.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


ΚΥΤ – Υμηττός – Αεροδρόμιο κοινός αγώνας των κατοίκων


ΑΝΩ - ΚΑΤΩΟ αγώνας των κατοίκων της Ηλιούπολης και της Αργυρούπολης ενάντια στην κατασκευή του ΚΥΤ κρατάει πάνω από μία δεκαετίαΟ αγώνας των κατοίκων της Ηλιούπολης και της Αργυρούπολης ενάντια στην κατασκευή του ΚΥΤ κρατάει πάνω από μία δεκαετία στην Ηλιούπολη αριστερή ανατρεπτική κίνηση

Ο αγώνας των κατοίκων της Ηλιούπολης και της Αργυρούπολης ενάντια στην κατασκευή του ΚΥΤ κρατάει πάνω από μία δεκαετία

Ο αγώνας των κατοίκων της Ηλιούπολης και της Αργυρούπολης ενάντια στην κατασκευή του ΚΥΤ κρατάει πάνω από μία δεκαετία. Ήταν στις 4 Νοεμβρίου του 2002 όπου οι κάτοικοι της περιοχής δυναμικά προχώρησαν σε κατάληψη της εισόδου του εργοταξίου όπου η Δ.Ε.Η. ήθελε να κατασκευάσει ένα Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (Κ.Υ.Τ.) 400/150 KV. Μετά από 6 μήνες κατάληψης για να καμφθεί η αντίσταση των κατοίκων επιστρατεύθηκαν 25 διμοιρίες ΜΑΤ – με τη σιωπηρή συναίνεση και της δημοτικής αρχής – που στις 2 Μαΐου 2003 έσπειραν την τρομοκρατία στην πόλη της Ηλιούπολης.

Με αυτό τον τρόπο έγινε εφικτή η δημιουργία τελικά ενός ΚΥΤ 150/20 KV στον Υμηττό, στα όρια των δήμων Ηλιούπολης – Αργυρούπολης, εντός της προστατευόμενης δασικής έκτασης του Υμηττού και σε απόσταση αναπνοής από σχολεία και σπίτια της περιοχής.

Το ΚΥΤ το 2003 δεν κατασκευάστηκε για να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων για ηλεκτροδότηση, όπως προφασίζονταν τότε η ΔΕΗ και η κυβέρνηση αλλά για τις ανάγκες ηλεκτροδότησης των ολυμπιακών εγκαταστάσεων στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Τότε, η δημιουργία του ΚΥΤ ερχόταν να υπηρετήσει έναν συνολικότερο «αναπτυξιακό σχεδιασμό», με αφετηρία τους ολυμπιακούς αγώνες, για την εντατικότερη εκμετάλλευση των ελεύθερων και δημόσιων χώρων προς όφελος του κατασκευαστικού κυρίως κεφαλαίου. Έτσι και στην περιοχή, ήθελε να μετατρέψει το πρώην αεροδρόμιο σε ένα επιχειρηματικό «El Dorado». Σε αυτό το πλαίσιο, εκπονήθηκαν τα επόμενα χρόνια τα σχέδια για νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό, το νέο Π.Δ. «προστασίας», αλλά και τα σχέδια για την μητροπολιτική ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου και της παραλίας, επί υπουργίας Σουφλιά.

Σήμερα, τα σχέδια επέκτασης του ΚΥΤ στο αρχικό μέγεθος των 400/150 KV συνδέονται ξανά με την επικείμενη παραχώρηση του πρώην αεροδρομίου σε επιχειρηματικά συμφέροντα, την επιχειρηματική του ανάπτυξη και τη νέα πόλη των 50.000 κατοίκων που σχεδιάζουν. Μόνο που σήμερα, το βάθος και η ένταση της κρίσης στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει οδηγήσει στην κλιμάκωση της επίθεσης, με την απόπειρα «αξιοποίησης – ξεπουλήματος» των πλέον προσοδοφόρων για το κεφάλαιο περιοχών, δημόσιων επιχειρήσεων, πλουτοπαραγωγικών πηγών κ.λ.π. Το πλήρες μνημονιακό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και του φυσικού πλούτου φαίνεται να αποτελεί μία από τις πλέον κρίσιμες επιδιώξεις της κυβέρνησης.

Αυτός είναι και ο λόγος που συνεχίζεται η λειτουργία του ΚΥΤ, παρόλο που εδώ και χρόνια η λειτουργία του έχει κριθεί παράνομη, αυτός είναι και ο λόγος που η ΔΕΗ (ήδη ιδιωτικοποιημένη και με κυβερνητικό σχέδιο για πλήρη ξεπούλημά της) σχεδιάζει την επέκταση του, αυτός είναι και ο λόγος που δεν πρέπει να περιμένουμε κανένα τελικά θετικό αποτέλεσμα για τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις των κατοίκων μέσα από θεσμικές και δικαστικές οδούς.

Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη στους θεσμικούς φορείς και τις δημοτικές αρχές. Ο τότε δήμαρχος Ηλιούπολης έκανε τις «πλάτες» στα ΜΑΤ, ο δήμαρχος Αργυρούπολης υποσχόταν την μεταφορά του ΚΥΤ στην Γλυφάδα ενώ, σήμερα, ήδη εξυφαίνονται σκέψεις για μεταφορά του στο χώρο του πρώην αεροδρομίου.

Σήμερα, ο αγώνας ενάντια στο ΚΥΤ είναι αναπόσπαστο κομμάτι με τον αγώνα για την διεκδίκηση του πρώην αεροδρομίου και την μετατροπή του σε φυσικό πάρκο υψηλού πρασίνου χωρίς καμία οικοπεδοποίηση και επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά και με τον αγώνα για την υπεράσπιση του δασικού χαρακτήρα του Υμηττού απέναντι σε όσους τον υπονομεύουν αλλά και στους νέους αυτοκινητόδρομους που σύντομα θα τους ξαναβγάλουν από τα «συρτάρια» τους

Όπως και το 2002-2003 έτσι και τώρα πρέπει να ακολουθήσουμε το δρόμο του ανυποχώρητου αγώνα, οργανωμένου δημοκρατικά με συνελεύσεις κατοίκων. Να ακολουθήσουμε τον αποφασιστικό αγώνα των κατοίκων της Χαλκιδικής και της Κερατέας, το κίνημα της ανυπακοής για τα εισιτήρια, τα διόδια, τα χαράτσια και τους πλειστηριασμούς, το κίνημα ενάντια στους αυτοκινητόδρομους αλλά και τους αγώνες για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και υγεία και την εντεινόμενη πάλη των εργαζομένων και της νεολαίας για τα δικαιώματά τους, ενάντια στην κυρίαρχη πολιτική της κυβέρνησης, ΕΕ και ΔΝΤ.

Να διεκδικήσουμε:

  • Να κλείσει το ΚΥΤ – Καμία σκέψη για μετεγκατάσταση του.
  • Άμεση ανακήρυξη του ορεινού όγκου του Υμηττού σε δημόσια δασική έκταση και αναδάσωση του, άμεση απομάκρυνση όλων των καταπατητών και εκείνων των δραστηριοτήτων που δε συνάδουν με το δασικό χαρακτήρα του βουνού.
  • Καμία επέκταση του Σχεδίου Πόλης στον Υμηττό.
  • Κανένας νέος αυτοκινητόδρομος στον Υμηττό, να αντιταχθούμε σε κάθε σκέψη για εναλλακτικές χαράξεις.
  • Τη μετατροπή του πρώην αεροδρομίου σε φυσικό πάρκο υψηλού πρασίνου, χωρίς επιχειρηματικές δραστηριότητες, χωρίς οικοπεδοποίηση και οικιστική ανάπτυξη, απέναντι σε διαχειριστικές λογικές «αυτοχρηματοδότησης του πάρκου», «ήπιας ανάπτυξης» κ.ο.κ. που τα «αποτελέσματα» τους φαίνονται από τα φουγάρα του Θριασίου, στα κατεστραμμένα Μεσόγεια, στη «διπλή ανάπλαση» του Ελαιώνα, στο «Μητροπολιτικό Πάρκο» στο Γουδί και επαναφέρουν από την πίσω πόρτα την κυρίαρχη πολιτική.

ΑΝΩ – ΚΑΤΩ στην Ηλιούπολη αριστερή ανατρεπτική κίνηση

ΑΝΩ - ΚΑΤΩ στην Ηλιούπολη ΚΥΤ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

ΚΥΤ - Υμηττός - Αεροδρόμιο κοινός αγώνας των κατοίκων

Ο αγώνας ενάντια στο ΚΥΤ είναι αναπόσπαστο κομμάτι με τον αγώνα για την διεκδίκηση του πρώην αεροδρομίου και την μετατροπή του σε φυσικό πάρκο υψηλού πρασίνου χωρίς καμία οικοπεδοποίηση και επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά και με τον αγώνα για την υπεράσπιση του δασικού χαρακτήρα του Υμηττού απέναντι σε όσους τον υπονομεύουν αλλά και στους νέους αυτοκινητόδρομους που σύντομα θα τους ξαναβγάλουν από τα «συρτάρια» τους

Βαθμολογία Αναγνωστών: 0.00% ( 0
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *