Σοβαρά ερωτήματα έχει εγείρει τόσο ο ίδιος ο διαγωνισμός πρόσληψης για την πλήρωση 423 οδηγών και τεχνιτών στην ΟΣΥ ΑΕ , όσο και ο χειρισμός από πλευράς διοίκησης στις διαδικασίες ελέγχου και επιλογής των επιτυχόντων.
Ο ίδιος ο διαγωνισμός , προφανώς κατά παράβαση της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας , περιείχε άρθρο ηλικιακής εξαίρεσης υποψηφίων όπως και άρθρο για εξέταση των ενστάσεων μέσα σε μόλις είκοσι μέρες από τον ΑΣΕΠ , χρονικό διάστημα που είναι παντελώς αδύνατο να ελεγχτούν και να συγκριθούν φάκελοι υποψηφίων με σχεδιασμό φυσικά την κατακύρωση του διαγωνισμού σαν έγκυρος. Τα τραγελαφικά όμως εξελίχθησαν κατά την διάρκεια του ελέγχου των δικαιολογητικών των υποψηφίων κμα αποκορύφωση την πρώτη ανακήρυξη επιτυχόντων στο διαδίκτυο , το κατέβασμα τους την επόμενη μέρα και την αλλαγή των πινάκων επιτυχόντων.
Το σημαντικότερο είναι ότι ενώ ο ίδιος ο διαγωνισμός προέβλεπε η μοριοδότηση των υποψηφίων σε όλες τις κατηγορίες να γίνει με βάση τον τίτλο σπουδών , δεύτερο τίτλο σπουδών , γνώση ξένης γλώσσας και εμπειρία , στα αποτελέσματα εμφανίστηκαν πίνακες επιτυχόντων σε όλες τις κατηγορίες και με εμπειρία και χωρίς (!!!). Από μόνο του αυτό το γεγονός δηλώνει τρία πράγματα : το ένα είναι πως αρκετοί ενδιαφερόμενοι ,βλέποντας ότι ζητούσε εμπειρία προφανώς αποθαρρύνθηκαν και δεν κατέθεσαν δικαιολογητικά , δεύτερο πως κάποιοι είχαν «εσωτερικές» πληροφορίες πως θα υπήρχε ξεχωριστός πίνακας επιτυχόντων χωρίς εμπειρία και που δεν αναγραφόταν στον διαγωνισμό και τρίτο πως η κατάρτιση αυτού του πίνακα σε συνδυασμό με το ανεβοκατέβασμα των αποτελεσμάτων δημιουργεί βάσιμες υποψίες για έξωθεν παρεμβάσεις «υπέρ δικών μας παιδιών» .
Στο παραπάνω σκηνικό πρέπει να προστεθούν και τα εξής ερωτήματα:
1)Γιατί δεν εκλέχθηκε πρόεδρος στην επιτροπή αξιολόγησης;
2) Γιατί ενώ η επιτροπή που αρχικά ήταν πενταμελής , άφησε κενή την θέση μέλους που παραιτήθηκε;
3) Γιατί συνδικαλιστής που συμμετείχε μετά από συμφωνία Διοίκησης – ΔΑΚΕ- ΠΑΣΚΕ και η οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ συζητήθηκε στο ΔΣ τουλάχιστον του μεγαλύτερου συνδικάτου των οδηγών , είχε αποφασιστικό ρόλο και όχι ρόλο παρατηρητή;
4) Γιατί ήδη από την προκήρυξη του διαγωνισμού προκαταλαμβάνεται η αδυναμία του ΑΣΕΠ να αποφανθεί εγκαίρως επί ενστάσεων που μπορεί να υπερβαίνουν τον αριθμό που θα μπορούσε να εξετάσει εντός 20ημέρου;
Όλα αυτά οδήγησαν το συνδικαλιστικό σχήμα Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία (ΕΑΣ) να καταθέσει πρόταση πέραν της ενημέρωσης στο προεδρείο ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚΕ του συνδικάτου ζητώντας έκτακτο ΔΣ ώστε να συζητηθεί αυτό το τόσο σοβαρό θέμα
Το αίτημα της Ενωτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΕΑΣ) ΕΘΕΛ
14 Δεκέμβρη 2020
ΠΡΟΣ: Πρόεδρο και Γ. Γραμματέα Συνδικάτου
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Όλα τα μέλη του Διοικητικού συμβουλίου.
Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις στον εργασιακό μας χώρο ζητάμε έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού συμβουλίου με ημερήσια διάταξη τα εξής θέματα:
Παράνομη ανάκληση των αδειών των εργαζομένων από την Διοίκηση της εταιρίας.
Στρεβλές και αδιαφανείς διαδικασίες στον διαγωνισμό πρόσληψης.
Δημόσιες δηλώσεις υπουργού Μεταφορών για το συγκοινωνιακό έργο και τα στατιστικά στοιχεία.
Αναφορικά για τα ανωτέρω και την αναγκαιότητα της έκτακτης και άμεσης σύγκλισης του ΔΣ για ενημέρωση , τοποθετήσεις και λήψη αποφάσεων , αναφέρουμε τα εξής:Πρώτο η ανάκληση των αδειών των εργαζομένων είναι σαφέστατα παράνομη , εκβιαστική και έχει σαν μοναδικό στόχο όχι την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στην εορταστική περίοδο ,αλλά την αποκατάσταση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και το ξέπλυμά της από τον εγκληματικό και ανεύθυνο τρόπο αντιμετώπισης της επιδημίας. Το δε επίδομα που προτείνει , είναι πάγιο αίτημα του ταξικού αγωνιστικού συνδικαλιστικού κινήματος από την αρχή της επιδημίας και είναι παντελώς ανήθικο και απέναντι σε κάθε έννοια εργατικού δικαίου η οποιαδήποτε εκβιαστική διαπραγμάτευση εκ μέρους της εργοδοσίας με αντάλλαγμα τα δικαιώματα των εργαζομένων.
Δεύτερο είναι ορατό σε όλους πως το προηγούμενο φιάσκο της ίδιας κυβέρνησης με παρελθόντες προσλήψεις δεν της έγινε μάθημα. Διαπιστώσαμε όλοι τον τραγέλαφο με τις αναρτήσεις επιτυχόντων -σ έναν παντελώς αντιδημοκρατικό και διάτρητο διαγωνισμό ( ο οποίος για παράδειγμα παρανόμως είχε όρια ηλικίας , κάτι που αντιβαίνει την αστική σας νομοθεσία εγχώρια και ευρωπαϊκή)- και αμέσως μετά ανάρτηση άλλων αποτελεσμάτων . Επίσης τόσο ο διαγωνισμός αλλά όσο και η διαδικασία ελέγχου και επιλογής είναι καθ όλα διάτρητη , εγκυμονώντας κινδύνους αλλά και αδικίες προς τους συμμετέχοντες.
Τρίτο υπήρξαν δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών για το συγκοινωνιακό έργο που βρίθουν στην κυριολεξία ανακριβειών (για να μην χρησιμοποιήσουμε άλλη αρμόζουσα έκφραση) . Για παράδειγμα προβάλλει το έργο των ιδιωτικών ΚΤΕΛ χωρίς να υπάρχουν στοιχεία , εφόσον όλοι γνωρίζουμε πως τα ΚΤΕΛ δεν έχουν τηλεματική και το σημαντικότερο ο έλεγχος εκτέλεσης των δρομολογίων δεν γίνετε από τον αρμόδιο φορέα ΟΑΣΑ παρότι υπάρχουν οι υποδομές , η εξειδίκευση και η τεχνογνωσία. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως τα στατιστικά βγαίνουν όχι με τα πραγματικά στοιχεία αλλά κατά πως βολεύει το υπουργείο και τους ιδιώτες , δημιουργώντας έτσι με ψευδή στοιχεία , κλίμα υποβάθμισης των δημόσιων μεταφορών και παραχώρησης περαιτέρω συγκοινωνιακού έργου στους ιδιώτες , κάτι που σαν ΕΑΣ σας έχουμε προειδοποιήσει.
Για την ΕΑΣ ο εκπρόσωπος στο ΔΣ
Σταύρος Μανίκας
Απλά πληροφοριακά, να ενημερώσω, ότι τώρα, «τρέχουν» κάποιες ανακοινώσεις ΣΟΧ του ΔΕΔΔΗΕ, με αριθμό 2/2020 (ενδιάμεσα και 1 με αριθμό 1/2020), εκ των οποίων κάποιων η προθεσμία υποβολής αιτήσεων έχει λήξει, άλλων «τρέχει» ακόμα και ίσως προκηρυχθούν κι άλλες. Σε αυτές τις ανακοινώσεις, ενώ γενικά το ηλικιακό εύρος είναι 18 έως 65 ετών, για τις τεχνικές κυρίως ειδικότητες, το εύρος είναι 18 έως 45 ετών. Όσο για τα «μαγειρέματα» των αποτελεσμάτων, αν η αίτηση απευθύνεται στο φορέα, αυτός (ο φορέας) ίσως κάνει κάποιο «μαγείρεμα». Αν όμως η προκήρυξη γίνεται «κεντρικά» από το ΑΣΕΠ ή τον ΟΑΕΔ (για τα Προγράμματα Κοινωφελούς Εργασίας), εκεί το «μαγείρεμα» είναι πιο δύσκολο, καθώς πλέον εκεί εμπλέκεται απευθείας η ίδια η κυβέρνηση.
μαλλον δεν ειδες την προκηρυξη……η αιτηση απευθύνεται στον φορεα…..οτι λεει το κειμενο είναι ακριβεστατα…..
Γενικά αναφέρθηκα στις προκηρύξεις… Τώρα, το τί έγινε στη συγκεκριμένη (αλλά και το τί γίνεται στην καθεμιά) είναι κάτι που το ξέρουν μόνο οι ίδιοι οι “υπεύθυνοι”(τα εισαγωγικά προαιρετικά…)
Μην λετε ανακριβιες το ελεγε μεσα στην προκυρυξη πως θα παρει με και χωρις εμπειρια ημαρτον!!!
θα σου δωσουμε συχωροχαρτι στο “ημαρτον” αν πεις που ακριβως η προκηρυξη -την οποια δεν διαβασες και κακοβουλα σχολιαζεις- λεει πως θα βγαλει πινακα χωρις εμπειρια…..επισης θα μας πεις και ποσο ποσοστο νομιζεις οτι λέει – γιατι δεν λέει- οτι αναλογει στους χωρις εμπειρια…..ελα μου να σε δω…..
κωστας που το λέει μεσα στην προκηρυξη οτι θα παρει χωρις εμπειρία σε ξεχωριστο πινακα;;;;;;;;;;;;
ην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τετρακοσίων είκοσι τριών (423) συνολικά θέσεων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ειδικότερα τριακοσίων εξήντα επτά (367) θέσεων κλάδου ΔΕ Οδηγοί
Λεωφορείων και πενήντα έξι (56) θέσεων κλάδου ΔΕ Τεχνιτών διαφόρων ειδικοτήτων με σχέση
εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου στην ανώνυμη εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (Ο.ΣΥ.
Α.Ε.).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
Οι προς πλήρωση θέσεις αναλύονται στον κατωτέρω ΠΙΝΑΚΑ ΘΕΣΕΩΝ
Ενδείξεις του πίνακα:
Στη στήλη (1) «ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ» περιλαμβάνεται το σύνολο των θέσεων του κλάδου στον φορέα, οι
οποίες αναλύονται, κατά περίπτωση, στις κατά κατηγορία στήλες παραπλεύρως.
Στη στήλη «ΓΕΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ» περιλαμβάνονται οι θέσεις για τις οποίες δεν γίνεται χρήση της ιδιότητας
πολυτέκνου, τέκνου πολύτεκνης οικογένειας, τρίτεκνου, τέκνου τρίτεκνης οικογένειας, ατόμου που έχει
τέκνο, αδελφό ή σύζυγο, καθώς και τα τέκνα ατόμου με ποσοστό αναπηρίας 67 % και άνω και Έλληνα
υπηκόου που προέρχεται από τη Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης.
Στις στήλες (2), (4), (6), (8) και (10) περιλαμβάνεται ο αριθμός των θέσεων για τις οποίες η εμπειρία
λαμβάνεται υπόψη και βαθμολογείται ως κριτήριο κατάταξης.
Στις στήλες (3), (5), (7), (9) και (11)περιλαμβάνεται ο αριθμός των θέσεων για τις οποίες η εμπειρία δεν
λαμβάνεται υπόψη και δεν βαθμολογείται ως κριτήριο κατάταξης.
Οπως τα γράφει μεσα τα στέλνω δεν έχω την δυνατότητα να στείλω και τον πίνακα εδώ