Ένοχοι: ΥΕΝ – Πλοιοκτήτες και τα:
Δρομολόγια, χρόνος αφιξοαναχωρήσεων, ακινησίες και η εντατικοποίηση της εργασίας!
ΠΕΝΕΝ
Στις 18/3/2023 σημειώθηκε ναυτικό ατύχημα (σοβαρός τραυματισμός) 54χρονου Ναυτεργάτη ο οποίος εργαζόταν στο πλοίο “Corfu Spirit”, πρώην “Δωριεύς”, της εταιρείας «Kerkyra Lines” .
Ο τραυματισμένος Ναυτεργάτης διακομίσθηκε στο νοσοκομείο Φιλιατρών και στην συνέχεια λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής του διακομίστηκε στο Γενικό νοσοκομείο ΚΑΤ προκειμένου να χειρουργηθεί. Αν και δεν έχουν γίνει πλήρως γνωστές οι αιτίες και οι συνθήκες του τραυματισμού του, εκείνα τα οποία αναδεικνύονται από αυτό είναι:
Η συστηματική εντατικοποίηση της δουλειάς η οποία συνδέεται με τον εξοντωτικό αριθμό δρομολογίων, είναι ο χρόνος αφιξοαναχωρήσεων των πλοίων της γραμμής, η οποία οφείλεται στην αυξημένη επιβατική κίνηση και στην καθυστέρηση διέλευσης του δίαυλου λόγω κίνησης, είναι η αποδρομολόγηση και οι ακινησίες των πλοίων.
Αυτή η κατάσταση επιβαρύνεται και καθίσταται επικίνδυνη από το νομοθετικό πλαίσιο (νόμος 4948/2022) όπου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) έχει επιμηκύνει τον χρόνο ακινησίας των πλοίων και το χειρότερο δίνει λευκή επιταγή στους πλοιοκτήτες να αντικαθιστούν τα πλοία τους μεταφέροντας τον φόρτο εργασίας στα υπόλοιπα πλοία της γραμμής.
Για το θέμα αυτό έχουμε αναφερθεί επανειλημμένως και ήδη έχουμε αποστείλει εξώδικη διαμαρτυρία σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς από τις 21/02/2023 εκφράζοντας την πλήρη αντίθεση μας σε αυτές τις αντεργατικές μεθοδεύσεις και ζητώντας την κατάργηση των σχετικών διατάξεων.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μόνο στην συνεδρίαση του Σ.Α.Σ τρεις μέρες μετά την αποστολή του εξωδίκου μας στις 24/02/2023 ενέκρινε 12 ακινησίες πλοίων κάνοντας χρήση αυτής της νομοθεσίας.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ δεσμεύεται προς τα μέλη της και συνολικά τους Ναυτεργάτες της γραμμής πως το επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει σε αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις για την κατάργηση της αντεργατικής αυτής νομοθεσίας.
Καλούμε τον κλάδο μας σε αγωνιστική ετοιμότητα.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ