Οι «κυνηγοί κεφαλών» φαίνεται πως δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα, κι έτσι η κυβέρνηση επιστρατεύει την τεχνολογία για να μετατρέψει την ανάγκη της μετακίνησης σε ακριβοπληρωμένo εμπόρευμα.
Την Τετάρτη οι υπουργοί Mεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης παρουσίασαν τον σχεδιασμό για το «ηλεκτρονικό εισιτήριο» και το νέο τρόπο υπολογισμού των κομίστρων.
Σύμφωνα με τους δύο υπουργούς, δημιουργείται το «Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», προϋπολογισμού 94 εκατ. ευρώ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Ανάδοχος του διαγωνισμού του ΟΑΣΑ αναδείχθηκε η Τέρνα Ενεργειακή – LG CNS, με προσφορά 77,1 εκατ. ευρώ.
Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 12 ετών, ενώ η κρατική συμμετοχή θα ανέλθει στα 28,8 εκατ. ευρώ και θα διοχετευθεί, μέσω ΕΣΠΑ στην κατασκευαστική φάση.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μέχρι το καλοκαίρι του 2016 θα έχουν τοποθετηθεί πύλες σε όλους τους σταθμούς του μετρό, του ΗΣΑΠ, του τραμ και του προαστιακού.
Το χάρτινο εισιτήριο θα καταργηθεί. Το κόμιστρο θα είναι δύο τύπων υπό τη μορφή ηλεκτρονικών «έξυπνων καρτών», με την επικύρωση να είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση, ενώ στα μέσα σταθερής τροχιάς θα είναι υποχρεωτική και κατά την έξοδο(!)
Παράλληλα, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ και την Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, προβλέπεται το ύψος του κομίστρου να εξαρτάται μεταξύ άλλων και από ζώνες απόστασης, γεγονός που αναμένεται να φορτώσει νέα βάρη στους κατοίκους των λαϊκών συνοικιών των προαστίων.