Ατύχησαν στην επιλογή του χρόνου…
Παρά τις προσπάθειες της αστυνομίας, το κίνημα ακύρωσε την προκλητική διημερίδα
Του Ακρίτα Καλούση
Στις 17 Μαρτίου 2023 στις 2:30 το μεσημέρι έγινε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, που κάλεσε η ΕΛΜΕ Πειραιά με αφορμή τη διημερίδα που οργάνωσε η ΔΔΕ και ο ΔΙΔΕ Πειραιά με τίτλο «Η προσφορά της ιδιωτικής εκπαίδευσης», που λειτουργούσε ως πλασιέ και προωθητής, διαφημιστής της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της εμπορευματοποίησης του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης.
Στη συγκέντρωση παραβρέθηκαν κι άλλα πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών όπως και εκπρόσωποι του ΕΚΠ και Ενώσεις Γονέων.
Η συγκέντρωση στέφθηκε με επιτυχία αφού ακυρώθηκε η διημερίδα, κάτω από τα συνθήματα των διαδηλωτών παρά την προσπάθεια τόσο του ΔΙΔΕ και της αστυνομίας να σπάσουν τον κλοιό αποκλεισμού που είχαν δημιουργήσει οι διαδηλωτές. Μάλιστα η αστυνομικές δυνάμεις προσπάθησαν να περάσουν τον ΔΙΔΕ από μια πλαϊνή πόρτα του θεάτρου που οδηγούσε στο φουαγιέ, όπου έγινε αντιληπτός και οι διαδηλωτές κατάφεραν να τον αποκλείσουν και από εκεί.
Για τη συγκεκριμένη συγκέντρωση καλούσαν η ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΙΑ, η ΟΛΜΕ και η ΟΙΕΛΕ με ανακοινώσεις τους όπου κατήγγειλαν τη συγκεκριμένη διημερίδα και κατηγορούσαν τον ΔΙΔΕ Πειραιά.
Η συγκεκριμένη διημερίδα δεν είναι τυχαία ούτε και η πρωτοβουλία του ΔΙΔΕ προξένησε κάποια έκπληξη.
Σαν έτοιμος από καιρό ο ΔΙΔΕ του Πειραιά από τον Αύγουστο που έχει τοποθετηθεί από την κυβέρνηση ακολουθεί αυτήν την τακτική της διάλυσης, απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης. Αυτήν την τακτική ακολουθεί και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ κλπ. Ιδιαίτερα στην περίοδο των μνημονίων και με τη συνεργασία των ΜΜΕ αυτό συνέβαινε σε ημερήσια διάταξη και μάλιστα έχουν ιδιωτικοποιηθεί σημαντικά κοινωνικά δημόσια αγαθά.
- Υλοποιώντας την τακτική αυτή και σε συνεργασία με την κυβέρνηση και εφαρμόζοντας την πολιτική της έχει αφήσει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και με δεκάδες ακόμη κενά συντελώντας κι αυτός στην απαξίωση του δημόσιου σχολείου, με ύφος λοχαγού δίνει εντολές για υποχρεωτικές υπερωρίες, και τηλε- «εκπαίδευση» στις περιπτώσεις καταλήψεων σχολείων, εφαρμόζει με απόλυτη ευλάβεια την αναλογία 27/1 στη σύνθεση των τμημάτων των σχολείων, διώκει ακόμη και τις απόψεις που στοιχειοθετούν αντίλογο και πρακτική στην πολιτική που εφαρμόζει.
- Στις 17-18/03/2023 οργανώνει διημερίδα σε συνεργασία αυτήν την φορά με ιδιώτες σχολάρχες για να εξάρει την προσφορά της ιδιωτικής εκπαίδευσης στον Πειραιά εφαρμόζοντας πλήρως την τακτική, της διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Αυτή της προώθησής της ιδιωτικής εκπαίδευσης και της κερδοφορίας τους, αυτούς που έχουν μετατρέψει το δημόσιο αγαθό σε εμπόρευμα. Μιας ιδιωτικής εκπαίδευσης που αποτελεί φάρο της μετατροπής ενός δημόσιου αγαθού σε εμπόρευμα. Μιας ιδιωτικής εκπαίδευσης όπου τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας, σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ, θα τις ζήλευε και ο πιο «άριστος» εργοδότης.
Αυτή τη στιγμή ο ΔΙΔΕ και σύμφωνα με τα δημοσιεύματα θα μηνύσει εκπαιδευτικούς με στόχο την τρομοκράτηση, τον εκφοβισμό, με στόχο να σταματήσει από την πλευρά του κινήματος ο αγώνας ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων κοινωνικών αγαθών, να σταματήσει ο αγώνας ενάντια στην διάλυση και απαξίωση της εκπαίδευσης.
Αυτό που έγινε σήμερα στον Πειραιά είναι η αρχή και σηματοδοτεί στέλνοντας μήνυμα σε κάθε επίδοξη κυβέρνηση και προϊστάμενο, που θα επιχειρήσουν να εφαρμόσουν αυτήν την πολιτική ότι θα βρει απέναντί του σύσσωμο όχι μόνο τον εκπαιδευτικό κόσμο και το κίνημά τους αλλά ολόκληρη την κοινωνία.
Τώρα θα πρέπει ο αγώνας να κλιμακωθεί και προσχωρήσει με νέες συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις, απεργίες .
Απαιτούμε και διεκδικούμε:
- Ενιαίο δημόσιο, δωρεάν 12χρονο σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, µε δίχρονη προσχολική αγωγή.
- Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών!
- Όχι στην εμπορευματοποίηση, τη μαθητεία και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων μαθητών – εκπαιδευτικών!
- Όχι στην αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων. Όχι στην αξιολόγηση –υποταγή – χειραγώγηση
- Όχι στα πρότυπα «άριστα» σχολεία και στις εξετάσεις εισαγωγής σε αυτά.