Συνέντευξη της εκπαιδευτικού Ντίνας Ρέππα στο The Press Project και τους Θάνο Καμήλαλη και Κωνσταντίνο Πουλή
Για τα προβλήματα στα δημόσια σχολεία, με τα χιλιάδες κενά, τις πρωτοφανείς ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη αλλά και την υπόθεση των λαθών στην πλατφόρμα όπου οι αναπληρωτές/τριες κατέθεταν τις πληροφορίες και τα πτυχία τους για να μπουν στους πίνακες μίλησε στο TPP η Ντίνα Ρέππα, μέλος του Δ.Σ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αριστοτέλης». Όλα αυτά, έχουν οδηγήσει τους εκπαιδευτικούς σε σειρά κινητοποιήσεων, με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς. «Το δημόσιο σχολείο γίνεται όλο και πιο γκρίζο, όλο και πιο δυσλειτουργικό» τόνισε, προσθέτοντας ότι με την απαξίωσή του διευκολύνεται το ότι «μία σειρά από πλευρές του θα δίνονται στους ιδιώτες».
«To Yπουργείο Παιδείας έκανε στην πρώτη φάση των προσλήψεων περίπου 28.000 προσλήψεις αναπληρωτών/τριών, ενώ τα κενά που δήλωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Όχι το συνδικαλιστικό κίνημα, όχι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΟΕ, οι τοπικοί σύλλογοι, τα τοπικά εκπαιδευτικά Σωματεία. Αλλά οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, δηλαδή το πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας. Και οι Διευθυντές Εκπαίδευσης πάντα προσπαθούν να μειώσουν τα κενά»
Ένας μέρος αυτών των κενών θα καλυφθεί, όπως υπόσχεται το Υπουργείο με νέες προσλήψεις αναπληρωτών/τριών, σε επόμενες «φάσεις». Το ερώτημα φυσικά είναι εδώ, γιατί να ξεκινάει η χρονιά με 20.000 κενά και ένα μέρος αυτών να καλύπτεται σταδιακά, τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο, ίσως ακόμα και τον Μάρτιο. «Η απάντηση είναι μία και μοναδική, γιατί κόβουν τα χρήματα για την εκπαίδευση. Εγώ θα σας έβαζα και ένα ακόμα ερώτημα: Γιατί να υπάρχουν αναπληρωτές; Όταν στην εκπαίδευση, έχουμε κάθε χρόνο περίπου 50.000 αναπληρωτές/τριες, αυτό σημαίνει ότι αυτοί οι άνθρωποι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Υπάρχουν συναδέρφισσες και συνάδερφοι μας που είναι 12 χρόνια αναπληρωτές/τριες. Δηλαδή θα έπρεπε τα σχολεία να έχουν μόνιμο προσωπικό και όχι ανθρώπους που θα γυρνάνε από το ένα μέρος στο άλλο, χωρίς να αναπτύσσουν καν παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές τους και με τους υπόλοιπους συναδέρφους/ισσες τους»
«Έχουμε σχολεία, όπου ενώ είναι στο πρόγραμμά τους να έχουν Θεατρική αγωγή και Εικαστικά, δεν έχουν καλύψει τα σχολεία αυτά με αυτές τις ειδικότητες. Και υποχρεώνουν τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς να καλύψουν αυτές τις ανάγκες» ανέφερε σε άλλο σημείο.
Για τα λάθη στους πίνακες των αναπληρωτών:
«Περίπου 5.000 συναδέρφισσες και συνάδερφοί μας βρεθήκανε είτε εκτός εντελώς από τους πίνακες των αναπληρωτών, είτε βρεθήκανε σε πολύ διαφορετική θέση, με αποτέλεσμα σήμερα να μη δουλεύουν ή να δουλεύουν σε πολύ μακρινά μέρη, γιατί υπήρξε η υπόθεση των λαθών στους πίνακες, όπου η πλατφόρμα τους πέταξε έξω. Και με έναν πολύ κυνικό τρόπο το Υπουργείο Παιδείας είπε ότι: “εμένα δεν με ενδιαφέρει αν έγινε λάθος”»
Πηγή: TPP