Πώς γίνεται σε μια εποχή θριάμβου της επιστήμης, η εκπαίδευση και η κοινωνία να παραδίδονται στο μυστικισμό, τη θρησκοληψία, το δογματικό Δημιουργισμό, το σκοταδισμό; Πόσο γόνιμο τελικά είναι αυτό το έδαφος και για τον εθνικισμό;
Πάνω από 200 εκπαιδευτικοί στη γειτονική Ιταλία παρακολουθούν σεμινάρια «εξορκισμού» για να αντιμετωπίσουν τους δαιμονισμένους μαθητές, μετά από πρωτοβουλία του υπουργού Παιδείας Μάρκο Μπουσέτι, μέλους της ακροδεξιάς Λέγκας, σε συνεργασία με τον καθολικό κλήρο. Στην Αμερική, έρευνες δείχνουν ότι μόνο το 66% των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών είναι πεπεισμένοι ότι η γη είναι σφαιρική, ενώ το κίνημα των Flat Earthers αναπτύσσεται συνεχώς.
Στην Ελλάδα τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος αμφισβητεί από τον άμβωνα ότι οι άνθρωποι έχουν πάει στο φεγγάρι ή ότι υπάρχουν άλλοι πλανήτες εκτός από τη Γη. Ενώ η εκκλησία της Ελλάδας έχει εκδώσει ειδική «ευχή» για τους μαθητές που διαγωνίζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις, αγιάζει στυλό ή διοργανώνει τελετές μαζικής προσευχής.
Στην πρόταση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το «Νέο Λύκειο» οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Λυκείου θα κάνουν μεν υποχρεωτικά θρησκευτικά, όχι όμως ιστορία και βιολογία. Γνώσεις για το περιβάλλον, τα εμβόλια ή τη θεωρία της εξέλιξης, θα διδάσκονται μόνο σε όσους επιλέγουν την κατεύθυνση που τα εμπεριέχουν ως μάθημα. Κι όχι μόνο αυτό: θα διδάσκονται τη θεωρία της εξέλιξης ως «απόψεις της Βιολογίας» για την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, όπως περιγράφεται τους στόχους του νέου Προγράμματος Σπουδών που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Απόψεις μεταξύ άλλων, όπως ότι τον Αδάμ τον έπλασε με πηλό ο Θεός, η δε Εύα φτιάχτηκε από ένα πλευρό του, ελλειμματική από την αρχή…
Η θεωρία της εξέλιξης θα διδάσκεται ως «άποψη της βιολογίας»!
Την ίδια στιγμή τα μαντζούνια και τα ξεματιάσματα, επιχειρούν να υποκαταστήσουν τον ίδιο τον εμβολιασμό των παιδιών, με την ανοχή του υπουργείου Υγείας και τραγικά αποτελέσματα.
Πώς γίνεται σε μια εποχή θριάμβου της επιστήμης, η εκπαίδευση και η κοινωνία να παραδίδονται στο μυστικισμό, τη θρησκοληψία, το δογματικό Δημιουργισμό, το σκοταδισμό; Πόσο γόνιμο τελικά είναι αυτό το έδαφος και για τον εθνικισμό; Πώς γίνεται ο ανορθολογισμός όχι μόνο να βασιλεύει στις δοξασίες των ανθρώπων, αλλά και να επιτίθεται διεκδικώντας ανοικτά την πρωτοκαθεδρία στην πράξη;
Σε συνθήκες γενικευμένης οικονομικής, ιδεολογικής, πολιτιστικής, ηθικής κρίσης του καπιταλισμού, ο κυρίαρχος κόσμος θρυμματίζεται μπροστά στα μάτια των ανθρώπων. Οι αξίες της «ελεύθερης αγοράς», του ανταγωνισμού της ιδιωτικής ιδιοκτησίας θριαμβεύουν πάνω στην καταστροφή του ανθρώπου και της φύσης. Σε αυτό το τοπίο ο παλιός επιστημονικός αντικειμενισμός της δήθεν ουδετερότητας και ανεξαρτησίας από ταξικές διαιρέσεις και ταξικά συμφέροντα, αδυνατεί πλέον να σταθεί απέναντι στον ανορθολογισμό.
Τα ερωτήματα και οι αντιφάσεις αναδύονται με αυθάδεια από όλες τις ρωγμές των θραυσμάτων αυτού του αβάσταχτου κόσμου, την ίδια στιγμή που ο ανθρώπινος ψυχισμός διαβρώνεται από την ανασφάλεια, το φόβο, την έλλειψη προσδοκιών.
Η φιλελεύθερη αστική δημοκρατία αδυνατεί πια να πείσει πως αποτελεί τον καλύτερο δυνατό κόσμο, αλλά ισχυρίζεται ότι είναι ο μοναδικός δυνατός κόσμος. Δεν μπορεί να βεβαιώσει και πολλούς πλέον ότι ο καπιταλισμός μπορεί να προσφέρει μια καλή ζωή, αλλά ορκίζεται ότι οποιοδήποτε άλλο σύστημα, πολύ περισσότερο ο κομμουνισμός, είναι «έξω από την φύση του ανθρώπου».
Για να συσκοτιστούν οι δρόμοι της ανθρώπινης αμφισβήτησης, της δυνατότητας των ανθρώπων να επιδρούν στον κόσμο και να τον αλλάζουν, πολύ περισσότερο η απαίτηση μιας άλλης κοινωνίας, ενισχύονται όλες οι ανορθολογικές φωνές.
Τίποτα, λένε, δεν ακολουθεί κάποιους νόμους, που αξίζει κάποιος να ψάξει. Τίποτα δεν μπορεί να προβλεφθεί ή να αντιμετωπιστεί. Όλοι μάς έχουν κοροϊδέψει αλλά και εμείς τιμωρούμαστε για τα αμαρτήματά μας. Δεν υπάρχει διέξοδος σε αυτή τη ζωή. Μόνο θλίψη, πόνος, φόβος και δεινά. Η μοναχικότητα και ο φόβος για τον άλλον, ο άκρατος υποκειμενισμός και ο αγνωστικισμός, η θρησκοληψία κυριαρχούν. Για την ακρίβεια, επιδιώκεται να κυριαρχήσουν. Τα επιτεύγματα της επιστήμης πρέπει να υποταχτούν στην παραγωγή κέρδους κι όχι για να φωτίσουν τη ζωή των ανθρώπων. Είναι καλά για τις πατέντες των πολυεθνικών, αλλά αχρείαστα στη μαζική εκπαίδευση. Εκεί κατάλληλοι είναι οι ξορκιστές και οι παπάδες. Για να κανοναρχούν στο σκοταδισμό και την υποταγή.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με την κυβέρνηση, επανερχόμαστε στην «κανονικότητα»! Κάποια «κακά» υπάρχουν ακόμη, αλλά οφείλονται στους «δαίμονες», άρα ένας «εξορκισμός» ίσως μας σώσει…
Πηγή: ΠΡΙΝ