.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Καταγγελία για σεξιστική συμπεριφορά εργοδότη


Ως Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου – Χάρτου – Ψηφιακών Μέσων Αττικής δημοσιοποιούμε την καταγγελία για παραβιαστική σεξιστική συμπεριφορά που δέχτηκε συναδέλφισσά μας από τον εργοδότη της.

Η συναδέλφισσα απευθύνθηκε στο σωματείο μας το οποίο βρίσκεται σταθερά στο πλευρό της και στηρίζει τον αγώνα της, ο οποίος δεν αφορά μόνο εκείνη αλλά όλους/ες που βιώνουν αντίστοιχες καταστάσεις στον εργασιακό τους χώρο και όχι μόνο.

Καλούμε κάθε εργαζόμενο/η που γίνεται αποδέκτης σεξιστικής συμπεριφοράς ή σεξουαλικής παρενόχλησης να μην σιωπά, αλλά να καταγγέλλει το συμβάν δημόσια και σε κάθε αρμόδιο φορέα, και να απευθύνεται και στο σωματείο του/της. Είναι αναγκαίο να αναδεικνύεται η σοβαρότητα των περιστατικών αυτών και να επιδιώκεται η συλλογική αντιμετώπισή τους και τελικά να βάλουμε φραγμό σε αυτές τις συμπεριφορές.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΣΕΞΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗ
ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗΣ ΣΕ ΜΑΓΑΖΙ ΤΩΝ ΕΞΑΡΧΕΙΩΝ

Τη Δευτέρα 16-07 έλαβε χώρα περιστατικό σεξουαλικής παρενόχλησης από εργοδότη σε εργαζόμενη στο φωτοαντιγραφικό κέντρο «Fast Copy» στα Εξάρχεια.

Η Α. εργαζόταν εκεί μόλις 2 εβδομάδες και στο διάστημα αυτό υπήρχε μια αδικαιολόγητη διαχυτικότητα από πλευράς του εργοδότη. Φτάνοντας τη Δευτέρα στον εργασιακό της χώρο, μετά από μια σειρά προσωπικών ερωτήσεων η Α. ήρθε αντιμέτωπη με την παραβίαση του προσωπικού της χώρου, που κατέληξε σε ένα χτύπημα στον κώλο της από τον εργοδότη. Η βάρδια συνεχίστηκε κανονικά, παρόλο που η εργαζόμενη είχε υποστεί σοκ, και ο εργοδότης έκανε σαν να μην έχει συμβεί τίποτα.

Την επόμενη μέρα στην έναρξη της βάρδιας της, η Α. υπέβαλλε την παραίτησή της, παρουσία φιλικών της προσώπων (10 γυναικών) και διαμαρτυρήθηκε για το συμβάν. Ο εργοδότης δεν αρνήθηκε την πράξη του αλλά προσπάθησε να την παρουσιάσει ως μια κανονικότητα στον εργασιακό χώρο, χωρίς να ζητήσει συγνώμη και να απολογηθεί. Επίσης, μπήκε στο ρόλο του προσβεβλημένου και θιγμένου, μετατρέποντας το θύμα σε θύτη και προσπαθώντας να ενεργοποιήσει στην Α. αισθήματα ενοχής λέγοντας ατάκες όπως, «Καταλαβαίνεις τι μου λες; Εγώ είμαι πατέρας σου.», «Είμαι αυθόρμητος άνθρωπος.», «Είμαι 57 χρονών, έχω κόρη 27 χρονών.», «Δεν ήταν αυτή η πρόθεσή μου.», «Έχουν περάσει 30 κορίτσια από δω, καμία δεν παραπονέθηκε.», «Έπρεπε να έρθεις μόνη σου.», «Τι μου έφερες εδώ το κοριτσομάνι;», «Πέφτω από τα σύννεφα Α. αγάπη μου.».

Η δημόσια καταγγελία του περιστατικού έχει σκοπό να ενθαρρύνει την δημοσιοποίηση ανάλογων περιστατικών σε εργασιακούς -και όχι μόνο- χώρους, και την διεκδίκηση της αυτοδιάθεσης των σωμάτων μας. Η εκμεταλλευτική σχέση εργοδότη-εργαζομένης, το γελοίο ιδεολόγημα ότι ο «πελάτης έχει πάντα δίκιο» αλλά ακόμα και οι άτυπες σχέσεις εξουσίας που δημιουργούνται μεταξύ συναδέλφων (αντρών-γυναικών, παλιών-νέων) δεν δίνει το δικαίωμα σε κανέναν να παραβιάζει τον χώρο μας και να απλώνει χέρι πάνω μας.
Στεκόμαστε δίπλα σε όλ@ που βιώνουν τον σεξισμό και την παρενόχληση είτε σωματικά είτε λεκτικά στο σπίτι, στο δρόμο, στη δουλειά, στο πανεπιστήμιο.

ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΕΞΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΣΙΩΠΩΝΤΑΙ, ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ, ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝΕΚΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΕΙΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ, ΙΔΙΩΤΙΚΟ Ή ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ.

εργαζόμενες/οι, αλληλέγγυες/ο

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 3
Συμμετοχές )



49 σχόλια στο “Καταγγελία για σεξιστική συμπεριφορά εργοδότη

  1. λαθραναγνώστης

    “…….κατέληξε σε ένα χτύπημα στον κώλο της…..”
    Ήμαρτον! Δεν βρήκαν να χρησιμοποιήσουν μια άλλη λέξη?

    Reply
  2. Νικολάι Νικολάγιεβιτς Νικολάγιεφ

    Κατήφορος.
    Για κάποιους που έχουν χάσει τα ταξικά γυαλιά τους (αν τα είχαν ποτέ) κυρίαρχο στοιχείο της πάλης των εργαζομένων και των συνδικάτων τους είναι σήμερα ο σεξισμός και τα δικαιώματα των διαφόρων μειονοτικών ομάδων.
    Όχι σαν στοιχείο της ταξικής πάλης, που πλευρά τους και όχι όμως κυρίαρχη, είναι και τα διάφορα τέτοια ζητήματα, αλλά ως αυτοτελή ζητήματα ξεκομμένα από τα συνολικά προβλήματα των εργαζομένων.
    Φτώχεια, ανεργία, ελαστική και ανασφάλιστη εργασία, μισθοί και μεροκάματα πείνας, διάλυση εργατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων αιώνων, ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και πόλεμοι κλπ

    ΕΝΩ ΠΑΝΤΟΥ ΜΥΡΙΖΕΙ ΘΑΝΑΤΟ κάποιοι ασχολούνται μόνο με τον κώλο τους.

    Ξεράσματα της ταξικής πάλης.
    Σε πείσμα όλων αυτών η αντίθεση κεφαλαίου εργασίας παραμένει κυρίαρχη αντίθεση του σάπιου καπιταλιστικού συστήματος και κάθε αυτοϊκανοποιητικής σαπίλας.

    Reply
    1. Esketit

      χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχααχαχαχαχαχαχαχα

      Reply
    2. Left G700

      Ρε συ, σύντροφε Νικολάι Νικολάγιεβιτς, ενώ η βάση για το ξέσπασμά σου είναι υπαρκτή (απ’ το 90 και μετά μας έχουν πνίξει τα αστικοφιλελεύθερα ατομικιστικά και μειονοτικά δικαιώματα), ωστόσο, και η αφορμή που διάλεξες για να το εκφράσεις είναι ακατάλληλη και κάπου το τερμάτισες («ξεράσματα», «αυτοϊκανοποιητική σαπίλα»)

      Η κοπέλα υπέστη καραμπινάτη σεξουαλική παρενόχληση, που είναι κάτι πολύ πιο ‘‘προωθημένο’’ από τον σεξισμό, πήγε στο σωματείο της να το καταγγείλει κι αυτό έβγαλε και κυκλοφόρησε τη συγκεκριμένη ανακοίνωση. Μπορεί η ανακοίνωση να είναι λίγο στο πόδι και κακογραμμένη (έχει δίκιο ο λαθραναγνώστης στην επισήμανση που κάνει), αλλά τίποτε δεν δείχνει ότι γράφτηκε χωρίς ταξικά γυαλιά. Και σε καμία περίπτωση οι γυναίκες, είτε εργαζόμενες είτε όχι, δεν είναι …«μειονότητα»! Είναι το άλλο μισό τού ουρανού! (στατιστικά, κάτι παραπάνω από το μισό: είναι περισσότερες)

      Εντάξει, ένα σχόλιο δεν είναι δοκίμιο. Αλλά να προσέχουμε και λίγο τι και πώς γράφουμε, γιατί, και δίκιο να έχουμε (κι εγώ είπα πού έχεις δίκιο στην προκείμενη περίπτωση), το χάνουμε…

      Με το μπαρντόν και χωρίς παρεξήγηση.

      Reply
    3. Κ.Σ.

      Με τον κώλο ασχολείσαι μάλλον μόνο εσύ: αν ένα αφεντικό πιάνει κώλο, τότε είναι αποπροσανατολισμός να ασχολείσαι κλπ
      Σε τάραξε τόσο πολύ που δικαιώνεις τους εκμεταλλευτές

      Reply
  3. ένας

    Ας πούμε, πως ήταν μια “χοντράδα” του “εργοδότη”. Δε βλέπω να έχει καμιά σχέση με εκμετάλλευση κλπ. Θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα και στην καθεμιά. Αμάν πια με τις αμερικανιές! Δεν υπάρχει λόγος να γίνονται πιο περίπλοκες οι ανθρώπινες σχέσεις και περισσότερο ξένοι οι άνθρωποι από όσο ήδη είναι!
    Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι είναι οι αριστεριστές του σωματείου Βιβλίου-Χάρτου. Εχει δίκηο ο Ν.Ν.Ν. Nάχουμε κάτι να λέμε, και να θολώνουμε τα νερά. Ο μικροαστικός χώρος πάσχει από απώλεια προσανατολισμού. Vertigo.

    Reply
    1. Κ.Σ.

      Αν το σωματείο βιβλίου χάρτου, το οποίο εκπροσωπεί έναν κλάδο και όχι έναν πολιτικό χώρο, δεν ασχολούνταν με τίποτα άλλο, ίσως να είχε πει κάτι τυχαίο.
      Επειδή το σωματείο είναι αγωνιστικό και δεν είναι στο ΠΑΜΕ ορισμένοι φτάνουν να δικαιολογούν και τη χυδαιότητα της εργοδοτικής αυθαιρεσίας.
      Άραγε αν μια γυναίκα εργαζόμενη από το χώρο σας έκανε τέτοια καταγγελία, θα σκεφτόσασταν έτσι; Ή απλά -ευτυχώς για όλους- δε βρίσκεται τίποτα πιο έξυπνο για κάνετε τον σούπε ταξικό (με μεγάλη αποτυχία)… είναι και καλοκαίρι.

      Reply
  4. Κώστας

    διαβάστε τα σχόλια του ράιτ τζι εφτακόσα, του άλλου που το βρήκε έξυπνο να προσβάλλει τον Ζαχαριάδη και του ένα και όσοι καλοπροαίρετα τυχόν έχετε αναπαράξει την αντιμαρξιστική λογική των πρωτευουσών και δευτερευουσών αντιθέσεων νομίζω μπορείτε να το ξανασκεφτείτε.

    ο “ένας” για παράδειγμα, συστηματικός υποστηριχτής του ΚΚΕ και αυτό έχει μεγάλη σημασία ακόμα και αν δεν είναι μέλος λέει ρητά πως καλά την έκανε και πως κάνουμε περίπλοκες τις ανθρώπινες σχέσεις . Ο Ράιτ λέει πως είναι λίγο χοντρό αλλά άλλο πράγμα από τον σεξισμό που είναι εντάξει μάλλον και πως η πρέπει να αποδεχόμαστε δηλ τον βασικό όγκο του σεξισμού αλλά όχι μια ακραία περίπτωση και να προσέχουμε επικοινωνιακά τι λέμε κατά του αντισεξισμού και ο ψευτοζαχαριάδης λέει πως αυτά είναι δευτερεύοντα αλλά στην πράξη ούτε καν, είναι ανύπαρκτα και βρίζει όσους τα θεωρούν θέματα και φτάνει μάλιστα στο σημειο να βρίσει το θύμα. Πιο εντάξει ήταν ο λαθραναγνώστης που βέβαια έχει άδικο με την καθωσπρέπει διαφωνία του αλλά τουλάχιστον δεν μας είπε αν ο σεξισμός είναι ασήμαντος ή σημαντικός, αν είναι μέτωπο πάλης, αν καλά την έκανε, και δεν έβρισε το θύμα.

    Μέσα από τις 3 λοιπόν φιλοσεξιστικές τοποθετήσεις αναδεικνύεται ο δεύτερος λόγος που η λογική των δευτερευουσών αντιθέσεων δεν έχει σχέση με τον μαρξισμό αλλά και πολιτικά μας καταστρέφει. Ο πρώτος είναι πως αν υπάρχουν μέλη της εργατικής τάξης που έχουν λιγότερη ανθρώπινη αξία με αποτέλεσμα να μην έχουν καν δικαίωμα να προστατέψουν τον κώλο τους η εργατική τάξη δεν πρόκειται να ενωθει άρα ούτε ένα λαικό μπλοκ γύρω της. H εργατική τάξη και το λαικό μπλοκ θέλει στις κοινωνικές και πολιτικές οργανώσεις της κοινωνικής απελευθέρωσης και του ανταγωνιστικού κινήματος να νιώθει πιο ελεύθερη απ ότι στον καπιταλισμό, βλέπει όμως να είναι μια από τα ίδια. Βέβαια το θύμα της υπόθεσης που συναντάμε δεν βρήκε αυτή την αντιμετώπιση γιατί το σωματείο της δεν της είπε “καλά σου έκανε” όπως θα της έλεγαν οι 3 συνομιλητές μας. Έρχεται δηλ, με τα μυαλά των 3 συνομιλητών, μια αντίθεση άλλη από την βασική και επικαθορίζει τον ταξικό ανταγωνισμό, γίνεται η κυρίαρχη και ας μην είναι η βασική. Ό δεύτερος λόγος που πρέπει τα θέματα αυτά να σηκώνονται είναι πως μας έχουν διαβρώσει τόσο πολύ στο σημείο να αρθρώνονται τόσο κατηγορηματικές σεξιστικές τοποθετήσεις από αριστερούς που φτάνουν στο σημείο να βρίζουν, ο ΝΝΝ αλλά δεν βλέπω να ενοχλήθηκαν οι άλλοι, το θύμα. Και από κάπου έχουν διαπαιδαγωγηθεί πολιτικά για να λένε, στο ντροπαλό, πως αυτά τα θέματα είναι δευτερεύοντα μέχρι ρητά και καταγορηματικά, ο ένας και ο ΝΝΝ, πως είναι σωστά. Και έχουν διαπαιδαγωγηθεί απο συγκεκριμένουν χώρους του επίσημου κομμουνιστικού κινήματος που έμαθε πως ρεαλισμός είναι να μαιμουδίζει τον καπιταλισμό.Ο ένας είπε πως αυτά είναι ανθρώπινοι αυθορμητισμοί. Προφανώς αυτό πιστεύει και αν ο εργοδότης του πιάνει τον δικό του κώλο. Ο ΝΝΝ έβρισε το θύμα ξεκινώντας από το ότι αυτά είναι κάπως υπαρκτά θέματα. Γιατί βρίζεις το θύμα τότε ? Ο ράιτ τζι εφτακόσα πως ο ΝΝΝ έχει δίκιο αλλά να προσέχει και να διαχωρίσουμε τον σεξισμό από τις σεξιστικές επιθέσεις. Υποθέτω και τον ρατσισμό από τις ρατστιστικές επιθέσεις.

    Κώστας
    Κώστας

    Reply
    1. ένας

      Κώστα-Κώστα, δυστυχώς την απάντησή μου στην αναφορά σου σε μένα φαίνεται πως την έφαγε η λογοκρισία.
      Τόσο σίγουροι είναι στην “Παντιέρα” για την μεγάλη επιτυχία των συντρόφων(;) τους στο “Βιβλίου-Χάρτου”;

      Reply
        1. ένας

          Αυτό εδώ:
          Οχι, Κώστα. Δεν είπα “καλά την έκανε”, γιατί απλά δεν γνωρίζω το συγκεκριμένο περιστατικό – η διατύπωσή μου είναι σαφής και δεν επιχειρεί καν να ανφισβητήσει τα φερόμενα ως πραγματικά περιστατικά, όπως τα παρουσιάζουν οι αριστεριστές. Επειδή όμως τυχαίνει να γνωρίζω πολλά πράγματα για το περιβάλλον του, και οι δημοσιευόμενοι διάλογοι επιβεβαιώνουν την γενική εικόνα, που έχω, υποψιάζομαι πολύ βάσιμα ότι η υπόθεση μυρίζει περισσότερο προστυχιά, που μάλλον “μοστράρεται” σαν …”ταξική” αντίθεση.
          Αλλωστε, αυτή η αμερικανιά, που αποκλήθηκε “σεξουαλική παρενόχληση”(!) προσφέρεται σαν εργαλείο για τέτοιες δουλειές, όπως πολλάκις έχουμε διαβάσει στον Τύπο.
          Εμείς οι δογματικοί ξέρουμε την “προσβολή της προσωπικότητας”, και …τελεία και παύλα! Αλλά, η ανακοίνωση “μπάζει” από παντού.
          Και βέβαια, καμιά εκτίμηση δεν έχω ειδικά σε αυτό το αριστερίστικο “σωματείο” και την αξιοπιστία του. Μάλλον διασύρει όχι την ταξική πάλη (δεν φτάνει μέχρι εκεί η μπογιά του) αλλά απλά τον συνδικαλισμό.
          Ξεκαβαλάτε.

        2. Κώστας

          Φίλε ένα τα γραφόμενα σου είναι μνημείο αντιφάσεων, συνειδητοποίησης του πόσο αντιδραστικά σκέφτεσαι και προσπάθειας να το μαζέψεις αλλά και αποτυχίας σου να το κάνεις.

          Λες ότι δεν είπες καλά την έκανε γιατί δεν γνωριζεις τα περιστατικά. Έχεις όμως ήδη πει πως αυτά είναι αυορμητισμός και εμείς που αντιδράμε κάνουμε δύσκολες τις ανθρώπινες σχέσεις. Αυτό είναι “καλά την έκανε”, κάτι που είναι αυθόρμητο και κάνει εύκολες τις σχέσεις είναι και καλό. Επίσης τι πάει να πει δεν γνωρίζεις τα περιστατικά ? Εύλογα η εργαζόμενη και το αλληλέγγυο σωματείο της μάλλον δεν παρουσιάζουν τα περιστατικά σαν πιο ήπια απ ότι ήταν και λες πως αυτά τα περιστατικά είναι αυθορμητισμός, μετά βέβαια το κάνεις προστυχιά. Άρα πως δεν γνωρίζεις τα περιστατικά ? Υπάρχει καταγγελία και δημόσια παραδοχή του θύτη και μάρτυρες της παραδοχής και τέλος πάντων ένα περιγραφόμενο περιστατικό

          Ένα περιστατικό που δεν σου περνάει καν από το μυαλό πως είναι ταξικό εφόσον αφορά την εργοδοτική εξουσία στον εργαζόμενο. Γιατί για σένα η ταξική πάλη μένει έξω από τον χώρο δουλειάς, είναι στην κομματική κοινοβουλευτική δουλειά του ΚΚΕ.

          Επίσης για σένα δεν υπάρχει αστική ιδεολογική κυριαρχία, δεν υπάρχει ταξική πάλη ούτε στην ιδεολογία, εκτός από την παραγωγή. Γι αυτό μας λες πως δεν υπάρχει … σεξισμός αλλά προσβολή της προσωπικότητας. Δεν υπάρχουν ταξικές σχέσεις, καπιταλιστικές σχέσεις εξουσίας και εκμετάλλευσης αλλά άτομα που σέβονται ή όχι ο ένας τον άλλον. Δεν υπάρχει κοινωνία αλλά άτομα και οικογένειες που έλεγε η Θάτσερ.

          Επίσης μας λες πως δεν υπάρχει … σεξουαλική παρενόχληση. Πραγματικά είσαι ότι πρέπει για μάρτυρας υπεράσπισης του κάθε βιαστή εκτός από τον κάθε εργοδότη που πιστεύει πως έχει δικαιώματα προκαπιταλιστικού επιπέδου πάνω στον εργαζόμενο και την εργαζόμενη.

          Και μια απάντηση στο ποιος ερμηνεύει πιο καλά την στάση του ΚΚΕ στα θέματα αυτά, εσείς που λέτε πως καλά την έκανα ή η Κατιούσα πρέπει να υπάρξει. Γιατί δεν πάτε εκεί να γράψετε πως θέση του ΚΚΕ είναι πως δεν υπάρχει σεξουαλική παρενόχληση ?

          Κώστας

        3. Κ.Σ.

          Ο μόνος που διασύρεται είσαι εσύ, ανώνυμε συκοφάντη, που γράφεις κιόλας “τυχαίνει να γνωρίζω πολλά πράγματα για το περιβάλλον του”. Αν γνωρίζεις οτιδήποτε γράψε επώνυμα.
          Στην πραγματικότητα ο κομματικός φανατισμός σου είναι τόσο νοσηρός που δε διστάζεις να λασπολογείς σε βάρος μιας εργαζόμενης και ενός σωματείου, ξεπλένοντας την εργοδοσία.

        4. ένας

          Κ.Σ., 06/08/2018 at 15:47 γιατί το…”ανώνυμε συκοφάντη”;
          Από πότε η έκφραση γνώμης η κρίσης, επώνυμης η ανώνυμης – αδιάφορο, θεωρείται …συκοφαντία;
          Αν δεν κάνω λάθος συκοφαντία είναι ο ψευδής καταλογισμός, πράξεων η λόγων που δεν έγιναν, σε πρόσωπο.
          Πολύ σε “πασοκίλα” μου φέρνεις, αδερφέ! Στη θέση σου, θα ανακαλούσα.

        5. Κ.Σ.

          Συκοφαντία είναι να λες ότι το σωματείο και η εργαζόμενη είναι αναξιόπιστοι χωρίς να παρουσιάζεις κανένα στοιχείο. Ξεπλένοντας μάλιστα την αισχρή εργοδοτική συμπεριφορά.
          Και όταν το κάνεις ανώνυμο, τότε η συκοφαντία σε βάρος εργαζόμενων που δρουν επώνυμα, συλλογικά και στο φως της μέρας, είναι ακόμα πιο βρόμικη.
          Αν μιλάς για “πασοκίλα” δεν αποκτάς αξιοπιστία αυτόματα.

          Οπότε όχι φυσικά δεν θα ανακαλέσω, αλλά θα επιμείνω.

        6. ένας

          Το μόνο, που καταφέρνεις είναι να επιβεβαιώνεις την πασόκικη επιπολαιότητά σου.
          Για σας δεν έχουν σημασία οι έννοιες των λέξεων, οπότε δε έχει νόημα και ο διάλογος.

        7. Κ.Σ.

          Ποιος διάλογος και ποιοι πασόκοι; Τα ερωτήματα είναι απλά:
          α) Πώς προκύπτει ότι το σωματείο είναι “αριστεριστές”;
          β) Γράφεις “Επειδή όμως τυχαίνει να γνωρίζω πολλά πράγματα για το περιβάλλον του”. Τι σημαίνει “πολλά πράγματα”;

          Και έτσι νομίζεις ότι θα απαξιώσεις την καταγγελία του σωματείου και της εργαζόμενης;

          Όπως καταλαβαίνεις η απάντηση σε αυτά δεν μπορεί να είναι λες πασοκίλες κλπ.
          Είσαι ένας συκοφάντης που αξιοποιεί την ανωνυμία και βγάζεις λάδι τον εργοδότη σε επώνυμη καταγγελία για μια αισχρή περίπτωση εργοδοτικής αυθαιρεσίας.

  5. Σ.Τ.

    ΧΩΣΤΑ ΚΩΣΤΑ (βγήκε κάπως σεξιστικό αυτό, δεν το επιδίωξα, ηταν αφθορμητο).

    Reply
    1. Left G700

      Φίλε Σ.Τ.,

      Από τις 20/07/2018 at 18:38 και στην ανάρτηση «Απαράδεκτη τοποθέτηση του ΚΚΕ για το δημοψήφισμα. Ιστορικές ευθύνες!»* σε περιμένω να συνεχίσεις για να κάνω κάποιες διευκρινίσεις. Άσε, λοιπόν, τα σουλάτσα εδώ κι εκεί και κανόνισε.

      * http://pandiera.gr/%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%BA%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B4/comment-page-2/#comment-22119

      Τα λέμε (αν λες· αν δεν λες, πώς να τα πούμε;)

      Reply
      1. Νίκος

        Ψιτ που σαι LeftG700 κι εγώ ακόμα περιμένω να μου απαντήσεις στο άρθρο για το δημοψήφισμα σε αυτά που μου ζήτησες να σου παραθέσω και που σου παρέθεσα για το ΝΑΡ και έχεις χωθεί στο λαγούμι σου. Οπότε άσε τους άλλους που και καλά περιμένεις να σου απαντήσουν και δε σου απαντούν.

        Reply
      2. Ανώνυμος

        Ψιτ που σαι LeftG700 κι εγώ ακόμα περιμένω να μου απαντήσεις στο άρθρο για το δημοψήφισμα σε αυτά που μου ζήτησες να σου παραθέσω και που σου παρέθεσα για το ΝΑΡ και έχεις χωθεί στο λαγούμι σου.
        ~~~~~~~~~~

        Παίζει και να ‘ναι μετενσάρκωση του βαρόνου Μινχάουζεν, ο τύπος:

        http://pandiera.gr/3-%CF%87%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-2015/#comment-22017

        Reply
        1. Νίκος

          Εσύ τι είσαι; Απολογητής του LeftG700; Μου ζήτησε να του πω με παραπομπές που κατ’εμέ τα χώνει στο ΝΑΡ και το έκανα αλλά απάντηση δεν πήρα.
          Πολύ βολικό πάντως αυτό το “Ανώνυμος” τη στιγμή που κάποιοι κατηγορούν για διπλούς σχολιαστές…Και “Ανώνυμος” και με διάθεση να δώσεις δίκιο στον LeftG700 και με ίδιο στυλάκι μ’αυτόν. Πολλές συμπτώσεις βρε παιδί μου.

        2. Left G700

          Ο ίδιος ο Left G700 είμαι. Όπως έχω ήδη ενημερώσει τη διαχείριση με σχόλιο που δεν δημοσιεύτηκε, το σύστημα εισαγωγής σχολίων κάπου έχει αποσυντρονιστεί και δεν κρατάει στη μνήμη τα στοιχεία τών σχολιαστών. Έτσι προέκυψε το “ανώνυμος” κι όχι όπως συμπέρανε το μυαλουδάκι σου. (Μη μεταφέρεις εδώ την κουβέντα που έγινε στην ανάρτηση για το δημοψήφισμα. Αν έχεις να πεις κάτι, να το πεις εκεί.)

        3. Νίκος

          Ο τύπος που σε άκυρες αναρτήσεις γράφει στους άλλους “περιμένω απάντηση στο τάδε άρθρο από την τάδε μέρα” με εγκαλεί να μην μεταφέρω την κουβέντα εδώ. Μάλιστα…
          Δεν έχω να προσθέσω κάτι, περιμένω εδώ και ένα μήνα να μου απαντήσεις σε αυτά που εσύ μου ζήτησες να σου παραθέσω για το ΝΑΡ σε εκείνη τη συζήτηση όπως κι έκανα.
          Να προσέχεις λίγο με αυτές τις “αποσυντονίσεις σχολίων”, δημιουργούνται εύκολα παρεξηγήσεις όταν υπάρχουν και αρκετοί ανώνυμοι εδώ.

        4. Left G700

          Εσύ μπορείς να πουλάς τρέλα με το κιλό, δημοκρατία έχουμε κι ελεύθερη αγορά. Εγώ δεν είμαι διατεθειμένος να αγοράσω ούτε με δύο σέντσια το κιλό!

          Όπως ήδη σου έχω πει (με λινκ) στο παραπάνω ανώνυμο σχόλιο που έγινε επώνυμο με τη διευκρίνισή μου ότι είναι δικό μου, το τελευταίο σχόλιο στην ανάρτηση για το δημοψήφισμα δεν είναι δικό σου. Είναι δικό μου (και όχι ανώνυμο). Γκέγκε;

          Τι σε «εγκαλώ», βρε κουφιοκεφαλάκη;;; Από τον Άρη σε φέρανε;;; Δεν ξέρεις ότι, από τη στιγμή που η συζήτηση αφορά σε άλλο θέμα και σε άλλη ανάρτηση και μπορείς να τη συνεχίσεις εκεί, δεν έχεις καμιά δουλειά να παρενοχλήσεις τον εδώ διάλογο μεταφέροντάς την σε αυτή την ανάρτηση;;;

  6. Αλέξης

    Ο λαθραναγνώστης πειράχτηκε από την λέξη… κώλος (ενοχλεί το καθωσπρεπισμό του μάλλον) και ο Νικολάι Νικολάγιεβιτς με τα μεγάλα γυαλιά δεν βλέπει τα αυτονόητα… Κατάντια είναι αυτό και επικίνδυνο! Το συγκεκριμένο σωματείο έχει βγάλει δεκάδες ανακοινώσεις για όλα τα ζητήματα του ταξικού και συνδικαλιστικού κινήματος. Δίνει όσες μάχες μπορεί, πρωτοστατεί στην μάχη για την Κυριακάτικη αργία, για τις ΣΣΕ, και πολλά άλλα. Όταν έρθει εργαζόμενη του κλάδου και καταγγείλλει σεξουαλική παρενόχληση (έργω μάλιστα, όχι μόνο λόγω…) θα ήταν απαράδεκτο να μην βγάλει μια τέτοια ανακοίνωση οποιοδήποτε σωματείο σέβεται τον ευατό του, το ρόλο του και την αποστολή του, που είναι να προστατεύει και να οργανώνει συλλογικά την διεκδίκηση, την πάλη, τη στάση απέναντι στην εργοδοσία.
    Το ότι οι 2 πρώτοι τύποι-σχολιαστές το συζητάνε αυτό και μόνο είναι μεγάλη κατάντια, πρόβλημα πολιτικό, υποχώρηση σοβαρή, λαθεμένη και επικίνδυνη άποψη για την πάλη των εργαζομένων.
    Αν τα αφεντικά ξεσαλώνουν και κάνουν ότι γουστάρουν, αυθαιρετούν απέναντι σε κάθε δικαίωμα των εργαζομένων, από τα πιο βασικά μέχρι τα λεγόμενα “δευτερεύοντα” ζητήματα, και εμείς δεν μιλάμε, τότε θα μας πιάνουν τον κώλο και μεταφορικά και ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ και δεν θα τρέχει και τίποτα. Αίσχος και ντροπή. Αυτή η άποψη σας δεν είναι ταξική, είναι χυδαία αστική, ακόμα και εργοδοτική!

    Reply
    1. Ανώνυμος

      Καθωσπρέπει, μπορεί να είμαι, καθωσπρεπισμό, δεν έχω καθόλου.
      Εμείς του ΚΚΕ, είμαστε και του λιμανιού και του σαλονιού. Ποτέ όμως…του κώλου…..

      Reply
      1. Κ.Σ.

        Δεν ξέρουμε αν είσαι ή δεν είσαι του ΚΚΕ, αλλά ΚΑΝΕΝΑ σωματείο ή συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ δε θα πει ποτέ και πουθενά επώνυμα τέτοιες αηδίες για το συγκεκριμένο περιστατικό.

        Όταν δεν είσαι σε θέση να καταλάβεις ότι να σε χουφτώνει στη δουλειά είναι που τα σωματεία το καταγγέλλουν άνευ όρων σημαίνει ότι δεν έχεις καμιά σχέση ούτε με την εργατική τάξη ούτε τα προβλήματα της. Είσαι μικροαστός λεβέντης του πληκτρολογίου, του κώλου δηλαδή, για να το πιάσεις το υπονοούμενο.

        Reply
      2. λαθραναγνώστης

        Σιγά!!! Μην αγανακτείς τόσο, γιατί δεν πείθεις.

        Reply
  7. Ανώνυμος

    ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΑΛΗΤΗ.ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΑΣ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑ ΓΓΕΙΛΕΙ ΣΤΟΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.ΕΝΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΟΣΤΕΙ ΠΟΛΛΕΣ
    ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΩΞΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑ ΤΟΥ.ΟΛΟΙ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ.ΘΑ ΕΡΕΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ Η ΤΟΥ ΚΑΡΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ.

    Reply
  8. λαθραναγνώστης

    Η σχετική ανακοίνωση δεν δίνει απολύτως καμία πολιτική, πόσο μάλλον ταξική, προέκταση στο περιστατικό. Αναλώνεται μόνο στον σεξιστικό χαρακτήρα της συμπεριφοράς του (των) αφεντικών. Καμία σύνδεση, καμία τεκμηρίωση καμιά νύξη καν, ότι αυτού του είδους οι συμπεριφορές έχουν ταξικό υπόβαθρο.
    Το πιό πιθανόν, είναι ότι και η παθούσα θα ήθελε το όλο θέμα να παραμείνει μέσα στο σεξιστικό πλαίσιο, “μακρυά από την πολιτική”.
    …..και τους κομμουνιστές!

    Reply
    1. Αλέξης

      Είσαι απαράδεκτος και θα έπρεπε να ντρέπεσαι. Αν δεν ξέρεις μη μιλάς. Ο σχολιασμός σου ξεπερνά τα όρια της κριτικής, είναι εμπαθής και γίνεται ανοιχτά εργοδοτικός αν δεν το καταλαβαίνεις.
      Τα συμπεράσματα που βγάζεις-από το μυαλό σου και την ροπή σου να κάνεις ντε και καλά κριτική- είναι απολύτως αυθείρετα. Που ξέρεις αν η συγκεκριμένη παθούσα θα ήθελε να μείνει το θέμα μόνο στο σεξισμό… και μακριά από την πολιτική; Θα μάθεις νεώτερα για τις κινήσεις και παρεμβάσεις των ταξικών σωματείων για το θέμα. Μέχρι τότε καλύτερα βούλωσέ το ή βοήθα κι άλλο το αφεντικό της παθούσας να θέλεις. Με ή χωρίς συντηρητικά, ρεφορμιστικά και μικροαστικά γυαλιά και με πολλές παρωπίδες…
      Και που΄ σαι. Εύχομαι να μην πιάσουν ποτέ τον κώλο κάποιου δικού σου ανθρώπου που πήγε να δουλέψει για το μεροκάματο και επειδή γούσταρε το αφεντικούλη άπλωσε χέρι. Ταξικότατο ζήτημα είναι, θα έπρεπε να σηκώσεις πολύ το θέμα, να βρεθείς εκεί απέξω στη δουλειά, να πας στο σωματείο, να βγάλεις όχι 1 αλλά πολλές ανακοινώσεις, να κάνεις ότι είναι δυνατό να μπει τέρμα στην εργοδοτική αυθαιρεσία. Αλλά μάλλον εσύ θα έλεγες στον άνθρωπό σου “δεν πειράζει, δεν είναι δα και κανένα σοβαρό πολιτικό θέμα”, ή “όταν το κόμμα δυναμώσει θα δούμε…”. Τέτοιοι είσαστε τελικά. Λόγια και έπαρση, αλλά από πράξη κότες!

      Reply
  9. Κ.Σ.

    Αν η κριτική (λέμε τώρα) σε μια ανακοίνωση για το ταξικό της βάθος οδηγεί στην υποστήριξη της ακραίας εργοδοτικής αυθαιρεσία, όπως είναι μια τέτοια σεξιστική επίθεση, σημαίνει ότι τα μεγάλα λόγια για ταξικά και εργατικά κινήματα είναι απλά και μόνο λόγια.
    Τόσος μικροαστισμός που ούτε μια τυπική κουβέντα υπεράσπισης της εργαζόμενης από το γαϊδαρο που τη χούφτωσε δεν μπορούν μερικοί να πουν, αφού δεν πήγε να καταγγείλει το επεισόδιο στο ΠΑΜΕ…

    Reply
  10. Κ.Σ.

    Εδώ δημοσίευμα στο μπλογκ Κατιούσα που είναι φιλικό προς το ΚΚΕ, το οποίο καταγγέλλει την εργοδοτική αθλιότητα και -φυσικά- δεν αναπαράγει τις χουλιγκάνικες ανοησίες των κατά φαντασίαν κομμουνιστών. Ελπίζουμε να λειτουργήσει σαν φρένο για τους μικροαστούς “επαναστάτες” του πληκτρολογίου και σαν αφορμή για αυτοκριτική:
    http://www.katiousa.gr/koinonia/katangelia-gia-seksistiki-symperifora-se-varos-ergazomenis-se-magazi-sta-eksarcheia/

    Reply
    1. Νίκος

      Η “Κατιούσα” που όχι απλά είναι φιλικό προς το ΚΚΕ, αλλά είναι σπλάχνο του ΚΚΕ με αρθογραφία από μέλη και στελέχη του, βάζει τα γυαλιά σε αρκετά θέματα σε κάτι “λαθραναγνώστες” και κάτι “ένας”… Αλλά εκεί δεν πάνε να σχολιάσουν, έρχονται στη Παντιέρα.

      Reply
  11. Ανώνυμος

    Τι να γράψω στην ΚΑΤΙΟΥΣΑ? Ο σχολιασμός μου εδώ, ξεκίνησε επειδή στο κείμενο της καταγγελίας γράφει “χτύπημα στον κώλο”. Αυτό σχολίασα κι αρχίσατε να λέτε για “καθωσπρεπισμούς” και άλλα φαιδρά.
    Επιμένω. Η συγκεκριμένη καταγγελία, δεν δίνει καμία ταξική προέκταση στο περιστατικό. Το κρατάει αυστηρά, μέσα στα πλαίσια του σεξιστικού. Δεν φταίω εγώ γι αυτό, ούτε κανείς άλλος που το επισημαίνει.

    Υ.Γ
    Φαντάζομαι τι θα έγραφε η καταγγελία, αν η χειρονομία γινόταν στο στήθος……..

    Reply
    1. Νίκος

      Ο λαθραναγνώστης σχολίασε πρώτος για το “χτύπημα στον κ@@”, επίσης δεν αναφέρθηκα σε εσένα οπότε γιατί μου απαντάς; Τι γίνεται; Τη μια εμφανίζεται ένας “Ανώνυμος” να δικαιολογήσει τον LeftG700 και την άλλη εμφανίζεται άλλος “Ανώνυμος” να απαντήσει για χάρη ενός εκ των λαθραναγνώστης ή ένας στους οποίους απευθύνομαι;

      Reply
      1. λαθραναγνώστης

        Ο παραπάνω ανώνυμος είμαι εγώ. Γι αυτό και γράφω σε πρώτο ενικό.

        Reply
  12. Ανώνυμος

    ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΕΝΗ ΔΙΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΥΡΙΟΙ.ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΙΜΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ.

    Reply
  13. Left G700

    ΤΕΣΤΑΚΙ: ΠΕΡΙ ΣΕΞΙΣΜΟΥ (Μάθημα: Πολιτικοσεξουαλική Διαπαιδαγώγηση. Διδάσκων: Left G700)

    Σε σημερινή καταγγελτική ανακοίνωσή του που απέστειλε στα ΜΜΕ, το ΔΣ τού Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής μάς πληροφορεί:

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Το Διοικητικό Συμβούλιο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, καταγγέλλει την άθλια, σεξιστική αλλά πρωτίστως πρσβλητική για το γυναικείο φύλλο, [σ.σ.: sic!] ανθρώπινη αξιοπρέπεια, και επαγγελματική υπόσταση, διαφήμιση του «11880» που προβάλλεται στα τηλεοπτικά κανάλια και θα προβεί και θα προβεί σε όλες τις ενδεδειγμένες νομικές ενέργειες.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΡΑΝΤΟΣ

    Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΟΓΛΟΥ

    Μέχρι τη λήξη τής διδακτικής ώρας, απαντήστε στις εξής ερωτήσεις:

    1) Αφού δείτε το επισυναπτόμενο βίντεο με την επίμαχη διαφήμιση, εκθέστε αιτιολογημένα την άποψή σας: συμμερίζεστε την καταγγελία τού ΦΣΑ, στο σύνολό της ή σε τμήματά της; (Σε περίπτωση μερικής αποδοχής, διευκρινίστε σε ποια σημεία αναφέρεστε.)
    Βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=mu5y27nmYzk

    2) Ποια έννοια κατά τη γνώμη σας δίνουν οι φαρμακοποιοί στον όρο «σεξισμός», πώς τον προσλαμβάνουν (= κατανοούν); Συμφωνείτε ή διαφωνείτε και γιατί;

    Reply
  14. Κώστας

    Να πει κάποιος στον ούλτρα ράιτ πως η διαφήμιση λέει πως μια γυναίκα ακόμα και όταν είναι ασθενής στην πραγματικότητα ζητάει σεξ με στερεοτυπικές από την μόδα και την πορνοβιομηχανία ψέυτικες συμπεριφορές (γυναίκα-γατούλα) και πως οι φαρμακοποιοί ερωτοτροπούν επι διανυκτέρευσης, δεν κάνουν δηλ το καθήκον τους. Επίσης πως ίσως η γυναίκα είναι τόσο ασυνείδητη και νυμφομανής που δεν ήταν καν ευθύς εξ αρχής ασθενής. Αυτά είναι τα ευρήματα, στην γλώσσα του marketing τα οποία χρησιμοποιεί η διαφήμιση για να διαφημίσει μια παρασιτική υπηρεσία που δεν θα έπρεπε καν να υπάρχει γιατί θα έπρεπε να είναι σε κάθε περίπτωση δωρεάν το να βρίσκεις φαρμακείο.

    Κώστας

    Reply
  15. Left G700

    ΤΕΣΤΑΚΙ: ΠΕΡΙ ΣΕΞΙΣΜΟΥ (Αποτελέσματα)

    Μηδενική σχεδόν συμμετοχή είχε η πρόχειρη εξέταση. Φαίνεται ότι έπεσα πάνω στη μέρα που είχατε αποφασίσει όλοι να κάνετε ομαδική κοπάνα! Μόνο ένας εμφανίστηκε στη αίθουσα και για κακή μου μοίρα ο πιο σκράπας από όλους σας! Ο Κώστας. Ο οποίος όχι μόνο δεν απάντησε και στις δύο ερωτήσεις, αλλά και σ’ εκείνη που απάντησε τα έκανε μαντάρα, αποκαλύπτοντας την ογκώδη άγνοιά του στα πολιτικοσεξουαλικά και δικαιολογώντας απόλυτα τους κακούς βαθμούς που του βάζω μονίμως στο μάθημά μου. Ας δώσω δύο παραδείγματα για να μάθετε και κάτι εσείς οι κοπανατζήδες (αυτός αποκλείεται, είναι ανεπίδεκτος):

    Το πρώτο: Μου έγραψε ο κουμπούρας αυτός ότι «η διαφήμιση λέει» πως «μια γυναίκα ζητάει σεξ με στερεοτυπικές από την μόδα και την πορνοβιομηχανία ψέυτικες συμπεριφορές (γυναίκα-γατούλα)». Και ποιος τού είπε ότι μια «γυναίκα-γατούλα», «ναζιάρα και σκερτσόζα», που λέει κι ο Μάρκος[*], συμπεριφέρεται έτσι στο ερωτικό παιχνίδι επειδή τής το δίδαξε «η μόδα» ή «η πορνοβιομηχανία», επομένως αυτή η συμπεριφορά «είναι ψεύτικη» πάνω της; Γιατί μια τέτοια συμπεριφορά να μην ταιριάζει (και αυτή ανάμεσα σε άλλες) με τη φύση τής γυναίκας και να μην πηγάζει από αυτήν; Φυσικά, όλες οι γυναίκες δεν συμπεριφέρονται έτσι. Υπάρχουν, λόγου χάρη, γυναίκες οι οποίες, για λόγους που δεν προλαβαίνουμε να αναλύσουμε στο σημερινό μάθημα, θα εκφράσουν την ερωτική επιθυμία τους προς το αρσενικό που έχουν «σταμπάρει» με τελείως διαφορετικό τρόπο. Π.χ.: «Είσαι, μανάρι μου, για ένα στα γρήγορα, εδώ και τώρα; Εγώ γουστάρω τρελά!». ΟΚ. Σεβαστό κι αυτό και χαρά στον τυχερό. Αλλά γιατί δεν είναι σεβαστό και αποδεκτό και το αντίθετο από τον κουμπούρα συμμαθητή σας, τον Κώστα; Γιατί θεωρεί παρά φύση γυναικεία συμπεριφορά αυτήν τής γυναίκας-γατούλας και έχει την άποψη πως κάποιος κοινωνικός μηχανισμός τής την επέβαλε; –με το ζόρι, προφανώς, εννοεί, γι’ αυτό και πιστεύει ότι μια τέτοια συμπεριφορά είναι ψεύτικα φορεμένη από μια γυναίκα. Πιάστε τον στο διάλειμμα και ρωτήστε τον να σας το εξηγήσει.

    Το δεύτερο (και πιο αποκαλυπτικό) παράδειγμα: Στο γραπτό του υπάρχει και το εξής μαργαριτάρι:

    «Επίσης [διευκρίνιση δική μου: επίσης η διαφήμιση λέει] πως ίσως η γυναίκα είναι τόσο ασυνείδητη και νυμφομανής που δεν ήταν καν ευθύς εξ αρχής ασθενής.»

    Εντάξει, τα ελληνικά του είναι κακά (σε τι είναι καλό αυτό το παιδί; αναρωτιέμαι…), αλλά το νόημα το πιάνετε. Τι μας λέει εδώ ο συμμαθητής σας; Μας λέει ότι, για εκείνον, μια γυναίκα που γουστάρει κάποιο αρσενικό το οποίο τυχαίνει να ασκεί επάγγελμα του ιατρικού κλάδου είναι …«ασυνείδητη» και …«νυμφομανής», αν υποκριθεί την άρρωστη προκειμένου να βρεθεί με το αντικείμενο του πόθου της!!! Έχετε ακούσει μεγαλύτερη ανοησία τα τελευταία χρόνια, ας πούμε από τότε που μπήκαμε στα μνημόνια; Εδώ έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα και τραγωδίες (με θύτες και από τα δύο φύλα –δύο είναι τα φύλα, μην ακούσω καμιά μπούρδα περί άρνησης της δυαδικότητας των φύλων και αντικατάστασής της από την τάχα πολλαπλότητά τους!) με αιτία τον έρωτα και τον πόθο, εδώ ο άγγελος-δαίμονας του έρωτα έγινε αφορμή για να γραφτούν αριστουργήματα που ανήκουν για πάντα στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά τής ανθρωπότητας (τι να πρωτοθυμηθούμε; τη Μήδεια; την Άννα Καρένινα; –αλλά και πιο ήσσονα: τη Μεγάλη Χίμαιρα του δικού μας Καραγάτση, ας πούμε, ή τη Μικρά Αγγλία τής Καρυστιάνη), κι ο φιλαράκος μας θεωρεί πράξη …ασυνειδησίας και σύμπτωμα …νυμφομανίας (αυτό κι αν είναι!!!) το αθώο θέατρο που θα παίξει κάποια γυναίκα για να βρεθεί με το αρσενικό που την ελκύει! Ούτε Γυμνασιάρχης-θεολόγος στη στερημένη και σεξουαλικά καταπιεσμένη έως σύνθλιψης ψυχών και σωμάτων ελληνική επαρχία τής δεκαετίας τού ’50 δεν θα ’λεγε κάτι τέτοιο! Και το υποστηρίζει αυτός, αριστερός άνθρωπος (τι αριστερός; κομμουνιστής δηλώνει!) εν έτει 2018!!! Μέγας είσαι Κύριε, ουδεμία αντίρρηση, αλλά, και με το μπαρντόν δηλαδή, ορισμένα από τα δημιουργήματά σου είναι για γέλια και για κλάματα!

    Well, guys (and dolls –που δυστυχώς ποτέ δεν σηκώνετε το χέρι σας στην τάξη, λες και θα σας φάμε!), νομίζω ότι έγινα σαφής και δεν χρειάζεται να πω άλλα. Επειδή έχουμε ακόμα πέντ’-έξι λεπτά μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι, θα τελειώσω το σημερινό μάθημα με μια διασκεδαστική –και διδακτική εν προκειμένω– πραγματική ιστορία με πρωταγωνιστή τον Κώστα Βάρναλη, μεγάλο λάτρη τού ποδόγυρου και μπερμπάντη ως γνωστόν. Θα παρακαλούσα μόνο τη Διεύθυνση της Σχολής να μη με λογοκρίνει επειδή, κατά τη διήγηση της ιστορίας, θα πω μια «κακιά» λέξη αριθμητικώς και ολογράφως, χωρίς τα συνηθισμένα καμουφλάζ (@, #, &, κ.λπ.) που χρησιμοποιούμε σε τέτοιες περιπτώσεις. Το περιστατικό που θα διηγηθώ την περιλάμβανε αυτή την «κακιά» λέξη, είναι λέξη-κλειδί για την ιστορία μας και όχι διακοσμητική, ειπώθηκε από τον Βάρναλη και, το χειρότερο, αν την «καμουφλάρω», η ιστορία θα χάσει τουλάχιστον το μισό από το impact της, με αποτέλεσμα να μειωθεί η διδακτική της αξία και να ξεθυμάνει το πλακατζίδικο του πράγματος.[**]</strong

    Συμπρωταγωνιστής στο περιστατικό, αλλά σε δεύτερο πλάνο, είναι ο Κώστας Γεωργουσόπουλος, ο γνωστός θεατρικός συγγραφέας, κριτικός, διηγηματογράφος, ποιητής, στιχουργός και δημοσιογράφος και είναι αυτός που την έχει διηγηθεί στους μαθητές του σε κάποια Θεατρική Σχολή πριν από λίγα χρόνια (δεν ξέρω αν εξακολουθεί να διδάσκει ακόμα). Μέσω φίλου φίλου μου, που ήταν ένας από τους σπουδαστές τής Σχολής, έφτασε στ’ αυτιά μου. Λοιπόν:

    Ο Γεωργουσόπουλος ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του καριέρα εκεί όπου παραμένει μέχρι σήμερα, στο ΔΟΛ, στις αρχές τής δεκαετίας τού ’70. Στα διάφορα πήγαιν’-έλα του στα «ιστορικά» γραφεία τού ΔΟΛ, στη Χρήστου Λαδά, κάποια στιγμή πήρε είδηση ότι σε ένα γειτονικό καφενεδάκι, συνήθιζε να πίνει το καφεδάκι του που και που ο Βάρναλης. Του μπήκε λοιπόν η ιδέα να ζητήσει τη γνώμη του για κάποια ποιήματά του που είχε γράψει και τα φύλαγε στο συρτάρι του, αμφιβάλλοντας για τη λογοτεχνική αξία τους. Έτσι, άρχισε να περνάει από το καφενεδάκι κι όποτε πετύχαινε τον Βάρναλη του έπιανε την κουβέντα, προετοιμάζοντας το έδαφος. Κάποια στιγμή, του το ξεφούρνισε:

    – Ξέρετε, κύριε Βάρναλη, έχω γράψει κι εγώ μερικά ποιήματα. Θα θέλατε κάποια στιγμή να τους ρίξετε μια ματιά; Αξίζουν; Έχει πολύ μεγάλη σημασία για μένα η γνώμη σας.

    Ο Βάρναλης, προσηνής προς τους νέους (και ιδιαίτερα προς τις νέες ;-) ), δέχθηκε αμέσως:

    – Βεβαίως, παιδί μου. Μετά χαράς. Φέρ’ τα μου όποτε θέλεις.

    Εννοείται ότι ο Γεωργουσόπουλος, από την επόμενη κιόλας μέρα, άρχισε να κουβαλάει μονίμως τα ποιήματα στην τσάντα του. Την πρώτη φορά που ξαναείδε τον Βάρναλη να κάθεται στο τραπεζάκι του και να πίνει τον καφέ του, του τα παρέδωσε.

    – Εντάξει, παιδί μου. Θα τα δω και θα σου πω.

    Πέρασε καμιά βδομάδα μέχρι να ξαναφανεί ο Βάρναλης. Στο μεταξύ, ο Γεωργουσόπουλος έλιωνε από την αγωνία του, περιττό να το πούμε. Κάποιο πρωί τον βλέπει στη συνηθισμένη του θέση.

    – Καλημέρα, κύριε Βάρναλη. Καλά είστε;

    – Καλά είμαι, παιδί μου.

    – Τι έγινε; Βρήκατε καθόλου καιρό να δείτε τα ποιήματά μου;

    – Ναι, παιδί μου. Τα είδα.

    – Λοιπόν; Πώς σας φάνηκαν; Αξίζουν;

    Ο Βάρναλης έμεινε για μερικά δευτερόλεπτα σιωπηλός. Ύστερα, κοίταξε τον Γεωργουσόπουλο κάπως εξεταστικά, σαν να τον «ζύγιζε», και του είπε:

    – Δεν μου λες, παιδί μου… Να σε ρωτήσω κάτι;

    – Βεβαίως, κύριε Βάρναλη. Ό,τι θέλετε!

    Ο Βάρναλης τον κοιτάζει στα μάτια και του λέει με πολύ σοβαρό ύφος:

    – Γαμάς;

    Ο Γεωργουσόπουλος κόντεψε να πάθει αποπληξία. Κοκκίνισε, πρασίνισε, κιτρίνισε, άλλαξε όλα τα χρώματα της ίριδας. Κάποια στιγμή μπόρεσε να ψελλίσει:

    – Ε, κύριε Βάρναλη… Κάτι κάνω κι εγώ…

    Κι ο Βάρναλης, με έντονα προτρεπτικό ύφος, του λέει εμφατικά:

    – Να γαμάς! Να γαμάς!

    __________________________________________________________

    Λοιπόν, μάγκες και μάγκισσες, χτύπησε το κουδούνι. Πάνω στην ώρα. Καλό Σαββατοκύριακο. Δώστε του να καταλάβει, αλλά όχι κραιπάλες, όχι και να σας μαζεύουν απ’ τα πεζοδρόμια! Κι όπως είπαμε, ε; Πιάστε αυτόν τον κουμπούρα τον Κώστα τώρα στο διάλειμμα, να σας εξηγήσει πώς του ήρθαν όλα αυτά τα καλογερίστικα που μου αράδιασε στην κόλλα του. Στο επόμενο μάθημα, μου τα λέτε κι εμένα.

    [*]https://www.youtube.com/watch?v=cTo8UNg0VME&index=25&list=PLBDDF705125ABB6A4

    [**] Ο Μανόλης Αναγνωστάκης κλείνει το ποίημά του με τίτλο Ποιητική με τους παρακάτω στίχους:

    Σὰν πρόκες πρέπει νὰ καρφώνονται οἱ λέξεις
    Νὰ μὴν τὶς παίρνει ὁ ἄνεμος.
    (λινκ)

    Η συγκεκριμένη περίπτωση της ιστορίας με τον Βάρναλη είναι από αυτές που η λέξη, ακόμα κι αν είναι «κακιά», πρέπει να καρφωθεί.

    Reply
  16. Κώστας

    Για άλλη μια φορά επειδή το γνωστό φασισταριό έχει και το θράσος να ασχολείται με τον σεξισμό αφήνω εδώ ανάρτηση του που παρομοίαζε την αντίσταση στην ΤΙΝΑ με ομαδικό βιασμό γυναίκας.

    https://leftg700.blogspot.com/2015/08/blog-post_5.html

    Για άλλη μια φορά καλώ σε προστασία της Pandiera από την προβοκατόρικη παρουσία του. Κάποιος δεξιός, ακόμα και ακροδεξιών τάσεων ίσως, μπορεί να έχει θέση σε έναν διάλογο. ΟΧΙ όμως όταν διαπράττει συνειδητή προβοκάτσια. ¨Οχι όταν αναπαράγει από το πρωί μέχρι το βράδυ μισογύνικες, σεξιστικές, ρατσιστικές, εθνικιστικές και φασιστικές ιδέες. ¨Οχι όταν θεωρεί πολιτικά εύστοχο συμβολισμό τον ομαδικό βιασμό μιας γυναίκας. Αυτό δεν το λέει ούτε ένας έντιμος δεξιός, ένας πολιτισμένος δεξιός άνθρωπος που έχει μάνα, κόρη, αδερφή, γυναίκα. Είναι ένα σημείο σεξιστικής κατάπτωσης και λεκτικής βίας στο οποίο αμφιβάλλω αν έχει πέσει δημόσια πχ η ΔΑΠ και η ΟΝΝΕΔ που έχουν φτάσει μέχρι αφίσσες “έλα να την πάρεις, ΠΑΡΤΗ” κλπ. Ομαδικό Βιασμό γυναίκας σαν παρομοίωση και εύρημα έχει χρησιμοποιήσει μόνο αυτό το φασισταριό.

    Κανονικά είναι θέμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Αντιρατσιστικού Νόμου κλπ

    Κώστας

    Reply
    1. Left G700

      Ρε συ! Έχεις πέσει μικρός από δέντρο; Σου λείπει εκ γενετής κάποιο ένζυμο; Ήσουν χοντρό παιδί και σου κάνανε bullying στο Δημοτικό; Τι παίζει με την πάρτη σου; Γιατί κάτι παίζει, δεν εξηγείται αλλιώς.

      Αφού μας το πεις αυτό, πες μας κάτι και για την ταμπακιέρα, καλόγερε του Μεσαίωνα!

      Reply
  17. Left G700

    ΤΕΣΤΑΚΙ #2: ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (Μάθημα: Εισαγωγή στη γυναικεία υποκειμενοποίηση. Διδάσκων: Left G700)

    Ασφαλώς, όλοι (αναφέρομαι στους άνδρες αναγνώστες) γνωρίζετε ότι, με βάση το νόμο τών πιθανοτήτων, ανάμεσα στο αναγνωστικό κοινό τής Παντιέρας αποκλείεται να μη συμπεριλαμβάνονται και εκπρόσωποι του ωραίου/ασθενούς/ισχυρού/δεύτερου φύλου (διαλέγετε και παίρνετε, αλλά ας πω για τους αφηρημένους ότι εννοώ τις γυναίκες). Όμως, όπως πάλι γνωρίζετε πολύ καλά από την εμπειρία σας, πολύ σπανίως κάποια από τις γυναίκες που παρακολουθούν την Παντιέρα θα σηκώσει το χέρι της για να πάρει το λόγο.

    Εκθέστε (και τώρα απευθύνομαι στους εκπροσώπους και των δύο φύλων) κατά σειρά βαρύτητας τους λόγους που κατά την άποψή σας εξηγούν αυτή τη στάση και συμπεριφορά τού εδώ γυναικείου αναγνωστικού κοινού.

    Reply
    1. Left G700

      Κουμπούρες! Ούτε ένας σας δεν ήρθε να γράψει δυο λόγια γιατί και πώς δεν αρθρώνεται εδώ γυναικεία φωνή και άποψη ούτε για δείγμα και τι θα μπορούσε να γίνει για ν’ αλλάξει αυτό! Κατά τα άλλα, κάργα φεμινισμός κι έτσι! Ας καγχάσω:

      Xα!

      Reply
  18. Left G700

    ΤΕΣΤΟΣΤΕΡΟΝΗ; ΟΙΣΤΡΟΓΟΝΑ; ΟΧΙ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

    Πριν λίγο καιρό, στα μέσα τού καλοκαιριού νομίζω, έπεσα πάνω σε ένα άρθρο του νέου (αλλά με χρεοκοπημένα ιδεολογικά υλικά) ηλεκτρονικού πολιτικού περιοδικού Marginalia (Δημοσθένης Παπαδάτος-Αναγνωστόπουλος και συντροφία, αν με εννοείτε… ;-) ). Στην ανάγνωση του άρθρου, που το υπέγραφε ο Νίκος Χειλάς, ο γνωστός ανταποκριτής τής ΕΡΤ, με τράβηξε ο τίτλος του: «Μπάλα με τεστοστερόνη». Άντρας και ποδοσφαιρόφιλος ων (plus ψιλοχουλιγκάνος στις τελευταίες τάξεις τού Λυκείου), μου ήταν αδύνατο να το προσπεράσω. Ούτε εσείς πρέπει να το προσπεράσετε. Θέλω να πω, η ανάγνωσή του είναι απολύτως απαραίτητη για την κατανόηση αυτού τού σχολίου. Όσοι δεν το κάνετε, μη συνεχίσετε καν να διαβάζετε αυτές τις γραμμές, είναι χαμένος χρόνος και κόπος. Εντάξει; Ωραία. Το λίνκ: εδώ.

    Μόλις διάβασα το άρθρο –κι όταν λέω μόλις, εννοώ αμέσως μόλις–, για λόγους που θα γίνουν κατανοητοί μόνο μετά την ολοκλήρωση της ανάγνωσης αυτού τού σχολίου, μου ήρθαν στο νου τα παρακάτω πασίγνωστα, όλο αγανάκτηση και οργή λόγια τού Ζοζέ Σαραμάγκου από ένα άρθρο που, αν θυμάμαι καλά, είχε δημοσιεύσει στο blog του το 2008, δύο χρόνια πριν εγκαταλείψει τα εγκόσμια:

    Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα τη μάνα που σας γέννησε.

    Θα πείτε: τι δουλειά έχει, ρε φίλε (που λέει ο λόγος· για τους περισσότερους εδώ είμαι εχθρός), ο φάντης με το ρετσινόλαδο; Λοιπόν, μερικές φορές έχει και παραέχει. Και μια από αυτές τις φορές είναι όταν μπαίνει στη μέση η έμπνευση που μόνο η οριζόντια, «άναρχη» και ανεξήγητα κινούμενη σκέψη μπορεί να γεννήσει.

    Κάπως έτσι λοιπόν, ουρανοκατέβατα, μου ήρθε η ιδέα, αντί σχολίου στο περί ου ο λόγος άρθρο τού Χειλά, να πιάσω τα παραπάνω λόγια Σαραμάγκου και να τα «γυρίσω» προς τα εκεί που ήθελα, μετατρέποντάς τα με κάποιες αλλαγές σε ένα, ας πούμε ποίημα, που εξέφραζε την άποψή μου για το άρθρο τού Χειλά και τη «φιλοσοφία» που το διαπερνούσε.

    Σας το παραθέτω ακριβώς όπως το ποστάρισα με σχόλιο κάτω από το άρθρο τού Χειλά. [Έτσι, για τη (μικρο)ιστορία, να πω ότι το αποσταλέν σχόλιο-«ποίημα» ουδέποτε εμφανίστηκε στην οθόνη –υποθέτω στα πλαίσια του «δημοκρατικού αποκλεισμού» και με το πρόσχημα της παραβίασης της «πολιτικής ορθότητας» («κακές» λέξεις και μάλιστα για τη μητέρα, όταν «μάνα είναι μόνο μια», «η μάνα είναι ιερή λέξη» και τα λοιπά και τα λοιπά και τα λοιπά… ;-) :-) )]

    ΠΑΡΑΦΡΑΖΟΝΤΑΣ JOSÉ DE SOUSA SARAMAGO (ένα ποίημα)

    Ας αποφυλοποιηθούν τα πάντα,
    ας αποφυλοποιηθεί η φιλία και ο έρωτας,
    ας αποφυλοποιηθεί ο Γιώργος Θαλάσσης και η Κατερίνα,
    ας αποφυλοποιηθεί ο Jesse James και η Lyudmila Pavlichenko[*],
    ας αποφυλοποιηθεί ο Edson Arantes do Nascimento τών Τριών Καρδιών και η Στέλλα στου Παραδείσου τα μπουζούκια,
    ας αποφυλοποιηθεί ο Λένιν και η Ρόζα,
    ειδικά στην περίπτωση που αυτή δεν είχε τα «γούστα» τού/τής/τού Judith Butler.

    Και σαν κορωνίδα όλων τών αποφυλοποιήσεων,
    αποφυλοποιήστε τον Άνθρωπο,
    αποδώστε τον επιτέλους στην κοινωνία ελεύθερο από τα δεσμά τού βιολογικού του φύλου.
    Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου…

    Και μια και μπήκατε στον κόπο, αποφυλοποιήστε στο φινάλε και την πουτάνα τη μάνα που σας γέννησε!
    ______________________________________________________

    ΥΓ Έτσι, για τη (μικρο)ιστορία, να πω ότι το αποσταλέν σχόλιο-«ποίημα» ουδέποτε εμφανίστηκε στην οθόνη –υποθέτω στα πλαίσια του «δημοκρατικού αποκλεισμού» και με το πρόσχημα της παραβίασης της «πολιτικής ορθότητας»: «κακές» λέξεις και μάλιστα για τη μητέρα, όταν «μάνα είναι μόνο μια», «η μάνα είναι ιερή λέξη» και τα λοιπά και τα λοιπά και τα λοιπά… ;-) :-)
    ______________________________________________________

    [*] Λινκ 1, λινκ 2.

    Reply
  19. Left G700

    ΤΕΣΤΑΚΙ #3: ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΛΟΑΤΚΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

    Η Iskra, το γνωστό ηλεκτρονικό δημοσιογραφικό πολιτικό όργανο των «ρεφορμιστών», «εθνικιστών», «ομοφοβικών» κ.λπ. τού Αριστερού Ρεύματος, της κυρίαρχης συνιστώσας τής ΛΑΕ, μας πληροφορεί (λινκ):

    Πρώτη φορά ποντίκια από γονείς του ιδίου φύλου

    Επιστήμονες της κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών κατάφεραν να δημιουργήσουν υγιή ποντικάκια από γονείς ίδιου φύλου, συγκεκριμένα από δύο μητέρες και κανένα πατέρα. Επιχείρησαν να κάνουν κάτι και το αντίστροφο, αλλά τα ποντίκια με δύο πατέρες και καμία μητέρα επιβίωσαν μόνο λίγες μέρες μετά τη γέννησή τους.

    Το επίτευγμα βασίσθηκε στη χρήση τόσο βλαστικών κυττάρων όσο και γενετικής τροποποίησης. Κατά πόσο κάτι ανάλογο μελλοντικά θα μπορούσε να γίνει και στους ανθρώπους, ώστε να γεννηθούν «γκέι μωρά», είναι προς συζήτηση – αλλά σίγουρα είναι μια μακρινή προοπτική, καθώς ο κίνδυνος σοβαρών επιπλοκών είναι πολύ μεγάλος, ενώ υπάρχει επίσης η βιοηθική και η ψυχολογική άποψη του ζητήματος.

    Μερικά ερπετά, αμφίβια και ψάρια (και η γαλοπούλα!) μπορούν να αναπαραχθούν χωρίς σεξουαλική επαφή, μόνο από ένα γονέα του ίδιου φύλου, αλλά είναι δύσκολο για τα θηλαστικά να κάνουν το ίδιο. Στο παρελθόν οι επιστήμονες είχαν ξαναδημιουργήσει πειραματόζωα με δύο μητέρες, αλλά τα ποντικάκια είχαν προβλήματα υγείας.

    Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας «Cell Stem Cell», χρησιμοποίησαν απλοειδή εμβρυικά βλαστικά κύτταρα που περιείχαν τον μισό φυσιολογικό αριθμό χρωμοσωμάτων και DNA από μόνο ένα γονέα (τη μία μητέρα) και τα οποία στη συνέχεια εισήγαγαν -μετά από κατάλληλη γενετική τροποποίηση- στα ωάρια μια άλλης ποντικίνας (της δεύτερης μητέρας). Παρήχθησαν έτσι 29 υγιή τρωκτικά από 210 έμβρυα, τα οποία έζησαν φυσιολογικά και απέκτησαν δικούς τους απογόνους.

    Με περίπου την ίδια τεχνική, γεννήθηκαν 12 ποντικάκια με γενετικό υλικό μόνο από δύο αρσενικά (πατέρες). Αρχικά ελήφθησαν απλοειδή βλαστικά κύτταρα που περιείχαν το DNA μόνο του ενός αρσενικού και -αφού τροποποιήθηκαν γενετικά- εισήχθησαν, μαζί με σπέρμα από ένα άλλο αρσενικό (τον δεύτερο πατέρα), σε ένα ωάριο από όπου είχε αφαιρεθεί ο πυρήνας του, άρα δεν υπήρχε γενετικό υλικό της μητέρας. Έτσι, προέκυψαν έμβρυα με DNA από δύο πατέρες, τα οποία τελικά εμφυτεύθηκαν -μαζί με υλικό πλακούντα- σε παρένθετες μητέρες που τα γέννησαν.

    Όμως τα ποντικάκια με τους δύο πατέρες (και την παρένθετη μητέρα) έζησαν μόνο για 48 ώρες. Οι Κινέζοι επιστήμονες δήλωσαν πάντως ότι θα επιχειρήσουν να βελτιώσουν την μέθοδό τους, με στόχο να καταφέρουν τελικά να δημιουργήσουν υγιή τρωκτικά με δύο πατέρες μόνο.

    Επίσης, είπαν ότι η τεχνική θα δοκιμασθεί και σε άλλα ζώα, αλλά όχι σε ανθρώπους (συνεπώς το σεξ δεν κινδυνεύει – προς το παρόν).
    __________________________________________________________

    Εκθέστε την άποψή σας σε περίπτωση που η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα (εν όλω ή μερικώς, από σέχτες αυτής) να εγείρει την απαίτηση της εφαρμογής τού συγκεκριμένου επιστημονικού επιτεύγματος και σε ανθρώπους, έτσι ώστε τα ομόφυλα ζευγάρια που το επιθυμούν να μπορούν να ασκήσουν το πανανθρώπινο δικαίωμα της απόκτησης απογόνων χωρίς την παρεμβολή ξένου σώματος.

    Reply
  20. Left G700

    σε περίπτωση που η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα (εν όλω ή μερικώς, από σέχτες αυτής) να εγείρει = σε περίπτωση που η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα (εν όλω ή μερικώς, από σέχτες αυτής) εγείρει

    Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.