Δήλωση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογεώργου
Τομέας Ναυτιλίας
Ν.Δ: Ανεβάζει τον πήχη για την παροχή νέων προνομίων προς το παρασιτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο
Η κυβέρνηση της Ν.Δ με το καλημέρα, με την ανάληψη των κυβερνητικών καθηκόντων, κατέστησε σαφές ότι πατώντας στο έδαφος της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ είναι αποφασισμένη να ανεβάσει τον πήχη με μέτρα και πολιτικές ενίσχυσης και διεύρυνσης της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου.
Στο πλαίσιο αυτό στην ατζέντα της έχουν κεντρική θέση οι φοροελαφρύνσεις στο κεφάλαιο, οι ιδιωτικοποιήσεις, η καθήλωση των εργατικών δικαιωμάτων, η ένταση της αστυνομοκρατίας, τα δημοκρατικά δικαιώματα, οι πλειστηριασμοί και συνολικά η επιτάχυνση της αντιλαϊκής πολιτικής.
Αναφορικά με τον τομέα της Ναυτιλίας ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας κατά την παραλαβή των καθηκόντων του με πολυσέλιδο και αποκαλυπτικό κείμενο φρόντισε, πριν ακόμη κάνει τις συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς και τις προγραμματικές δηλώσεις στην Βουλή, να καταστήσει σαφές ότι η πολιτική της δεξιάς κυβέρνησης και του ίδιου προσωπικά θα είναι:
“Να διαμορφώσουμε ένα φιλικότερο προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα”.
Συνεχίζοντας σημείωσε: “Δηλώνω ότι θα προχωρήσουμε στην παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία”.
Υποσχέθηκε στις πολυεθνικές της κρουαζιέρας που ασύδοτα αξιοποιούν την χώρα και το φυσικό κάλος της, τα νησιά της, την ιστορία της, τον πολιτισμό της, ότι με χρήματα του ελληνικού δημοσίου θα αναβαθμίσει τα λιμάνια ώστε να αποτελέσουν “ελληνικό home port για τα κρουαζιερόπλοια”.
Ξεκαθάρισε ότι τάσσεται υπέρ της δημιουργίας και “λειτουργίας ιδιωτικών ακαδημιών στον τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης”.
Αναφέρει ότι η κυβέρνηση νοιάζεται διότι με τις “διακυμάνσεις της ναυλαγοράς έχουν επιφέρει (δήθεν) μείωση στην κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών, κλιμάκωση των δανειακών τους υποχρεώσεων”
Άσκησε κριτική στην Ε.Ε μιλώντας για “ακαμψία και αδυναμία των αξιωματούχων της να λάβουν αποφάσεις με πιθανότητα να οδηγήσουν σημαντικό αριθμό εφοπλιστών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης”
Στην ίδια κατεύθυνση υπερασπιζόμενος τις θέσεις της Ε.Ε.Ε έκανε λόγο “ότι ασκούνται πιο έντονες πιέσεις από συγκεκριμένα λόμπυ για την αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος που ισχύει για την ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία στην Ε.Ε”.
Επανέλαβε την υμνολογία και αγιοποίηση των εφοπλιστών στο πλαίσιο των λόγων του “αριστερού” Τσίπρα ότι δήθεν “αποτελείτε τους εκπροσώπους του πιο υγιούς και εξωστρεφούς τομέα της ελληνικής οικονομίας που χρόνια τώρα χτίζετε γέφυρες επικοινωνίας της Ελλάδας με τον έξω κόσμο και φροντίζετε ώστε η ελληνική σημαία να κυματίζει στα πέρατα του κόσμου. Για τον λόγο αυτό σας αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και όλοι οι Έλληνες σας οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ για τα όσα έχετε προσφέρει και θα συνεχίσετε να προσφέρετε σε αυτόν τον τόπο”!!!
Στην ίδια κατεύθυνση ήταν και οι δηλώσεις του αναφορικά με την Ακτοπλοΐα και τα πλοία μικρών αποστάσεων.
Σχετικά με τους Ναυτεργάτες (τους Ναυτικούς όπως αρέσκεται το αστικό πολιτικό σύστημα να τους αναφέρει) το μόνο που υπήρχε στην ομιλία του ήταν ότι θα διατηρηθεί η υψηλή φορολογία στα εισοδήματά τους και ότι αυτή θα μειωθεί στο αόριστο μέλλον.
Πιο κυνική, ξεδιάντροπη πολιτική και ταξική τοποθέτηση δεν θα μπορούσε να γίνει αναφορικά με την κατάσταση και τα προβλήματα της Ναυτιλίας.
Η ανεργία στην ναυτεργασία, η μαύρη ανασφάλιστη και χαμηλόμισθη εργασία, οι καθηλωμένοι μισθοί εδώ και 10 χρόνια, τα εργασιακά προβλήματα, ο μαζικός διωγμός των πληρωμάτων από την ποντοπόρο ναυτιλία, το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας του συνδικαλιστικού κινήματος και της αναχρονιστικής νομοθεσίας, η κατάργηση των ασφαλιστικών μας ταμείων, το τσάκισμα των συντάξεων και των λοιπών κοινωνικοασφαλιστικών παροχών, η διάλυση του Οίκου Ναύτη, η καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων, η καταστρατήγηση των ΣΣΕ, οι συνθέσεις καρμανιόλα των Μουσουρούλη – Βαρβιτσιώτη στην Ακτοπλοΐα και την Αδριατική (ν.4150/2013), η διατήρηση της αντιδραστικής – αντεργατικής νομοθεσίας για το απεργοσπαστικό πλοίο, οι επιχειρησιακές συμβάσεις και τόσα άλλα δεν αποτελούν λόγο ούτε τυπικής αναφοράς για τον αρμόδιο Υπουργό επί της Ναυτιλίας της Ν.Δ.
Ο κ. Πλακιωτάκης είναι γνωστός, όπως και οι θέσεις της Ν.Δ επίσης, και δεν μας εκπλήσσουν στο ελάχιστο…
Αυτό που οικοδόμησε με την αντιδραστική και εφοπλιστόδουλη πολιτική του ο ΣΥΡΙΖΑ το διατηρεί και το διευρύνει στο έπακρο η δεξιά κυβέρνηση της Ν.Δ.
Προφανώς αντιπολίτευση στην αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική δεν περιμένουμε από το αστικό πολιτικό προσωπικό όπως αυτό διαμορφώθηκε στις πρόσφατες εκλογές, το οποίο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι πολιτικές τους κατά συντριπτική πλειοψηφία κινούνται στον άξονα της ανταγωνιστικότητας και της ενίσχυσης της επιχειρηματικής κερδοφορίας.
Προφανώς επίσης το ίδιο ισχύει για το παραδομένο και υποταγμένο στις ίδιες πολιτικές συνδικαλιστικό προσωπικό.
Όμως οι Ναυτεργάτες και η ΠΕΝΕΝ που έχουν αποδείξει διαχρονικά ότι είναι από τα πλέον μαχητικά τμήματα της εργατικής τάξης και του ανεξάρτητου ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, παρά το δυσμενέστατο πολιτικό συσχετισμό, θα σταθούν με όλες τις δυνάμεις τους αποφασιστικά ενάντια στην βάρβαρη πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ.
Τέλος οφείλουμε μια απάντηση που αφορά την επαναλαμβανόμενη υποκριτική ψευτοθεωρία που αναπαράγεται από όλες τις κυβερνήσεις (Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ) – ΣΥΡΙΖΑ) ότι η Ναυτιλία είναι “εθνικό κεφάλαιο” ή “εθνική υπόθεση”, για αυτό, όπως ισχυρίζεται ο κ. Πλακιωτάκης, χρειάζεται “εθνική προσπάθεια”, “ο ναυτιλιακός κόσμος (η εφοπλιστική ελίτ) να παραμείνει πρωταγωνιστής”!!!
Πίσω από το ψευδεπίγραφο περί εθνικής Ναυτιλιακής πολιτικής (το εφεύρημα αυτό εμφανίζεται για πρώτη φορά σε έγγραφο της Ε.Ε.Ε το 1923) βρίσκεται μια σκληρή βάρβαρη ταξική πολιτική που παρέχει απλόχερα προνόμια στο παρασιτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, είναι το δόγμα που υπηρέτησαν σαν πιστά μαντρόσκυλα όλες ως τώρα οι αστικές κυβερνήσεις και στην πορεία αυτής της πολιτικής έχουν ισοπεδώσει τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, τις θέσεις εργασίας και έχουν αποδεκατίσει το ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό το οποίο έχουν αποβάλει στο όνομα της περιβόητης ανταγωνιστικότητας.
Στην ουσία συνιστά ένα ιδεολόγημα των ίδιων των εφοπλιστών μέσα από μια ευρεία πολιτική συναίνεση να νομιμοποιείται το καθεστώς των προνομίων που έχουν επιβάλει στην επιχειρηματική τους δράση.
Μια κάστα εφοπλιστών μέσα από αυτό το άθλιο καθεστώς των φοροαπαλλαγών και του εργασιακού μεσαίωνα το αστικό πολιτικό σύστημα τους εξασφαλίζει προνόμια που μεταφράζονται σε δισεκατομμύρια κέρδη..
Ο Τσίπρας και οι θλιβεροί Υπουργοί επί της Ναυτιλίας γονυπετείς τους εκλιπαρούσαν 4,5 χρόνια από αυτά τα ιλιγγιώδη κέρδη τους που τους εξασφάλισαν με το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο να επενδύσουν στην Ελλάδα, όμως αυτοί έστελναν τις παρακλήσεις τους στον κάλαθο των αχρήστων….
Τα εγκώμια, οι φιλοφρονήσεις, οι παρασημοφορήσεις και οι αγιοποίησή τους δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα….
Την ίδια πολιτική υπόσχεται ότι θα ακολουθήσει ακόμη πιο αποφασιστικά η δεξιά κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα και οι Ναυτεργάτες δεν έχουν τίποτα το θετικό να περιμένουν από την νέα κυβέρνηση, το αντίθετο περιμένουμε κλιμάκωση της επιθετικότητας του κεφαλαίου και της κυβερνητικής πολιτικής.
Είμαστε βέβαιοι ότι η προσωρινή υποχώρηση του εργατικού και λαϊκού κινήματος θα δώσει την θέση της σε μια νέα ανάταση και προοπτική η οποία είναι μονόδρομος για τα εργατικά προβλήματα και συμφέροντα.
Αντώνης Νταλακογεώργος
Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ