Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΖΩΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ. ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΥΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ
Τις τελευταίες ημέρες δόθηκε μια μεγάλη μάχη από την πλειοψηφία των μαχόμενων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών απέναντι σε μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια ο εθνικισμός και ο φασισμός να δηλητηριάσουν τα νεανικά μυαλά, με πρόσχημα το Μακεδονικό ζήτημα.
Δεν πέρασαν! Ακόμη και στη Βόρεια Ελλάδα που έριξαν όλες τους τις εξωτερικές δυνάμεις, που θυμήθηκαν όλες τις χουντικές πρακτικές εκφοβισμού και απείλησαν ότι θα τις εφαρμόσουν σε λίστα ανεπιθύμητων καθηγητών που δεν πήγαν με τα νερά τους, τα ποσοστά των «καταλήψεων» δεν ξεπέρασαν το 30%.
Ο βασικός δείκτης ωστόσο δεν είναι αυτός, διότι οι μαθητές μπορεί να κάνουν μια αποχή ή κατάληψη για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Έχει μεγάλη σημασία το γεγονός ότι το συλλαλητήριο στο Λευκό Πύργο Θεσσαλονίκης, όπου συγκεντρώθηκαν πίσω από έναν καβαλάρη(!) ήταν άμαζο και άνευρο, ενώ το δεύτερο συλλαλητήριο που ανακοινώθηκε για το άγαλμα του Βενιζέλου από την Παμμακεδονική Ένωση απλά δεν έγινε.
Την ίδια στιγμή μαζικό και μαχητικό ήταν το αντιφασιστικό συλλαλητήριο της Αθήνας, τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων εκεί λειτούργησε κανονικά. Τα ποσοστά καταλήψεων και αποχών στην υπόλοιπη Ελλάδα κινήθηκαν πολύ κάτω του 10%. Πρόκειται στο σύνολό τους για καταλήψεις «μαϊμού», στην πλειοψηφία τους χωρίς ΓΣ μαθητών αλλά και χωρίς παραμονή μαθητών εντός του σχολείου.
Την ίδια στιγμή δεκάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα εξέδωσαν με Συνελεύσεις ή αποφάσεις 15μελών αντιφασιστικά ψηφίσματα ή προχώρησαν και σε καταλήψεις και αποχές με αντίστοιχο περιεχόμενο.
Τις προηγούμενες ημέρες ανώνυμα μηνύματα κατέκλυσαν το διαδίκτυο και τα κινητά των μαθητών, μηχανισμοί επιστρατεύτηκαν για να καταδίδονται καθηγητές που εκφράζονταν κατά των καταλήψεων και των φασιστικών ομάδων, συνάδελφοι σε Βέροια, Θεσσαλονίκη και αλλού δέχθηκαν απειλές κατά της σωματικής τους ακεραιότητας.
Αποκορύφωμα ήταν η επίθεση και το ξύλο ενάντια σε μαθητές στο συγκρότημα της Γκράβας που καλούσαν σε αντιφασιστική δράση, όσο και οι απόπειρες επίθεσης με πέτρες και καδρόνια από ομάδες τραμπούκων στο Καπετανάκειο Λύκειο του Ηρακλείου Κρήτης και στο κατειλημμένο Λύκειο της Κιάφα, στα Γιάννενα, το προηγούμενο βράδυ. Στο πρώτο είχε αναρτηθεί πανό με σύνθημα «έξω ο φασισμός» και στο δεύτερο η επίθεση έγινε ενάντια στους περίπου εκατό μαθητές που ήταν μέσα στο σχολείο με εκπαιδευτικά και αντιφασιστικά αιτήματα.
Το μπλοκ αυτής της μαύρης επίθεσης απέναντι στα σχολεία και τη νεολαία αποκαλύφθηκε πια οριστικά κι έχει ονοματεπώνυμο. Πρόκειται για μια αναίσχυντη συμμαχία της ΧΑ και άλλων θρασύδειλων νεοφασιστικών, νεοναζιστικών μορφωμάτων, της ΕΣΑ του Περίανδρου, της ακροδεξιάς «Ελληνικής Λύσης» του γνωστού Βελόπουλου με τις ευλογίες της ακροδεξιάς ΝΔ και της ΔΑΚΕ ΔΕ.
Η ΔΑΚΕ αποφάσισε να «χαρίσει τους μαθητές στη Χρυσή Αυγή». Γι αυτό και δε βρήκε να γράψει ούτε μισή γραμμή στις ανακοινώσεις της για να καταδικάσει τους δολοφόνους του Παύλου Φύσσα, ούτε μια φράση για να στιγματίσει τις απειλές κατά της ζωής των εκπαιδευτικών, αλλά ίσα – ίσα επαναλάμβανε τα επιχειρήματά τους με περισσή ευκολία, ακόμη και για την υπόθεση του Λυκείου Γέρακα και ξιφουλκούσε εναντίον των καθηγητών που ύψωσαν το ανάστημά τους. Έφτασε στο σημείο να καλέσει τους μαθητές να δυναμώσουν την αντίδρασή τους ενάντια στην αριστερά μιλώντας για καθηγητές που «υπερασπίζονται την εκχώρηση της Μακεδονίας».
Η ΔΑΚΕ της Θεσσαλονίκης δε δίστασε να ταυτιστεί και με τα λεγόμενα του βουλευτή της Χ.Α., Χ. Παππά. Αυτή είναι η ΔΑΚΕ του «ανθρωπομηδενισμού» που έριχνε από την αρχή της χρονιάς το ρατσιστικό δηλητήριό της στους μαθητές της Λέσβου. Πρόκειται για μια παράταξη που τόσο καιρό στο ΔΣ της ΟΛΜΕ αποτελεί «εφεδρεία» του Υπουργείου Παιδείας διαμορφώνοντας σταθερά μαζί με τα ΣΥΝΕΚ και την ΠΕΚ, μια συμμαχία υποστολής των αγώνων του κλάδου και μηδενικής καταγγελίας της κυβερνητικής πολιτικής. Με αυτό τον τρόπο εξυπηρετεί το πέρασμα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην εκπαίδευση σήμερα, ανοίγοντας το δρόμο για την ολοκλήρωσή τους με την εφαρμογή του αντιδραστικού προγράμματος της ΝΔ, αύριο.
Τεράστιες οι ευθύνες των δυνάμεων ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ που δίνουν συγχωροχάρτι τόσο καιρό στο ακροδεξιό παραλήρημα της ΔΑΚΕ και στις φασίζουσες απειλές της κατά των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων.
Η κυβέρνηση, απέναντι σε αυτή την επίθεση, για αρκετό διάστημα «εποιείτο την νήσσαν». Από τη μια με την εφαρμογή των πιο αντιδραστικών επιδιώξεων της ΕΕ και των εργοδοτών, στην εργασία, την εκπαίδευση, τα κοινωνικά αγαθά, καταβυθίζει κάθε ημέρα τη ζωή και τις προσδοκίες των νέων ανθρώπων, μαζί με την ελπίδα ότι μπορεί να ζήσουν ένα καλύτερο μέλλον. Με την πλήρη αποδοχή του σχεδιασμού του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ στην περιοχή, ετοιμάζει τη νέα γενιά κρέας στα κανόνια του πολέμου. Ανοίγει το δρόμο της αλληλοσφαγής μεταξύ των εργαζόμενων, του πολέμου μεταξύ των φτωχών και των λαών για να αυξάνουν τα κέρδη της Mobil και της Exon και να εξασφαλίζεται η κυριαρχία τους.
Από την άλλη όλα αυτά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ τα κάνει ξεδιάντροπα στο όνομα της Αριστεράς, φροντίζοντας να θαμπώνει την αίγλη των αγώνων της για να δικαιώνει τις επιλογές της, αλλά ταυτόχρονα και τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Η τακτική της κυβέρνησης από τη μια φουσκώνει τα πανιά της ακροδεξιάς και διαμορφώνει το έδαφος για να στραφεί η κοινωνία σε αντιδραστική κατεύθυνση, κι από την άλλη χρησιμοποιεί αυτή τη στροφή σαν «μπαμπούλα» για να εξασφαλίσει ξανά την ανοχή του κόσμου και την καθήλωση των όποιων αγωνιστικών σκιρτημάτων.
Τα ΣΥΝΕΚ κάνουν ό,τι μπορούν για να εξασφαλίσουν την άπνοια του εκπαιδευτικού κινήματος απέναντι σε αυτή την κυβέρνηση και την απρόσκοπτη υλοποίηση της πολιτικής της.
Το ΠΑΜΕ για μια ακόμη φορά αρνήθηκε να ενισχύσει το αγωνιστικό μέτωπο των αντιδράσεων και της μάχης για να μπει φραγμός στα σχέδια του φασισμού με κάθε τρόπο. Καμιά απόφαση ούτε για το Γέρακα, ούτε για την απόκρουση τώρα της εθνικιστικής επίθεσης στα σχολεία δεν ψήφισε, αλλά ούτε και ενδιαφέρθηκε να διαμορφώσει στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, καταθέτοντας απλά τη δική του προκήρυξη.
Κι όχι μόνο αυτό. Υποτιμά την ανάγκη για άμεσο αντιφασιστικό αγώνα ως προϋπόθεση ανασυγκρότησης και ανάπτυξης ενός μαχητικού εργατικού και εκπαιδευτικού κινήματος και τα ανάγουν όλα στην εκλογική τους ενίσχυση. Μια τακτική που δοκιμάστηκε και δε μπορεί να αντιμετωπίσει την άνοδο της φασιστικής ακροδεξιάς. Αφού δεν βοηθά τον κόσμο να παλέψει μαζικά για να της φράξει το δρόμο και επιτρέπει στο ΣΥΡΙΖΑ να τη χρησιμοποιεί σαν μπαμπούλα, για την επανασυσπείρωση δυνάμεων.
Αυτές τις ημέρες πολλοί καθηγητές έκαναν και πήραν το καλύτερο μάθημα στα σχολεία. Ακριβώς επειδή δε νιώθουν τους μαθητές τους απέναντι και δε θα τους χαρίσουν στη ΧΑ, τον εθνικισμό και το φασισμό. Μέσα από τη συζήτηση μαζί τους, με την αντιπαράθεση στην πράξη με τα σχέδια του μαύρου, εθνικιστικού μπλοκ, με την επιμονή να υπερασπίσουν τις ανοικτές, ελεύθερες και δημοκρατικές διαδικασίες των ΓΣ τους, διδάχθηκαν και δίδαξαν πώς μπαίνει φραγμός στο φασισμό και πώς νικιέται ο φόβος.
Έχουμε χρέος να κρατήσουμε ακόμη πιο σταθερά το νήμα αυτών των ημερών γιατί η νέα εμφάνιση της ΧΑ και η τροφοδότηση των αντιλήψεών της θα συνεχιστεί. Χρειάζεται πιο αποφασιστικά να συμβάλουμε στην ανάπτυξη μαχητικών αγώνων για τη διεκδίκηση μορφωτικών, εργασιακών δικαιωμάτων και ελευθερίας. Να μετουσιώσουμε την οργή, την απογοήτευση και την ανασφάλεια της νέας γενιάς για το μέλλον σε μια μάχη για ένα Δημόσιο, Δωρεάν σχολείο απελευθερωμένο από τα μνημόνια και τη σύγχρονη αμάθεια και μια κοινωνία που δεν θα τρώει τα παιδιά της.
Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί μέσα από το περιεχόμενο των μαθημάτων, τη διδακτική πράξη, οφείλουν να βοηθήσουν στην αποκάλυψη του αποκρουστικού προσώπου του εθνικισμού, του φασισμού και των ιδεών του. Όποιοι υπερασπίζονται μια λεύτερη και δημοκρατική πατρίδα θέλουν και πανανθρώπινη τη λευτεριά. Δεν εχθρεύονται τις πατρίδες των άλλων. Θέλουν αδελφοσύνη των λαών για να πολεμήσουν τους ισχυρούς που τους φτωχαίνουν κι όχι εμφύλιο των φτωχών, για να μένει απείραχτη κάθε εξουσία. Δεν προσκυνούν τους Αμερικάνους και το ΝΑΤΟ.
Όποιοι εχθρεύονται κεφάλαιο και τραπεζίτες που μας αρπάζουν το φαΐ απ’ το τραπέζι και το μέλλον από τον ορίζοντα, δεν χτυπούν τα συνδικάτα, όπως στο Πέραμα, δεν γίνονται το μακρύ χέρι των αφεντικών μέσα στους εργαζόμενους.
Όποιοι αγαπούν τη ζωή δεν μπορεί να πιστεύουν ότι η ανθρωπότητα βελτιώνεται όταν εξοντώνονται οι αδύνατοι στους σύγχρονους Καιάδες.
Όποιοι αγαπούν τον πολιτισμό ξέρουν ότι είναι χωνευτήρι πολλών πολιτισμών κι όχι προϊόν φυλετικής καθαρότητας.
Όσοι θέλουν να μην είναι υποχείρια μιας αστικής δημοκρατίας ανάπηρης και μιας δικαιοσύνης τυφλής, να αποφασίζουν για τη χώρα τους και για τη ζωή τους, παλεύουν για περισσότερα δικαιώματα και πλέρια ελευθερία κι όχι για μια ζωή στρατώνα, με ιεραρχία και καψόνι και τον αρχηγό υπεράνω όλων.
Όλα αυτά το σημερινό σχολείο που έχει τη σφραγίδα των αλλεπάλληλων μεταρρυθμίσεων ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ στη γραμμή ΕΕ-ΟΟΣΑ δεν μπορεί να τα μεταδώσει γιατί έχει σαν κυρίαρχες αξίες τον ανταγωνισμό, τον ευρωπαϊσμό και την εθνική υπεροχή. Η εξεταστικοκεντρική ζωή του σχολείου αφήνει απ’ έξω την πραγματική ζωή και τα ερωτήματά της, γι’ αυτό ο θαυμασμός για τον αρχαίο κόσμο συνδυάζεται με την άγνοια για τις κατακτήσεις του, τη Δημοκρατία και την αλληλεπίδραση λαών και πολιτισμών. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συμβάλουν ώστε να μάθουν οι μαθητές/τριες τους ότι οι φασίστες προσπαθούν να μας κάνουν να ξεχάσουμε το παρελθόν για να μην μαθαίνουμε από αυτό. Γι αυτό ανασκευάζουν την ιστορία. Θέλουν να εξυμνήσουν τη χούντα, για αυτό διαγράφουν τους νεκρούς του Πολυτεχνείου.
Κανένας ζωτικός χώρος για τους φασίστες ούτε στα σχολεία, ούτε στη γειτονιά, ούτε πουθενά! Η 6η Δεκεμβρίου είναι κοντά. Συμπληρώνονται φέτος 10 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου. Τότε που το μαθητικό κίνημα βγαίνοντας στο προσκήνιο, του υποσχέθηκε να διεκδικήσει τις «δικές του μέρες».
Ήμαρτον πια με τη στοχοποίηση των αλόγων από ένα μέρος κόσμου της “Αριστεράς”.
Δλδ αν πήγαινε μπροστά με μηχανάκι θα λέγαν το ίδιο;
Ήμαρτον με τη στοχοποίηση των αλόγων, ήμαρτον και με τη στοχοποίηση ακόμα και του «Εθνικού Πειραιώς» ή του «Εθνικού Αλεξανδρούπολης» επειδή περιέχουν την «καταραμένη» λέξη, φίλε Γιώργο! Και περιμένει μετά αυτό το «μέρος τής Αριστεράς» να καθοδηγήσει την εργατική τάξη ώστε «να αναδειχθεί σε ηγέτιδα τάξη τού έθνους», όπως συμβούλευε από το 1848 ο παππούς και ο θείος. Με τέτοια μυαλά, πρώτα θα βγάλει ο ήλιος κέρατα και μετά θα συμβεί αυτό!
Εγώ πάντως αν ήταν στο χέρι μου θα έκανα αντιδιαδήλωση, θα έβρισκα έναν που να ξέρει από άλογα, θα τον έντυνα Βελουχιώτη και θα τον έβαζα μπροστά να ξενερώσουν οι δεξιάτζες!!!
Εκτός και αν υπάρχει από πίσω ιδεολογικό υπόβαθρο και το άλογο θεωρείται φεουδαρχικό κατάλοιπο.
Φίλε Γιώργο Λυγκουνάκη,
Ναι, υπάρχει (ανασκολοπισμένο) ιδεολογικό υπόβαθρο, αλλά όχι στο άλογο. Υποθέτω ότι το άλογο ενόχλησε (ίσως) επειδή παραπέμπει σε εκστρατεία, σύγκρουση, πολεμική διάθεση. Το ιδεολογικό (οΘντκ) υπόβαθρό υπάρχει στο γεγονός ότι αυτό που σκέφτηκες εσύ («θα έβρισκα έναν που να ξέρει από άλογα, θα τον έντυνα Βελουχιώτη και θα τον έβαζα μπροστά να ξενερώσουν οι δεξιάτζες!!!») είναι κάτι που αυτό «το μέρος τής Αριστεράς» που υπονοείς κι εσύ (γιατί εισαγωγικά στη λέξη Αριστερά; αριστεροί είναι, μέχρι κόκαλο· απλώς τυχαίνει να είναι και κουφιοκεφαλάκηδες!) αδυνατεί να το σκεφτεί, δεν της περνάει καν από το μυαλό. Όχι γιατί έχει χαμηλό IQ, αλλά γιατίι έχει βγάλει το πόρισμα πως κάθε τι εθνικό ανήκει αποκλειστικά στο γήπεδο της Δεξιάς, οπότε η Αριστερά, κατά το μυαλό τους, δεν έχει καμιά δουλειά εκεί.
Τόσο απλά και τόσο τραγικά!
Τα λέμε
Όχι εγώ νομίζω απλά ότι το ζόρι τους με τα άλογα είναι κομμάτι μιας αντίληψης “άλματος προς τα μπρος” που θα αφήσει κάθε τι παραδοσιακό πίσω.
Δεν αμφισβητώ την υπόσταση τους ως αριστεροί, αμφισβητώ την ύπαρξη μιας “Αριστεράς”, η οποία δεν έχει πλάνο, δεν έχει πλέον ούτε κόσμο, δεν έχει καν προσδιορισμένο επαρκώς ιδεολογικό-πολιτικό πλαίσιο.
Αριστεροί σαφώς και υπάρχουμε όπως υπάρχουν και δεξιοί. Απλά δεν νομίζω πως υπάρχουν πλέον στρατόπεδα τύπου Αριστεράς-Δεξιάς. Θα το προσδιόριζα πιο πολύ πως είμαστε οι “κάτω” απέναντι στους “πάνω”.
Φίλε Γιώργο,
Η απάντηση του Κώστα, αυθεντικού εκπροσώπου αυτού τού «ενός μέρους τής Αριστεράς», μάλλον με δικαιώνει ως προς την αιτία για την οποία ενόχλησε το άλογο. Αλλά ας είναι. Δεν θα τα χαλάσουμε γι’ αυτό. :-)
Χαίρομαι που δεν αμφισβητείς την υπόστασή τους ως αριστερών. Φρόντισε όμως να μη δίνεις αυτήν την εντύπωση. Η ιδέα «αυτοί (εκείνοι, οι άλλοι, οι παράλλοι) δεν είναι αριστεροί» είναι μια διαλυτική ιδέα που την έχουμε πληρώσει και την πληρώνουμε πολύ ακριβά. Ιδίως αν σκεφτείς ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, και δεν εννοώ, φυσικά, την περίπτωση ΣΥΡΙΖΑ, ο γενεσιουργός της παράγοντας είναι ο φτηνός και κοντόφθαλμος κομματισμός. Κατά τα άλλα:
Δεν ξέρω, φίλε Γιώργο, αλλά αρχίζω και σχηματίζω την εντύπωση ότι το πέρασμά σου από την οργανωμένη Αριστερά, αν έχω καταλάβει καλά από την ΚΝΕ, σε έχει μπερδέψει και απογοητεύσει τόσο που είσαι κοντά στο να πετάξεις το μωρό μαζί με τα μπανιόνερα. Πώς δεν υπάρχουν στρατόπεδα Δεξιάς και Αριστεράς; Αφού τα περιγράφεις εσύ ο ίδιος! Τι άλλο από Αριστερά είναι οι «από κάτω» αφού αντικειμενικά είναι δικοί μας και τι άλλο από Δεξιά είναι οι «από πάνω» που επίσης αντικειμενικά είναι ενάντιοι; Η μετωνυμία δεν αλλάζει τα πράγματα. Το γεγονός ότι η Αριστερά δεν τα έχει καταφέρει (στο κομμάτι που της αναλογεί, γιατί δεν περνάνε όλα από το χέρι της) ώστε το αντικειμενικά να μετουσιωθεί και σε υποκειμενικό είναι άλλης τάξεως ζήτημα που όμως δεν αλλάζει την υλική κοινωνική πραγματικότητα.
Τα λέμε
ΥΓ Ψιλοάσχετο, αλλά μια και σε βρήκα… Να ρίχνεις πού και πού καμιά ματιά στην ανάρτηση «Άμεση απελευθέρωση της 53χρονης καθαρίστριας του Βόλου» (λινκ). Έχει μείνει μια κουβέντα μας περί σεξισμού στη μέση που θέλω να την κλείσουμε. Έτσι, παλεύω εδώ και μέρες ένα (μακρύ) σχόλιο κυρίως για σένα αλλά και για όποιον άλλο ενδιαφερόμενο. Μέχρι τώρα δεν έχω καταφέρει να το τελειώσω. Είμαι όμως κοντά.
Ε, σου έχω απαντήσει εκεί, δες το.
Δεν θεωρώ πως υπάρχουν πλέον οργανωμένα στρατόπεδα Αριστεράς-Δεξιάς.
Αλλά και δε συμφωνώ πως δεν υπάρχουν αριστεροί, δεξιοί και όλα τα άλλα, τέτοιες ιδέες που είχαν στη Σπίθα, το ΕΠΑΜ κτλ και πως όλοι είμαστε ίσωμα.
Μια τέτοια σκέψη δείχνει απλά μικροαστική ανυπομονησία και αποπροσανατολίζει τον πολιτικό λόγο.
Γιώργο θέλω τόσο πολύ να κάνεις πλάκα και να συμφωνείς πως το άλογο εν προκειμένω είναι ένδειξη της ποιότητας των “κινητοποιήσεων” του εθνικιστικού φασιστικού μίσους που ευτυχώς δεν φαίνεται να διείσδυσε στα σχολεία στον βαθμό που οι ενορχηστρωτές του ήλπιζαν.
Κώστας
Πλάκα-πλάκα δε κάνω πλάκα. Έχω ακούσει τόσα κουλά πλέον στην Αριστερά και στη πολιτική γενικά που δε θα μου’ κανε αίσθηση αν οι συντάκτες του κειμένου έχουν κάτι τέτοιο σαν αυτό που είπα στο μυαλό τους.
Όχι κανενός είδους σύμβολο δεν είναι ένα ζώο από μόνο του. Πες αν ο άλλος είναι ντυμένος Κολοκοτρώνης κάτι συμβολίζει, αν είναι ντυμένος Ναπολέοντας κάτι συμβολίζει, αν είναι ένας πιτσιρικάς με τα ρούχα του πάνω σ’ ένα άλογο το μόνο που λέει είναι πως βρήκε λάθος μέρος να το παίξει γκόμενος.
Θα μπορούσε αν είχε καλό μοντέλο μηχανή να καβαλάει τη μηχανή.
Οχι Γιώργο, οι σύντροφοι των Παρεμβάσεων δεν χρεώνουν “φυγή προς τα μπρος” στους φασιστοειδείς οργανωτικούς κύκλους των “κινητοποιήσεων” που έφεραν το άλογο. Τι εννοείς “φυγη προς τα μπρος” ? Εθνικιστικό κιτς και γελοιότητα χρεώνουν μέσω του αλόγου και δεν είναι καν κάτι που μπορεί να συζητιέται μεταξύ αριστερών ανθρώπων. Ανησυχούμε για την απόπειρα διείσδυσης του φασισμού στα σχολεία, χαιρόμαστε που επικράτησε το μαθητικό κίνημα και οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί και γονείς και η απόπειρα αποκρούστηκε και σπάμε και πλάκα και ταυτόχρονα χαιρόμαστε που οι ακροδεξιοί είναι τόσο γραφικοί και γελοίοι.
Επίσης όσοι βρήκατε να διαφωνήσετε (!!!!) με την αριστερά για το …άλογο (!!!!!), αν διαφωνείτε με αυτό που λέει η αριστερά πως συμβολίζει (εθνικιστικό κιτς, αναφορά στην εποχή του ΜΑ στην αρχαιότητα ή και του ΠΜ στις αρχές του 20ου) πείτε εσείς τι συμβολίζει κατά την γνώμη σας. Διότι κάτι συμβολίζει. Δεν νομίζω να λέτε πως δεν συμβολίζει τίποτα και απλά κάποιος (μαθητής αφού το “συλλαλητηριο” υποτίθεται ήταν μαθητικό) έτυχε να το χρησιμοποιεί σαν μεταφορικό μέσο και πήγε στην πορεία με αυτό.
Τι συμβολίζει το άλογο στο μυαλό αυτών που το πήγαν και μέσα στο ιδεολογικοπολιτικό φορτίο των “κινητοποιήσεων’ για το Μακεδονικό για σας που διαφωνείτε με την ειρωνική αναφορά σε αυτό από τις Παρεμβάσεις ? Λέτε πως οι Παρεμβάσεις έχουν άδικο αλλά δεν λέτε το σωστό
Κώστας
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF_%CE%86%CE%BB%CE%BC%CE%B1_%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%B1_%CE%95%CE%BC%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%82
Επίσης όχι, εμένα δε μου φάνηκε γελοίο.
Σιγά μη χαρίσω τα άλογα και ό,τι άλλο παραδοσιακό στη Δεξιά.
Ασφαλώς και είναι γελοίοι για πολλούς λόγους (αυτό δεν τους κάνει ακίνδυνους, η βλακεία είναι ακατανίκητη).
Αλλά το συγκεκριμένο δε μου φάνηκε γελοίο. Μάλλον χαίρομαι όταν βλέπω νέους ανθρώπους να ξέρουν ακόμη να ιππεύουν και ότι δεν είναι αποκλειστικά πλέον χόμπι για πλουσίους.
Επίσης Κώστα, κάποιους από αυτούς τους “γελοίους” και “γραφικούς” τους έχω νταραβεριστεί στα ειρηνοδικεία, τους θεωρώ συναγωνιστές μου και σκοπεύω να υπερασπιστώ πολιτικά το δικαίωμα τους να είναι όσο “γελοίοι” και “γραφικοί” γουστάρουν ασχέτως αν δε μοιάζουμε.
Γιώργο δεν έγραψες Μεγάλο αλλά σκέτο και δεν πήγε το μυαλό μου και όχι δεν έχεις δίκιο που το έχεις παράδειγμα προς αποφυγίν. Το ΜΑΠΤΕ είναι χρυσή σελίδα, μια από τις πολλές, δοκιμής της άλλης πολιτικής πρακτικής της μετάβασης που δοκιμάζανε οι Κινέζοι κομμουνιστές και βασικά η αριστερή τους πτέρυγα. Της αλλης σχέσης πρωτοπορίας λαού και εργατικής τάξης, της άλλης αντίληψης της ιδεολογίας, της άλλης αντίληψης διαπαιδαγώγησης. Δεν ήταν όμως όσο ριζική έπρεπε και ήταν ακόμα πολύ επηρεασμένη από τον σοβιετικό οικονομισμό, με ποσοτικούς στόχους της παραγωγής να καθορίζουν τα πάντα κλπ. Πήρε δεκαετίες στους Κινέζους κομμουνιστές να ολοκληρώσουν την “άλλη μέθοδο”, και βασικά στην αριστερή τους πτέρυγα στην οποία ήταν και ο Μάο μέχρι το 69-70. Μη ομαλή ροή της αλυσίδας παραγωγής σε ότι αφορά πρώτες ύλες, υποπροϊόντα και τελικά προϊόντα, σαμποτάζ, αποθέωση των παραγωγικών στόχων επί των πολιτικών και απογοήτευση στις αποτυχίες κλπ έφεραν σε όριο το ΜΑΠΤΕ.
Βέβαια αυτά δεν είναι να μας χωρίζουν απλά επειδή ανέφερες ένα στιγμιότυπο του ΔΚΚ λέω και εγώ τι νομίζω. Και όχι, οι Παρεμβάσεις ειρωνευόμενες την ακροδεξιά γελοιότητα δεν προτείνουν τίποτα που να έχει σχέση με το ΜΑΠΤΕ. Δεν είναι θέμα δικαιώματος τους να είναι γελοίοι, προφανώς και είναι νομιμο οι ακροδεξιοί να είναι γελοιοι στην ακροδεξιά κινητοποίηση και ναι επιτρέπεται, δεν θέλω να απαγορευεί.
Κατά τα άλλα είναι ξεκάθαρο πως τρολλάρεις για το άλογο. και σου λέω και πάλι να προτείνεις μια άλλη εκδοχή από την μοναδική που έχει κατατεθεί, δηλ του εθνικιστικού κιτς. Η μοναδική προτεινόμενη εξήγηση προφανώς και είναι η σωστή.. Θεωρείς για παράδειγμα πως δεν θα υπάρχει πρόβλημα ένα άλογο να προπορεύεται μιας εργατικής πορείας ? Ένας με φουστανέλα ή πανοπλία ? Προφανώς όχι, άρα το άλογο έχει να κάνει με το εθνικιστικό κιτς της συγκεκριμένης “κινητοποίησης”
Κώστας
Το έγραψα και από πάνω χωρίς να τρολλάρω.
Εγώ δεν θα ασχολιόμουν ποτέ πολιτικά με το ζωντανό. ΑΝ ασχολιόμουν και αν ήμουν εγώ ο οργανωτής, θα έστηνα αντικινητοποίηση με έναν έφιππο μπροστά ντυμένο Βελουχιώτη και άσε τους δεξιούς να αφρίσουν.
Θα χρησιμοποιούσα τα μέσα τους εναντίον τους όπως αυτοί χρησιμοποιούν τα μέσα μας εναντίον μας. Καταλήψεις αυτοί; Άλογα εγώ.
Δεν είμαι εναντίον του μεγάλου άλματος και δεν είμαι υπέρ του οικονομισμού αν και πιστεύω στην οικονομία και τα νούμερα (και γι’αυτό 16 χρονών είχα σε τέτοια εκτίμηση τον Τσοβόλα και δήλωνα ΔΗΚΚΙ γιατί μιλούσε με νούμερα και δε περνούσε το πολιτικό του κοινό για καθυστερημένους).
Είμαι κάθετα εναντίον όμως μιας αντίληψης που χαρίζει κάθε τι παραδοσιακό στην αντίδραση. Ένα από τα λίγα πράματα που έχω ακούσει τον Καζάκη να λέει και συμφωνώ μαζί του, είναι πως όταν καλείς ένα λαό να δώσει τη μάχη του που είναι ταυτοχρόνως και μάχη σου, αυτός εμφανίζεται σε παράταξη μάχης με βάση τα δικά του δεδομένα, όχι αυτά που θες εσύ.
Το άλογο σημαίνει πολλά για την ανθρώπινη και την ελληνική ιστορία και όχι, δε το χαρίζω στη συντήρηση. Επίσης σημαίνει πολλά ως μέσο άσκησης, ψυχαγωγίας ή ακόμα και θεραπείας. Επίσης είναι ένα συμπαθές, περήφανο ζώο που χρήζει προστασίας από την εξαφάνιση είτε ζει στην αιχμαλωσία είτε σε άγριο κοπάδι στη φύση.
Και όχι δε μου φαίνεται γελοίο. Το να’ ναι πάνω ένας ντυμένος Κολοκοτρώνης μου φαίνεται γελοίο, αλλά γελοίοι μου φαίνονται και πολιτιστικοί σύλλογοι για παράδειγμα όταν το παρακάνουν στις εκδηλώσεις για να βγάλουν φράγκα. Αν σου κάνει αίσθηση, απλά ασχολήσου λίγο με τους εθνοτοπικούς συλλόγους και θα σου λυθεί κάθε απορία.
Αλλά και πάλι η οργή μου πάει σε αυτούς που καπηλεύονται την παράδοση μου, όχι στην παράδοση αυτή καθεαυτή.
Ἆμες δέ γ’ ἦμεν πολλῷ κάῤῥονες
Η γενιά τού Πολυτεχνείου, μέσα στη φόρα της (όταν παίρνω φόρα, φόρα κατηφόρα…), χάρισε «τα κλαρίνα» και «τα βιολιά» στη Δεξιά –μαύρη, γκρι και μπλε. Ευτυχώς που δεν μασήσαμε.
Τουλάχιστον σ’ αυτό δεν μασήσαμε!
https://www.youtube.com/watch?v=Z6IKzUjZ0u4
https://www.youtube.com/watch?v=edwvUO9GquM
Χωρίς να θέλω να φανώ (πολύ) αλαζονικός μας θεωρώ καλύτερους από τη γενιά του Πολυτεχνείου.
Μεταξύ μας ο οποιοσδήποτε μπορεί να είναι καλύτερος από τη γενιά του Πολυτεχνείου.
Φίλε Γιώργο,
Όχι, σε μένα δεν φαίνεσαι αλαζόνας. Καταλαβαίνω. Μόνο, να:
Δεν έχω καμιά αντίρρηση να μπούμε σε ευγενή άμιλλα με τη γενιά τού Πολυτεχνείου και άμα μπορέσουμε να «τους πάρουμε». Ας μη μηδενίζουμε όμως. Έβγαλε και παλικάρια (και πολλούς αφανείς που, ακόμα κι αν δεν έχουν να επιδείξουν τις ουλές ενός Κώστα Κάππου, τουλάχιστον δεν έπιασαν στα χέρια τους τα τριάκοντα αργύρια…).
Τα λέμε
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΗΣ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗΣ
Όσο έβγαλε παλικάρια η γενιά τού Πολυτεχνείου, άλλο τόσο έβγαλε και παλικαρούδες!
Μου φαίνεται ότι η εικόνα που έχεις για τη γενιά του Πολυτεχνείου σου δημιουργήθηκε από τα ΜΜΕ… Νομίζεις ότι αυτή αντιπροσωπεύεται από Μίμη, Μαρία, Στέφανο κλπ. Έχεις μεγάλο λάθος
Όχι απλά δε βλέπω πολιτικό αποτέλεσμα.
Όλοι λένε για τους “απλούς αγωνιστές” που μετά “γύρισαν σπίτι”. Ε, ας μη γύρναγαν.
Φυσικά και έβγαλε και μερικούς σημαντικούς ανθρώπους και στελεχάρες για να το πούμε έτσι, αλλά δεν νομίζω ότι είναι περισσότεροι από οποιαδήποτε άλλη γενιά.
Και άφησε πίσω της και μια άρρωστη νοοτροπία που μπερδεύει το φαίνεσθαι με το είναι. Πολλές δηλώσεις, λίγη ουσία.
Ἆμες δέ γ’ εσόμεθα πολλῷ κάῤῥονες……
….το ήξερα!
Αλλαξε;
Φίλε ένα,
Ενίοτε, εκτός από το μαρξισμό-λενινισμό που θέλει επικαιροποίηση και στοχαστική προσαρμογή (χωρίς ειρωνικά εισαγωγικά αυτή τη φορά η φράση τού Καβάφη) στο σωτήριο 21ο αιώνα, η ίδια διεργασία απαιτείται και για τα αρχαία ελληνικά (σόρυ κιόλας ;-) ) κείμενα.
Όχι, δεν άλλαξε το ορίτζιναλ, είναι όπως το ήξερες. Το άλλαξα εγώ για να πω αυτό που θέλω. Μ’ ένα ψαξιματάκι λοιπόν, γκουγκλάρισα και βρήκα ότι το έσομαι είναι μέλλοντας του αρχαίου είμαι (= ειμί). Μετά βρήκα ποιος είναι ο παρατατικός τού ειμί. Και μετά βρήκα πώς κλίνεται παρατατικός για να πω στα αρχαία ελληνικά (ξανασόρυ κιόλας ;-) ) «εμείς όμως γίναμε πολύ καλύτεροι».
Τα λέμε
ΥΓ Μη μου εξαφανιστείτε, κι εσύ κι ο Lenin with additude, από την ανάρτηση περί κίτρινων γιλέκων. Ετοιμάζω σχόλιο με τίτλο «Κίτρινα γιλέκα, μπλε σημαίες και κόκκινες παρωπίδες». Εκεί, στις παρωπίδες, κάπου «παίζει» και το ΚΚΕ, αν και σε δεύτερο πλάνο, γιατί δεν είχα αυτό στο «στόχαστρο». Μου «το προκύψατε» εσείς. ;-) :-)
O.K., έχει διαφορετικό χρώμα το “ήμεν”, αλλά τώρα το πρόσεξα, γιατί η οθόνη μου έχει κακό σετάρισμα.
Λίγο με μπέρδεψε και το νόημα: Ο παρατατικός είναι χρόνος διαρκείας και καθόλου αόριστος. Ετσι, στην πραγματικότητα έγραψες “εμείς δε γινόμασταν πολύ καλύτεροι”, και … δε με βόηθησες. Γι αυτό, που θέλεις να πεις, ήθελες αόριστο χρόνο, και το ρήμα στον αόριστο είναι “εγενόμεθα”, δηλαδή “γινήκαμε” στα σημερινά αλβανο-σλαβο-ελληνικά μας.
Μ’ αρέσει, πάντως, που σας σώνει το ….google! Σε μας τους παληότερους αυτά βγαίνουν …αυτόματα! “Ην, ήσθα, ην… κλπ”.
Τώρα, επί της ουσίας, καθόλου δεν είμαι σίγουρος, ότι “εγένεσθε κάρρονες”! Πασόκους σας κάναμε, δυστυχώς……
Υ.Γ. Για τα “κίτρινα” δηλώνω ενδιαφέρον αρκεί να μη με προδώσει ένα βαρύ πρόγραμμα τούτη τη βδομάδα.
Φίλε ένα,
) Δεν νομίζω ότι φταίει το σετάρισμα. Έχω προσέξει (όχι μόνο στη δική μου οθόνη) ότι τα πλάγια γράμματα εμφανίζονται πιο αχνά γκρι με τα συστήματα της Παντιέρας. Διότι, αυτός είναι ο τονισμός που έδωσα στο «ἦμεν». Τα πλάγια γράμματα.
2) Για τον παρατατικό και τον αόριστο έχεις δίκιο. Τα ‘κανα, αν όχι θάλασσα, λίμνη πάντως οπωσδήποτε! :-(
3) Κάτι πρέπει να κάνεις με αυτόν τον εφιάλτη (ΠΑΣΟΚ) που σε κυνηγάει. Το ΠΑΣΟΚ και ο Αντρέας σάς (μάς) πήρε τα σώβρακα όχι μόνο εξ αιτίας αντικειμενικών λόγων, αλλά, κυρίως (κατά τη μέχρι τώρα άποψή μου), εξ αιτίας υποκειμενικών αδυναμιών τής Αριστεράς να βλέπει πιο μακριά. Το ίδιο, τηρουμένων τών αναλογιών και διαφορών, συνέβη και με τον ΣΥΡΙΖΑ. Δυστυχώς, τόσο εσείς όσο και το αριστερίστικο εξωκοινοβούλιο, πετάτε (μέχρι στιγμής, γιατί έχει ο Μεγάλος :-) ) μαζί με τα μπανιόνερα και το μωρό…
4) Δεν έβαλα κανένα όρο και όριο (πώς θα μπορούσα;) στην εμφάνισή σας, εσένα και του Lenin with additude, στα «κίτρινα γιλέκα». Όποτε βολεύει. Κι αν δεν βολέψει, δεν θα τα χαλάσουμε γι’ αυτό! :-)
Υποψιάζομαι ότι κάποιοι είναι στημένοι, με πρόθεση να αποπροσανατολίζουν ή να μηδενίζουν, τις σκέψεις και τις αγωνίες, ακόμα και την απόδοση τιμών σε αγωνιστές και σε αγωνιστικές προτάσεις, δεν ξέρω τι εξυπηρετούν, (κομματικές σκοπιμότητες; προσωπικά συμπλέγματα;) Κάποιος 700 μίλια αριστερά καταφέρνει περισσότερους από τον Μινώταυρο στην καθησιά του, πουλώντας τσιτάτα, ως άλλος Ζουράρης
@ Τάκη:
Στο σχόλιό σου βλέπω μια «φωτογραφία» και μέσα εκεί διακρίνω κάπου και την αφεντιά μου. Μπορείς να μου πεις ποια ακριβώς από αυτά που προσάπτεις στους «κάποιους» και στον «κάποιο» πάνε σε μένα για να τοποθετηθώ κι εγώ με τη σειρά μου;
Καλά κατάλαβες ,ακριβώς εσένα εννοώ.