ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ-ΧΑΡΤΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Έξω οι κάμερες απ’ τα σχολειά μας! Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο!
Δεν θα επιτρέψουμε η πανδημία να γίνει η αφορμή για την μόνιμη εισαγωγή του big brother στη ζωή μας, για το μόνιμο στήσιμο της κάμερας στο σχολείο ή στη δουλειά μας, στο σπίτι, σε κάθε χώρο, για την κατάργηση κάθε ιδιωτικότητας και τη συνεχή μας παρακολούθηση και έλεγχο. Παρόμοια μέτρα επιβάλλονται σε πολλούς εργασιακούς χώρους. Ο κλάδος μας έχει εμπειρία από ανάλογα μέτρα παρακολούθησης και ελέγχου π.χ με τα scanners στους υπαλλήλους που μετατρέπονται σε μηχανές πωλήσεων ή την προσπάθεια επιβολής GPS σε πωλητές που δουλεύουν έξω ή ταξιδεύουν σε επαρχιακές πόλεις για επαγγελματικούς λόγους. Τώρα με αφορμή την πανδημία επιδιώκουν την μαζική εφαρμογή τηλεργασίας σε συνδυασμό με κατάργηση συμβάσεων, ελαστικοποίηση ωραρίων, μειώσεις μισθών. Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι και δικός μας αγώνας. Είναι αγώνας όλων των εργαζομένων.
Είναι πια γνωστά σε όλη την κοινωνία τα αντιδραστικά μέτρα και γενικά η αντιεκπαιδευτική πολιτική που προσπαθούν να επιβάλλουν η υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση. Είναι μάλιστα τόσο εξόφθαλμα αναχρονιστικά και θίγουν σε τόσο μεγάλο βαθμό τα μορφωτικά, εργασιακά και πολιτικά δικαιώματα παιδιών, εκπαιδευτικών και όλης της κοινωνίας που ξεσήκωσε ένα τεράστιο κύμα αντιδράσεων που βδομάδα με τη βδομάδα φαίνεται να διογκώνεται.
Βασικό στοιχείο αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής το αναχρονιστικό αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο που, χωρίς κανέναν απολύτως διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, κατέθεσε εν μέσω πανδημίας και καραντίνας και αποτελεί απροκάλυπτη αμφισβήτηση και τελικά κατάργηση βασικών μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.
Και έτσι για να δέσει με τα άλλα στοιχεία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της, την επιβολή της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» και το πολυνομοσχέδιο, μέσα στη νύχτα προωθήθηκε και ψηφίστηκε, με τροπολογία (σε άσχετο με την εκπαίδευση σχέδιο νόμου), μια ακόμα αντιδραστική διάταξη. Η τροπολογία αυτή είναι πολλαπλά επικίνδυνη γιατί νομιμοποιεί ως κανονική εκπαιδευτική διαδικασία την εξ αποστάσεως “εκπαίδευση” και εισάγει την κάμερα στη σχολική αίθουσα και τη διδασκαλία, μέτρο που κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Η μαγνητοσκόπηση και η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος είναι αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική, καθώς χάνεται ο αυθορμητισμός και η ελευθερία λόγου στο μάθημα και η σχολική τάξη παύει να αποτελεί χώρο μόρφωσης και κοινωνικοποίησης. Η παρακολούθηση του μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει σε κάθε δικαίωμα εκπαιδευτικού και μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων.
Δεν θα επιτρέψουμε η πανδημία να γίνει η αφορμή για την μόνιμη εισαγωγή του big brother στη ζωή μας, για το μόνιμο στήσιμο της κάμερας στο σχολείο ή στη δουλειά μας, στο σπίτι, σε κάθε χώρο, για την κατάργηση κάθε ιδιωτικότητας και τη συνεχή μας παρακολούθηση και έλεγχο. Παρόμοια μέτρα επιβάλλονται σε πολλούς εργασιακούς χώρους.
Ο κλάδος μας έχει εμπειρία από ανάλογα μέτρα παρακολούθησης και ελέγχου π.χ με τα scanners στους υπαλλήλους που μετατρέπονται σε μηχανές πωλήσεων ή την προσπάθεια επιβολής GPS σε πωλητές που δουλεύουν έξω ή ταξιδεύουν σε επαρχιακές πόλεις για επαγγελματικούς λόγους.
Τώρα με αφορμή την πανδημία επιδιώκουν την μαζική εφαρμογή τηλεργασίας σε συνδυασμό με κατάργηση συμβάσεων, ελαστικοποίηση ωραρίων, μειώσεις μισθών. Ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι και δικός μας αγώνας. Είναι αγώνας όλων των εργαζομένων.
Δίνουμε άμεση και αποφασιστική απάντηση στην αντιδραστική υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση! Η κατάπτυστη, χουντικής έμπνευσης τροπολογία και η υπουργική απόφαση δεν θα εφαρμοστεί, θα μείνει στα χαρτιά!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις!
-Την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αντιδραστικού αναχρονιστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ μαζί με τους εκπαιδευτικούς για ένα σχολείο Δημόσιο και Δημοκρατικό, δωρεάν και ανοικτό σε όλους, το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, στη βάση των αναγκών και των δικαιωμάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και της κοινωνικής πλειοψηφίας