Δηλαδή αν αλλάξει το νόμισμα και γίνει δραχμή έτσι απλώς θα μειωθούν κι οι τιμές των προϊόντων; Δηλαδή θα πουν οι καπιταλιστές που έχουν στα χέρια τους το εμπόριο του πετρελαίου, “αφού το πετρέλαιο με τη δραχμή έκανε το 1999 (προ κρίσης που εμείς προκαλέσαμε) 62 δρχ. το λίτρο, τόσο θα τους το δίνουμε και τώρα μην κάνουμε αισχροκερδεια… “ε; ΄Εχουμε τόσο καλούς καπιταλιστές και δεν το ξέραμε;
Κι αν πεις και για τους μισθούς; Θα πουν οι καλοί καπιταλιστές: “Ρε σεις 170000 δρχ ήταν ο βασικός μισθος το 1999,(προ κρίσης που εμείς προκαλέσαμε) τόσο θα τους δίνουμε κι εμείς από δω και πέρα.Μη σου πω και παραπάνω. Θα κλέβουμε τους εργατες μας;”
Βλέπετε εσείς μια τέτοια διάθεση εκ μέρους των καπιταλιστών; Γιατί εγώ βλέπω το ακριβώς αντίθετο. Ζητάνε ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις μισθών και ακόμη μεγαλύτερες θυσίες απ’ τους εργαζόμενους. Και τις παίρνουν. ΄Οπως και τις φοροαπαλλαγές με ΠΝΠ αμα λάχει να πούμε.
Τελικά στον καπιταλισμό, με όποιο μειγμα διαχείρισης κι αν κυβερνάς, ο λαός θα την πληρώνει. Γιατί οι καπιταλιστές είτε με ευρώ είτε με δραχμή, να βγάζουν ακόμη περισσότερο κέρδος θα κοιτάνε. Και τα τσιράκια τους που θα κυβερνάνε για λογαριασμό των καπιταλιστών -με οποιοδήποτε μείγμα διαχείρισης του καπιταλισμού- θα κοιτάνε να ικανοποιήσουν τα συμφέροντα των αφεντικών τους. Αλλιώς δε θα ξαναβγούνε. Αυτό αποδείχτηκε και με τον “πρώτη φορά αριστερά” σύριζα. Που κάποιοι εξωκοινοβουλευτικοί αριστεροί σκοτώνονταν να τρέχουν να τους χειροκροτάνε όταν διαπραγματεύονταν για τις τράπεζες και τους πλούσιους και σκοτώνονταν να προπαγανδίζουν το “ΟΧΙ’ του Τσίπρα που δήθεν θα ήταν και διαπραγματευτικό όπλο. Ναι, ήταν όντως διαπραγματευτικό όπλο. Για να πει ένα καραμπινάτο “ΝΑΙ” στους δανειστές. Με τη συμπαράσταση της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, και του ΠΟΤΑΜΙΟΥ.
Πολλά λες Έφη. Εγώ ξέρω πως η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, ο Ποτάμης, ο Λεβέντης, και ο ΣΥΡΙΖΑ, που αποτελούν το πολιτικό προσωπικό της αστικής τάξης, έχουν λυσσάξει υπέρ του ευρώ. Το ίδιο και ο ΣΕΒ και γενικά οι καπιταλιστές. Και δυστυχώς, το ίδιο και συ και το “Κ”ΚΕ σου.
Μπορεί εγώ να λέω πολλά εσύ δε μου απαντάς όμως σε αυτά που λέω. Και το ΚΚΕ ξέρεις πολύ καλά ότι δεν έχει λυσσάξει υπέρ του ευρώ αλλά σου λέει ότι είτε με ευρώ είτε με δραχμή είτε με ρουβλι ή δεν ξέρω ποιο άλλο νόμισμα όταν τα μέσα παραγωγής τα έχουν στα χέρια τους οι καπιταλιστές, προκοπή δε θα δούμε. Γιατί ουτε οι μισθοί μας θα αυξηθούν ούτε οι συντάξεις ούτε τίποτα. Πες μου σε ποια χώρα της ΕΕ που δεν είναι στην ευρωζώνη ο λαός της περνάει καλά; Αφού το ευρώ είναι για σένα ο δαίμονας κι όχι το πολιτικό σύστημα.
Δεν μου τα λες καλά Έφη. Το “Κ”ΚΕ, και συγκεκριμένα τα πιο επίσημα χείλη του, δηλ. η Παπαρήγα και ο Κουτσούμπας, υποστηρίζει η έξοδος από την ευρωζώνη θα είναι καταστροφή για το λαό. Παραπέρα: Με αυτή τη θέση υπερ της παραμονής στην ευρωζώνη, το “Κ”ΚΕ, έστω έμεσα, υποστηρίζει την παραμονή της χώρας στην ΕΕ, γιατί όταν υποστηρίζεις την παραμονή της χώρας στην ευρωζώνη, αυτόματα υποστηρίζεις την παραμονή την παραμονή της στην ΕΕ (προφανώς δεν είναι δυνατόν μια χώρα να παραμείνει στην ευρωζώνη και να βγει από την ΕΕ!!). Επίσης, όταν το “Κ”ΚΕ μας λέει ότι για να βγούμε από την ΕΕ πρέπει να… αλλάξουν οι παραγωγικές σχέσεις, πρακτικά αναβάλλει επ’ αόριστον την έξοδο από την ΕΕ με τη μέθοδο “στρίβειν δια του αρραβώνος” που εδώ γίνεται ‘στρίβειν δια της σοσιαλιστικής επαναστάσεως”. Πολύ περιληπτικά, για την αντίληψη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η αντικαπιταλιστική-εργατική πολιτική (διαγραφή του χρέους, ανατροπή των μνημονίων, εθνικοποίηση τραπεζών και βασικών τομέων της οικονομίας χωρίς αποζημίωση και με εργατικό έλεγχο, χτύπημα των κερδών και της εξουσίας του κεφαλαίου υπέρ των λαϊκών αναγκών και των αυξήσεων σε μισθούς-συντάξεις) μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την επανάσταση αν υπάρχει ένα ισχυρό ταξικά ανασυγκροτημένο εργατικό κίνημα και μια ισχυρή επαναστατική αριστερά. Δηλ. το ισχυρό κίνημα και η ισχυρή επαναστατική αριστερά είναι που θα επιβάλλουν την αντικαπιταλιστική ανατροπή που μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την επανάσταση. Προσοχή όμως: η βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της αντικαπιταλιστικής ανατροπής είναι η αποδέσμευση από ευρώ/ΕΕ για τους γνωστούς λόγους. Δεν έχω το χρόνο και την υπομονή για πιο εκτενή ανάλυση. Επειδή φαίνεσαι καλοπροαίρετο άτομο, σε παραπέμπω στις ιστοσελίδες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, του ΠΡΙΝ, αλλά και εδώ στην Παντιέρα. Θα βρεις άφθονο υλικό για όλα αυτά, αρκεί να έχεις το χρόνο και τη διάθεση για μελέτη. Καλό διάβασμα!
Ηλέκτρα
Από το ΟΧΙ δεν καταλάβατε τίποτα. Ούτε εσείς που το πολεμήσατε ούτε, δυστυχώς, και αρκετοί από όσους το πίστεψαν, όπως το πίστεψαν ή όπως προσπάθησαν να το ερμηνεύσουν ή να το προσανατολίσουν για εκλογικούς λόγους. Διαβάζοντας τα πρώτα άρθρα εκτιμήσεων για τις συγκεκριμένες εκλογές, που όλοι είχαν εκτιμήσει γιατί γίνονται και πως, αρκετοί φωνάζουν ότι ηττήθηκε το ΟΧΙ, έκλεισε τον κύκλο του, κλπ. Και φωνάζουν, κυρίως, όσοι στάθηκαν ενάντια, όπως το ΚΚΕ. Ή όσοι είχαν τη θεσμική δυνατότητα να το υπερασπιστούν ΑΜΕΣΑ, το ίδιο βράδυ που ο Τσίπρας το μετέτρεπε σε ΝΑΙ και δεν τόκαναν. Ο λαός δεν έκλεισε με το ΟΧΙ του επειδή στο κοινοβουλευτικό παιχνίδι του συστήματος, κάποιες πολλές εκατοντάδες χιλιάδες δεν πήγαν να ψηφίσουν και αυτοί που ψήφισαν έδωσαν ένα αναγκαστικό αποτέλεσμα κυβερνησιμότητας. Και δεν έκλεισε για τον απλό λόγο ότι οι ανάγκες του είναι παρούσες. Είστε τόσο σίγουροι όλοι ότι θα παραιτηθεί από την υπεράσπισή τους;
Ποιός “λαός” ρε Ηλέκτρα, θα μας τρελλάνεις κι εσύ!
Αυτός ο “λαός”, που δεν έβγαλε κιχ όταν το “ΟΧΙ” του έγινε “ΝΑΙ” μέσα σε 24 ώρες; Το …ΚΚΕ τον εμπόδισε;!;!
Αυτός, που προχτές απείχε η ψήφισε κατά 90% παραμονή στην ΕΕ/€ και εφαρμογή των μνημονίων, όπως διαμορφώθηκαν;
Ο κοσμάκης, εγκλωβισμένος στην αντισοσιαλιστική και αντικομμουνιστική προπαγάνδα ΟΛΩΝ σας, γύρεψε απλά ένα λιγώτερο τσουχτερό μνημόνιο, ακριβώς, όπως φρόντισε να το ερμηνεύσει αυτός, που το ζήτησε το “ΟΧΙ”, ο Τσίπρας, σαν την μόνη “ρεαλιστική” προοπτική.
Το δημ(ι)οψήφισμα ήταν μια παπατζήδικη μανούβρα, μια παγίδα για να εγκλωβίσει και να διασύρει την Αριστερά, εντός και εκτός εισαγωγικών.
Ηταν η πανηγυρική ανανέωση της νομιμοποίησης του Τσίπρα να υπογράψει την υποταγή του ελληνικού λαού, μετά από το εξάμηνο σόου της “αντίστασης” και της “σκληρής διαπραγμάτευσης”.
Δυστυχώς, μόνο το ΚΚΕ και τα δύο μλ δεν πέσανε στην παγίδα.
Αλλά, ποιός τους άκουγε, όταν σιγοντάρατε, για μια ακόμη φορά, όλοι οι υπόλοιποι “αντικαπιταλιστές, αριστεροί κλπ.”;
Και τι κατηγοράτε τώρα τη “ΛΑ”.Ε; Ποιοί τρέχανε εκλιπαρώντας συνεργασία, μόλις δύο βδομάδες πριν; Η χυλόπιτα σας έσωσε από τα χειρότερα…..
Κακό πράγμα η αποξένωση από την πραγματικότητα, ακόμη χειρότερο η αποστασιοποίηση και από τη λογική.
Το ότι ο λαός είπε ένα ξεκάθαρο ΟΧΙ στα μνημόνια δεν σου λέει τίποτα. Λογικό μου φαίνεται για κόμματα και τους οπαδούς τους που είναι βαθιλα απομονωμένοι από το λαό, περιχαρακωμένοι και που έχουν χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα… Και προφανώς το μήνυμα των εκλογών δεν ήταν αυτό που θα θέλατε εκεί στο “Κ”ΚΕ: ο λαός δεν είπε ναι στα μνημόνια. Υπέκυψε, δυστυχώς, στον εκβιασμό του άθλιου Τσίπρα και των Γερμανών, ψηφίζοντας με τη λογική του μικρότερου κακού για να μην ξαναγυρίσουν οι Σαμαροβενιζέλοι. Και το “Κ”ΚΕ έχασε κάποιες δεκάδες χιλιάδες ψήφους. Γι’ αυτό δεν λες τίποτα;
Ηλίας Τζ.
Αν ψήφισες στο δημ(ι)οψήφισμα και δεν κατάλαβες τι (δεν, Ο.Κ.) ψήφισες…., δε σου φταίει κανένας.
Το ερώτημα ήταν για ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ, όπως έγραφε το ψηφοδέλτιο, που επέλεξες να σταυρώσεις με “οχι”.
Μπορεί εσύ κι άλλοι δέκα να ΕΝΝΟΟΥΣΑΤΕ “ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ” αλλά ΔΕΝ ΤΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ!
Η ψήφος σας αθροίστηκε σε κείνο, που έγραφε, και όχι σε αυτό, που ενδεχομένως εννοούσατε οι λίγοι.
Η μεγάλη πλειοψηφία το ~58% από το 62% ψήφισε σύμφωνα με τις οδηγίες του Τσίπρα, ο οποίος είχε ξεκαθαρίσει το νόημα του “ΟΧΙ”, που ζητούσε, και ΔΕΝ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ όταν την επομένη είπε “ΝΑΙ” σε ένα παρεμφερές μνημόνιο: “Αυτό μπορούσα, αυτό πέτυχα, όπως είχα ξεκαθαρίσει”. Ο “λαός” αποδέχτηκε αυτόν τον ραγιάδικο συμβιβασμό-υποταγή γιατί τέτοια εντολή έδοσε με το δημιοψήφισμα, και αυτό αποδείχτηκε πανηγυρικά την 20/9/2015.
Χαϊδέψατε ραγιάδικα αυτάκια και γίνατε συνυπεύθυνοι της μεγαλύτερης ξευτίλας, από καταβολής ελληνικού κράτους. Ο Τσίπρας για άλλη μια φορά σας έβαλε στο βρακί του.
Το ΚΚΕ είναι ικανό να χάσει και τις 300χιλ. ψήφους του, προκειμένου να διατηρήσει την κομμουνιστική και επαναστατική του αξιοπρέπεια.
Οι ρεφορμιστικές αυταπάτες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και οι γενικόλογες αντικαπιταλιστικές κορόνες, τα δήθεν μεταβατικά προγράμματα δεν αρκούν.
Επανάσταση ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΉ χρειαζόμαστε που θα λύσει το ζήτημα της ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής , θα βάλει τις βάσεις για άλλες σχέσεις κοινωνικές, για άλλο τρόπο ζωής, με ισότητα και ελευθερία.
Μάλιστα. Σαν να κάνει κήρυγμα ο παπάς της ενορίας, αλλά αντί να μας λέει για τα καλά της ενάρετης και σύμφωνα με τα χριστιανικά ιδεώδη ζωής, μας προπαγανδίζει τα ιδανικά της επανάστασης και του σοσιαλισμού. Ό,τι δηλαδή αποτελεί την πολιτική πρόταση του “Κ”‘ΚΕ σήμερα: μιά απλή έκθεση ιδεών για τα καλά του σοσιαλισμού, χωρίς να ασχολείται καθόλου, θεωρητικά και πρακτικά, ΠΩΣ θα φτάσουμε στην επανάσταση και το σοσιαλισμό…
Δεν ονειρεύονται επιστροφή στην καπιταλιστική Ελλάδα της δραχμής. Κάνεις λάθος. Η έξοδος από την ευρωζώνη/ΕΕ μπορεί να οδηγήσει στην επανάσταση και το σοσιαλισμό.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, μετά την ανατροπή της επίθεσης του κεφαλαίου και των μνημονίων, και των πληγμάτων που θα έχουν δεχθεί η εξουσία και τα κέρδη του κεφαλαίου, αλλά και επίσης λόγω της σύγκρουσης με την ΕΕ,θα έχει οξυνθεί η ταξική παλη. Ο λαός με την ίδια του την πείρα θα πειστεί για την αναγκαιότητα της επανάστασης. Αντικαπιταλιστική ανατροπή της επίθεσης σημαίνει ότι η εξουσία και τα κέρδη του κεφαλαίου θα κλονιστούν/μειωθούν. Οι εργατικές κατακτήσεις που θα πραγματοποιηθούν τότε θα είναι ασταθείς και προφανώς η αστική τάξη θα αντιδράσει. Τότε ελπίζουμε ότι οι εργαζόμενοι με την ίδια τους την πείρα θα κατανοήσουν την αναγκαιότητα της επανάστασης που θα σημάνει τη συνολική ανατροπή του καπιταλισμού, και της εξουσίας και του κράτους της αστικής τάξης. Αυτή θα είναι μια γνήσια εργατική εξουσία, όχι η καρικατούρα της, η “λαϊκή-εργατική εξουσία” που επαγγέλεται το “Κ”ΚΕ, που περνάει – προφανώς! – μέσα από την εκλογική ενίσχυσή του, και για την οποία το μόνο σίγουρο είναι ότι θα σημαίνει τη σταλινικού τύπου ολοκληρωτική επιβολή του Κόμματος στην κοινωνία.
Ο αστρολόγος είναι γνωστός, λίτσα: Είναι η αναπαλαίωση του σοσιαλδημοκρατικού ονείρου. Φκειασιδωμένη “επαναστατικά”.
Ο,τι στην πραγματικότητα φοβούνται είναι αυτό: “Η σταλινικού τύπου ολοκληρωτική επιβολή του Κόμματος στην κοινωνία”. Αλλά δεν το πολυλένε γιατί χαλάει το επαναστατικό φκειασίδωμα, και ξέρουν πως θα συναντήσουν αντιδράσεις ΚΑΙ μέσα στην Ανταρσύα, που δε συμμερίζονται όλοι αυτή την αναπαραγωγή της πιο χυδαίας αστικής προπαγάνδας, τύπου χουντικής ΥΕΝΕΔ, Γεωργαλά κλπ.
Η κυρίαρχη τάση στην Ανταρσύα είναι ένα είδος Πασόκ με σφυροδρέπανα και τσιτάτα του Λένιν. Ανεξαρτήτως συνιστωσών.
Ηλίας Τζ.
Βασιλάκο, 22/09/2015 at 03:57,
για πέστο αυτό με δικά σου λόγια, πως το φαντάζεσαι.
Εννοώ το “μπορεί να οδηγήσει στην επανάσταση κλπ.”
Είμαι όλος αυτιά.
Ο δρόμος για την επανάσταση είναι να βγεις απ’ το ευρώ, να συμμαχήσεις και με την καπιταλιστική Ρωσία και να “εθνικοποιήσεις” καμιά ψιλοφαλιρισμένη τράπεζα. Τι, δεν είναι;
Τώρα σοβαρά, περιμένεις απάντηση σε ένα σχόλιο που κινείται μεταξύ χυδαιότητας και συνωμοσιολογίας; Καλύτερα να προβληματιστείς που εκεί στο πάντα Πάνσοφο και Αλάνθαστο Κόμμα δεν προτείνετε απολύτως ΤΙΠΟΤΑ γιατην ανατροπή της κυρίαρχης αστικής πολιτικής…
Eλα, Κώστα, μην είσαι δύσκολος, ο Βασίλης μας εξήγησε εμμέσως και εν μέρει με δικά του λόγια, στο 25/09/2015 at 18:54, τι εννοεί!
Πάμε λοιπόν, μπας και τα ξεμπλέξουμε:
Το σκέτο “Η έξοδος από την ευρωζώνη/ΕΕ μπορεί να οδηγήσει στην επανάσταση και το σοσιαλισμό”, διορθώθηκε σε “η αντικαπιταλιστική-εργατική πολιτική( τίνος;)….μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την επανάσταση….”, και εμπλουτίστηκε με την προσθήκη του όρου “αν υπάρχει ένα ισχυρό ταξικά ανασυγκροτημένο εργατικό κίνημα και μια ισχυρή επαναστατική αριστερά ” και το τελευταίο είναι, που θα επιβάλει μια μυστήρια “αντικαπιταλιστική ανατροπή”, που πρέπει κι αυτή να μας την εξηγήσει με δικά του λόγια ο Βασίλης γιατί από τα συμφραζόμενα το εκλαμβάνω σαν νεολογισμό αγνώστου σημαινομένου για μένα, δεν ξέρω για σένα.
(Θα μπορούσα να το εκλάβω σαν άλλη διατύπωση για την Επανάσταση, αλλά ο Βασίλης το διαχωρίζει ρητά).
Ομως…”βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της αντικαπιταλιστικής ανατροπής είναι η αποδέσμευση από ευρώ/ΕΕ ….” Νάσου πάλι ξεκρέμαστη, ουρανόθεν, η περιπόθητη “αποδέσμευση-πριν-από-την-ανατροπή-για-την-ανατροπή-που-θα-οδηγήσει-στην-Επανάσταση”.
Ποιός όμως θα πραγματοποιήσει την αποδέσμευση, οεο;
Ο Βασίλης όμως “δεν έχει χρόνο” (δεκτό) αλλά ούτε και …υπομονή (αυτό …κατανοητό!) να μας τα κάνει πιο λιανά, κι έτσι παραμένουμε στο σκοτάδι.
Δεν τα ξεμπλέξαμε.
Τώρα, να σου πω, δεν ξέρω τι λές εσύ, αλλά όλο αυτό εμένα κάτι από Βάρκιζες και “Πασοκ της Αλλαγής”, μου θυμίζει, αλλά ελπίζω κάποιος άλλος ανταρσυάνος, που θάχει ίσως περισσότερο χρόνο και υπομονή, να μας διαφωτίσει, στα σύντομα και με δικά του λόγια, γιατί ο Λαός εξακολουθεί να είναι όλος αυτιά!
Να απαντήσω λοιπόν στο εξυπνακίστικο, χυδαίο και αλήτικο σχόλιό σου (που αποτελεί απόδειξη του πολύ χαμηλού επιπέδου του συντάκτη του): Την ανατροπή της επίθεσης του κεφαλαίου και την ανατροπή της πολιτικής των μνημονίων θα την πραγματοποιήσει ο ίδιος ο λαός με την πάλη του, το ταξικά ανασυγκροτημένο πολιτικό εργατικό κίνημα. Πολύ όμως αμφιβάλλω αν εσύ τα καταλαβαίνεις αυτά, αφού είσαι γαλουχημένος στην γραφειοκρατική λογική που λέει ότι όλα αρχίζουν και τελειώνουν στην εκλογική ενίσχυση του πάντα Πάνσοφου και Αλάνθαστου Κόμματος που θα πραγματοποιήσει την άνευ περιεχομένου “λαϊκή εξουσία” εκτός του παρόντος πολιτικού χρόνου.
Ηλίας Τζ.
Δε θα σε αφήσω σε χλωρό κλαρί, κι ας προσπαθείς να αμυνθείς με χαρακτηρισμούς.
1. Δεν απάντησες στο ερώτημα: Ποιός θα πραγματοποιήσει την αποδέσμευση από την ΕΕ;
2. Δεν ταυτίζεται η “επίθεση του κεφαλαίου” με την “πολιτική των μνημονίων”. Η τελευταία είναι μόνο μια επιμέρους μορφή της επίθεσης του κεφαλαίου, που έχει και άλλες μορφές.
Αν ο λαός επικεντρωθεί στα μνημόνια, θα την πατήσει όπως ο ταύρος με το πανί.
Αλλωστε, όπως ακούγεται, για παράδειγμα, οι αμερικάνοι φίλοι του Τσίπρα προωθούν μείωση του χρέους, υπό τον όρον όμως “προώθησης των μεταρρυθμίσεων”. Αυτό, που θα φαίνεται σαν νίκη θάναι μια ακόμη μεγαλύτερη ήττα. Στην Ιταλία τα 67 χρόνια όριο συνταξιοδότησης θεσπίστηκαν εδώ και χρόνια, χωρίς μνημόνια. Είναι πολλά τα παραδείγματα.
Εχουμε χορτάσει από τέτοιες “νίκες”, για τις οποίες έχει κατά κόρον πανηγυρίσει το εξωκοινοβούλιο, και μας φέρανε ως εδώ! “Νίκες” του “λαού” για ….λογαριασμό της αστικής του τάξης!
3. “Ταξικά ανασυγκροτημένο πολιτικό εργατικό κίνημα” έχουμε ξαναδεί. Ηταν το πανίσχυρο μεταπολεμικό σοσιαλδημοκρατικό κίνημα στη δυτική Ευρώπη και ιδίως στη Ο.Δ.Γ. Και σε εμάς, δώ, είδαμε την Πασοκάρα, με την πανίσχυρη ΠΑΣΚ-άρα της. Μόνο, που κανένα από αυτά δεν, όχι “ανέτρεψε”, αλλά ούτε καν αναχαίτισε/απέκρουσε την επίθεση του Κεφαλαίου.
Δεν αρκεί η εργατική τάξη νάναι “τάξη καθ’ εαυτήν”. Πρέπει να γίνει και “τάξη για τον εαυτό της”, αλλιώς, ούτε “ανατροπή”, ούτε Επανάσταση.
Μέχρι σήμερα το Ναρ/Ανταρσύα έρριξε άφθονο νερό στο μύλο της σοσιαλδημοκρατίας, σε σημείο, που να το θεωρούν πολλοί πια απλώς άλλη μιαν έκφραση της ίδιας.
Ανώνυμος
το κκε εδώ απ’ το 1974 και μετά οργανώνει την επανάσταση, μα επανάσταση δεν βλέπουμε.
Αυτό που βλέπουμε είναι να χάνονται όλες οι κατακτήσεις της εργατικής τάξης και να γυρίζουμε πενήντα χρόνια πίσω.
Για την κατάντια του κινήματος δεν φταίει ο αντίπαλος, μάλλον εμείς κάτι δεν κάνουμε καλά.
Αντί λοιπόν να πουλάμε ο ένας στον άλλο εξυπνάδες ας ψάξουμε να δούμε τι φταίει…
Μέχρι το ’89 το κκε και το ναρ μαζί(!) οργανώνανε την επανάσταση, και χωριστά βέβαια όλοι οι υπόλοιποι μέχρι σήμερα. Δεκτή η κριτική για όλους.
Το ΚΚΕ διευκρίνισε, διόρθωσε, αν θέλεις, την γραμμή του ολοκληρωμένα στα, 18ο και 19ο, Συνέδρια.
Διαπίστωσε την ωριμότητα των αντικειμενικών όρων της επανάστασης και την μεγάλη υστέρηση του υποκειμενικού παράγοντα σε συνδυασμό με το μεγάλο πισωγύρισμα του εργατικού κινήματος, εξ αιτίας ΚΑΙ των ανατροπών του ’89.
Η ωριμότητα καταργεί την ανάγκη “μεταβατικών σταδίων” (και άρα το ΑΑΔΜ χάνει την στρατηγική του σημασία και γίνεται απλά ένα αναγκαίο και όχι ικανό παρακολούθημα της Επανάστασης).
Αρα ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗ του εργατικού και λαϊκού κινήματος και ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ για τη ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ.
Αυτά συνοπτικά και σταράτα.
Εσύ από το ψάξιμο τι έβγαλες;
Και τι απόγιναν οι διαδοχικές “νίκες”, που διαπίστωναν οι χώροι της εκτός ΚΚΕ “αριστεράς”, με κορωνίδα τη “μεγαλειώδες 62% του “OXI”;!;!
Ηλία Τζ. αρχίζεις και μου δίνεις στα νεύρα. Εκεί στο πάντα Πάνσοφο και Αλάνθαστο Κόμμα έχετε πάθει πανικό γιατί το 2/3 των ψηφοφόρων σας δεν υπάκουσε στις εξωφρενικές εντολές της ανάξιας ηγεσίας σας. Και επομένως τις σας μένει να κάνετε; Υβρίζετε τον ελληνικό λαό που σας αγνόησε. Το ίδιο κάνεις και συ εδώ τώρα. Είσαι υβριστής του λαού επειδή αυτός δεν συμφωνεί μαζί σου. Αφήστε το Κόμμα στην “επαναστατική” μακαριότητά του, μακριά από τις μάζες, κλεισμένο στον εαυτό του. Αφήστε το Κόμμα να ζει μακριά από την πραγματικότητα. Η φράση σου “Το ΚΚΕ είναι ικανό να χάσει και τις 300χιλ. ψήφους του, προκειμένου να διατηρήσει την κομμουνιστική και επαναστατική του αξιοπρέπεια” τα λέει όλα: ο απόλυτος σεχταρισμός, καμιά διάθεση για ευλυγισία στην τακτική και για συμμαχίες, κανένας απολύτως συμβιβασμός. Να σου θυμίσω ότι ο Λένιν στον “Αριστερισμό, παιδική αρρώστια του Κομμουνισμού” αφιερώνει ολόκληρο στο θέμα των συμβιβασμών και απαντάει καταφατικά στην πραγματοποίησή τους όταν είναι αναγκαίο. Εσείς λέτε το απόλυτο ΟΧΙ στους συμβιβασμούς, στις συμμαχίες, στην ευλυγισία στην τακτική και στη σύνδεση της τακτικής με το στρατηγικό στόχο. Οι εργαζόμενοι θέλουν να απαλλαγούμε από τα μνημόνια, η κατάσταση ΔΕΝ είναι επαναστατική, και το Κόμμα δεν ασχολείται με τέτοια…ταπεινά και ασήμαντα θέματα, δηλ. με την ανατροπή των μνημονίων (εμ κοτζάμ επαναστάτες με τέτοια θα ασχολούνται τώρα; είμαστε σοβαροί;), που να συνδέονται με το στρατηγικό μας στόχο, αλλά η “πρόταση” που κάνουν στο λαό είναι η θολή “λαϊκή εξουσία” που μάλλον είναι η “δικτατορία του προλεταριάτου” (!!!), όπως τουλάχιστον την εννοεί το Κόμμα. Και βέβαια, ο καλύτερος δρόμος για την κατά “Κ”ΚΕ “δικτατορία του προλεταριάτου” είναι, ποιός άλλος;, η … εκλογική ενίσχυση του Κόμματος!! Στην πραγματικότητα δεν είστε πολιτικό κόμμα, αλλά μια γιγάντια Σέχτα που … εκλιπαρεί το λαό για την εκλογική ενίσχυσή της!! (Βέβαια είναι αναγκαία μια υποσημείωση εδώ: το λαό τον απασχολεί η επιβίωσή του, κάτι που δεν σας απασχολεί εσάς, και δεν τον απσχολεί ούτε η (άνευ περιεχομένου) “λαϊκή εξουσία” ούτε και η “δικτατορία του προλεταριάτου” (όπως την εννοεί ο καθένας), κάτι που απασχολεί μόνο εσάς!). Σε στόχους που είναι κομβικοί για την ανατροπή των μνημονίων, όπως είναι η έξοδος από ευρωζώνη/ΕΕ λέτε το μεγάλο ΟΧΙ, ενώ στην αρχή της κρίσης διαφωνούσατε και με τη διαγραφή του χρέους. Ένα κομμουνιστικό κόμμα οφείλει να συνδέει την τακτική, τους μεταβατικούς στόχους, στην περίπτωση μας την έξοδο από ευρώ/ΕΕ, τη διαγραφή του χρέους, την ανατροπή των μνημονίων και της επίθεσης του κεφαλαίου, με το στρατηγικό στόχο, που φυσικά δεν είναι άλλος από την επανάσταση και το σοσιαλισμό. Το χειρότερο με σας είναι ότι αρνείστε τον βασικότερο των τακτικών στόχων (την έξοδο από την ΕΕ) στο όνομα του στρατηγικού στόχου!
παραληρείς ή τέτοια σας λένε και τα χάφτετε αμάσητα;
Ηλίας Τζ.
Αν σου δίνω στα νεύρα, μπορείς να αγνοήσεις τα σχόλιά μου.
Καταρχήν το Πάνσοφο και Αλάνθαστο Κόμμα εκπροσωπείται από τα όργανά του, όχι από εμένα, που απλώς τον εαυτό μου εκφράζω.
Για τα περι “υβριστών του Λαού”, “σεχταριστών”, “γιγάντιας Σέχτας(!)”, “μακαριότητας” κλπ., θα συμφωνήσω με τον Κώστα Β. Πρόκειται για παραλήρημα.
Περί της … “κομβικότητας” τον μνημονίων τάπαμε παραπάνω στο 16:02.
Για την έξοδο από €/ΕΕ εξακολουθείτε όλοι εν χορώ να επιμένετε στην διαστρέβλωση της θέσης του ΚΚΕ, προφανώς γιατί δεν έχετε άλλη άμυνα.
Το ΚΚΕ από καταβολής ΕΟΚ/ΕΕ παλεύει για την αποδέσμευση. Αλλά όσο υπήρχε η ΕΣΣΔ, και άρα αποκούμπι, συζητιόταν (χωρίς να είναι και λυμμένο) η αποδέσμευση χωρίς λαϊκή εξουσία, ακριβώς σαν βήμα προς αυτήν. Αλλά σήμερα, μια αποδέσμευση χωρίς παράλληλα κατάληψη της εξουσίας, θα αποδειχτεί ένα ακόμη κόλπο της αστικής τάξης, μια “ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ” ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ, επανάληψη σε μείζονα κλίμακα της “αριστερής παρένθεσης”, που ζήσαμε στο 7-μηνο. Δηλαδή μια κλασσική μεθόδευση της α.τ. για να εμπεδώσει ο λαός το ΤΙΝΑ.
Ισως και να το είχαμε βιώσει ήδη, αν δεν υπήρχε η πεισματάρικη άρνηση του ΚΚΕ να συνεργήσει σε αυτούς τους τυχοδιωκτισμούς των αστών.
Αυτά προς το παρόν και για τα υπόλοιπα θα συζητήσουμε αν απαντήσεις στο (1) του 16:02.
Βασίλης
Και κάτι ακόμα λαλίστατε Ηλία Τζ.: Το να απαιτούμε από το “Κ”ΚΕ να συνδέει τους τακτικούς με τους στρατηγικούς στόχους είναι άνευ νοήματος γιατί από την πολιτική πρόταση του “Κ”ΚΕ απουσιάζουν παντελώς οι τακτικοί στόχοι, απουσιάζει παντελώς η τακτική! Ή μάλλον όχι, κάνω λάθος: η πρόταση του Κόμματος για το σήμερα είναι η εξής μία: εκλογική ενίσχυση του Κόμματος (και τίποτε άλλο)! Εκτός από αυτόν τον υπερεπαναστατικό στόχο, το “Κ”ΚΕ δεν προτείνει ΤΙΠΟΤΑ για το σήμερα, για τον ορατό πολιτικό χρόνο, για την ανατροπή των μνημονίων και της επίθεσης του κεφαλάιου.
Κι εδώ ανακρίβειες: Το ΚΚΕ έχει ταχτική, προσαρμοσμένη στην σημερινή κατάσταση. Λέγεται “ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ”. Εχει επιλέξει δηλαδή τις κοινωνικές συμμαχίες στην βάση (…”από τα κάτω”, χα, χα!).
Απόλυτα λογικό όταν οι εν δυνάμει “αριστεροί” πολιτικοί του σύμμαχοι άγονται και φέρονται από τέτοιο μίσος στο ΚΚΕ και τον Στάλιν, όπως αποδείχνει και η συζήτηση εδώ. Πέρα από τις επίσης σοβαρότατες πολιτικές διαφορές, που δεν παύετε και οι ίδιοι να τονίζετε – και πολύ καλά κάνετε. Θα ήταν τρελλό οτιδήποτε άλλο. Αρα το ΚΚΕ είναι συνεπές στην πολιτική του.
Αυτά τα ζητήματα μόνο ο Λαός θα τα λύσει.
Βασίλης
Συμπλήρωμα στο σχόλιο “26/09/2015 at 16:12” λόγω …απώλειας μιας λέξης. “Να σου θυμίσω ότι ο Λένιν στον «Αριστερισμό, παιδική αρρώστια του Κομμουνισμού» αφιερώνει ολόκληρο κεφάλαιο στο θέμα των συμβιβασμών και απαντάει καταφατικά στην πραγματοποίησή τους όταν είναι αναγκαίο.” Λόγω κεκτημένης ταχύτητας, από το σχόλιο απουσίαζε η λέξη “κεφάλαιο”, η οποία συμπληρώθηκε τώρα.
Ο Λένιν πάντα διέκρινε τους συμβιβασμούς, που μας πάνε ένα βήμα μπροστά, από τους “συμβιβασμούς”, που μας πάνε δύο (η και εκατό) βήματα πίσω. Αχαρη τσιτατολογία.
Ανώνυμος
για το αν ένα κόμμα έχει σωστή γραμμή δεν αποφασίζει το ίδιο αυτάρεσκα
υπάρχουν κριτήρια σύντροφε.
η γραμμή είναι σωστή
όταν καταφέρνει να ενώσει την τάξη στη βάση των άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων που έχει θέσει.
όταν ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες μπορεί να έχει μικρές η μεγαλύτερες νίκες.
για να μπορεί να έχει αυτά τα αποτελέσματα πρέπει να μάθει να αναγνωρίζει το πως σε κάθε φάση η βασική αντίθεση μεταξύ εργασίας και κεφάλαιου εκφράζεται και πια είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά της για να μπορεί να καθορίζει την πολιτική των συνεργασιών του.
το κκε ενώ κάνει μια καταρχήν σωστή ανάγνωση ως προς την αντικειμενική
κατάσταση δυστυχώς δεν μπορεί να επεξεργαστεί γραμμή για το σήμερα.
Αυτό είναι το ιστορικό πρόβλημα του κόμματος.
Κατά περιόδους ή χανότανε στο υπερπέραν υπηρετώντας δήθεν τους στρατηγικούς του στόχους ή υποκλινόταν στο άμεσο και γίνονταν ουρά των μικροαστικών και αστικών κομμάτων.
Στη σημερινή φάση ψάγνει τη γραμμή.
Προς το παρών ο λόγος του είναι χαώδης σε βαθμό που μπερδεύει και τα ίδια του τα μέλη και η δράση του πλήρως αναποτελεσματική και αποσυσπειρωτική.
Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει κατορθωτό το κόμμα να βγει απ’ την μίζερη αυτάρκειά του, να σκεφτεί και να δράση έτσι ώστε να είναι ωφελιμο για τη τάξη που λέει πως θέλει να εκφράζει.
Άκου Βασίλη, δεν ξέρω αν έχει πραγματικά κάποιο νόημα να σου απαντήσω, αλλά (και παρά την ακατανόητη υπεροψία και το γραφικό στιλάκι αυθεντίας) ας κάνω μια απόπειρα, έτσι, για να μην ακούγονται τερατολογίες-
Αντιπαρέρχομαι τις φαιδρότητες του τύπου “τα 2/3, τα 49/78″ κλπ των ψηφοφόρων που ‘δεν υπάκουσαν” κλπ. φαντασιοπληξίες. Ας πάμε στο ζουμί: Ως προς το περιβόητο, “κοσμογονικό” δημοψήφισμα που το κάνατε παντιέρα κι εσείς και οι άλλοι οπορτουνιστές της ΛΑ.Ε. (στην κλασική ναρίτικη τυχοδιωκτική λογική του να βρούμε κάτι “για να βγούμε στον αφρό”):
-Ψηφίσατε (κι αυτό είναι αντικειμενικό) ΜΑΖΙ με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, βάζοντας για άλλη μια φορά πλάτη στους σ/φους σας και στους τακτικίστικους ελιγμούς τους.
-Η όλη διενέργεια του δημοψηφίσματος δεν ήταν παρά επικοινωνιακό κολπάκι εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να φέρουν λάου-λάου το δικό τους μνημόνιο- κι εσείς (πάλι αντικειμενικά) ήσασταν οι καλύτεροι προπαγανδιστές του.
-Ψηφίζοντας ΟΧΙ (στην πρόταση Γιούνκερ) κλείνατε αντικειμενικά το μάτι στην πρόταση Τσίπρα, αλλά και κουτοπόνηρα στους συριζαίους ψηφοφόρους. Αν δεν το θέλατε αυτό και προτιμούσατε μια καθαρή στάση δε σας εμπόδιζε κανείς, πράγμα όμως που μόνο το ΚΚΕ έκανε- εσείς προτιμήσατε να παίξετε παιχνιδάκια
-Το ΟΧΙ μέσα σε λίγες ώρες έγινε ΝΑΙ χωρίς να ανοίξει μύτη, αλλά κανείς σας δε φάνηκε να προβληματίζεται, ίσα ίσα συνεχίσατε το παραμύθιασμα από κει που το άφησε ο Τσίπρας
-Το αρνητικό εκλογικό αποτέλεσμα μόλις λίγες βδομάδες μετά το “ηρωικό” ΟΧΙ δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις αναλύσεις σας. Πού πήγε το 62% “όχι στο μνημόνιο, στη λιτότητα, στην ΕΕ” και δεν ξέρω γω τι άλλο κοτσάρατε από πίσω;
(συνέχεια από πριν)
Η εικόνα που έχεις (ή σου έχουν φτιάξει) για το ΚΚΕ ελάχιστα απέχει απ’ αυτήν που συνειδητά και σχεδιασμένα καλλιεργούν γι’ αυτό τα αστικά κόμματα, τα αστικά ΜΜΕ και γενικά οι πολιτικοί αλλά και φυσικοί εκπρόσωποι του κεφαλαίου, ενώ ταυτόχρονα απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα, είτε σ’ αρέσει είτε όχι. Αυτό ίσως θα έπρεπε να σε προβληματίσει. Ας τα πιάσουμε ένα-ένα:
1 “Το ΚΚΕ ζει στον κόσμο του, μακριά απ’ την πραγματικότητα”- Ξέρεις πολλούς ταξικούς εργατικούς αγώνες που το ΚΚΕ δεν ήταν στην πρώτη γραμμή; Πρόχειρα, μόνο αυτή τη βδομάδα: Χαλυβουργία στο Βόλο, Καρφούρ, ΒΙΣ, αγρότες…
2 “Το ΚΚΕ (ή και το ΠΑΜΕ κατά περίπτωση) είναι απομονωμένο”- Πρώτον είναι αστείο να εκφέρεται μια τέτοια κριτική από ιστορικά περιχαρακωμένα μορφώματα όπως οι διάφορες οργανώσεις του εξωκοινοβουλίου, που ακόμα και με εκλογικά κριτήρια (που τόσο σας αρέσουν) πανηγυρίζουν όταν από το 0.6 πάνε στο 0.8%. Πόσο μάλλον όταν τα κοινωνικά όρια της παρέμβασής τους αρχίζουν στους 4 τοίχους των ΑΕΙ και τελειώνουν στις κολλεγιές με το ΣΥΡΙΖΑ στο Δημόσιο. Όσο για το ΠΑΜΕ, αν υπάρχει 1 πραγματικά μαζικός χώρος ταξικής εργατικής πολιτικής στο εργατικό κίνημα είναι αυτός.
Στο μυαλό σας η μετωπική πολιτική ταυτίζεται με τις πολιτικές συμμαχίες, τις οποίες και εύλογα ψάχνετε στον ευρύτερο οπορτουνιστικό χώρο, αφού όμοιος τον όμοιο… Για το ΚΚΕ οι συμμαχίες γίνονται με ΤΑΞΙΚΟ κριτήριο, εξού και η πρόταση της Λαϊκής Συμμαχίας της εργατ. τάξης με τους αυτο απασχολούμενους, φτωχούς αγρότες, νέους, γυναίκες των λαϊκών στρωμάτων
3 “Το ΚΚΕ δεν έχει πρόταση για τους αγώνες σήμερα”. Εδώ η άγνοια (ή μήπως συκοφαντία) βαράει κόκκινο. Δεν έχει ακούσει κανείς το ΚΚΕ να βάζει ζήτημα στους εργαζόμενους για αναπλήρωση των απωλειών της κρίσης; Για τα 751; Για τη 13η-14η σύνταξη; Για κατάργηση μνημονίων-εφ. νόμων; Για αφορολόγητο 40.000 για το ζευγάρι; Για κατάργηση του ΕΝΦΙΑ; Για…………Όλα αυτά τα βάζει για τη λαϊκή εξουσία; Αλλά ας το κλείσουμε γιατί θα μιλάμε για ώρες
Δεν θα με αφήσετε σε χλωρό κλαρί σύντροφοι Ηλια και Κώστα; Εντάξει κρατιέμαι να μην γελάσω, όχι γι’ αυτό αλλά για τις “απαντήσεις” και τα “επιχειρήματα” που χρησιμοποιείτε για να με “κολλήσετε στον τοίχο”.”Απαντήσεις” και “επιχειρήματα” που που χαρακτηρίζονται από τη σταλινική λογική του σεχταρισμού, της περιχαράκωσης, της απομόνωσης και του μοναχικού δρόμου που χαρακτηρίζει το “Κ”ΚΕ. Ακριβώς αυτές τις “απαντήσεις” περίμενα να μου δώσετε, καθώς έχω κατανοήσει καλά τον τρόπο σκέψης του φαινομένου “”Κ”ΚΕ”. Το πρόγραμμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ (που προσπάθησα να το περιγράψω όσο πιο καλά και περιεκτικά γίνεται, και δεν ξέρω αν τα κατάφερα) είναι αδύνατον να το κατανοήσουν άτομα σαν εσάς. Προφανώς δεν είστε … διανοητικά καθυστερημένοι. Άλλος είναι ο λόγος. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ επιθυμεί ο ίδιος ο λαός με την πάλη του να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες ρήξεις, τόσο τις μεταβατικές όσο και την καθαυτό επανάσταση. Για αυτό το λόγο μιλάει για ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος – καθώς το υπάρχον συνδικαλιστικό κίνημα είναι ή χρεοκοπημένο-παρωχημένο ή ανοιχτά προδοτικό (βλέπε ΓΣΕΕ) – καθώς και για τον ισχυρό πόλο της επαναστατικής Αριστεράς. Σε αυτά τα πλαίσια, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σαφώς υποστηρίζει την κοινή δράση των μαχόμενων δυνάμεων του κινήματος και της Αριστεράς (ΚΚΕ, ΛΑΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αλλά και οι άλλες δυνάμεις-τάσεις). Για το “Κ”ΚΕ, αντίθετα, τα πάντα αρχίζουν και τελειώνουν στην εκλογική ενίσχυση του Κόμματος. Πρόκειται για μια βαθιά σταλινική και γραφειοκρατική λογική που χαρακτηρίζεται από το ότι το κόμμα δεν εμπιστεύεται το λαό και βλέπει με εχθρότητα τις άλλες δυνάμεις κομμουνιστικής αναφοράς. Γενικά το Κόμμα νιώθει μια βαθιά δυσανεξία σε ό,τι δεν ελέγχει, και αυτό είναι μια πολύ βασική αιτία των πολύ μεγάλων προβλημάτων και αδιεξόδων του. Από εκεί πηγάζουν η εξωφρενική στάση του στην εξέγερση του Δεκέμβρη του 2008, η ακόμα πιο εξωφρενική στάση του στο δημοψήφισμα, οι χυδαίες και αλήτικες επιθέσεις, σχεδόν σε καθημερινή βάση, από το Ριζοσπάστη, κυρίως εναντίον της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, οι χωριστοί-μοναχικοί περίπατοι Ομόνοια-Σύνταγμα που κάνετε στις διαδηλώσεις (μην τυχόν και έρθετε σε έρθετε σε επαφή με τα οπορτουνιστικά μιάσματα και μολυνθείτε). Βέβαια, ο πυρήνας όλων αυτών είναι η σταλινική λογική της ολοκληρωτικής επιβολής του Κόμματος στην κοινωνία, ο οποίος χρεοκόπησε οριστικά και αμετάκλητα με την κατάρρευση των χωρών του “υπαρκτού σοσιαλισμού”.
Για να επανέλθουμε στα της τωρινής περιόδου, σύμπτωμα αυτού του τρόπου πολιτικής σκέψης είναι η στάση σας στο δημοψήφισμα. Την περιγράφει καλά ο σύντροφος Κώστας (27/09/2015 at 01:01). Μας κατηγορεί ο σύντροφος ότι ψηφίσαμε ΟΧΙ μαζί με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ότι βάλαμε πλάτη στους τακτικίστικους ελιγμούς τους. Αγαπητέ σύντροφε, καταλαβαίνεις τι λες; Έχεις καταλάβει ότι το ΟΧΙ δεν το ψήφισαν μόνο οι 40.000-46.000 της ΑΝΤΑΡΣΥΑ αλλά τα ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ των Ελλήνων εργαζομένων; Αυτά που λέτε είναι η επιτομή του σεχταρισμού, της περιχαράκωσης, της απομόνωσης από τις εργαζόμενες μάζες. Βλέπετε με εχθρότητα και κατηγορείτε τους εργαζόμενους! Κατηγορείτε το λαό ότι με το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα έβαλε πλάτη στους τακτικίστικους ελιγμούς της κυβέρνησης και ότι έκλεισε το μάτι στην πρόταση Τσίπρα!! ΕΙΣΤΕ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΕ ΜΕ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ!
Όσο για το τι έγινε το 61,3% του δημοψηφίσματος, μπορείς να διαβάσεις την επίσημη ανακοίνωση της ΚΣΕ για τα αποτελέσματα των εκλογών: http://www.pandiera.gr/%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%81%CF%83%CF%85%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CE%BB/
Τέλος, αγαπητέ σύντροφε Κώστα, μου γράφεις (27/09/2015 at 02:01) στο 3. για τις προτάσεις που έχει κάνει το “Κ”ΚΕ για τα προβλήματα του σήμερα. Πραγματικά, σε αυτά τα προβλήματα που λες, το “Κ”ΚΕ όντως έχει αναφερθεί. Το πρόβλημα όμως είναι τι προτείνει για τη λύση τους. Η λύση λοιπόν για το Κόμμα είναι … η επανάσταση, η δικτατορία του προλεταριάτου και ο σοσιαλισμός – για τα οποία χρησιμοποιεί τους πιο “στρογγυλεμένους” όρους “κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής” και “λαϊκή εξουσία”, ενώ έχει εξαλείψει τον αιχμηρό όρο “επανάσταση”, για να μην τρομάξει τους φιλήσυχους μικροαστούς νοικοκυραίους στους οποίους κατά κύριο λόγο απευθύνεται – σε κάποια στιγμή στο αόριστο μέλλον. Γι’ αυτό αγαπητέ σύντροφε Κώστα έγραφα στα παραπάνω σχόλιά μου ότι δεν έχετε κάτι συγκεκριμένο να προτείνετε για την παρούσα ιστορική στιγμή, και σε πίκρανα…
Ο Μουστάκιας, πάντα μπροστά στην ταξική πάλη:
….”τη σταλινική λογική του σεχταρισμού, της περιχαράκωσης, της απομόνωσης και του μοναχικού δρόμου”
και
…”βαθιά σταλινική και γραφειοκρατική λογική που χαρακτηρίζεται από το ότι το κόμμα δεν εμπιστεύεται το λαό”
και
….”η σταλινική λογική της ολοκληρωτικής επιβολής
ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΑ, να σας πάρουνε χαμπάρι όλοι!
Αλλά ….”ο αντισταλινισμός είναι ντροπαλός αντικομμουνισμός” έφα Κ. Κάππος.
Και “Γελάει καλύτερα, όποιος γελάει τελευταίος”!!! Β.Ι.Ουλιάνοφ
Αφού σας αρέσουν τα τσιτάτα.
Kι όσο για το νέο σας (ήδη κουρελιασμένο) φετίχ, το “μεγαλειώδες “ΟΧΙ” του 62%”, ευτυχώς τα γραπτά (12-07-2015) μένουν:
“Μετέτρεψε το ΟΧΙ σε ΝΑΙ – Αρ.Αντεπίθεση 2015-07-12” http://aristeriantepithesi.blogspot.gr/2015/07/blog-post_12.html#more
Ποιός δικαιώθηκε από τις εξελίξεις; Ποιός πατάει στη γή και ποιός αεροβατεί;
Νάμαι και …”σταλεγάκιας”!
Είχα την εντύπωση ότι η συζήτηση με τα στελέχη του “Κ”ΚΕ είχε τελειώσει, αλλά να που ο Ηλίας, όντας πάντα αμετανόητος, συνεχίζει να μου στέλνει ‘απαντήσεις”. Δεν θα ασχοληθώ βέβαια με την μη-απάντηση 28/09/2015 at 21:11, αλλά με το σχόλιο 28/09/2015 at 23:21: Αναφέρεσαι με ειρωνεία και απαξιωτικό τρόπο στο αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος και το χαρακτηρίζεις “κουρελιασμένο φετίχ”. Με επιβεβαιώνεις σε αυτά που σου έλεγα παραπάνω: είστε απόλυτα απομονωμένοι και περιχαρακωμένοι από το λαό και τον υβρίζετε! Ισχύουν απόλυτα (και μάλιστα τα αποδεικνύεις ΕΣΥ με τα γραφόμενά σου) αυτά που γράφω στο προηγούμενο σχόλιό μου (28/09/2015 at 01:49). Συνεπώς δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.
Πάμε τώρα στο άρθρο του σύντροφου Γρηγορόπουλου που αναφέρεις για να με “τουμπάρεις”: Κατ’ αρχάς, το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Πριν την Κυριακή 12 Ιουλίου, το έχω διαβάσει και συμφωνώ με το περιεχόμενό του απολύτως. Εσύ, όμως, το άρθρο αυτό ΔΕΝ το έχεις διαβάσει (προφανώς!!, είναι δυνατόν να διαβάσεις εσύ άρθρο γραμμένο από ένα οπορτουνιστικό μίασμα και δημοσιευμένο στην εφημερίδα των οπορτουνιστών; Γίνεται; Θα σου κοπεί το χέρι!). Αν το είχες διαβάσει, θα έβλεπες ότι αναφέρεται στο “λαϊκό” και “βροντερό” ΟΧΙ στην αρχή του άρθρου, ενώ παρακάτω λέει: “… Όπως είπαμε, το δημοψήφισμα υπήρξε το άκρο άωτο του τακτικισμού Τσίπρα – Βαρουφάκη πριν ο τελευταίος θυσιαστεί ως Ιφιγένεια χάριν των απαιτήσεων των πιστωτών… Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι η μεγαλειώδης λαϊκή αντίδραση (η πλημμύρα της συγκέντρωσης την Παρασκευή 3/7 και η περιφανής νίκη στο δημοψήφισμα) υπερέβη τον τακτικισμό του Τσίπρα.
Πρόκειται για λαϊκή κινηματική έκρηξη αξιοθαύμαστη και άξια μελέτης, λόγω των συνθηκών πραγματοποίησής της (κλειστές τράπεζες, κινητοποίηση του μαύρου μετώπου εσωτερικού, εξωτερικού με άκρα τρομολαγνεία), του μεγέθους και του αγωνιστικού παλμού της. Παρά τη συντηρητική διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τον παροπλισμό του λαϊκού κινήματος και την υποβάθμισή του ως βοηθητικού μοχλού της πολιτικής του, αλλά και την εχθρότητα του ΚΚΕ σε ό,τι δεν ελέγχει, η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα προσέδωσαν πρωτοφανή ταξικό χαρακτήρα στην ετυμηγορία του δημοψηφίσματος και στη μαζικότητα – εκρηκτικότητα των κινητοποιήσεων.
Παράλληλα, διέψευσαν Κασσάνδρες της θεωρίας που διατείνονται ότι μόνο στην επαναστατική κατάσταση παρατηρείται κινηματική έκρηξη, αποκλείοντας έτσι ριζικές αντικαπιταλιστικές ανατροπές προ αυτής. Επιπλέον, ο λαϊκός παράγοντας εξέπεμψε ένα ρητό όχι μόνο κατά των μνημονίων, αλλά εκδήλωσε την ανεξαρτησιακή, αντιιμπεριαλιστική, αντιΕΕ τάση του, αν και όχι (για μεγάλο τμήμα του) στη συνειδητή μορφή της εξόδου από ευρώ και ΕΕ …” Ακριβώς αυτά που σου λέω και εγώ! Δηλαδή για να με “κολλήσεις στον τοίχο” μου στέλνεις ένα άρθρο που λέει ακριβώς αυτά που σου λέω και εγώ, αλλά, προφανώς, με πολύ καλύτερο τρόπο!!
Λοιπόν Ηλία, από τη συζήτηση που κάναμε εδώ και από τα σχόλια των διαφόρων απίθανων τύπων (που είναι βέβαια έμμισθα τρολ της ΚΕ του Κόμματος) στο “Βαθύ Κόκκινο”, συμπεραίνω ότι η πολιτική νοημοσύνη σας στο “Κ”ΚΕ σίγουρα δεν είναι ό,τι πιό υψηλό υπάρχει. Τις θέσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ να τις μαθαίνεις από την ίδια την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και όχι από αυτά που σας λένε οι ΑΡΧΙΨΕΥΤΑΡΑΔΕΣ Κουτσούμπας και ΣΙΑ. Για τη στάση μας απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ (πριν και μετά τη διάσπάσή του) να τη μάθεις από την ίδια την ΑΝΤΑΡΣΥΑ (ενώ πολύ καλά τα λέει και το άρθρο του σ. Γρηγορόπουλου) και όχι από τα παραμύθια που σας λέει η ΚΕ, ότι δηλ. εμείς… υποστηρίζουμε (!!) το ΣΥΡΙΖΑ. Κατάλαβες Ηλία;
Είχα καταλάβει και πριν σε διαβάσω. Δεν προσέθεσες κάτι, πέρα από τα τετριμμένα. Την κυβέρνηση Ζολώτα παρέλειψες.
Αν έκανες τον κόπο να ξαναδιαβάσεις το άρθρο του συντρόφου σου, θα έπεφτε το μάτι σου και στα σχόλια από κάτω.
Και τότε θα καταλάβαινες γιατί λέω ότι το «μεγαλειώδες «ΟΧΙ» του 62%» είναι ένα κουρελιασμένο φετίχ, και γιατί αεροβατείτε πολλοί στον χώρο της αντικομμουνιστικής μικροαστικής “αριστερής” διανόησης. Τάγραψα του Δ.Γ., πριν τρείς μήνες και ό,τι επακολούθησε απλά τα επιβεβαίωσε. Τώρα, π.χ., οι …700(!) υπογραφές τι έγιναν: Μπήκανε σε ένα χαρτί και …πάπαλα;!;! Τι απόγινε το (επίσης ….μεγαλειώδες!) “κίνημα του ΟΧΙ”; Χίμαιρες! Νομαδικό ακτιβισμό το χαρακτήρισαν δικοί σας άνθρωποι. Η, “‘οπου γάμος και χαρά κ’ η Κοντύλω πρώτη”. Σας χόρεψε καλά ο Τσίπρας. Αν όχι τις “Αγορές”, τουλάχιστον εσάς…. Κούλ.
Μείνετε στην κοσμάρα σας, και στην ψυχολογία του ηττημένου, που παλεύει να εξισορροπηθεί με κατάρες, βρισιές κ.λ.π.
Εντάξει Ηλία, εντάξει. Νομίζω ότι η συζήτηση πρέπει να κλείσει εδώ. Φυσικά αν θέλεις να συνεχίσεις, συνέχισε, δεν μπορώ να σε εμποδίσω. Θέλω μόνο να σου πω κάτι για να είμαι απόλυτα σαφής και να καταλαβαίνεις τι εννοώ: Σχετικά με τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος, λοιδωρείτε την αντίδραση του ελληνικού λαού που εκφράστηκε με το σαφέστατο ΟΧΙ με 61,3%. Μιλάτε απαξιωτικά για αυτήν την αντίδραση του λαού, πράγμα εντελώς απαράδεκτο για ένα κόμμα που αυτοχαρακτηρίζεται κομμουνιστικό. Αυτή σας η στάση, ανάμεσα σε πολλά άλλα βέβαια, είναι που με κάνει εμένα (και πολλούς άλλους) να υποστηρίζουμε ότι σας χαρακτηρίζει η απομόνωση και η περιχαράκωση από το λαό. Και βέβαια, από τη μεριά μας, δεν υπήρξε ποτέ καμιά αυταπάτη για τις απόψεις και τις αυταπάτες του ΣΥΡΙΖΑ για την ανατροπή των μνημονίων. Ο Τσίπρας ήταν ειλικρινής όταν έλεγε ότι θα διαπραγματευτεί για να ανατρέψει τα μνημόνια ΜΕΣΑ στο πλαίσιο της ευρωζώνης και της ΕΕ. Εμείς λέμε ότι η βασική προϋπόθεση για να ανατραπούν τα μνημόνια και να ανασάνει ο λαός μας είναι, μαζί με τη διαγραφή του χρέους, η ρήξη και η έξοδος από ευρωζώνη/ΕΕ. Ο Τσίπρας έκανε αυτό που έλεγε, διαπραγματεύτηκε για επτά μήνες έχοντας σαν υπέρτατη αρχή την παραμονή σε ευρωζώνη/ΕΕ, με τα γνωστά αποτελέσματα. Το ότι πήγε να υπογράψει το 3ο μνημόνιο την επομένη του δημοψηφίσματος, ομολογώ ότι έπεσε βαρύ στο στομάχι μου, ενώ γενικά προκάλεσε μεγάλη απογοήτευση στο λαό. (Ενώ εσείς ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΑΤΕ για αυτήν την τραγική κατάληξη, γιατί, όπως πιστεύατε και πιστεύετε, επιβεβαιωθήκατε από τις εξελίξεις! Πανηγυρίζατε που θα συνεχιστεί η μνημονιακή-καπιταλιστική κόλαση για το λαό! Το να σας χαρακτηρίσει κάποιος απλώς απαράδεκτους είναι χάδι, σας αξίζουν πολύ βαρύτεροι χαρακτηρισμοί).
Τελειώνοντας, για τα αποτελέσματα των εκλογών, εκτός από τις επισημες ανακοινώσεις του ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, μπορείς να διαβάσεις το άρθρο “Από τον περήφανο λαό στον “υποταγμένο”;” του Μιχάλη Παπαμακάριου, που δημοσιεύτηκε στο “Πρίν” της Κυριακής 27 Σεπτεμβρίου: http://prin.gr/?p=8284
Μένουμε φτώχεια και ακρίβεια…για λίγο ακόμα.
Δηλαδή αν αλλάξει το νόμισμα και γίνει δραχμή έτσι απλώς θα μειωθούν κι οι τιμές των προϊόντων; Δηλαδή θα πουν οι καπιταλιστές που έχουν στα χέρια τους το εμπόριο του πετρελαίου, “αφού το πετρέλαιο με τη δραχμή έκανε το 1999 (προ κρίσης που εμείς προκαλέσαμε) 62 δρχ. το λίτρο, τόσο θα τους το δίνουμε και τώρα μην κάνουμε αισχροκερδεια… “ε; ΄Εχουμε τόσο καλούς καπιταλιστές και δεν το ξέραμε;
Κι αν πεις και για τους μισθούς; Θα πουν οι καλοί καπιταλιστές: “Ρε σεις 170000 δρχ ήταν ο βασικός μισθος το 1999,(προ κρίσης που εμείς προκαλέσαμε) τόσο θα τους δίνουμε κι εμείς από δω και πέρα.Μη σου πω και παραπάνω. Θα κλέβουμε τους εργατες μας;”
Βλέπετε εσείς μια τέτοια διάθεση εκ μέρους των καπιταλιστών; Γιατί εγώ βλέπω το ακριβώς αντίθετο. Ζητάνε ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις μισθών και ακόμη μεγαλύτερες θυσίες απ’ τους εργαζόμενους. Και τις παίρνουν. ΄Οπως και τις φοροαπαλλαγές με ΠΝΠ αμα λάχει να πούμε.
Τελικά στον καπιταλισμό, με όποιο μειγμα διαχείρισης κι αν κυβερνάς, ο λαός θα την πληρώνει. Γιατί οι καπιταλιστές είτε με ευρώ είτε με δραχμή, να βγάζουν ακόμη περισσότερο κέρδος θα κοιτάνε. Και τα τσιράκια τους που θα κυβερνάνε για λογαριασμό των καπιταλιστών -με οποιοδήποτε μείγμα διαχείρισης του καπιταλισμού- θα κοιτάνε να ικανοποιήσουν τα συμφέροντα των αφεντικών τους. Αλλιώς δε θα ξαναβγούνε. Αυτό αποδείχτηκε και με τον “πρώτη φορά αριστερά” σύριζα. Που κάποιοι εξωκοινοβουλευτικοί αριστεροί σκοτώνονταν να τρέχουν να τους χειροκροτάνε όταν διαπραγματεύονταν για τις τράπεζες και τους πλούσιους και σκοτώνονταν να προπαγανδίζουν το “ΟΧΙ’ του Τσίπρα που δήθεν θα ήταν και διαπραγματευτικό όπλο. Ναι, ήταν όντως διαπραγματευτικό όπλο. Για να πει ένα καραμπινάτο “ΝΑΙ” στους δανειστές. Με τη συμπαράσταση της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, και του ΠΟΤΑΜΙΟΥ.
Πολλά λες Έφη. Εγώ ξέρω πως η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, ο Ποτάμης, ο Λεβέντης, και ο ΣΥΡΙΖΑ, που αποτελούν το πολιτικό προσωπικό της αστικής τάξης, έχουν λυσσάξει υπέρ του ευρώ. Το ίδιο και ο ΣΕΒ και γενικά οι καπιταλιστές. Και δυστυχώς, το ίδιο και συ και το “Κ”ΚΕ σου.
Μπορεί εγώ να λέω πολλά εσύ δε μου απαντάς όμως σε αυτά που λέω. Και το ΚΚΕ ξέρεις πολύ καλά ότι δεν έχει λυσσάξει υπέρ του ευρώ αλλά σου λέει ότι είτε με ευρώ είτε με δραχμή είτε με ρουβλι ή δεν ξέρω ποιο άλλο νόμισμα όταν τα μέσα παραγωγής τα έχουν στα χέρια τους οι καπιταλιστές, προκοπή δε θα δούμε. Γιατί ουτε οι μισθοί μας θα αυξηθούν ούτε οι συντάξεις ούτε τίποτα. Πες μου σε ποια χώρα της ΕΕ που δεν είναι στην ευρωζώνη ο λαός της περνάει καλά; Αφού το ευρώ είναι για σένα ο δαίμονας κι όχι το πολιτικό σύστημα.
Δεν μου τα λες καλά Έφη. Το “Κ”ΚΕ, και συγκεκριμένα τα πιο επίσημα χείλη του, δηλ. η Παπαρήγα και ο Κουτσούμπας, υποστηρίζει η έξοδος από την ευρωζώνη θα είναι καταστροφή για το λαό. Παραπέρα: Με αυτή τη θέση υπερ της παραμονής στην ευρωζώνη, το “Κ”ΚΕ, έστω έμεσα, υποστηρίζει την παραμονή της χώρας στην ΕΕ, γιατί όταν υποστηρίζεις την παραμονή της χώρας στην ευρωζώνη, αυτόματα υποστηρίζεις την παραμονή την παραμονή της στην ΕΕ (προφανώς δεν είναι δυνατόν μια χώρα να παραμείνει στην ευρωζώνη και να βγει από την ΕΕ!!). Επίσης, όταν το “Κ”ΚΕ μας λέει ότι για να βγούμε από την ΕΕ πρέπει να… αλλάξουν οι παραγωγικές σχέσεις, πρακτικά αναβάλλει επ’ αόριστον την έξοδο από την ΕΕ με τη μέθοδο “στρίβειν δια του αρραβώνος” που εδώ γίνεται ‘στρίβειν δια της σοσιαλιστικής επαναστάσεως”. Πολύ περιληπτικά, για την αντίληψη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η αντικαπιταλιστική-εργατική πολιτική (διαγραφή του χρέους, ανατροπή των μνημονίων, εθνικοποίηση τραπεζών και βασικών τομέων της οικονομίας χωρίς αποζημίωση και με εργατικό έλεγχο, χτύπημα των κερδών και της εξουσίας του κεφαλαίου υπέρ των λαϊκών αναγκών και των αυξήσεων σε μισθούς-συντάξεις) μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την επανάσταση αν υπάρχει ένα ισχυρό ταξικά ανασυγκροτημένο εργατικό κίνημα και μια ισχυρή επαναστατική αριστερά. Δηλ. το ισχυρό κίνημα και η ισχυρή επαναστατική αριστερά είναι που θα επιβάλλουν την αντικαπιταλιστική ανατροπή που μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την επανάσταση. Προσοχή όμως: η βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της αντικαπιταλιστικής ανατροπής είναι η αποδέσμευση από ευρώ/ΕΕ για τους γνωστούς λόγους. Δεν έχω το χρόνο και την υπομονή για πιο εκτενή ανάλυση. Επειδή φαίνεσαι καλοπροαίρετο άτομο, σε παραπέμπω στις ιστοσελίδες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, του ΠΡΙΝ, αλλά και εδώ στην Παντιέρα. Θα βρεις άφθονο υλικό για όλα αυτά, αρκεί να έχεις το χρόνο και τη διάθεση για μελέτη. Καλό διάβασμα!
Από το ΟΧΙ δεν καταλάβατε τίποτα. Ούτε εσείς που το πολεμήσατε ούτε, δυστυχώς, και αρκετοί από όσους το πίστεψαν, όπως το πίστεψαν ή όπως προσπάθησαν να το ερμηνεύσουν ή να το προσανατολίσουν για εκλογικούς λόγους. Διαβάζοντας τα πρώτα άρθρα εκτιμήσεων για τις συγκεκριμένες εκλογές, που όλοι είχαν εκτιμήσει γιατί γίνονται και πως, αρκετοί φωνάζουν ότι ηττήθηκε το ΟΧΙ, έκλεισε τον κύκλο του, κλπ. Και φωνάζουν, κυρίως, όσοι στάθηκαν ενάντια, όπως το ΚΚΕ. Ή όσοι είχαν τη θεσμική δυνατότητα να το υπερασπιστούν ΑΜΕΣΑ, το ίδιο βράδυ που ο Τσίπρας το μετέτρεπε σε ΝΑΙ και δεν τόκαναν. Ο λαός δεν έκλεισε με το ΟΧΙ του επειδή στο κοινοβουλευτικό παιχνίδι του συστήματος, κάποιες πολλές εκατοντάδες χιλιάδες δεν πήγαν να ψηφίσουν και αυτοί που ψήφισαν έδωσαν ένα αναγκαστικό αποτέλεσμα κυβερνησιμότητας. Και δεν έκλεισε για τον απλό λόγο ότι οι ανάγκες του είναι παρούσες. Είστε τόσο σίγουροι όλοι ότι θα παραιτηθεί από την υπεράσπισή τους;
Ποιός “λαός” ρε Ηλέκτρα, θα μας τρελλάνεις κι εσύ!
Αυτός ο “λαός”, που δεν έβγαλε κιχ όταν το “ΟΧΙ” του έγινε “ΝΑΙ” μέσα σε 24 ώρες; Το …ΚΚΕ τον εμπόδισε;!;!
Αυτός, που προχτές απείχε η ψήφισε κατά 90% παραμονή στην ΕΕ/€ και εφαρμογή των μνημονίων, όπως διαμορφώθηκαν;
Ο κοσμάκης, εγκλωβισμένος στην αντισοσιαλιστική και αντικομμουνιστική προπαγάνδα ΟΛΩΝ σας, γύρεψε απλά ένα λιγώτερο τσουχτερό μνημόνιο, ακριβώς, όπως φρόντισε να το ερμηνεύσει αυτός, που το ζήτησε το “ΟΧΙ”, ο Τσίπρας, σαν την μόνη “ρεαλιστική” προοπτική.
Το δημ(ι)οψήφισμα ήταν μια παπατζήδικη μανούβρα, μια παγίδα για να εγκλωβίσει και να διασύρει την Αριστερά, εντός και εκτός εισαγωγικών.
Ηταν η πανηγυρική ανανέωση της νομιμοποίησης του Τσίπρα να υπογράψει την υποταγή του ελληνικού λαού, μετά από το εξάμηνο σόου της “αντίστασης” και της “σκληρής διαπραγμάτευσης”.
Δυστυχώς, μόνο το ΚΚΕ και τα δύο μλ δεν πέσανε στην παγίδα.
Αλλά, ποιός τους άκουγε, όταν σιγοντάρατε, για μια ακόμη φορά, όλοι οι υπόλοιποι “αντικαπιταλιστές, αριστεροί κλπ.”;
Και τι κατηγοράτε τώρα τη “ΛΑ”.Ε; Ποιοί τρέχανε εκλιπαρώντας συνεργασία, μόλις δύο βδομάδες πριν; Η χυλόπιτα σας έσωσε από τα χειρότερα…..
Κακό πράγμα η αποξένωση από την πραγματικότητα, ακόμη χειρότερο η αποστασιοποίηση και από τη λογική.
Το ότι ο λαός είπε ένα ξεκάθαρο ΟΧΙ στα μνημόνια δεν σου λέει τίποτα. Λογικό μου φαίνεται για κόμματα και τους οπαδούς τους που είναι βαθιλα απομονωμένοι από το λαό, περιχαρακωμένοι και που έχουν χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα… Και προφανώς το μήνυμα των εκλογών δεν ήταν αυτό που θα θέλατε εκεί στο “Κ”ΚΕ: ο λαός δεν είπε ναι στα μνημόνια. Υπέκυψε, δυστυχώς, στον εκβιασμό του άθλιου Τσίπρα και των Γερμανών, ψηφίζοντας με τη λογική του μικρότερου κακού για να μην ξαναγυρίσουν οι Σαμαροβενιζέλοι. Και το “Κ”ΚΕ έχασε κάποιες δεκάδες χιλιάδες ψήφους. Γι’ αυτό δεν λες τίποτα;
Αν ψήφισες στο δημ(ι)οψήφισμα και δεν κατάλαβες τι (δεν, Ο.Κ.) ψήφισες…., δε σου φταίει κανένας.
Το ερώτημα ήταν για ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ, όπως έγραφε το ψηφοδέλτιο, που επέλεξες να σταυρώσεις με “οχι”.
Μπορεί εσύ κι άλλοι δέκα να ΕΝΝΟΟΥΣΑΤΕ “ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ” αλλά ΔΕΝ ΤΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ!
Η ψήφος σας αθροίστηκε σε κείνο, που έγραφε, και όχι σε αυτό, που ενδεχομένως εννοούσατε οι λίγοι.
Η μεγάλη πλειοψηφία το ~58% από το 62% ψήφισε σύμφωνα με τις οδηγίες του Τσίπρα, ο οποίος είχε ξεκαθαρίσει το νόημα του “ΟΧΙ”, που ζητούσε, και ΔΕΝ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ όταν την επομένη είπε “ΝΑΙ” σε ένα παρεμφερές μνημόνιο: “Αυτό μπορούσα, αυτό πέτυχα, όπως είχα ξεκαθαρίσει”. Ο “λαός” αποδέχτηκε αυτόν τον ραγιάδικο συμβιβασμό-υποταγή γιατί τέτοια εντολή έδοσε με το δημιοψήφισμα, και αυτό αποδείχτηκε πανηγυρικά την 20/9/2015.
Χαϊδέψατε ραγιάδικα αυτάκια και γίνατε συνυπεύθυνοι της μεγαλύτερης ξευτίλας, από καταβολής ελληνικού κράτους. Ο Τσίπρας για άλλη μια φορά σας έβαλε στο βρακί του.
Το ΚΚΕ είναι ικανό να χάσει και τις 300χιλ. ψήφους του, προκειμένου να διατηρήσει την κομμουνιστική και επαναστατική του αξιοπρέπεια.
Για περισσότερα στο θέμα και για να μην επαναλαμβάνομαι δες εδώ:
http://tsak-giorgis.blogspot.gr/2015/09/blog-post_808.html
Οι ρεφορμιστικές αυταπάτες της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και οι γενικόλογες αντικαπιταλιστικές κορόνες, τα δήθεν μεταβατικά προγράμματα δεν αρκούν.
Επανάσταση ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΚΉ χρειαζόμαστε που θα λύσει το ζήτημα της ιδιοκτησίας των μέσων παραγωγής , θα βάλει τις βάσεις για άλλες σχέσεις κοινωνικές, για άλλο τρόπο ζωής, με ισότητα και ελευθερία.
την θες προλεταριακή ή με τζατζίκι
Μάλιστα. Σαν να κάνει κήρυγμα ο παπάς της ενορίας, αλλά αντί να μας λέει για τα καλά της ενάρετης και σύμφωνα με τα χριστιανικά ιδεώδη ζωής, μας προπαγανδίζει τα ιδανικά της επανάστασης και του σοσιαλισμού. Ό,τι δηλαδή αποτελεί την πολιτική πρόταση του “Κ”‘ΚΕ σήμερα: μιά απλή έκθεση ιδεών για τα καλά του σοσιαλισμού, χωρίς να ασχολείται καθόλου, θεωρητικά και πρακτικά, ΠΩΣ θα φτάσουμε στην επανάσταση και το σοσιαλισμό…
Οι αντικαπιταλιστές που ονειρεύονται επιστροφή στην καπιταλιστική Ελλάδα της δραχμής. Έλεος…
Δεν ονειρεύονται επιστροφή στην καπιταλιστική Ελλάδα της δραχμής. Κάνεις λάθος. Η έξοδος από την ευρωζώνη/ΕΕ μπορεί να οδηγήσει στην επανάσταση και το σοσιαλισμό.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, μετά την ανατροπή της επίθεσης του κεφαλαίου και των μνημονίων, και των πληγμάτων που θα έχουν δεχθεί η εξουσία και τα κέρδη του κεφαλαίου, αλλά και επίσης λόγω της σύγκρουσης με την ΕΕ,θα έχει οξυνθεί η ταξική παλη. Ο λαός με την ίδια του την πείρα θα πειστεί για την αναγκαιότητα της επανάστασης. Αντικαπιταλιστική ανατροπή της επίθεσης σημαίνει ότι η εξουσία και τα κέρδη του κεφαλαίου θα κλονιστούν/μειωθούν. Οι εργατικές κατακτήσεις που θα πραγματοποιηθούν τότε θα είναι ασταθείς και προφανώς η αστική τάξη θα αντιδράσει. Τότε ελπίζουμε ότι οι εργαζόμενοι με την ίδια τους την πείρα θα κατανοήσουν την αναγκαιότητα της επανάστασης που θα σημάνει τη συνολική ανατροπή του καπιταλισμού, και της εξουσίας και του κράτους της αστικής τάξης. Αυτή θα είναι μια γνήσια εργατική εξουσία, όχι η καρικατούρα της, η “λαϊκή-εργατική εξουσία” που επαγγέλεται το “Κ”ΚΕ, που περνάει – προφανώς! – μέσα από την εκλογική ενίσχυσή του, και για την οποία το μόνο σίγουρο είναι ότι θα σημαίνει τη σταλινικού τύπου ολοκληρωτική επιβολή του Κόμματος στην κοινωνία.
ταχετε προβλεψει ολα εσεις εκει. Ποιος αστρολογο ρωτατε και σας δινει τοσο καλες προβλεψεις;
Ο αστρολόγος είναι γνωστός, λίτσα: Είναι η αναπαλαίωση του σοσιαλδημοκρατικού ονείρου. Φκειασιδωμένη “επαναστατικά”.
Ο,τι στην πραγματικότητα φοβούνται είναι αυτό: “Η σταλινικού τύπου ολοκληρωτική επιβολή του Κόμματος στην κοινωνία”. Αλλά δεν το πολυλένε γιατί χαλάει το επαναστατικό φκειασίδωμα, και ξέρουν πως θα συναντήσουν αντιδράσεις ΚΑΙ μέσα στην Ανταρσύα, που δε συμμερίζονται όλοι αυτή την αναπαραγωγή της πιο χυδαίας αστικής προπαγάνδας, τύπου χουντικής ΥΕΝΕΔ, Γεωργαλά κλπ.
Η κυρίαρχη τάση στην Ανταρσύα είναι ένα είδος Πασόκ με σφυροδρέπανα και τσιτάτα του Λένιν. Ανεξαρτήτως συνιστωσών.
Βασιλάκο, 22/09/2015 at 03:57,
για πέστο αυτό με δικά σου λόγια, πως το φαντάζεσαι.
Εννοώ το “μπορεί να οδηγήσει στην επανάσταση κλπ.”
Είμαι όλος αυτιά.
Ο δρόμος για την επανάσταση είναι να βγεις απ’ το ευρώ, να συμμαχήσεις και με την καπιταλιστική Ρωσία και να “εθνικοποιήσεις” καμιά ψιλοφαλιρισμένη τράπεζα. Τι, δεν είναι;
Τώρα σοβαρά, περιμένεις απάντηση σε ένα σχόλιο που κινείται μεταξύ χυδαιότητας και συνωμοσιολογίας; Καλύτερα να προβληματιστείς που εκεί στο πάντα Πάνσοφο και Αλάνθαστο Κόμμα δεν προτείνετε απολύτως ΤΙΠΟΤΑ γιατην ανατροπή της κυρίαρχης αστικής πολιτικής…
Eλα, Κώστα, μην είσαι δύσκολος, ο Βασίλης μας εξήγησε εμμέσως και εν μέρει με δικά του λόγια, στο 25/09/2015 at 18:54, τι εννοεί!
Πάμε λοιπόν, μπας και τα ξεμπλέξουμε:
Το σκέτο “Η έξοδος από την ευρωζώνη/ΕΕ μπορεί να οδηγήσει στην επανάσταση και το σοσιαλισμό”, διορθώθηκε σε “η αντικαπιταλιστική-εργατική πολιτική( τίνος;)….μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την επανάσταση….”, και εμπλουτίστηκε με την προσθήκη του όρου “αν υπάρχει ένα ισχυρό ταξικά ανασυγκροτημένο εργατικό κίνημα και μια ισχυρή επαναστατική αριστερά ” και το τελευταίο είναι, που θα επιβάλει μια μυστήρια “αντικαπιταλιστική ανατροπή”, που πρέπει κι αυτή να μας την εξηγήσει με δικά του λόγια ο Βασίλης γιατί από τα συμφραζόμενα το εκλαμβάνω σαν νεολογισμό αγνώστου σημαινομένου για μένα, δεν ξέρω για σένα.
(Θα μπορούσα να το εκλάβω σαν άλλη διατύπωση για την Επανάσταση, αλλά ο Βασίλης το διαχωρίζει ρητά).
Ομως…”βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της αντικαπιταλιστικής ανατροπής είναι η αποδέσμευση από ευρώ/ΕΕ ….” Νάσου πάλι ξεκρέμαστη, ουρανόθεν, η περιπόθητη “αποδέσμευση-πριν-από-την-ανατροπή-για-την-ανατροπή-που-θα-οδηγήσει-στην-Επανάσταση”.
Ποιός όμως θα πραγματοποιήσει την αποδέσμευση, οεο;
Ο Βασίλης όμως “δεν έχει χρόνο” (δεκτό) αλλά ούτε και …υπομονή (αυτό …κατανοητό!) να μας τα κάνει πιο λιανά, κι έτσι παραμένουμε στο σκοτάδι.
Δεν τα ξεμπλέξαμε.
Τώρα, να σου πω, δεν ξέρω τι λές εσύ, αλλά όλο αυτό εμένα κάτι από Βάρκιζες και “Πασοκ της Αλλαγής”, μου θυμίζει, αλλά ελπίζω κάποιος άλλος ανταρσυάνος, που θάχει ίσως περισσότερο χρόνο και υπομονή, να μας διαφωτίσει, στα σύντομα και με δικά του λόγια, γιατί ο Λαός εξακολουθεί να είναι όλος αυτιά!
Να απαντήσω λοιπόν στο εξυπνακίστικο, χυδαίο και αλήτικο σχόλιό σου (που αποτελεί απόδειξη του πολύ χαμηλού επιπέδου του συντάκτη του): Την ανατροπή της επίθεσης του κεφαλαίου και την ανατροπή της πολιτικής των μνημονίων θα την πραγματοποιήσει ο ίδιος ο λαός με την πάλη του, το ταξικά ανασυγκροτημένο πολιτικό εργατικό κίνημα. Πολύ όμως αμφιβάλλω αν εσύ τα καταλαβαίνεις αυτά, αφού είσαι γαλουχημένος στην γραφειοκρατική λογική που λέει ότι όλα αρχίζουν και τελειώνουν στην εκλογική ενίσχυση του πάντα Πάνσοφου και Αλάνθαστου Κόμματος που θα πραγματοποιήσει την άνευ περιεχομένου “λαϊκή εξουσία” εκτός του παρόντος πολιτικού χρόνου.
Δε θα σε αφήσω σε χλωρό κλαρί, κι ας προσπαθείς να αμυνθείς με χαρακτηρισμούς.
1. Δεν απάντησες στο ερώτημα: Ποιός θα πραγματοποιήσει την αποδέσμευση από την ΕΕ;
2. Δεν ταυτίζεται η “επίθεση του κεφαλαίου” με την “πολιτική των μνημονίων”. Η τελευταία είναι μόνο μια επιμέρους μορφή της επίθεσης του κεφαλαίου, που έχει και άλλες μορφές.
Αν ο λαός επικεντρωθεί στα μνημόνια, θα την πατήσει όπως ο ταύρος με το πανί.
Αλλωστε, όπως ακούγεται, για παράδειγμα, οι αμερικάνοι φίλοι του Τσίπρα προωθούν μείωση του χρέους, υπό τον όρον όμως “προώθησης των μεταρρυθμίσεων”. Αυτό, που θα φαίνεται σαν νίκη θάναι μια ακόμη μεγαλύτερη ήττα. Στην Ιταλία τα 67 χρόνια όριο συνταξιοδότησης θεσπίστηκαν εδώ και χρόνια, χωρίς μνημόνια. Είναι πολλά τα παραδείγματα.
Εχουμε χορτάσει από τέτοιες “νίκες”, για τις οποίες έχει κατά κόρον πανηγυρίσει το εξωκοινοβούλιο, και μας φέρανε ως εδώ! “Νίκες” του “λαού” για ….λογαριασμό της αστικής του τάξης!
3. “Ταξικά ανασυγκροτημένο πολιτικό εργατικό κίνημα” έχουμε ξαναδεί. Ηταν το πανίσχυρο μεταπολεμικό σοσιαλδημοκρατικό κίνημα στη δυτική Ευρώπη και ιδίως στη Ο.Δ.Γ. Και σε εμάς, δώ, είδαμε την Πασοκάρα, με την πανίσχυρη ΠΑΣΚ-άρα της. Μόνο, που κανένα από αυτά δεν, όχι “ανέτρεψε”, αλλά ούτε καν αναχαίτισε/απέκρουσε την επίθεση του Κεφαλαίου.
Δεν αρκεί η εργατική τάξη νάναι “τάξη καθ’ εαυτήν”. Πρέπει να γίνει και “τάξη για τον εαυτό της”, αλλιώς, ούτε “ανατροπή”, ούτε Επανάσταση.
Μέχρι σήμερα το Ναρ/Ανταρσύα έρριξε άφθονο νερό στο μύλο της σοσιαλδημοκρατίας, σε σημείο, που να το θεωρούν πολλοί πια απλώς άλλη μιαν έκφραση της ίδιας.
το κκε εδώ απ’ το 1974 και μετά οργανώνει την επανάσταση, μα επανάσταση δεν βλέπουμε.
Αυτό που βλέπουμε είναι να χάνονται όλες οι κατακτήσεις της εργατικής τάξης και να γυρίζουμε πενήντα χρόνια πίσω.
Για την κατάντια του κινήματος δεν φταίει ο αντίπαλος, μάλλον εμείς κάτι δεν κάνουμε καλά.
Αντί λοιπόν να πουλάμε ο ένας στον άλλο εξυπνάδες ας ψάξουμε να δούμε τι φταίει…
Μέχρι το ’89 το κκε και το ναρ μαζί(!) οργανώνανε την επανάσταση, και χωριστά βέβαια όλοι οι υπόλοιποι μέχρι σήμερα. Δεκτή η κριτική για όλους.
Το ΚΚΕ διευκρίνισε, διόρθωσε, αν θέλεις, την γραμμή του ολοκληρωμένα στα, 18ο και 19ο, Συνέδρια.
Διαπίστωσε την ωριμότητα των αντικειμενικών όρων της επανάστασης και την μεγάλη υστέρηση του υποκειμενικού παράγοντα σε συνδυασμό με το μεγάλο πισωγύρισμα του εργατικού κινήματος, εξ αιτίας ΚΑΙ των ανατροπών του ’89.
Η ωριμότητα καταργεί την ανάγκη “μεταβατικών σταδίων” (και άρα το ΑΑΔΜ χάνει την στρατηγική του σημασία και γίνεται απλά ένα αναγκαίο και όχι ικανό παρακολούθημα της Επανάστασης).
Αρα ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗ του εργατικού και λαϊκού κινήματος και ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ για τη ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ.
Αυτά συνοπτικά και σταράτα.
Εσύ από το ψάξιμο τι έβγαλες;
Και τι απόγιναν οι διαδοχικές “νίκες”, που διαπίστωναν οι χώροι της εκτός ΚΚΕ “αριστεράς”, με κορωνίδα τη “μεγαλειώδες 62% του “OXI”;!;!
Ηλία Τζ. αρχίζεις και μου δίνεις στα νεύρα. Εκεί στο πάντα Πάνσοφο και Αλάνθαστο Κόμμα έχετε πάθει πανικό γιατί το 2/3 των ψηφοφόρων σας δεν υπάκουσε στις εξωφρενικές εντολές της ανάξιας ηγεσίας σας. Και επομένως τις σας μένει να κάνετε; Υβρίζετε τον ελληνικό λαό που σας αγνόησε. Το ίδιο κάνεις και συ εδώ τώρα. Είσαι υβριστής του λαού επειδή αυτός δεν συμφωνεί μαζί σου. Αφήστε το Κόμμα στην “επαναστατική” μακαριότητά του, μακριά από τις μάζες, κλεισμένο στον εαυτό του. Αφήστε το Κόμμα να ζει μακριά από την πραγματικότητα. Η φράση σου “Το ΚΚΕ είναι ικανό να χάσει και τις 300χιλ. ψήφους του, προκειμένου να διατηρήσει την κομμουνιστική και επαναστατική του αξιοπρέπεια” τα λέει όλα: ο απόλυτος σεχταρισμός, καμιά διάθεση για ευλυγισία στην τακτική και για συμμαχίες, κανένας απολύτως συμβιβασμός. Να σου θυμίσω ότι ο Λένιν στον “Αριστερισμό, παιδική αρρώστια του Κομμουνισμού” αφιερώνει ολόκληρο στο θέμα των συμβιβασμών και απαντάει καταφατικά στην πραγματοποίησή τους όταν είναι αναγκαίο. Εσείς λέτε το απόλυτο ΟΧΙ στους συμβιβασμούς, στις συμμαχίες, στην ευλυγισία στην τακτική και στη σύνδεση της τακτικής με το στρατηγικό στόχο. Οι εργαζόμενοι θέλουν να απαλλαγούμε από τα μνημόνια, η κατάσταση ΔΕΝ είναι επαναστατική, και το Κόμμα δεν ασχολείται με τέτοια…ταπεινά και ασήμαντα θέματα, δηλ. με την ανατροπή των μνημονίων (εμ κοτζάμ επαναστάτες με τέτοια θα ασχολούνται τώρα; είμαστε σοβαροί;), που να συνδέονται με το στρατηγικό μας στόχο, αλλά η “πρόταση” που κάνουν στο λαό είναι η θολή “λαϊκή εξουσία” που μάλλον είναι η “δικτατορία του προλεταριάτου” (!!!), όπως τουλάχιστον την εννοεί το Κόμμα. Και βέβαια, ο καλύτερος δρόμος για την κατά “Κ”ΚΕ “δικτατορία του προλεταριάτου” είναι, ποιός άλλος;, η … εκλογική ενίσχυση του Κόμματος!! Στην πραγματικότητα δεν είστε πολιτικό κόμμα, αλλά μια γιγάντια Σέχτα που … εκλιπαρεί το λαό για την εκλογική ενίσχυσή της!! (Βέβαια είναι αναγκαία μια υποσημείωση εδώ: το λαό τον απασχολεί η επιβίωσή του, κάτι που δεν σας απασχολεί εσάς, και δεν τον απσχολεί ούτε η (άνευ περιεχομένου) “λαϊκή εξουσία” ούτε και η “δικτατορία του προλεταριάτου” (όπως την εννοεί ο καθένας), κάτι που απασχολεί μόνο εσάς!). Σε στόχους που είναι κομβικοί για την ανατροπή των μνημονίων, όπως είναι η έξοδος από ευρωζώνη/ΕΕ λέτε το μεγάλο ΟΧΙ, ενώ στην αρχή της κρίσης διαφωνούσατε και με τη διαγραφή του χρέους. Ένα κομμουνιστικό κόμμα οφείλει να συνδέει την τακτική, τους μεταβατικούς στόχους, στην περίπτωση μας την έξοδο από ευρώ/ΕΕ, τη διαγραφή του χρέους, την ανατροπή των μνημονίων και της επίθεσης του κεφαλαίου, με το στρατηγικό στόχο, που φυσικά δεν είναι άλλος από την επανάσταση και το σοσιαλισμό. Το χειρότερο με σας είναι ότι αρνείστε τον βασικότερο των τακτικών στόχων (την έξοδο από την ΕΕ) στο όνομα του στρατηγικού στόχου!
παραληρείς ή τέτοια σας λένε και τα χάφτετε αμάσητα;
Αν σου δίνω στα νεύρα, μπορείς να αγνοήσεις τα σχόλιά μου.
Καταρχήν το Πάνσοφο και Αλάνθαστο Κόμμα εκπροσωπείται από τα όργανά του, όχι από εμένα, που απλώς τον εαυτό μου εκφράζω.
Για τα περι “υβριστών του Λαού”, “σεχταριστών”, “γιγάντιας Σέχτας(!)”, “μακαριότητας” κλπ., θα συμφωνήσω με τον Κώστα Β. Πρόκειται για παραλήρημα.
Περί της … “κομβικότητας” τον μνημονίων τάπαμε παραπάνω στο 16:02.
Για την έξοδο από €/ΕΕ εξακολουθείτε όλοι εν χορώ να επιμένετε στην διαστρέβλωση της θέσης του ΚΚΕ, προφανώς γιατί δεν έχετε άλλη άμυνα.
Το ΚΚΕ από καταβολής ΕΟΚ/ΕΕ παλεύει για την αποδέσμευση. Αλλά όσο υπήρχε η ΕΣΣΔ, και άρα αποκούμπι, συζητιόταν (χωρίς να είναι και λυμμένο) η αποδέσμευση χωρίς λαϊκή εξουσία, ακριβώς σαν βήμα προς αυτήν. Αλλά σήμερα, μια αποδέσμευση χωρίς παράλληλα κατάληψη της εξουσίας, θα αποδειχτεί ένα ακόμη κόλπο της αστικής τάξης, μια “ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ” ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ, επανάληψη σε μείζονα κλίμακα της “αριστερής παρένθεσης”, που ζήσαμε στο 7-μηνο. Δηλαδή μια κλασσική μεθόδευση της α.τ. για να εμπεδώσει ο λαός το ΤΙΝΑ.
Ισως και να το είχαμε βιώσει ήδη, αν δεν υπήρχε η πεισματάρικη άρνηση του ΚΚΕ να συνεργήσει σε αυτούς τους τυχοδιωκτισμούς των αστών.
Αυτά προς το παρόν και για τα υπόλοιπα θα συζητήσουμε αν απαντήσεις στο (1) του 16:02.
Και κάτι ακόμα λαλίστατε Ηλία Τζ.: Το να απαιτούμε από το “Κ”ΚΕ να συνδέει τους τακτικούς με τους στρατηγικούς στόχους είναι άνευ νοήματος γιατί από την πολιτική πρόταση του “Κ”ΚΕ απουσιάζουν παντελώς οι τακτικοί στόχοι, απουσιάζει παντελώς η τακτική! Ή μάλλον όχι, κάνω λάθος: η πρόταση του Κόμματος για το σήμερα είναι η εξής μία: εκλογική ενίσχυση του Κόμματος (και τίποτε άλλο)! Εκτός από αυτόν τον υπερεπαναστατικό στόχο, το “Κ”ΚΕ δεν προτείνει ΤΙΠΟΤΑ για το σήμερα, για τον ορατό πολιτικό χρόνο, για την ανατροπή των μνημονίων και της επίθεσης του κεφαλάιου.
Κι εδώ ανακρίβειες: Το ΚΚΕ έχει ταχτική, προσαρμοσμένη στην σημερινή κατάσταση. Λέγεται “ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ”. Εχει επιλέξει δηλαδή τις κοινωνικές συμμαχίες στην βάση (…”από τα κάτω”, χα, χα!).
Απόλυτα λογικό όταν οι εν δυνάμει “αριστεροί” πολιτικοί του σύμμαχοι άγονται και φέρονται από τέτοιο μίσος στο ΚΚΕ και τον Στάλιν, όπως αποδείχνει και η συζήτηση εδώ. Πέρα από τις επίσης σοβαρότατες πολιτικές διαφορές, που δεν παύετε και οι ίδιοι να τονίζετε – και πολύ καλά κάνετε. Θα ήταν τρελλό οτιδήποτε άλλο. Αρα το ΚΚΕ είναι συνεπές στην πολιτική του.
Αυτά τα ζητήματα μόνο ο Λαός θα τα λύσει.
Συμπλήρωμα στο σχόλιο “26/09/2015 at 16:12” λόγω …απώλειας μιας λέξης. “Να σου θυμίσω ότι ο Λένιν στον «Αριστερισμό, παιδική αρρώστια του Κομμουνισμού» αφιερώνει ολόκληρο κεφάλαιο στο θέμα των συμβιβασμών και απαντάει καταφατικά στην πραγματοποίησή τους όταν είναι αναγκαίο.” Λόγω κεκτημένης ταχύτητας, από το σχόλιο απουσίαζε η λέξη “κεφάλαιο”, η οποία συμπληρώθηκε τώρα.
Ο Λένιν πάντα διέκρινε τους συμβιβασμούς, που μας πάνε ένα βήμα μπροστά, από τους “συμβιβασμούς”, που μας πάνε δύο (η και εκατό) βήματα πίσω. Αχαρη τσιτατολογία.
για το αν ένα κόμμα έχει σωστή γραμμή δεν αποφασίζει το ίδιο αυτάρεσκα
υπάρχουν κριτήρια σύντροφε.
η γραμμή είναι σωστή
όταν καταφέρνει να ενώσει την τάξη στη βάση των άμεσων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων που έχει θέσει.
όταν ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες μπορεί να έχει μικρές η μεγαλύτερες νίκες.
για να μπορεί να έχει αυτά τα αποτελέσματα πρέπει να μάθει να αναγνωρίζει το πως σε κάθε φάση η βασική αντίθεση μεταξύ εργασίας και κεφάλαιου εκφράζεται και πια είναι τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά της για να μπορεί να καθορίζει την πολιτική των συνεργασιών του.
το κκε ενώ κάνει μια καταρχήν σωστή ανάγνωση ως προς την αντικειμενική
κατάσταση δυστυχώς δεν μπορεί να επεξεργαστεί γραμμή για το σήμερα.
Αυτό είναι το ιστορικό πρόβλημα του κόμματος.
Κατά περιόδους ή χανότανε στο υπερπέραν υπηρετώντας δήθεν τους στρατηγικούς του στόχους ή υποκλινόταν στο άμεσο και γίνονταν ουρά των μικροαστικών και αστικών κομμάτων.
Στη σημερινή φάση ψάγνει τη γραμμή.
Προς το παρών ο λόγος του είναι χαώδης σε βαθμό που μπερδεύει και τα ίδια του τα μέλη και η δράση του πλήρως αναποτελεσματική και αποσυσπειρωτική.
Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει κατορθωτό το κόμμα να βγει απ’ την μίζερη αυτάρκειά του, να σκεφτεί και να δράση έτσι ώστε να είναι ωφελιμο για τη τάξη που λέει πως θέλει να εκφράζει.
Άκου Βασίλη, δεν ξέρω αν έχει πραγματικά κάποιο νόημα να σου απαντήσω, αλλά (και παρά την ακατανόητη υπεροψία και το γραφικό στιλάκι αυθεντίας) ας κάνω μια απόπειρα, έτσι, για να μην ακούγονται τερατολογίες-
Αντιπαρέρχομαι τις φαιδρότητες του τύπου “τα 2/3, τα 49/78″ κλπ των ψηφοφόρων που ‘δεν υπάκουσαν” κλπ. φαντασιοπληξίες. Ας πάμε στο ζουμί: Ως προς το περιβόητο, “κοσμογονικό” δημοψήφισμα που το κάνατε παντιέρα κι εσείς και οι άλλοι οπορτουνιστές της ΛΑ.Ε. (στην κλασική ναρίτικη τυχοδιωκτική λογική του να βρούμε κάτι “για να βγούμε στον αφρό”):
-Ψηφίσατε (κι αυτό είναι αντικειμενικό) ΜΑΖΙ με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, βάζοντας για άλλη μια φορά πλάτη στους σ/φους σας και στους τακτικίστικους ελιγμούς τους.
-Η όλη διενέργεια του δημοψηφίσματος δεν ήταν παρά επικοινωνιακό κολπάκι εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να φέρουν λάου-λάου το δικό τους μνημόνιο- κι εσείς (πάλι αντικειμενικά) ήσασταν οι καλύτεροι προπαγανδιστές του.
-Ψηφίζοντας ΟΧΙ (στην πρόταση Γιούνκερ) κλείνατε αντικειμενικά το μάτι στην πρόταση Τσίπρα, αλλά και κουτοπόνηρα στους συριζαίους ψηφοφόρους. Αν δεν το θέλατε αυτό και προτιμούσατε μια καθαρή στάση δε σας εμπόδιζε κανείς, πράγμα όμως που μόνο το ΚΚΕ έκανε- εσείς προτιμήσατε να παίξετε παιχνιδάκια
-Το ΟΧΙ μέσα σε λίγες ώρες έγινε ΝΑΙ χωρίς να ανοίξει μύτη, αλλά κανείς σας δε φάνηκε να προβληματίζεται, ίσα ίσα συνεχίσατε το παραμύθιασμα από κει που το άφησε ο Τσίπρας
-Το αρνητικό εκλογικό αποτέλεσμα μόλις λίγες βδομάδες μετά το “ηρωικό” ΟΧΙ δεν φαίνεται να συμμερίζεται τις αναλύσεις σας. Πού πήγε το 62% “όχι στο μνημόνιο, στη λιτότητα, στην ΕΕ” και δεν ξέρω γω τι άλλο κοτσάρατε από πίσω;
(συνέχεια από πριν)
Η εικόνα που έχεις (ή σου έχουν φτιάξει) για το ΚΚΕ ελάχιστα απέχει απ’ αυτήν που συνειδητά και σχεδιασμένα καλλιεργούν γι’ αυτό τα αστικά κόμματα, τα αστικά ΜΜΕ και γενικά οι πολιτικοί αλλά και φυσικοί εκπρόσωποι του κεφαλαίου, ενώ ταυτόχρονα απέχει παρασάγγας από την πραγματικότητα, είτε σ’ αρέσει είτε όχι. Αυτό ίσως θα έπρεπε να σε προβληματίσει. Ας τα πιάσουμε ένα-ένα:
1 “Το ΚΚΕ ζει στον κόσμο του, μακριά απ’ την πραγματικότητα”- Ξέρεις πολλούς ταξικούς εργατικούς αγώνες που το ΚΚΕ δεν ήταν στην πρώτη γραμμή; Πρόχειρα, μόνο αυτή τη βδομάδα: Χαλυβουργία στο Βόλο, Καρφούρ, ΒΙΣ, αγρότες…
2 “Το ΚΚΕ (ή και το ΠΑΜΕ κατά περίπτωση) είναι απομονωμένο”- Πρώτον είναι αστείο να εκφέρεται μια τέτοια κριτική από ιστορικά περιχαρακωμένα μορφώματα όπως οι διάφορες οργανώσεις του εξωκοινοβουλίου, που ακόμα και με εκλογικά κριτήρια (που τόσο σας αρέσουν) πανηγυρίζουν όταν από το 0.6 πάνε στο 0.8%. Πόσο μάλλον όταν τα κοινωνικά όρια της παρέμβασής τους αρχίζουν στους 4 τοίχους των ΑΕΙ και τελειώνουν στις κολλεγιές με το ΣΥΡΙΖΑ στο Δημόσιο. Όσο για το ΠΑΜΕ, αν υπάρχει 1 πραγματικά μαζικός χώρος ταξικής εργατικής πολιτικής στο εργατικό κίνημα είναι αυτός.
Στο μυαλό σας η μετωπική πολιτική ταυτίζεται με τις πολιτικές συμμαχίες, τις οποίες και εύλογα ψάχνετε στον ευρύτερο οπορτουνιστικό χώρο, αφού όμοιος τον όμοιο… Για το ΚΚΕ οι συμμαχίες γίνονται με ΤΑΞΙΚΟ κριτήριο, εξού και η πρόταση της Λαϊκής Συμμαχίας της εργατ. τάξης με τους αυτο απασχολούμενους, φτωχούς αγρότες, νέους, γυναίκες των λαϊκών στρωμάτων
3 “Το ΚΚΕ δεν έχει πρόταση για τους αγώνες σήμερα”. Εδώ η άγνοια (ή μήπως συκοφαντία) βαράει κόκκινο. Δεν έχει ακούσει κανείς το ΚΚΕ να βάζει ζήτημα στους εργαζόμενους για αναπλήρωση των απωλειών της κρίσης; Για τα 751; Για τη 13η-14η σύνταξη; Για κατάργηση μνημονίων-εφ. νόμων; Για αφορολόγητο 40.000 για το ζευγάρι; Για κατάργηση του ΕΝΦΙΑ; Για…………Όλα αυτά τα βάζει για τη λαϊκή εξουσία; Αλλά ας το κλείσουμε γιατί θα μιλάμε για ώρες
Δεν θα με αφήσετε σε χλωρό κλαρί σύντροφοι Ηλια και Κώστα; Εντάξει κρατιέμαι να μην γελάσω, όχι γι’ αυτό αλλά για τις “απαντήσεις” και τα “επιχειρήματα” που χρησιμοποιείτε για να με “κολλήσετε στον τοίχο”.”Απαντήσεις” και “επιχειρήματα” που που χαρακτηρίζονται από τη σταλινική λογική του σεχταρισμού, της περιχαράκωσης, της απομόνωσης και του μοναχικού δρόμου που χαρακτηρίζει το “Κ”ΚΕ. Ακριβώς αυτές τις “απαντήσεις” περίμενα να μου δώσετε, καθώς έχω κατανοήσει καλά τον τρόπο σκέψης του φαινομένου “”Κ”ΚΕ”. Το πρόγραμμα της ΑΝΤΑΡΣΥΑ (που προσπάθησα να το περιγράψω όσο πιο καλά και περιεκτικά γίνεται, και δεν ξέρω αν τα κατάφερα) είναι αδύνατον να το κατανοήσουν άτομα σαν εσάς. Προφανώς δεν είστε … διανοητικά καθυστερημένοι. Άλλος είναι ο λόγος. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ επιθυμεί ο ίδιος ο λαός με την πάλη του να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες ρήξεις, τόσο τις μεταβατικές όσο και την καθαυτό επανάσταση. Για αυτό το λόγο μιλάει για ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος – καθώς το υπάρχον συνδικαλιστικό κίνημα είναι ή χρεοκοπημένο-παρωχημένο ή ανοιχτά προδοτικό (βλέπε ΓΣΕΕ) – καθώς και για τον ισχυρό πόλο της επαναστατικής Αριστεράς. Σε αυτά τα πλαίσια, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σαφώς υποστηρίζει την κοινή δράση των μαχόμενων δυνάμεων του κινήματος και της Αριστεράς (ΚΚΕ, ΛΑΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ, αλλά και οι άλλες δυνάμεις-τάσεις). Για το “Κ”ΚΕ, αντίθετα, τα πάντα αρχίζουν και τελειώνουν στην εκλογική ενίσχυση του Κόμματος. Πρόκειται για μια βαθιά σταλινική και γραφειοκρατική λογική που χαρακτηρίζεται από το ότι το κόμμα δεν εμπιστεύεται το λαό και βλέπει με εχθρότητα τις άλλες δυνάμεις κομμουνιστικής αναφοράς. Γενικά το Κόμμα νιώθει μια βαθιά δυσανεξία σε ό,τι δεν ελέγχει, και αυτό είναι μια πολύ βασική αιτία των πολύ μεγάλων προβλημάτων και αδιεξόδων του. Από εκεί πηγάζουν η εξωφρενική στάση του στην εξέγερση του Δεκέμβρη του 2008, η ακόμα πιο εξωφρενική στάση του στο δημοψήφισμα, οι χυδαίες και αλήτικες επιθέσεις, σχεδόν σε καθημερινή βάση, από το Ριζοσπάστη, κυρίως εναντίον της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, οι χωριστοί-μοναχικοί περίπατοι Ομόνοια-Σύνταγμα που κάνετε στις διαδηλώσεις (μην τυχόν και έρθετε σε έρθετε σε επαφή με τα οπορτουνιστικά μιάσματα και μολυνθείτε). Βέβαια, ο πυρήνας όλων αυτών είναι η σταλινική λογική της ολοκληρωτικής επιβολής του Κόμματος στην κοινωνία, ο οποίος χρεοκόπησε οριστικά και αμετάκλητα με την κατάρρευση των χωρών του “υπαρκτού σοσιαλισμού”.
Για να επανέλθουμε στα της τωρινής περιόδου, σύμπτωμα αυτού του τρόπου πολιτικής σκέψης είναι η στάση σας στο δημοψήφισμα. Την περιγράφει καλά ο σύντροφος Κώστας (27/09/2015 at 01:01). Μας κατηγορεί ο σύντροφος ότι ψηφίσαμε ΟΧΙ μαζί με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ότι βάλαμε πλάτη στους τακτικίστικους ελιγμούς τους. Αγαπητέ σύντροφε, καταλαβαίνεις τι λες; Έχεις καταλάβει ότι το ΟΧΙ δεν το ψήφισαν μόνο οι 40.000-46.000 της ΑΝΤΑΡΣΥΑ αλλά τα ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ των Ελλήνων εργαζομένων; Αυτά που λέτε είναι η επιτομή του σεχταρισμού, της περιχαράκωσης, της απομόνωσης από τις εργαζόμενες μάζες. Βλέπετε με εχθρότητα και κατηγορείτε τους εργαζόμενους! Κατηγορείτε το λαό ότι με το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα έβαλε πλάτη στους τακτικίστικους ελιγμούς της κυβέρνησης και ότι έκλεισε το μάτι στην πρόταση Τσίπρα!! ΕΙΣΤΕ ΑΠΟΜΟΝΩΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΕ ΜΕ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ!
Όσο για το τι έγινε το 61,3% του δημοψηφίσματος, μπορείς να διαβάσεις την επίσημη ανακοίνωση της ΚΣΕ για τα αποτελέσματα των εκλογών: http://www.pandiera.gr/%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%81%CF%83%CF%85%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AD%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CE%BB/
Τέλος, αγαπητέ σύντροφε Κώστα, μου γράφεις (27/09/2015 at 02:01) στο 3. για τις προτάσεις που έχει κάνει το “Κ”ΚΕ για τα προβλήματα του σήμερα. Πραγματικά, σε αυτά τα προβλήματα που λες, το “Κ”ΚΕ όντως έχει αναφερθεί. Το πρόβλημα όμως είναι τι προτείνει για τη λύση τους. Η λύση λοιπόν για το Κόμμα είναι … η επανάσταση, η δικτατορία του προλεταριάτου και ο σοσιαλισμός – για τα οποία χρησιμοποιεί τους πιο “στρογγυλεμένους” όρους “κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής” και “λαϊκή εξουσία”, ενώ έχει εξαλείψει τον αιχμηρό όρο “επανάσταση”, για να μην τρομάξει τους φιλήσυχους μικροαστούς νοικοκυραίους στους οποίους κατά κύριο λόγο απευθύνεται – σε κάποια στιγμή στο αόριστο μέλλον. Γι’ αυτό αγαπητέ σύντροφε Κώστα έγραφα στα παραπάνω σχόλιά μου ότι δεν έχετε κάτι συγκεκριμένο να προτείνετε για την παρούσα ιστορική στιγμή, και σε πίκρανα…
Ο Μουστάκιας, πάντα μπροστά στην ταξική πάλη:
….”τη σταλινική λογική του σεχταρισμού, της περιχαράκωσης, της απομόνωσης και του μοναχικού δρόμου”
και
…”βαθιά σταλινική και γραφειοκρατική λογική που χαρακτηρίζεται από το ότι το κόμμα δεν εμπιστεύεται το λαό”
και
….”η σταλινική λογική της ολοκληρωτικής επιβολής
ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΑ, να σας πάρουνε χαμπάρι όλοι!
Αλλά ….”ο αντισταλινισμός είναι ντροπαλός αντικομμουνισμός” έφα Κ. Κάππος.
Και “Γελάει καλύτερα, όποιος γελάει τελευταίος”!!! Β.Ι.Ουλιάνοφ
Αφού σας αρέσουν τα τσιτάτα.
Kι όσο για το νέο σας (ήδη κουρελιασμένο) φετίχ, το “μεγαλειώδες “ΟΧΙ” του 62%”, ευτυχώς τα γραπτά (12-07-2015) μένουν:
“Μετέτρεψε το ΟΧΙ σε ΝΑΙ – Αρ.Αντεπίθεση 2015-07-12”
http://aristeriantepithesi.blogspot.gr/2015/07/blog-post_12.html#more
Ποιός δικαιώθηκε από τις εξελίξεις; Ποιός πατάει στη γή και ποιός αεροβατεί;
Νάμαι και …”σταλεγάκιας”!
Είχα την εντύπωση ότι η συζήτηση με τα στελέχη του “Κ”ΚΕ είχε τελειώσει, αλλά να που ο Ηλίας, όντας πάντα αμετανόητος, συνεχίζει να μου στέλνει ‘απαντήσεις”. Δεν θα ασχοληθώ βέβαια με την μη-απάντηση 28/09/2015 at 21:11, αλλά με το σχόλιο 28/09/2015 at 23:21: Αναφέρεσαι με ειρωνεία και απαξιωτικό τρόπο στο αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος και το χαρακτηρίζεις “κουρελιασμένο φετίχ”. Με επιβεβαιώνεις σε αυτά που σου έλεγα παραπάνω: είστε απόλυτα απομονωμένοι και περιχαρακωμένοι από το λαό και τον υβρίζετε! Ισχύουν απόλυτα (και μάλιστα τα αποδεικνύεις ΕΣΥ με τα γραφόμενά σου) αυτά που γράφω στο προηγούμενο σχόλιό μου (28/09/2015 at 01:49). Συνεπώς δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.
Πάμε τώρα στο άρθρο του σύντροφου Γρηγορόπουλου που αναφέρεις για να με “τουμπάρεις”: Κατ’ αρχάς, το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Πριν την Κυριακή 12 Ιουλίου, το έχω διαβάσει και συμφωνώ με το περιεχόμενό του απολύτως. Εσύ, όμως, το άρθρο αυτό ΔΕΝ το έχεις διαβάσει (προφανώς!!, είναι δυνατόν να διαβάσεις εσύ άρθρο γραμμένο από ένα οπορτουνιστικό μίασμα και δημοσιευμένο στην εφημερίδα των οπορτουνιστών; Γίνεται; Θα σου κοπεί το χέρι!). Αν το είχες διαβάσει, θα έβλεπες ότι αναφέρεται στο “λαϊκό” και “βροντερό” ΟΧΙ στην αρχή του άρθρου, ενώ παρακάτω λέει: “… Όπως είπαμε, το δημοψήφισμα υπήρξε το άκρο άωτο του τακτικισμού Τσίπρα – Βαρουφάκη πριν ο τελευταίος θυσιαστεί ως Ιφιγένεια χάριν των απαιτήσεων των πιστωτών… Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι η μεγαλειώδης λαϊκή αντίδραση (η πλημμύρα της συγκέντρωσης την Παρασκευή 3/7 και η περιφανής νίκη στο δημοψήφισμα) υπερέβη τον τακτικισμό του Τσίπρα.
Πρόκειται για λαϊκή κινηματική έκρηξη αξιοθαύμαστη και άξια μελέτης, λόγω των συνθηκών πραγματοποίησής της (κλειστές τράπεζες, κινητοποίηση του μαύρου μετώπου εσωτερικού, εξωτερικού με άκρα τρομολαγνεία), του μεγέθους και του αγωνιστικού παλμού της. Παρά τη συντηρητική διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τον παροπλισμό του λαϊκού κινήματος και την υποβάθμισή του ως βοηθητικού μοχλού της πολιτικής του, αλλά και την εχθρότητα του ΚΚΕ σε ό,τι δεν ελέγχει, η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα προσέδωσαν πρωτοφανή ταξικό χαρακτήρα στην ετυμηγορία του δημοψηφίσματος και στη μαζικότητα – εκρηκτικότητα των κινητοποιήσεων.
Παράλληλα, διέψευσαν Κασσάνδρες της θεωρίας που διατείνονται ότι μόνο στην επαναστατική κατάσταση παρατηρείται κινηματική έκρηξη, αποκλείοντας έτσι ριζικές αντικαπιταλιστικές ανατροπές προ αυτής. Επιπλέον, ο λαϊκός παράγοντας εξέπεμψε ένα ρητό όχι μόνο κατά των μνημονίων, αλλά εκδήλωσε την ανεξαρτησιακή, αντιιμπεριαλιστική, αντιΕΕ τάση του, αν και όχι (για μεγάλο τμήμα του) στη συνειδητή μορφή της εξόδου από ευρώ και ΕΕ …” Ακριβώς αυτά που σου λέω και εγώ! Δηλαδή για να με “κολλήσεις στον τοίχο” μου στέλνεις ένα άρθρο που λέει ακριβώς αυτά που σου λέω και εγώ, αλλά, προφανώς, με πολύ καλύτερο τρόπο!!
Λοιπόν Ηλία, από τη συζήτηση που κάναμε εδώ και από τα σχόλια των διαφόρων απίθανων τύπων (που είναι βέβαια έμμισθα τρολ της ΚΕ του Κόμματος) στο “Βαθύ Κόκκινο”, συμπεραίνω ότι η πολιτική νοημοσύνη σας στο “Κ”ΚΕ σίγουρα δεν είναι ό,τι πιό υψηλό υπάρχει. Τις θέσεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ να τις μαθαίνεις από την ίδια την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και όχι από αυτά που σας λένε οι ΑΡΧΙΨΕΥΤΑΡΑΔΕΣ Κουτσούμπας και ΣΙΑ. Για τη στάση μας απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ (πριν και μετά τη διάσπάσή του) να τη μάθεις από την ίδια την ΑΝΤΑΡΣΥΑ (ενώ πολύ καλά τα λέει και το άρθρο του σ. Γρηγορόπουλου) και όχι από τα παραμύθια που σας λέει η ΚΕ, ότι δηλ. εμείς… υποστηρίζουμε (!!) το ΣΥΡΙΖΑ. Κατάλαβες Ηλία;
Είχα καταλάβει και πριν σε διαβάσω. Δεν προσέθεσες κάτι, πέρα από τα τετριμμένα. Την κυβέρνηση Ζολώτα παρέλειψες.
Αν έκανες τον κόπο να ξαναδιαβάσεις το άρθρο του συντρόφου σου, θα έπεφτε το μάτι σου και στα σχόλια από κάτω.
Και τότε θα καταλάβαινες γιατί λέω ότι το «μεγαλειώδες «ΟΧΙ» του 62%» είναι ένα κουρελιασμένο φετίχ, και γιατί αεροβατείτε πολλοί στον χώρο της αντικομμουνιστικής μικροαστικής “αριστερής” διανόησης. Τάγραψα του Δ.Γ., πριν τρείς μήνες και ό,τι επακολούθησε απλά τα επιβεβαίωσε. Τώρα, π.χ., οι …700(!) υπογραφές τι έγιναν: Μπήκανε σε ένα χαρτί και …πάπαλα;!;! Τι απόγινε το (επίσης ….μεγαλειώδες!) “κίνημα του ΟΧΙ”; Χίμαιρες! Νομαδικό ακτιβισμό το χαρακτήρισαν δικοί σας άνθρωποι. Η, “‘οπου γάμος και χαρά κ’ η Κοντύλω πρώτη”. Σας χόρεψε καλά ο Τσίπρας. Αν όχι τις “Αγορές”, τουλάχιστον εσάς…. Κούλ.
Μείνετε στην κοσμάρα σας, και στην ψυχολογία του ηττημένου, που παλεύει να εξισορροπηθεί με κατάρες, βρισιές κ.λ.π.
Εντάξει Ηλία, εντάξει. Νομίζω ότι η συζήτηση πρέπει να κλείσει εδώ. Φυσικά αν θέλεις να συνεχίσεις, συνέχισε, δεν μπορώ να σε εμποδίσω. Θέλω μόνο να σου πω κάτι για να είμαι απόλυτα σαφής και να καταλαβαίνεις τι εννοώ: Σχετικά με τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος, λοιδωρείτε την αντίδραση του ελληνικού λαού που εκφράστηκε με το σαφέστατο ΟΧΙ με 61,3%. Μιλάτε απαξιωτικά για αυτήν την αντίδραση του λαού, πράγμα εντελώς απαράδεκτο για ένα κόμμα που αυτοχαρακτηρίζεται κομμουνιστικό. Αυτή σας η στάση, ανάμεσα σε πολλά άλλα βέβαια, είναι που με κάνει εμένα (και πολλούς άλλους) να υποστηρίζουμε ότι σας χαρακτηρίζει η απομόνωση και η περιχαράκωση από το λαό. Και βέβαια, από τη μεριά μας, δεν υπήρξε ποτέ καμιά αυταπάτη για τις απόψεις και τις αυταπάτες του ΣΥΡΙΖΑ για την ανατροπή των μνημονίων. Ο Τσίπρας ήταν ειλικρινής όταν έλεγε ότι θα διαπραγματευτεί για να ανατρέψει τα μνημόνια ΜΕΣΑ στο πλαίσιο της ευρωζώνης και της ΕΕ. Εμείς λέμε ότι η βασική προϋπόθεση για να ανατραπούν τα μνημόνια και να ανασάνει ο λαός μας είναι, μαζί με τη διαγραφή του χρέους, η ρήξη και η έξοδος από ευρωζώνη/ΕΕ. Ο Τσίπρας έκανε αυτό που έλεγε, διαπραγματεύτηκε για επτά μήνες έχοντας σαν υπέρτατη αρχή την παραμονή σε ευρωζώνη/ΕΕ, με τα γνωστά αποτελέσματα. Το ότι πήγε να υπογράψει το 3ο μνημόνιο την επομένη του δημοψηφίσματος, ομολογώ ότι έπεσε βαρύ στο στομάχι μου, ενώ γενικά προκάλεσε μεγάλη απογοήτευση στο λαό. (Ενώ εσείς ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΑΤΕ για αυτήν την τραγική κατάληξη, γιατί, όπως πιστεύατε και πιστεύετε, επιβεβαιωθήκατε από τις εξελίξεις! Πανηγυρίζατε που θα συνεχιστεί η μνημονιακή-καπιταλιστική κόλαση για το λαό! Το να σας χαρακτηρίσει κάποιος απλώς απαράδεκτους είναι χάδι, σας αξίζουν πολύ βαρύτεροι χαρακτηρισμοί).
Τελειώνοντας, για τα αποτελέσματα των εκλογών, εκτός από τις επισημες ανακοινώσεις του ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, μπορείς να διαβάσεις το άρθρο “Από τον περήφανο λαό στον “υποταγμένο”;” του Μιχάλη Παπαμακάριου, που δημοσιεύτηκε στο “Πρίν” της Κυριακής 27 Σεπτεμβρίου: http://prin.gr/?p=8284