.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Θ. Μικρούτσικος – Δ. Γράψας στη Λέσχη ΑΝΑΙΡΕΣΕΙΣ για Ν. Καββαδία (Βίντεο)


kavadias-lesxi-anaireseis«Λυπήσου αυτούς που δεν ονειρεύονται»

Σε λιγότερο από μία εβδομάδα το πολιτικό- πολιτιστικό φεστιβάλ ΑΝΑΙΡΕΣΕΙΣ ανοίγει της πύλες της Γεωπονικής Σχολής για να αναδείξει για ακόμα μια χρονιά ότι η ανατρεπτική παρέμβαση στα πολιτιστικά δρώμενα μπορεί να τίθεται και να ανθεί πέρα και έξω από χορηγούς και τη λογική της κερδοφορίας. Η συλλογικότητα στις καλύτερες στιγμές της. kavadias-lesxi-anaireseis-7Το μεράκι και οι κατακτήσεις των κινημάτων πόλεις, τα πρωτότυπα μορφώματα της εργαζόμενης νεολαίας και χιλιάδες ιδέες για τον κινηματογράφο, το διαδίκτυο και την επιστήμη καρφιτσωμένα στα περίπτερα του φεστιβάλ.

Στο πλαίσιο αυτού του φεστιβάλ, διοργανώθηκε και η προφεστιβαλική εκδήλωση- αφιέρωμα στο έργο και τη ζωή του Ν. Καββαδία, «Λυπήσου αυτούς που δεν ονειρεύονται», την Πέμπτη 4/6/2015 στη Λέσχη των Αναιρέσεων Λουκάρεως και Ιπποκράτους 175. Οι εξέχοντες καλεσμένοι απέδειξαν πόσο πλήρη εικόνα έχουν για το έργο του ποιητή και για την Τέχνη συνολικότερα. Ο Θάνος Μικρούτσικος άγγιξε συνολικά το ζήτημα του έργου Τέχνης, τους όρους με το οποίο αυτό δημιουργείται, συγκροτείται και αναπαράγεται, επισκοπώντας τους παράλληλους βίους του μικρού Μικρούτσικου μέσα από τα ποιήματα του Κόλια, αλλά και τους βίους χιλιάδων νέων, που με τα χρόνια γίνονται και αυτοί υποδοχείς του έργου του ποιητή και του συνθέτη.

kavadias-lesxi-anaireseis-5

Στην εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ομιλία του ο Θ. Μικρούτσικος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη σχέση μορφής – περιεχομένου στο έργο τέχνης («Η φόρμα στο έργο τέχνης, είναι κοινωνική εμπειρία αποκρυσταλλωμένη. Δεν πρέπει να διαχωρίζουμε τη φόρμα από το περιεχόμενο. Το περιεχόμενο προσδιορίζεται απολύτως από τη φόρμα του»), στη σχέση δασκάλου – μαθητή που είχε με τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο, καθώς και σε ένα περιστατικό που του συνέβη στην μακρινή Ιαπωνία, όταν περπατώντας στους δρόμους της Γιοκοχάμα άκουσε να τραγουδιέται το «Κουροσίβο» από τον «Σταυρό του Νότου»!

Ακολούθησε ο Δημήτρης Γράψας, μέλος του ΚΣ της νεολαίας Κομμουνιστική Απελευθέρωση όπου μίλησε για τη ζωή και το έργο του ποιητή. Μέσα από μία εξαιρετικά πρωτότυπη ερευνητική δουλειά, έφερε στο φώς έργα ανέκδοτα ή ξεχασμένα. Πέρα από αυτή την παρουσίαση αναμετρήθηκε με το ερώτημα γιατί ένας ποιητής που δε μιλά για την επανάσταση, για τους αναγκαίους στόχους της ταξικής πάλης και το όραμα του ανθρώπου του μέλλοντος, συνεχίζει και συγκλονίζει πλήθος αριστερών και κομμουνιστών.

kavadias-lesxi-anaireseis-6

Σε ένα υπέροχο ταξίδι στη ζωή και το έργο, στους στίχους του Νίκου Καββαδία αλλά και άλλων ποιητών, όπως ο Βλαδίμηρος Μαγιακόφσκι, ο Ναζίμ Χικμέτ και ο Άρης Αλεξάνδρου, μας περιήγησε ο Δημήτρης Γράψας, δίνοντας παράλληλα απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: Πώς εξηγείται το γεγονός ότι στη μεταπολιτευτική περίοδο, ο ποιητής που τραγουδήθηκε πιο πολύ από όλους, ήταν ο Νίκος Καββαδίας; «Τα ποιήματα δεν φτιάχνουν λιγότερο τους αναγνώστες τους από ό,τι και οι ίδιοι οι αναγνώστες ‘φτιάχνουν’ τα ποιήματα», είπε σε κάποιο σημείο της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ομιλίας του.

Τέτοιες συζητήσεις αναδεικνύουν ότι η κομμουνιστική αριστερά είναι ικανή να αγγίζει συνολικά τα πράγματα κόντρα στην πολυδιάσπαση που επιβάλλει η αστική λογική και η ακαδημαϊκή διανόηση, να θέτει καίρια ερωτήματα για διαφόρων ειδών ζητήματα και να φτιάχνει μοναδικά θερινά βράδια.

Αναμένουμε την παρουσίαση του έργου του Καββαδία από τον Θάνο Μικρούτσικο, το Σάββατο 13 Ιούνη, μαζί με τους ερμηνευτές Αφροδίτη Μάνου, Άννα Λινάρδου και Κώστα Θωμαΐδη.

Κ.Μ.

Δείτε οπωσδήποτε ολόκληρη την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εκδήλωση στα τέσσερα βίντεο που ακολουθούν:

Άνοιγμα της εκδήλωσης από τη συντονίστρια Κική Μένου:

 

Η ομιλία του Θάνου Μικρούτσικου:

 

Η ομιλία του Δημήτρη Γράψα:

 

Ερωτήσεις – παρατηρήσεις – τοποθετήσεις και κλείσιμο της εκδήλωσης:

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 9
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *