.Ι, από ποιό μετερίζι κάνει την κριτική του στο ΚΚΕ. Διότι, ειδικά η τελευταία του ερώτηση, είναι σχεδόν η ίδια που έκανε η “ασφάλεια” στους κομμουνιστές επί δεκαετίες ολόκληρες.
          Περιμένω λοιπόν, ο Ι.Ι να μας πει από μέρους ποιάς “συλλογικότητας”, κόμματος, φορέα, μορφώματος ή οτιδήποτε άλλου, μιλάει και κάνει τέτοιες ερωτήσεις…..
          ……..και μετά φυσικά, θα τον ρωτήσω κι εγώ το ίδιο!
          Ορίστε λοιπόν κύριε, απαντήστε

        9. Ι. Ι.

          Έχεις απάντηση στο ερώτημα τελικά;
          Υπάρχει σλαβομακεδονικη μειονότητα στην Ελλάδα ναι ή όχι;

        10. lathranagnostis

          Έχω αλλά θα την μάθεις αφού απαντήσεις στην ερώτησή μου.

        11. πολιτικος αναλυτης απο τον ΑΒ Βασιλοπουλο

          Έχει πλάκα ο Ι.Ι.
          Στο διπλανό κείμενο της pandiera που είναι μετάφραση του αριστερού κόμματος της γείτονος χώρας δηλώνει ξεκάθαρα οτι υπάρχουν αλυτρωτικές τάσεις απο μεριές του κεφαλαίου της. Όμως αυτός μας λέει οτι δεν υπάρχουν. Κάτι παραπάνω θα ξέρει, δε μπορεί.

          Ταυτόχρονα το ΚΚΕ όταν μιλάει για εναντίωση σε αλυτρωτισμούς, μιλάει και για τις ελληνικές βλέψεις.Εκεί που τα βάζει με την ηγεσία του στρατού και τη κυβέρνηση μαζί.
          http://www.armynow.net/apantise-o-kammenos-gia-ta-sinthimata-se-strtaopeda/

          https://www.902.gr/sites/default/files/MediaV2/20180120/ketha_anakoinosi_skopia.pdf

          Δε τα ξέρετε, δε σας νοιάζουν. Το μόνο που σας νοιάζει είναι να βγει η εξίσωση με αποτέλεσμα “το ΚΚΕ φταίει”.

        12. διεθνιστής γνήσιος

          πρακτικα ο Περισσός στέκεται πιο δεξιά απο τον Σύριζα αυτή τη στιγμη, ποντάροντας να αρπάξει κι αυτός ψηφαλάκια στο εθνικιστικό ντελίριο απο ακροατήριο του Σύριζα.

          Κάνει αβάντα στη γραμμή Καραμανλή του νεότερου, που αξιοποίησε το ΝΑΤΟ ως μοχλό πίεσης για την επίλυση του ζητήματος του ονόματος.
          Αυτο ζητά τώρα ο Κουτσούμπας και το σερβίρει ως “αντι-ιμπεριαλιστικό” με την γελοια επιχειρηματολογία οτι εμεις δεν θέλουμε την ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ. Σώπα ρε αντι-ιμπεριαλιστή γιαλατζί.

          Ούτε την Ελλάδα θέλουμε στο ΝΑΤΟ, ούτε θέλουμε όμως η Ελλάδα που ειναι στο ΝΑΤΟ να αποφασίζει για τις τύχες αλλων χωρών, έτσι δεν είναι;

          Πέσανε οι μάσκες αμέσως μόλις σφίξανε τα γάλατα ρεβιζιόνες. Αμέσως ενταχθήκατε στον εθνικό κορμό. Τώρα μάθαμε ότι γενιές αγωνιστών που πολέμησαν για τα δικαιώματα των σλαβομακεδόνων και υφίσταντο τα μύρια όσα στα ξερονήσια , στα στρατοδικεία, στα δικαστήρια, στα κολαστήρια ήταν… κοσμοπολίτες.

          ΞΕΦΤΙΛΙΣΤΕΙΤΕ ΚΙ ΑΛΛΟ.

      2. μέλος του ΝΑΡ

        1. Όσο υπαρκτός και επικίνδυνος για τον κόσμο είναι ο ελληνικός εθνικισμός, άλλο τόσο υπαρκτός και επικίνδυνος είναι και ο σκοπιανός εθνικισμός. Δεν υποτιμάμε κανέναν εθνικισμό. Τελεία. Οσο επικίνδυνος και ανιστόρητος είναι ο έλληνας που φοράει περικεφαλαία και νομίζει πως είναι απόγονος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, άλλο τόσο επικίνδυνος και ανιστόρητος, είναι και ο κάτοικος της ΠΓΔΜ που φοράει επίσης περικεφαλαία και νομίζει πως είναι αυτός ο απόγονος του μεγάλου Αλεξάνδρου.

        2. Δεν υπάρχει “μακεδονικό έθνος”. Υπάρχει σλαβομακεδονικό έθνος, που ούτε αυτό, ούτε και οι κάτοικοι στη νσημερινή Ελλάδα, έχουν σχέση με την αρχαία Μακεδονία. Αυτό λέει η ιστορία. Και αυτό πρέπει να το λένε όλοι οι σοβαροί άνθρωποι.

        3. Αμεσα, η μοναδικά σωστή λύση η είναι η σύνθετη ονομασία, με ήττα των εθνικισμών/αλυτρωτισμών ένθεν κακείθεν. Και με αγώνα εναντίον του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.

        4. Και οι εθνικιστικές αφηγήσεις (με ή χωρίς “αριστερό” μανδύα), και ο αφηρημένος διεθνισμός του “δεν υπάρχουν έθνη”, δλδ ο κοσμοπολιτισμός, είναι Ό,ΤΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ για τον κόσμο.

        Reply
        1. μέλος του ΝΑΡ

          Διευκρίνηση του σημείου “4” του παραπάνω σχολίου: Τόσο ο εθνικισμός σε όλες τις εκδοχές του όσο και ο αφηρημένος διεθνισμός σε όλες τις εκδοχές του, είναι επικίνδυνοι για τον κόσμο, γιατί ο μέν εθνικισμός δρα για να αποσπάσει την προσοχή του κόσμου από τα πραγματικά και ουσιαστικά του προβλήματα, προς όφελος της εκάστοτε καπιταλιστικής τάξης, ο δε αφηρημένος διεθνισμός, διότι εξαιτίας του αφηρημένου της υπόστασής του, δεν μπορεί ποτέ και πουθενά, να συμβάλλει σε ένα πραγματικό λαϊκό κίνημα. Διότι, η έννοια “έθνος” είναι αφενός πραγματική παρότι κατασκευή (κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα είναι και κατασκευή και πραγματική ταυτόχρονα).

        2. ένας

          Νεόκοπος (άλλος ένας….) όρος ο …”αφηρημένος διεθνισμός“;!
          Για “Κοσμοπολιτισμό” ξέραμε οι ….”κολλημένο”ι…
          Και δεν υπάρχει …μία έννοια “έθνος”!
          Υπάρχουν δύο ειδών “έθνη”, που είναι πραγματικά και τα δύο, και όχι …”πραγματικές(;) έννοιες“.
          ( Η “έννοια” είναι κατηγορία της αντανάκλασης του υλικού κόσμου και όχι ο ίδιος ο υλικός κόσμος).
          1. Τα απερχόμενα της Ιστορίας ΑΣΤΙΚΑ ΕΘΝΗ.
          2. Τα νεογέννητα, μετά το ’17, ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΑ ΕΘΝΗ, που τα περισσότερα έχασαν την κρατική τους υπόσταση αλλά είναι ζωντανά στις μνήμες των Λαών τους και είναι εδώ, για να πάρουν την εκδίκησή τους και να ξαναβάλουν μπρος την Ιστορία.

        3. διεθνιστής γνήσιος

          o όρος σλαβομακεδόνες χρησιμοποιήθηκε απο τους κομμουνιστές στην Ελλάδα για την περιγραφγή των μειονοτικών εθνικά μακεδόνων και τον διαχωρισμό τους απο τους έλληνες μακεδόνες. Να μην παίζουμε με τις λέξεις. Δεν υπάρχει η έννοια σλαβομακεδόνας. Κανένας βαλκάνιος δεν χρησιμιοποιεί τον όρο σλάβος-σλαβικό στον εθνικό του αυτοπροσδιορισμό. Δεν μπορούμε να λέμε δεν υπάρχει “μακεδονικό έθνος”. Υπάρχει μακεδονικό έθνος και γεννήθηκε την ίδια περίοδο που γεννήθηκαν ολα τα έθνη, την εποχή του ανερχόμενου καπιταλισμού. Αυτή ειναι μπολσεβίκικη θέση.
          ΤΟ ΚΚΕ, το πραγματικό, πάλεψε δεκαετίες στο πλευρό των σλαβομακεδόνων. Τμήμα του ΔΣΕ ήταν σλαβομακεδόνες. Σήμερα οι σλαβομακεδόνες δεν έχουν καν το δικαίωμα του εθνικού αυτοπροσδιορισμού στην Ελλάδα. Οσοι πήγαν Τασκένδη δεν μπόρεσαν ποτέ να επιστρέψουν. Η γη τους έχει απαλλοτριωθεί από το ελληνικό κράτος και έχει μοιραστεί σε δοσίλογους.
          Μην τα ξεχνάμε αυτά.

    2. μέλος του ΝΑΡ

      Όντως είσαι πολιτικός αναλυτής από τον ΑΒ Βασιλόπουλο, και από τα LIDL μη σου πω…..

      Reply
  4. Βίκυ

    (Την ίδια στιγμή για ένα μικρό γειτονικό λαό απαιτεί την πλήρη εθνική ταπείνωση, θέλοντας να τον… βαφτίσουν άλλοι!)
    Πόση (επικίνδυνη) αφέλεια κρύβει αυτή η φράση; Αλήθεια πιστεύετε πως δεν τους “βάφτισαν” έτσι οι της ΕΕ και του ΝΑΤΟ για να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς τους στην περιοχή;
    Όσο για το “πατρίδα ή θάνατος” του Τσε Γκεβάρα και η συμπαράσταση και στήριξη των απανταχού εργαζομένων, καμία σχέση δεν έχει με την ερμηνεία που δίνετε ότι εννοεί να μην υπερασπίζεσαι τα σύνορα της πατρίδας που ζεις. Το ότι όλες οι χώρες έχουν εργαζομένους (οι οποίοι ίσως και να μην συμμερίζονται την άποψη “όλοι οι εργαζόμενοι είμαστε αδέρφια και έχουμε κοινά συμφέροντα”) δεν σημαίνει ότι πρέπει εμείς μόνο να ανοίγουμε τις αγκάλες μας. Όταν όλοι οι εργάτες στον κόσμο αποκτήσουν ταξική συνείδηση και πάψουν “να γίνονται κρέας για τα κανόνια”, τότε κι εμείς μαζί τους. Μέχρι τότε όμως οι εύκολοι χαρακτηρισμοί και η κριτική για όσους υπερασπίζονται την πατρίδα τους ακούγεται απλά κακόβουλη από την ζεστασιά του καναπέ σας αυτής της πατρίδας. Ευχαριστώ πολύ.

    Reply
  5. Άμπης

    Να με συγχωρείτε…
    Ως άσχετος και ανέντακτος είτε σε δεξιά είτε σε αριστερά, και επειδή βαριέμαι να πω πολλά θα περιοριστώ, παραφράζοντας τον Γκάντη (αν δεν κάνω λάθος), να πω τα εξής…
    “Θα πολεμήσουμε το σκοπιανό αλυτρωτισμό (όχι τους σκοπιανούς) και την προσπάθεια παραχάραξης της ελληνικής ιστορίας σαν να μην υπήρχαν μνημόνια και τα μνημόνια (και την όλη νεοφιλελεύθερη πολιτική) σαν να μην υπήρχε το σκοπιανό”…
    Απλό;

    Reply
  6. Βασίλης

    Καλο θα ήταν να βρεθούνκαι να προβληθούν μαρτυρίες για το πως βιώνουν Τουρκοι και Ισραηλινοί αριστεροί ακτιβιστές στην καθημερινή τους ζωή τις συνέπειες από την αντίστασή τους στον ολοένα μεγαλύτερο εκφασισμό που επικροτούν ολοένα περισσότεροι συμπολίτες τους

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *