.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Τέλος τα δημοτικά τέλη σε αυτοκινητόδρομους, COSCO, Ελ. Βενιζέλος, διαγράφονται χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


aerodromio

Σειρά χαριστικών ρυθμίσεων προς το κεφάλαιο και ιδιαίτερα τους μεγάλους μονοπωλιακούς ομίλους, ντόπιους και ξένους, περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που συζητείται στη Βουλή και αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση το βράδυ της Παρασκευής.

Πέραν της νέας επίθεσης κατά της εργασίας, με την ισοπέδωση της κοινωνικής ασφάλισης και την ένταση της φοροεπιδρομής, χαρίζεται «γη και ύδωρ» στο κεφάλαιο, ντόπιο και ξένο, καθώς μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι απαλλάσσονται από τα δημοτικά τέλη.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με καταγγελίες των κατά τόπους δημοτικών αρχών, ο αγοραστής του ΟΛΠ, η κοινοπραξία που διαχειρίζεται το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας καθώς και οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων απαλλάσσονται δια παντός από την καταβολή δημοτικών τελών.

Αναλυτικά, όπως καταγγέλλει ο δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, ο αγοραστής του υπό ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ απαλλάσσεται από κάθε είδους δημοτικά τέλη και φόρους, ενώ το χρέος του οργανισμού προς τους Δήμους του Πειραιά θα διαγραφεί.

«Με το άρθρο 10 στο κεφάλαιο ‘’διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών’’ του πολυνομοσχεδίου που έχει τεθεί στη δημόσια διαβούλευση, ο επίδοξος αγοραστής του ΟΛΠ λαμβάνει δύο σημαντικά ‘’δώρα’’, αφενός την απαλλαγή και προστασία από κάθε είδους δημοτικά τέλη και φόρους αφετέρου τη διαγραφή  -λόγω αναδρομικότητας- των χρεών του ΟΛΠ προς τους Δήμους», καταγγέλλει ο Δήμος, σημειώνοντας πως τα χρέη του ΟΛΠ προς το τον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας αγγίζουν τα 6 εκατομμύρια ευρώ.

Οι δήμοι της ανατολικής Αττικής καταγγέλλουν ότι «με το υπό συζήτηση Πολυνομοσχέδιο (άρθρο 13)  επιχειρείται η απαλλαγή των παραχωρησιούχων (ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε., ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε, ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., από την καταβολή των δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού.

Την ίδια στιγμή διαγράφονται τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το δημόσιο, προκειμένου να παραδοθεί στους ιδιώτες «άσπιλη και αμόλυντη».

Όπως δήλωσε τη Δευτέρα σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός υποδομών της συγκυβέρνησης, Χρ. Σπίρτζης, «ο Όμιλος ΟΣΕ χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει. Αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δις + 800 εκατ. ευρώ. Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο.»

Με την αγαστή συνεργασία της ελληνικής κυβέρνησης της «δεύτερης φοράς Αριστερά» με την ΕΕ το κεφάλαιο όχι μόνο θα αποκτήσει «μπιρ παρά» τον ΟΣΕ, αλλά μάλιστα δεν θα επωμιστεί τα χρέη του οργανισμού, που χρησιμοποιούνται ως όχημα για την ιδιωτικοποίησή του.

«Παλιά τους τέχνη κόσκινο», καθώς ανάλογες πρακτικές έχουν χρησιμοποιηθεί από την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής μέχρι την Αγροτική Τράπεζα και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Στην ίδια συνέντευξη ο Σπίρτζης προανήγγειλε την αύξηση των εισιτηρίων του ΟΑΣΑ κατά 10%.

«Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές και τις μετακινήσεις τους με τα Μέσα Μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι», δήλωσε προκλητικά ο Σπίρτζης, «κλαψουρίζοντας» παράλληλα ότι η κυβέρνησή του «δεν πιστεύει» σε αυτά τα μέτρα αλλά είναι… αναγκασμένη να τα εφαρμόσει.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 2
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.