.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Σιδηροδρομική τραγωδία – Οι ιδιωτικοποιήσεις και η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης σκοτώνουν


Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, που μαζί με άλλες αριστερές οργανώσεις και φορείς, καλεί σε συγκέντρωση στα γραφεία της HellenicTrain (Λ. Συγγρού 41 & Πετμεζά 13) σήμερα το απόγευμα στις 6.30 μμ και πορεία στη Βουλή

Συγκέντρωση και στη Θεσσαλονίκη, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, Τετάρτη 1/3 στις 6:30μμ

Χρονικό προαναγγελθέντος πολύνεκρου δυστυχήματος αλλά και “έγκλημα στο Όριαν Εξπρές” αποτελεί το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς αναδεικνύει τη δολοφονική πλευρά της πολιτικής των αποκρατικοποιήσεων και της λεγόμενης ”εξυγίανσης” που σκοτώνει στο βωμό της κερδοφορίας του κεφαλαίου.

“Πρόκειται για μία προαναγγελθείσα τραγωδία, για ένα προμελετημένο έγκλημα της άθλιας κυβέρνησης της ΝΔ και της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που ξεπούλησαν, απέλυσαν, διέλυσαν και το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να μετατρέψουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την «πιο ζημιογόνα σιδηροδρομική εταιρεία της Ευρώπης» σε «κερδοφόρα», αδιαφορώντας προκλητικά για τις συνέπειες”, σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

Την ίδια ώρα, και ενώ δεν έχει ακόμα κλείσει ο αριθμός των νεκρών καθώς εξακολουθούν να ανασύρονται σοροί από τα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών, αρχίζει να ξεδιπλώνεται μια επικοινωνιακή επιχείρηση συσκότισης των πολιτικών ευθυνών και μετάθεσης της συζήτησης για αργότερα, σε πιο ”ψυχρό” χρόνο. Λες και μπορεί να αποκρύψει κανείς πως, την εποχή που ο καθένας έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο από το κινητό πού βρίσκεται ανά πάσα στιγμή το λάπτοπ που έχει παραγγείλει, δύο τρένα τρέχουν δαιμονισμένα στην ίδια γραμμή το ένα εναντίον του άλλου χωρίς να μπορεί κανείς να αποτρέψει τη μοιραία σύγκρουση.

Ολόκληρη η αποκαλυπτική ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ αναφέρει τα εξής:

Σιδηροδρομική τραγωδία – Οι ιδιωτικοποιήσεις και η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης σκοτώνουν

1.3.2023

Συγκλονισμένη παρακολουθεί ολόκληρη η Ελλάδα την ασύλληπτη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες άνθρωποι και να τραυματιστούν εκατοντάδες. Πρόκειται για το πιο πολύνεκρο δυστύχημα στη χώρα μας και ένα από τα χειρότερα στη σύγχρονη ιστορία της Ευρώπης και ολόκληρου του πλανήτη, σε μια εποχή μάλιστα που η ανάπτυξη της τεχνολογίας θα έκανε τους πάντες να το θεωρούν αδιανόητο.

Πρόκειται για μία προαναγγελθείσα τραγωδία, για ένα προμελετημένο έγκλημα της άθλιας κυβέρνησης της ΝΔ και της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που ξεπούλησαν, απέλυσαν, διέλυσαν και το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να μετατρέψουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την «πιο ζημιογόνα σιδηροδρομική εταιρεία της Ευρώπης» σε «κερδοφόρα», αδιαφορώντας προκλητικά για τις συνέπειες. Προτάσσοντας τους ισολογισμούς απέναντι στις ανθρώπινες ζωές, τα κέρδη απέναντι στην ασφάλεια, την εκχώρησαν στα χέρια του κεφαλαίου, που εκμεταλλεύτηκε ένα δημόσιο αγαθό – τις μεταφορές – χωρίς όρους και όρια. Η ευθύνη τους είναι αυταπόδεικτη.

Η εταιρεία πωλήθηκε το 2017 και έναντι πινακίου φακής -45 εκατ. ευρώ- στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group. Την απόφαση έλαβε η τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ενώ η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ ήταν βασικός στόχος της ΕΕ και του ΔΝΤ και «μνημονιακή υποχρέωση» από το 2010. Τη στήριξαν δε χωρίς «αστερίσκους» και οι άλλες «υπεύθυνες δυνάμεις», η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ, οι οποίες είχαν φροντίσει τα προηγούμενα χρόνια να «σπάσουν» την πάλαι ποτέ κραταιά εταιρεία σε μικρότερες (ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ κ.ο.κ.), προκειμένου να μπορούν να ξεπουληθούν ευκολότερα.

Η ΝΔ μάλιστα, αφότου έγινε κυβέρνηση, συνέχισε να επιδοτεί τους νέους ιδιοκτήτες με δεκάδες εκατομμύρια ετησίως, προκειμένου να παραμείνουν κερδοφόροι, αδιαφορώντας για τις συνεχείς καταγγελίες των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους σχετικά με την δραματική έλλειψη προσωπικού και μέτρων ασφαλείας.

Μάλιστα, ο Μητσοτάκης σχεδίαζε να επισκεφθεί σήμερα το κέντρο ηλεκτρονικής σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλονίκη, προφανώς για να κάνει άλλη μία προεκλογική φιέστα, διακηρύσσοντας «πόσο σύγχρονο είναι»!

Οι δραματικές και αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις των εργαζομένων για επικίνδυνες ελλείψεις σε προσωπικό και βασικές υποδομές του σιδηροδρομικού δικτύου έγιναν δεκτές με αδιαφορία και λοιδορηθήκαν. Αντ’ αυτών, οι αρμόδιοι συνέχιζαν τις απολύσεις και τις περικοπές προσωπικού, με στόχο την ολοκλήρωση της «εξυγίανσης». Η δε κυβέρνηση πανηγύριζε για τις επικίνδυνες αμαξοστοιχίες-βέλος, που δήθεν μπορούν να καλύψουν σε χρόνο-ρεκόρ την απόσταση ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάνοντας την Ελλάδα… Ιαπωνία.

«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα χειροκίνητα, από ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual, σ’ όλο το δίκτυο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν στα φωτοσήματα λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργεί. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων ή ενός χιλιομέτρου… Δεν λειτουργεί, είναι κενό. Μάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Σε μια χώρα όπου παντού υπάρχουν κάμερες και όλα παρακολουθούνται, οι μηχανοδηγοί των τρένων οδηγούν στα «τυφλά». Σε μια χώρα που δίνονται δισεκατομμύρια για Ραφάλ και φρεγάτες, ενώ προσλαμβάνονται αθρόα αστυνομικοί, οι μεταφορές ιδιωτικοποιούνται και μένουν γυμνές αντί να προστατεύονται και να ενισχύονται ως δημόσιο αγαθό.

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ εκφράζει τη βαθιά οδύνη της για τις χαμένες ζωές. Στέκεται στο πλευρό των οικογενειών των συνανθρώπων μας που έχασαν άδικα τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν. Δεσμεύεται ότι θα συμβάλει με όλες τις δυνάμεις της για την εργατική-λαϊκή αλληλεγγύη, την αποκάλυψη της αλήθειας και την τιμωρία των υπευθύνων, που έχουν ονοματεπώνυμο.

Απαιτούμε:

• Κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση, ενιαιοποίηση και λειτουργία υπό εργατικό έλεγχο του σιδηροδρομικού δικτύου.

• Προσλήψεις και σταθερές σχέσεις εργασίας για έμπειρο και ξεκούραστο προσωπικό.

• Δημόσιες επενδύσεις και σωστή συντήρηση στα συστήματα ασφαλείας.

• Έξω η επιχειρηματική λογική του κέρδους από τις δημόσιες συγκοινωνίες και μεταφορές. Πληρώνονται από τους φόρους μας. Υπάρχουν για να εξυπηρετούν τον λαό. Δωρεάν και ασφαλείς συγκοινωνίες για όλες και όλους.

• Να πληρώσουν οι ένοχοι: Οι κυβερνήσεις που διέλυσαν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες της χώρας. Το ιταλικό μονοπώλιο-ιδιοκτήτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι ιδιωτικοποιήσεις, οι “μνημονιακές υποχρεώσεις” και οι κυβερνήσεις που τις υπηρετούν σκοτώνουν! Όχι άλλοι νεκροί στο βωμό του κέρδους.

Μόνο ο λαός σώζει τον λαό! Τώρα είναι η ώρα, με απεργίες και διαδηλώσεις, να πάρουμε πίσω όλες τις ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες. Να ανατρέψουμε αυτό το σάπιο σύστημα.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 2
Συμμετοχές )



21 σχόλια στο “Σιδηροδρομική τραγωδία – Οι ιδιωτικοποιήσεις και η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης σκοτώνουν

  1. Papillon

    Καμιά διαδήλωση στην Καρόλου έξω από τα κεντρικά του ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΟΣΕ θα υπάρξει εφόσον αυτός είναι ο κατεξοχήν υπεύθυνος για την ασφάλεια, την διαχείριση και την λειτουργία των γραμμών και του δικτύου; Διότι η Hellenic δεν φέρει την κύρια ευθύνη αφού σε αυτή ξεπουλήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ, σε ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΗ τιμή, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εισιτήρια, μεταφορές, δρομολόγια και γενικότερα εμπορική εκμετάλλευση των γραμμών) και όχι ολόκληρος ο ΟΣΕ άρα τα έργα που έπρεπε να γίνουν στις γραμμές είναι κυρίως ευθύνη του ΚΡΑΤΟΥΣ.

    Γιατί δεν αναφέρεται ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΟΣΕ σαν ο κυριότερος υπεύθυνος του εγκλήματος και αντ’αυτού ρίχνεται το μεγαλύτερο μέρος των ευθυνών στην ιδιωτική εταιρεία;

    Reply
    1. Κώστας

      Τι εννοείς να στοχοποιηθεί ο ΟΣΕ ? Η Διοίκηση του ? Αυτό γίνεται με την αντικυβερνητική αιχμή. Επίσης ένα από τα καλά του κατακερματισμού και της ιδιωτικοποιησης, καλά γι αυτούς που προχωράνε σε αυτές, είναι η διάχυση της ευθύνης. Διότι αν ψάξεις τα καταστατικά μπορεί να μην είναι ούτε στον ΟΣΕ η αρμοδιότητα και να είναι στον ΕΡΓΟΣΕ οπότε θα πρέπει να ζητήσεις πορεία εκεί

      Κοίτα, η διαφορά είναι πως ΟΣΕ θέλουμε να υπάρχει ως Ενιαίο Δημόσιο Μονοπώλιο υπο εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, Τα άλλα τα λαμόγια είναι ένα σύμβολο του κατακερματισμού και της ιδιωτικοποίησης και όλων των αρνητικών συνεπειών τους στην Ασφάλεια, τις τιμές και τις δυνατόητες ένταξης του Σιδηροδρόμου σε ένα κρατικό Πλάνο τέλος πάντων, αν υποθέσουμε πως θα υπάρξουν κάποτε τέτοιες προθέσεις.Η διαφορά είναι πως ο ΟΣΕ κακώς διαλύθηκε, η Hellenic Train κακώς υπάρχει. Αλλά ο ΟΣΕ ως τέτοιος δεν έχει πολιτική βούληση, δεν διάλεξε να μείνει κουφάρι χωρίς πόρους, εξοπλισμό και προσωπικό. Έχει πολιτικό προιστάμενο και κομματική Διοίκηση, αυτό όμως είναι άλλο και στοχοποιούνται με την στοχοποίηση της κυβέρνησης

      Ούτε εναντίον της Πυροσβεστικής κάνουμε πορείες στις πυρκαγιές. Και αν η Πυροσβεστική κρατήσει τον Συντονισμό και την πυρόσβεση την κάνουν ιδιώτες, τους ιδιώτες και την κυβέρνηση θα στοχοποιήσουμε

      Κώστας

      Reply
  2. Θεοδωρος Σαμιωτακης

    Οπου βλεπει ιδιωτικοποιηση η ΟΑΚΚΕ τρεχει να στηριξει.Θυμαμαι πιτσιρικας το εν λογω μορφωμα στηριζε την ιδιωτικοποιηση της ΕΑΣ απο τον πατερα Μητσοτακη.Ειναι συνεπεις τουλαχιστον…

    Reply
  3. Ανώνυμος

    Νεοφιλελεύθεροι “κομμουνιστές”!
    Ολα θα τα δούμε.

    Reply
  4. Ανώνυμος

    …και τον Κάρολο σε σεμινάρια επανεκπαίδευσης του Μίλτον Φρήντμαν!
    Ρε τι έχουμε πάθει!

    Reply
  5. Papillon

    Κώστα και η Hellenic σαν ιδιωτική εταιρεία ξέρεις που ανήκει; Στην Trenitalia που είναι θυγατρική της Ferrovie η οποία αγόρασε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι ΚΡΑΤΙΚΗ. Στην ουσία δεν μιλάμε για ιδιωτικοποίηση αλλά για κρατικοποίηση αλλά από ένα ξένο, ιμπεριαλιστικό κράτος. Σύμφωνα με το δικό σου σκεπτικό λοιπόν γιατί διαδηλώνετε έξω από την Hellenic και όχι έξω από την…ιταλική πρεσβεία; Και όχι αγαπητοί δεν υπερασπίζομαι το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά επειδή δεν μπορείτε να αρθρώσετε επιχείρημα λέτε ανοησίες μπας και το σώσετε αλλά το μόνο που καταφέρνετε είναι να ΞΕΦΤΙΛΙΖΕΣΤΕ.

    Αλήθεια οι λιμενεργάτες γιατί διαδηλώνουν έξω από τα γραφεία της Κόσκο και όχι κατευθείαν έξω από την κινέζικη πρεσβεία αφού η Κόσκο είναι ΚΡΑΤΙΚΗ και ανήκει στο κινέζικο ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ κράτος και το ψευτοΚΚΚ; Βέβαια εσύ στο παρελθόν είχες προσπαθήσει να αποκόψεις εντελώς την Κόσκο από το ΚΚΚ γιατί έτσι νόμιζες ότι σε βόλευε (και φυσικά έπεσες έξω) αλλά τώρα εδώ κάνεις το ακριβώς ανάποδο εξαφανίζεις πλήρως τις ευθύνες της αρμόδιας κρατικής εταιρείας και μιλάς μόνο για την κυβέρνηση.

    Κοίτα άμα ήταν έτσι οι κυβερνήσεις θα είχαν τον άμεσο έλεγχο των πάντων και δεν θα υπήρχαν πρόεδροι, γενικοί και διοικήσεις, ούτε στην ΔΕΗ, ούτε στον ΟΣΕ ούτε πουθενά. Θα τα διοικούσε και θα τα διεύθυνε όλα απευθείας ο Μητσοτάκης και το Μαξίμου και τέλος. Ή η όποια αστική κυβέρνηση. Έτσι πάει; Όχι ρε φίλε οι κρατικές επιχειρήσεις έχουν την δική τους δομή, τις δικές τους αρμοδιότητες και καθήκοντα, έχουν συγκεκριμένους ανθρώπους μέσα και προφανώς και είναι ΑΜΕΣΑ υπεύθυνες όταν δεν επιτελούν το ρόλο για τον οποίο πληρώνονται από τον λαό.

    Φυσικά και πρέπει να καταγγελθεί ο ΟΣΕ. Και για του λόγου το αληθές:

    “Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος αποτελεί τον Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής στην ελληνική επικράτεια. Διαχειρίζεται, συντηρεί, λειτουργεί, εκσυγχρονίζει και επεκτείνει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο πλέον των 2.200χλμ. κατά μήκος της χώρας.

    Η λειτουργία του Οργανισμού αποσκοπεί σε δύο βασικούς στόχους:

    α) Στην βελτιστοποίηση των πάσης φύσεως επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών προς όφελος του επιβατικού κοινού και με στόχο να βρεθεί ο Σιδηρόδρομος στην κορυφή των μεταφορικών επιλογών του πολίτη

    β) Στην ανάπτυξη των εμπορευματικών συνδέσεων με στόχο να ενισχυθεί η ελληνική οικονομία με την ενίσχυση του διαμετακομιστικού έργου και των διευρωπαικών μεταφορών

    Οι βασικοί επιμέρους άξονες δράσης του, προβλέπουν:

    1) Τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής υποδομής και των κτιριακών εγκαταστάσεων.

    2) Την επέκταση του ενεργού δικτύου και κυρίως τη διασύνδεση με τις γειτονικές χώρες, τα λιμάνια και τις ΒΙΠΕ της χώρας προς ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών

    3) Την εύρυθμη συνεργασία με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις προς όφελος της ασφάλειας, συνέπειας, ταχύτητας και άνεσης των σιδηροδρομικών μεταφορών

    4) Την βελτίωση των λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς προς όφελος του ανταγωνισμού και την προσέλκυση επενδύσεων

    5) Την περαιτέρω αξιοποίηση της σιδηροδρομικής περιουσίας προς αύξηση των εσόδων του Οργανισμού και μείωση της εξάρτησης από την κρατική ενίσχυση

    6) Την ανάπτυξη σύγχρονων ψηφιακών δομών και δράσεων με στόχο τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και τον περιορισμό των δαπανών

    7) Την διαλειτουργικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών με τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο ώστε να ενισχυθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις στα πλαίσια τoυ ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου.”

    https://ose.gr/organismos/%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%84%cf%8c%cf%84%ce%b7%cf%84%ce%b1-%ce%bf%cf%83%ce%b5/

    Εντάξει; Το καταλάβατε τώρα; Ο ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΟΣΕ είναι ο βασικός υπεύθυνος για την ασφάλεια και λειτουργικότητα του δικτύου, τον εκσυγχρονισμό του όλα. Το ότι τον σπάσανε και ξεπούλησαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτό ΔΕΝ αναιρεί τις κρατικές ευθύνες. Ούτε αναιρεί τον ρόλο των διορισμένων διοικήσεων ή των κομματόσκυλων που έχωσαν μέσα οι κυβερνήσεις. Οι τύποι αυτοί που βρίσκονται μέσα στον ΟΣΕ δεν είναι υπόλογοι; Δεν πρέπει να καταγγελθούν; Δεν πρέπει να λογοδοτήσουν για αυτό το ΕΓΚΛΗΜΑ; Τους ξεπλένεις Κώστα; Τους αφήνεις στο απυρόβλητο καταγγέλοντας μόνο τον Μητσοτάκη και όχι αυτή την διεφθαρμένη ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΑΠΙΛΑ που στηρίζει όλο αυτό το σύστημα εξουσίας και κατακλέβει και αυτή τον εργάτη, τον εργαζόμενο; Γιατί φαντάζομαι ξέρεις ότι τα λαμόγια αυτά που διοικούν τις κρατικές επιχειρήσεις τα έχουν τσεπώσει τόσα χρόνια και ζούνε ζωή και κότα. Γιατί λοιπόν είστε τα πλυντήριά τους αφού είστε…πολέμιοι της αστικής εξουσίας;

    Προφανώς οι κρατικές επιχειρήσεις ακολουθούν την πολιτική του κράτους. Όσο πιο διεφθαρμένο, αντιπαραγωγικό, κομπραδόρικο, πελατειακό, ρουσφετολογικό, σαπισμένο είναι αυτό τόσο είναι και οι επιχειρήσεις του. Τάλε κουάλε. Έχετε οπορτουνιστικές αυταπάτες ότι μπορούν αυτές να ικανοποιούν τις…λαϊκές ανάγκες με αυτό το χάλι;

    Ο ΟΣΕ όπως και κάθε κρατική επιχείρηση ήταν έτσι πολύ πριν το σπάσιμο και πολύ πριν το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εάν αυτό δεν το ξέρετε τότε πραγματικά ζείτε σε ένα παράλληλο σύμπαν. Έτσι λειτουργεί το αστικό μας κράτος όλα αυτά τα χρόνια και ΠΟΤΕ δεν έδωσαν τον παραμικρό αγώνα τα κόμματά σας ενάντια στην κρατική διαφθορά, την πελατειακή-ρουσφετολογική νοοτροπία, πολιτικές δηλαδή που έφεραν την αστική οικονομία της Ελλάδας σε ΠΟΛΥ χειρότερη μοίρα σε σύγκριση με άλλες χώρες και για τις οποίες ευθύνεται αποκλειστικά ο ελληνικός καπιταλισμός.

    Τώρα είδες τι βγήκε Κώστα; Ότι ο σταθμάρχης μπήκε στη θέση αυτή ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΙΚΑ. Αχθοφόρος λέει στο υπουργείο παιδείας ήταν. Αν ισχύει αυτό δεν είναι σοβαρό ζήτημα; Θα τα καταγγείλετε ποτέ αυτά; Θα απαιτήσετε ποτέ να σταματήσουν όλα αυτά τα φαινόμενα; Ή τελικά είστε και εσείς στυλοβάτες αυτής της σιχαμερής, διεφθαρμένης κρατικής εξουσίας;

    Reply
    1. Κώστας

      Εμένα δεν με πειράζει να πάει μια πορεία στον ΟΣΕ αρκεί να ειναι σαφές πως η Hellenic Train δεν πρέπει να υπάρχει και ο ΟΣΕ κακώς απαξιώθηκε, Εναντιον του ΟΣΕ όπως πάμε εναντίον της Hellenic Train όχι, αυτά δεν ξέρω αν τα λέει ο Τζήμερος αλλά του ταιριάζουν. Σε επαρχιακές πόλεις πηρε το μάτι μου καλούν στον ΟΣΕ, δεν εννοούν να … κλείσει, να μην έχουμε καθόλου. Αρκε, λοιπόν, να είναι σαφές πως κακώς κατακερματίστηκε και το κερδοφόρο του κομμάτι ξεπουλήθηκε και δεν μπορεί να κάνει την δουλειά του. Δεν μπορεί να κάνει όλα αυτά που αραδιάζεις γιατί δεν έχει έσοδα. Δεν έχει έσοδα γιατί τα έκανε δαπάνες που φέρνουν ζημιές και αυτό απαγορεύεται και αυτό είναι η περίφημη ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ

      Όχι, δεν χρειάζεται να πάμε στην ιταλική πρεσβεια, δεν πιστεύω καν πως υπήρξε πολιτικού τύπου απόφαση του ιταλικού κράτους γι όλα αυτά. Μείνε ήσυχος, οι ιταλικές εταιρείες που λες είναι σαν ιδιωτικές, όπως ήταν και η ΤΡΕΝΟΣΕ πριν βάλει το τελευταίο καρφί στό φέρετρο ο ΣΥΡΙΖΑ. Δηλ το πιθανότερο είναι πως είναι μετοχοποιημένες και πως λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια

      Όχι, ο δημόσιος ΟΣΕ δεν ήταν έτσι πάντα γιατί ήταν δημόσιος, στα πλαίσια πάντα του ελληνικού καπιταλιστικού κράτους. Ήταν ΖΗΜΙΟΓΟΝΟΣ, όπως πρέπει και ανακύκλωνε τα κέρδη του ή κομμάτι τους στις υποδομές. Και ΓΙΑΥΤΟ εσπασε, απαξιώθηκε και το κερδοφόρο του κομμάτι ξεπουλήθηκε. Διότι τα κέρδη πρέπει να κεφαλαιοποιούνται και να μην γίνονται επενδύσεις για την ΜΙΑ ΦΟΡΑ που θα υπάρξει κίνδυνος. Δεν ήταν το πρόβλημα τους αν το ΠΑΣΟΚ το παράκανε λίγο με τις κλαδικές και αν έτσι κι αλλιώς διαδέχτηκε τον δεξιό κομματισμό.

      Πρέπει δηλ επιθετικά να πούμε πως ΝΑΙ, τα Φυσικά Μονοπώλια πρέπει να είναι Ενιαία, Δημόσια, με κοινωνικό εργατικό έλεγχο και ζημιογόνα, αυτό να το τονίσουμε, νοσταλγούμε τον ζημιογόνο ΟΣΕ, την Ολυμπιακή, γουστάρουμε ελείμματα ρε παιδί μου. Γουστάρουμε την σπουδαία τεχνική βάση της Ολυμπιακής γιατί δεν θέλουμε να σκοτωνόμαστε αλλά την θέλουμε για τότε που θα χρειαστεί. Θέλουμε ο ΟΣΕ να ξοδεύει τα κέρδη του στην ασφάλεια. Θέλουμε τα κέρδη από τα φυσικά μονοπώλιο να γίνονται υποδομές, ζημιογόνες. Και θα επιδοτούμε τον ΟΣΕ και άλλους από τον προυπολογισμό, και θα κάνει και μαζικές προσλήψεις και θα κάνει κουμάντο η εργατική επιτροπή του και ναι εκεί μέσα θα παίζουν ρόλο και κόμματα, κυρίως Αριστερά και όχι με την μέθοδο του ρουσφετιού αλλά του εργατικού ελέγχου και της Αλληλεγγύης. Και θα συνδέεται και με σοβιετικού τύπου αναπτυξιακά προγράμματα.

      Την δίκη του Σταθμάρχη δεν θα την αρχίσω εγώ και σίγουρα για ένα είμαι σίγουρος. Το να μην έχει δίκαιη δίκη λόγω επιείκιας δεν παίζει άρα δεν ασχολούμαι και ίσως να πρέπει να ασχοληθώ για να μην φορτωθεί όλες τις αμαρτίες του κόσμου. Και πως αν υπήρχαν τα αναγκαία δεν θα χάναμε τα παιδιά μας και ας είναι βύσμα, αν είναι. Και πως δεν θέλω να βγουν λάδι ο Καραμανλής, ο Μητσοτάκης και οι παράγοντες του ΟΣΕ και του ΕΡΓΟΣΕ που δεν εγκατέστησαν τα αναγκαία, αναγκάζοντας ως και την ΕΕ, που κάνει PR με κάτι τέτοια, πχ να ζητάει ασφάλεια του σιδηροδρόμου αφού πρώτα σε έβαλε να τον λιανίσεις, να μας σέρνει στο Δικαστήριο της ΕΕ. Επίσης δεν θέλω να βγει λάδι η Hellenic Train γιατί, μεγάλε μου, δεν ξέρω αν είσαι δικηγόρος της, κάτι μου λέει πως αν ένας επιβατης απο τα νεκρά παιδιά μας ρωτούσε “είναι ασφαλές ?” ε, δεν θα του λέγανε “εμείς δεν ξέρουμε, ρωτήστε τον ΟΣΕ που, μεταξύ μας, δεν έχει εγκαταστήσει τίποτα”. Δεν ξέρω πως βλέπεις την ευθύνη του καπιταλιστή έναντι του πελάτη, αρκετά επιπόλαια βασικά την βλέπεις, εγώ δεν την βλέπω έτσι. Το εισητήριο που μου κόβει η hellenic train είναι συμβόλαιο ασφάλειας ανάμεσα σε αυτή και εμένα, μου είπε πως όλα είναι τέλεια. Άρα και την Hellenic Train θα στοχοποιήσω και τα στελέχη του ΟΣΕ και του ΕΡΓΟΣΕ. Απλά η διαφορά είναι πως ο ΟΣΕ δεν θέλω να … φύγει από την Ελλάδα, θέλω να γίνει Ενιαίο Δημόσιο Μονοπώλιο γι αυτό στοχοποιώ τα στελέχη του. Τα λαμόγια αυτά να φύγουν, όταν εκτίσουν τις ποινες τους για εγκληματική αμέλεια και παραπλάνηση του επιβατικού κοινού, και προφανώς η εταιρία τους, η μητρική και η γιαγιά και η προγιαγιά και η φασίστρω η Μελόνι, αφού το θες έτσι να μην πάρουν ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. Και προφανώς να αποζημιώσουν τα θύματα και να ξηλωθούν και για έργα υποδομής που διαβάζω πως χρωστάνε έτσι κι αλλιώς

      Κώστας

      Reply
      1. Papillon

        Μα δεν αμφισβήτησα τις σοβαρές ΕΓΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ευθύνες και της Hellenic. Δεν διαφωνώ με αυτό που λες:

        “Επίσης δεν θέλω να βγει λάδι η Hellenic Train γιατί, μεγάλε μου, δεν ξέρω αν είσαι δικηγόρος της, κάτι μου λέει πως αν ένας επιβατης απο τα νεκρά παιδιά μας ρωτούσε “είναι ασφαλές ?” ε, δεν θα του λέγανε “εμείς δεν ξέρουμε, ρωτήστε τον ΟΣΕ που, μεταξύ μας, δεν έχει εγκαταστήσει τίποτα”. Δεν ξέρω πως βλέπεις την ευθύνη του καπιταλιστή έναντι του πελάτη, αρκετά επιπόλαια βασικά την βλέπεις, εγώ δεν την βλέπω έτσι. Το εισητήριο που μου κόβει η hellenic train είναι συμβόλαιο ασφάλειας ανάμεσα σε αυτή και εμένα, μου είπε πως όλα είναι τέλεια.”

        Συμφωνούμε απολύτως. Προφανώς και η εταιρεία γνώριζε τι έπαιζε με τις γραμμές και το δίκτυο χαζοί δεν είναι. Δεν ισχυρίστηκα ποτέ ότι κακώς γίνονται πορείες και στην Hellenic αυτό που με ενοχλεί είναι ότι μένει στο απυρόβλητο η ΚΡΑΤΙΚΗ επιχείρηση ενώ αυτή έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Λες μετά:

        “Άρα και την Hellenic Train θα στοχοποιήσω και τα στελέχη του ΟΣΕ και του ΕΡΓΟΣΕ.”

        Μα εκεί έχω το πρόβλημα ΔΕΝ στοχοποιείτε τον ΚΡΑΤΙΚΟ ΟΣΕ ούτε στο ελάχιστο. Και προφανώς όταν αναφερόμαστε στις ευθύνες μία κρατικής επιχείρησης εννοούμε τα στελέχη και την διοίκησή της και όχι τους εργαζομένους ακριβώς όπως και εσύ φαντάζομαι όταν στοχοποιείς την Hellenic και την οποιαδήποτε ιδιωτική επιχείρηση δεν στοχοποιείς τους…εργαζόμενους. Στην τελική αυτοί που διαμορφώνουν την πολιτική και το ρόλο μίας κρατικής επιχείρησης στον καπιταλισμό είναι η κυρίαρχη τάξη δηλαδή οι καπιταλιστές μέσω της κρατικής εξουσίας τους.

        Τα έργα υποδομής στο δίκτυο όμως είναι στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ αυτό είναι γεγονός πως να το κάνουμε και ΔΕΝ αμφισβητείται από ΚΑΝΕΝΑΝ. Αυτός είναι ο πρώτος και βασικός ένοχος. Συνεπώς το ότι τοποθετήθηκε στη θέση του σταθμάρχη ένα ακατάλληλος άνθρωπος, κομματικά όπως συνηθίζεται στην Ελλάδα δυστυχώς, το ότι δεν εγκαταστάθηκαν συστήματα τηλεματικής και σηματοδότησης, δεν γινόταν συντήρηση του δικτύου για όλα αυτά το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στον ΟΣΕ και σε κράτος-κυβέρνηση.

        Λες ότι δεν θα είχες πρόβλημα να γίνει πορεία στον ΟΣΕ. Ναι αλλά έχει όπως φαίνεται η “αριστερά” σου. Όσο αφορά τον σταθμάρχη όχι δεν πρέπει να φορτωθούν όλα πάνω του και να βγουν λάδι όλοι οι υπόλοιποι αλλά κοίταξε για εμένα είναι πολύ σοβαρό ζήτημα το ότι τοποθετούνται σε θέσεις κλειδιά των κρατικών υπηρεσιών άνθρωποι με…κομματικά και όχι αξιοκρατικά κριτήρια. Αυτό αγαπητέ με ενοχλεί πάρα πολύ σαν πολίτη και ναι απαιτώ να τελειώσει κάποια στιγμή. Εσείς όμως γιατί δεν παίρνετε θέση για ένα φαινόμενο που υπάρχει από την πρώτη στιγμή ίδρυσης του νεοελληνικού κράτους και που μόνο κακό κάνει στη χώρα και στον λαό μας; Γιατί το υποτιμάτε και το υποβαθμίζετε; Γιατί δεν σας ενοχλεί; Ναι ρε φίλε δεν γουστάρω βύσματα και ναι φοβάμαι για την ζωή μου όταν κάτι τέτοιοι τύποι βρίσκονται σε τέτοιες θέσεις και εξαρτώνται οι ζωές μας από αυτούς. Αν αυτό δεν το θεωρείς αρκετά σημαντικό πρόβλημά σου και μακάρι να μην βρεθείς ΠΟΤΕ σε μία κατάσταση (όπως βρέθηκαν οι συμπολίτες μας που έχασαν την ζωή τους και οι άλλοι τόσοι που τραυματίστηκαν) που θα καταλάβεις πόσο λάθος είσαι αλλά εμένα όπως και κάθε λογικό και συνειδητοποιημένο πολίτη μας ενοχλεί ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ.

        Όσο αφορά τώρα τις κρατικές επιχειρήσεις όχι φίλε μου δεν είναι έτσι τα πράγματα, μην αναπαράγεις την ΚΡΑΤΙΚΙΣΤΙΚΗ προπαγάνδα των ψευτοαριστερών και μην σε πιάνουν κορόϊδο. Δεν είναι ανάγκη να είναι ζημιογόνος ΚΑΜΙΑ επιχείρηση. Τις επιχειρήσεις αυτές τις γεμίζουν με ζημίες, χρέη και ελλείμματα αυτοί που έστησαν όλα αυτά τα χρόνια ένα καθεστώς κακοδιαχείρισης, κατασπάθησης του κρατικού χρήματος, ρουσφετολογίας και μίας παρασιτικής, κρατικής υπαλληλίας που κερδίζει σε βάρος όλων μας και αποτελεί πυλώνα της αστικής εξουσίας την ίδια ώρα που ΣΑΜΠΟΤΑΡΟΥΝ όλοι μαζί την βιομηχανία και την όποια προσπάθεια ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης. Εάν νομίζεις ότι αυτή την υπαλληλία δεν θα την βρεις απέναντί σου όταν θα επαναστατήσεις γελιέσαι, αυτοί οι βολεμένοι θα σε πολεμήσουν πιο πολύ από τον καθένα σιγά μην χάσουν τα προνόμιά τους, την θεσούλα τους για να έχουμε στην χώρα Λαϊκή Δημοκρατία, αυτοί μία ζωή θα ακολουθούν πιστά ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ και όποιο άλλο κυβερνητικό κόμμα, θα υπηρετούν μία ζωή πιστά την αστική εξουσία.

        Αντί σε αυτές τις επιχειρήσεις να επενδύονται τα χρήματα του φορολογούμενου για να γίνονται τα έργα που πρέπει να γίνονται και να εκσυγχρονίζεται η χώρα και οι υποδομές της προς όφελος των πολιτών αυτοί χρυσοπληρώνανε τα golden boys τους και τρώγανε κανονικότατα το ζεστό, κρατικό χρήμα ακόμα και όταν χρεοκοπήσαμε και μας έβαλαν στα μνημόνια, όλοι αυτοί κυβερνήσεις και οι κομματικοί στρατοί τους σε κράτος, ΔΕΚΟ μεθόδευσαν την χρεοκοπία όλων αυτών των οργανισμών μέσα από σκάνδαλα, υπερκοστολογήσεις, κακοδιαχείριση, κατασπατάληση κρατικού χρήματος και άλλα τέτοια ωραία:

        https://www.newsbomb.gr/ellada/story/40483/poy-pane-ta-lefta-golden-boys-ston-ose

        https://www.capital.gr/epixeiriseis/1044390/ose-polu-sklira-gia-na-pethanoun-ta-golden-boys

        http://www.iospress.gr/ios2010/ios20100926.htm

        https://www.topontiki.gr/2023/03/01/tempi-engrafo-fotia-ergazomenou-ston-ose-pou-paretithike-to-2022-katangellontas-egklimatikes-paralipsis/

        https://www.imerisia.gr/koinonia/67075_tragodia-sta-tempi-i-paraitisi-kolafos-gia-ta-tyfla-trena-eggrafa-fotia-gia

        Όλοι το παραδέχονται Κώστα είναι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ όλα αυτά τα εγκλήματα άρα η δουλειά πάει πολύ πιο πίσω και από τα διάφορα σπασίματα, το ξεπούλημα και τις ιδιωτικοποιήσεις. Μην προσπαθείς λοιπόν να εξωραϊσεις τον ΚΡΑΤΙΚΟ ΟΣΕ. ΌΧΙ λοιπόν δεν είναι αναπόφευκτες οι ζημιογόνες κρατικές επιχειρήσεις, ούτε νομοτέλεια θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί όλο αυτό εάν υπήρχε βέβαια η ανάλογη αντίδραση από κάτω η οποία ΠΟΤΕ δεν υπήρξε με βασική ευθύνη της ψευτοαριστεράς σας και των ψευτοσυνδικαλιστών της. Όλα αυτά αγαπητέ μου συμβαίνουν ΧΡΟΝΙΑ τώρα και μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας όλοι τα ξέρανε δεξιοί, “αριστεροί”, συνδικαλιστές όλοι αλλά ΚΑΝΕΝΑΣ δεν αντιδρούσε γιατί όλοι τελικά υπηρετούσαν ένα σύστημα εξουσίας.

        Με άλλα λόγια αντί ο ελληνικός καπιταλισμός να επενδύσει στην ανάπτυξη, στην παραγωγή, στις υποδομές της, σε υγεία, παιδεία ή για να παράγουν έργο αναπτυξιακό, παραγωγικό όλες οι κρατικές επιχειρήσεις και να είναι και κερδοφόρες επένδυσε σε μία ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ κηφήνων, κομματικά εγκάθετων και σε ένα σύστημα κακοδιαχείρισης, διαφθοράς και διαπλοκής που α) δολοφονούσε την βιομηχανία και την ανάπτυξη της χώρας, την δημιουργία υποδομών κλπ β) υπηρετούσε την ολιγαρχία γ) τάϊζε μία γραφειοκρατία η οποία αυτήν την ολιγαρχία υπηρετούσε μέσα από την κρατική μηχανή.

        Και εσείς ακόμη και τώρα Κώστα μου ΑΡΝΕΙΣΤΕ πεισματικά να συγκρουστείτε με αυτήν την γραφειοκρατία, την ξεπλένετε και την καλύπτετε.

        Reply
      2. Κώστας

        Τα φυσικά μονοπώλια που παρέχουν δημόσια αγαθά πρέπει να είναι ζημιογόνα σύμφωνα με τα βασικά Οικονομικά.

        Ήρθε βέβαια ο νεοφιλελεδισμος και σου λέει πως μέχρι και το Νοσοκομειο, που το ανθρώπινο είναι να το θέλουμε πολύ ζημιογόνο, δηλ τέλειο αλλά οι άνθρωποι να μην αρρωσταινουν, πρέπει να έχει κέρδος. Σε λίγο θα πουν, το λένε βασικά, η Πυροσβεστική κάθεται και πληρώνεται. Ε, θέλουμε πολύ ζημιογόνα πυροσβεστική και πρέπει να το λέμε περηφανα.

        Έτσι πάνε τα παιδιά μας σε διάφορες σχολες Οικονομικων και Διοίκησης και βγαίνουν οικονομικά αν αλφαβήτα και λένε αυτά που λέτε εσύ και ο Τζημερος. Και έχουν και υφακι μερικά, καβαλανε καλάμι, είμαι MBA, σου λένε ενώ είναι, αν λένε τα δικά σου, αγραμματα γίδια.

        Κωστας

        Reply
        1. Papillon

          Ναι θα σε χάλαγε να γλίτωνε το κρατικό σύστημα υγείας μερικά…εκατομμυριάκα από υπερκοστολογήσεις και υπερτιμολογήσεις για να τα αξιοποιήσει λέω εγώ τώρα προς όφελος της υγείας των πολιτών. Ναι μωρέ ας είναι ζημιογόνο το κράτος, ας παράγει χρέη και ελλείμματα τι μας νοιάζει, ας μην επενδύει σε αναπτυξιακά έργα, ας μην είναι παραγωγικό, ας το λυμαίνονται οι κομματικές-κρατικές συμμορίες και οι λίγοι “εκλεκτοί” τύπου Μυτιλιναίου που έχει κατακλέψει τη ΔΕΗ, ας οργιάζει η φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο, η διαφθορά, τα σκάνδαλα, τα golden boys, τα λαμόγια, οι μιζαδόροι τι μας πειράζει; Μήπως αυτά τα…ψιλά θα πήγαιναν για…παιδεία, υγεία, υποδομές κλπ;

          ΖΗΤΩ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ, ΖΗΤΩ ΟΙ ΛΩΠΟΔΥ….ΤΕΕΕΕΣ!!!

        2. Κώστας

          ΝΑΙ ΝΑΙ, Παπιγιον, πεστα, ευτυχώς ήρθε η τρόικα να μας κάνει ανθρώπους

          Αν ήξερες βασική οικονομική ιστορία θα ήξερες πως η Ελλάδα παρήγαγε δημόσια ελλείμματα γιατί δεν είχε έσοδα, όχι γιατί είχε πολλά έξοδα. Αλλά θα έπρεπε να μην σου άξιζε ο χαρακτηρισμός που απέδωσα στον MBA που σου λέει με ύφος πως οι μη ανταποδοτικές δαπάνες πρέπει να κοπούν

          Αλλά όλοι οι τζημερικοί θέλετε να μας πείσετε πως το πρόβλημα είναι το κερασάκι, όχι η τούρτα

          Τα δικά σου έλεγε και ο Μητσοτάκης και τα είδαμε, εφαρμόζει τις πιο άρρωστες πρακτικές κομματισμού και διαφθοράς

          Κώστας

    2. Ανώνυμος

      Νεοφιλελέ μου, δεν υπάρχει “κρατική εξουσία” στον Καπιταλισμό σου. Το αστικό κράτος είναι εργαλείο του Κεφαλαίου. Σωστά πάει ο κόσμος και διαμαρτύρεται στην ιταλική εταιρεία και όχι στην …ιταλική πρεσβεία! Τα ίδια και για την COSCO. Αυτοί είναι τα πραγματικά αφεντικά. Αειντε τώρα στον Χάγιεκ, να σου μάθει να υποστηρίζεις πιο πονηρά το Κεφάλαιο….

      Reply
      1. Ανώνυμος

        Μη λές και συ ανάλογα με αυτά που γράφει ο παπιγιον! Φυσικά ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΙΒΑΡΟ ΚΡΑΤΟΣ και ΚΡΑΤΙΚΗ εξουσία ΠΛΑΙ και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ με την εξουσία του κεφαλαίου!

        Πραγματικά αφεντικά είναι ΚΑΙ η κάθε ΚΟΣΚΟ και το ΚΑΘΕ ΚΡΑΤΟΣ! Υο να χέρι νίβει το άλλο. Υπάρχει και η αυτονομία των εξουσιών κεφαλαίου και κράτους, όπως υπάρχει και η αλληλοδιαπλοκή τους. Οταν είναι να μοιραστεί η πίτα, ή να προμοταριστεί ένας κλάδος έναντι ενός άλλου, ή να επιλεγούν συμπράξεις με κεφάλαια άλλων κρατών, φυσικά και υφισταται ΚΑΝΟΝΙΚΑ η αυτονομία του ΚΡΑΤΟΥΣ από κάποιες μερίδες του κεφαλαίου, και η αλληλοδιαπλοκή του με κάποιες άλλες! Οταν υφισταται κανονική ταξική πάλη και όχι οι συμβολικές δράσεις των κομμουνιστικών πολιτικών δυνάμεων του καιρού μας, φυσικά και μπορεί είτε να εμφανιστεί ΕΝΙΑΙΑ κράτος και κεφάλαιο συντρίβοντας την εργατική τάξη, είτε να μπει το κράτος ως εγγυητης της ταξικής ειρήνευσης με γενναίες παροχές εξαγορασμού της εργατικής τάξης και των κομμάτων της, όπως είχαμε μεταπολεμικά στην Ευρώπη και αλλού, με δέσιμο των Κ.Κ. και των σοσιαλδημοκρατικών κομμάτων στο καπιταλιστικό κράτος, μέσω γενναιου κράτους προνοιας και σοβαρών παροχών π[ρος την εργατική τάξη και τα μεσαία στρώματα.

        Reply
        1. Ανώνυμος

          Ο εμπειρισμός και η πολυσημία δεν διαφωτίζουν αλλά συσκοτίζουν. Το κοινωνικό γίγνεσθαι, η εξέλιξη στις ταξικές κοινωνίες καθορίζεται από την ταξική πάλη.
          Στην ταξική πάλη δύο είναι τα υποκείμενα: Η Εργασία και το Κεφάλαιο, δηλαδή οι εργαζόμενοι και οι κεφαλαιοκράτες. Βασική αρχή του Διαλεκτικού υλισμού. Και ό,τι πολεμάει με λύσσα η Αντίδραση, που ισχυρίζεται ότι δεν είναι δύο αλλά …τρείς! Εισάγοντας και το Κράτος σαν “ανεξάρτητο” (προσοχή στις “ανεξαρτησίες”…) τρίτο υποκείμενο στην κοινωνία, που επίσης δεν είναι πεδίο πάλης αλλά …”συνεργασίας”! Γι αυτό και η περίφημη “τριαδικότητα” στις αστικές και ρεφορμιστικές “αναλύσεις”, που εφαρμόζεται με θρησκευτική προσήλωση και μονολιθικότητα στην οργάνωση των αστικών κοινωνιών, και εμφανίζεται παντού, και στο νομικό εποικοδόμημα και στο θεσμικό τους πλαίσιο εκτός από το ιδεολογικό τους επιστέγασμα: Διαιτησίες, “τριμερής χρηματοδότηση”, “ανεξάρτητοι κριτές”, “διάκριση των τριών εξουσιών”, “ανεξάρτητες αρχές”, κλπ., κλπ., ακόμη και στον ινδοευρωπαϊκό μύθο την έχουν εντάξει!
          Κι αυτή τη λαμαρίνα την έχουν δαγκώσει χοντρά οι αναρχικοί και οι απανταχού “αντικρατιστές” φέρνοντάς τους στο ίδιο χαράκωμα με τους ακραιφνείς νεοφιλελεύθερους, που είναι επίσης φανατικοί “αντικρατιστές”.
          Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι στην αστική κοινωνία το κράτος των κεφαλαιοκρατών είναι μια αμελητέα οντότητα, επειδή είναι εξαρτημένο από την ενιαία αστική τάξη. Αλλωστε ακριβώς για να παίξει αυτό τον ρόλο του “συλλογικού εκφραστή” των κεφαλαιοκρατών είναι αναγκαία η τυπική σχετική αυτοτέλειά του από κάθε έναν ξεχωριστό κεφαλαιοκράτη η ομάδα. Και είναι τέτοια η αυτοτέλειά του, που συχνά, όταν η συλλογική τους ανάγκη το επιβάλλει, γίνεται και το ίδιο καπιταλιστής, με επιχειρήσεις που ασκούν απευθείας εκμετάλλευση, όρα ΔΕΗ, “Εθνικό Σύστημα Υγείας, ΟΣΕ, κλπ. Χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι παύει η νομή του κοινού τους κράτους να είναι επίσης και αυτή αντικείμενο του ανταγωνισμού τους, ποιός θα έχει το πάνω χέρι την κάθε στιγμή, ποιός θα καταφέρει να “περάσει” δικούς του νόμους και εις βάρος άλλων, γιατί όχι και της τάξης τους συνολικά; Το μόνο σίγουρο, η μόνη “σταθερά”, που μπορεί να υπολογίζει κανείς, είναι ότι το αστικό κράτος θα εμφανίζεται πάντα “μπετόν” απέναντι στην εργατική τάξη σε μη επαναστατικές συνθήκες.
          Οταν ραγίζει αυτό το μπετόν, σε συνθήκες μεγάλης κρίσης, πολέμων κλπ., τότε δημιουργούνται προϋποθέσεις επανάστασης, αν βέβαια και η ε/τ είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο.
          Αλλά όλα αυτά τα μάλλον αυτονόητα είναι για τους νεοφιλελέ οακκείτες ανώτερα μαθηματικά, ή, το και πιθανότερο, μπλοφάρουν, πως δεν τα ξέρουν.

  6. Papillon

    Και τότε ρε μεγάλε γιατί διαδηλώνετε εναντίον των κυβερνήσεων αφού αυτές έτσι και αλλιώς υπηρετούν μονοπώλια; Γιατί φωνάζετε εναντίον των κυβερνήσεων αφού δεν υπάρχει…κρατική εξουσία; Βασικά μίας κυβέρνησης αφού ΠΟΤΕ δεν φωνάξατε “Κάτω η κυβέρνηση” όταν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση, μόνο όταν είναι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ κυβέρνηση σας πιάνει το…αντικυβερνητικό σας. ΠΟΤΕ δεν φωνάξατε για…μαύρα μέτωπα, για…χούντες επί ΣΥΡΙΖΑ και ας εφάρμοσε και αυτός σκληρή, αντιλαϊκή πολιτική. Εκεί δεν λέγατε “Κάτω η κυβέρνηση”, εκεί λέγατε “Κάτω η…πολιτική της κυβέρνησης”.

    Φωνάξτε εναντίον της Ζίμενς, της Νοβάρτις, της Hellenic, της Κόσκο, διαδηλώστε έξω από τα γραφεία τους και τέλος. Τι τις θέλετε τις συγκεντρώσεις έξω από την Βουλή, τα υπουργεία, το Μαξίμου κλπ; Τι φωνάζετε “Κάτω η κυβέρνηση”; Φωνάξτε μόνο “Κάτω οι πολυεθνικές”, “Κάτω τα μονοπώλια”, “Κάτω το κεφάλαιο και ο καπιταλισμός” και τέλος.

    Όλα τα άλλα είναι…οπορτουνισμός σύμφωνα με τα λεγόμενά σου.

    Reply
  7. Papillon

    “Αν ήξερες βασική οικονομική ιστορία θα ήξερες πως η Ελλάδα παρήγαγε δημόσια ελλείμματα γιατί δεν είχε έσοδα, όχι γιατί είχε πολλά έξοδα…”

    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ. Και γιατί δεν είχε έσοδα; Α) Γιατί σύσσωμο το πολιτικό σύστημα της χώρας (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ, ψευτοαντικαπιταλιστές κοινοβουλευτικοί και εξωκοινοβουλευτικοί, ακροδεξιοί κλπ) ΕΜΠΟΔΙΖΕ και ΣΑΜΠΟΤΑΡΕ την ανάπτυξη της χώρας, την βιομηχανία, την παραγωγή, όλες εκείνες τις επενδύσεις που έπρεπε να γίνουν ώστε ακριβώς να ΜΗΝ μπαίνουν έσοδα στο κράτος β) γιατί το πολιτικό σύστημα της χώρας ευνοεί το πιο κομπραδόρικο, παρασιτικό τμήμα του ελληνικού κεφαλαίου που έχει και την εξουσία και που καταληστεύει τη χώρα και γ) γιατί ΟΛΟΙ υπερασπίζονται χρόνια τώρα την κρατική σαπίλα, την κρατική διαφθορά η οποία δεν είναι μεν η αιτία του προβλήματος ωστόσο ΕΠΙΔΕΙΝΩΝΕΙ το πρόβλημα και στερεί ακόμη περισσότερα έσοδα από το κράτος.

    Προφανώς τα μνημόνια και η τρόϊκα χειροτέρευσαν την κατάσταση διότι δεν είχαν ποτέ σκοπό να διορθώσουν τα κακώς κείμενα του ελληνικού καπιταλισμού αλλά να φορτώσουν την κρίση του καπιταλισμού πάνω στα εργατικά-λαϊκά στρώματα (όπως κάνει πάντα ο καπιταλισμός) γι’αυτό και καταδικάζω αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική ΕΕ-ΔΝΤ από το 2010 και μετά.

    Εγώ απλά αναφέρθηκα στο γ και πήρα ξεκάθαρη θέση δεν είχα σκοπό να το ανοίξω συνολικά γιατί άλλωστε δεν είναι αυτό και το θέμα της ανάρτησης.

    Τα περί Τζήμερου είναι ανοησίες και χοντροκομμένα ψέματα διότι σε αντίθεση με τον Τζήμερο α) ξέρω ότι η πηγή του κακού δεν είναι το…κράτος γενικά και αόριστα (λες και το κράτος είναι μία αόρατη δύναμη που μας κατέβηκε από τον ουρανό), ούτε οι…κλέφτες πολιτικοί όπως φώναζαν οι ψευτοαγανακτισμένοι φασίστες (με τους οποίους βρεθήκατε μαζί αγαπητέ στις πλατείες) αλλά η ίδια αστική εξουσία χώρας και β) εγώ εναντιώνομαι στην πρόσδεση της χώρας στον ΡΩΣΟΚΙΝΕΖΙΚΟ ΝΕΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ άξονα και στους κομπραδόρους κρατικοολιγάρχες υπηρέτες του οι οποίοι έχουν την εξουσία και μέσω των κυβερνήσεων κάνουν κανονικό πλιάτσικο όλα αυτά τα χρόνια στη χώρα ενώ ο…αδιάφθορος Τζήμερος ΔΕΝ ΒΓΑΖΕΙ ΚΙΧ, δεν στοχοποιεί δηλαδή τους πραγματικούς ενόχους για όλα αυτά που δήθεν καταγγέλει.

    Reply
    1. Ανώνυμος

      1. “…ΕΜΠΟΔΙΖΕ και ΣΑΜΠΟΤΑΡΕ την (σ.σ.: καπιταλιστική) “ανάπτυξη” της χώρας,…!”
      Πιο “άριστος” Κούλης πεθαίνεις…

      2. “..τα κακώς κείμενα του ελληνικού καπιταλισμού”!!!
      Για πές μας τα …”καλώς κείμενα”…..

      3. “…καταδικάζω αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική ΕΕ-ΔΝΤ από το 2010 και μετά.
      Πριν ήταν όλα καλά….

      Αστο, νεοφιλελέ ρεφορμιστάκια με …”μεταβατικές” πινελιές!
      Κάθε λέξη, που προσθέτεις, σε προδίδει.

      Reply
      1. Papillon

        Ρε Ανώνυμε τι τις θες τις αντιπαραθέσεις αφού γίνεσαι ρεζίλι των σκυλιών εσύ είσαι αυτός που προδίδεται. Όταν λέω από το 2010 και μετά αναφέρομαι στα ΜΝΗΜΟΝΙΑ και στο ΔΝΤ. Πουθενά δεν είπα ότι ήταν όλα καλά πριν το 2010 ίσα ίσα αυτό που εξηγώ σε τόσα σχόλια και δεν πήρες χαμπάρι ακόμα είναι ότι ακριβώς οι πολιτικές σύσσωμου του πολιτικού συστήματος ΟΛΑ τα προηγούμενα χρόνια και ΠΡΙΝ τα μνημόνια μας έφτασαν εδώ που μας έφτασαν. Αλλά εσύ που να το καταλάβεις καλά εκεί στον Περισσό, στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ ή όπου ανήκεις δεν σας μαθαίνουν πως να αντιπαρατίθεστε; Δεν σας μαθαίνουν ούτε στα στοιχειώδη για να στέκεστε αξιοπρεπώς σε έναν διάλογο; Τέτοιο τσίρκο κατήντησε η “αριστερά” μας; Ε γι’αυτό δεν πρόκειται να δούμε ποτέ άσπρη μέρα.

        Τα κακώς κείμενα του ελληνικού καπιταλισμού είναι ακριβώς όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του τα οποία μας έφεραν σε ΠΟΛΥ χειρότερη θέση σε σύγκριση με άλλες χώρες όταν χρεοκοπήσαμε και μπήκαμε στα μνημόνια. Μία οικονομία παρασιτική, κομπραδόρικη ως το μεδούλι, ένα κράτος διεφθαρμένο, αντιπαραγωγικό, εχθρικό προς την ανάπτυξη, την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων που με εργαλεία την ενέργεια, τις τράπεζες, την γραφειοκρατία και το πιο ισχυρό από όλα το ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΟ σύστημα ΤΣΑΚΙΖΕ κάθε δυνατότητα για δουλειές, μισθούς και πραγματική ανάπτυξη. Αλλά τι σου λέω εσύ τα ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙΣ όλα αυτά γι’αυτό και δεν βγάζεις κιχ για την διαφθορά. Λογικό αφού τα κόμματά σας γι’αυτό ακριβώς δουλεύουν υπηρετώντας ακριβώς την παρασιτική-κομπραδόρικη κρατικο-ολιγαρχία.

        Ειλικρινά ρε Ανώνυμε οι 16χρονοι μαθητές μου στο σχολείο που διδάσκω ΠΟΛΥ καλύτεροι είναι από σένα ούτε με αυτούς δεν μπορείς να τα βγάλεις πέρα σε διάλογο.

        Reply
    2. Κώστας

      Η Ελλάδα είχε μια βασική και αξιοπρεπή βιομηχανική ανάπτυξη από την δεκαετία του 60 και μετά, δεν ισχύουν αυτά που λες. Το δε έλλειμμα αυξάνεται την δεκαετία του 80 για διάφορους σύνθετους ελληνικούς και διεθνείς λόγους στους οποίους, σίγουρα, δεν ανήκει κάποια ρωσοκινεζοδουλεία ή κάποια γενικά πασοκική ανευθυνότητα. Η δε σημερινή της αποβιομηχάνιση έχει να κάνει με τα αποτελέσματα της Έκθεσης στην Ανταγωνισμό και της θέσης της στον καταμερισμό εργασίας εντός της ΟΝΕ και της ΕΕ και όχι με τους Ελοχίμ και τους Νεφελίμ

      Γιατί ασχολούμαι θα με ρωτούσε κάποιος, γιατί έχει πλάκα του απαντάω, δεν ξεχνιούνται τα ξημερώματα που ως φοιτητές εν μέσω παραβατικών συμπεριφορών, διαβάζαμε ΟΑΚΚΕ, να είσαι καλά, μου θυμίζεις αγαπημένα χρόνια

      Κώστας

      Reply
      1. Papillon

        Η Ελλάδα δυστυχώς από την δεκαετία του ’80 και μετά ακολούθησε μία πολιτική πρόσδεσης στον ανατολικό φασισμό και αυτό επέφερε μία ΒΙΑΙΗ αποβιομηχάνιση της χώρας (και όχι μόνο) με φονικά όπλα τον ελεγχόμενο από τα κόμματα ψευτοσυνδικαλισμό, την ενέργεια, την γραφειοκρατία (η οποία ακριβώς είναι έτσι δομημένη στην Ελλάδα για να εμποδίζει την ανάπτυξη της χώρας), την κρατική διαφθορά, την πιστωτική ασφυξία και άλλα. Ούτε Ελοχίμ, ούτε Νεφελίμ ούτε τίποτα από τις βλακείες που αναφέρεις (παρεπιπτόντως ο καραγκιόζης που τα λέει αυτά, ο ακροδεξιός Λιακόπουλος είναι μέγας ΡΩΣΟΦΙΛΟΣ και συγκεκριμένα πουτινόφιλος εάν αυτό σου λέει κάτι).

        Προφανώς η είσοδος της χώρας στην ΕΕ και αργότερα στην ΟΝΕ ενίσχυσε αυτήν την καταστροφή. Είσαι πολλαπλά εκτεθειμένος μετά στον καπιταλιστικό ανταγωνισμό σαν χώρα και αυτό σε φέρνει σε πάρα πολύ δύσκολή θέση. Αλλά κοίταξε την Ηλεκτρονική δεν την έκλεισε ο…καπιταλιστικός ανταγωνισμός, ούτε η ΕΕ αλλά τα συριζέϊκα capital controls. Την Χαλυβουργία την έκλεισε ο “αντικαπιταλιστικός” συνδικαλισμός σας μαζί με κυβέρνηση-κράτος με βασικό όπλο το ενεργειακό κόστος, όχι η ΕΕ. Την Pirelli το 1991 την έκλεισαν οι “ταξικοί” συνδικαλιστές. Την επένδυση της μονάδας βιομάζας στην Θέρμη το 2015 την σταμάτησε ο ΡΩΣΟΔΟΥΛΟΣ Λαφαζάνης όχι η ΕΕ. Τα εργοστάσια της Coca Cola 3E τα έκλεισαν οι αρχισαμποταριστές του Περισσού.Την λιγνιτική παραγωγή την σαμποτάρανε ΟΛΕΣ οι ελληνικές κυβερνήσεις (πχ η ΕΕ έθεσε στόχο την απανθρακοποίηση ως το 2050 ενώ ο δικός μας εδώ θέλει να το κάνει ως το…2028, η ΕΕ δίνει το δικαίωμα να πάρεις εξαίρεση από τα δικαιώματα ρύπων για την βιομηχανία κάτι που έπραξαν κάποιες χώρες όπως η Πολωνία, η Τσεχία και άλλες ενώ η Ελλάδα ΟΧΙ αλλά σε αυτό κιχ δεν βγάζει η “ψευτοαριστερά” σας).

        Αυτά είναι έτσι μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα. Η λίστα φυσικά πολύ,πολύ μεγαλύτερη. Όχι ότι η συμμετοχή της χώρας σε ΕΕ/Ευρωζώνη είναι καλή και άγια προφανώς και έχουν γίνει εγκλήματα από τα πιο ισχυρά, Ευρωπαϊκά ιμπεριαλιστικά κράτη (με πρώτη πρώτη την Γερμανία) σε βάρος εξαρτημένων και αδύναμων χωρών όπως η Ελλάδα και φυσικά πάγια θέση πρέπει να είναι η ΕΞΟΔΟΣ από την ΕΕ (όχι όμως για να καταντήσουμε Ντονμπάς, Συρία, Κούβα, Βενεζουέλα όπως είναι ο δικός σας σκοπός αλλά για να οικοδομήσουμε πραγματική Λαϊκή Δημοκρατία) αλλά από κει και πέρα ας δούμε και τι ζημιά έχει γίνει από σύσσωμο το πολιτικό σύστημα της χώρας και πως αυτό μας έφερε εδώ που μας έφερε.

        Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *