.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Πανεθνικό – Διακομματικό το χουντικό τρίπτυχο “Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια”


ΠΑΝΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΟ – ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΧΟΥΝΤΙΚΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ «ΠΑΤΡΙΣ – ΘΡΗΣΚΕΙΑ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»

Δημήτρης Δεσύλλας

Βασικές αιτίες γι’ αυτό:

1. Η βαθειά και πολύπλευρη κρίση του δολοφονικού – ολοκληρωτικού καπιταλισμού της εποχής μας (οικονομική, ενεργειακή, υγειονομική, διατροφική, περιβαλλοντική, πολιτιστική, ιδεολογική) οξύνθηκε λόγω της πανδημίας και του πολέμου (Ουκρανία, Γάζα κ.α.). Οδήγησε και οδηγεί σε έκρηξη των ταξικών – κοινωνικών ανισοτήτων, της ακρίβειας, φτώχειας, ανεργίας, αστεγίας, μετανάστευσης.

Έστρωσε το έδαφος στην έξαρση εθνικισμού, ρατσισμού, θρησκοληψίας – χριστεμπορίας, ανορθολογισμού.

Ή αλλιώς: «όταν σου κλείνουν το μέλλον, αρνείσαι όνειρα και ελπίδες, νοσταλγείς φουστανέλες, ψαλμωδίες, περικεφαλαίες και χλαμύδες»!

2. Η χρεωκοπία όλων των κυβερνητικών διαχειριστικών λύσεων κάθε απόχρωσης και παραλλαγής, η τραγική πολιτική ανεπάρκεια και ιδεολογική παρακμή και οκνηρία όλων των εκδοχών της Αριστεράς (με διαβαθμίσεις), η κυριαρχία του εργοδοτικού και αστικοποιημένου συνδικαλισμού. Η απουσία συνολικού ανατρεπτικού «αντίπαλου δέους» απέναντι στην καπιταλιστική κυριαρχία, φουσκώνει τα πανιά στον επελαύνοντα εθνικισμό, ρατσισμό, φασισμό, θρησκοληψία, ανορθολογισμό – σκοταδισμό, μισογυνισμό, ομοφοβία και σεξισμό.

3. Η ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση της Παιδείας, η πολιτιστική αποχαύνωση – παρακμή, η αποσιώπηση και παραχάραξη της Ιστορίας, ειδικά της Εθνικής Αντίστασης, του αντιδικτατορικού αγώνα και του Πολυτεχνείου, που απουσιάζουν προκλητικά από τα σχολικά βιβλία, τα «πετσωμένα» ΜΜΕ και τον δημόσιο διάλογο.

Είναι μερικές αιτίες που εξηγούν το αρνητικό αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών στη χώρα μας, αλλά και συνολικά στην Ευρώπη.

Νέα Ιωνία 10/6/2024

Δημήτρης Δεσύλλας

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 1
Συμμετοχές )



3 σχόλια στο “Πανεθνικό – Διακομματικό το χουντικό τρίπτυχο “Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια”

  1. Μαρκέλα

    Επειδή ο κόσμος είναι δυϊκός κ συνίσταται από αντιθέσεις, οι έννοιεε ορίζονται από δυο αντίθετα κ κινούνται ανάμεσα στα δύο συτά αντίθετα. Έτσι η έννοια της πατρίδας ξεκίνησε σαν έννοια του κοινωνικού συνόλου, σε αντιπαράθεση με τα σόγια κ τα στενά οικογενειακά συμφέροντα. Οι πρόγονοί μας σγαπούσαν τις κσθαρές κουβέντες, πατρίδα εσήμαινε γι’ αυτούς την κοινότητα. “Πατρός τε και μητρός και των άλλων προγόνων σπάντων, τιμιώτερον και σγιότερον εστίν η πατρίς”. Εδώ η οικογένεια δεν εξάρεται σαν αξία, αντίθετα μειώνεται απέναντι στο σύνολο. Όσι για τη θρησκεία, διαχρονικό κ πανανθρώπινο φαινόμενο, που ξεκίνησε σαν προβληματισμός του ανθρώπου, αναφορικά με την κοσμική αλήθεια κ την σχέση του μ’ αυτήν, εργαλειοποιήθηκε στη συνέχεια, μέσω της διαστρέβλωσης με σκοπό τη χειραγώγηση κ εκμετάλλευση των μαζών από ολιγαρχικά, ιδιοτελή συμφέροντα. Η πατρίδα πήρε τη σημασία του “εγώ” πάνω απ’ όλους και όλα, όπως ακριβώς το διατύπωσε ο ναζισμός, “η Γερμανία πάνω απ’ όλα” κ οι υπόλοιποι, στάχτη κ μπούρμπερη. Η θρησκεία έγινε ένα μύθευμα, στην υπηρεσία αυτού του “εγώ”. Και τα δυό αυτά στην υπηρεσία των οικονομικών συμφερόντων ελαχίστων οικογενειών, με θρησκεία την εκμετάλλευση, τη διαφθορά κ τη διαστροφή. Το ψέμμα σε όλο το μεγαλείο του. Η -αστική- οικογένεια, σαν μήτρα του ίδιου, του κακού, στοχοποιήθηκε κ στηλιτεύτηκε πολλές φορές από την τέχνη. Μια τέτοια περίπτωση ήταν η ταινία “Κυνόδοντας”, με επιρροή από μια λατινοαμερικάνικη ταινία, με τον αποκαλυπτικό τίτλο “Το κάστρο της αρετής”.

    Reply
    1. Μαρκέλα

      Παράλειψα προηγουμένως, ότι η ταινία “Κυνόδοντας” είναι του γνωστού σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου, ενώ τα ευαγγελικά αποσπάσματα του άλλου σχολίου είναι Λουκάς, κεφ. 8, 19-21 και Λουκάς, κεφ. 12, 52-53.

      Reply
  2. Μαρκέλα

    Και δεν είναι μόνο η αρχαιοελληνική αντίληψη, για την οικογένεια. Για να αντιληφτήτε το μέγεθος της κακοήθειας κ της υποκρισίας των “θεοφοβούμενων οικογενειαρχών” της κεφαλαιοκρστίας, δύο αποσπάσματα, ενδειχτικά της άποψης του Ευαγγελιστή: “Ήρθαν η μάνα του κι οι αδερφοί του (Χριστού) και δεν μπορούσαν να τον πλησιάσουν, εξ αιτίας του κόσμου. Και του είπαν, η μάνα σου κι οι αδερφοί σου στέκονται έξω και θέλουν να σε δουν. Κι αυτός τους απάντησε, μάνα μου κι αδερφοί μου είναι αυτοί που ακούνε και εκτελούν τι λόγο του Θεού” Και άλλο: “Από τώρα κι ύστερα θα υπάρχουν σ’ ένα σπίτι πέντε εναντίον τριών. Θα χωριστούν ο πατέρας ενάντια στο γιό και ο γιος ενάντια στον πατέρα, η μάνα ενάντια στην κόρη και η κόρη ενάντια στη μάνα, η πεθερά ενάντια στη νύφη και η νύφη ενάντια στην πεθερά”.

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.