.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Λεωφορεία – Τρόλεϊ: Ηχηρό χαστούκι η απάντηση της ΕΑΣ στη Διοίκηση της ΟΣΥ


Μια οφειλόμενη απάντηση στη Διοίκηση της ΟΣΥ για το Δελτίο Τύπου με ημερομηνία 9 Μάρτη 2021

Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία ( ΕΑΣ )

Ιστορικό:

• Στις 8 Μάρτη ενημερωθήκαμε από συναδέλφους για αυξημένη σειρά κρουσμάτων στους εργασιακούς χώρους της ΟΣΥ.

• Στις 9 Μάρτη και με πολλές δυσκολίες λόγω απόκρυψης από την ΟΣΥ της κατάστασης, έγινε διασταύρωση των καταγγελιών και καταθέσαμε έγγραφο σαν ΕΑΣ για έκτακτη σύγκληση του Διοικητικού Συμβουλίου προς το προεδρείο ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ και με κοινοποίηση σε όλα τα μέλη του ΔΣ.

• Την ίδια μέρα στις έξι το απόγευμα αρχίζουν τα «περίεργα» αλλά φυσικά για μας αναμενόμενα: Πλήρης σιωπή από τις δύο προαναφερόμενες παρατάξεις για την μεγάλη διασπορά του ιού στους εργασιακούς χώρους, κουβέντα για σύγκληση του Διοικητικού Συμβουλίου και το καταπληκτικότερο, μόλις λίγες ώρες αργότερα η Διοίκηση Αγιάσογλου της ΟΣΥ, λες και ήξερε το περιεχόμενο του εγγράφου που καταθέσαμε στο Συνδικάτο(!) εξέδωσε δελτίο τύπου (δείτε εδώ) το οποίο απέστειλε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων σε μια απέλπιδα προσπάθεια κάλυψης των πραγματικά ελάχιστων και επικοινωνιακού χαρακτήρα μέτρων που έχουν ληφθεί στον εργασιακό μας χώρο για την αντιμετώπιση της πανδημίας ένα χρόνο τώρα.

Αυτά που θυμήθηκε να ψευτοπεί στο δελτίο τύπου της η ΟΣΥ:

• Έκανε -λέει – ιχνηλάτηση στους εργαζόμενους της ΙΔΙΑΣ βάρδιας και έθεσε σε προληπτική καραντίνα και τους αρνητικούς εργαζόμενους. Δυστυχώς για μας τους εργαζόμενους, η ίδια η Διοίκηση ομολογεί πως παρέβλεψε(;) να κάνει τεστ και στην επόμενη βάρδια που στην εναλλαγή έρχεται σε άμεση επαφή με την προηγούμενη αλλά και στην προηγούμενη βάρδια που αντικατέστησε και που επίσης ήρθαν σε επαφή.

Επίσης έχουμε πολύ μεγάλες αμφιβολίες για την προληπτική καραντίνα σε αρνητικούς εργαζόμενους, γιατί γνωρίζουμε πως εργαζόμενοι που ήρθαν σε επαφή με κρούσματα και βγήκαν αρνητικοί, συνέχισαν να εργάζονται κανονικότατα, αμφιβολίες που τις ενισχύουν και ο τρόπος διαχείρισης αντίστοιχης περίπτωσης στην τηλεματική, όπου είχαμε σειρά κρουσμάτων και όλοι οι αρνητικοί στα τεστ εργαζόμενοι, δούλεψαν και δουλεύουν κανονικότατα, κάτι που σημαίνει ότι δεν γίνεται τήρηση ούτε καν αυτών των αναποτελεσματικών πρωτοκόλλων. Προς άρση των αμφιβολιών μας, καλούμε την Διοίκηση να μας ενημερώσει ποιοι εργαζόμενοι έκαναν τεστ και βγήκαν αρνητικοί και την εργασιακή τους εικόνα των επόμενων ημερών μετά το τεστ.

• Το επόμενο που μας λέει η Διοίκηση είναι πως έχει κάνει 3.500 τεστ στους εργαζόμενους έτσι γενικά και αόριστα. Ο αριθμός, για κάποιον που απλά διαβάζει το δελτίου τύπου δείχνει μεγάλος.

Είναι όμως έτσι; Όχι βέβαια! Παρότι δεν γνωρίζουμε και δεν έχουμε κανέναν λόγο να αμφισβητήσουμε τα 3.500 τεστ, η πραγματικότητα είναι πως η ίδια η Διοίκηση ομολογεί πως σε ένα χρόνο(!) σε μια εταιρεία με 6.000 εργαζόμενους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή έκθεσης στον ιό έκανε 3.500 «ολόκληρα(!)» τέστ. Δηλαδή παραδέχεται πως έκανε μέσα σε ΕΝΑΝ ολόκληρο χρόνο αναλογικά ενάμιση μόλις τεστ (1,5) ανά εργαζόμενο. Βέβαια επικοινωνιακά δεν παρέλειψε να υποσχεθεί πως θα κάνει ένα τεστ ανά μήνα στο προσεχές μέλλον.

• Επίσης μας λέει πως παρέχει στο προσωπικό μάσκες και αντισηπτικό υλικό. Κι εδώ πάλι λέει την μισή αλήθεια γιατί δίνει στους εργαζόμενους ένα κουτί 50 απλών μασκών για ένα μήνα, όταν δουλεύουν 8 ώρες στις γνωστές σε όλους συνθήκες, χωρίς να περιλαμβάνεται μέσα στο οχτάωρο ο χρόνος μετακίνησης και παραμονής ενώ με την εντατικοποίηση δουλεύουν και στα ρεπό τους οι περισσότεροι. Δηλαδή στην ουσία βγάζουν τις βάρδιες ολόκληρου μήνα με μία μάσκα την μέρα σε ένα επιβαρυμένο περιβάλλον. Εδώ να σημειώσουμε πως η πρόταση των κατεξοχήν ειδικών, των γιατρών εργασίας προς την Διοίκηση που ΔΕΝ εισακούστηκε ποτέ, ήταν η χορήγηση μάσκας υψηλής προστασίας ΚΝ95 ή χρήση διπλής μάσκας. Επίσης να θυμίσουμε πως η χορήγηση μασκών έγινε καθυστερημένα και προκλήθηκε μετά από συμβολική χορήγηση μασκών προστασίας από την ΕΑΣ.

• Για το θέμα της απολύμανσης με νέφωση, αποφεύγει η Διοίκηση να αναφέρει στο δελτίο τύπου την συχνότητα αυτής της ειδικής απολύμανσης, γιατί η δική μας εικόνα είναι πως γίνεται ανά μεγάλα και όχι ανά τακτά διαστήματα. Κι εδώ η διαδικασία ξεκίνησε κατόπιν συνδικαλιστικής παρέμβασης και της ΕΑΣ, γιατί αρχικά η απολύμανση γινόταν με ψεκαστήρια για …μελίγκρα στα φυτά. Για το θέμα των καθημερινών διεξοδικών απολυμάνσεων στο στόλο και στα κτίρια μάλλον η Διοίκηση μπέρδεψε τον συνηθισμένο καθαρισμό των λεωφορείων με την απολύμανση. Θα την παρακαλούσαμε για να αρθούν και αυτές οι αμφιβολίες να μας δημοσιοποιήσει τα πιστοποιητικά απολύμανσης των οχημάτων, γιατί αυτά που είναι στα οχήματα επιβεβαιώνουν τα δικά μας λεγόμενα και όχι της Διοίκησης.

• Για την τοποθέτηση του διαχωριστικού και της αλυσίδας μεταξύ οδηγού και επιβατών, νομίζουμε πως η ίδια η εικόνα που την βλέπουν εκατομμύρια επιβάτες και οι εργαζόμενοι καθημερινά μάλλον παραπέμπει σε καραγκιοζ μπερντέ, παρά σε διαχωριστικό. Κι εδώ η πρόταση τόσο των γιατρών εργασίας όσο και συνδικαλιστών και εργαζομένων- πλην φυσικά του προεδρείου ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚΕ που δεν θέλουν να στεναχωρήσουν τους αφέντες– ήταν χώρισμα αεροστεγές που να καλύπτει πλήρως τον οδηγό, χωρίς κενά και προχειροδουλειά. Φυσικά και αυτό δεν έγινε δεκτό από τη Διοίκηση.

Για τα περί διαθεσιμότητας 1300 οχημάτων της ΟΣΥ, προφανώς εννοεί η Διοίκηση λεωφορεία και τρόλεϊ μαζί, και πάλι όμως σε καμία περίπτωση η διαθεσιμότητα -την οποία φυσικά και αμφισβητούμε- δεν είναι αυτή και θα παρακαλούσαμε τη Διοίκηση να δώσει στην δημοσιότητα τα εξής στοιχεία:

Α) Πόσες είναι οι προγραμματισμένες βάρδιες ανά αμαξοστάσιο.

Β) Πόσοι είναι οι οδηγοί ανά αμαξοστάσιο.

Γ) Πόσα είναι τα οχήματα που βγαίνουν ανά αμαξοστάσιο

Δ) Πόσα ρεπό δουλεύουν οι εργαζόμενοι ανά αμαξοστάσιο μαζί με τα μεταφερόμενα

Ε) Πόσες προγραμματισμένες βάρδιες καθημερινά δεν εκτελούνται είτε λόγω έλλειψης οχήματος είτε λόγω έλλειψης οδηγού.

Για να βοηθήσουμε σαν ΕΑΣ ώστε να μην μπερδευτεί ξανά η Διοίκηση και το υπουργείο στο μέτρημα, θα τους ενημερώσουμε ότι από μια απλή καταμέτρηση που κάναμε σε συγκεκριμένες καθημερινές μέρες βγήκαν μόλις 890 λεωφορεία και 105 τρόλεϊ, συνολικά δηλαδή 995, αριθμός που απέχει κατά πολύ από το επικοινωνιακό τρυκάκι Διοίκησης, υπουργείου και κυβέρνησης περί κυκλοφορίας 1300 οχημάτων.

Επίσης θέλουμε να την ενημερώσουμε πως σε καθημερινή βάση κυκλοφορούν περίπου 105 τρόλεϊ και ταυτόχρονα μένουν ακινητοποιημένα 65 ετοιμοπόλεμα λόγο έλλειψης οδηγού. Επίσης υπάρχουν άλλα 25 που με ασήμαντο κόστος θα έβγαιναν στην κίνηση εάν φυσικά υπήρχαν οδηγοί. Όσο για το συγκοινωνιακό έργο που χάρισαν στα ΚΤΕΛ θα την ενημερώσουμε επίσης πως ΔΕΝ υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός εφόσον δεν έχουν τηλεματική για το τι έργο παρέχουν και πως τα αναφερόμενα στοιχεία του υπουργείου και του ΟΑΣΑ βγαίνουν όπως θέλουν να τα παρουσιάσουν οι κυβερνώντες.

Ας δούμε επίσης και σε τι απέφυγε να αναφερθεί η Διοίκηση στο δελτίο τύπου:

Δεν αναφέρθηκε στον αποκλεισμό της ιατρικής υπηρεσίας που διαθέτει η ΟΣΥ με τρεις αξιόλογους και πλήρως επιστημονικά καταρτισμένους γιατρούς εργασίας από την περιβόητη «ομάδα πρόληψης και προστασίας», πρωτάκουστο γεγονός στα ιατρικά και εργασιακά δεδομένα.

Δεν έκανε επίσης καμία αναφορά στις προτάσεις που κατατέθηκαν στη Διοίκηση από τους γιατρούς εργασίας ούτε καν στο περιεχόμενο της πρότασης, κάτι που μας δημιουργεί βάσιμες υποψίες ότι είναι και ο λόγος αποκλεισμού τους από την επιτροπή.

Δεν έκανε καμία αναφορά στο αυτονόητο, που τόσο η ΟΕΝΓΕ όσο και το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα είχαμε προειδοποιήσει, δηλαδή στo ότι ο συνωστισμός μετατρέπει τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε εστίες μετάδοσης.

Δεν έκανε καμία αναφορά στην άθλια κατάσταση που επικρατεί στους χώρους αναμονής των εργαζομένων σε τέρματα και αφετηρίες και που είναι εστίες μόλυνσης όχι μόνο από τον COVID-19.

Το ασφαλές συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως η Διοίκηση με το ασαφές δελτίο τύπου απλά προσπάθησε να διευκολύνει τους χρήσιμους συνδικαλιστές της του προεδρείου ενώ ταυτόχρονα θέλησε να υπερασπιστεί την εγκληματική διαχείριση της επιδημίας από την κυβέρνηση.

Μια διαχείριση η οποία μας έχει κατατάξει στην τρίτη θέση στην ΕΕ σε ποσοστό θνησιμότητας από κορωνοϊό μετά την Βουλγαρία και την Ουγγαρία και που έχει στιγματιστεί από αλλοπρόσαλλα μέτρα, από την πλήρη έλλειψη στήριξης του ΕΣΥ, των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, από ψήφιση με πρόσχημα την επιδημία αντεργατικών νόμων, από την κατασπατάληση των χρημάτων του λαού για εξαγορά συνειδήσεων και προβολής με τις λίστες Πέτσα, από απευθείας αναθέσεις σε κουμπάρους και συγγενείς. Μια διαχείριση που μας έχει φτάσει σαν χώρα στα 250.000 κρούσματα και σε πάνω από 7.500 χαμένες ανθρώπινες ζωές στο όνομα της προχειρότητας, της ανικανότητας, της κονόμας.

Δεν θα παίξετε άλλο με την ζωή μας και την υγεία μας ούτε εσείς ούτε και οι παρατρεχάμενοί σας του προεδρείου!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Μαζικά τακτικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε εβδομαδιαία βάση σε όλο το προσωπικό.

Καθημερινή απολύμανση των οχημάτων και όλων των εγκαταστάσεων πριν την ανάληψη εργασίας σε 24ωρη βάση.

Πύκνωση των δρομολογίων για να μην υπάρχει συνωστισμός.

Επίταξη όλων των διαθέσιμων ιδιωτικών μέσων (ΚΤΕΛ, τουριστικών) για όσο απαιτούν οι συνθήκες.

Επισκευή και ανανέωση όλου του στόλου (τρένα, λεωφορεία, τρόλεϊ, Τραμ).

Προσλήψεις επιπλέον μόνιμου προσωπικού (αυτές που έγιναν δεν καλύπτουν τις ανάγκες)

Πλήρη αεροστεγή απομόνωση της καμπίνας του οδηγού.

Κατάργηση των ενδιάμεσων αλλαγών.

Κατάργηση διακεκομμένης βάρδιας.

Μείωση ωραρίου, αύξηση διαλειμμάτων.

Καμία μείωση αποδοχών σε όλες τις περιπτώσεις απουσίας λόγω COVID-19 για όλη την περίοδο της ανάρρωσης.

21 Μάρτη 2021

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 4
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *