Τηλεκπαίδευση, Αξιολόγηση των μαθητών, Τράπεζα Θεμάτων:
Η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και οι δραματικές επιπτώσεις της
Την Παρασκευή 11 Δεκέμβρη 2020, η εκπαιδευτικός Γιώτα Ιωαννίδου έδωσε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη για τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης εν μέσω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, στο ραδιοφωνικό σταθμό «105,5 στο κόκκινο» και την εκπομπή «Η πρηνής θέση του σκοπευτή» με τον Γιάννη Ανδρουλιδάκη.
Μπορείτε να ακούσετε το ηχητικό της κατατοπιστικής αυτής συνέντευξης στο βίντεο που ακολουθεί.
Μεταξύ άλλων, η εκπαιδευτικός της Ε’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής αναφέρθηκε στην πρόσφατη εγκύκλιο για την αξιολόγηση των μαθητών.
«Η κυβέρνηση, απέναντι στη νεολαία, είναι με μια εγκύκλιο ή ένα νομοσχέδιο στο χέρι και έναν αφορισμό στο στόμα. Τελευταία οι εγκύκλιοι ή οι διαταγές φτάνουν βράδυ ή Σαββατοκύριακο», ξεκίνησε την παρέμβασή της.
«Το βράδυ, στις 9/12, εμφανίστηκε μια εγκύκλιος η οποία έλεγε ότι πρέπει να εφαρμοστούν απαρέγκλιτα οι ισχύουσες διατάξεις για την αξιολόγηση των μαθητών», συνέχισε. Η εγκύκλιος αυτή, όπως είπε η εκπαιδευτικός, περιστρεφόταν στο εξεταστικό, τεστ και ωριαία διαγωνίσματα, επαφιέμενη στην εφευρετικότητα των καθηγητών οι οποίοι καλούνταν να επινοήσουν τρόπους ελέγχου των μαθητών ώστε αυτοί να μην αντιγράφουν στη διάρκεια των γραπτών δοκιμασιών.
Αναφέροντας στη συνέχεια προσαρμοσμένη τη γνωστή ρήση (του Κωνσταντίνου Καραμανλή του πρεσβύτερου, σ.σ): «Υπάρχουν πράγματα που λέγονται και δεν γίνονται, και πράγματα που γίνονται και δεν λέγονται», αιτιολόγησε την οργή που επικρατεί στο χώρο των εκπαιδευτικών, καθώς υπάρχει χαώδης απόσταση μεταξύ των υπουργικών διακηρύξεων πως όλα βαίνουν καλώς, η τηλεκπαίδευση πάει καλά, η ύλη προχωρεί κλπ αφενός, και της πικρής πραγματικότητας στην ψηφιακή «τάξη» αφετέρου, όπου η μια στις δύο φράσεις του εκπαιδευτικού είναι η αγωνιώδης ερώτηση: «Με ακούτε;»
Περιέγραψε αναλυτικά στη συνέχεια τις διατάξεις του Νόμου 4610 του 2019 που καλούνται οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν αλλά και τις αγεφύρωτες διαφορές ανάμεσα στην εκπαιδευτική διαδικασία στην πραγματική τάξη από τη μια και στην ψηφιακή προσομοίωσή της με τα κουτάκια και τις ασώματες κεφαλές των εκπαιδευτικών και τις απρόσωπες φωνές των μαθητών από την άλλη.
Επισήμανε στη συνέχεια ότι η κυβέρνηση δε δείχνει να σκοπεύει να πάρει μέτρα ώστε να ξεπεραστεί η σημερινή κατάσταση, όπου οι μαθητές απλώς διατηρούν μια επαφή με την ύλη και αυτό, στην καλύτερη περίπτωση, όπως τόνισε. Αυτός είναι και ο λόγος που διαρκώς επαναλαμβάνεται από τους αρμόδιους ότι «όλα ρέουν κανονικά, η ύλη προχωράει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη σημασία απέδωσε στην παρατήρηση πως η κυβέρνηση, στο έδαφος της υπάρχουσας δραματικής κατάστασης, επιδιώκει να προωθήσει επιθετικά την ατζέντα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ που την παρουσιάζει σταδιακά.
Ως παράδειγμα ανέφερε την Τράπεζα Θεμάτων που προωθεί η κυβερνητική πολιτική και που, φυσικά, δε θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε ένα καθεστώς εξαίρεσης, εξ ου και η σπουδή να δοθεί στην κοινωνία η εικόνα της κανονικότητας όπου όλα βαίνουν ομαλώς.
Η Τράπεζα Θεμάτων έχει ήδη δρομολογηθεί, έχει ήδη δοθεί ένα εκατομμύριο ευρώ για να στηθεί, δημιουργούνται επιτροπές για να βγάλουν θέματα κλπ ενώ, όπως τόνισε, η εφαρμογή της θα διώξει ένα μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού τόσο από το Γενικό Λύκειο όσο και από τα ΕΠΑΛ. Ταυτόχρονα το νομοσχέδιο για την Τεχνική Εκπαίδευση κατευθύνει τα παιδιά σε σχολές κατάρτισης, προετοιμάζοντας παράλληλα το έδαφος για την αξιολόγηση των σχολείων και των καθηγητών.
Απαντώντας επίσης σε καίριες δημοσιογραφικές ερωτήσεις, τοποθετήθηκε στα σοβαρά ζητήματα των κενών, της αναπλήρωσης και των μηδενικών διορισμών σε σχέση με την τηλεκπαίδευση.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της ΝΔ, όπως ανέφερε η κυρία Ιωαννίδου, η τηλεκπαίδευση θα δώσει λύση και σε ζητήματα κάλυψης κενών σε δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας και ειδικότερα για μαθήματα όπως οι Ξένες Γλώσσες.
Περιέγραψε τον σοβαρό κίνδυνο της πλήρους διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με μία γενιά να βγαίνει αμόρφωτη, αναλώσιμη, ευάλωτη και χειραγωγήσιμη.
Προχώρησε τέλος σε απαρίθμηση κάποιων απαραίτητων μέτρων που πρέπει άμεσα να διεκδικηθούν και να ληφθούν, όπως η παράταση τετραμήνου, η ανασυγκρότηση και μείωση της ύλης και η ανακοίνωσή της τώρα, η μείωση των εξεταστικών διαδικασιών γενικά και, βέβαια, να μην προχωρήσει η Τράπεζα Θεμάτων.
Ακούστε ολόκληρη την ενδιαφέρουσα συνέντευξη: