Υπόψη κας Προέδρου και μελών του Δ.Σ
Όπως γνωρίζετε με αποφάσεις της προηγούμενης Διοίκησης και του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) έχει μπλοκαριστεί η υπογραφή και ανανέωση της ΣΣΕ επί σειρά ετών…
Υπενθυμίζουμε ότι η τελευταία ΣΣΕ που υπογράφτηκε μεταξύ των δύο φορέων είναι αυτή του 2010!
Στα 12 χρόνια που μεσολάβησαν ο ελληνικός και ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αυξήθηκε σημαντικά, οι θέσεις των Ελλήνων Ναυτεργατών το ίδιο διάστημα έχουν συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο, η κερδοφορία των Ναυτιλιακών επιχειρήσεων της ποντοπόρου Ναυτιλίας έχει εκτιναχθεί στα ύψη ενώ με δική σας πρωτοβουλία (ΕΕΕ) έχει καταργηθεί για τα πληρώματα και τους κατώτερους αξιωματικούς η ΣΣΕ και έχει αντικατασταθεί σύμφωνα με τα «διεθνή κρατούντα» δηλαδή τις αντίστοιχες ΣΣΕ της ITF που έχουν εφαρμογή για τους αλλοδαπούς Ναυτεργάτες των τρίτων χωρών!!
Επίσης την ίδια περίοδο έχουν πραγματοποιηθεί πλήθος ευνοϊκών ρυθμίσεων και μέτρων για εσάς από την πλευρά των κυβερνήσεων σε ζητήματα που αφορούν τις εκάστοτε αξιώσεις σας:
– Επανακατοχύρωση των συνταγματικών διατάξεων για την φορολογία των πλοίων!
– Ευνοϊκή ρύθμιση από τα όργανα της Ε.Ε σχετικά με το φορολογικό καθεστώς των πλοίων!
– Εθελοντική φορολογία (για τα πλοία άνω των 4.500 κοχ) την περίοδο των μνημονίων και της οικονομικής κρίσης ενώ για τους μισθωτούς, συνταξιούχους κλπ υποχρεωτικό φορολογικό χαράτσωμα….
– Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις στα προβλεπόμενα από τον όρο 8 του άρθρου 13 του ν.δ 2687/53 σχετικά με τον αριθμό των ελλήνων Ναυτεργατών που προβλέπονται στις εγκριτικές πράξεις των πλοίων. Όλα αυτά με το φαιδρό επιχείρημα της πανδημίας…..
Επίσης η διεθνής πανδημία δημιούργησε νέα επιπρόσθετα και αφόρητα προβλήματα για τους Ναυτεργάτες όπως είναι: ο μακροχρόνιος εγκλωβισμός τους (λόγω περιορισμών και απαγορεύσεων στις μετακινήσεις και στους αυστηρότερους ελέγχους) που αυτό παράγει ως αποτέλεσμα από την μια οι Ναυτεργάτες να μην μπορούν να μεταβούν στα λιμάνια και στα πλοία για να εργαστούν και από την άλλη για αυτούς που είναι μέσα στα ίδια τα πλοία να παραβιάζεται ασύστολα η ΣΣΕ και τα κατοχυρωμένα για αυτούς δικαιώματα!!!
Μέσα σε αυτό το αντεργατικό σκηνικό υπήρξε εμμονή από την πλευρά της ΕΕΕ η ΣΣΕ να «παγώσει» ενώ την ίδια στιγμή το Ναυτεργατικό εισόδημα στα χρόνια των μνημονίων να έχει δεχθεί συντριπτικό πλήγμα με σειρά μέτρων που μειώνουν τα εισοδήματά τους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
– Την θέσπιση εισφοράς αλληλεγγύης.
– Την αύξηση της φορολογίας πληρωμάτων και αξιωματικών.
– Τον ΕΝΦΙΑ και σειρά ακόμη πολιτικών που συνέτειναν οι μισθοί τους να οδηγηθούν σε περαιτέρω μείωση.
Το συμπέρασμα που συνάγεται απ’ όλα τα παραπάνω είναι: τόσο στην περίοδο των σκληρών μνημονιακών πολιτικών, όσο και στην πανδημία, τα θύματα ήταν και παραμένουν οι Ναυτεργάτες.
Αντίθετα, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, ο ελληνικός εφοπλισμός όλα αυτά τα χρόνια όχι μόνο διατήρησε αλλά αύξησε και μεγέθυνε τα κέρδη του και εξακολούθησε να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας Ναυτιλίας!!
Σύμφωνα με αυτά τα αναμφισβήτητα δεδομένα επιβάλλεται:
– Να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ για τα πλοία άνω των 4500 κοχ.
– Να δοθούν ουσιαστικές αυξήσεις που καλύπτουν τα συρρικνωμένα εισοδήματα των Ναυτεργατών.
Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι η ΠΕΝΕΝ δεν αποδέχεται τις ρυθμίσεις που προβλέπονται για τους μισθούς των Ναυτεργατών με βάση τον αντιδραστικό νόμο 4714/2020 και κατά συνέπεια η διαπραγμάτευση και η συμφωνία πρέπει να αφορά το σύνολο των Ναυτεργατών που απασχολείται στην ποντοπόρο Ναυτιλία.
Υπενθυμίζουμε σε εσάς ότι πρόσφατα υπογράφτηκε όπως και τα προηγούμενα χρόνια ΣΣΕ για την επιβατηγό Ναυτιλία (Ακτοπλοΐα – διεθνείς γραμμές εξωτερικού – Πορθμεία).
Σε κάθε περίπτωση και εφόσον συνεχιστεί η ίδια ανεπίτρεπτη αδιάλλακτη τακτική σας, η ΠΕΝΕΝ έχει προτείνει στα όργανα της ΠΝΟ την πραγματοποίηση 48ωρης προειδοποιητικής απεργιακής κινητοποίησης για όλα τα πλοία της φορτηγού Ναυτιλίας που προσεγγίζουν ελληνικά λιμάνια.
Ταυτόχρονα η Ένωσή μας το αμέσως επόμενο διάστημα αυτοτελώς θα αναπτύξει πολύμορφες δράσεις έχοντας στο επίκεντρο την αξίωσή μας για υπογραφή ΣΣΕ στην κατηγορία των πλοίων που εκπροσωπείτε.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ