Πόσα χρήματα άραγε να σκοπεύουν ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για την προεκλογική τους καμπάνια; Πόσα να ξοδεύουν τα αμέσως μικρότερα κοινοβουλευτικά κόμματα; Φυσικά, έχοντας στη διάθεσή σου τους οικονομικούς πόρους που εξασφαλίζει η κρατική επιχορήγηση, τότε τα πράγματα γίνονται αρκετά εύκολα. Προσλαμβάνεις ένα καλοπληρωμένο σύμβουλο επικοινωνίας, ένα image maker, ένα social media expert, μια εταιρία παραγωγής και σου στήνουν το προεκλογικό υλικό. Το μήνυμα προς το εκλογικό κοινό καλά μελετημένο μετά από διεξοδικές στατιστικές αναλύσεις, οι ηθοποιοί επαγγελματίες και ο τηλεοπτικός χρόνος στα κανάλια πάντοτε άφθονος.
Τι γίνεται όμως με τα κόμματα που βασίζονται στην οικονομική στήριξη των μελών και των φίλων τους; Πώς θα καταφέρουν να φτάσει η φωνή τους σε κάθε ψηφοφόρο; Η περίπτωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κόμματος που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο καραφέρνει να ξεπεράσει το εμπόδιο του μηδενικού budget.
Πιστοί στο ραντεβού τους με τις προεκλογικές περιόδους, δύο εβδομάδες πριν τις Ευρωεκλογές τα μέλη της Άτυπης Κινηματογραφικής Συμμορίας tiiinewzfilms παρουσίασαν το νέο τους σποτάκι για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
Το concept του σποτ ήταν απλό. Κάτω από τους ήχους του ιστορικού “Which side are you on?” μια πιτσιρίκα που κάνει ποδήλατο στη γειτονιά της. Γρήγορα όμως συνειδητοποιεί πως μια σειρά από μπράβους της φράζουν ανεξήγητα τους δρόμους. Όταν αποφασίζει να υψώσει ανάστημα κ να τα βάλει μαζί τους με μόνο όπλο στα χέρια της μια σφαντόνα, δέχεται την υποστήριξη μιας άλλης νεαρής κοπέλας, αλλά κ ανθρώπων της γειτονιάς. Λίγο πριν την αναμέτρηση το σποτ σταματάει, δίνοντας τη δυνατότητα στον θεατή να διαλέξει πλευρά κ να σκεφτεί πώς θα ήθελε να εξελιχθεί η ιστορία – ουσιαστικά με την ψήφο του. Σύγκρουση σημαίνει ΑΝΤΑΡΣΥΑ, σκύψιμο του κεφαλιού σημαίνει ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ.
Για την παραγωγή του σποτ η Άτυπη Κινηματογραφική Συμμορία κατάφερε να εμπλέξει 30 άτομα, κυρίως μέλη κ φίλους της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, καθώς κ μέλη των ΝΑΡ και ΣΕΚ. Το μεγαλύτερο βάρος βέβαια σήκωσαν μέλη της Αριστερής Κίνησης Περιστερίου που μένουν στις γύρω γειτονιές. Τα γυρίσματα έγιναν μια Κυριακή πρωί στη Βιομηχανική Περιοχή του Περιστερίου και κράτησαν μόλις 3 ώρες. Χαρακτηριστικό είναι πως οι “κομπάρσοι” του σποτ πίεζαν να τελειώσουν τα γυρίσματα στην ώρα τους, καθώς στις 12 είχαν εξορμήσεις στις γειτονιές τους.
Το κόστος κρατήθηκε σε σχεδόν μηδενικά επίπεδα. Τα μόνα χρήματα που δαπανήθηκαν ήταν για τις 2 σφεντόνες των πρωταγωνιστριών και για τα σήματα “απαγορεύεται” που μπήκαν στους δρόμους. Σύνολο 8€. Στις ζημιές βέβαια μπορεί να καταχωρηθεί το σπάσιμο της αλυσίδας του ποδηλάτου της νεαρής κοπέλας, τεχνικό πρόβλημα που ξεπεράστηκε με μικρή αλλαγή στο σενάριο. Και ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο των γυρισμάτων να ήταν αυτό. Όσα προβλήματα προέκυψαν, λύθηκαν άμεσα χάρη στη δημιουργικότητα και την καλή διάθεση των παρευρισκομένων. Εξάλλου, όλες κ όλοι αντιλαμβάνονταν πως δεν θυσίαζαν το κυριακάτικο πρωινό τους με το ζόρι, αλλά συμμετείχαν συλλογικά και από τα κάτω στην παραγωγή ενός video που θα κάνει τη φωνή της αντικαπιταλιστικής αριστεράς να φτάσει πιο μακρυά.
Μια συντομότερη – μόλις 40 δευτερολέπτων – εκδοχή του σποτ είναι πιθανό να πετύχετε στην τηλεόραση. Επειδή όμως ο τηλεοπτικός χρόνος που δίνεται στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι ελάχιστος, μπορείτε να κάνετε share την youtube version μέσω social media.
Όμορφο σποτ, γρήγορο, απλό και κατανοητό μα πάνω απ’όλα συλλογικό που δεν επικεντρώνεται σε πρόσωπα στελεχών όπως σποτάκι άλλου εξωκοινοβουλευτικού αριστερού κόμματος. Και γυρισμένο σε μία περιοχή η οποία (μαζί με άλλες) είναι πλήρως ξεχασμένη από την καθεστωτική Δημοτική αρχή Περιστερίου, στην οποία η Αριστερή κίνηση (που αναφέρεται και στο άρθρο) ασκεί ουσιαστική και δυναμική αριστερή αντιπολίτευση!