.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


China Town ο Πειραιάς με το Master Plan της COSCO


EUROKINISSI

Άρθρο του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου

Το ξεπούλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και η νεοαποικιακή σύμβαση που έγινε για τον σκοπό αυτό με την κινέζικη πολυεθνική κρατική COSCO δρομολογεί μια σειρά δραματικές και ιδιαίτερα επιβαρυντικές εξελίξεις για την χώρα, τον Πειραιά και την τοπική κοινωνία.

Το πλαίσιο αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά είναι πλέον απόλυτα ενταγμένο στον στρατηγικό σχεδιασμό της COSCO και ενσωματωμένο στην κινέζικη αντίληψη για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας για τον κρατικό αυτό μονοπωλιακό κολοσσό.

Στην κατεύθυνση αυτή ο νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΠ κατάρτισε το Master Plan για την επόμενη μέρα. Τα γεγονότα δείχνουν ότι οι όροι, οι συνθήκες και το στρατηγικό σχέδιο της COSCO δημιουργούν δικαιολογημένους συνειρμούς από την αντίστοιχη επέλαση των πολυεθνικών που έγινε τις τελευταίες δεκαετίες στην Κίνα και μετέτρεψαν περιοχές, πόλεις και λιμάνια σε μια απέραντη ελεύθερη οικονομική ζώνη στην οποία κυριαρχεί ένα μοντέλο ανάπτυξης που ποδοπατεί και υπονομεύει το χερσαίο και θαλάσσιο περιβάλλον, την ιστορική κληρονομιά και επιβάλει τον εργασιακό μεσαίωνα στις συνθήκες εργασίας.

Αυτό το θεάρεστο αναπτυξιακό μοντέλο ήρθε να επιβάλει η κινέζικη COSCO και στον Πειραιά, με τις ευλογίες της κυβέρνησης η οποία έχει βαλθεί την περίοδο της διακυβέρνησής της να παραδώσει όλο τον παραγωγικό πλούτο της χώρας μας και τις αντίστοιχες δημόσιες επιχειρήσεις στο εγχώριο και διεθνές μονοπωλιακό κεφάλαιο.

Οι σχεδιασμοί της COSCO και το MASTER PLAN για το λιμάνι του Πειραιά

– Ένα βασικό στοιχείο στον σχεδιασμό της COSCO είναι η δημιουργία LOGISTIC CENTER το οποίο προβλέπεται να γίνει σε μια έκταση 120 στρεμμάτων. Πρόκειται να κατασκευαστούν αποθήκες 48000 τ.μ οι οποίες θα εξυπηρετούνται από υπόγεια κλειστή σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με την περιοχή ΟΔΔΥ επεκτείνοντας έτσι την ελεύθερη ζώνη. Το αναφερόμενο έργο έρχεται να προστεθεί στους χώρους LOGISTICS που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ όπως του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων που σήμερα είναι η κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της COSCO (PCDC). Το συγκεκριμένο κέντρο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για τα τοπικά φορτία, κυρίως για τα αυτοκίνητα αλλά και τα containers. Τοπικοί φορείς, εργατικά Σωματεία, αυτοδιοικητικές αρχές και άλλες συλλογικότητες αντιδρούν εντονότατα στον σχεδιασμό αυτόν, αφού η δημιουργία και ανάπτυξη LOGISTIC CENTER πρόκειται να επιβαρύνει δραματικά με την κίνηση των φορτηγών στην περιοχή, το κυκλοφοριακό – συγκοινωνιακό και το περιβάλλον. Προφανώς όλα τα παραπάνω αποτελούν ασήμαντες λεπτομέρειες για την COSCO…..

– Επίσης σοβαρότατα προβλήματα ανακύπτουν από τον σχεδιασμό της COSCO για την επέκταση και την δημιουργία νέας βάσης για την κρουαζιέρα που θα κατασκευασθεί ανάμεσα στο λιοντάρι, την Σχολή Δοκίμων και την Πειραϊκή ακτή.

Η επέκταση αυτή στην νότια πτέρυγα του λιμανιού θα αφορά την εξυπηρέτηση 4 κρουαζιερόπλοιων άνω των 350 μέτρων το καθένα. Με το τερατώδες αυτό έργο, σύμφωνα με πολίτες και κατοίκους της περιοχής, θα απαιτηθούν να γίνουν μπαζώματα 7,5 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων τα οποία θα φθάσουν έως τον Σταυρό.

Στην περιοχή αυτή θα προσεγγίζουν και θα ελλιμενίζονται τα υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια των 5000 έως 8000 ατόμων με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των κατοίκων από την συγκεκριμένη περιοχή, την επιβάρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, την τραγική υποβάθμιση της περιοχής, την πρόσθετη κυκλοφοριακή κίνηση, τον αποκλεισμό από τα βράχια της Πειραϊκής των λουομένων, την απαγόρευση της πρόσβασης των πολιτών για μπάνιο – ηλιοβασίλεμα, επίσης θα «εξαφανιστούν» το μνημείο του Θεμιστοκλή αλλά και η σχολή Δοκίμων.

Στην σκανδαλώδη σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ συμπεριλαμβάνει και την συγκεκριμένη επέκταση.

Το συγκεκριμένο έργο είναι μέρος του MASTER PLAN του ΟΛΠ και για την υλοποίησή του θα χρειαστεί να γίνει μια τεράστια επιχωμάτωση 200 στρεμμάτων σε συνδυασμό με το πολυώροφο εμπορικό κέντρο.

Υπογραμμίζουμε ότι το έργο αυτό δεν αποτελεί επένδυση με χρήματα της COSCO αλλά πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το ποσό αυτού του έργου υπολογίζεται στα 137.000.000, χωρίς το ΦΠΑ!

Δηλαδή η κινέζικη COSCO εντάσσει στον σχεδιασμό της την επόμενη 5ετία το έργο αυτό, ενώ το ποσό αυτό θα διατεθεί μέσω της περιφέρειας Αττικής από κονδύλια του ΕΣΠΑ!!!

Οι νέοι ιδιοκτήτες του ΟΛΠ έχουν ως στόχο την μετατροπή του Πειραιά για την κρουαζιέρα ως HOME PORT και για τον σκοπό αυτό επιδιώκουν την επέκταση των θέσεων για τα κρουαζιερόπλοια, μάλιστα οι Κινέζοι ευελπιστούν τα επόμενα χρόνια να ξεπεράσουν κατά 1 εκατομμύριο επιβάτες της κρουαζιέρας περισσότερους από σήμερα.

– Επίσης η COSCO έχει προγραμματίσει την κατασκευή στον χώρο της πύλης Ε2 ενός πολυτελούς ξενοδοχείου καθώς και εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι με πολυκαταστήματα, ρεστοράν κ.λπ. Η COSCO επιδιώκει με τα εμπορικό κέντρο και το ξενοδοχείο να «πιάσει» εκείνους του επιβάτες της κρουαζιέρας που έρχονται αεροπορικώς στην χώρα μας με σκοπό να επιβιβαστούν σε κάποιο κρουαζιερόπλοιο που φθάνει στον Πειραιά αλλά και εκείνη την κατηγορία των επιβατών οι οποίοι δεν παίρνουν μέρος στις εκδρομές ιστορικού, αρχαιολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος στην Αθήνα, Ακρόπολη κ.λπ. Αυτοί οι επιβάτες είναι η πλειοψηφία των κρουαζιερόπλοιων….

Πέρα από την δραματική επιδείνωση και το συγκοινωνιακό χάος που θα προκληθεί, την περιβαλλοντική – ατμοσφαιρική επιβάρυνση και την ηχορύπανση, η εξέλιξη αυτή με την κατασκευή εμπορικού κέντρου δρομολογεί τις συνθήκες για τον αφανισμό των μικρομεσαίων καταστημάτων και επιχειρήσεων στον Πειραιά.

– Ανάλογη εξέλιξη αναμένεται να σημειωθεί και στην ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη που η COSCO σχεδιάζει την δημιουργία ναυπηγείου. Οι εκατοντάδες ιδιωτικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται όλα τα χρόνια στην Ζώνη κινδυνεύουν άμεσα με λουκέτο αφού η COSCO θα αναλάβει εξ’ ολοκλήρου τις εργασίες και στην ΝΕΖ. Σημειώνουμε ότι η αίτηση για άδεια ναυπηγείου των Κινέζων βρίσκεται αυτή την στιγμή σε δικαστική εκκρεμότητα.

Στο στόχαστρο της COSCO τα εργασιακά δικαιώματα

Δείγματα γραφής του πώς αντιλαμβάνεται και εννοεί η κινέζικη COSCO τα εργατικά δικαιώματα έχουμε ήδη και αυτά είναι χειροπιαστά και τεκμηριωμένα.

• Παράδειγμα πρώτο ο δίκαιος αγώνας των εργαζομένων στην προβλήτα 2 και 3 οι οποίοι αντιμετώπισαν μια πρωτοφανή επίθεση από την πρώτη μέρα της συγκρότησης Σωματείου ενώ στην συνέχεια επιχειρήθηκε η υπονόμευση, η διάσπαση και επιστρατεύθηκε ο μηχανισμός της απεργοσπασίας στον δίκαιο αγώνα τους, όταν απέτυχαν αυτές οι μεθοδεύσεις προσπάθησε με την κωλυσιεργία και άλλα τερτίπια να φρενάρει τις διεκδικήσεις και την επίλυση των δίκαιων αιτημάτων στα οποία πρωταρχικό ρόλο έχει η υπογραφή ΣΣΕ με αξιοπρεπείς μισθούς, κατοχύρωση του ανθυγιεινού κ.λπ.

• Το απέδειξε με την κατάπτυστη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ (COSCO) – ΟΜΥΛΕ η οποία όπως αποδείχθηκε περιλάμβανε μείωση αποδοχών, κατάργηση θεσμικών δικαιωμάτων, επιβάρυνση των εργασιακών σχέσεων.

• Το αποδείχνει όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα με την στάση της κατά την διαπραγμάτευση της σύμβασης με τους Λιμενεργάτες του ΟΛΠ όπου απαιτεί δρακόντιες μειώσεις στους μισθούς και συρρίκνωση στα κατοχυρωμένα εργασιακά τους δικαιώματα.

• Το αποδείχνει επίσης με την απαγόρευση εισόδου σε Κερατσίνι – Πέραμα συνδικαλιστικών στελεχών Ναυτεργατικών Σωματείων. Η γκετοποίηση του λιμανιού αποτελεί τον επόμενο στόχο της COSCO….

Πώς πρέπει να αντιμετωπισθεί η επιθετικότητα της COSCO

Ουσιαστικό εμπόδιο, τροχοπέδη στα νεοαποικιακά σχέδια της COSCO μπορεί να βάλει ο οργανωμένος, συντονισμένος με ταξική κατεύθυνση αγώνας τόσο των εργαζομένων σε όλη την έκταση του λιμανιού αλλά και των κατοίκων και των φορέων της περιοχής που δρομολογείται η επέκταση της κρουαζιέρας αλλά και η συμμαχία με τους επαγγελματοβιοτέχνες οι οποίοι κινδυνεύουν με αφανισμό και συντριβή από τους σχεδιασμούς και το MASTER PLAN της COSCO.

Ο καθένας αποσπασματικά με όρους συντεχνιασμού ή τοπικών ιδιαιτεροτήτων χωρίς σχεδιασμό, οργάνωση, πρόγραμμα, συντονισμένη δράση και αγώνα δεν πρόκειται να επιφέρει θετικά αποτελέσματα. Πολύ περισσότερο αυτό ισχύει τόσο για τμήματα εργαζομένων, Σωματείων και τοπικών φορέων της περιοχής που αναζητούν συμμάχους στην κυβέρνηση, στο ΣΥΡΙΖΑ, στην περιφέρεια και τον Δήμο Πειραιά.

Οι δυνάμεις αυτές, ο καθένας με τον ρόλο του, είχαν την δική τους καταστροφική συμβολή στην υπόθεση ιδιωτικοποίησης και ξεπουλήματος του ΟΛΠ.

Η αναζήτηση στηριγμάτων, συμμαχιών και συνεργασιών με τις δυνάμεις του αστικού συστήματος τόσο κεντρικά όσο και τοπικά συνιστά επιλογή η οποία οδηγεί τόσο στην ήττα αλλά και δημιουργεί περιθώρια κάποιοι κυβερνητικοί και άλλοι παράγοντες του Πειραϊκού κατεστημένου να βγουν αλώβητοι και άφθαρτοι και να απαλλαγούν από την εγκληματική ευθύνη τους τόσο για το ξεπούλημα του ΟΛΠ όσο και γενικότερα για την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική, αυτή των ιδιωτικοποιήσεων, των μνημονίων, της ανεργίας, της φτώχειας και της πρόσδεσης της χώρας στα δεσμά του ευρωενωσιακού μονόδρομου.

Το πόσο σύμμαχοι είναι αυτές οι δυνάμεις στην πάλη για την ακύρωση των σχεδιασμών της COSCO το αποδεικνύει η ξεκάθαρη θέση της κυβέρνησης η οποία ορθά κοφτά δηλώνει ότι «η επέκταση και η δημιουργία δύο νέων προβλητών στην Πειραϊκή χερσόνησο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σύμβασης παραχώρησης» που υπέγραψαν οι Τσίπρας – Δραγασάκης – Σταθάκης και Δρίτσας.

Συμμαχίες στην τοπική δημοτική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση και ιδιαίτερα με τον Δήμαρχο του Πειραιά για την αποτροπή του MASTER PLAN της COSCO είναι μια αυταπάτη και αποδείχτηκε περίτρανα αφού στο πρόσφατο Δημοτικό συμβούλιο του Πειραιά ο Δήμαρχος και εκλεκτός του εφοπλιστικού κεφαλαίου που δήλωνε προεκλογικά ότι θα αναμορφώσει τον Πειραιά, ξεκαθάρισε και αποσαφήνισε πλήρως την θέση του ότι «η επέκταση του επιβατικού λιμένα(Νότια Ζώνη Φάση Α΄) με δημιουργία 2 θέσεων και συνολικά 6 θέσεων (μαζί με την Β΄ φάση) πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων μήκους άνω των 350 μέτρων αποτελεί υποχρεωτική δέσμευση του ανάδοχου με βάση τον νόμο 4404/2016.

Αυτό σημαίνει ότι δεν αποτελεί μια επένδυση όπου τίθεται με βάση τον νόμο σε διαβούλευση. Με τον τρόπο αυτό και με την υποκριτική προσθήκη περί δήθεν ευαισθησίας της δημοτικής αρχής σε περιβαλλοντικά προβλήματα έδωσε το πράσινο φως να προχωρήσει το έργο….

Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ και οι δυνάμεις του στην αυτοδιοίκηση χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για την επέκταση της κρουαζιέρας αλλά συμφωνούν απόλυτα με το στρατηγικό σχέδιο της COSCO σε όλη την έκταση του λιμανιού και θεωρούν ότι μόνο αυτή η επέκταση είναι επιβλαβής για τους κατοίκους του Πειραιά!!!

Οι ίδιες αυτές δυνάμεις με περίσσιο φαρισαϊσμό και υποκρισία αποσιωπούν εντελώς την ευθύνη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και προσπαθούν να ενοχοποιήσουν τα κακά σχέδια της COSCO και με την τακτική αυτή αφήνουν στο απυρόβλητο την κυβέρνηση διευκολύνοντας αντικειμενικά την υλοποίηση του MASTER PLAN της COSCO.

Ήδη όπως αναφέραμε το έργο έχει δημοπρατηθεί, συγχρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Αττικής 2014-2018 και έχει ως καταληκτική ημερομηνία την 31 Αυγούστου 2018, ενώ προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 1019 ημερολογιακές ημέρες.

Οι παραπάνω εξελίξεις δείχνουν το αδιέξοδο που οδηγούνται μια σειρά κινήσεις πολιτών και άλλων τοπικών φορέων οι οποίες καθοδηγούνται από τοπικά στελέχη του Πειραϊκού κατεστημένου και προσανατολίζουν την δράση τους σε συναντήσεις με κυβερνητικούς παράγοντες, δημόσιες και περιφερειακές αρχές αναζητώντας την στήριξή τους.

Να θυμίσουμε ότι ορισμένα πρόσωπα που έχουν ιδιαίτερο ρόλο σε αυτές τις κινήσεις, ότι ανάλογη ήταν και η τακτική τους όταν λειτούργησαν ως συνοδοιπόροι της ηγεσίας της ΟΜΥΛΕ πιστεύοντας και διακηρύσσοντας ότι θα ακύρωναν την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης…. Άνθρακες όμως ο θησαυρός!!!

Ο δρόμος αυτός, όπως έχει δείξει η ζωή είναι ατελέσφορος καλλιεργεί ψευδαισθήσεις, δεν παράγει αποτελέσματα αφού δεν στηρίζεται σε εκείνες τις δυνάμεις που παλεύουν με συνέπεια την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική.

Η αμφισβήτηση, η σύγκρουση με την συνολική ασκούμενη αντιλαϊκή, κυβερνητική πολιτική και ταυτόχρονα η συνεπής πάλη να μην περάσουν οι σχεδιασμοί της COSCO συνιστούν ένα ενιαίο και αδιαίρετο μέτωπο για την πάλη που πρέπει να οργανωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και πρέπει κυρίως να έχει απεύθυνση τους πολίτες του Πειραιά, τους εργαζόμενους και τους επαγγελματοβιοτέχνες, τόσο στα καταστήματα όσο και στην ΝΕΖ, με σκοπό την συγκρότηση ενός μετώπου δυνάμεων που θα κινητοποιηθεί και θα αναπτύξει πολύμορφους αγώνες και από κοινού θα υπερασπισθούν τα εργασιακά δικαιώματα, την ελεύθερη και ανεμπόδιστη πρόσβαση των πολιτών σε όλη την έκταση του λιμανιού και θα αποτρέψουν να μετατραπεί ο Πειραιάς σε μια πόλη τέρας και ζούγκλα που θα υπηρετεί τα συμφέροντα της COSCO και του μεγάλου κεφαλαίου.

Οι πολίτες του Πειραιά τόσο στην πόλη όσο και στις γειτονιές και τις συνοικίες του, πρέπει όχι μόνο να γυρίσουν την πλάτη σε αυτό το μοντέλο της «πράσινης ανάπτυξης» που διαφημίζει η κυβέρνηση, η Ν.Δ, το ΠΑΣΟΚ και τα άλλα αστικά κόμματα αλλά και οι δυνάμεις τους στην τοπική Διοίκηση και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, αλλά οφείλουν, με πρωταγωνιστικό ρόλο του εργατικού κινήματος, να συνεργαστούν, να καταθέσουν το δικό τους διεκδικητικό πλαίσιο και να παλέψουν βάζοντας μπροστά τις λαϊκές και κοινωνικές ανάγκες.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 5
Συμμετοχές )



1 σχόλια στο “China Town ο Πειραιάς με το Master Plan της COSCO

  1. San Rocco

    Για να μπορέσουμε να ανασχεσουμε την τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή αλλά και την υποβάθμιση των εκεί γειτονιών, θα πρέπει να μπορέσουμε να πείσουμε τον κόσμο οτι, εργασία και προστασια της φύσης και των γειτονιων μας σπο την καταστροφή, πανε πακέτο. Οτι, όσο το μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου λέει “δεν με ενδιαφέρει η καταστροφή της φύσης και η ζωή σε κλουβια αρκεί να εχω μεροκάματο”, ούτε ζωή θα έχει, αλλα ούτε και μεροκάματο για πολύ. Αλλα και το μεροκάματο που θα βρει τα είναι σθλιο.

    Η σύνδεση στα μυαλά του κόσμου της ανάγκης για αξιοπρεπη εργασία για όλους με την ανάγκη για ανάσχεση πάση θυσια της καταστροφή της φύσης, πρέπει να είναι η βασικη μας στοχευση. Αλλιώς, το παρόν θα χειροτερεύει διαρκως και το μελλον έρχεται μαύρο.

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *