Δήλωση των εκπροσώπων των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων σχετικά με την πρόθεση μετάλλαξης του ΚΕΜΕΤΕ σε αντιδραστική κατεύθυνση
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ
Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΚΕΜΕΤΕ την Πέμπτη 12/1/23 οι παρατάξεις ΔΑΚΕ- ΠΕΚ – ΣΥΝΕΚ υποστήριξαν ότι πρέπει να πιστοποιηθεί το ΚΕΜΕΤΕ ως επιμορφωτικό κέντρο από το Υπουργείο Εσωτερικών ή τον ΕΟΠΠΕΠ, προκειμένου να οργανώνει επιμορφωτικά σεμινάρια και σε επόμενη φάση να αναζητά χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους φορείς.
Στην επόμενη συνεδρίαση (19/1) προτάθηκε και υπερψηφίστηκε από ΠΕΚ, ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ να συνδιοργανωθούν δύο ημερίδες από το ΚΕΜΕΤΕ με τη συνεργασία του Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ με θέματα:
1) την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας που εκπόνησε το ΚΕΜΕΤΕ με θέμα “Η Εκπαίδευση εν καιρώ Πανδημίας” και
2) “Συμπεριληπτική εκπαίδευση: ειδικές ανάγκες, έμφυλες ανισότητες, πρόσφυγες”. Η ΑΣΕ υπερψήφισε την διοργάνωση της πρώτης ημερίδας με θέμα “Η Εκπαίδευση εν καιρώ Πανδημίας” σε συνεργασία με το Πολύκεντρο, αλλά όχι της δεύτερης. Το Πολύκεντρο, που είναι το αντίστοιχο κέντρο μελετών και έρευνας της ΑΔΕΔΥ, παίρνει χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ. Η συνεργασία έχει ως στόχο την οικονομική στήριξη των δράσεών μας από το Πολύκεντρο. ΔΑΚΕ – ΠΕΚ – ΣΥΝΕΚ χρησιμοποίησαν ως επιχείρημα για την συνεργασία την έλλειψη χρόνου και χρημάτων. Στη συνέχεια ΔΑΚΕ – ΠΕΚ – ΣΥΝΕΚ ψήφισαν να γίνουν τρεις έρευνες, όλες με την συνεργασία του Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ.
Είναι προφανές ότι η συνεργασία με το Πολύκεντρο προετοιμάζει το έδαφος για την μετατροπή του ΚΕΜΕΤΕ σε επιμορφωτικό κέντρο που θα αναζητά εξωτερική χρηματοδότηση από το κράτος, την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους φορείς. Σε πρώτη φάση επιδιώκουν να αναθέσουμε τις έρευνες σε εξωτερικούς ερευνητές – επιστήμονες με την χρηματοδότηση του Πολύκεντρου. Όταν όμως το Πολύκεντρο δεν θα μπορεί να μας υποστηρίξει άλλο οικονομικά, το επόμενο βήμα θα είναι να αναζητήσουμε εμείς χρηματοδότηση για να συνεχιστούν οι έρευνες που θα έχουν ξεκινήσει με τέτοιους όρους. Γι’ αυτό καταψηφίσαμε την πρόταση συνεργασίας.
Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ έχουμε τη θέση ότι ένα συνδικάτο, καθώς και το επιστημονικό του ινστιτούτο, δεν πρέπει να χρηματοδοτούνται και να εξαρτώνται οικονομικά από το κράτος, από ιδιώτες ή από έναν οργανισμό του κεφαλαίου, όπως η Ε.Ε, και της οποίας η πολιτική στρέφεται ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση και στο δικαίωμα στη μόρφωση των λαϊκών στρωμάτων και προωθεί το νέο σχολείο της αγοράς.
Επίσης επισημαίνουμε για μια ακόμα φορά και ενημερώνουμε τον κλάδο ότι η ενδεχόμενη ένταξη του ΚΕΜΕΤΕ σε προγράμματα Ε.Σ.Π.Α, θα έχει ως αποτέλεσμα την μετατροπή του ΚΕΜΕΤΕ σε ινστιτούτο του Υπουργείου Παιδείας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σ’ ένα κρατικά επιδοτούμενο Ινστιτούτο προώθησης των νεοφιλελεύθερων και νεοσυντηρητικών πολιτικών της για την εκπαίδευση. Η όλη διαδικασία ένταξης των Κέντρων Μελετών και Έρευνας των συνδικάτων στα προγράμματα ΕΣΠΑ είναι η ιστορία της συντηρητικής μετάλλαξης των συνδικαλιστικών οργάνων μέσω της κρατικής ή ευρωπαϊκής χρηματοδότησης. Η ενδεχόμενη ένταξή του στα ΕΣΠΑ θα το αποκόψει τελείως από τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και θα το ενσωματώσει πλήρως στις απαιτήσεις του κράτους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με κρατική χρηματοδότηση και με λειτουργία ιδιωτικής εταιρείας θα κληθεί να προωθήσει μια πολιτική που είναι ενάντια στον κλάδο αλλά και στη ίδια τη δημόσια εκπαίδευση ως κοινωνικό δικαίωμα. Είναι γνωστό ότι η ευρωενωσιακή χρηματοδότηση δεσμεύει την υλοποίηση και το περιεχόμενο του προγράμματος προς την κατεύθυνση μιας αγοραίας λογικής για την εκπαίδευση και τη γνώση. Με το πρόγραμμα αυτό ο συνδικαλισμός μετατρέπεται σε μοχλό προώθησης των στρατηγικών επιλογών κεφαλαίου για μια εμπορευματοποιημένη εκπαίδευση.
Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ δηλώνουμε ότι το ΚΕΜΕΤΕ οφείλει να προσανατολίσει τη δράση του με βάση τις σημερινές ανάγκες της εκπαίδευσης και των λαϊκών στρωμάτων, για την ανατροπή της βαρβαρότητας και της αντιδραστικής πολιτικής των κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του κεφαλαίου για την εκπαίδευση, να γίνει μάχιμο εργαλείο για τη στήριξη των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος.