.
.

Παντιέρα, ιστότοπος αντικαπιταλιστικής ενημέρωσης

.


ΕΜΣΤ: Τα αξιοκρατικά κριτήρια επιλογής Διευθυντή και η τέχνη της φωτογραφίας


Ερωτήματα σχετικά με την αξιοκρατία επιλογής του Οικονομικού Διοικητικού Διευθυντή/Διευθύντριας στο Ε.Μ.Σ.Τ.

Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

03/11/2021

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε το τελευταίο διάστημα τη διαδικασία πλήρωσης της θέσης του Διοικητικού – Οικονομικού Διευθυντή στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Πολλά ερωτήματα πηγάζουν από τις δύο τροποποιήσεις του Ιδρυτικού Νόμου του Μουσείου σε διάστημα λιγότερο του ενός έτους αλλά και από το περιεχόμενο της ίδιας της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την πλήρωση της θέσης του Οικονομικού Διοικητικού Διευθυντή όπως αυτή δημοσιεύτηκε στον Τύπο.

Συγκεκριμένα, ο νόμος 4761/2020 (ΦΕΚ Α’ /248/13.12.2020), που τροποποίησε τον αρχικό Ιδρυτικό Νόμο και συνέστησε για πρώτη φορά θέση Διοικητικού – Οικονομικού Διευθυντή, προέβλεπε ότι οι υποψήφιοι για την θέση θα πρέπει να διαθέτουν κατ’ ελάχιστο, τόσο πτυχίο ΑΕΙ, όσο και μεταπτυχιακό τίτλο, σε γνωστικό αντικείμενο συναφές προς τις αρμοδιότητες της θέσης, πενταετή, τουλάχιστον, επαγγελματική εμπειρία σε θέματα διοίκησης ή διεύθυνσης οργανισμών και γνώση δύο (2) ξένων γλωσσών, η μία από τις οποίες να είναι η αγγλική σε άριστο επίπεδο.

Μόλις μισό χρόνο μετά, με τον νόμο 4812/2020 (ΦΕΚ Α΄/10/30.06.2021) τα προσόντα διαφοροποιήθηκαν, και πλέον μόνο ο ένας από τους ανωτέρω τίτλους, πτυχίο ή μεταπτυχιακό, θα πρέπει να είναι σε γνωστικό αντικείμενο συναφές προς τις αρμοδιότητες της θέσης, όπως αυτές ορίζονται στον παρόντα νόμο.

Ερχόμενοι τώρα στην Πρόσκληση Ενδιαφέροντος που δημοσιεύτηκε στον Τύπο, θα προσέξουμε ότι εκεί εξειδικεύεται ακόμη περισσότερο ότι η επαγγελματική εμπειρία της διοίκησης ή διεύθυνσης οργανισμών θα πρέπει να αφορά συγκεκριμένα πολιτιστικούς οργανισμούς. Μάλιστα η Πρόσκληση Ενδιαφέροντος προχωρά σε ένα ακόμη βήμα εξειδίκευσης και ζητά ως «ιδιαίτερο προσόν» επαγγελματική προϋπηρεσία σε θέματα διαχείρισης διοικητικών, χρηματοοικονομικών και θεσμικών πλαισίων, ανάπτυξη και αξιολόγηση ανθρώπινου δυναμικού, σύνταξη και υποβολή προτάσεων για χρηματοδοτούμενα έργα καθώς και τεχνική επίβλεψη υλοποίησης αυτών.

Μια τόσο μεγάλη εξειδίκευση στα απαιτούμενα προσόντα διακινδυνεύει με αυτό τον τρόπο να προκαλέσει σοβαρές υποψίες περί «φωτογραφικής περιγραφής».

Σε κάθε περίπτωση, εντύπωση επίσης προκαλεί η απουσία αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης, μοριοδότησης των υποψηφίων αλλά και διαδικασίας ενστάσεων, όπως πολύ σωστά προβλέπονται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πλήρωση τριών θέσεων Διευθυντή/Διευθύντριας στον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus), με βάση το θεσμικό πλαίσιο που προβλέπει ο νόμος 4572/2018.

Πόσο «Άριστοι» πια;

image_pdfΛήψη - Εκτύπωση δημοσίευσης


Κριτικές - Συζήτηση

Βαθμολογία Αναγνωστών: 100.00% ( 1
Συμμετοχές )



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *