Νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση
Με έκπληξη παρακολουθούμε το τελευταίο διάστημα, δηλώσεις στελεχών της ΚΝΕ με βάση τις οποίες παρουσιάζονται ως οι πρωταγωνιστές των πρόσφατων μαθητικών αντιφασιστικών κινητοποιήσεων.
Δεν παραγνωρίζουμε φυσικά την θετική συμβολή μελών της ΚΝΕ σε μια σειρά από περιπτώσεις, σε αντίθεση με την στάση του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών που επέμενε να ανακαλύπτει αλυτρωτισμούς…
Παρ’ όλα αυτά η θετική αυτή συμβολή ήταν αναντίστοιχη και του οργανωτικού όγκου αλλά και του πολιτικού βάρους της ΚΝΕ, ενώ παραγνωρίζεται και η συμβολή και άλλων πολιτικών δυνάμεων στο τελικό αποτέλεσμα.
Πολύ περισσότερο που η πολιτική επιλογή της ΚΝΕ για συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας το πρωί της Πέμπτης, αντί για την στήριξη της μαζικής αντιφασιστικής πορείας στο κέντρο της Αθήνας ήταν ενδεικτική των προθέσεών της.
Σε τελική ανάλυση το μαθητικό κίνημα δεν έχει ανάγκη από αυτόκλητους πρωταγωνιστές. Έχει ανάγκη από ανατρεπτική κοινή δράση, όπου δυστυχώς οι προτάσεις μας από την αρχή της προηγούμενης εβδομάδας εισέπραξαν αρνητικές απαντήσεις.
Εμείς θα επιμένουμε σε αυτή την κατεύθυνση, όχι μόνο για το ξερίζωμα του φασισμού από τα σχολεία αλλά συνολικά για το σχολείο των αναγκών μας.
Κάτι πιο συγκεκριμένο?
ΔΥΟ ΓΑΙΔΑΡΟΙ ΜΑΛΩΝΑΝΕ …ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΟ ΚΕΦΑΛΑΣ!
Δεν καταλαβαίνω γιατί διαμαρτύρονται οι σύντροφοι τής νΚΑ για την αυτοαναγόρευση της ΚΝΕ σε πρωταγωνίστρια νεολαιίστικη οργάνωση κατά τις αντιφασιστικές μαθητικές κινητοποιήσεις. ΠΡΙΝ δεν διαβάζουν; Μόνο εγώ το διαβάζω τελικά;
Στο χθεσινό ΠΡΙΝ, λοιπόν, στο άρθρο τού Γιώργου Κρεασίδη «Μαθητικό μπλόκο στο φασιστικό ρεσάλτο», ο συγγράψας μάς λέει μεταξύ άλλων (τα bold δικά μου):
Απέναντι σε αυτό το αντιδραστικό σχέδιο [σ.σ.: το φασιστικό ρεσάλτο στα σχολεία] βρέθηκε από την πρώτη στιγμή η νεολαία Κομμουνιστική Απελευθέρωση, αλλά [και] η κίνηση Ανυπόταχτος Μαθητής. Μέσα από τη δική τους δράση συγκροτήθηκε η Πρωτοβουλία για τον Συντονισμό Σχολείων και Μαθητών που συσπείρωσε μαθητές πάνω από 50 σχολείων πανελλαδικά και έγινε από την περασμένη Δευτέρα σημείο αναφοράς για τους μαθητές που δε συμβιβάστηκαν με μια παθητική στάση. Ήταν το έναυσμα για μια δυναμική αντιφασιστική μαθητική κινητοποίηση που άνοιξε μια μεγάλη συζήτηση, προβλημάτισε, μετάπεισε μαθητές και ματαίωσε σε σημαντικό βαθμό τις πρωτοβουλίες των εθνικιστών και φασιστικών ομάδων και όσων τις στήριξαν. Αντίστοιχα λειτούργησε και η τοποθέτηση των Παρεμβάσεων καθηγητών που κάλεσαν τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούν στη φασιστική επιβολή στα σχολεία, χωρίς να στέκονται απέναντι στους μαθητές, χαρίζοντάς τους στις φασιστικές ομάδες. Η πρωτοβουλία αυτή τροφοδότησε αποφάσεις των ΕΛΜΕ και τελικά της ΟΛΜΕ, αλλά και την καθημερινή παρέμβαση με εργαλείο το διάλογο και την ιστορική εμπειρία από το φασισμό. Η αποτελεσματικότητα της στάσης των εκπαιδευτικών [σ.σ.: των εκπαιδευτικών τών Παρεμβάσεων εννοεί ο αρθρογράφος βεβαίως] προκάλεσε τη λυσσασμένη επίθεση και τις απειλές της ΧΑ και την ακραία αντίδραση της ΔΑΚΕ. Ομάδες τραμπούκων επιτέθηκαν σε μαθητές γιατί αντιδρούσαν στη φασιστική δράση, σε Γαλάτσι, Ηράκλειο Κρήτης, Γιάννενα κ.α. Με αυτές τις πρωτοβουλίες [σ.σ.: τών εκπαιδευτικών τών Παρεμβάσεων] έσπασε ένα κλίμα αμηχανίας και υπήρξαν παρεμβάσεις από τις δυνάμεις της Αριστεράς, κυρίως της ΚΝΕ, καθώς και του αναρχικού χώρου.
Ηθικό δίδαγμα: Look before you leap!