.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Όχι λιμάνι στην Πειραϊκή, όχι Logistics στο Κερατσίνι, όχι καζάνια στο Πέραμα!


Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΧΑΝΕΤΑΙ!

ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ, ΟΧΙ ΚΕΝΤΡΟ LOGISTICS ΣΤΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ, ΟΧΙ ΚΑΖΑΝΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ

Συμπολίτες και συμπολίτισσες

Με την πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ στην κινεζική COSCOκαι την παραχώρηση του λιμανιού για 35χρόνια, παραχώρηση που ξεκίνησε επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και ολοκληρώθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ, ξεκινάει η περαιτέρω υποτίμηση της ζωής μας στην ευρύτερη ζώνη της πόλης και του λιμανιού του Πειραιά, με τις πλάτες της κυβέρνησης και του Δήμου Πειραιά.

Η ιδιωτικοποίηση αυτή, που στ’ αυτιά πολλών ακούγεται ως ‘’ανάπτυξη’’ και θέσεις εργασίας, δεν αποτελεί μια ‘’απλή’’ ιδιωτικοποίηση – αν υποθέσουμε ότι μια ιδιωτικοποίηση μπορεί να είναι ‘’απλή υπόθεση’’- αλλά την απαρχή της δημιουργίας μιας ‘’άλλης’’ πόλης, που δε θα είναι πια ο Πειραιάς που ξέραμε, αλλά ένα Χονγκ Κονγκ ή μια Σαγκάη, και αυτό στο πολύ κοντινό μέλλον. (Αυτό επισημαίνεται για όσους νομίζουν ότι δε θα προλάβουν να πιουν το πικρό ποτήρι!)

Βασικός στόχος της COSCO είναι να αποκόψει τελείως το λιμάνι από την πόλη, που το έχει ήδη μετατρέψει σε μια ειδική οικονομική ζώνη στο ‘’δρόμο του μεταξιού’’, όπου οι εργασιακές σχέσεις μόνο ‘’μεταξένιες’’ δεν είναι, όπως επιβεβαιώνουν οι ήδη υπάρχουσες, στο λιμάνι, συνθήκες εργασίας.

Το master plan της COSCO απειλεί με κλείσιμο χιλιάδες μικρές επιχειρήσεις (αφού θα εισάγονται μαζικά κινεζικά προϊόντα που θα βαφτίζονται ελληνικά), ανεβάζει το κόστος ζωής και την ανεργία, ευνοεί το λαθρεμπόριο (για το οποίο ήδη μας επιβλήθηκε πρόστιμο από την ΕΕ), την κερδοσκοπία, διαλύει και απαξιώνει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (για να ευνοηθεί αυτή που δουλεύει για την COSCO), υποβαθμίζει τις περιουσίες του πειραϊκού λαού (με την ατμοσφαιρική ρύπανση και το κυκλοφοριακό χάος που θα φέρει), χαρατσώνει το επιβατικό κοινό με την αναμενόμενη αύξηση των λιμενικών τελών, (που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα μετακυλίσουν στους επιβάτες).

Χέρι-χέρι με τις εργασιακές σχέσεις και τις οικονομικές επιπτώσεις πάνε και οι έννοιες ‘’περιβάλλον, υγεία, προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, ανθρώπινες μνήμες, ποιότητα ζωής‘’, οι οποίες δεν υπάρχουν στο λεξιλόγιο των νέων ιδιοκτητών του λιμανιού μας. Το χερσαίο και θαλάσσιο περιβάλλον, μαζί και η ιστορική κληρονομιά μας καταστρέφονται, ενώ η ζωή μας απειλείται από τα καυσαέρια των κρουαζιερόπλοιων, τις βυθοκορήσεις για την κατασκευή των προβλητών που θα δηλητηριάσουν τη θάλασσά μας, τα πολύ τοξικά ιζήματα που θα αφεθούν να στεγνώσουν στον αέρα που αναπνέουμε, την επικινδυνότητα των καζανιών.

Οι «επενδύσεις» τύπου Cosco σημαίνουν: καταλήστευση του εγχώριου πλούτου, κατάλυση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, εξασφάλιση συνθηκών ασυδοσίας στη δράση των πολυεθνικών, εικονική φορολόγησή τους, εγκληματική περιβαλλοντική συμπεριφορά.

Πέραν όμως των κινεζικών συμφερόντων μαίνεται και ένας πόλεμος συμφερόντων των ξένων και εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων και των πολιτικών τους εκπροσώπων, που επιδιώκουν να πάρουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας που λέγεται ‘’λιμενικά έργα και εκμετάλλευση του λιμανιού’’, αλλά σε βάρος της ποιότητας ζωής μας.

Από τη μεριά της, η κυβέρνηση, παραδομένη στην πολιτική της υποτέλειας και αγνοώντας επιδεικτικά και αναίσχυντα τις εξόφθαλμα καταστροφικές επιπτώσεις των επενδύσεων της COSCO στην ποιότητα ζωής του ευρύτερου Πειραιά, εγγυάται την πραγματοποίησή των επενδύσεων που η COSCO οφείλει να κάνει, προκειμένου να πάρει το άλλο 16% των μετοχών του ΟΛΠ. Και όλα αυτά με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ, που θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για άλλα έργα, αναγκαία για τον Πειραιά.

Συμπολίτες και συμπολίτισσες

Το Master Plan της COSCO δεν αγγίζει μόνο το στενό Πειραιά αλλά ολόκληρο το θαλάσσιο μέτωπο των όμορων δήμων και ανοίγει το δρόμο για τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση όλου του μετώπου του Σαρωνικού, που θα μας αποκόψει οριστικά από αυτό που έχουμε πολυτιμότερο σ’ αυτό τον τόπο: τη θάλασσα και τον αττικό ουρανό.

-Το αχρείαστο μπάζωμα της Πειραϊκής, όταν το ήδη υπάρχον λιμάνι έχει απόλυτη επάρκεια για να υποδέχεται κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς, τα οποία μάλιστα έχουν σχεδόν μηδενική συνεισφορά στα δημόσια έσοδα -Το ‘’παραθυράκι’’ της σύμβασης που κρύβει πίσω από τα κρουαζιερόπλοια την προοπτική να χρησιμοποιηθούν σε ανύποπτο χρόνο οι προβλήτες ως container terminal

-H εγκατάσταση Κέντρου αποθήκευσης και διακίνησης κοντέινερ μέσα στον ιστό της πόλης, στο Κερατσίνι

-Τα καζάνια-μπουρλότο στο Πέραμα, που αντί να απομακρυνθούν, ζητείται η επέκτασή τους

αποτελούν την πιο αισχρή προσβολή στον πειραϊκό λαό!

Για όλους τους παραπάνω λόγους είναι αναγκαίο να βρισκόμαστε σε διαρκή αγωνιστική επαγρύπνηση σ’ αυτά που εξυφαίνονται για εμάς, χωρίς εμάς!

Είναι αναγκαίο να δραστηριοποιηθούμε, για να βάλουμε φρένο στην COSCO και στη λαίλαπα των ιδιωτικοποιήσεων, που αγνοούν τον άνθρωπο και το περιβάλλον και να διεκδικήσουμε λιμάνι υπό πραγματικό Δημόσιο Έλεγχο.

Μόνο εμείς μπορούμε να προστατεύσουμε τις ζωές μας!

Όσοι συνυπογράφουμε αυτό το κείμενο, κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου και σας καλούμε να κάνουμε ένα πρώτο βήμα, με μια ανοιχτή συγκέντρωση διαμαρτυρίας και ανταλλαγής απόψεων:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, ώρα 7μμ, στην Πλατεία Κοραή.

Καλούν:

  • ΚΙΝΗΣΗ “ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ”
  • ΚΙΝΗΣΗ “ΛΙΜΑΝΙ ΦΙΛΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ”
  • ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
  • ΠΕΝΕΝ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ)
  • ΙΝΚΑ-ΔΙΚΑΠ (Δικαιώματα Καταναλωτών Πολιτών)
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (ΤΑΝΠΥ)
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ-ΝΑΤ
  • ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΔΗΓΩΝ-ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ-ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 90.00% ( 2
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *