.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Η πυρκαγιά στο “Med Star” και η συμβολή του πληρώματος στην κατάσβεσή της


Η ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ ΦΟΡΤΗΓΟ ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «MED STAR» ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ  ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗ ΤΗΣ

Στις 15/6/2017 στις 9.30 μ.μ εκδηλώθηκε πυρκαγιά  στο μηχανοστάσιο του οχηματαγωγού φορτηγού πλοίου «MED STAR».

Η πυρκαγιά ξέσπασε ενώ το πλοίο σημαίας Κύπρου  με 28 έλληνες Ναυτικούς έπλεε δύο ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Ρόδου.

Το πλοίο ήταν δρομολογημένο ως Φ/Γ-Ο/Γ και την συγκεκριμένη ημερομηνία εκτελούσε το δρομολόγιο Ρόδο – Σαντορίνη – Πειραιά μεταφέροντας 33 φορτηγά αυτοκίνητα. Μαζί με το 28μελές πλήρωμα στο πλοίο επέβαιναν και δύο οδηγοί φορτηγών οχημάτων.

Το θέμα της πυρκαγιάς πέρασε στα ψιλά των εφημερίδων και των λοιπών ΜΜΕ.

Το περιστατικό δεν είναι το πρώτο και η σημασία του είναι τεράστια και συνδέεται με  τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες στην άσκηση του ναυτικού τους επαγγέλματος.

Από την πλευρά λοιπόν της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας, της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα αλλά και των αντιξοοτήτων του Ναυτικού επαγγέλματος είναι χρήσιμο να κάνουμε ορισμένα σχόλια που αποτελούν και θέσεις της ΠΕΝΕΝ για αυτήν την κατηγορία των πλοίων για την οποία τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται μια σημαντική αύξηση στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η οποία έχει ως μεταφορικό έργο την διακίνηση Φορτηγών οχημάτων που μεταφέρουν διάφορα εμπορεύματα από διάφορα νησιά προς την ηπειρωτική χώρα.

Η εκδήλωση της πυρκαγιάς έγινε το βράδυ της 15ης Ιούνη 2017. Αξιωματικοί και πλήρωμα αντιμετώπισαν την κατάσταση με απόλυτη ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Οργάνωσαν και ενήργησαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα καθήκοντά τους όπως αυτά ορίζονται από την διαίρεση του πληρώματος στην περίπτωση πυρκαγιάς. Οι άνδρες του πληρώματος που είχαν την ευθύνη της διαίρεσης στην πυρόσβεση κινήθηκαν άμεσα και ταχύτατα στο σημείο της πυρκαγιάς, κλείστηκαν, σφραγίστηκαν και απομονώθηκαν τα σημεία τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν κινδύνους για την ανεξέλεγκτη μετάδοση της φωτιάς στα υπόλοιπα τμήματα του πλοίου. Στην συνέχεια κρίθηκε ότι πρέπει να προχωρήσει στην εγκατάλειψη το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος και με τον τρόπο αυτό οργανώθηκε η εγκατάλειψη των 16 μελών του πληρώματος και των 2 οδηγών που επέβαιναν στο πλοίο.

Από την πρώτη στιγμή της εκδήλωσης της πυρκαγιάς ειδοποιήθηκαν οι αρχές (ΥΕΝ – Λιμενικές αρχές – ναυτιλιακή εταιρεία). Σε σχετικά μικρό διάστημα πάνω από το πλοίο πέταξε ένα Σούπερ Πούμα του Π.Ν, ενώ σκάφος του Λιμενικού Σώματος και παραπλέοντα πλοία προσέγγισαν για τυχόν βοήθεια στο «MED STAR».

Η κατάσβεση ολοκληρώθηκε στις 5 π.μ και η επιχείρηση ολοκληρώθηκε από τα ίδια τα μέλη του πληρώματος τα οποία εξ ολοκλήρου αντιμετώπισαν με πλήρη επιτυχία την επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς.

Στην συνέχεια το πλοίο οδηγήθηκε με ρυμούλκηση στο λιμάνι Μανδράκι της Ρόδου και την επόμενη μέρα στην Σαλαμίνα προκειμένου να γίνει ενδελεχής έλεγχος για την εκτίμηση της ζημιάς και την αποκατάστασή της.

Το παραπάνω περιστατικό αναδεικνύει για άλλη μια φορά τις εξαίρετες ικανότητες των ελλήνων ναυτικών, την υψηλή τους γνώση και κατάρτιση αλλά και την τεράστια εμπειρία τους καθώς και την αποφασιστικότητά τους να δώσουν με αυτοθυσία την μάχη για να τιθασεύσουν τις φλόγες και να κατασβέσουν την πυρκαγιά.

Για άλλη μια φορά ξεδιπλώθηκε και αναδείχθηκε η ναυτοσύνη του έλληνα Ναυτεργάτη, γεγονός που αγνοήθηκε από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας…..

Το συγκεκριμένο περιστατικό καθώς και πάρα πολλά ακόμη δείχνουν τους κινδύνους που διατρέχει ο Ναυτεργάτης στην άσκηση των επαγγελματικών του υποχρεώσεων, γεγονός που όχι μόνο δεν αναγνωρίζεται από τον εφοπλισμό, το επίσημο ελληνικό κράτος και τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες στο ΥΕΝ αλλά αντίθετα τα τελευταία χρόνια το ναυτικό επάγγελμα υποβαθμίζεται με μέτρα και πολιτικές, οι εργασιακές σχέσεις στα πλοία χειροτερεύουν, η ανεργία έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα υψηλά επίπεδα, οι ΣΣΕ και τα δικαιώματά τους σε αυτές καταπατούνται, οι κοινωνικοασφαλιστικές τους κατακτήσεις έχουν στραπατσαριστεί και στο σύνολό του ο Ναυτεργατικός κόσμος βιώνει περισσότερο από ποτέ την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα!!

Από την άλλη πλευρά το εφοπλιστικό κεφάλαιο και με την κυβέρνηση «πρώτη φορά Αριστερά» συνεχίζει να απολαμβάνει πρωτοφανή προνόμια στην επιχειρηματική του δράση και ταυτόχρονα να τα διευρύνει και να αυξάνει συνεχώς την κερδοφορία του.

Κλείνοντας θέλουμε να σημειώσουμε ότι η ΠΕΝΕΝ είχε στενή επικοινωνία με τα μέλη της από την πρώτη στιγμή που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά στο πλοίο «MED STAR» ενώ με τον κατάπλου του πλοίου στην Σαλαμίνα βρέθηκε δίπλα στα μέλη και τους Ναυτεργάτες του πλοίου και τους συγχάρηκε για την δύσκολη και επικίνδυνη αποστολή τους η οποία είχε επιτυχή έκβαση και κατάληξη.

Ταυτόχρονα παρενέβη στην Ναυτιλιακή εταιρεία, στο ΥΕΝ και τις τοπικές Λιμενικές αρχές σχετικά με την ανάγκη να τηρηθούν απαρέγκλιτα τα προβλεπόμενα από την ναυτική νομοθεσία και την ΣΣΕ που αφορούν τον τρόπο απόλυσης, την αποζημίωση και την καταβολή των νόμιμων αποδοχών των Ναυτικών.

Το Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 77.50% ( 4
Συμμετοχές )



5 σχόλια στο “Η πυρκαγιά στο “Med Star” και η συμβολή του πληρώματος στην κατάσβεσή της

  1. lathranagnostis

    Είδατε λοιπόν τι ωραία που είναι όταν οι ναυτεργάτες διασώζουν την περιουσία των εφοπλιστών?!
    …….και μάλιστα με αυτοθυσία!!

    Reply
    1. Ανώνυμα

      Το ψευτοδίλημμα είναι αν είσαι θύμα του καύσωνα ή το συγκεκριμένο σχόλιο αποτελεί τη λαμπρότερη ένδειξη, που δεν πρόκειται να υπερβείς, διαύγειας και πολιτικής οξυδέρκειας με την οποία διακρίνονται οι παρεμβάσεις σου στη παντιέρα,.

      Στο: Ερώτηση για την ίδρυση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών σε λιμάνια* [902.gr, 21/06/2017] φαίνεται ξεκάθαρα η αγωνία για τη διάσωση του εφοπλιστικού κεφαλαίου, …και του τουριστικού σε συμπληρώνει!!!… τι έγινε -που ήσουν όταν- σας πήραν το κόμμα!;

      * βουλευτές του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης, Σ. Βαρδαλής, Δ. Μανωλάκου, Ν. Μωραΐτης και Στ. Τάσσος

      Reply
      1. ανώνυμος

        Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
        Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η ίδρυση και η στελέχωση με το κατάλληλο προσωπικό, εξοπλισμό και μέσα Πυροσβεστικών Υπηρεσιών στους Λιμένες της Ρόδου, της Κέρκυρας, της Αλεξανδρούπολης;
        Τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για την επαναλειτουργία της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Λιμένα Καβάλας, για την πλήρη στελέχωσή της με προσωπικό, με σύγχρονα μέσα και εξοπλισμό;
        »
        …τώρα, τι σχέση έχει η πίεση του Λαού για μέτρα/υποδομές πυρόσβεσης, με την …ταξική πυροσβεστική υμνολογία της ΠΕΝΕΝ των ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ, μόνο ένα ρεφορμιστικό κεφάλι μπορεί να ξέρει!
        Αλλά, είπαμε: Εργάτες και αντιευρωπαϊκό Κεφάλαιο για μια μεταβατική Ελλάδα, με κατεύθυνση τον …Σοσιαλισμό!

        Reply
        1. Ανώνυμα

          Έδωσα όλα τα στοιχεία για να ανατρέξει και αντιπαραβάλει κανείς τα δημοσιεύματα.
          Σε επίπεδο “εντυπώσεων” για όσους δεν ασχοληθούν παραπάνω, και σε περίπτωση που από την ταραχή ξέχασες το lathranagnostis (ακόμα και στην περίπτωση που δεν ισχύει), θα σου αποκόψω και εγώ ένα κομμάτι της ερώτησης:
          Σοβαρές ελλείψεις σε δομές, προσωπικό και μέσα, παρατηρούνται και στο επίπεδο της αντιμετώπισης, περιστατικών σε θαλάσσιες περιοχές και λιμάνια της χώρας.
          …και θα σε ρωτήσω από που και ως που δημοσία δαπάνη να εξασφαλίζεται η περιουσία των εφοπλιστών και να το λέει – ζητά το τιμημένο αυτό (πνεύμα και λογική lathranagnosti)!

        2. lathranagnostis

          Τα δύο αυτά ντοκουμέντα ΔΕΝ αντιπαραβάλλονται. Είναι άσχετα μεταξύ τους. Το ένα είναι επερώτηση για ελλειπείς πυροσβεστικές υπηρεσίες, το άλλο είναι ένας ανέξοδος έπαινός προς τους ναυτεργάτες που αντιμέτώπισαν μόνοι τους την πυρκαγιά και ένα παράπονο για την υποβάθμιση του ναυτικού επαγγέλματος, την ανεργία στον κλάδο κλπ. Όλα αυτά φυσικά, με υποδειγματικά “λιμαρισμένες” αιχμές που καταλήγουν τελικά σε…..χάδι!
          Ταξικό στοιχείο: ΜΗΔΕΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *