.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


ΠΕΝΕΝ: Να δοθεί άμεση αγωνιστική απάντηση στην εφοπλιστική παραβατικότητα στις ΣΣΕ


Η συντριπτική πλειοψηφία των εταιριών στην επιβατηγό ναυτιλία δεν εφαρμόζει την ΣΣΕ 2018!!!

Πρόσφατα (7/1/2019) η ΠΕΝΕΝ με έγγραφό της τόσο προς το ΣΕΕΝ, τις Ναυτιλιακές εταιρίες, την πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του αλλά και προς την ΠΝΟ και τα Ναυτεργατικά Σωματεία είχε καταγγείλει ότι οι παραπάνω δυνάμεις σε ένα κοινό άτυπο μέτωπο καταστρατηγούν την ΣΣΕ και την νομιμοποίηση της εφοπλιστικής άρνησης να καταβληθούν οι προβλεπόμενες για το 2018 αυξήσεις και η αντίστοιχη καταβολή των αναδρομικών στους δικαιούχους Ναυτεργάτες.

Κατά την χθεσινή συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΝΟ (29/1/2019) επιβεβαιώθηκε ότι οι δυνάμεις του εργοδοτικού – κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού ξεδιάντροπα κάνουν πλάτη επί σειρά μηνών στους εφοπλιστές και με την στάση τους ενθαρρύνουν την εφοπλιστική αυθαιρεσία.

Το γεγονός αυτό αποτελεί συνέχεια μιας μεθοδευμένης επιχείρησης αμφισβήτησης των εργασιακών και μισθολογικών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών στην ευρύτερη επιβατηγό Ναυτιλία διαμορφώνοντας ιδιαίτερα επιβαρυντικές και αρνητικές συνθήκες στο σύνολο των παραπάνω πλοίων.

Επίσης όπως αποκάλυψε ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ, έως τώρα μόνο τρεις εταιρίες έχουν καταβάλει τις αναδρομικές αυξήσεις των Ναυτεργατών ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των Ακτοπλοϊκών και Πορθμειακών επιχειρήσεων εξακολουθούν να παραβιάζουν τις συμβάσεις.

Η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ (Κουβέλης – Σαντορινιός) περιφέρεται το τελευταίο διάστημα σε διάφορες εκδηλώσεις και υποκριτικά αναφέρεται στην ανάγκη εφαρμογής των ΣΣΕ και τήρησης των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων και από την άλλη σιωπά, αδρανεί και καλύπτει την εφοπλιστική παραβατικότητα στο κορυφαίο ζήτημα που αφορά τα εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών, τις ΣΣΕ.

Στην πραγματικότητα η κυβερνητική πολιτική στην Ναυτιλία και η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ το μόνο που πιστεύουν και με συνέπεια προωθούν είναι η πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστών και στο πλαίσιο αυτό με την τακτική τους υποθάλπουν και ενθαρρύνουν την εφοπλιστική παρανομία.

Μάλιστα στο καταφανέστατο γεγονός της καταστρατήγησης των ΣΣΕ (αυξήσεις και αναδρομικά) οι υπηρεσίες του ΥΕΝ συνιστούν την προσφυγή στην δικαιοσύνη, αποδείχνοντας ότι είναι δέσμιοι των εφοπλιστικών συμφερόντων, ή περιορίζονται σε τηλεφωνικές συστάσεις τις οποίοι οι εκπρόσωποι των εταιριών τις αγνοούν και τις απορρίπτουν μετά βδελυγμίας!!

Ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ στην συνεδρίαση της ΠΝΟ αναφέρθηκε εκτενώς στην τρέχουσα συγκυρία και υπογράμμισε ότι τα εργατικά δικαιώματα εξακολουθούν να υπονομεύονται στους χώρους δουλειάς, η εργοδοτική – εφοπλιστική αυθαιρεσία και τρομοκρατία παραμένει αλώβητη, το σύνολο των δικαιωμάτων των εργαζομένων βρίσκεται κάτω από την ίδια αντεργατική μνημονιακή πολιτική (ανεργία – ευέλικτες μορφές εργασίας, εργοδοτική παραβατικότητα, χωρίς ΣΣΕ, με τον κατώτερο μισθό στα χέρια της κυβέρνησης, πράγμα που οδηγεί ως προέκταση στην αχρήστευση του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων).

Οι σχετικές κυβερνητικές εξαγγελίες που αφορούν τον κατώτερο μισθό συνιστούν ένα νέο επικοινωνιακό τέχνασμα της κυβέρνησης το οποίο έχει στόχο την εξαπάτηση των εργαζομένων και επί της ουσίας συνεχίζεται η αντιλαϊκή πολιτική της φτωχοποίησης αφού ακόμη και η αναπροσαρμογή αυτή θα καταβαραθρωθεί από την αναμενόμενη μνημονιακή μείωση του αφορολόγητου. Τα 650 ευρώ μεικτά θα καταλήξουν στα 515 ευρώ, η κυβερνητική δέσμευση για επαναφορά των 751 ευρώ πάει στο καλάθι των αχρήστων και το κυριότερο παραμένει σε ισχύ ο αντιδραστικός – αντεργατικός νόμος 4172/2013 ο οποίος προβλέπει ο κατώτατος μισθός να καθορίζεται με Υπουργική απόφαση και με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου!!

Τα παραπάνω αποδεικνύουν την μεγάλη πολιτική απάτη της κυβέρνησης αναφορικά με την επαναφορά δήθεν των εργατικών δικαιωμάτων!!!

Στην συνέχεια ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ υπογράμμισε το πλαίσιο που επιβάλλεται να δρομολογηθεί για να βγει μπροστά το Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, να παλέψει, να διεκδικήσει και να αγωνιστεί για τα συμφέροντα και τα δικαιώματα των Ναυτεργατών.

Στην κατεύθυνση αυτή χρειάζεται – σημείωσε – ο ριζικός επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής και τακτικής της απόρριψης του κοινωνικού εταιρισμού, της τριμερούς ταξικής συνεργασίας και παράλληλα η σύγκρουση με την πολιτική της ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου που δυστυχώς η πλειοψηφία της ΠΝΟ είναι απόλυτα εγκλωβισμένη και αντικειμενικά με τον τρόπο αυτό αδυνατεί να υπερασπιστεί και τα πιο ελάχιστα και αυτονόητα Ναυτεργατικά δικαιώματα.

Η δική μας θέση – ανέφερε – απευθύνεται στους χιλιάδες Ναυτεργάτες μέσα και έξω από τα καράβια που αγωνιούν, προβληματίζονται και έχουν την αγωνιστική διάθεση να σηκώσουν το βάρος που απαιτούν οι σημερινές συνθήκες για να παλέψουν, να διεκδικήσουν και να κατακτήσουν νίκες για την επαναφορά των δικαιωμάτων τους.

Οι ΣΣΕ αποτελούν κεντρικό ζήτημα πάνω στο οποίο μπορεί να οικοδομηθεί ένα πλατύ ταξικό – αγωνιστικό Ναυτεργατικό μέτωπο από τα κάτω, μέσα στα ίδια τα καράβια.

Στην συνέχεια ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ άσκησε εντονότατη κριτική στις δυνάμεις του εργοδοτικού συνδικαλισμού (πλειοψηφία της ΠΝΟ) οι οποίοι δεν πράττουν το παραμικρό προκειμένου να υπερασπιστούν τα Ναυτεργατικά δικαιώματα και τις ΣΣΕ που ασύστολα καταπατούνται σε όλες τις κατηγορίες πλοίων!

Από την άλλη αναφερόμενος στις δυνάμεις του κομματικού συνδικαλισμού (ΠΕΜΕΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ – Στέφενσων) επισήμανε ότι έχουν περιέλθει με την τακτική που επιλέγουν σε τραγικό αδιέξοδο, αποξενωμένες από τους κλάδους που υποτίθεται εκπροσωπούν, δεν παράγουν την παραμικρή αυτόνομη αγωνιστική δράση, περιορίζονται σε άσφαιρα πυρά και “επαναστατικά” λογύδρια τα οποία έχουν μηδενική αξία για τα Ναυτεργατικά προβλήματα και προφανώς προκαλούν τα ειρωνικά σχόλια των εφοπλιστών οι οποίοι με συνέπεια εξακολουθούν να είναι οι οικονομικοί χορηγοί της ιστορικής ΠΕΜΕΝ για να επιβιώνει αυτή οικονομικά….

Οι δυνάμεις αυτές για άλλη μια φορά αναλώθηκαν στις γνωστές συκοφαντικές επιθέσεις εναντίον της ΠΕΝΕΝ, παίρνοντας όμως σκληρή απάντηση για το βρώμικο και υπονομευτικό τους ρόλο στο Ναυτεργατικό κίνημα.

Κατά τα λοιπά προκειμένου να καταδείξουμε την “ταξικότητα” των θέσεών τους και το πώς αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους στο Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, θα περιοριστούμε να αναφέρουμε ότι στην πρόταση της ΠΕΝΕΝ να δοθεί αυστηρό και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εφαρμογής των ΣΣΕ και στην περίπτωση μη συμμόρφωσης να οδηγηθούμε σε αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις, ο θλιβερός Πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ ξεπερνώντας και αυτούς τους εργοδοτικούς συνδικαλιστές έθεσε όρους και προαπαιτούμενα. Μόνο δημοψήφισμα δεν πρότεινε προκειμένου να υπάρξει η αυτονόητη συνδικαλιστική δράση για την καταβολή των αναδρομικών…

Επίσης για άλλη μια φορά αποκαλύφθηκε ότι στην ποντοπόρο και ευρύτερα στην φορτηγό Ναυτιλία, όπου το μεγάλο εφοπλιστικό κεφάλαιο έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην υπονόμευση της ΣΣΕ και των εργασιακών Ναυτεργατικών δικαιωμάτων, η ΠΕΜΕΝ δεν είχε και δεν έχει τον παραμικρό σχεδιασμό και προσπαθεί απεγνωσμένα να βγει από το κάδρο της ταξικής συμπόρευσης με τους μεγαλοσχήμονες εφοπλιστές ψελλίζοντας περί αγωνιστικών κινητοποιήσεων που στην πράξη δεν κάνει το παραμικρό η ίδια για να διαμορφώσει τις κατάλληλες συνθήκες και αναζητάει σανίδα σωτηρίας φθάνοντας στο σημείο να αναφέρεται στην αλληλεγγύη της ΠΣΟ…..

Η ΠΕΝΕΝ θεωρεί με επίκεντρο τις ΣΣΕ, τα εργασιακά προβλήματα και το κοινωνικοασφαλιστικό μπορεί και πρέπει να δημιουργηθεί ένα αγωνιστικό πλαίσιο πολύμορφων δράσεων, αγώνων και απεργιακών κινητοποιήσεων που σε κάθε περίπτωση θα οργανωθεί από τα κάτω με τους Ναυτεργάτες να έχουν τον πρώτο και καθοριστικό λόγο για τις κινητοποιήσεις αυτές.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 3
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.