.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Θεσσαλονίκη: Ακόμα ένας διανομέας νεκρός στον αγώνα της επιβίωσης


Άλλος ένας διανομέας έχασε τη ζωή του παλεύοντας να την κερδίσει. Στη Θεσσαλονίκη, λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου 30 Οκτωβρίου 2021, ο 47χρονος ντελιβεράς της Wolt έστριβε από την 25ης Μαρτίου στην Παπανδρέου έχοντας πράσινο όταν ένα αυτοκίνητο μάρκας Audi που πέρασε με κόκκινο τον τραυμάτισε θανάσιμα.

Για το τραγικό δυστύχημα η Ταξική Κίνηση για την εργατική χειραφέτηση Θεσσαλονίκης εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

ΟΧΙ ΑΛΛΟΣ ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ
ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ

ΤΑΞΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ για την εργατική χειραφέτηση Θεσσαλονίκης

Ακόμα ένας νεκρός διανομέας στον αγώνα επιβίωσης για ένα φθηνό μεροκάματο. Φθηνές έχουν γίνει και οι ζωές των εργατών. Μετά τον εργολαβικό εργάτη της COSCO που διαμελίστηκε στο λιμάνι του Πειραιά, ένας 47χρονος διανομέας της Wolt, πατέρας δυο παιδιών, χτυπήθηκε εν ώρα εργασίας από διερχόμενο αυτοκίνητο τα μεσάνυχτα Σαββάτου στη Θεσσαλονίκη. Το αυτοκίνητο παραβίασε κόκκινο σηματοδότη και στη συνέχεια εγκατέλειψε το θύμα. Αυτός είναι ο σύγχρονος εργασιακός μεσαίωνας και η εγκληματική φύση των νέων εργασιακών σχέσεων που έχουν γίνει καθεστώς.

Τα κέρδη και η ανάπτυξη του κεφαλαίου ποτίζονται με το αίμα των εργατών. Οι ελαστικοποίηση, οι υπερωρίες μέχρι θανάτου, τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας της ζωής και της υγείας των εργαζομένων είναι η καθημερινότητα για την εργατική τάξη. Ο νόμος Χατζηδάκη νομιμοποίησε και μονιμοποίησε την εργασιακή ζούγκλα καταργώντας ακόμα και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που ήταν άλλωστε ήδη πολύ αδύναμοι για να περιορίσουν έστω την εργοδοτική ασυδοσία.

Στην περίπτωση του διανομέα της Wolt, υπάρχουν και συγκεκριμένα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν. Στην εταιρεία αυτή οι διανομείς εργάζονται υπό το καθεστώς του ”συνεργάτη” ή με συμβάσεις ενοικίασης από δουλεμπορικές εταιρίες (Manapower, Adecco κτλ), μια πρακτική που προσπάθησε να επιβάλει και η e-food με αποτέλεσμα να προκαλέσει τον σημαντικότερο αγώνα που γνώρισε ο κλάδος πετυχαίνοντας μια πρώτη σημαντική νίκη.

Η Wolt εξ αρχής χρησιμοποίησε αυτή την εργασιακή σχέση, όπως και την αξιολόγηση με κριτήρια παραγωγικότητας. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της εντατικοποίησης καθώς η παραγωγικότητα για τους διανομείς μετριέται με τις αποστάσεις και τον χρόνο παράδοσης. Το εργασιακό καθεστώς του συνεργάτη δεν προβλέπει ασφαλιστικές εισφορές και ο εργαζόμενος μεταμορφώνεται σε ελεύθερο επαγγελματία, ανεξαρτήτως της βούλησής του ενώ αναγκάζεται να δουλεύει σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, περισσότερες ώρες, κυνηγώντας bonus.

Στις περιπτώσεις ατυχημάτων οι εργαζόμενοι δεν δικαιούνται καμιάς αποζημίωσης. Η οικογένεια του νεκρού διανομέα της Wolt δεν θα μπορεί να διεκδικήσει επίσης αποζημιώσεις και επιδόματα. Οι διανομείς δεν έχουν καν ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά αν και είναι το επάγγελμα με τα πιο συχνά ατυχήματα πλέον.

Αυτό είναι το μακάβριο πρόσωπο των μεγάλων πολυεθνικών που λειτουργούν αντίστοιχα και στο εξωτερικό, στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς και της αναδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων εργασίας που μετατρέπονται καθολικά σε ελαστικές. Αυτή είναι η «ατομική διαπραγμάτευση» που επιβάλλει ο νόμος Χατζηδάκη.

Κόντρα στον ατομικό δρόμο, η συλλογική οργάνωση και δράση είναι η μόνη απάντηση. Το απέδειξε ο αγώνας της e food που κατάφερε για πρώτη φορά να αλλάξει την ροπή της εξέλιξης των εργασιακών σχέσεων.

Δεν πρέπει να περιμένουμε και άλλους νεκρούς για να οργανωθεί η αντίσταση και ο αγώνας σε όλους τους κλάδους, σε κάθε εργασιακό κάτεργο. Για τα εργατικά ατυχήματα δεν φταίει «η κακιά η ώρα». Φταίνε τα κέρδη και η ασυδοσία των αφεντικών. Η θλίψη και η οργή να γίνει δύναμη αγώνα για να διεκδικήσουμε συλλογικά η εργατική τάξη πίσω τη ζωή και τον πλούτο που παράγουμε.

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 1
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.