Η μόνη ελπίδα βρίσκεται στον αγώνα για την ανατροπή
Ανακοίνωση της Τοπικής Επιτροπής Νοτίων της ΑΝΤΑΡΣΥΑ – 1/6/2021
Με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ ολοκληρώθηκε την Πέμπτη στη βουλή, με διαδικασία fast-track, η μεταβίβαση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού από το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό δημόσιο στην εταιρεία «Lamda» του ομίλου Λάτση.
Συγκεκριμένα, τα τρία κόμματα προχώρησαν στην «Κύρωση της σύμβασης μεταβίβασης εμπραγμάτων δικαιωμάτων λόγω εισφοράς σε είδος έναντι αυξήσεως μετοχικού κεφαλαίου μεταξύ αφενός του ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. και αφετέρου της Ελληνικό – Εταιρεία Διαχείρισης και Αξιοποίησης Ακινήτων Ελληνικού Αεροδρομίου Α.Ε.».
Μάλιστα, η σύμβαση ψηφίστηκε με τον πιο γρήγορο τρόπο, με μία συνεδρίαση στις Επιτροπές και μία συνεδρίαση στην Ολομέλεια με 5λεπτες ομιλίες και αυτό μόνο από τα κόμματα που διαφώνησαν. Με τη σύμβαση προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ «παραχωρεί, μεταβιβάζει και παραδίδει στην εταιρεία “Ελληνικό ΑΕ” κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή ακίνητα, κτίρια και συστατικά», όπως αυτά περιγράφονται στο σχετικό νόμο που ψήφισαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ τον Μάρτιο.
Με αυτό τον τρόπο και με τη συναίνεση των τριών βασικών κομμάτων που εξυπηρετούν τα συμφέροντα του κεφαλαίου ο τεράστιος δημόσιος χώρος μετατρέπεται σε πεδίο στυγνής επιχειρηματικής αξιοποίησης, τσιμεντοποίησης και εμπορευματοποίησης προς όφελος μονοπωλιακών εταιρειών.
Από κοινού οι φρουροί των συμφερόντων του Λάτση (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ) επιχειρούν να ενταφιάσουν το αίτημα για μετατροπή της έκτασης σε πάρκο υψηλού πρασίνου, ανοικτό για όλο τον λαό, πολύτιμη ανάσα για το περιβάλλον και το κλίμα όλης της τσιμεντούπολης του Λεκανοπεδίου. Ειδικά σε μια περίοδο που λόγω και της πανδημίας όλοι και όλες ανακαλύψαμε την αξία των ελεύθερων χώρων, του πρασίνου και της προστασίας του περιβάλλοντος, η επιλογή να κτιστεί μια ιδιωτική πόλη μόνο για πλουσίους και για άκρως εμπορευματοποιημένες χρήσεις (με πρώτο απ’ όλα το καζίνο) γίνεται ακόμα πιο προκλητική. Πρόκειται για μια επιλογή που θα έχει αρνητικές συνέπειες στην ευρύτερη περιοχή, αυξάνοντας τις πιέσεις κατά του περιβάλλοντος στον Υμηττό (ΚΥΤ, αυτοκινητόδρομος, «αξιοποίηση» κλπ.), αποκλείοντας ακόμα μεγαλύτερο μέρος του παραλιακού μετώπου κ.α.
Με την κοινή υποστήριξη από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ φάνηκε πως το κράτος έχει συνέχεια και πως το κεφάλαιο έχει βρει τους κοινοβουλευτικούς του εκφραστές στο όνομα της «ανάπτυξης». Εντυπωσιακό είναι πως ακόμα και την τελευταία στιγμή πέρασαν με τη ρύθμιση μια σειρά διευκολύνσεις και εξυπηρετήσεις προς την εταιρεία της Lamda, κατ’ εξαίρεση ακόμα και του νομοθετικού πλαισίου που είναι πολύ ευνοϊκό για τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα και η νεολαία της περιοχής και ευρύτερα της Αττικής δεν έχουν τίποτα να περιμένουν από τα κόμματα της αστικής διαχείρισης και τις κυβερνητικές εναλλαγές στο ίδιο σκηνικό. Είναι τραγικά αποκαλυπτική η στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που ενώ επί πολλά χρόνια δημαγωγούσε καπηλευόμενος τον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού, τώρα συναγωνίζεται με τον… Άδωνι Γεωργιάδη για το ποιος την προωθεί πιο αποτελεσματικά.
Η μόνη ελπίδα βρίσκεται στον αγώνα και στο κίνημά τους για διεκδίκηση των ελεύθερων χώρων και των ζωών μας που πρέπει να ανασυγκροτηθεί και αντεπιτεθεί, πριν να είναι πολύ αργά.
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ θα συμβάλει σε αυτό το καθήκον, μαζί με όλες τις μάχιμες δυνάμεις της Αριστεράς και του κινήματος για το περιβάλλον και για τη ζωή που μας αξίζει.