Ο Δημήτρης Κουφοντίνας μιλάει στην «Εφ.Συν.» μέσα από τη φυλακή
Συνέντευξη στον Τάσο Παππά
Μέσα από τη φυλακή, με τα προβλήματα της υγείας του να είναι ήδη εμφανή, ο Δημήτρης Κουφοντίνας απαντάει στις ερωτήσεις της «Εφ.Συν.». «Μέγιστη ευθύνη έχει και η κυβέρνηση όχι μόνο γιατί δεν κατήργησε τη διάταξη για το «εισαγγελικό βέτο», αλλά και επειδή επιλέγοντας την αρμονική συμβίωση με τη «δικαστική χούντα» γίνεται συνένοχη σε αυτό και πολλά αίσχη», τονίζει.
● Η απεργία πείνας είναι μια ακραία μορφή αντίδρασης. Εξάντλησες όλες τις προηγούμενες;
Και με το παραπάνω. Δικαιούμαι άδεια εξόδου από τη φυλακή εδώ και οκτώ χρόνια. Σε όλο αυτό το διάστημα χρησιμοποιήσαμε ποικίλα μέσα τόσο εγώ όσο και η συνήγορός μου και το κίνημα αλληλεγγύης για να αναδείξουμε αυτή την πρωτοφανή επιχείρηση εκδικητικότητας και ομηρίας.
Εδώ οφείλω να επισημάνω ότι σε αυτό το χρονικό διάστημα μεσολάβησαν γεγονότα, όπως για παράδειγμα οι φυλακές Τύπου Γ’, τα οποία αφορούσαν το σύνολο των πολιτικών και ανυπότακτων κρατουμένων, που είχαν προτεραιότητα στις ιεραρχήσεις μου. Τώρα όμως έφτασε ο κόμπος στο χτένι.
● Γιατί ξεκίνησες την απεργία ενώ εκκρεμεί ακόμα το αίτημά σου για την τρίτη κανονική άδεια;
Ακριβώς γι’ αυτό. Με τις πειθαρχικές διώξεις και την ουσιαστική κατάργηση των δύο εισαγγελέων της φυλακής που τόλμησαν να ψηφίσουν υπέρ της άδειάς μου δημιουργείται αφ’ ενός το αναγκαίο νομικό πλαίσιο γι’ αυτή την πρωτοφανή εξαίρεση δικαιωμάτων σε βάρος μου και αφ’ ετέρου το απαραίτητο κλίμα για τον εκφοβισμό όσων κρατικών λειτουργών τολμούν να κάνουν έντιμα τη δουλειά τους.
Οπότε η απεργία πείνας μου αποτελεί το ύστατο μέσο που διαθέτω για να σταματήσει τώρα αυτή η απολύτως σκόπιμη και μεθοδευμένη «εκκρεμότητα».
● Στη δήλωσή σου, με αφορμή τη μη χορήγηση άδειας, λες για την ηγεσία της Δικαιοσύνης ότι «αποκαλύπτεται το πραγματικό πρόσωπο αυτού του βαθιά ταξικού και πολιτικά ρεβανσιστικού θεσμού». Γιατί μιλάς για ρεβανσιστικό θεσμό όταν έχεις ήδη πάρει δύο φορές μέχρι τώρα άδεια;
Αναφέρομαι σε «ρεβανσιστικό θεσμό» επειδή η ηγεσία της Δικαιοσύνης δεν ήθελε να πάρω άδεια για εντελώς τρομολαγνικούς λόγους και έκανε καθετί γι’ αυτό, όταν δε οι δύο εισαγγελείς «δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις της» τους κατήργησε παραβιάζοντας κάθε κανόνα στοιχειώδους αστικής νομιμότητας
. Αν αυτό δεν είναι ρεβανσισμός, τότε οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους.
● Τι νομίζεις ότι μεσολάβησε και δεν σου δίνουν αυτό που δικαιούσαι με βάση τον νόμο; Πιστεύεις ότι υπήρξαν πολιτικές παρεμβάσεις;
Πιστεύω ότι το πολιτικοδικαστικό κατεστημένο για λόγους που υπερβαίνουν το πρόσωπό μου στην περίπτωσή μου επιδιώκει μια ακραία επίδειξη αυθαιρεσίας και ισχύος. Φυσικά, σε αυτό παίζουν ρόλο εγχώρια και διεθνή κέντρα.
Οπωσδήποτε όμως μέγιστη ευθύνη έχει και η κυβέρνηση όχι μόνο γιατί δεν κατήργησε τη διάταξη για το «εισαγγελικό βέτο», αλλά και επειδή επιλέγοντας την αρμονική συμβίωση με τη «δικαστική χούντα» γίνεται συνένοχη σε αυτό και πολλά αίσχη.
● Ο νόμος για τις άδειες δεν απαιτεί δήλωση μετανοίας. Εσύ όταν παραδόθηκες δήλωσες ότι έκλεισε ο κύκλος της «17 Νοέμβρη». Φαίνεται ότι αυτό δεν είναι αρκετό για κάποιους στο δικαστικό σύστημα και ζητούν να κάνεις ό,τι έκαναν στην Ιταλία αρκετά στελέχη των «Ερυθρών Ταξιαρχιών», δηλαδή αποκήρυξαν τη διαδρομή τους.
Ούτως ή άλλως, η χορήγηση άδειας δεν προϋποθέτει δήλωση μετάνοιας. Ακόμα όμως κι αν προϋπέθετε, δεν θα την έκανα.
Πρώτα απ’ όλα επειδή σέβομαι την ιστορία του κομμουνιστικού κινήματος, τη στάση των χιλιάδων αγωνιστών που έμειναν όρθιοι απέναντι στη μετεμφυλιακή τρομοκρατία, τα Μακρονήσια και τις εκτελέσεις.
Ξέρετε, μέσα στο κίνημα απολογίζουμε τη δράση μας και αναφερόμαστε στα λάθη μας, τούτο όμως απέχει έτη φωτός από το να αποδεχτούμε ότι το κράτος είχε και έχει δίκιο.
Στα ελαττώματά μου δεν περιλαμβάνεται η υποταγή στον εμπαιγμό και τους εκβιασμούς…
http://www.efsyn.gr/arthro/i-apergia-peinas-apotelei-ystato-meso-poy-diatheto
efsyn.gr