με εργολαβία την προώθηση των εφοπλιστικών συμφερόντων
Σε πρόσφατη συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό ο Υπουργός Ε.Ν αποκάλυψε ότι (ο ίδιος και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στην οποία είναι στέλεχος)
«βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλους παράγοντες και θα επιχειρήσουμε μια τομή στην ελληνική Ναυτιλία ώστε να βρεθεί τρόπος να αλλάξει η σύνθεση των πληρωμάτων και να γίνει πιο ελκτική η ελληνική σημαία».
Πρόκειται για μια ξεδιάντροπη εφοπλιστόδουλη τοποθέτηση που μεταξύ των άλλων αποδείχνει το μέγεθος της υποκρισίας της κυβέρνησης αλλά και των εφοπλιστών που δημόσια και οι μεν και οι δε δηλώνουν πίστη στην αξιοσύνη των ελλήνων Ναυτεργατών, αναφέρονται συχνά πυκνά ότι οι Έλληνες αξιωματικοί (τα πληρώματα στην συντριπτική πλειοψηφία των εταιριών της ποντοπόρου ναυτιλίας τα έχουν ήδη αποβάλει στο όνομα της ανταγωνιστικότητας) είναι ότι το καλύτερο έχει να επιδείξει η ελληνική Ναυτιλία σε ανθρώπινο δυναμικό. Μάλιστα από κοινού δηλώνουν ότι κάνουν συντονισμένες προσπάθειες για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα και την βελτίωση του επιπέδου της ναυτικής εκπαίδευσης.
Για να εξηγούμαστε τι σημαίνει παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι σήμερα σύμφωνα με την τελευταία τροποποίηση των εγκριτικών πράξεων (2006 κυβέρνηση Ν.Δ – Υπουργός Ε.Ν. Μ. Κεφαλογιάννης) στην σύνθεση τα ποντοπόρα πλοία χωρίζονται (ανάλογα με την χωρητικότητα) σε τρεις κατηγορίες και υποχρεωτικά απασχολούνται σε αυτά από 4 έως 6 Έλληνες Ναυτεργάτες.
Ο ελάχιστος αυτός αριθμός Ελλήνων Ναυτεργατών είναι άσχετος με την οργανική σύνθεση η οποία στην πραγματικότητα κυμαίνεται από 20 έως 24 άτομα.
Οι εφοπλιστές με την ίδια τροποποίηση εξασφάλισαν οι ασφαλιστικές εισφορές να μην καταβάλλονται (όπως το προηγούμενο διάστημα) επί της οργανικής σύνθεσης αλλά επί του ελάχιστου αριθμού των ελλήνων Ναυτεργατών!!!
Να σημειώσουμε επίσης ότι ο αναφερόμενος πιο πάνω αριθμός ελλήνων Ναυτεργατών σε πάρα πολλά πλοία ελληνικής σημαίας παραβιάζεται ασύστολα επειδή οι έλεγχοι επί της επάνδρωσης και της σύνθεσης είναι ελλιπείς και ταυτόχρονα το εφοπλιστικό κεφάλαιο εκμεταλλεύεται το «δημόσιο» ΓΕΝΕ το οποίο έχει μετατραπεί σε δικό του παραμάγαζο, εξασφαλίζουν σημείωμα μη προσφερομένου και με τον τρόπο αυτό έχουν οδηγήσει σε εκτεταμένη καταστρατήγηση του μίνιμουμ αριθμού των ελλήνων Ναυτεργατών.
Σημειώνουμε επίσης ότι την τελευταία 30ετία έχουν μειωθεί οι οργανικές συνθέσεις 11 φορές, όλες στο όνομα της ανταγωνιστικότητας των εφοπλιστών, της προσέλκυσης πλοίων στην ελληνική σημαία και με διακηρυγμένο στόχο όλων των αστικών κυβερνήσεων και των Υπουργών Ναυτιλίας ότι οι μειώσεις αυτές δεν θα έχουν απώλειες στις θέσεις εργασίας αφού με την σημαντική αύξηση του αριθμού των πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο ο πραγματικός αριθμός των ελλήνων θα αυξηθεί σημαντικά….
Στην τελευταία τροποποίηση των εγκριτικών πράξεων το 2006 ο τότε Υπουργός Ε.Ν. Μ. Κεφαλογιάννης περιχαρής δήλωνε σε εκδήλωση του Ν.Ε.Ε. ότι «μέσα σε ένα χρόνο θα υψώσουν την ελληνική σημαία 1000 πλοία». Η πραγματικότητα όμως διέψευσε τις γελοίες εκτιμήσεις του τότε Υπουργού όπως και όλων των προηγούμενων και αποδείχθηκε άνθρακας ο θησαυρός αφού μέσα σε 12 χρόνια ο στόλος της ποντοπόρου ναυτιλίας ελληνικής σημαίας από 1030 πλοία που ήταν το 2006 κατήλθε σε ιστορικά χαμηλά στα 723 πλοία!!!!
Σημειολογικά και πολιτικά επισημαίνουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προγραμματικά και προεκλογικά μιλούσε για αύξηση της οργανικής σύνθεσης και της απασχόλησης των Ελλήνων Ναυτεργατών.
Στο ίδιο πνεύμα των δηλώσεων Κουρουμπλή σημερινό δημοσίευμα (18/7/2018) οικονομικής εφημερίδας που νυχθημερόν προβάλει τις πιο ακραίες θέσεις του ελληνικού εφοπλισμού, αναπαράγει τις θέσεις του που συμπυκνώνονται στα παρακάτω: «οι εφοπλιστές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας ότι το ελληνικό νηολόγιο δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, κυρίως για τα πλοία μεγάλης χωρητικότητας (ποντοπόρα) που έχουν αυξημένα κόστη»…
Στην συνέχεια χρησιμοποιείται το σαθρό και αβάσιμο επιχείρημα ότι δήθεν δεν επαρκεί ο αριθμός των Ελλήνων αξιωματικών για να επανδρωθούν τα πλοία ελληνικής σημαίας και καταλήγει στην προκλητική θέση του Προέδρου της Ε.Ε.Ε: «χρειάζεται να ξεπεράσουμε αγκυλώσεις και να κάνουμε την σημαία ανταγωνιστική όπως η Μάλτα και η Κύπρος».
Ανοιχτά και ξετσίπωτα εφοπλιστές και τα παπαγαλάκια τους ζητούν την μετεξέλιξη της ελληνικής σημαίας σε σημαία ευκαιρίας και την μετατροπή της σε ένα απέραντο καθεστώς εργασιακής γαλέρας με ανασφάλιστους χαμηλόμισθους Ναυτεργάτες!!
Αυτή την φορά μαζί με την ανταγωνιστικότητα προστίθεται στην φαρέτρα της εφοπλιστικής προπαγάνδας ότι δήθεν δεν υπάρχει προσφορά Ελλήνων αξιωματικών…
Τι σημαίνει σήμερα μια νέα μείωση των συνθέσεων στα ποντοπόρα πλοία
Δεν γνωρίζουμε το ακριβές αντικείμενο των μυστικών συναντήσεων και διαβουλεύσεων που κάνει ερήμην και πίσω από τις πλάτες των Ναυτεργατών ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης Υπουργός Ε.Ν., όμως εάν κρίνουμε από ανάλογες πρωτοβουλίες του για την Ναυτική εκπαίδευση, την δημιουργία δεύτερου νηολογίου του Αγίου Όρους, την πρότασή του για απαλλαγή της κοινωνικής ασφάλισης στα ποντοπόρα πλοία των δοκίμων Αξιωματικών και πολλά ακόμη, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι ο κ. Κουρουμπλής έχει βάλει στοίχημα με τους προγενέστερους Υπουργούς Ε.Ν. (Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ) να τους ξεπεράσει στον ρόλο του υπηρέτη των εφοπλιστικών συμφερόντων.
Η οποιαδήποτε απόπειρα παραπέρα μείωσης στις ήδη τραγικά υποβαθμισμένες συνθέσεις και στον αριθμό των Ελλήνων Ναυτεργατών οδηγούν με βεβαιότητα στον τυπικό και ουσιαστικό θάνατο του Ναυτικού επαγγέλματος και στον πλήρη αφελληνισμό της ποντοπόρου Ναυτιλίας.
Εάν αυτόν τον βρώμικο ρόλο για λογαριασμό των εφοπλιστών έχει αναλάβει η «κυβέρνηση πρώτη φορά αριστερά» και ο κ. Κουρουμπλής θα το δούμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, η σαφήνεια της δήλωσής του πάντως σηματοδοτεί ότι εφοπλιστές και κυβέρνηση βάζουν πλώρη και ανοίγουν διάπλατα τον δρόμο για την διάλυση και την καταστροφή του ελληνικού ναυτεργατικού δυναμικού.
Το σχετικό δημοσίευμα από την ραδιοφωνική εκπομπή και την δήλωση Κουρουμπλή κατέθεσαν στην τελευταία συνεδρίαση τα Προεδρεία των Σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ – Στέφενσων, υποτίθεται για την ενημέρωση των μελών της ΠΝΟ.
Ωστόσο δεν έθεσαν στοιχειωδώς πρόταση να υπάρξει έστω και μια καταγγελία που να αποδοκιμάζει τις ανεπίτρεπτες δηλώσεις Κουρουμπλή, ακόμη χειρότερα στο μακροσκελές δελτίο που εξέδωσαν αμέσως μετά την συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΝΟ αποσιωπούν πλήρως το σοβαρότατο αυτό γεγονός.
Άλλο που δεν ήθελαν οι δυνάμεις του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού οι οποίες με την σειρά τους έκαναν γαργάρα τους άθλιους κυβερνητικούς – εφοπλιστικούς σχεδιασμούς.
Να υποθέσουμε ότι υποτίμησαν την σημασία της δήλωσης του Υπουργού Ε.Ν., δεν αναγνώρισαν τους κινδύνους που διαγράφονται για ένα μεγάλο τμήμα των Ναυτεργατών που απασχολείται σήμερα στην ποντοπόρο ναυτιλία, τις ολέθριες συνέπειες για τα ασφαλιστικά μας ταμεία, για το ίδιο το μέλλον του ναυτεργατικού επαγγέλματος;
Η ΠΕΝΕΝ θεωρεί ότι η συγκεκριμένη δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας στο όνομα της κυβέρνησης για τις συνθέσεις των ποντοπόρων πλοίων αποτελεί θανάσιμη απειλή για το ελληνικό Ναυτεργατικό δυναμικό.
Επιβάλλεται σε συνδυασμό με τα προβλήματα των ΣΣΕ, το κοινωνικοασφαλιστικό, τα εργασιακά να αποτελέσουν άμεσα το πλαίσιο για μια οργανωμένη Πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με στόχο να εμποδίσουμε τους άθλιους αντεργατικούς σχεδιασμούς κυβέρνησης και εφοπλιστών.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Υ.Γ.: Το πόσο επικίνδυνη είναι η κυβέρνηση και ο Υπουργός Ε.Ν. αποδεικνύεται μεταξύ των άλλων από την πρόσφατη απόπειρα νομοθετικής ρύθμισης που προσπάθησε εν κρυπτώ να περάσει από την Βουλή και αφορούσε τις ενδομεταφορές εντός της χώρας μας με πλοία ξένης σημαίας και με τους Ναυτεργάτες ανασφάλιστους και με μισθούς τριτικοσμικούς.
Σε σχετικό δελτίο τύπου στις 16/4/2018 δήλωνε δημόσια ότι «σχετικά με το σχέδιο Υπουργικής απόφασης για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές ο Υπουργός Ε.Ν αποφάσισε να ενσωματώσει τις προτάσεις της ΠΝΟ στο εν λόγω σχέδιο απόφασης, όπως είχε υποσχεθεί στην Διοίκησή της κατά την συνάντησή τους την προηγούμενη εβδομάδα».
Όχι μόνο δεν έπραξε αυτό που δημόσια υποσχέθηκε αλλά έφερε εκ νέου ντροπολογία με την οποία επιχείρησε να περάσει στην Βουλή αυτό για το οποίο ανέστειλε έπειτα από την γενική κατακραυγή των Ναυτεργατών.
Με τον τρόπο αυτό αποδεικνύει ότι δεν είναι μόνο κοινός ψεύτης αλλά και πολιτικός απατεώνας του χειρίστου είδους…