.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


Η μάχη για την ηγεμονία στα «κίτρινα γιλέκα»


Β. Μ.

Γράμμα από Γαλλία

Το αυθόρμητο κίνημα των «κίτρινων γιλέκων» που ξέσπασε τις τελευταίες εβδομάδες στη Γαλλία, μονοπωλεί τα πρωτοσέλιδα της χώρας, ιδιαίτερα αφού μετά την επαρχία, έκανε την μαζική εμφάνισή του στους παριζιάνικους δρόμους.

Οι εικόνες της ογκώδους διαδήλωσης και των οδοφραγμάτων στη στολισμένη λεωφόρο Ελυζέ, με τραυματισμούς μέχρι και ακρωτηριασμούς διαδηλωτών, θύματα της θηριώδους αστυνομικής βίας, συγκλόνισαν.

Στους δρόμους και όχι στα σαλόνια θα κριθεί -και δυνάμει θα ηττηθεί – η επιρροή των αντιδραστικών ρευμάτων

Το κατεστημένο και η πλειοψηφία των συστημικών μίντια δεν τις χώνεψαν όμως ποτέ και έτσι έτρεξαν συλλήβδην να ονοματίσουν το κίνημα ως «ακροδεξιό», για να απαξιώσουν τις κοινωνικές διεκδικήσεις του. Κατά πόσο όμως ισχύει αυτός ο χαρακτηρισμός;

Είναι γεγονός ότι οι ακροδεξιές απόψεις και πρακτικές έχουν κάνει εξαρχής αισθητή την παρουσία τους στο κίνημα των «γιλέκων». Και αν αυτό δεν εμφανίζεται στις τρικολόρ που αποτελούν το βασικό σύμβολο κάθε κινητοποίησης, σίγουρα φαίνεται στα επεισόδια ρατσιστικού και σεξιστικού προπηλακισμού που βιώσαν μαύροι και ομοφυλόφιλοι οδηγοί που περνούσαν από τα μπλόκα των «κιτρίνων».

Είναι όμως εντυπωσιακό το πώς περιστατικά στα οποία πρωταγωνίστησαν τα «γιλέκα» και βρίσκονται στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, έχουν θαφτεί από τα MME:

Από την κοινή πλεύση με την πορεία κατά της βίας των γυναικών στο Μονπελιέ, στο τραγούδι του αφρικανικής καταγωγής Κοπ Τζόνσον που εκφράζει την στήριξη των μαύρων Γάλλων στο κοινωνικό κίνημα, έως τον αποκλεισμό αυτόκλητου ακροδεξιού αντιπροσώπου των «γιλέκων» από την τοπική επιτροπή της Τουλούζ. Αυτές οι αντίρροπες τάσεις δείχνουν ταυτόχρονα τη διάσταση που έχει πάρει το κίνημα στη γαλλική επαρχία.

Είναι επίσης δεδομένη η υποστήριξη της Λεπέν στα «γιλέκα», η οποία όμως δεν εξελίσσεται σε οργανωμένη παρέμβαση. Η ίδια ταυτόχρονα δηλώνει ότι το κίνημα θα είναι «πιο δυνατό, όσο είναι ανεξάρτητο» φανερώνοντας τον πραγματικό της φόβο: Την ενοποίηση και ηγεμόνευσή του από το εργατικό κίνημα. Αυτή έμενε να κριθεί στη διαδήλωση της 1ης Δεκέμβρη, όπου καλεί η CGT μαζί με τα «γιλέκα» αλλά και φοιτητές και μετανάστες. Στους δρόμους και όχι στα σαλόνια θα κριθεί -και δυνάμει θα ηττηθεί – η επιρροή των αντιδραστικών ρευμάτων.

Πηγή: ΠΡΙΝ

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 78.00% ( 5
Συμμετοχές )



38 σχόλια στο “Η μάχη για την ηγεμονία στα «κίτρινα γιλέκα»

  1. Left G700

    Ώστε έτσι, σύντροφοι και συντρόφισσες του ΝΑΡ! Για τα «κίτρινα γιλέκα» «μάχη για την ηγεμονία». Για τις «μπλε σημαίες»;;;

    Reply
    1. Ανώνυμος

      Αν το κίνημα το κίτρινων γιλέκων είχε ως αίτημα ότι η “Αλσατία ήταν, είναι και θα είναι μόνο Γαλλική” ή ότι δεν πρέπει να αναγνωριστεί η Μ. Βρετανία με το συνταγματικό της όνομα για να μην έχει “αλυτρωτικές” βλέψεις στη Βρετάνη, τότε δεν θα υπήρχε πεδίο μάχης για την ηγεμονία. Επειδή όμως είναι για τη φορομπηξία και την επίθεση στο λαϊκό εισόδημα τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά.

      Reply
    2. Κώστας

      Ανώνυμε 19:49 πάρε nickname να ξέρουμε σε ποιον λέμε μπράβο για την τοσο ωραία και λακωνική αποδόμηση του εξυπνακισμού που θέλει να ξεχάσουμε τις διαφορές ανάμεσα σε μια λαική κινητοποίηση για τα λαικά συμφέροντα και σε μια αντιδραστική κινητοποίηση, ανάμεσα στον λαικό αντιιμπεριαλιστικό πατριωτισμό και τον εθνικισμό, ανάμεσα στην αριστερά και την ακροδεξιά

      Κώστας

      Reply
  2. ένας

    Εκδηλη η αμηχανία του κινηματικού νομαδισμού μπροστά σε κάτι, που …….τον αιφνιδίασε! (;;!!!!)
    Θα γελάσουμε πολύ τις επόμενες μέρες!
    ————————————————————————

    Η ταξική πάλη μαθαίνεται και κερδίζεται μέσα στους εργασιακούς χώρους και όχι στα αμφιθέατρα από μια μικροαστική ελίτ που θεωρεί πως κάθε έκφραση της αγανάκτησης φέρνει και επαναστατικές συνθήκες.
    Για όποιον ενδιαφέρεται, μια πιο στέρεη ματιά.

    Reply
  3. San Rocco

    Το κίνημα στην Γαλλία, τα ¨κίτρινα γιλέκα”, ΔΕΝ ζητούν:

    Α. Να ΑΛΛΑΞΕΙ όνομα η Μεγ. Βρετανία, ΕΠΕΙΔΗ υπάρχει η ΒΡΕΤΑΝΝΗ (Γαλλική επαρχία) ΑΠΕΝΑΝΤΙ απο την Μεγ. Βρετανία.

    Β. Να ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΓΑΛΛΙΑ έναντι των ανταγωνιστών της οι οποίοι, όταν η Γαλλία ανέπτυσσε τον Διαφωτισμό, οι άλλοι τρώγανε βελανίδια.

    Γ. Να επεκταθεί η ΑΟΖ της Γαλλίας σε βάρος των προαιώνιων εχθρων της, με στόχο τηνεθνική αυτοδύναμη ανάπτυξη.

    ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΔΕΝ τα έχουν ως αιτήματα τα “Κίτρινα Γιλέκα”. Εχουν οικονομικά, θεσμικά και αντικυβερνητικά αντιΕΕ αιτήματα. Συνεπώς, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΛΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑ το οποίο φυσιολογικά είναι αντιφατικό, είναι θολό και εμπεριέχει αρκετες συναγωνιστικές αλλά ΚΑΙ αντιθετικές/αλληλοσυγκρουόμενες πολιτικές κατευθύνσεις ΕΝΤΟΣ του. ΑΡΑ, οι κομμουνιστές, ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΕΝΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΚΑ σε αυτό το κίνημα. Οτι καναμε ως ΝΑΡ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ και στο αντίστοιχο λαϊκό κίνημα των πλατειών το ’10-’12.

    ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ, είναι δικαιολογίες “ναχαμε να λέγαμε”, ΕΚ του ασφαλούς και φαφλατάδικες σαχλαμάρες, αγαπητέ ανερμάτιστε οπαδέ του ΚΚΕ ένας, κλπ κλπ.

    για διαβάστε ελιτιστές απο οπου και αν προέρχεστε:

    http://pandiera.gr/%ce%b7-%ce%bb%ce%b5%cf%80%ce%ad%ce%bd-%ce%b6%ce%b7%cf%84%ce%ac-%ce%bd%cf%8c%ce%bc%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%ac%ce%be%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%cf%80%ce%bf%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b7%cf%83/

    Reply
  4. λαθραναγνώστης

    Πλατείες, “ποδέμος”, “κίτρινα γιλέκα”…..είναι αντιδράσεις των μικρομεσαίων στρωμάτων, που δημιούργησε ο καπιταλισμός κατά την κεϋνσιανή περίοδό του, η οποία, μετά τις “ανατροπές” τελείωσε .
    Τα στρώματα αυτά, αντιλαμβάνονται ότι πλέον προλεταριοποιούνται.
    Είναι αντιδράσεις μικρο-αφεντικών, μικροϊδιοκτητών, υπαλλήλων διαχείρισης του συστήματος, παρασιτιόντων στοιχείων κλπ, οι οποίοι βλέπουν ότι μετατρέπονται σε αυτό το οποίο προηγουμένως εξουσίαζαν, δηλαδή σε εργατική τάξη και μάλιστα, καλούνται να επιβιώσουν με όρους πολύ χειρότερους απ ότι η εργατική τάξη που εκμεταλλεύονταν αυτοί προηγουμένως (ή συμμετείχαν στην εκμετάλλευσή της).
    Για το λόγο αυτό, αυτά τα στρώματα είναι εντελώς αντιδραστικά προς κάθε επαναστατική λύση, η οποία έχει σαν αντικείμενό της την εργατική τάξη, και ζητούν την επαναφορά της προηγούμενης κατάστασης των πραγμάτων.

    Reply
    1. San Rocco

      ΑΝ ΕΙΝΑΙ τα μικρομεσαια στρώματα που όντως προλεταριοποιούνται (δλδ φτωχαίνουν εξαθλιώνονται) και ΓΙΑ ΑΥΤΟ αντιδρούν με λαϊκή εξεγερση στην Γαλλία λαθραναγνώστη, σύμφωνα με την αντίληψη σου εσένα και του ΚΚΕ, ΤΟΤΕ η εργατική τάξη που ΔΕΝ αντιδρά, ΕΊΤΕ ΑΝΕΒΑΊΝΕΙ ΒΙΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, είτε έχει πάθει λοβοτόμηση.

      Και λέει η εργατική τάξη της Γαλλίας σύμφωνα με το ΚΚΕ και τον λαθραναγνώστη, “ρε, εμένα ΤΙ με νοιάζει που καίγεται απο λαϊκή εξέγερσηη η Γαλλάι;; Σαμπ:ς εγώ έχω πρόβλημα; Οι μικρομεσαίοι έχουν που προλεταριοποιούνται (δλδ γίνονται ΣΑΝ ΚΑΙ ΜΕΝΑ), αλλά εμένα στα παπάρια μου”!

      ΡΕ ΔΕΝ πάτε καλά εκεί στο ΚΚΕ!! Λετε ότι ΔΕΝ συμμετέχουν συμπαγή εργατικά κομμάτια σε αυτή την εξέγερση; ΛΕΤΕ ΨΕΜΑΤΑ!! Οπως ΚΑΙ στις πλατείες συμμετείχαν ΟΡΑΤΑ ΕΡΓΑΤΙΑΚ ΚΟΜΜΑΤΙΑ και λέγαετ εΨΕΜΑΤΑ και τότε, έτσι ΛΕΤΕ ψεματα ως ΚΚΕκαι ως μέλη του, ΚΑΙ για την Γαλλία! ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ πλατια εργατικά κομμάτια στην λαϊκήαυτή εξέγερση. Το ΠΡΟΣ τα που θα πάει αυτή η εξέγερση και ΠΟΙΕΣ πολιτικεσ λογικές τελικά θα πριμοδοτήσει, εξαρτάται ΚΑΙ από τηνπαρέμβαση των πολιτικών αυτών δυνάμεων. Κάτι που το ΚΚΕ ΤΟ ΕΧΕΙ ΑΡΝΗΘΕΙ. Για αυτό και είστε κάτοικοι της κόμης της Βερενίκης και όχι της γης.

      Reply
      1. Γιώργος Λυγκουνάκης

        Το ερώτημα San Rocco είναι εσείς σαν ΝΑΡ ποια αντίληψη έχετε για συνεργασίες με αυτά τα κομμάτια. Γιατί αν είναι για διαφώτιση, διαφώτιση κάνετε και εσείς και το ΚΚΕ.

        Και μη μου πεις πάλι για λαϊκά όργανα βάσης γιατί σε αυτά μπουκάρει εξ’ αντικειμένου ο κάθε πικραμένος. Κανείς στην τελική δε γυρνάει με ταμπέλα στο κούτελο “ΕΙΜΑΙ ΦΑΣΙΣΤΑΣ”.

        Εκεί καταλήγουν τα πάντα. Το παίρνεις το ρίσκο ναι ή όχι;

        Are you a Mexican or a Mexican’t?
        https://www.youtube.com/watch?v=gQU02n358VY

        Reply
      2. λαθραναγνώστης

        Κατ αρχήν, τα κίτρινα γιλέκα, όπως και οι υπόλοιποι που ανέφερα, δεν είναι “λαϊκή εξέγερση”. Είναι λαϊκίστικη αντίδραση.
        Δεύτερο. Τι θα πει “εργατικά κομμάτια”?
        Και στη Χ.Α συμμετέχουν “εργατικά κομμάτια” και στις εθνικιστικές κινητοποιήσεις. Είναι αυτά λαϊκές εξεγέρσεις?

        Reply
        1. Κώστας

          Ρε λαθραναγνώστη τι κομματική γραμμή είναι αυτή που έχετε που σας υποχρεώνει να παριστάνετε τους μειωμένης αντίληψης ?

          Ακόμα και αν η συμμετοχή της εργατικής τάξης ειναι μηδενική, που δεν είναι, αν μια κινητοποίηση έχει θετικά συνθήματα και αιτήματα, για την προστασία του λαϊκού εισοδήματος εν προκειμένω, δεν είναι αντιδραστική. Πχ στις πολυσυκοφαντημένες πλατείες, και πριν την οργανική τους ένωση με το εργατικό κίνημα στα τέλη Ιούνη 11 ήταν προοδευτικές και φιλολαϊκές γιατί με κυρίαρχο ρόλο των στρωμάτων-στηρίγματα του αστικού συνασπισμού εξουσίας έθεταν αιτήματα προς το συμφέρον της εργατικής τάξης και όλου του λαού. Γι αυτό άλλωστε και ενώθηκαν οργανικά με το εργατικό κίνημα. Έγινε και το 16 στην Γαλλία όπου το Nuit Debout ενώθηκε με τα συνδικάτα. Πάει να γίνει και τώρα γι αυτό η ακροδεξιά μαζεύει την υποστήριξη της, την δήθεν, στο κίνημα.

          Μα θα χάσει θα μου πεις γιατί δεν υπάρχει πρωτοπορία της εργατικής τάξης. Ας χάσει. Και ποιος φταίει που δεν υπάρχει, ο λαός και η εργατική τάξη ? Γιατί η διάσπαση του ΚΚΓ που είναι αδερφό με σας παραμένει απόκομμα ? Να μια καλή ερώτηση. Σε μια χώρα με τεράστια παράδοση κομμουνιστικού κόμματος ριζωμένου στην εργατική τάξη, στην τυπική κλασική βιομηχανική όπως το προτιμάτε,και ταυτόχρονη απώλεια της εργατικής βάσης και του ΣΚ γιατί δεν ευνοήθηκε το κόμμα που κινείται με τα μυαλά σας ? Μπορείτε βέβαια να πείτε πως είναι προς τιμήν του που δεν στράφηκε εκεί η εργατική τάξη και ο λαός, όπως λέγατε και στην Ελλάδα πως αν θέλουν να στραφούν για να βελτιώσουν την ζωή τους σήμερα καλύτερα να μην στραφούν.

          Αλήθεια όμως, πέρα από το ότι το ΕΚΚΓ είναι μια μικρή δύναμη, τι λέει τώρα για το κίνημα ? Καλεί τον λαο να μην κατέβει στον δρόμο ? Απ ότι έχω δει το αντίστοιχο ΠΑΜΕ δεν έχει μια γενικόλογη απορριπτική απαξιωτική στάση για το κίνημα αλλά το στηρίζει.

          Σταματήστε λοιπόν να τρέφεστε από την διαφωνία και τους διαδικτυακούς καυγάδες εκφράζοντας πολιτικές που δεν πατάνε στην ζωή. Που στην Ελλάδα σας οδηγήσανε το 2011 να είστε απόντες από τις Πλατείες γιατί δεν ήταν εργατικές αλλά όταν οι πλατείες και οι άγριες απεργίες τέλη Ιούνη του 11 και Οκτώβρίου του 11 γίνανε ένα αυτό δεν ήσασταν σε θέση να το ερμηνεύσετε.

          Πως ένα μικροαστικό αντιδραστικό κίνημα έγινε ένα με τις άγριες γενικές πολιτικές απεργίες ? Χρονική σύμπτωση ή κάτι άλλο ?

          Κώστας

        2. Lenin with additude

          Έίμαι απολύτως σίγουρος πως νομίζεις ότι “‘αγρια απεργία” είναι η απεργία στη πορεία της οποίας γίνονται μπάχαλα. Σίγουρος όμως. Οπως επίσης ότι δεν έχεις τη παραμικρή επαφή με το εργατικό κίνημα και δε ξέρεις πως και γιατί κυρήχθηκαν οι απεργίες αυτές, κυρίως του Οκτώβρη του 2011.

        3. Κώστας

          Πες ντε πως κηρύχτηκαν οι απεργίες του Οκτώβρη του 2011 και γιατί ήταν κάτι ξεκομμένο από την απεργία του Ιούνη του 2011 που δεν υπολειπονταν σε μαζικότητα και καταστολή.

          Άγριες απεργίες, άγριες πολιτικές απεργίες προφανώς είναι αυτές που αναγκάζουν την καταστολή να παρέμβει. Αυτό που λες “μπάχαλα”. Προφανώς όταν το εργατικό κίνημα έβαζε στόχο να μην ψηφιστεί κάτι στην Βουλή αυτό θα γινόταν. Προφανώς βέβαια δεν είναι θέμα μόνο στον δρόμο, μια γενικά πολιτική άγρια απεργία δεν σημαίνει πως ριζώνει λιγότερο στους χώρους δουλειάς από άποψη περιφρούρησης, απεργιακών επιτροπών από μια κλαδική απεργία ή από μια απλή γενική απεργία κλπ.

          Όταν λοιπόν η καταστολή επέμβει, πράγμα επιθυμητό όταν σκοπός του εργατικού κινήματος είναι να ΑΡΝΗΘΕΙ το δικαίωμα της Βουλής να ψηφίσει, η πολιτικοποίηση της πάλης πάει σε άλλη κλίμακα. Αν η καταστολή εμφανίσει το κίνημα χωρίς εφεδρείες και το κάμψει τότε θα έχει μια νίκη το κράτος. Αντίθετα αν το κίνημα οξύνει το θέμα των δημοκρατικών δικαιωμάτων εκτος από τα τυπικά εργατικά και το να μην ψηφιστεί πχ το Μνημόνιο ή το Μεσοπρόθεσμο τότε μπορεί το κίνημα να έχει νίκη. Όταν βέβαια έχουμε νεκρό από την καταστολή και το ΚΚΕ τον πουλάει τζάμπα στον βωμό της κοινωνικής ειρήνης όπως τον Οκτώβρη του 11 θα πάμε σε ήττα.

          Κώστας

        4. Lenin with additude

          Κουκουρούκου μανταλάκια. Πανάσχετος και με τάση να πουλάει εξυπνάδα. Ιδανικός για το αριστεροχώρι.

          Α. Αγριες απεργίες είναι οι λεγόμενες wildcat strikes, που είναι οι απεργίες που λαμβάνουν χώρα ενάντια στην απόφαση του συνδικάτου. Μάντεψε ποιός είναι ο μοναδικός φορέας που το έχει καταφέρει αυτό στην Ελλάδα. Αν είπες το ΠΑΜΕ, έπεσες μέσα.
          Προφανώς και καμμία σχέση δεν έχουν οι μπάχαλοι με το εργατικό κίνημα. Αλλά από ότι φαίνεται, ούτε εσύ, οπότε λογικό να έχεις “συγκρουριακές” φαντασιώσεις.

          Β. Οι απεργίες που αναφέρεσαι του 2011 ήταν 1. Προτασόμενες στη ΓΣΕΕ από το ΠΑΜΕ 2. Προπαγανδισμένες από το ΠΑΜΕ 3. Περιφρουρημένες απεργιακά από το ΠΑΜΕ 4. Οργανωμένες διαδηλωτικά από το ΠΑΜΕ. Εκείνες τις μέρες το ΠΑΜΕ έριξε χοντρή δουλειά, όχι αστεία. Χιλλιάδες εξορμήσεις και σε κάθε γειτονιά της Αθήνας έβλεπες τρικάκια, αφίσες, κινέζικα που προπαγανδίζαν την απεργία.

          Το γεγονός και μόνο ότι πας να τις ταυτίσεις με τους αναγακτισμένους δείχνει πόσο μυρωδιάς είσαι από το εργατικό κίνημα. Και βασικά και με τους αγανακτισμένους, αν νόμιζες ότι το κίνημα “χωρίς κόμματα και συνδικάτα” θα μπορούσε να προκαλέσουν αυτές τις γιγαντιες απεργίες.

          Θα σου πρότεινα να μιλάς λιγότερο και να σκέφτεσαι περισσότερο, αλλά και οι δύο μας ξέρουμε ότι αυτό δεν θα είχε και μεγάλο αποτέλεσμα.

        5. λαθραναγνώστης

          “Άγριες πλατείες” και “άγριες απεργίες” και ιστορίες γι αγρίους, είναι τα επαναστατικά αφηγήματα του εξωκοινοβουλίου που στα όνειρά του επαναστάσεις αναζητεί…….!

        6. Νίκος

          Τουλάχιστον το “εξωκοινοβούλιο που στα όνειρά του επαναστάσεις αναζητεί ” σε κανένα μικρό ή μεγάλο γεγονός/αντίδραση/κινητοποίηση της τελευταίας 15ετίας δεν έκατσε άπραγο να παρατηρεί.Και μιάς και πλησιάζει η 6/12, τολμώ να πω ότι δεν θα ξεχάσω ποτέ τις αμήχανες και μουδιασμένες φάτσες των λίγων χιλιάδων μελών του ΚΚΕ που δύο μέρες μετά τη δολοφονία έκαναν μία χλιαρής δυναμικής και περιορισμένης διάρκειας συγκέντρωση ‘για τους τύπους’ στα στενά της Ομόνοιας ενώ τριγύρω οι δρόμοι ήταν πλημμυρισμένοι από μαθητές, φοιτητές και νέο εργατόκοσμο που διαδήλωνε εν μέσω τόνων χημικών και κρότου λάμψεις.
          Μισείτε ότι δεν μπορείτε να ελέγξετε οργανωτικά, ότι ξεφεύγει από τα στενά όρια της ξεθυμασμένης κομματικής σας γραμμής, ότι υπερβαίνει τη (τεχνητή) δυναμική σας. Είτε αυτό λέγεται αντιπολεμικά ’03, φοιτητικά ’06-’07, είτε λέγεται Δεκέμβρης ’08, πλατείες ’11, αντιφασιστικό ’13-’14 κλπ κλπ

        7. λαθραναγνώστης

          Ήμουν κι εγώ μαζί στο ΠΑΜΕ και δεν θυμάμαι κανείς μας να ήταν μουδιασμένος και αμήχανος.
          ….και ούτε ήταν τόσο μεγαλόπρεπο το σκηνικό με τους μαθητές τους φοιτητές και τον νέο εργατόκοσμο να διαδηλώνει.
          Κλεφτοπόλεμο με τους μπάτσους παίζανε και μαζεύανε επαναστατικά ένσημα, τα οποία εξαργύρωσε όλα μαζί ο Τσίπρας.

        8. ένας

          Μισούμε την πασοκίλα σε κάθε της εκδοχή, ….όσο σαματά και να κάνει!

        9. Νίκος

          “ΠΑΣΟΚίλα” οι χιλιάδες πιτσιρικάδες που το 2008 έκλειναν τα σχολεία τους και όργωναν τις γειτονιές; “ΠΑΣΟΚίλα” οι χιλιάδες κόσμου που το 2011-12 διαδήλωναν στο Σύνταγμα μέσα σε τόνους χημικών, κρότου λάμψης και γκλοπ; Άσε μας ρε ‘ένας’. Πήξαμε στην παλαιοκομμουνιστική ναφθαλίνη και στο τσουβάλιασμα.

        10. Κώστας

          Λαθραναγνώστη δεν κρατιέμαι, χρησιμοποίησες στίχο του Β Μπίρμαν που είναι γραμμένος για τους γραφειοκράτες της DDR που αποθεώνετε. Πάντα είχα την απορία αν ο μέσος κνίτης που το τραγουδάει ξέρει για τι πράγμα μιλάει ο στίχος και πως αν το τραγουδούσε στην μεταπολίτευση που βγήκε θα την είχε λίγο άσχημα.

          Είχε δίκιο ο Β Μπίρμαν πάντως, σας έχουμε βαρεθεί όλους εσάς τους παροιμιώδεις μέσους ανθρωπάκους

          Κώστας

        11. μεταβατικος σοσιαλιστης

          Καλά Κώστα επειδή το πας επί του προσωπικού και κάνεις ψυχολογική ανάλυση του αντιπάλου, εδώ στο ίντερνετ σουλατσάριζες όλα αυτά τα χρόνια και είναι γνωστό τι έλεγες περί απεργιών. Κοίτα και λίγο στον καθρέφτη μήπως πρέπει να βαρεθείς πρώτα το συγκεκριμένο μέσο ανθρωπάκο.

          Και μιας και έπιασες τον Μπίρμαν, όχι πως είχε άδικο στην κριτική του, αλλά το που κατέληξε και αυτός και άλλοι πόσοι κριτικοί «από τα αριστερά» της ΕΣΣΔ είναι ενδεικτικό. Να στηρίζει τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και να παίρνει το μέρος του Ισραήλ στη σφαγή των Παλαιστινίων. Η ίδια ακριβώς πορεία και λογική των «από αριστερά» κριτικών σημερινών και μη: ακριβοί στα πίτουρα με οτιδήποτε έχει σφυροδρέπναο και φθηνοί στ’ αλεύρι με τους τσιπρολαφαζάνηδες. Και όλοι μαζί για νέους λαϊκούς συριζες, Καταλονίες, αραβικές ανοίξεις που αυτή τη φορά θα είναι διαφορετικοί.

        12. Κώστας

          Μεταβατικέ νομίζω πως αναπαραγωγή επιχειρημάτων του στυλ ποιο ΚΚΕ και ποιο Πολυτεχνείο, την είδαμε την Δαμανάκη, δεν μας συμφέρουν.¨Αδικη για τον Μπίρμαν η σύγκριση με το ΚΚΕ και την Δαμανάκη βέβαια γιατί ο Μπίρμαν είχε τουλάχιστον καλά πρώτα ενώ το ΚΚΕ εδώ και πάνω από 60 χρόνια ούτε καλά πρώτα ούτε καλά στερνά

          Για πες μας τι έλεγα για τις απεργίες και σε ευχαριστώ που δηλώνει φαν μου εδώ και χρόνια, get a life λέω πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις

          Κώστας

        13. μεταβατικος σοσιαλιστης

          Κώστα, η συνειρμική σύνδεση του ΚΚΕ και της Δαμανάκη είναι πολύ αστεία. Οποιοσδήποτε μπορεί να σκεφτεί ότι οι 2 αυτοί ακολούθησαν διαφορετικές πολιτικές. Η μία επέλεξε το σύστημα και ο άλλος βρέθηκε απέναντι του σε όλες τις φάσεις. Τώρα αν δε θεωρείς θετικό π.χ. τη συνδικαλιστική δράση του ΚΚΕ στον ιδιωτικό μάλλον ίσως και να μη σε αγγίζει το κομμάτι της κοινωνίας που δουλεύει cosco, market in κλπ.

          Η περίπτωση του Μπίρμαν είναι χαρακτηριστική πολλών που τους βρωμάει οτιδήποτε εργατικό και επιλέγουν το ροζ κομμάτι του συστήματος με κλειστά μάτια. Όπως και εσύ δε χαλιέσαι Λαφαζάνη στους Σπαρτιάτες και θα βρεις κάποια δικαιολογία ότι χρειάζεται πολιτικό μέτωπο μαζί του.

          Και βέβαια σε θυμάμαι. Οι παρεμβάσεις σου στο σφυροδρέπανο έβγαζαν πολύ γέλιο, εννοείται δηλώνω φαν. Λογικά θα θυμάσαι για ποιο λόγο έτρωγες κράξιμο κάθε φορά που έγραφες εκεί.

        14. Κώστας

          Μεταβατικέ προβληματίσου για το τι δειχνει για την πολιτική ηθική και το επιπεδο του σφυροδρέπανου το λουκέτο που έβαλε ενώ ήταν με διαφορά το πιο πολυσύχναστο blog με εκατοντάδες σχόλια στις περισσότερες αναρτήσεις. Αυτό είναι ενδεικτικό του ποιοι με κράζανε, .. βρίζαν τους γονείς μου (κυριολεκτώ) και διάφορα τέτοια αγαπημένα που τα θυμάσαι με νοσταλγία και ένα δάκρυ κυλάει. Πριν βέβαια απαγορευτεί να σχολιάζω γιατί το blog ήταν λέει μόνο για ΚΚΕ. Γιατί το κλείσατε δεν μας είπατε, βαριέστε και μεταξύ σας το λιβάνισμα ? Λογικό.

          Προφανώς η Δαμανάκη είναι ταυτισμένη με την Α/ΕΦΕΕ στο Πολυτεχνείο και με το ΚΚΕ μέχρι το 91.

          Το ΚΚΕ έχει να βρεθεί απέναντι στο σύστημα από την διάλυση του το 58. Ο τρίτος πόλος του τρικομματισμού είναι σε όλη την Μεταπολίτευση με τυπική ένταξη του το 89 και το 2010=2015 με την θέση του στην πρωτοπορία των Μένουμε Ευρώπη.

          Κώστας

        15. ένας

          Ξέρουμε να πολεμάμε τους αντιδραστικούς με τα όπλα τους, όπως μας δίδαξε ο Πατερούλης! Επρεπε να προσέξει ο μπιρμαν, να είναι …πιο συγκεκριμένος! Την πάτησε!

        16. λαθραναγνώστης

          Καλά έκανες και απάντησες εσύ για μένα, γιατί τη δική μου την απάντηση, για λόγους που δεν καταλαβαίνω, την έφαγε η μαρμάγκα

        17. San Rocco

          Α. Γιωργο, συμμετέχουμε οργανικά σε αυτο το κίνημα (βγάζοντας λάντζα κ όχι δια κηρυγμάτων) καταθέτουμε κ παλεύουμε την δική μας προοπτική κ βλέπουμε τι θαγινει

          Β. Αγαπητοί του κκε, πέστε μας μια εξέγερση στην ιστορία που μετεξελίχθηκε σε σοσιαλιστικη επανάσταση, χωρίς την ενεργό εμπλοκή επαναστατικών πολιτικών υποκειμενων. Δεν θα βρείτε. Κ η λογική του κκε που μένει συνειδητά εκτός αυτών των λαϊκών κινηματων/εξεγερσεων και τα λοιδωρει κιολας, ειναι καταστροφική για τον λαό κ τον κομμουνισμό.

          Γ.

  5. Left G700

    ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ

    Ρώτησα –ο δυστυχής– μια «απλή» ερώτηση: γιατί ένα κομμάτι τής Αριστεράς που ενώ από τη μια δεν κωλώνει (και σωστά) να παλέψει για την ηγεμονία σε έναν χύμα (= αδιαμόρφωτο, ακαταστάλαχτο και χωρίς ενιαία αντίληψη για το «τι φταίει») κοινωνικό χώρο, από την άλλη κωλώνει να παλέψει για την ηγεμονία σε έναν χύμα (= μεικτό από πλευράς ταξικής σύνθεσης) εθνικό χώρο σε τέτοιο βαθμό που δεν τολμάει να περάσει από το γήπεδο τού αντιπάλου ούτε καν από απόσταση 1821 χιλιομέτρων!

    Και κατατέθηκαν εδώ διάφορες απαντήσεις που όλες* τους –αλλά, όπως είναι φυσικό, σε διαφορετικό βαθμό η κάθε μία και όχι όλες για τους ίδιους λόγους– μου δημιουργούν μια σχεδόν ακατανίκητη επιθυμία να τραγουδήσω το παρακάτω τραγουδάκι (ανεβάζοντας στο ρεφρέν την ένταση σε επίπεδο «έξω φωνή»):

    https://www.youtube.com/watch?v=FwSEKgR5eL0

    * Εξαιρώ το σχόλιο του Γιώργου Λυγκουνάκη.

    Reply
    1. Γιάννης Σ

      Λέφτη, για πρώτη ίσως φορά, με έκανες να νιώσω καλ΄’α με το video που έβαλες, έστω κι αν διαφωνώ με τα γενικότερα που γράφεις/υπαινίσσεσαι… Να είσαι καλά πάντως… Γενικόιτερα, συμφωνώ με San Rocco και Κώστα…

      Reply
      1. Left G700

        Μπα; Εσύ πριν από λίγο καιρό ήσουν έτοιμος να αρχίσεις να μαζεύεις υπογραφές για να πέσει το κεφαλάκι μου (ως σχολιαστή εδώ) μέσα στο κοφίνι! Τώρα μού εύχεσαι «να είμαι καλά»; (Φυσικά, απλώς το σημειώνω. Δεν σε ξεσυνερίζομαι πλέον καθόλου: σε τέτοιο τόσο μπερδεμένο ιδεολογικά μυαλό σαν το δικό σου –και του Σ.Τ.– τι γινάτι να κρατήσει κανείς;)

        ΥΓ Όπως (πιθανόν) καταλαβαίνεις, με αφήνει παγερά αδιάφορο το γεγονός ότι το τραγουδάκι που έβαλα στο τζουκμπόξ «σε έκανε να νιώσεις καλά», ενώ «διαφωνείς με τα γενικότερα που γράφω/υπαινίσσομαι». Ξέρεις, δεν είμαι DJ. Πολιτικό σχολιασμό κάνω και αυτό το σκοπό υπηρετεί σε τελική ανάλυση κάθε τραγούδι που ποστάρω.

        Reply
      2. Left G700

        @ Γιάννη Σ.

        Άκυρο τα περί δήθεν εκστρατείας σου για να «αποκεφαλιστώ» ως σχολιαστής («Μπα; Εσύ πριν από λίγο καιρό ήσουν έτοιμος να αρχίσεις να μαζεύεις υπογραφές για να πέσει το κεφαλάκι μου (ως σχολιαστή εδώ) μέσα στο κοφίνι!»). Άλλος ήταν ο «αποκεφαλιστής». Mea culpa και ζητώ συγγνώμη.

        Reply
  6. Left G700

    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΛΑΦΑΖΑΝΗ ΕΓΚΩΜΙΟΝ

    Η ένταξή μου στη ΛΑΕ (μέσω ΑΡ) δεν με έχει εμποδίσει στον ένα χρόνο που σουλατσάρω εδώ να «ανοίγω το στόμα μου» όταν αισθάνομαι ότι πρέπει να είμαι επικριτικός απέναντί της (επικριτικός σύμφωνα με αυτά που κουβαλάω εγώ στο δικό μου κεφάλι, που δεν είναι υποχρεωτικό να συμπίπτουν σε όλα με την πλειοψηφούσα άποψη ή τις καθεστηκυίες αντιλήψεις εντός ΑΡ). Ούτε ο Λαφαζάνης «την έχει γλιτώσει» από την κριτική μου. Τώρα, όμως, αν θέλω να είμαι έντιμος με τον εαυτό μου πρώτα απ’ όλα (κάτι που θέλω με χίλια), είμαι υποχρεωμένος να τον επαινέσω επειδή σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στα σημερινά Νέα τα είπε καλά (για μένα, ανέλπιστα καλά, αν και θα τον ήθελα πιο γενναίο στην κριτική του απέναντι στους «Λακεδαιμόνιους της Αριστεράς» –δεν εννοώ το ΚΚΕ). Τον παραδίδω στην κρίση τού εδώ αναγνωστικού κοινού (τα bold από την πρωτότυπη αναδημοσίευση της Iskra):
    ___________________________________________________________

    (Τίτλος Iskra) ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΜΕ ΤΙ ΧΡΩΜΑ ΓΙΛΕΚΑ, ΑΛΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

    Δημήτρης Μανιάτης (Νέα): Είναι σε εξέλιξη ο μεγάλος ξεσηκωμός σε Γαλλία. Τι διδάγματα βγάζετε, τι αντιστοιχίες υπάρχουν με την Ελλάδα;

    Παναγιώτης Λαφαζάνης: Η εξέγερση των «κίτρινων γιλέκων» προσφέρεται για πολλά συμπεράσματα.

    Κατά πρώτο λόγο αυτή η εξέγερση δείχνει την χρεωκοπία της νεοφιλελεύθερης κυβέρνηση Μακρόν, που εξυπηρετεί τον μεγάλο πλούτο, αυξάνοντας την φτώχεια στην γαλλική κοινωνία.

    Πέραν αυτού, νομίζω, ότι η εξέγερση των «κίτρινων γιλέκων» αντιπροσωπεύει ταυτόχρονα και κάτι περισσότερο: Την χρεοκοπία της ευρωζώνης και της ΕΕ.

    Eυρωζώνη και ΕΕ έχουν εξελιχθεί σε ένα σιδερένιο ασφυκτικό πλαίσιο, που στο όνομα των αγορών, του χρηματιστικού κεφαλαίου, των δημοσιονομικών δεικτών και της λιτότητας πνίγουν οικονομίες και κοινωνίες.

    Τα «κίτρινα γιλέκα» δείχνουν, επίσης, ότι μεγάλα κινήματα μπορεί να προκύψουν «αιφνιδίως», χωρίς να τα «καθοδηγεί» ή να τα έχει «προβλέψει» κανένας.

    Το συμπέρασμα αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα.

    Η φαινομενικά ναρκωμένη, ελληνική κοινωνία μπορεί από στιγμή σε στιγμή να εκραγεί κινηματικά και, ίσως, «δια ασήμαντον αφορμήν».

    Και τίποτα δεν είναι πιο αναγκαίο αυτές τις ώρες από μια προοδευτική εξέγερση σε αυτόν τον τόπο, στα χνάρια των μεγάλων εθνικών και κοινωνικών ανατάσεων του ελληνικού λαού.

    ΔΜ: Σε μια ακόμη εστία έντασης –εν Ελλάδι βέβαια– μιλώ για τις καταλήψεις σε σχολεία για το Μακεδονικό. Τις κάνουν ακροδεξιές δυνάμεις;

    ΠΛ: Aκροδεξιές δυνάμεις επιχειρούν, με όχημα το «Μακεδονικό», να αποκτήσουν ερείσματα στα σχολεία και να προωθήσουν ένα ακροδεξιό κίνημα.

    Αυτό, όμως, καθόλου δεν σημαίνει ότι όλοι οι μαθητές που μετέχουν σε μια κατάληψη υπό το σύνθημα «Η Μακεδονία είναι ελληνική» είναι εθνικιστές ή και πολύ περισσότερο, αλίμονο, φασίστες.

    Πολλοί μαθητές κινούνται προς τις καταλήψεις αυθόρμητα από αγνά πατριωτικά αισθήματα και συχνά από μια πρόθεση να αντιδράσουν σε ένα σύστημα που έχει καταδικάσει την χώρα μας στην υποτέλεια, τις οικογένειες τους στην φτώχεια, ενώ στους ίδιους έχει στερήσει το μέλλον.

    Αυτές τις ώρες, η Αριστερά χρειάζεται μια νέα παρέμβαση στην νεολαία, η οποία θα συνδυάζει ένα γνήσιο δημοκρατικό αντιιμπεριαλιστικό πατριωτισμό με το κοινωνικοταξικό ζήτημα και βεβαίως με τα οξύτατα προβλήματα της εκπαίδευσης.

    Το Πολυτεχνείο στην εποχή μου δονείτο με το σύνθημα «Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία».

    Η σημερινή νεολαία πιστεύω πως θα βρει το δικό της δημοκρατικό όραμα και το δικό της ευρηματικό σύνθημα για μια Ελλάδα βαθιά δημοκρατική, ανασυγκροτημένη, δίκαιη και ανεξάρτητη.

    ΔΜ: Σημειώθηκε ένα ρεύμα αλληλεγγύης για το κίνημα κατά των πλειστηριασμών, όπου και πρωταγωνιστείτε, με υπογραφές μάλιστα προσώπων όπως ο Τσόμσκι και ο Ταρίκ Αλί. Τι σχολιάζετε για τις διώξεις σας;

    ΠΛ: Νιώθω περήφανος για το γεγονός ότι δεκάδες διανοούμενοι διεθνούς κύρους και μεγάλου προοδευτικού αναστήματος επιδεικνύουν αλληλεγγύη στο πρόσωπο μου και σε όσους συναγωνιστές μου στο κίνημα κατά των πλειστηριασμών διώκονται για καθαρά πολιτικούς λόγους από την κυβέρνηση.

    Αποτελεί κόλαφο για την κυβέρνηση όταν διανοούμενοι, αγωνιστές και πολιτικές προσωπικότητες, όπως Jean–Luc Melenchon, ο Noam Chomsky, ο Alain Badiou, ο Tariq Ali και τόσοι άλλοι, συνυπογράφουν κείμενο με το οποίο καταγγέλλουν τον κυβερνητικό αυταρχισμό.

    Είναι θλιβερό, όμως, το γεγονός ότι αυτή η βαρυσήμαντη καταγγελία, ιδιαίτερα εξευτελιστική για την κυβέρνηση και το ελληνικό πολιτικό κατεστημένο, εξαφανίστηκε από τα θορυβώδη μέσα μαζικής ενημέρωσης.

    Δεν ξέρω τι χρώμα γιλέκα πρέπει να φορέσουμε αλλά πρέπει να σηκωθούμε από τους καναπέδες μας και να ξεχυθούμε στους δρόμους.

    ΔΜ: Τελικά μήπως είχε δίκιο ο Τσίπρας στην αποδοχή του μνημονιακού δρόμου και όχι του grexit όπως προσφάτως είπε με αφορμή το ….brexit;

    ΠΛ: Ο Αλ. Τσίπρας δεν διαθέτει όρια στην παραπλάνηση.

    Το Grexit το πρότεινα εγώ και η τότε αριστερή πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ ως ρεαλιστική επιλογή –επίκαιρη και σήμερα– για την αποφυγή μιας νέας μνημονιακής νύκτας.

    Αυτή η πρόταση μου για Grexit είναι καθισμένη από τότε στο στομάχι του Τσίπρα.

    Συνιστά τον συνεχή εφιάλτη του, από τον οποίο ποτέ δεν θα μπορέσει να απαλλαγεί.

    Πολύ περισσότερο σήμερα που ο ίδιος ο Ντάισελμπλουμ αναγνώρισε ότι η εγκατάλειψη του ευρώ από την Ελλάδα θα προκαλούσε χάος στην Ευρωζώνη.

    Ο Αλ. Τσίπρας προτίμησε το αντίθετο: Να οδηγήσει στο χάος την Ελλάδα για να σώσει την ευρωζώνη.

    Κατά τα άλλα, η κινδυνολογία του για το Brexit, ως αντιπερισπασμός για την συνθηκολόγησή του, είναι ανόητη.

    ΔΜ: Κύριε Λαφαζάνη, είμαστε σε φάση κοινωνικής ειρήνης και εξόδου στις αγορές; ως χώρα;

    ΠΛ: Η έξοδος στις αγορές είναι όνειρο θερινής νυκτός αλλά ακόμα και αν κάποτε γίνει, θα συνιστά κορσέ ανάλογο της μνημονιακής κηδεμονίας.

    Όσον αφορά την διάρκεια της κοινωνικής ειρήνης ρωτήστε τους Γάλλους πόσο προέβλεπαν το αιφνίδιο ξέσπασμα των «κίτρινων γιλέκων».

    ΔΜ: Πως βλέπετε την Προοδευτική Διεθνή που συγκροτεί ο Σάντερς και ο Βαρουφάκης; Θα συμμετέχατε ή έχετε άλλη κινηματική και πολιτική ιεράρχηση;

    ΠΛ: Ο Γιάνης Βαρουφάκης αφού έσωσε, ως Υπουργός Οικονομικών, την Ελλάδα, πήρε φόρα να σώσει τις ΗΠΑ και τον κόσμο.

    Του εύχομαι καλή επιτυχία!

    Reply
    1. Left G700

      Βρε Γιώργο, το δημοσίευμα που επισυνάπτεις δεν δικαιολογεί ούτε στηρίζει τον τίτλο τού σχολίου σου. Άλλα δημοσιεύματα μπορεί. Όχι αυτό, όμως.

      Reply

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *