Εδώ και 6 χρόνια, εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι, μικροί και μεσαίοι επαγγελματίες, νέοι, επιστήμονες, βιώνουμε μια πρωτόγνωρη, βάναυση και βίαιη επίθεση και ανατροπή, στο εισόδημά μας, στις εργασιακές μας σχέσεις, στην κοινωνική μας ασφάλιση, στο κράτος πρόνοιας, στην παρεχόμενη δημόσια Εκπαίδευση, στην ποιότητα ζωής μας και γενικότερα σε ό,τι διεκδικήθηκε και καταχτήθηκε ως πριν από λίγα χρόνια. Ζούμε από μέρα σε μέρα το άγχος ότι, με τις συνεχείς επαπειλούμενες έμμεσες και άμεσες περικοπές στις συντάξεις τους μισθούς και τα χαμηλά εισοδήματά μας δε θα μπορούμε, αν χρειαστεί, ούτε καν να αλληλοστηριχθούμε. Και ανησυχούμε ακόμη περισσότερο για το μέλλον των παιδιών μας.
Σ’ αυτή τη συγκυρία, η διαχρονική ανεπάρκεια του Κράτους και των Δήμων να καλύπτουν τις ανάγκες των σχολικών συγκροτημάτων, θέτει επιτακτικά πλέον την ανάγκη να αντιμετωπισθούν τα χρόνια προβλήματα που εδώ και πολλά χρόνια έχουν κρυφτεί κάτω από το χαλί. Το ποτήρι ξεχείλισε πια!
Στην Ηλιούπολη η κατάσταση στα σχολεία, μετά από 26 χρόνων πλημμελή συντήρηση και φροντίδα των σχολικών κτηρίων είναι σήμερα, απολύτως προβληματική.
Έτσι η Ένωση Συλλόγων Γονέων Ηλιούπολης εδώ και ενάμιση χρόνο ξεκίνησε μια έρευνα σχετικά με τα προβλήματα. Βοηθούμενη από τους Συλλόγους Γονέων, εκπαιδευτικούς, γονιούς, μαθητές κατέληξε, από κοινού με την Ζ’ ΕΛΜΕ και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Μιχάλης Παπαμαύρος» στο συμπέρασμα ότι πρέπει να γίνει επιτέλους μια σοβαρή συζήτηση σε Δημοτικό Συμβούλιο, όπου θα τεθούν αναλυτικά τα προβλήματα, που βγήκαν στην επιφάνεια, από τη βρεφονηπιακή φροντίδα μέχρι και το Λύκειο, με στόχο τη δρομολόγηση της επίλυσής τους. Η πρωτόγνωρη αυτή συνεργασία των τριών φορέων ήρθε στην κατάλληλη στιγμή. Και τους αξίζει, το λιγότερο ένας έπαινος.
Ποια είναι η πραγματικότητα Παρ’ όλον που ο Δήμος άλλα δηλώνει.
• Ελάχιστες οι θέσεις στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, 400-450 για έναν πληθυσμό που στατιστικά κυμαίνεται από 2600 έως 5600 βρέφη και νήπια ετησίως. Ευκαιριακά προσλαμβανόμενοι εκπαιδευτικοί με ολιγόμηνες συμβάσεις, μέσω ΕΣΠΑ. Ανεπαρκής και μεροληπτική η χωροταξική κατανομή τους. 19 τουλάχιστον ιδιωτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί «ανθούν» στην Ηλιούπολη!!!
• Ανεπαρκείς οι θέσεις στα Νηπιαγωγεία. 1040 για έναν πληθυσμό, που στατιστικά κυμαίνεται από 1300 έως 2800 νήπια ετησίως Στην πλειονότητα τους τα κτήρια είναι από απαράδεκτα έως λίαν επιεικώς υποφερτά, (ισόγεια πολυκατοικιών χωρίς αυλές, ακατάλληλες μονοκατοικίες, μεμονωμένες αίθουσες δημοτικών, πρώην καταστήματα)
• Τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια κατακλύζονται από ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες (κοντέινερ), διχοτομημένες με γυψοσανίδες αίθουσες, καταργημένα εργαστήρια Φυσικής-Χημείας και αίθουσες από άλλη χρήση,
• Σύνηθες φαινόμενο, στοιβαγμένοι μαθητές δυο σχολείων σε κτήριο κατάλληλο για ένα μόνο σχολείο.
• Τα Λύκεια αν και έχουν μια κάπως καλύτερη άνεση, δεν θεωρούνται ικανοποιητικά αφού έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας εργαστήρια, πλατύσκαλα, κοινόχρηστοι χώροι.
• Σε όλα τα κτήρια η ασφάλεια (αντισεισμικός έλεγχος, αντιπυρική προστασία) , η υγιεινή δεν ελέγχονται επαρκώς έως καθόλου
• Η καθαριότητα πλημμελής και μάλιστα πραγματοποιείται μόνο μετά το τέλος των μαθημάτων λόγω έλλειψης επαρκούς αριθμού καθαριστριών και μάλιστα ελάχιστων μονίμων)
• Χίλια δυο προβλήματα συνθηκών διαβίωσης στους σχολικούς χώρους. Από τουαλέτες και θέρμανση έως ανύπαρκτο κλιματισμό.
• Ελλείψεις εκπαιδευτικών και βιβλίων ακόμα και το Γενάρη 2016.
• Στο 5ο Λύκειο αίθουσες έχουν παραχωρηθεί σε διάφορους άσχετους συλλόγους την ώρα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες των μαθητών.
• Χλιαρή η αντιμετώπιση του Δήμου για την λειτουργία του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) της ΔΕΗ στη γειτονιά ενός Λυκείου, ενός Γυμνασίου ενός Βρεφονηπιακού σταθμού, τριών Δημοτικών, πέντε Νηπιαγωγείων και του Δημοτικού Κολυμβητηρίου, καθώς και των διαφόρων κεραιών, που παίζουν το κρυφτούλι σε αλληλοδιαδοχή, κοντά σε χώρους όπου συχνάζουν παιδιά.
Και επιπλέον, απαίτηση από τους γονείς να συμβάλλουν ως άτυποι «συνεταίροι» με το χέρι βαθιά στην τσέπη για να μπαλωθούν οι πιο στοιχειώδεις ελλείψεις.
Τα αποτελέσματα της έρευνας των γονιών αφήνουν άφωνους ακόμα και αυτούς που έχουν μια κάποια επαφή με το θέμα «Δημόσια Εκπαίδευση», σε σημείο που να δυσκολεύονται να πιστέψουν το μέγεθος του προβλήματος. Μας έπεισαν απόλυτα πως η «συνετή», βλέπε καπιταλιστική, διαχείριση των προβλημάτων της Εκπαίδευσης, που προϋπήρχε της κρίσης και απογειώθηκε με τη λογική των μνημονιακών περικοπών της τελευταίας εξαετίας, δεν μπορεί να είναι το ζητούμενο για την Παιδεία και τα παιδιά μας.
Κάτι πρέπει να γίνει !!!
Από το Δήμο, που οι Ηλιουπολίτες εξέλεξαν να τους εκπροσωπεί, έχουμε τουλάχιστον απαίτηση:
Να οριστεί οπωσδήποτε το μονοθεματικό Δημοτικό Συμβούλιο που έχουν ζητήσει οι τρεις ενδιαφερόμενοι φορείς εδώ και δύο-τρία χρόνια και πρόσφατα τον Φλεβάρη του 2016
Δεν είναι θέμα οικονομικής κρίσης ή συγκυρίας η εγκατάλειψη των σχολείων από τη μεριά του Δήμου από το 1991 έως σήμερα ακόμα και για συντήρηση.
Είναι θέμα ιεράρχησης αναγκών, προτεραιοτήτων και πολιτικών επιλογών, που μας επέβαλαν και μας επιβάλλουν η Ευρωπαϊκή Ένωση («άξια» απόγονος της Ιερής Συμμαχίας) το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και δυστυχώς και οι δικές μας κυβερνήσεις, υποταγμένες, «ψυχή τε και σώματι», στη λογική των μνημονιακών επιλογών.
Δική μας επιλογή τα παιδιά : Το Μέλλον.
Για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, για όλους τους εργαζόμενους , σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας (άρθρο 16), η δωρεάν φροντίδα του Κράτους για τα παιδιά, προσχολική αγωγή, προσχολική και σχολική εκπαίδευση και Ανώτατη Παιδεία, είναι αδιαπραγμάτευτη, για όλα τα παιδιά, που ζουν μόνιμα ή περιστασιακά στη χώρα, ανεξαρτήτως εθνικότητας, ιθαγένειας ή θρησκείας.
Ηλιούπολη 15/6 2016
*Μαθηματικός, Συντ/χος Εκπαιδευτικός