.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Ρεσιτάλ δουλικότητας στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και στην ανταγωνιστικότητά του


Κυβέρνηση «Πρώτη φορά Αριστερά»

«Στα σκαριά σχέδιο 12 σημείων για την εθνική ναυτιλιακή πολιτική»

Άρθρο του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου

Η κυβέρνηση «πρώτη φορά αριστερά» με επικεφαλής τον Τσίπρα και με εκτελεστικό όργανο τον εκπρόσωπο του βαθέος ΠΑΣΟΚ Παναγιώτη Κουρουμπλή έχει βαλθεί με κάθε τρόπο να αποδείξει ότι η πολιτική τους είναι στην υπηρεσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, πιστοί στο δόγμα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του εφοπλισμού.

Μακρύς ο κατάλογος σε αυτά τα 3,5 χρόνια και τα δείγματα γραφής προκειμένου να αποκτήσουν την έννοια και την αποδοχή του παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί στα έργα και τις μέρες μιας κυβέρνησης, που προγραμματικά και προεκλογικά είχε ως σύνθημα την «κατάργηση των μνημονίων», «των δανειακών συμβάσεων» και το «καμία θυσία για το ευρώ», από την θεαματική κωλοτούμπα στην υπογραφή του 3ου και 4ου μνημονίου, στην υλοποίηση των σκληρών και βάρβαρων αντεργατικών, αντιλαϊκών και αντιασφαλιστικών μέτρων, στις ιδιωτικοποιήσεις και στο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, στους πλειστηριασμούς και στην αρπαγή της εργατικής και λαϊκής κατοικίας, στην φοροληστεία των εργατικών και λαϊκών στρωμάτων, στην εμβάθυνση και διεύρυνση των σχέσεων με την ευρωατλαντική συμμαχία, την παροχή νέων προνομίων προς το εγχώριο και ξένο κεφάλαιο.

Στον χώρο της ναυτιλίας είναι τέτοια η προσαρμογή της κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής που τόσο οι εκπρόσωποι του εφοπλισμού όσο και των αστικών συστημικών κομμάτων δεν καταφέρνουν να ψελίσσουν ούτε για προσχηματικούς λόγους την παραμικρή αντίρρηση και προφανώς να ασκήσουν την όποια τυπική αντιπολίτευση.

Αντίθετα το εφοπλιστικό κεφάλαιο και η επίσημη εκπροσώπησή του εντός και εκτός Ελλάδας επαινούν την κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική η οποία είναι απολύτως προσηλωμένη στους στόχους της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους και για τον σκοπό αυτό κυβέρνηση και εφοπλιστές ανταλλάσσουν εκατέρωθεν φιλοφρονήσεις εξαίροντας τις στενές σχέσεις συνεργασίας.

Μάλιστα ο Τσίπρας πρόσφατα με αφορμή δωρεά του ιδρύματος Νιάρχου τους ανακήρυξε σε «εθνικούς ευεργέτες»!!!

Ο Υπουργός Ε.Ν από την άλλη (όπως και όλη η κυβέρνηση) έχουν ανακηρύξει την φοροασυλία των εφοπλιστών και το καθεστώς της επιχειρηματικής ασυδοσίας σε μοντέλο – πρότυπο για την επιχειρηματική δράση και καθημερινά δίνουν ρεσιτάλ δουλικότητας στην εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων.

Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε στο πλαίσιο της προαναφερόμενης πολιτικής τους ότι η κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός Ε.Ν έχουν επεξεργαστεί, εκπονήσει, και παραδώσει στα πολιτικά κόμματα της Βουλής ένα νέο πλαίσιο το οποίο έχει τον ψευδεπίγραφο τίτλο «12 σημεία για την εθνική ναυτιλιακή πολιτική». Η «εθνική ναυτιλιακή πολιτική» και η υλοποίησή της αποτελεί στρατηγική επιδίωξη και διακαή πόθο του εφοπλιστικού κεφαλαίου από την περίοδο της μεταπολίτευσης και στην κατεύθυνση αυτή όλα αυτά τα χρόνια η πολιτική αυτή έχει εμπεδωθεί και υλοποιηθεί με την συνδρομή των αστικών κομμάτων που άσκησαν την διακυβέρνηση της χώρας μας αλλά και με την στήριξη κοινωνικών σχημάτων και οργανώσεων που υπηρετούν το θεσμικό πλαίσιο της εφοπλιστικής ασυδοσίας και πολλοί από αυτούς έχουν τον μανδύα του κοινωνικού εταίρου και ενίοτε διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο σε αυτό το κακόγουστο εγχείρημα της εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής.

Ρόλο ουράς σε αυτό το πολιτικό – κοινωνικό κακέκτυπο παίζει και η ηγεσία της ΠΝΟ και η πλειοψηφία των δυνάμεων του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού η οποία με την σειρά της βάζει το δικό της λιθαράκι για να ευοδωθεί η επιλογή του εφοπλισμού. Βέβαια για αυτούς ο ρόλος που τους έχει ανατεθεί είναι αυτός του φτωχού αλλά πολύτιμου συγγενή έτσι ώστε να συμπληρώνουν το τρίτο μέρος της ταξικής συνεργασίας, όμως όπως φαίνεται αυτό τους ικανοποιεί…..

Τι είναι άραγε η εθνική ναυτιλιακή πολιτική που επίμονα προωθούν οι εφοπλιστές;

Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες της ιδέας η εθνική ναυτιλιακή πολιτική όπως την προβάλουν οι μεγαλόσχημοι του εφοπλιστικού κεφαλαίου και την αναπαράγουν τα παπαγαλάκια τους στα ΜΜΕ που οι ίδιοι ελέγχουν, είναι μια «πλατιά συμμαχία πολιτικών – κοινωνικών και συνδικαλιστικών δυνάμεων και φορέων» η οποία θα έχει στο επίκεντρο την προβολή στην ελληνική κοινωνία των επιτευγμάτων της ναυτιλίας, του μοντέλου επιχειρηματικής δράσης των εφοπλιστών, την ανάγκη να διατηρηθεί και να ενισχυθεί αυτό το θεσμικό πλαίσιο που κατοχυρώνει και διασφαλίζει τα προνόμια και τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Στο κομμάτι αυτό χωράει στο τέλος και μια μικρή αναφορά στους ναυτικούς, αυτούς που οι ίδιοι θέλουν ακόμη στα πλοία τους, έτσι ώστε να παρουσιάζεται ότι δήθεν αυτοί συμμετέχουν, αγκαλιάζουν και συναποτελούν ενιαίο και αναπόσπαστο μέρος της αντιδραστικής αυτής κοινωνικοπολιτικής συμμαχίας.

Πρόκειται για ένα αστικό εφεύρημα που σκαρφίστηκαν οι εφοπλιστές και θεωρεί ότι τα συμφέροντα και οι στόχοι στην άσκηση της κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής είναι ενιαία, κοινά και για αυτά θα πρέπει όλες οι κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις να εγκαινιάσουν και να δημιουργήσουν ένα μόνιμο φόρουμ διαλόγου στο οποίο όλοι οι κοινωνικοί εταίροι, συνδιαλέγονται, συζητούν, συμπορεύονται και ακολούθως το πολιτικό σύστημα (κυβέρνηση – αστικά κόμματα) νομοθετούν και υλοποιούν τις προτάσεις όπως αυτές διαμορφώνονται στο πλαίσιο των κοινωνικών εταίρων.

Εννοείται ότι στο πλαίσιο αυτής της ταξικής συνεργασίας και συμμαχίας απαράβατος όρος είναι η αποδοχή και η στήριξη στο σημερινό θεσμικό πλαίσιο που διαχρονικά έχει θεσπιστεί για το εφοπλιστικό κεφάλαιο στον χώρο της ναυτιλίας και το οποίο έχει πλήρως θεσμοθετήσει την φοροασυλία των εφοπλιστών, την μαύρη χαμηλόμισθη και ανασφάλιστη εργασία των αλλοδαπών ναυτεργατών, τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις και πλήθος άλλων μέτρων που επιτάσσει το μοντέλο της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου….

Όποιος διαφωνεί με αυτές τις θέσεις, το εφοπλιστικό, πολιτικό και δημοσιογραφικό κατεστημένο τον κηρύσσει λαϊκιστή, αναχρονιστικό, οπισθοδρομικό, εξωπραγματικό, μακριά και έξω από τα διεθνή πεπραγμένα στον χώρο της ναυτιλίας και μάλλον υπηρετεί αλλότρια συμφέροντα τα οποία αντίκεινται στην σημερινή ναυτιλιακή πραγματικότητα εγχώρια και διεθνή και στο τέλος τον θεωρούν και γραφικό!!!

Οι πρόσφατες επιθέσεις του εφοπλισμού εναντίον της ΠΕΝΕΝ επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές!

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η αναφερόμενη εθνική ναυτιλιακή πολιτική είναι κομμένη και ραμμένη στα πλαίσια των εφοπλιστικών συμφερόντων, αναζητεί κοινωνική νομιμοποίηση, προϋποθέτει την ταξική συνεργασία και την εργασιακή ειρήνη, αποβλέπει και επιδιώκει να ενισχύσει και να διευρύνει την επιχειρηματική ασυδοσία, να προωθήσει γενικότερα τα εφοπλιστικά συμφέροντα τόσο στην χώρα μας όσο και στα διεθνή φόρα.

Η πολιτική αυτή οδηγεί στην πλήρη υποταγή των συμφερόντων των Ναυτεργατών στις επιχειρηματικές επιδιώξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Η αναθέρμανση της πρωτοβουλίας για την άσκηση «εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής» από την σημερινή κυβέρνηση και τον Υπουργό Ναυτιλίας είναι ακόμη ένα δείγμα που επιβεβαιώνει την απόλυτη προσαρμογή και την υποταγή της «πρώτης φοράς αριστερά» η οποία χωρίς ηθικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς φραγμούς συμμαχεί με τα εφοπλιστικά συμφέροντα, κάνει κομμάτι της πολιτικής της την ανταγωνιστικότητα, ενώ παράλληλα κοροϊδεύει, εξαπατά τον λαό, τους εργαζόμενους, τον ναυτεργατικό κόσμο.

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, τις διαδοχικές πρωτοβουλίες του εφοπλιστικού κεφαλαίου και του αστικού πολιτικού τους προσωπικού, εάν αυτό το αντιδραστικό εφεύρημα περί «εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής» δεν έχει πάρει σάρκα και οστά και αν ακόμη δεν έχει θεσμοθετηθεί, αυτό κατά κύριο λόγο οφείλεται στην ύπαρξη, την παρέμβαση του αγωνιστικού ταξικού κινήματος στον Ναυτεργατικό χώρο και ειδικότερα της ΠΕΝΕΝ η οποία έχει αναδειχθεί στον κύριο πόλο αντιπαράθεσης και σύγκρουσης με το πολιτικό και εφοπλιστικό κατεστημένο και την πολιτική της ανταγωνιστικότητας, γεγονός που έχει ευρύτατη απήχηση και αποδοχή στον ναυτεργατικό κόσμο της χώρας μας.

Απευθυνθήκαμε πρόσφατα στο ΥΕΝ και σε συνεργάτες του κ. Κουρουμπλή προκειμένου να λάβουμε γνώση των θέσεων της κυβέρνησης για τα 12 σημεία αυτής της πολιτικής που σχεδιάζουν. Η απάντηση που πήραμε από έναν στενό συνεργάτη του Υπουργού Ε.Ν είναι ότι πρώτα θα λάβουν γνώση τα πολιτικά κόμματα της Βουλής και ακολούθως θα ενημερωθούν οι συνδικαλιστικοί φορείς των Ναυτεργατών…

Προφανώς αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό για τα αγωνιστικά συνδικάτα των Ναυτεργατών το φιλοεφοπλιστικό περιεχόμενο της κυβερνητικής πολιτικής γι’ αυτό προτεραιότητα έχει το πολιτικό και κομματικό κατεστημένο μέσα στο οποίο περιλαμβάνεται προφανώς και η νεοναζιστική «Χρυσή Αυγή» η οποία με την σειρά της έχει διαπρέψει με πλήθος πολιτικών πρωτοβουλιών για να στηρίξει το σάπιο αντιλαϊκό, αντικοινωνικό και εφοπλιστόδουλο θεσμικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει στην ναυτιλία οι εφοπλιστές και το πολιτικό τους προσωπικό.

Ο θλιβερός κ. Κουρουμπλής περιφέρεται από συνάντηση σε συνάντηση τόσο με τους εκπροσώπους του εφοπλιστικού λόμπυ όσο και με μεμονωμένους παράγοντες του τυχοδιωκτικού εφοπλισμού, αναζητεί αγωνιωδώς διαύλους καλύτερης επικοινωνίας και συνεργασίας μαζί τους, τους προσφέρει και είναι διατεθειμένος να υλοποιήσει ότι αυτοί απαιτούν…

Ορισμένοι αναρωτιούνται τι «ντιλάρει» ο Κουρουμπλής με τις πολλές ανεπίσημες και μυστικές συναντήσεις μαζί και κυρίως με μεμονωμένα άτομα του εφοπλιστικού λόμπυ;

Η απάντηση είναι ότι ακριβώς και ο Τσίπρας που την περίοδο που το κόμμα ήταν αξιωματική αντιπολίτευση είχε δεκάδες μυστικές συναντήσεις με εκπροσώπους των εφοπλιστών και μέσα από αυτές στρώθηκε ο δρόμος, δόθηκαν τα διαπιστευτήρια ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα θίξει στο ελάχιστο αυτό το απεχθές αντικοινωνικό θεσμικό πλαίσιο.

Οι ανεπίσημες και μυστικές αυτές επαφές – συναντήσεις αποπνέουν την δυσοσμία της διαπλοκής…. Εξάλλου οι αθέμιτες πρακτικές των εφοπλιστών ευδοκιμούν και έχουν ευρεία ανταπόκριση στον χώρο της Ναυτιλίας….

Η κυβέρνηση της «Αριστεράς» δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι θα παράσχει οποιαδήποτε βοήθεια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Όποιος διαβάσει προσεκτικά το δελτίο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ μετά την συνάντηση (αυτή ήταν τουλάχιστον επίσημη) της Διοίκησης της ΕΕΕ με τους Τσίπρα – Σταθάκη – Δρίτσα τον Δεκέμβρη του 2013 θα αντιληφθεί πότε και πώς οικοδομήθηκε και δρομολογήθηκε αυτή η συμμαχία ΣΥΡΙΖΑ – Εφοπλιστών.

Η συμπόρευση στα ευρωπαϊκά κοινοτικά όργανα ΣΥΡΙΖΑ – Κόμμιττυ – ΕΕΕ για την διατήρηση των εφοπλιστικών φοροαπαλλαγών αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που επιβεβαιώνει αυτή την βρώμικη συναλλαγή κυβέρνησης – εφοπλιστών.

Περιμένουμε να δούμε τι θα πράξει η κυβέρνηση με την μνημονιακή δέσμευση για την επανεξέταση των φορολογικών απαλλαγών των εφοπλιστών την οποία μετέθεσε με ύποπτο τρόπο από την Γ΄ στην Δ΄ αξιολόγηση και για την οποία όλα τα συστημικά αστικά ΜΜΕ σιωπούν…..

Συμπερασματικά σε ό,τι αφορά την προώθηση της εφοπλιστικής πρωτοβουλίας για την διαμόρφωση «εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής» από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δείχνει το κατάντημα και τον πολιτικό του κατήφορο που έχει οδηγηθεί και με τον οποίο έχει εξευτελίσει τις αρχές και τις αξίες της αριστεράς και επιμένει να διατηρεί και να επικαλείται τον τίτλο της αριστεράς!!!

Αντώνης Νταλακογεώργος
Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ

Υ.Γ.: Η εφοπλιστική πρόταση για την εκπόνηση «εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής» εφαρμόζεται ήδη στον χερσαίο χώρο ως μοντέλο των κοινωνικών εταίρων, εκεί πρωταγωνιστεί ο ΣΕΒ και οι δυνάμεις του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΓΣΕΕ κ.λπ) οι οποίοι έχουν ως κορυφαία επιλογή τον κοινωνικό διάλογο και τον εταιρισμό για την ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηματικότητας για ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο εργαζομένων – εργοδοτών και βέβαια με στοχοπροσήλωση τα ευρωπαϊκά ιδεώδη όπως αυτά αναδεικνύονται από την πολιτική της Ε.Ε.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 1
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *